Mikroukład płyty głównej

Data: 2011-04-24 17:56:09
Autor: Taz
Mikroukład płyty głównej
Chciałem zapytać o pewną rzecz, którą mi pokazuje Everest:

W zakładce płyta główna:

-Właściwości mikroukładu płyty głównej
 typ magistrali                    VIA-VLink
 szerokość                         8-bitowa
 rzeczywista taktowania   67MHz(QDR)
 efektywna taktowania      267 MHz
 przepustowość                 267 MB/sec

Co to za mikroukład, o takich niskich parametrach? I za co on odpowiada?
Nie jest to może coś z SATA?

Bo w zakładce mikroukład płyty głównej mam
Northbridge VIA Apollo PT880 Pro
Southbridge VIA VT8237R

Magistrala FSB 64 bit, 133(QDR), efektywna 533MHz, zeczywista 267MHz,
przepustowość 8533MB/sec.
--
Dzięki z góry

Data: 2011-04-24 19:06:07
Autor: Irokez
Mikroukład płyty głównej
Użytkownik "Taz" <turbogroszek@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:ip1h6i$694$1news.onet.pl...
[...]

Ale co za różnica? i tak nie dospawasz kolejnych bitów.
Ta płyta się skończyła i chcesz więcej musisz zmienić platformę. Chyba że masz kasę i chcesz pokazać że da się to coś stuningować.

PS. google wyłączyli?
http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/southbridge/vt8237/vmap.jsp

--
Irokez

Data: 2011-04-24 20:07:40
Autor: Taz
Mikroukład płyty głównej

Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:ip1la4$kgn$1news.onet.pl...
[...]

Jak bym miał kasę to bym się z tą płytą nie pier... inna sprawa, że lubie grzebać w komputerach.
To jest dziwna płyta, ma SATA Combo Raid.
Zawsze przy instalacji windy dawałem mu dedykowany pod płytę sterownik SCSI (F6) i instalowałem jeszcze do windy stary servispack via nie zawierający np. SATA hot plug i pozwalałem dyskowi być SCSI.
Tym razem instalowałem na emulacji ATAPI i po instalacji windy dałem nu najnowszy servis pack 4 in 1 via hyperion, co by "uwidział"  SATA.
Nie jestem do końca pewien, która z tych dwóch metod instalacji jest lepsza,
tak czy siak z podesłanej strony by wynikało, że povinienem miec x8, a jak widać jest x4 V-Link. Chyba, że chodzi o ten "plus", którego w nazwie mojego południowego mostka nie ma.. :)
--
Pozdrawiam.

Data: 2011-04-24 20:17:13
Autor: Taz
Mikroukład płyty głównej

tak czy siak z podesłanej strony by wynikało, że povinienem miec x8, a jak
widać jest x4 V-Link. Chyba, że chodzi o ten "plus", którego w nazwie mojego południowego mostka nie ma.. :)

poprawka, nachipsecie jest "plus", więc powinno być x8 co daje 533MB/sec.
Więc czemu nie ma...

Data: 2011-04-28 01:27:09
Autor: maX
Mikroukład płyty głównej

Użytkownik "Taz" <turbogroszek@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:ip1pf2$4p9$1news.onet.pl...

[...]

W tamtych czasach Via miało te same Southbridge pod Intela i pod AMD (tylko mostkami północnymi się oczywiście różniły). A ten V-Link ustawiało się jak pamiętam w biosie (Normal to było 4x, a Fast to było 8x), z tymże to chyba nie miało wpływu na wydajność (bo to tylko prędkość transferu między SB a NB).

Mikroukład płyty głównej