Migające lampki przednie

Data: 2011-12-20 08:10:01
Autor: Rowerex
Migające lampki przednie
On 20 Gru, 16:33, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

ATSD, dlaczego w nowelizacji PoRDu nie znalazło się wyraźne
dopuszczenie migających przednich diodówek? Nie dało się przepchnąć,
czy w ogóle nie było proponowane?

A jakie argumenty (poza oszczędnością baterii) przemawiają za miganiem
lampki przedniej? O ile jak najbardziej popieram miganie tyłu i
stosowanie dodatkowych ruchomych światełek, co by nikt nie wjechał
rowerzyście w tyłek, to miganie przodu mnie jakoś nie bardzo
przekonuje.

Jeśli już, to z przodu przydałby się taki migacz: http://tinyurl.com/migacz
, przynajmniej byłaby gwarancja wyegzekwowania należnego pierwszeństwa
na skrzyżowaniach ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-12-20 16:45:02
Autor: rmikke
Migające lampki przednie
Dnia Tue, 20 Dec 2011 08:10:01 -0800 (PST), Rowerex nasrkobał/a:

On 20 Gru, 16:33, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

ATSD, dlaczego w nowelizacji PoRDu nie znalaz=B3o si=EA wyra=BCne
dopuszczenie migaj=B1cych przednich diod=F3wek? Nie da=B3o si=EA przepchn=
=B1=E6,
czy w og=F3le nie by=B3o proponowane?

A jakie argumenty (poza oszcz=EAdno=B6ci=B1 baterii) przemawiaj=B1 za migan=
iem
lampki przedniej? O ile jak najbardziej popieram miganie ty=B3u i
stosowanie dodatkowych ruchomych =B6wiate=B3ek, co by nikt nie wjecha=B3
rowerzy=B6cie w ty=B3ek, to miganie przodu mnie jako=B6 nie bardzo
przekonuje.

Lepiej zwraca uwagę, łatwiej wyłapać takie słabe migajace światełko w morzy
świateł samochodowych - czyli w sumie ten sam powód, co dla tylnego.

Oraz, jak lampka mocna, to miganie widać zza winkla.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/

Data: 2011-12-22 13:56:43
Autor: Coaster
Migające lampki przednie
On 12/20/11 5:45 PM, rmikke wrote:
Oraz, jak lampka mocna, to miganie widać zza winkla.

A to dla 'anglikow'? :-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-12-22 13:14:14
Autor: rmikke
Migające lampki przednie
Dnia Thu, 22 Dec 2011 13:56:43 +0100, Coaster naskrobał/a:

On 12/20/11 5:45 PM, rmikke wrote:
Oraz, jak lampka mocna, to miganie widać zza winkla.

A to dla 'anglikow'? :-)

Huh?
A co to sa 'angliki'?

Data: 2011-12-20 17:46:39
Autor: solar
Migające lampki przednie
W dniu 2011-12-20 17:10, Rowerex pisze:

[...]

Jak dla mnie widoczność.
Jeżdżę właśnie wyżej wspomnianą Piotrkowską, a więc ulicą, gdzie wszelakich światełek jest dużo na różnych wysokościach.
I takie stałe lampki na rowerach czy rikszach zlewają się z tłem. Mrugające są zdecydowanie bardziej widoczne.

"Religia to komunikacja w jedną stronę. W obie to psychoza."
                                     dr House

Data: 2011-12-22 14:14:37
Autor: Coaster
Migające lampki przednie
On 12/20/11 5:46 PM, solar wrote:
[...]

Jak masz problem ze 'zlewaniem sie' 'stalych lampek' _na_Piotrkowskiej_ - ulicy z mocno ograniczonym ruchem samochodowym, prawie deptaku - to nie mam wiecej pytan... :-P

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-12-20 18:10:47
Autor: Tomasz Minkiewicz
Migające lampki przednie
On Tue, 20 Dec 2011 08:10:01 -0800 (PST)
Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:

> [...]

> czy w ogóle nie było proponowane?

A jakie argumenty (poza oszczędnością baterii) przemawiają za miganiem

Dwa. Po pierwsze – migające łatwiej zauważyć, po drugie – od razu
wiadomo, Ĺźe to nie co innego tylko rower, bo nic innego nie miga
w podobny sposób (naiwnie wierzę, że ludzie lepiej poinformowani
lepiej działają).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-12-20 20:10:32
Autor: zly
Migające lampki przednie
Dnia Tue, 20 Dec 2011 08:10:01 -0800 (PST), Rowerex napisał(a):

[...]

Aż mnie zaintrygowało. A jaką widzisz różnicę w zastosowaniach?

--
marcin

Data: 2011-12-22 14:16:16
Autor: Coaster
Migające lampki przednie
On 12/20/11 5:10 PM, Rowerex wrote:
[...]

To nie jest migacz. To jest rozpylacz! ;-)

--
PoZdR