Milego dnia w ... Empiku?

Data: 2009-09-19 10:47:02
Autor: RK
Milego dnia w ... Empiku?
Wczoraj za prasę w Empiku zapłaciłem kartą. Kasjerka oddając kartę i wydruki powiedziała "dziękuję i miłego dnia panie Romanie" Imię oczywiście odczytała z karty bo przedtem nigdy nie mieliśmy okazji się poznać. Czy to jakiś nowy zwyczaj w Empiku czy tylko jednostkowy przypadek?

Data: 2009-09-19 02:01:02
Autor: m1ch4l.j
Milego dnia w ... Empiku?
On 19 Wrz, 10:47, "RK" <beztego_r...@o2.pl> wrote:
[...]

Ja zostałem w identyczny sposób pożegnany w Empiku w Gorzowie. Trochę
mnie to zaskoczyło, ale jestem na tak :D

Data: 2009-09-19 09:31:55
Autor: witek
Milego dnia w ... Empiku?
m1ch4l.j wrote:

Ja zostałem w identyczny sposób pożegnany w Empiku w Gorzowie. Trochę
mnie to zaskoczyło, ale jestem na tak :D

A ja jestem na nie.
To jest kalka z krajów angielskojęzycznych, gdzie używanie imienia jest na porzadku dziennych.
W polskiej kulturze tego nie ma.

Data: 2009-09-19 18:35:58
Autor: RK
Milego dnia w ... Empiku?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h92q0r$nr3$5inews.gazeta.pl...
m1ch4l.j wrote:

[...]

Kilka miesięcy temu gdy ubezpieczałem samochód, agent gdy tylko poznał moje imię i nazwisko od razu zaczął zwracać się do mnie panie Romanie. Poczułem się cokolwiek dziwnie bo facet wyglądał na młodszego ode mnie co najmniej o 20 lat a ja jego imię i nazwisko poznałem dopiero gdy przystawił imienną pieczątkę na polisie. W polskiej kulturze przyjęte jest zwracanie się do obcych osób proszę pana, proszę pani i też jestem przeciw takiemu spoufalaniu się jak w empiku.
Ale do znawców krajów anglojęzycznych mam pytanie. Czy w Anglii lub USA naprawdę jest powszechne zwracanie się do klienta mister John, mister Sam, missis Alice?  Bo jakoś nigdy, czy to na filmach czy też podczas krótkiego pobytu w Anglii nie słyszałem aby zwracano się do kogoś w ten sposób. Tam raczej zwracają się podobnie jak w rosyjskim "wy" czyli "you" ewentualnie sir lub madam ale bez imienia. Więc jak to jest z tą kalką? ;-)

Data: 2009-09-19 18:58:20
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"RK" news:h931so$gru$1nemesis.news.neostrada.pl

[...]

Z takim zwracaniem się do danej osoby spotkałem się tylko w przypadku pism
urzędowych.
W innych przypadkach najczęściej jest "you"/z imienia.

Data: 2009-09-19 19:39:44
Autor: Adam Płaszczyca
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sat, 19 Sep 2009 18:58:20 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

Z takim zwracaniem się do danej osoby spotkałem się tylko w przypadku pism
urzędowych.
W innych przypadkach najczęściej jest "you"/z imienia.

Stacja benzynowa - i 'you' i 'sir'.

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2009-09-19 20:14:11
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"Adam Płaszczyca" news:15d98z6jr6ele$.dlgoldfield.org.pl

> W innych przypadkach najczęściej jest "you"/z imienia.

Stacja benzynowa - i 'you' i 'sir'.

O. Szczerze Ci się przyznam, że ze sir nigdy na stacji się nie spotkałem. W
drogerii natomiast tak - ale IMHO takie zwroty w codziennych sytuacjach
(sir) to rzadkość.

Data: 2009-09-20 01:07:57
Autor: Adam Płaszczyca
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sat, 19 Sep 2009 20:14:11 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

Ja pare razy trafiłem na starszych Hindusów, oni mają widac to wpojone ;)

Data: 2009-09-19 19:53:31
Autor: pwz
Milego dnia w ... Empiku?
RK pisze:
[...]
(...)

