Migoczące lampki - czyli Boże Narod zenie cały rok

Data: 2009-10-27 10:01:24
Autor: DooMiniK
Migoczące lampki - czyli Boże Narod zenie cały rok
Witam,

Czy tylko ja jestem przewrażliwiony na punkcie ogromnej ilości diód,
które w obecnym sprzęcie elektronicznym potrafią zrobić dyskotekę
w nocy?

Rozumiem, że to dodatkowy koszt - ale moim zdaniem każdy taki sprzęt
powinien mieć możliwość WYŁĄCZENIA tego.

Kilka sprzętów, które najbardziej mnie wkurzają w pokoju:

+ laptop HP Pavilion
   - dioda przy wtyku zasilacza b. jasna, daje piękne światło
     na pół pokoju.
   - przy stanie "wstrzymania" nawala pulsując dioda POWER
   - przy włączonym laptopie świeci ostro od góry z 11-12 diód
   - przy oglądaniu filmu nawalają niebieskie diody od dysku,
     wifi/bluetooth
+ dysk zewnętrzny WD - piękne, pływające światło (zaswujające,
     jak przypadkiem zbyt szybko się dane odczytuje)

+ GPS -> niech tylko się zachce podłączyć w samochodzie zasilanie -
  dioda praktycznie oślepia (jazda nocą).

Takich sprzętów mogę wymienić sporo.
Ja mam na to dość prostą solucję - korektor biały (taki do papieru).

Czy rzeczywiście jedynym wyjściem jest podłączenie wszystkiego do
głównej listwy i wyłączanie na noc? (chociaż z laptopem to tak nie
przejdzie prosto...).

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2009-10-27 11:23:24
Autor: Radosław Sokół
DooMiniK pisze:
Czy tylko ja jestem przewrażliwiony na punkcie ogromnej ilości diód,
które w obecnym sprzęcie elektronicznym potrafią zrobić dyskotekę
w nocy?

Tzn?

Mnie najbardziej denerwują niebieskie diody. Biją po oczach,
powodują straszliwe przesunięcia w okularach, ich światło przy-
ćmiewa zielone i czerwone diody umieszczone w pobliżu.

Rozumiem, że to dodatkowy koszt - ale moim zdaniem każdy taki sprzęt
powinien mieć możliwość WYŁĄCZENIA tego.

Zawsze możesz odłączyć diodę od zasilania ;)

  - dioda przy wtyku zasilacza b. jasna, daje piękne światło
    na pół pokoju.

Kolor?

  - przy stanie "wstrzymania" nawala pulsując dioda POWER

To raczej dobrze, byle sensowny kolor.

  - przy włączonym laptopie świeci ostro od góry z 11-12 diód

Tzn?

  - przy oglądaniu filmu nawalają niebieskie diody od dysku,
    wifi/bluetooth

Niebieski jest straszny.

Czy rzeczywiście jedynym wyjściem jest podłączenie wszystkiego do
głównej listwy i wyłączanie na noc? (chociaż z laptopem to tak nie
przejdzie prosto...).

Trzeba jakoś powalczyć z modą na niebieskie światło.

Data: 2009-10-27 22:39:54
Autor: MC
Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hc6hms$5fc$1polsl.pl...
DooMiniK pisze:
[...]

Wystarczyłoby zwykłe dostosowanie intensywności światła do jasności w pomieszczeniu.

Data: 2009-10-28 04:33:04
Autor: Szymon von Ulezalka
Migoczące lampki - czyli Boże Narodzenie cały rok
Trzeba jakoś powalczyć z modą na niebieskie światło.

mi sie tam podoba.
do rzeczy, w ktorych wystepuja tylko 2 stany (np jest prad lub go nie
ma, jest odczyt z dysku- badz go nie ma) nadaje sie idealnie.
natomiast do bardziej 'wielostanowych sytuacji' (np. poziom
naladowania baterii, badz to czy jest laptop podlaczony do gniazdka /
badz nie laptop, ups tez moze byc/)- to nie ma nic lepszego niz
zielona/pomaranczowa/czerwona diodka.

oczywiscie, inna sprawa jest juz oczojebnosc (znaczy sie: jasnosc)
tych lampek...

szymon

Data: 2009-10-28 16:55:01
Autor: KILu
Szymon von Ulezalka wrote:
oczywiscie, inna sprawa jest juz oczojebnosc (znaczy sie: jasnosc)
tych lampek...

