MigajÄ?ca kontrolka kluczyka

Data: 2014-02-09 07:28:55
Autor: Tata
MigajÄ?ca kontrolka kluczyka
Seat Toledo 2, 1999r, 1,9 TDI, problem od ok 2 lat. Po włożeniu któregoś z dwóch kluczyków do stacyjki, miga kontrolka kluczyka i silnik nie daje się uruchomić. Wymieniono transpondery na ceramiczne w obu kluczykach, wymieniono cewkę w stacyjce, sprawdzono kluczyki w specjalnym urządzeniu. Jutro będzie wymieniona "pastylka" w liczniku prędkości. Co jeszcze może być przyczyną tego "migania" i jak ostatecznie rozwiązać zaistniały (wielki i kosztowny!) problem? Uwagi typu "wymień samochód" proszę sobie darować, pytanie jest skierowane do Grupowiczów zorientowanych w tematyce migającej kontrolki kluczyka.

Z poważaniem
MJ

Data: 2014-02-09 12:40:53
Autor: nom

Użytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:ld776t$kpg$1news.dialog.net.pl...
Seat Toledo 2, 1999r, 1,9 TDI, problem od ok 2 lat. Po włożeniu któregoś z dwóch kluczyków do stacyjki, miga kontrolka kluczyka i silnik nie daje się uruchomić.
A nie możesz wyłączyć imobilizera za pomocą karty kodowej?

Data: 2014-02-09 13:02:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Migaj?ca kontrolka kluczyka
Hello nom,

Sunday, February 9, 2014, 12:40:53 PM, you wrote:

Seat Toledo 2, 1999r, 1,9 TDI, problem od ok 2 lat. Po w³o¿eniu którego¶ z
dwóch kluczyków do stacyjki, miga kontrolka kluczyka i silnik nie daje siê uruchomiæ.
A nie mo¿esz wy³±czyæ imobilizera za pomoc± karty kodowej?

Nie chcesz gor±czki - st³ucz termometr...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-09 18:59:22
Autor: nom
Migaj?ca kontrolka kluczyka

U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:537561955.20140209130245pik-net.pl.invalid...
[...]

Jakby nie mia³ immobilizera nie by³oby "gor±czki". ;-)

Data: 2014-02-09 13:20:01
Autor: Tata
MigajÄ?ca kontrolka kluczyka
A nie możesz wyłączyć imobilizera za pomocą karty kodowej?

Nie mam karty kodowej i chyba w moim samochodzie takiej nie było. Do opisu sytuacji dodam tylko, że po zakupie samochodu ponad 3 lata temu zamontowano jakiś super immobilizer z powiadamianiem radiowym. Poprzednio ten sam immobilizer był zamontowany w VW B3 oraz w VW B4 i nie było z nim kłopotów, przed sprzedażą następował demontaż. Specjalista od zabezpieczeń samochodów, ten który montował urządzenie we wszystkich wymienionych pojazdach, twierdzi, że wina "migania" leży po stronie kluczyków i stacyjki. Jutro na warsztat pójdzie prędkościomierz z "pastylką", oby nic więcej nie było, bo każda naprawa słono mnie kosztuje, oczywiście jak na moją skromną emeryturę.

Z ukłonami
MJ

Data: 2014-02-09 19:04:00
Autor: Adam
Migaj?ca kontrolka kluczyka
W dniu 2014-02-09 13:20, Tata pisze:
(...)
stronie kluczyków i stacyjki. Jutro na warsztat pójdzie prêdko¶ciomierz
z "pastylk±", oby nic wiêcej nie by³o, bo ka¿da naprawa s³ono mnie
kosztuje, oczywi¶cie jak na moj± skromn± emeryturê.

P³acisz za nieskuteczn± "naprawê"?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-09 21:45:58
Autor: Tata
Migaj?ca kontrolka kluczyka
P³acisz za nieskuteczn± "naprawê"?