Mam podobne zdanie. Moje pytanie brzmi jednak: czy coś w tej sytuacji zrobiłeś? Jakoś zareagowałeś? Dałeś do zrozumienia albo wprost powiedziałeś, że nie odpowiada ci taka forma "tykania"?
pwz

Data: 2009-09-19 20:17:42
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"pwz" <dyskusyjneto_wytnij@drv.pl> news:h935r2$lu2$1inews.gazeta.pl

[...]

Kilka razy miałem taką sytuację. Mój komfort polegał na tym, że osoba
siedząca/stojąca na przeciw mnie miała na klapie plakietkę/identyfikator z
imieniem i nazwiskiem.
Moja reakcja na zwracanie się do mnie w stylu: "Panie Waldku/Waldemarze..."
wyglądała: "Panie Marcinie (przykładowe imię) chyba nasza znajomość jest
zbyt młoda by tak się spoufalać" - zawsze pomagało :)

Data: 2009-09-19 22:14:48
Autor: pwz
Milego dnia w ... Empiku?
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

O, to kupuję. Bardzo dobry tzw. "tekst" - grzeczny, a zarazem zamykający usta. Nawet jeżeli nie ma plakietki, można go zastosować.
pwz

Data: 2009-09-19 22:25:33
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"pwz" news:h93e3o$p1i$1inews.gazeta.pl

O, to kupuję. Bardzo dobry tzw. "tekst" - grzeczny, a zarazem zamykający
usta. Nawet jeżeli nie ma plakietki, można go zastosować.
pwz

:) Stosuję taką zasadę - ktoś rozmawia ze mną grzecznie to i ja się staram
:)
Inaczej natomiast wyglądała moja rozmowa z jednym z pracowników PLAY'a
(początki działalności sieci), kiedy to przymierzałem się do nich.
Chłopaczek na starcie zaczął do mnie zwracać się "per ty" :O
Nie ukrywam, że byłem lekko zszokowany takim podejściem. W końcu nie
wytrzymałem i zapytałem się jego, w podobnym stylu w jakim się on ze mną
komunikował, czy razem wódkę ze mną pił? :) - potem już rozmowa przebiegała
wg. polskich standardów :)

Data: 2009-09-20 08:30:22
Autor: MK
Milego dnia w ... Empiku?
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h93djn$jsc$2news.interia.pl...
[...]

Zaraz, zaraz... Panowie chyba na tej grupie nie przestrzegacie polskich standardow ;). IMHO robicie awanture bez powodu. Starzejecie sie, a swiat biegnie do przodu i dla nastepnego pokolenia standardem jest/bedzie Panie Marcin, Pan Waldek itp...

MK

Data: 2009-09-20 11:38:55
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"MK" news:h94i65$han$1news.wp.pl

Zaraz, zaraz... Panowie chyba na tej grupie nie przestrzegacie polskich
standardow ;).

No jeżeli tak mówisz... :)

IMHO robicie awanture bez powodu.

No jeżeli tak mówisz... :)

Starzejecie sie,

Niestety. Dzisiaj na swoim czole zobaczyłem kolejną zmarszczkę... :*(

a swiat biegnie do przodu i dla nastepnego pokolenia standardem
jest/bedzie Panie
Marcin, Pan Waldek itp...

W sumie coś w tym jest. Z pokolenia na pokolenie obniża się standardy
konwersacji z obcymi osobami.

Data: 2009-09-21 08:50:58
Autor: zly
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sat, 19 Sep 2009 22:25:33 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

Inaczej natomiast wyglądała moja rozmowa z jednym z pracowników PLAY'a
(początki działalności sieci), kiedy to przymierzałem się do nich.
Chłopaczek na starcie zaczął do mnie zwracać się "per ty" :O

Do tej poty tak robia. Kaza im tak i do tego wpychaja to nawet tam gdzie
nie tyle niestosowne, co niepotrzebne np 'w czym moge Ci pomoc'

--
marcin

Data: 2009-09-21 09:19:47
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"zly" news:dv9zz0xb3nga.dlgpiki.fixed

Do tej poty tak robia. Kaza im tak i do tego wpychaja to nawet tam gdzie
nie tyle niestosowne, co niepotrzebne np 'w czym moge Ci pomoc'