....no wlasnie. :) Taki IBM/Lenovo potrafi wyprodukowac laptopa (seria
ThinkPad, moze inne rowniez), ktory ma diody informujace o najwazniejszych
funkcjach, ale wszystkie sa neutralnie zielone (ew. pomaranczowe) i nie
daja po oczach. Troche inna polityke ma Toshiba - w "domowych" laptopach
tej marki rowniez diody maja neutralny, bialy kolor i nie raza, za to jest
ich cala masa - nawciskali je gdzie tylko sie dalo.

Kontrprzykladem moga byc chociazby najprostsze Asusy EEE. Nie dosc, ze
diody sa w wyjatkowo nieprzemyslanym miejscu (podczas pracy zaslania sie
je reka - a czesto chcialbym wiedziec czy np. dysk twardy cos w danej
chwili czyta), to jeszcze prawie kazda ma inny, jaskrawy kolor (niebieska,
zielona, pomaranczowa...).

k,

Data: 2009-10-29 10:04:33
Autor: kamil

"KILu" <byter@wp.pl> wrote in message news:hc9pgl$jn4$1inews.gazeta.pl...
Szymon von Ulezalka wrote:
[...]

Czyli zamiast zerknac z drugiego konca pokoju na kolor diody, musze podejsc i wpatrywac sie w symbol nad nia. Co w tym takiego genialnego?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-29 11:13:32
Autor: marfi

Szymon von Ulezalka wrote:
[...]

  Często "zerkasz" na laptopa "z drugiego konca pokoju" ???

--
marfi

Data: 2009-10-29 10:59:42
Autor: kamil

"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:hcbqgc$4aq$1nemesis.news.neostrada.pl...

Czyli zamiast zerknac z drugiego konca pokoju na kolor diody, musze podejsc i wpatrywac sie w symbol nad nia. Co w tym takiego genialnego?

 Często "zerkasz" na laptopa "z drugiego konca pokoju" ???

Za kazdym razem, kiedy zastanawiam sie czy pamietalem o wylaczeniu, odlaczeniu, albo chce wiedziecz czy juz sie naladowal. Czyli w sumie kiedy uzywalem wylacznie laptopa, to dosc czesto.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-29 16:28:32
Autor: KILu
kamil wrote:
Za kazdym razem, kiedy zastanawiam sie czy pamietalem o wylaczeniu,
odlaczeniu, albo chce wiedziecz czy juz sie naladowal.

Dwa malo jaskrawe kolory, miganie/swiecenie/wygaszenie. Mi wystarcza.
Zdecydowanie wole to, niz choinke.

k,

Data: 2009-10-29 15:52:59
Autor: kamil

"KILu" <byter@wp.pl> wrote in message news:hcccb1$448$1inews.gazeta.pl...
kamil wrote:
[...]

Tez tak lubie, odnosilem sie do przydatnosci wszystkich zielonych.

Data: 2009-11-03 22:17:14
Autor: Marcin

Użytkownik "KILu" <byter@wp.pl> napisał w wiadomości news:hc9pgl$jn4$1inews.gazeta.pl...
Szymon von Ulezalka wrote:
[...]

Chyba problemem jest to, ze producenci chca sprzedawac sprzet
klasy "business" w wyzszych cenach niz domowy.
W wielu wypadkach by wystrczyl ten domowy, ale mnostwo
swiecacych diod w tanim sprzecie moze zachecic po siegniecie
po sprzet drozszy.
Podobnie w laptopach jest IMHO z matrycami.
W tanszych modelach praktycznie nie wystepuja juz matowe,
(niedawno szukalem i chociaz znalzlem lenovo thinkpad sl500,
to wybor jest bardzo maly)
do tego obudowy w tanszych modelach sa ladnie
blyszczace dopoki sie ich nie dotyka.
Zupelnie inaczej jest z drozszymi modelami, np:
Dell Lallitiude czy HP EliteBook. Tam sie nic nie
blyszczy, matryca matowa. Po prostu komputer
do pracy.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-10-27 13:00:04
Autor: Animka
DooMiniK pisze:
[...]

