Migoczące lampki - czyli Boże N arodzenie cały rok

Data: 2009-10-27 11:23:24
Autor: Radosław Sokół
Migoczące lampki - czyli Boże N arodzenie cały rok
DooMiniK pisze:
Czy tylko ja jestem przewrażliwiony na punkcie ogromnej ilości diód,
które w obecnym sprzęcie elektronicznym potrafią zrobić dyskotekę
w nocy?

Tzn?

Mnie najbardziej denerwują niebieskie diody. Biją po oczach,
powodują straszliwe przesunięcia w okularach, ich światło przy-
ćmiewa zielone i czerwone diody umieszczone w pobliżu.

Rozumiem, że to dodatkowy koszt - ale moim zdaniem każdy taki sprzęt
powinien mieć możliwość WYŁĄCZENIA tego.

Zawsze możesz odłączyć diodę od zasilania ;)

  - dioda przy wtyku zasilacza b. jasna, daje piękne światło
    na pół pokoju.

Kolor?

  - przy stanie "wstrzymania" nawala pulsując dioda POWER

To raczej dobrze, byle sensowny kolor.

  - przy włączonym laptopie świeci ostro od góry z 11-12 diód

Tzn?

  - przy oglądaniu filmu nawalają niebieskie diody od dysku,
    wifi/bluetooth

Niebieski jest straszny.

Czy rzeczywiście jedynym wyjściem jest podłączenie wszystkiego do
głównej listwy i wyłączanie na noc? (chociaż z laptopem to tak nie
przejdzie prosto...).

Trzeba jakoś powalczyć z modą na niebieskie światło.

Data: 2009-10-27 22:39:54
Autor: MC
Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hc6hms$5fc$1polsl.pl...
DooMiniK pisze:
[...]

Wystarczyłoby zwykłe dostosowanie intensywności światła do jasności w pomieszczeniu.

Data: 2009-10-28 04:33:04
Autor: Szymon von Ulezalka
Migoczące lampki - czyli Boże Narodzenie cały rok
Trzeba jakoś powalczyć z modą na niebieskie światło.

mi sie tam podoba.
do rzeczy, w ktorych wystepuja tylko 2 stany (np jest prad lub go nie
ma, jest odczyt z dysku- badz go nie ma) nadaje sie idealnie.
natomiast do bardziej 'wielostanowych sytuacji' (np. poziom
naladowania baterii, badz to czy jest laptop podlaczony do gniazdka /
badz nie laptop, ups tez moze byc/)- to nie ma nic lepszego niz
zielona/pomaranczowa/czerwona diodka.

oczywiscie, inna sprawa jest juz oczojebnosc (znaczy sie: jasnosc)
tych lampek...

szymon

Data: 2009-10-28 16:55:01
Autor: KILu
Szymon von Ulezalka wrote:
oczywiscie, inna sprawa jest juz oczojebnosc (znaczy sie: jasnosc)
tych lampek...

....no wlasnie. :) Taki IBM/Lenovo potrafi wyprodukowac laptopa (seria
ThinkPad, moze inne rowniez), ktory ma diody informujace o najwazniejszych
funkcjach, ale wszystkie sa neutralnie zielone (ew. pomaranczowe) i nie
daja po oczach. Troche inna polityke ma Toshiba - w "domowych" laptopach
tej marki rowniez diody maja neutralny, bialy kolor i nie raza, za to jest
ich cala masa - nawciskali je gdzie tylko sie dalo.

Kontrprzykladem moga byc chociazby najprostsze Asusy EEE. Nie dosc, ze
diody sa w wyjatkowo nieprzemyslanym miejscu (podczas pracy zaslania sie
je reka - a czesto chcialbym wiedziec czy np. dysk twardy cos w danej
chwili czyta), to jeszcze prawie kazda ma inny, jaskrawy kolor (niebieska,
zielona, pomaranczowa...).

k,

Data: 2009-10-29 10:04:33
Autor: kamil

"KILu" <byter@wp.pl> wrote in message news:hc9pgl$jn4$1inews.gazeta.pl...
Szymon von Ulezalka wrote:
[...]

Czyli zamiast zerknac z drugiego konca pokoju na kolor diody, musze podejsc i wpatrywac sie w symbol nad nia. Co w tym takiego genialnego?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-29 11:13:32
Autor: marfi

Szymon von Ulezalka wrote:
[...]

  Często "zerkasz" na laptopa "z drugiego konca pokoju" ???

--
marfi

Data: 2009-10-29 10:59:42
Autor: kamil

"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:hcbqgc$4aq$1nemesis.news.neostrada.pl...

Czyli zamiast zerknac z drugiego konca pokoju na kolor diody, musze podejsc i wpatrywac sie w symbol nad nia. Co w tym takiego genialnego?

 Często "zerkasz" na laptopa "z drugiego konca pokoju" ???

Za kazdym razem, kiedy zastanawiam sie czy pamietalem o wylaczeniu, odlaczeniu, albo chce wiedziecz czy juz sie naladowal. Czyli w sumie kiedy uzywalem wylacznie laptopa, to dosc czesto.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-29 16:28:32
Autor: KILu
kamil wrote:
Za kazdym razem, kiedy zastanawiam sie czy pamietalem o wylaczeniu,
odlaczeniu, albo chce wiedziecz czy juz sie naladowal.

Dwa malo jaskrawe kolory, miganie/swiecenie/wygaszenie. Mi wystarcza.
Zdecydowanie wole to, niz choinke.

k,

Data: 2009-10-29 15:52:59
Autor: kamil

"KILu" <byter@wp.pl> wrote in message news:hcccb1$448$1inews.gazeta.pl...
kamil wrote:
[...]

Tez tak lubie, odnosilem sie do przydatnosci wszystkich zielonych.

Data: 2009-11-03 22:17:14
Autor: Marcin
Migoczące lampki - czyli Boże Narodzenie cały rok
Witam

Użytkownik "KILu" <byter@wp.pl> napisał w wiadomości news:hc9pgl$jn4$1inews.gazeta.pl...
Szymon von Ulezalka wrote:
[...]

Chyba problemem jest to, ze producenci chca sprzedawac sprzet
klasy "business" w wyzszych cenach niz domowy.
W wielu wypadkach by wystrczyl ten domowy, ale mnostwo
swiecacych diod w tanim sprzecie moze zachecic po siegniecie
po sprzet drozszy.
Podobnie w laptopach jest IMHO z matrycami.
W tanszych modelach praktycznie nie wystepuja juz matowe,
(niedawno szukalem i chociaz znalzlem lenovo thinkpad sl500,
to wybor jest bardzo maly)
do tego obudowy w tanszych modelach sa ladnie
blyszczace dopoki sie ich nie dotyka.
Zupelnie inaczej jest z drozszymi modelami, np:
Dell Lallitiude czy HP EliteBook. Tam sie nic nie
blyszczy, matryca matowa. Po prostu komputer
do pracy.

Pozdrawiam,
Marcin

Migoczące lampki - czyli Boże N arodzenie cały rok