Osobiście dostrzegam poprawę na lepsze :) - PLAY Germanos na ul. Królewskiej
w Krakowie -> 100% zadowolenia. Nie, że by był jakąś reklamę im robił, ale
moja księżniczka przenosiła ostatnio numer i sam byłem zszokowany (na +)
obsługą :)

Na minus zaliczam im tylko to, że nam kawki nie zaproponowali albo czegoś
mocniejszego - mam nadzieję, że się wyrobią. LOL :)

Data: 2009-09-19 20:12:58
Autor: WAM
Milego dnia w ... Empiku?
On Sat, 19 Sep 2009 18:35:58 +0200, "RK" <beztego_rk42@o2.pl> wrote:

Kilka miesięcy temu gdy ubezpieczałem samochód, agent gdy tylko poznał moje imię i nazwisko od razu zaczął zwracać się do mnie panie Romanie.
Wole jak ktos obcy mowi do mnie "Panie (imie)" niz "Panie (nazwisko)"
a w tym drugim przoduja Polacy mieszkajacy w Niemczech :)

WAM
--
tani wypoczynek dla studentów:
www.nadmorze.pl

Data: 2009-09-19 20:19:24
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"WAM" news:bn7ab59jmu8jp9m4o7nbgglo37juajjm9u4ax.com

Wole jak ktos obcy mowi do mnie "Panie (imie)" niz "Panie (nazwisko)"
a w tym drugim przoduja Polacy mieszkajacy w Niemczech :)

I polska policja w tym przoduje :)

Data: 2009-09-19 21:38:29
Autor: witek
Milego dnia w ... Empiku?
Valdi.Pavlack wrote:
"WAM" news:bn7ab59jmu8jp9m4o7nbgglo37juajjm9u4ax.com

Wole jak ktos obcy mowi do mnie "Panie (imie)" niz "Panie (nazwisko)"
a w tym drugim przoduja Polacy mieszkajacy w Niemczech :)

I polska policja w tym przoduje :)

A nie. Do mnie zawsze po imieniu jak do tej pory.

Data: 2009-09-20 08:20:45
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"witek" news:h944j5$nr3$12inews.gazeta.pl

No to jeszcze lepiej :)

Data: 2009-09-19 23:07:10
Autor: WAM
Milego dnia w ... Empiku?
On Sat, 19 Sep 2009 20:19:24 +0200, "Valdi.Pavlack"
<Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote:

Wole jak ktos obcy mowi do mnie "Panie (imie)" niz "Panie (nazwisko)"
a w tym drugim przoduja Polacy mieszkajacy w Niemczech :)

I polska policja w tym przoduje :)
A tak, chyba masz racje, ale mam raczej zero kontaktow z nimi ;)

WAM

Data: 2009-09-19 23:38:45
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"WAM" news:3vhab5lbskda1sjgusorpuapo64v6l338g4ax.com

> I polska policja w tym przoduje :)

A tak, chyba masz racje, ale mam raczej zero kontaktow z nimi ;)

A ja coraz częściej :) - ehh ta polska drogówka...

Data: 2009-09-19 23:46:02
Autor: MarekZ
Milego dnia w ... Empiku?
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h93hqv$ofv$1news.interia.pl...

A ja coraz częściej :) - ehh ta polska drogówka...

A do mnie to oni zawsze najpierw "panie kierowco", a potem "panie Marku". Po nazwisku jakoś chyba nigdy mi sie nie zdarzyło.

Data: 2009-09-19 14:51:31
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Milego dnia w ... Empiku?
On 19 Wrz, 23:46, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote in message

> A ja coraz częściej :) - ehh ta polska drogówka...

A do mnie to oni zawsze najpierw "panie kierowco", a potem "panie Marku". Po
nazwisku jakoś chyba nigdy mi sie nie zdarzyło.

bac sie nalezy, jak ze stopniowaniem poufalosci przejda na "ty' :)

Data: 2009-09-19 21:44:39
Autor: witek
Milego dnia w ... Empiku?
MarekZ wrote:
[...]

Dokładnie.
jak do mnie zajechali z imienia, to się na poczatku zastanawiałem, czy nie potraktować tego jako zaproszenia do wręczenia małego co nieco.