Jak już raz tu napisał radosław Sokół: zaklej diodę czymś żeby nie raziła.

--
animka

Data: 2009-10-27 19:02:11
Autor: DooMiniK
Animka pisze:
DooMiniK pisze:
Witam,

Czy tylko ja jestem przewrażliwiony na punkcie ogromnej ilości diód,
które w obecnym sprzęcie elektronicznym potrafią zrobić dyskotekę
w nocy?
[...]

Jak już raz tu napisał radosław Sokół: zaklej diodę czymś żeby nie raziła.

Czemu prawie zawsze wybierasz, co czytasz? Przecież napisałem,
jakie mam na to swoje rozwiązanie.

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2009-10-28 06:44:12
Autor: Artur Frydel
Day Tue, 27 Oct 2009 19:02:11 +0000, DooMiniK wrote:

Animka pisze:
DooMiniK pisze:
[...]

Ale inwazyjne :) Jezeli sprzet jest na gwarancji, to malowanie go farba moze
byc problematyczne w przypadku ewentualnych napraw (nie do takich pierdol
gwarant potrafi sie przyczepic).
Zaklejenie diody tasma przylepna (popularnym czarnym przelepcem) jest IMO
najlepsza metoda.
--
Artur 'Bzyk' Frydel
"W Królestwie środka nigdy nie wiadomo, co jest przysłowiem, a co zwykłą

Data: 2009-11-14 11:40:52
Autor: DooMiniK

Animka pisze:
DooMiniK pisze:
[...]

Spróbuj z korektorem - jest imo mniej inwazyjne, niż taśma klejąca - dwa
drapnięcia paznokciem i złazi ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2009-10-27 14:30:56
Autor: Marcin Kocur
Osoba DooMiniK napisała na pl.comp.pecet:

Czy rzeczywiście jedynym wyjściem jest podłączenie wszystkiego do
głównej listwy i wyłączanie na noc? (chociaż z laptopem to tak nie
przejdzie prosto...).

Ja zawsze wyłączam wszystko na noc. Co do diod, mam taką fajną niebieską
na głośnikach Creative - jak chciałem pograć w jednego horrorka nocą (w
wymaganiach było zgaszone światło ;) ), najpierw kryłem się przed
głośnikami za kubkiem na długopisy i śrubokręty (którym BTW jest taki
śmieszny but św. Mikołaja), później znalazłem jakieś naklejki i
przywaliłem na diodę fragment z obramowania jednej z naklejek. Dalej
widać diodę, ale już nie wali po oczach.

Marcin Kocur

Data: 2009-10-27 14:13:42
Autor: kamil

"Marcin Kocur" <marcin2006@gmail.com.wytnij> wrote in message news:hc6sl3$1kg4$1news2.ipartners.pl...
[...]

Czarna tasma izolacyjna.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-27 15:03:21
Autor: tg
"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:hc6v6p$f6f$1inews.gazeta.pl...
przywaliłem na diodę fragment z obramowania jednej z naklejek. Dalej
widać diodę, ale już nie wali po oczach.

Czarna tasma izolacyjna.

potwierdzam, mam otasmowane praktycznie wszystkie diody, tasme trafilem
taka ze ledwo widac czy zaklejone diody swieca, mozna sobie wyciac
przebijakami gustowne koleczka na kazdy sprzet ;)

Data: 2009-10-27 22:40:07
Autor: geyb
Migoczące lampki - czyli Boże N arodzenie cały rok
Ja w swoich głośnikach zakleiłem tą pojebaną diodę - ona po prostu napierdala po oczach!

g.

