Mikrofala -proszę o radę

Data: 2009-09-07 18:11:59
Autor: Adax
Mikrofala -proszę o radę
Witam. Chcę kupić mikrofalę, ale nie znam się zupełnie, więc b. proszę doradźcie na co zwrócić uwagę i który model jest obecnie warty grzechu. Pozdrawiam

Data: 2009-09-07 20:43:53
Autor: Jacek
Mikrofala -proszę o radę
Do czego ta mikrofalówka?
Tylko do podgrzewania? Odgrzewania? A może jeszcze do pieczenia, np. kurczak z rożna itp.
Jeżeli ma być "wypasiona" to coś z tej serii http://pl.lge.com/proddivergent.do?categoryId=060502&modelCategoryId=&parentId=0605
mają takie bajery, jak światło świecące się wtedy, gdy jest potrzebne czyli przy otwartych drzwiach a nie tylko w czasie grzania, funkcja obrotu talerza przed otwarciem - aby ucho było od przodu a nie z tyłu.
Albo kup najtańszą na świecie a jak już będzie wiadomo, co i jak to następną według potrzeb.
Jacek

Data: 2009-09-07 20:58:29
Autor: Marek Dyjor
Mikrofala -proszę o radę
Jacek wrote:
[...]

kupić najprostszą jej podstawowym zadaniem jest podgrzewanie żarcia.

Data: 2009-09-08 14:43:59
Autor: Mikolaj Rydzewski
Mikrofala -proszę o radę
Marek Dyjor wrote:
kupić najprostszą jej podstawowym zadaniem jest podgrzewanie żarcia.

Najprostrzą ale z cyfrową regulacją czasu pracy.

Data: 2009-09-08 15:23:15
Autor: Slavinka
Mikrofala -proszę o rad

Użytkownik "Mikolaj Rydzewski" <miki@ceti.pl> napisał w wiadomości
Marek Dyjor wrote:
> kupić najprostszą jej podstawowym zadaniem jest podgrzewanie żarcia.

Najprostrzą ale z cyfrową regulacją czasu pracy.

Po kiego?  Wystarczy zwykły minutnik. A funkcje to rozmrażanie, full power i
grill - te dwie to także połączone.

Data: 2009-09-08 16:26:56
Autor: Mikolaj Rydzewski
Mikrofala -proszę o rad
Slavinka wrote:
[...]

Bo to ułatwienie.
Podgrzewam mleko na płatki: wciskam 3 x start i mam 1.5min. Podgrzewam na kakao - ustawiam 40sek. Używałem jakiś czas kuchenki z minutnikiem i za każdym razem czas podgrzewania wychodził inny.

Data: 2009-09-07 22:00:04
Autor: Kamikazee
Mikrofala -proszę o radę
Adax pisze:
Witam. Chcę kupić mikrofalę, ale nie znam się zupełnie, więc b. proszę doradźcie na co zwrócić uwagę i który model jest obecnie warty grzechu.

Jakąś najtańszą, przydaje się też funkcja opiekacza.

--
http://kamikaze.mp.waw.pl/
Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

Data: 2009-09-08 12:33:58
Autor: atman
Mikrofala -proszę o radę

Użytkownik "Adax" <Adax_Tnij@op.pl> napisał w wiadomości news:h83bce$41h$1news.onet.pl...
Witam. Chcę kupić mikrofalę, ale nie znam się zupełnie, więc b. proszę doradźcie na co zwrócić uwagę i który model jest obecnie warty grzechu.

   Kupiłem jakąś mało chodzoną na Allegro za 50 zł i jest cud -miód.
   Mam też full wypas Wirpool i ten `wypas` nawet nie mogę w buty wsadzić ;)

Data: 2009-09-08 14:49:29
Autor: kris
Mikrofala -proszę o radę

[...]

Najtańszą która się Tobie spodoba. Bez żadnych bajerów.
Zreszta pewnie i tak z niej za bardzo korzystał nie będziesz. Żarcie z mikrofali smakuje ochydnie. Teraz praktycznie nie używam mikrofali już.

Krzysiek

Data: 2009-09-08 18:29:28
Autor: Grzegorz Janoszka
Mikrofala -proszę o radę
kris wrote:
Zreszta pewnie i tak z niej za bardzo korzystał nie będziesz. Żarcie z mikrofali smakuje ochydnie. Teraz praktycznie nie używam mikrofali już.

No wiesz, mikrofala cudów nie czyni, jak wsadzisz paskudne jedzenie, to wyciągniesz ciepłe, ale tak samo paskudne :)

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2009-09-09 14:30:42
Autor: kris
Mikrofala -proszę o radę

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <Grzegorz@nie-lubie-spamu.Janoszka.pl> napisał w wiadomości news:h860pb$1n9$1news.onet.pl...
kris wrote:
[...]