Data: 2009-09-20 08:19:46
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"MarekZ" news:h93j87$inv$1srv.cyf-kr.edu.pl

> A ja coraz częściej :) - ehh ta polska drogówka...

A do mnie to oni zawsze najpierw "panie kierowco", a potem "panie Marku".
Po
nazwisku jakoś chyba nigdy mi sie nie zdarzyło.

1. Panie kierowco 2. Panie + nazwisko -> niektórzy z drogówki na Dolnym
Śląsku i Pomorzu Zachodnim są po prostu źle wychowani :)

Data: 2009-09-20 15:05:09
Autor: Adam Płaszczyca
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sun, 20 Sep 2009 08:19:46 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

nazwisku jakoś chyba nigdy mi sie nie zdarzyło.

1. Panie kierowco 2. Panie + nazwisko -> niektórzy z drogówki na Dolnym
Śląsku i Pomorzu Zachodnim są po prostu źle wychowani :)

Ja miałem wszystkie trzy kombinacje i jakoś niespecjalnie uważam, żeby
którakolwiek z nich byłą niegrzeczna. W krajach anglojęzycznych zaś kombinacja 'pan' z imieniem jest dośc
kuriozalna - 'sir Adam'? Natomiast często słyszałem połaczenie sir +
nazwisko lub sir + imię i nazwisko.

Data: 2009-09-20 11:17:35
Autor: bradley.st
Milego dnia w ... Empiku?
On 20 Wrz, 09:05, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:

W krajach anglojęzycznych zaś kombinacja 'pan' z imieniem jest dośc
kuriozalna - 'sir Adam'? Natomiast często słyszałem połaczenie sir +
nazwisko lub sir + imię i nazwisko.

Mozna wiedziec w ktorych krajach anglojezycznych czesto SLYSZALES
połaczenie sir + nazwisko lub sir + imię i nazwisko? I w jakich
"okolicznosciach przyrody"?

Data: 2009-09-20 13:32:05
Autor: witek
Milego dnia w ... Empiku?
wrote:

[...]

Hmm, W Anglii. Dosyc czesto, zwykle raz na tydzien. W mowie i pismie.
Szef ma tytul szlachecki. :)

Data: 2009-09-20 11:39:49
Autor: bradley.st
Milego dnia w ... Empiku?
On 20 Wrz, 14:32, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

Hmm, W Anglii. Dosyc czesto, zwykle raz na tydzien. W mowie i pismie.
Szef ma tytul szlachecki. :)

Wlasnie "w mowie" raczej widze ograniczona liczbe kontekstow. Poza
sytuacjami typu zaanonsowanie przez kamerdynera przybycia na bankiet
-- i tym podobnymi.
Ja to sie chyba w niewlasciwym srodowisku obracam... ;)

Data: 2009-09-20 13:54:24
Autor: witek
Milego dnia w ... Empiku?
bradley.st wrote:
[...]

No wlasnie.

Ja to sie chyba w niewlasciwym srodowisku obracam... ;)

:) nie załuj. Nie musiałeś wkuwać na pamięć protokołu królewskiego spotkania. Kiedy to można usiąść, kiedy to można wstać. Kto ma prawo królowej Elżbiecie podać rękę, a kto nie i na jaką odległość można się zbliżyć. Wszystko jest w szczegółach opracowane. W zasadzie na samodzielne czynnosci nie ma miejsca.

Data: 2009-09-20 21:24:09
Autor: Bogdan B.
Milego dnia w ... Empiku?
witek wrote:
[...]

Ja byłem przekonany, że tytułu sir używa się wyłącznie z imieniem, lub z imieniem i nazwiskiem.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sir
ale widać się nie znam :-)

Data: 2009-09-20 14:31:29
Autor: witek
Milego dnia w ... Empiku?
Bogdan B. wrote:
witek wrote:
Mozna wiedziec w ktorych krajach anglojezycznych czesto SLYSZALES
poÂłaczenie sir + nazwisko lub sir + imiĂŞ i nazwisko? I w jakich
"okolicznosciach przyrody"?
Hmm, W Anglii. Dosyc czesto, zwykle raz na tydzien. W mowie i pismie.
Szef ma tytul szlachecki. :)

Ja by³em przekonany, ¿e tytu³u sir u¿ywa siê wy³¹cznie z imieniem, lub z imieniem i nazwiskiem.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sir
ale widaĂŚ siĂŞ nie znam :-)

Zgadzza się. Sir + imie i nazwisko.

