Mikrofon - idzie na słuchawki, ale nie do kompa

Data: 2017-04-10 15:54:33
Autor: Uncle Pete
On 2017-04-10 09:26, radekp@konto.pl wrote:
Taki problem -- podłączony mikrofon świetnie słychać w słuchawkach, ale
rejestrator dźwięku rejestruje dosłownie jakieś pyknięcia (gdy mocno uderzam w
mikrofon :) ).

Sterowniki? Uszkodzenie sprzętowe gdzieś na płycie? Coś w systemie przestawione
(wszystko teoretycznie posprawdzałem, słuchawki działają jak trzeba)
Układ to jakiś Realtek.

PS. Spróbowałem też podłączenia mikrofonu do gniazda LineIn, ale też efektu nie
ma żadnego.

Aha, a jeżeli np. korzystasz ze Skype - słyszą Ciebie? (Możesz sprawdzić przez Skype testing call.) Bo jeżeli tak, to na pewno nie jest to problem sprzętowy.

Data: 2017-04-10 16:05:52
Autor: radekp@konto.pl
Mikrofon - idzie na słuchawki, ale nie do kompa
Mon, 10 Apr 2017 15:54:33 +0200, w <ocg2qp$hal$4@node2.news.atman.pl>, Uncle
Pete <433koz@gmail.com> napisał(-a):

On 2017-04-10 09:26, radekp@konto.pl wrote:
> [...]

Aha, a jeżeli np. korzystasz ze Skype - słyszą Ciebie? (Możesz sprawdzić przez Skype testing call.) Bo jeżeli tak, to na pewno nie jest to problem sprzętowy.

Nie słyszą.
Może sygnał z mica jest przekazywany na słuchawki bezpośrednio, natomiast padł
układ który odpowiada za jego zdigitalizowanie i przesłanie dalej -- do płyty
głównej?

Nie mam pojęcia jak działa karta dźwiękowa, ale przypuszczam że jest jak wyżej
opisałem.

Mikrofon - idzie na słuchawki, ale nie do kompa