Chyba jesteś wychowany na fast foodach skoro twierdzisz że potrawa podgrzana w mikrofali nie smakuje gorzej;))
Np ziemniaki podgrzane w miokrofali to ochyda, tak samo zresz mieso. Schabopwy z patelni smakuje wybornie, ten sam schabowy z mikrofali to ochyda.

Krzysiek

Data: 2009-09-09 14:42:04
Autor: Paweł Muszyński
Mikrofala -proszę o radę
kris wrote:
[...]

Ale nie porównuj potraw świeżych z podgrzanymi.

Schabowy podgrzany, obojętnie czy w mikrofali, czy na patelni, jest gorszy od świeżo usmażonego.

Ziemniaki z mikrofali faktycznie mają dziwny smak.

Natomiast wszelkiej maści zupy i gulasze z mikrofali nie są złe...

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl

Data: 2009-09-09 15:10:03
Autor: kris
Mikrofala -proszę o radę

Użytkownik "Paweł Muszyński" <pmuch.nospam@bolinko.wytnijto.org> napisał w wiadomości news:h887qq$koc$1inews.gazeta.pl...
Ale nie porównuj potraw świeżych z podgrzanymi.

Ale mikrofala słuzy do podgrzewamnia przecież

Schabowy podgrzany, obojętnie czy w mikrofali, czy na patelni, jest gorszy od świeżo usmażonego.

W mikrofali go nie usmażysz- musisz podgrzać juz usmazonego;))

Ziemniaki z mikrofali faktycznie mają dziwny smak.

Natomiast wszelkiej maści zupy i gulasze z mikrofali nie są złe...

Co do zup zgoda. Gulasze/mieso tu r óżnica jest odczuwalna.

Krzysiek

Data: 2009-09-09 21:25:50
Autor: Marek Dyjor
Mikrofala -proszę o radę
kris wrote:
[...]

ale MF sie przydaje do podgrzania wnętrza kotleta czy sznycla przed rzuceniem na patelnie w celu podgrzania.

Ziemniaki z mikrofali faktycznie mają dziwny smak.

są obrzydliwe :)

Data: 2009-09-09 21:59:24
Autor: dziobak
Mikrofala -proszę o radę

Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał

ale MF sie przydaje do podgrzania wnętrza kotleta

Hm, kotlet posiada wnętrze ;)

pozdrawiam

Dziobak

p.s. żeby nie było nie na temat: stalowe wnętrze, koniecznie,
pod wpływem tłuszczu nawet najlepiej położony lakier zacznie
w końcu się łuszczyć.

Data: 2009-09-09 23:28:27
Autor: Marek Dyjor
Mikrofala -proszę o radę
dziobak wrote:
[...]

powiesz mi o co ci chodzi?

Data: 2009-09-10 06:16:05
Autor: Slavinka
Mikrofala -proszę o rad

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

ale MF sie przydaje do podgrzania wnętrza kotleta czy sznycla przed
rzuceniem na patelnie w celu podgrzania.

Po co? Niesmaczne rozwiązanie - rozmrażam niezwykle rzadko w mikrofali.
Wyjmuję z zamrażarki przyprawione już stosownie do przeznaczenie mięso i
wkładam dzień wcześniej do chłodziarki, na drugi dzień obróbka termiczna i
TO  JEST  TO !!!

Data: 2009-09-10 08:39:18
Autor: Marek Dyjor
Mikrofala -proszę o rad
Slavinka wrote:
[...]

Nie rozmrażanie sznycla z zamrażarki tylko podgrzanie schłodzonego w lodówce.

Data: 2009-09-09 22:59:59
Autor: Arte
Mikrofala -proszę o radę
kris pisze:
Użytkownik "Paweł Muszyński" <pmuch.nospam@bolinko.wytnijto.org> napisał w wiadomości news:h887qq$koc$1inews.gazeta.pl...
Ale nie porównuj potraw świeżych z podgrzanymi.