Data: 2009-09-20 21:58:13
Autor: Adam Płaszczyca
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sun, 20 Sep 2009 11:17:35 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

[...]

Nie słyszałem, lecz byłaby kuriozalna. Słyszałem w paru oficjalnych sytuacjach zwrot 'mister' + imie i nazwisko
lub samo nazwisko. --

Data: 2009-09-20 13:34:12
Autor: bradley.st
Milego dnia w ... Empiku?
On 20 Wrz, 15:58, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:

> [...]

Nie słyszałem, lecz byłaby kuriozalna.
Słyszałem w paru oficjalnych sytuacjach zwrot 'mister' + imie i nazwisko

OK. Chyba nie zrozumialem dobrze Twojego: "Natomiast często słyszałem
połaczenie sir + nazwisko lub sir + imię i nazwisko."

Data: 2009-09-20 15:43:33
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"Adam Płaszczyca" news:1xvenfdbob5qq$.dlgoldfield.org.pl

> [...]
> Śląsku i Pomorzu Zachodnim są po prostu źle wychowani :)

Ja miałem wszystkie trzy kombinacje i jakoś niespecjalnie uważam, żeby

OK. Dla mnie znaczenie ma ton w jakim druga osoba się do mnie zwraca. Jeżeli
na starcie słyszę, że rozmawiam z zakompleksioną jednostką, która chce
podwartościować na mnie, swoje mizerne ego to się nie dziw, że czasami nawet
poprawna forma zwracania się do rozmówcy podnosi ciśnienie. A z taką właśnie
"komunikacją" spotkałem się w przypadku drogówki ww. województwach.
Oczywiście wyjątek nie potwierdza reguły, co nie zmienia faktu, że w policji
wiele osób nigdy nie powinno się znaleźć. To oczywiście temat na zupełnie
inną dyskusję ;)

W krajach anglojęzycznych zaś kombinacja 'pan' z imieniem jest dośc
kuriozalna - 'sir Adam'? Natomiast często słyszałem połaczenie sir +
nazwisko lub sir + imię i nazwisko.

Mój pracodawca/zleceniodawca jak był na rauszu czasami zwracał się do mnie
"sir Valdi" :) Na co dzień było Valdi ;)

Przepraszam za OT. :)

Data: 2009-09-20 16:39:09
Autor: Adam Płaszczyca
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sun, 20 Sep 2009 15:43:33 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

Może moje nazwisko jest dla policjantów za trudne i dlatego bardzo rzadko
się zdarza, żeby mi z nazwiska pojechali?

Oczywiście wyjątek nie potwierdza reguły, co nie zmienia faktu, że w policji
wiele osób nigdy nie powinno się znaleźć. To oczywiście temat na zupełnie
inną dyskusję ;)

Zgoda w obydwóch kwestiach.

Data: 2009-09-20 11:42:53
Autor: WAM
Milego dnia w ... Empiku?
On Sat, 19 Sep 2009 23:38:45 +0200, "Valdi.Pavlack"
> [...]

A tak, chyba masz racje, ale mam raczej zero kontaktow z nimi ;)

A ja coraz częściej :) - ehh ta polska drogówka...
Jak mnie kiedys SG zatrzymala do kontroli drogowej na przejsciu
Forst/Olszyna to zwracali sie "Panie (imie)" :) ale ogolnie byli
pozytywnie nastawieni a powodem kontroli bylo "tu jest taki maly ruch
a kogos musimy kontrolowac wiec trafilo na Pana" :)

WAM

Data: 2009-09-20 13:35:37
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"WAM" news:n2ubb5t3shb6p5ugoarmq5e601jtan87234ax.com

[...]

SG to cywilizowane chłopaki - IMHO :) Kontakty z nimi w dobie paszportów i
kontroli na granicach przy każdym wjeździe/wyjeździe z/do kraju wspominam
bardzo miło. Ale to se nevrati.