Data: 2009-10-27 15:33:38
Autor: Kapsel
Tue, 27 Oct 2009 10:01:24 +0000, DooMiniK napisał(a):

Czy rzeczywiście jedynym wyjściem jest podłączenie wszystkiego do
głównej listwy i wyłączanie na noc? (chociaż z laptopem to tak nie
przejdzie prosto...).

Tak jak radzą przedmówcy - czarna taśma izolacyjna (inne kolory też możesz
stosować zależnie od koloru urządzeń i poczucia estetyki ;)

Mój router bez "otaśmowania" w nocy świecił jak statek kosmiczny, wariactwo
po prostu...

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-10-27 19:03:22
Autor: DooMiniK
Kapsel pisze:
[...]

To ja wiem, ale w przypadku urządzeń, z którymi na się kontakt
(np. laptop) to pośrednie rozwiązanie - taśma izolacyjna ma do siebie,
że na brzegach lubi brud ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2009-10-28 10:52:28
Autor: Kapsel
Tue, 27 Oct 2009 19:03:22 +0000, DooMiniK napisał(a):

[...]

Kiedyś w akcie desperacji planowałem "wydłubać" diodę jakimś śrubokrętem,
ale sprzęt za drogi żeby podejmować ryzyko...

Ogółem to nie wiem co z tym zrobić, ale brak opcji programowego wyłączenia
tych diod w większości urządzeń jest  niesamowicie irytujący :(

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-10-27 17:32:14
Autor: nb
at Tue 27 of Oct 2009 11:01, DooMiniK wrote:

[...]

   - przy włączonym laptopie świeci ostro od gĂłry z 11-12 diĂłd
[...]

Serwer ma chodzić całą dobę, a wszystkie lampki świecić.
Żeby nie oślepiało - zalepiać (ja mam zalepionych 9 na 10).
Mam taką fajną, srebrną, półprzezroczystą taśmę tłumiącą
światło do akceptowalnej jasności. Jeśli za słabo tłumi,
smaruję taśmę flamastrem tyloma warstwami ile trzeba.
Inny patent to całkiem nieprzezroczysta taśma klejąca
z przekłutą dziurką odpowiedniej wielkości.

--
nb

Data: 2009-10-27 19:13:58
Autor: Animka
nb pisze:

Inny patent to całkiem nieprzezroczysta taśma klejąca
z przekłutą dziurką odpowiedniej wielkości.

Nie rozumiem. Chcesz zasłonić  światło diody, a przekłuwasz jakieś dziurki? Po co?

--
animka

Data: 2009-10-27 21:14:44
Autor: Wiktor S.
Migoczące lampki - czyli Boże Narodzenie cały rok
Nie rozumiem. Chcesz zasłonić  światło diody, a przekłuwasz jakieś
dziurki? Po co?

Pewnie dlatego, że chce widzieć światło, ale nie chce by go raziło.

--
Azarien

Data: 2009-10-27 22:13:06
Autor: nb
at Tue 27 of Oct 2009 19:13, Animka wrote:

nb pisze:

Inny patent to całkiem nieprzezroczysta taśma klejąca
z przekłutą dziurką odpowiedniej wielkości.

Nie rozumiem. Chcesz zasłonić  światło diody, a przekłuwasz jakieś
dziurki? Po co?

Bo to ma być coś takiego jak przysłona w aparacie fotograficznym,
a nie dekielek na obiektyw.

--
nb

Data: 2009-10-27 21:27:55
Autor: KILu
DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl wrote:
Czy tylko ja jestem przewrażliwiony na punkcie ogromnej ilości diód,
które w obecnym sprzęcie elektronicznym potrafią zrobić dyskotekę
w nocy?