Ale mikrofala słuzy do podgrzewamnia przecież

No niekoniecznie, a nawet bardzo niekoniecznie. :)

Mój piekarnik z funkcją mikrofali ma na przykład wiele fajnych programów z wykorzystaniem mikrofal. Bardzo często gotuje tak świeże ziemniaki. Do szklanego naczynia z pokrywką wkładam obrane, pokrojone i umyte ziemniaki. Na każde 100 gram dodaję dwie stołowe łyżki wody i lekko sole tą wodę. Całość do wnętrza mikrofali/piekarnika i wybieram program gotowania ziemniaków, podaję wagę i włączam. Po około 7-10 minutach (w zależności od ilości) są gotowe i bardzo smaczne ziemniaki! Normalnie gotowane w wodzie nigdy nie wychodzą takie dobre. Dodatkowo są o wiele zdrowsze, gdyż proces gotowania jest o wiele krótszy bo gotują się w parze, zatem składniki mineralne i witaminy nie wygotowywują się tak jak przy tradycyjnym gotowaniu w garnku i w wodzie.

Schabowy podgrzany, obojętnie czy w mikrofali, czy na patelni, jest gorszy od świeżo usmażonego.

W mikrofali go nie usmażysz- musisz podgrzać juz usmazonego;))

Dokładnie

Ziemniaki z mikrofali faktycznie mają dziwny smak.

Ale to dotyczy tylko i wyłącznie odgrzewanych ziemniaków! A podajcie mi sposób innego podgrzewania już ugotowanych ziemniaków? Pzrecież nie wrzucisz ich ponownie do garnka z wodą. :P Chyba tylko w parowarze, ale tam też odgrzewane są dziwne.

Najczęstszym i najsmaczniejszym wykorzystaniem już ostygniętych ziemniaków jest ich usmażenie. :)

Natomiast wszelkiej maści zupy i gulasze z mikrofali nie są złe...

Co do zup zgoda. Gulasze/mieso tu r óżnica jest odczuwalna.

Podgrzewanie mikrofalowe powoduje bardzo mała stratę wody z potrawy, gdyż grzanie zaczyna się niejako od środka potrawy, gdy podczas np. smażenia ciepło przenika od zewnątrz do środka. (Mikrofale tak na prawdę podgrzewają tylko wodę zawarta w potrawie!) Zatem smażone zawsze będą na wierzchu o wiele bardziej suche. Po prostu, trzeba zdawać sobie sprawę, że gotowanie mikrofalowe rządzi się innymi prawami i niektóre potrawy nie nadają się do takiego gotowania a inne wręcz są jakby do niego stworzone. Właśnie dzięki temu, że mikrofale ogrzewają pojemnościowo, przeto wyśmienicie podgrzewają wodę i płyny.

Arte

Data: 2009-09-10 15:57:44
Autor: BQB
Mikrofala -proszę o radę
Arte pisze:

Dodatkowo są o wiele zdrowsze, gdyż proces gotowania jest o wiele krótszy bo gotują się w parze, zatem składniki mineralne i witaminy nie wygotowywują się tak jak przy tradycyjnym gotowaniu w garnku i w wodzie.

Bez przesady, ziemniaki nie są dobrym źródłem witamin i soli mineralnych .

Data: 2009-09-10 18:09:13
Autor: JMP
Mikrofala -proszę o radę
BQB napisał(a):

Arte pisze:

> [...]
> przy tradycyjnym gotowaniu w garnku i w wodzie.

Bez przesady, ziemniaki nie są dobrym źródłem witamin i soli mineralnych .

Jestes pewny?
http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/odkrywamy-zalety-ziemniakow_35553.html

JMP

Data: 2009-09-09 23:35:25
Autor: Kamikazee
Mikrofala -proszę o radę
kris pisze:
Schabopwy z patelni smakuje wybornie, ten sam schabowy z mikrofali to ochyda.

Odgrzewane kotlety lepiej smakują jeśli najpierw podgrzeję je na funkcji grilla i później puszczam mikrofale aby ogrzał się środek kotleta.

Data: 2009-09-12 20:18:01
Autor: Adax
Mikrofala -proszę o radę
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

No właśnie... też tak myślę, ale żona proponuje mi jakieś drogie egzemplarze.
Rozumiem, że bazowo mikrofala na ten czas powinna mieć:
1. cyfrowy czas
2. opiekacz (grill)
3. rozmrażanie
Czy tak? Bo rozgadaliście się na temat smaku jedzonka :)  natomiast ja ciągle nie wiem czy warto kupić najprostszą do gotowania mleka i podgrzewania zup, czy też opiekacz może się przydać?

Data: 2009-09-12 22:48:19
Autor: Marek Dyjor
Mikrofala -proszę o radę
Adax wrote:
[...]

to kup tę co ja "Kuchenka mikrofalowa Samsung FG87KST"  tanai 860zł i całkiem sprytna, do zabudowy

Data: 2009-09-14 20:17:17
Autor: Adax
Mikrofala -proszę o radę
Witam ponownie!
Ostatecznie żona :) zadecydowała i chyba całkiem dobrze  :) będzie to Samsung GE89MST

http://www.electro.pl/produkt-SAMSUNG_Kuch_mikrofalowa_GE89MST_2B_Karty_do_gry_GRATIS-71239,122.html

Wybrała Inox, czy macie taką może, co sądzicie o tej mikrofali ?