Data: 2009-09-20 16:40:13
Autor: Adam Płaszczyca
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sun, 20 Sep 2009 13:35:37 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

SG to cywilizowane chłopaki - IMHO :) Kontakty z nimi w dobie paszportów i
kontroli na granicach przy każdym wjeździe/wyjeździe z/do kraju wspominam
bardzo miło. Ale to se nevrati.

IMO nie za bardzo. Szczególnie kiedy się im skończyło kręcenie lodów na
przejściach i w zasadzie przestali być potrzebni. --

Data: 2009-09-20 17:36:46
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"Adam Płaszczyca" news:x0oeifjpxwh4.dlgoldfield.org.pl

IMO nie za bardzo. Szczególnie kiedy się im skończyło kręcenie lodów na
przejściach i w zasadzie przestali być potrzebni.

O. Nie wiem jak ma to teraz wygląda bo od momentu wejścia polski do UE nie
miałem z nimi przyjemności. Jedynie niemieccy pogranicznicy rutynowo mnie
sprawdzali dwa razy od tego momentu - pełna kulturka :)

Data: 2009-09-20 19:15:17
Autor: Adam Płaszczyca
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sun, 20 Sep 2009 17:36:46 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

Ja miałem - skończyło się w sądzie, bo mojego kolegę usiłowali wrobić w
wykroczenie, którego nie popełnił. Do tego sukinsyny kłamały w sądzie na
potęgę. --

Data: 2009-09-20 20:42:17
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"Adam Płaszczyca" news:1ntzfjfujme8$.dlgoldfield.org.pl

Ja miałem - skończyło się w sądzie, bo mojego kolegę usiłowali wrobić w
wykroczenie, którego nie popełnił. Do tego sukinsyny kłamały w sądzie na
potęgę.

Miało to miejsce po wstąpieniu Polski do UE czy przed?
Możesz napisać coś więcej na temat tego zajścia?

Data: 2009-09-20 22:03:04
Autor: Adam Płaszczyca
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sun, 20 Sep 2009 20:42:17 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

Miało to miejsce po wstąpieniu Polski do UE czy przed?
Po.
Możesz napisać coś więcej na temat tego zajścia?
Nic specjalnego - patrol pograniczników na drodze z Nowego Sącza do
Krynicy, uznali, że z odległości 500m zobaczyli, że mój kolega skończył
wyprzedzanie na ciągłej. Ja zaś widziałem będąc 40m od niego. Skończyło się w sądzie, gdzie granicznicy poszli po bandzie, zeznając, że
obydwoje jechaliśmy lewym pasem, wyprzedzając kilka samochodów, jadąc
bardzo szybko, wyprzedzając na przejściu dla pieszych etc. Z tym, że ich 'zeznania' były tak grubymi nićmi szyte, że bez problemu
udało się pokazać ich sprzeczność z możliwościami pojazdów etc. I od tego momentu zainstalowałem sobie w aucie rejestrator. --

Data: 2009-09-20 22:16:56
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"Adam Płaszczyca" news:15cjjhjol0cqe.dlgoldfield.org.pl

Nic specjalnego - patrol pograniczników na drodze z Nowego Sącza do
Krynicy... [reszta cytatu wycięta]

Czyli rejony słowackiej granicy. Dla mnie tam jawni misjonarze pracują, w
negatywnym tego słowa znaczeniu. Na całe szczęście bywam w tamtych okolicach
bardzo rzadko.

Data: 2009-09-20 22:47:42
Autor: Adam Płaszczyca
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sun, 20 Sep 2009 22:16:56 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

Czyli rejony słowackiej granicy. Dla mnie tam jawni misjonarze pracują, w
negatywnym tego słowa znaczeniu. Na całe szczęście bywam w tamtych okolicach
bardzo rzadko.

Tam to pikuś, to, co sie na wschodzie dzieje, to dopiero kuriozum. Gościom
się wydaje, że są bogami. --

Data: 2009-09-20 22:57:55
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"Adam Płaszczyca" news:1ci73fmxw20fj.dlgoldfield.org.pl

Tam to pikuś, to, co sie na wschodzie dzieje, to dopiero kuriozum. Gościom
się wydaje, że są bogami.