To nie zupe³nie tak. Tydzieñ temu pojecha³em do fachowca, który wymieni³ cewkê przy stacyjce. Po wymianie wszystko OK, p³acê do rêki, w poniedzia³ek 2 razy na krótko mam "miganie", ale s±dzê, ¿e kluczyk z cewk± musz± siê "zgraæ". W ostatni± sobotê jadê pod halê na zakupy, wsiadam do samochodu i przez ok 20 minut próbujê odpaliæ, ale ca³y czas kontrolka miga. Dzwoniê do fachowca i s³yszê, i¿ mam przyprowadziæ samochód pod warsztat. W koñcu cewka "widzi" kluczyk i jadê do fachowca. U niego kontrolka "pulsuje", jako¶ udaje siê uruchomiæ silnik, jadê na parking ko³o domu z zaleceniem przyjazdu w poniedzia³ek i inny specjalista elektronik bêdzie wymienia³ t± "pastylkê" w prêdko¶ciomierzu. Z wystêpuj±cych objawów s±dzê, ¿e przyczyn± "migania" nie by³a cewka czy kluczyk, ale zawsze mogê us³yszeæ, i¿ wymiana i cewki i "pastylki" by³y konieczne. Jako laik nie jestem interlokutorem dla fachowców. Pan od cewki i kluczyka jest bardzo ¿yczliwy, daje rabat, a ja nie umiem "robiæ scen".

Z pokor±
MJ

Data: 2014-02-09 22:56:52
Autor: Adam
W dniu 2014-02-09 21:45, Tata pisze:
[...]

Twoje pieni±dze :(

"Najmilsi" to bywaj±, niestety, ci fachowcy, którzy najbardziej lubi± "oskubaæ" klienta.

Tu nie chodzi o robienie scen. Chodzi o rzeczow± dyskusjê i wyegzekwowanie gwarancji na naprawê. Krótko, z szacunkiem i rzeczowo - z regu³y pomaga.

¯yczê powodzenia :)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-09 19:31:31
Autor: Mumin
[...]

zamontowano jakiÅ› super immobilizer z powiadamianiem radiowym.
[...]

A nie lepiej wrócić do seryjnego immobilisera skoro to ewidentnie wina tej dokładki? Samochód z 1999 chyba dla złodzieja takim łakomym kąskiem nie jest.

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2014-02-09 21:21:50
Autor: Tata
MigajÄ?ca kontrolka kluczyka
A nie lepiej wrócić do seryjnego immobilisera skoro to ewidentnie wina
tej dokładki?

Jak już nadmieniłem, w poprzednich 2 samochodach żadnego problemu nie było. W obecnym pojeździe problem pojawił się po roku od zainstalowania immobilizera. Jak "pastylka" w prędkościomierzu nie będzie powodem "migania", to uznam się za 100% pechowca. Już sam nie wiem, co sądzić o problemie, wyjeżdżam na miasto i czasami po kilkadziesiąt minut próbuję uruchomić samochód.

Załamany
MJ

Data: 2014-02-09 21:46:10
Autor: Lewis
W dniu 2014-02-09 21:21, Tata pisze:
[...]

Bawią mnie ludzie myślący że zabezpieczenia immo ustrzegą ich przed kradzieżą :) Jedyne czego można oczekiwać po takich zabezpieczeniach to tego że uziemią właściciela pińcet km od domu w środku nocy na zadupiu.

Pojedź w odpowiednie miejsce niech cały ten złom pseudo zabezpieczający Ci zdemontują i będziesz miał spokój. Jak złodziej będzie chciał ukraść Twój wóz to to zrobi choćbyś w nim zamieszkał.

Lewis

Data: 2014-02-09 22:52:43
Autor: Adam
W dniu 2014-02-09 21:46, Lewis pisze:
W dniu 2014-02-09 21:21, Tata pisze:
A nie lepiej wróciæ do seryjnego immobilisera skoro to ewidentnie wina
tej dok³adki?

Jak ju¿ nadmieni³em, w poprzednich 2 samochodach ¿adnego problemu nie
by³o. W obecnym poje¼dzie problem pojawi³ siê po roku od zainstalowania
immobilizera. Jak "pastylka" w prêdko¶ciomierzu nie bêdzie powodem
"migania", to uznam siê za 100% pechowca. Ju¿ sam nie wiem, co s±dziæ o
problemie, wyje¿d¿am na miasto i czasami po kilkadziesi±t minut próbujê
uruchomiæ samochód.

Za³amany
MJ

Bawi± mnie ludzie my¶l±cy ¿e zabezpieczenia immo ustrzeg± ich przed
kradzie¿± :) Jedyne czego mo¿na oczekiwaæ po takich zabezpieczeniach to
tego ¿e uziemi± w³a¶ciciela piñcet km od domu w ¶rodku nocy na zadupiu.