Nie tylko Ty. Swoja droga im nizsza polka, z jakiej pochodzi sprzet (oraz
im ten sprzet nowszy), tym wiecej roznokolorowych, walacych po oczach
diod. Moj maly, prywatny bunt polega na unikaniu takich choinek - da sie,
nie kazdy sprzet na rynku probuje udawac Enterprise. A jesli juz udaje...
coz - pozostaje tasma, flamaster lub rezystor.
Ciekawe, kiedy sie ta moda zmieni... a powinna, wszak tyle sie ostatnio
mowi o oszczedzaniu energii. Inna sprawa, ze takie diody pobieraja
smieszne ilosci pradu (i kosztuja grosze).

k,

Data: 2009-10-27 23:30:23
Autor: Saiko Kila
Migoczące lampki - czyli Boże Narodzenie cały rok
Proces KILu <byter@wp.pl> zwrócił błąd:

Ciekawe, kiedy sie ta moda zmieni... a powinna, wszak tyle sie ostatnio
mowi o oszczedzaniu energii. Inna sprawa, ze takie diody pobieraja
smieszne ilosci pradu (i kosztuja grosze).

IMO gorszy jest wpływ na wzrok (co jest wszakże dyskusyjne) i na
psychikę (co raczej nie podlega dyskusji). Jak mam dwa podobne
sprzęciory to wezmę ten z mniejszą choinką. Jeśli się da to wybieram
sprzęt który umożliwia zmianę koloru (np. klawiatura i mysz) bo niektóre
rażą mniej, a nawet stają się sympatyczne z czasem.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2009-10-28 15:09:13
Autor: kamil

"KILu" <byter@wp.pl> wrote in message news:hc7l4g$8on$1inews.gazeta.pl...
[...]

Troche mi to przypomina sytuacje ze sprzetem audio. Markowe Hi-Fi sa czesto schludne i minimalistyczne, az przyjemne dla oka, podczas gdy do wszelkie Panascanici i Sunny z bazarow maja wiecej kolorowych LEDow niz innej elektroniki w srodku.

Musze wymienic obudowe peceta na cos wiekszego i wygodniejszego do grzebania w srodku i w rozsadnej cenie wiekszosc to wlasnie jakies oczojebne kolorowe wentylatory i wyswietlacze LCD.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-30 01:43:02
Autor: nb
at Tue 27 of Oct 2009 21:27, KILu wrote:

[...]

W tym roku chciałem kupić tanią nieświecącą mysz i było tak samo jak w 2006. Wybór niemal zerowy. Najtańszy klasyczny logitech za 40 zł.

--
nb

Data: 2009-10-31 17:07:56
Autor: Wiktor S.
[...]

Kup mysz za 12 zł, rozkręć ją i wytnij diodę. Bo na gwarancji chyba ci specjalnie nie zależy?

--
Azarien

Data: 2009-11-01 03:48:00
Autor: nb
at Sat 31 of Oct 2009 17:07, Wiktor S. wrote:

W tym roku chciałem kupić tanią nieświecącą mysz i było tak samo
jak w 2006. Wybór niemal zerowy. Najtańszy klasyczny logitech za 40
zł.

Kup mysz za 12 zł, rozkręć ją i wytnij diodę.

Rozkręciłem jedną. Dioda niezbędna do tego by mysz można było
nazwać optyczną, robi również za dyskotekę. Czyli nie tędy droga.

--
nb

Data: 2009-11-01 22:00:31
Autor: quish
nb pisze:
[...]

No patrz. A laserówki a4techa'a nie świecą, kosztują ~30 zł i moim zdaniem leżą w łapie lepiej niż przepłacone logitechy. O tym że działają prawie na wszystkim wspominać nie warto.
Pozdr4all

Data: 2009-11-02 02:20:42
Autor: nb
at Sun 01 of Nov 2009 22:00, quish wrote:

nb pisze:
[...]

Ta którą rozkręcałem to właśnie A4 "OPTO 013". Lepiej leży w mojej
łapie niż logitechy. A myszy A4 to moim zdaniem mają najlepszy
wskaźnik jakość/cena. Jeśli nogi się nie poprzecierają to są
niezniszczalne.

O tym że działają prawie na wszystkim wspominać nie warto.

Ja mam zawsze PS2 i zawsze działaja. --
nb

Data: 2009-11-02 21:59:28
Autor: quish

nb pisze:
[...]

chodziło mi raczej o powierzchnię po której jeździ, nie o platformę programową...