O wschodzie się nie wypowiadam. Ostatni raz przekraczałem granicę w tamtych
okolicach w 1985 roku, no ale z tego co piszesz można wywnioskować, że czas
się tam zatrzymał - po każdej ze stron granicy.

Data: 2009-09-21 01:02:46
Autor: witrak()
Milego dnia w ... Empiku?
On 2009-09-20 22:03, Adam Płaszczyca wrote:
I od tego momentu zainstalowałem sobie w aucie rejestrator.

Jaki ? Za ile ? Gdzie ?

witrak()

Data: 2009-09-21 01:38:10
Autor: Adam Płaszczyca
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Mon, 21 Sep 2009 01:02:46 +0200, witrak() napisał(a):

I od tego momentu zainstalowałem sobie w aucie rejestrator.

Jaki ? Za ile ? Gdzie ?

Archos AV500, za jakieś 400zł + kamera za 120zł, na przedniej szybie. --

Data: 2009-09-22 21:07:36
Autor: Damian_niusy
Małe OT
Witam

Jaki ? Za ile ? Gdzie ?

Archos AV500, za jakieś 400zł + kamera za 120zł, na przedniej szybie.

Dobrze wiedzieć nawet nie pomyślałem o czymś takim :)
Czy po tamtym zdarzeniu przydał się rejestratorek w jakimś sporze ?

I jak sądy przyjmują takie nagrania jako dowód w sprawie ?

Damian

Data: 2009-09-23 23:37:02
Autor: Adam Płaszczyca
Małe OT
Dnia Tue, 22 Sep 2009 21:07:36 +0200, Damian_niusy napisał(a):

Archos AV500, za jakieś 400zł + kamera za 120zł, na przedniej szybie.

Dobrze wiedzieć nawet nie pomyślałem o czymś takim :)
Czy po tamtym zdarzeniu przydał się rejestratorek w jakimś sporze ?

Tak.
I jak sądy przyjmują takie nagrania jako dowód w sprawie ?

A to juz sądów pytaj, w Polsce mają dowolność. Policji wystarczyło ;)

Data: 2009-09-19 21:40:49
Autor: witek
Milego dnia w ... Empiku?
WAM wrote:
Wole jak ktos obcy mowi do mnie "Panie (imie)" niz "Panie (nazwisko)"
Ani jedno ani drugi nie za bardzo pasuje w języku polskim. Po prostu proszę pana.

a w tym drugim przoduja Polacy mieszkajacy w Niemczech :)

a to akurat jest w niemieckiej kulturze. Her Kowalski.
Po 20 latach można się rzeczywiście zapomnieć.
Natomiast śmieszą mnie ludzie po roku pobytu udajacy niemiecki/angielski akcent.

Data: 2009-09-20 08:22:05
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"witek" news:h944ng$nr3$13inews.gazeta.pl

a to akurat jest w niemieckiej kulturze. Her Kowalski.
Po 20 latach można się rzeczywiście zapomnieć.
Natomiast śmieszą mnie ludzie po roku pobytu udajacy niemiecki/angielski
akcent.

He, he, he po roku to i tak znośnie. Znam osobiście takie przypadki, że po
tygodniu przebywania po zachodniej stronie Odry, niektórzy są bardziej
niemieccy niż Niemiec z dziada pradziada. Po dwóch miesiącach "zapominają"
już polskiej mowy :)

Data: 2009-09-19 21:36:47
Autor: witek
Milego dnia w ... Empiku?
RK wrote:
Czy w Anglii lub USA naprawdę jest powszechne zwracanie się do klienta mister John, mister Sam, missis Alice?

Nie. Zwykle mówi się "you" co przy normalnym tłumaczeniu, a nie ze słownikiem w ręce oznaczna Pan/Pani.
Nikt w sklepie nie powie ci po imieniu bo conajmniej ktoś poszedłby się poskarżyć.

Nikt też nie mówi mister John.  Po prostu John. Do sąsiada, z którym się chociaż raz zapoznało, do kolegi z pracy, a równie dobrze do szefa w pracy. Do szefa szefa też. Bardzo rzadko mówi się do kogoś przez "mister". Chyba, że się go bardzo szanuje, albo taki utarał się zwyczaj w stosunku do danej osoby.

