Migotanie ekranu w laptopie Sony

Data: 2014-02-12 18:57:02
Autor: Pszemol
Migotanie ekranu w laptopie Sony
"Marek" <trele@fele.kuku.pl> wrote in message news:ldch2a$amq$1news.task.gda.pl...
 Zauwayem, e z odwieaniem ekranu jest co nie tak, tzn. wyglda na to,
e jest zbyt maa czstotliwo odwieania, bo widz, jak obraz mruga.
Najlepiej to wida, gdy na ekranie jest wywietlana jednolita powierzchnia.
Niby w ustawieniach jest 60Hz,

Nie przekadaj dowiadcze z monitorw kineskopowych na te LCD.
Zwaszcza te z podwietlaniem LEDowym (jak w Twoim laptopie) a nie
wietlwkowym.... Odwieanie ustawione na 60Hz jest typowe i takie
jest we wszystkich wywietlaczach LCD jakie znam. Tym bym si nie
martwi. Sprawd raczej czy masz ustawion "sprztow" rozdzielczo
ekranu w systemie, znaczy si czy masz tam 1920x1080 pikseli.
Kada odchyka od tej sprzetowej rozdzielczoci skutkowa bdzie
znacznym pogorszeniem jakoci obrazu (znowu inaczej ni w CRT).

Data: 2014-02-13 02:14:32
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Wed, 12 Feb 2014 18:57:02 -0600, Pszemol napisał(a):

"Marek" <trele@fele.kuku.pl> wrote in message news:ldch2a$amq$1news.task.gda.pl...
 Zauważyłem, że z odświeżaniem ekranu jest coś nie tak, tzn. wygląda na to,
że jest zbyt mała częstotliwość odświeżania, bo widzę, jak obraz mruga.
Najlepiej to widać, gdy na ekranie jest wyświetlana jednolita powierzchnia.
Niby w ustawieniach jest 60Hz,

Nie przekładaj doświadczeń z monitorów kineskopowych na te LCD.
Zwłaszcza te z podświetlaniem LEDowym (jak w Twoim laptopie) a nie
świetlówkowym.... Odświeżanie ustawione na 60Hz jest typowe i takie
jest we wszystkich wyświetlaczach LCD jakie znam. Tym bym się nie
martwił. Sprawdź raczej czy masz ustawioną "sprzętową" rozdzielczość
ekranu w systemie, znaczy się czy masz tam 1920x1080 pikseli.
Każda odchyłka od tej sprzetowej rozdzielczości skutkować będzie
znacznym pogorszeniem jakości obrazu (znowu inaczej niż w CRT).

Tylko pogorszenie jakości obrazu przy wyświetlaniu obrazu w niższej niż
naturalna rozdzielczości jakoś nie idzie w parze z migotaniem ekranu w
specyficznych warunkach. A specyficznym warunkiem najczęściej jest
wyświetlanie określonych odcieni.

[ Męskie: „I dlaczego ona się obraziła? Przecież nic takiego nie           ]
[ powiedziałem!” przypomina bardzo kobiece: „Nie wiem dlaczego się zepsuło?]
[ Ja tego nie ruszałam, samo się zrobiło!”.               (JoeMonster.org) ]

Data: 2014-02-12 19:54:05
Autor: Pszemol
"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:x7iypfmoewvc.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Ja sądzę że warto aby sobie to sprawdził. Z mojej praktyki wynika, że
rozdziałka jest najczęstsza przyczyna jakichkolwiek problemów z jakością
obrazu na laptopach - zwłaszcza jeśli przeinstalowywał system operacyjny
lub drivery do karty graficznej to szansa przestawienia rozdzielczości
i zrobienie sobie nieświadomie "ziaziu" jest bardzo duża.

Miganie ekranu może być jednym z objawów jeśli sterownik wyświetlacza
będzie mieć złą liczbę pikseli w linii lub złą liczbę linii na ekranie i zgłupieje
bo autor programu sterownika nie przewidział/nie przetestował tego dobrze.

Data: 2014-02-13 18:44:35
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Wed, 12 Feb 2014 19:54:05 -0600, Pszemol napisał(a):

[...]

Jakość obrazu - tak. Co akurat nie dziwi, jeżeli się pomyśli 15 sekund. Bo w
końcu jak na 1920 pikselach w poziomie odwzorować np. 1680 pikseli? 1:1
przełożenia się nie zrobi, 1:2 też nie jest możliwe. Natomiast związku
wyświetlania obrazu w niższej rozdzielczości z migotaniem ekranu dalej nie
jestem w stanie załapać. A „trochę” monitorów mi już przez ręce przeszło.

[...]

Sterownik karty graficznej daje na wyjściu sygnał o określonych parametrach
- m.in. rozdzielczości. Całą resztę, do której należy m.in. skalowanie
obrazu w niższej rozdzielczości, niż naturalna matrycy, robi już elektronika
monitora. --
[ House: You have three choices in this life.Be good, get good, or give up.]
[ You've gone for column "D". Why? Simple answer is, if you don't try, you ]
[ can't fail. Are you really that simple?        ("House M.D. 4x09 Games") ]

Data: 2014-02-14 07:36:58
Autor: BQB
W dniu 2014-02-13 18:44, Przemysław Ryk pisze:

[...]

W przypadku laptopa, pół elektroniki monitora jest na płycie głównej laptopa.

Data: 2014-02-14 19:25:16
Autor: Pszemol
"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:j42a42ipa3q5$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Mowa jest o laptopie... Sterownik podaje sygnały bezpośrednio na panel LCD.

Data: 2014-02-13 08:06:42
Autor: Marek
Migotanie ekranu w laptopie Sony

Uytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa w wiadomoci news:ldh595$veh$1dont-email.me...
[...]

  Oczywicie, e mam ustawion rozdzielczo 1920x1080 i jak wspomniaem
w innym wtku, migotanie jest takie samo przy dowolnej rozdzielczoci.
  Moe dla sprawdzenia warto by byo przywrci system z 8.1 do 8. Moe co
jest skopane w sterownikach do 8.1, ktre mam zainstalowane najnowsze
ze strony Sony:

http://www.sony.pl/support/pl/product/SVE1713Y1EB/updates

oczywicie te dedykowane dla Windows 8.1.

--
Pzdr.
Marek

Migotanie ekranu w laptopie Sony