Pojed¼ w odpowiednie miejsce niech ca³y ten z³om pseudo zabezpieczaj±cy
Ci zdemontuj± i bêdziesz mia³ spokój. Jak z³odziej bêdzie chcia³ ukra¶æ
Twój wóz to to zrobi choæby¶ w nim zamieszka³.

Zrób sobie choæby ukryty wy³±cznik zamiast tego immo.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-11 17:54:31
Autor: :D@w!d J@$
W dniu 09.02.2014 21:46, Lewis pisze:

Bawią mnie ludzie myślący że zabezpieczenia immo ustrzegą ich przed
kradzieżą :) Jedyne czego można oczekiwać po takich zabezpieczeniach to
tego że uziemią właściciela pińcet km od domu w środku nocy na zadupiu.

Taaa Daaa! :) Mam Corse 96' Jak kupowałem to oglądaliśmy 1 szt. na wsi po dawnych PGR'rach i Pan się chwalił, że założył "immobilizera"... ale potem to już chyba sam się domyślił, że głupoty opowiadał... taki miał wyraz twarzy przynajmniej :)

Data: 2014-02-11 18:28:57
Autor: Artur Maśląg
[...]

Nie tak drastycznie :) Oczywiście zgadzam się, że urządzenia
zabezpieczające najczęściej są upierniczeniem dla właściciela oraz
potrafią narobić trochę kłopotów.

Pojedź w odpowiednie miejsce niech cały ten złom pseudo zabezpieczający
Ci zdemontują i będziesz miał spokój.

Zgadzam się podobnie z opinią, że jak coś po wielu naprawach dalej
szwankuje (a tutaj wyczytałem, że to już w 3 samochodzie jest
zamontowane) to czas to wyrzucić i ewentualnie kupić nowe.

Jak złodziej będzie chciał ukraść
Twój wóz to to zrobi choćbyś w nim zamieszkał.

To oczywiście prawda, niemniej jak się trafi słaby złodziej (typowych
15 letnich dupowozów nie kradną super specjaliści) to nietypowe
zabezpieczenie spowoduje, że po nieudanej próbie kradzieży pójdą
po następny - może będzie sąsiada? ;) Ja mam w jednym z samochodów
jakiś wynalazek (dokładany w Niemczech) i udaje bez rozbrojenia
pad akumulatora. Fajny patent, żonce parę razy humor się poprawił
jak zobaczyÅ‚a w warsztacie, że samochód  stoi z podÅ‚Ä…czonym aku
do ładowania i stwierdzeniem, że trzeba kupić nowy :)

Data: 2014-02-11 18:57:50
Autor: Tata
MigajÄ?ca kontrolka kluczyka
Problem został (na jak długo?) rozwiązany, oficjalnie mam rok gwarancji. Okazało się, że kluczyk nie jest winny, dodatkowy immobilizer też nie zawinił. Winowajcą jest immobilizer fabryczny! W egzemplarzach z początku produkcji tego modelu występował błąd oprogramowania dający efekt jak opisałem, później oprogramowanie poprawiono. Nie jestem jedyną ofiarą tego błędu. W oprogramowaniu usunięto "widzialność" fabrycznego immobilizera i teraz wszystko ma być dobrze. Jak będzie w praktyce, to czas pokaże. Cała akcja kluczykowo-programistyczna kosztowała mnie 720 zł (ponad miesiąc mojego jedzenia :-((( ).

Z bolÄ…cym sercem
MJ

Data: 2014-02-11 19:31:13
Autor: RadoslawF
Migaj?ca kontrolka kluczyka
Dnia 2014-02-11 18:57, U¿ytkownik Tata napisa³:
Problem zosta³ (na jak d³ugo?) rozwi±zany, oficjalnie mam rok gwarancji. Okaza³o siê, ¿e kluczyk nie jest winny, dodatkowy immobilizer te¿ nie zawini³. Winowajc± jest immobilizer fabryczny! W egzemplarzach z

Jaki idiota pod³±czy³ dodatkowy immobilizer nie od³±czaj±c
fabrycznego ?
Jak znajdziesz to zanie¶ mu ten rachunek do zap³acenia bo to
z jego winy.

Pozdrawiam

MigajÄ?ca kontrolka kluczyka