Data: 2009-11-03 23:36:25
Autor: nb
Migoczące lampki - czyli Boże Narodzenie cały rok
at Mon 02 of Nov 2009 21:59, quish wrote:

O tym Ĺźe
działają prawie na wszystkim wspominać nie warto.

Ja mam zawsze PS2 i zawsze działaja.

chodziło mi raczej o powierzchnię po której jeździ, nie o platformę
programową...

Obśmiałem się :-) Faktycznie jeśli chodzi o platformę to używa się
raczej kalki z angielskiego - "chodzi _pod_ wszystkim" a nie _na_

--
nb

Data: 2009-11-04 22:15:28
Autor: Marcin Kocur
Osoba nb napisała na pl.comp.pecet:

Jeśli nogi się nie poprzecierają to są
niezniszczalne.

W mojej po 2 latach padł styk z lewego przycisku. Szkoda mi jej było,
więc poszedłem do sklepu z częściami i dopasowałem coś podobnego,
działam na niej do teraz :]

Mysz kosztowała 35zł.

Marcin Kocur

Data: 2009-11-05 01:02:44
Autor: Animka
Marcin Kocur pisze:
[...]

No to fajnie.
Teraz już wiem dlaczego musze często zmieniać myszy. Nóżki się przecierają. Jeżdżę myszą po gołym blacie drewnianego biurka. Na podkładce   strasznie tępo chodzi, Znowu muszę kupić nową, bo zaczyna być męcząca.

--
animka

Data: 2009-11-13 22:55:26
Autor: tg
"Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> wrote in message news:hct47f$mtv$1node1.news.atman.pl...
Teraz już wiem dlaczego musze często zmieniać myszy. Nóżki się przecierają. Jeżdżę myszą po gołym blacie drewnianego biurka. Na podkładce strasznie tępo chodzi, Znowu muszę kupić nową, bo zaczyna być męcząca.

komplet sliderow na allegro kosztuje grosze

Data: 2009-11-14 00:15:36
Autor: Animka
tg pisze:
[...]

Zaraz zajrzę na Allegro, bo nie wiem co to jest slider.

--
animka

Data: 2009-11-14 00:18:57
Autor: Animka
tg pisze:
[...]

No tak, rzeczywiście do wyboru, do koloru ;-)
http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=slider

--
animka

Data: 2009-11-14 00:23:21
Autor: BartekK

http://allegro.pl/item803272148_twoja_mysz_sliska_jak_lod_slizgacze.html

Data: 2009-11-07 20:02:17
Autor: Wiktor S.
[...]

Styki są w większości myszy takie same, więc można przełożyć z jakiejś starej-nie-wyrzuconej.

--
Azarien

Data: 2009-11-14 11:42:42
Autor: DooMiniK
quish pisze:
nb pisze:
[...]

Ja ponad dwa lata temu kupiłem chyba za 17PLN myszkę w ... Biedronce. Nic nie świeci, chodzi genialnie, zwijany przewód, używana na codzień, fajnie programowalne przyciski... jedna z wygodniejszych
i dokładniejszych myszy, jakie miałem :)

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2009-10-27 22:43:38
Autor: MC
Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w wiadomości news:4ae6c4f7$1news.home.net.pl...

Czy rzeczywiście jedynym wyjściem jest podłączenie wszystkiego do
głównej listwy i wyłączanie na noc? (chociaż z laptopem to tak nie
przejdzie prosto...).

Mam dla ciebie dobrą wiadomość. W UPS-ach mojej znienawidzonej firmy APC (chyba dwa modele) wyłacza się część gniazdek po stwierdzeniu na podstawie zużycia prądu, że desktop przeszedł w stan spoczynku. Ciekawe jak to współpracuje z lapkiem. Chyba tylko przez jakiś soft.

Data: 2009-10-28 16:45:24
Autor: KILu
MC wrote:
[...]

Sa takie listwy - dziala to oczywiscie calkowicie sprzetowo, a prog
przelaczania mozesz plynnie regulowac. Kilka tygodni temu widzialem takie
w lidlu.

k,

Data: 2009-10-29 13:24:17
Autor: DooMiniK
MC pisze:
[...]