Data: 2009-09-17 20:17:43
Autor: Marek Dyjor
Mikrofala -proszę o radę
Adax wrote:
[...]

kto gra w karty ten ma łeb obdarty  ;-)

Data: 2009-09-18 00:30:59
Autor: Borys Pogoreło
Mikrofala -proszę o radę
Dnia Mon, 14 Sep 2009 20:17:17 +0200, Adax napisał(a):

http://www.electro.pl/produkt-SAMSUNG_Kuch_mikrofalowa_GE89MST_2B_Karty_do_gry_GRATIS-71239,122.html

Wybrała Inox, czy macie taką może, co sądzicie o tej mikrofali ?

 Jeśli lubi sprzątać, to czemu nie - warto dopłacić 100zł za tę przyjemność
;-) [inox może fajnie wygląda, ale utrzymać to w czystości to masakra]

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-18 18:22:32
Autor: Adax
Mikrofala -proszę o radę
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości
[...]

hmmmm...  żeby było śmieszniej następnego dnia małżonka wybrała jeszcze inną, najnowszy typ (podwójny grill):
http://www.electro.pl/list_products.php?sphrase=GE89ast&szukaj=&a=search_result

kupuję w przyszłym tygodniu, ale tym razem ten sprzęt podoba mi się również optycznie, wydaje mi się, że niezły wybór :)   452 PLN

Trochę jestem zaskoczony problemem czystości Inox. Mam czajnik, kuchnię, zmywarkę i nie widzę problemu -chyba że myślisz, że sprzątanie to "aniołki" :) ;)  i nie jestem wcale złośliwy, b. proszę rozszerz ten temat...
Pozdrawiam

Data: 2009-09-18 23:14:18
Autor: Borys Pogoreło
Mikrofala -proszę o radę
Dnia Fri, 18 Sep 2009 18:22:32 +0200, Adax napisał(a):

hmmmm...  żeby było śmieszniej następnego dnia małżonka wybrała jeszcze inną, najnowszy typ (podwójny grill):
http://www.electro.pl/list_products.php?sphrase=GE89ast&szukaj=&a=search_result

 Wygląda na bełkot marketingowy. Ten cały "podwójny grill" ma raptem 1250W,
gdy pojedynczy ma 1100W. Przy sprawności 100% niewielka różnica. Jakoś
motywują sens tego?

Trochę jestem zaskoczony problemem czystości Inox. Mam czajnik, kuchnię, zmywarkę i nie widzę problemu -chyba że myślisz, że sprzątanie to "aniołki" :) ;)  i nie jestem wcale złośliwy, b. proszę rozszerz ten temat...

 Nie widzisz problemu, bo żona sprząta? ;-)

 Kolega, który sprzedaje AGD mi kiedyś opowiedział półżartem, że 95%
facetów kupujących sprzęt INOX na wzmiankę o konieczności częstego
czyszczenia odpowiadało "a czy to ja będę czyścił?". :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-19 13:39:30
Autor: Adax
Mikrofala -proszę o radę
[...]

Dzięki za odp! :) Ale ciągle nie wiem dlaczego utrzymanie czyxtości Inox jedt trudniejsze od utrzymania w czystości np. plastiku? Serio nie wiem, bo rzeczywiście nie sprzątem :)   Bardziej trzyma ?

Data: 2009-09-19 14:43:16
Autor: Borys Pogoreło
Mikrofala -proszę o radę
Dnia Sat, 19 Sep 2009 13:39:30 +0200, Adax napisał(a):

[...]

 Widać praktycznie każdy odcisk i zabrudzenie, podczas gdy na lakierowanej
powierzchni trochę brudu musi się zebrać by był widoczny. Jeśli ktoś jest
maniakiem czystości, to INOX go wykończy.. :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-20 10:08:09
Autor: Marek Dyjor
Mikrofala -proszę o radę
Borys Pogoreło wrote:
[...]

:)

wg mojego odczucia to piszesz o flejtuchach, wystarczy na bierząca przecierać brud i ślady łapek i z inoxem nei ma problemu.

Data: 2009-09-20 10:05:43
Autor: Marek Dyjor
Mikrofala -proszę o radę
Borys Pogoreło wrote:
[...]

bzdety srety...

wystarczy nie być fleją i nie zapuszczać na bieżąco

Mikrofala -proszę o radę