Mam w domu UPS 1500VA (SmartUPS) - tam lampki to nic przy odgłosach
i procesie ładowania (chłodzenia...)   ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2009-10-27 23:23:53
Autor: Saiko Kila
Migoczące lampki - czyli Boże Narod zenie cały rok
Proces DooMiniK <bachus20[WYTNIJ]"@poczta.wp.pl> zwrócił błąd:

Czy tylko ja jestem przewrażliwiony na punkcie ogromnej ilości diód,
które w obecnym sprzęcie elektronicznym potrafią zrobić dyskotekę
w nocy?

Nie, ja też zwracam na to uwagę, i nawet czasem rezygnuję z zakupu z
tego powodu.

Rozumiem, że to dodatkowy koszt - ale moim zdaniem każdy taki sprzęt
powinien mieć możliwość WYŁĄCZENIA tego.

Kilka sprzętów, które najbardziej mnie wkurzają w pokoju:

+ laptop HP Pavilion

HP w Pavilionach robi to specjalnie. Taki, powiedzmy, styl. W Compaqach
takiej choinki nie ma, choć "wyrazistych" diod się nie ustrzegli.

+ dysk zewnętrzny WD - piękne, pływające światło (zaswujające,
     jak przypadkiem zbyt szybko się dane odczytuje)

To też wynik mody.

+ GPS -> niech tylko się zachce podłączyć w samochodzie zasilanie -
  dioda praktycznie oślepia (jazda nocą).

Niektóre tak nie mają. Warto zamazać, bo po co w sumie ta dioda.

[...]

Przecież napisałeś równie dobre rozwiązanie - zamazać czymś albo
zakleić. Najgorszy jest niebieski z powodu wrażliwości oka ludzkiego, bo
nie dość że "kłuje" to jeszcze rozmywa otoczenie (np. inne diody) - i to
nawet jeśli jakoś zmniejszysz intensywność/kontrast. A w nocy nie bardzo
się da, bo zawsze będzie za mocno.

Data: 2009-10-29 20:58:26
Autor: Piotr Gogolewski
Migoczące lampki - czyli Boże Narodzenie cały rok
Wskutek reakcji <4ae6c4f7$1@news.home.net.pl>
z molekułą DooMiniK powstało:
[...]
[...]

Dziurkacz do papieru + folia aluminiowa. Uzyskane krążki podkleić za pomocą folii samoprzylepnej w stosownych miejscach. Estetyczne (jeśli
dobierzemy stosoną folię i działa jak diabli (ja akurat diody lubię,
z tym że tylko tam, gdzie są *potrzebne*, znaczy się do dysków/
ethernetu w sprzęcie nieco większym niż domowe blaszaki, do portów
w 19" switchach - to dopiero choinki, :-> zawału byś dostał, etc...
:)).

--
Piotr Gogolewski -{ Serwis "Docent OnLine" http://www.chemia.px.pl }-
-{ klucz PGP & Geek Code: mail docent@panoramix.net,pl -s"get pgp" }-

Data: 2009-10-31 14:53:39
Autor: kamil

"Piotr Gogolewski" <docent@panoramix-net.pl> wrote in message news:slrnhejsv2.1f0.docentsznycel.docent-net.pl...

[...]

Malo kto sypia w serwerowni, a nawet gdyby sie zdecydowal - temperatura i halas beda znacznie wiekszym zmartwieniem, niz diody. :-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-14 11:45:25
Autor: DooMiniK
kamil pisze:
[...]

.... śmiej się... jako dzieciak pracowałem przy monitoringu pewnego
systemu (w pomieszczeniu piszczało 7 modemów zbierających zamówienia).
Pracowałem też na nocki, nie raz przyciąłem komara na nocnej zmianie.
Po pół roku nie mogłem w domu spać, jeżeli nie włączyłem komputera
(wtedy zasilacze nie były takie ciche, jak dzisiaj...).

--
Dominik Siedlak (bachus)

Migoczące lampki - czyli Boże Narod zenie cały rok