Data: 2009-09-20 13:30:39
Autor: bradley.st
Milego dnia w ... Empiku?
On 19 Wrz, 12:35, "RK" <beztego_r...@o2.pl> wrote:

[...]

Ja wprawdzie nie znawca, ale sprobuje sie wypowiedziec o
polnocnowschodnich stanach USA.

W sytuacji, ktora opisales (odpowiednik Empiku):

Mr. plus imie -- nigdy. Jezeli kiedykolwiek, to jako "dowcip", ale nie
w takiej sytuacji.

Plus nazwisko -- bardzo rzadko. Zdarza sie raczej w sytuacjach typu
kelner w drogiej restauracji przy wreczaniu rachunku (trzeba klienta
dowartowsciowac zanim dopisze napiwek!), albo recepcjonista w hotelu,
albo np. broker/bankier (w bardziej "snobistycznych" instytucjach),
albo niektorzy telemarketerzy.

Najczesciej - nic. Tzn. samo "dziekuje" i "milego dnia". Baaardzo
rzadko "dziekuje" + imie.

Samo "Sir" - to musialby byc bardzo drogi i ekskluzywny Empik, ALBO
sprzedawca wlasnie skonczyl sluzbe w wojsku i musi sie jeszcze
przystosowac do funkcjonowania w spoleczenstwie. Yes, sir! Ewentualnie
uzywane jak w przykladach Mr. plus nazwisko.

"Sir" + nazwisko lub co gorsza "Sir" + imie i nazwisko - nigdy. To
mniej wiecej jakbys w polskim Empiku uslyszal "Dziekuje Wielmoznemu
Panu Hrabiemu i pozwole sobie najpokorniej zyczyc milego dzionka."

Przy czym, im dalej na poludnie Stanow, tym robi sie "grzeczniej",
tzn. czesciej uslyszysz "Sir"/"Madam" (ale bez nazwiska!) lub Mr. +
nazwisko.

Data: 2009-09-20 22:45:12
Autor: MK
Milego dnia w ... Empiku?
Użytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:d0733cb1-f2a7-4aea-ba58-aa493c4f21f3k26g2000vbp.googlegroups.com...

[...]

Hm... ja tam spotkalem sie z tym w jednej z amerykanskich korporacji. Z jednej strony szeregowy pracownik, a z drugiej wysoko postawiona osoba w EMEA. Jako, ze nie byl to jednostkowy przypadek przyjalem, ze w 'sekciarskich' spoleczenstwach to cos normalnego...

MK

Data: 2009-09-20 13:49:45
Autor: bradley.st
Milego dnia w ... Empiku?
On 20 Wrz, 16:45, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:d0733cb1-f2a7-4aea-ba58-aa493c4f21f3k26g2000vbp.googlegroups.com...

[...]

Ale nie slyszales tego w Borders albo Barnes & Noble w relacji kasjer
- klient, prawda?

Data: 2009-09-20 22:55:55
Autor: MK
Milego dnia w ... Empiku?
Użytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:2402300e-ee03-4837-a8e4-23e6541f597ce34g2000vbm.googlegroups.com...

Ale nie slyszales tego w Borders albo Barnes & Noble w relacji kasjer
- klient, prawda?

Prawda.

MK

Data: 2009-09-20 23:56:39
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"MK" news:h964t2$fff$1news.wp.pl

Ale nie slyszales tego w Borders albo Barnes & Noble w relacji kasjer
- klient, prawda?

Zimny kufelek dla Ciebie MK! :) Przywaliłeś z tym Noble'm ;) - ehh co ta
reklama robi z ludzi.

Data: 2009-09-21 08:31:13
Autor: MarekZ
Milego dnia w ... Empiku?
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h967gh$ofq$2news.interia.pl...

Zimny kufelek dla Ciebie MK! :) Przywaliłeś z tym Noble'm ;) - ehh co ta
reklama robi z ludzi.

Hehehe, dopóki nie pojawią się tutaj żarliwe deklaracje gimnazjalistów typu: "od 15 lat mam konto w Noble Banku i jestem nawet dość zadowolony choć to raczej drogi bank" to uważam, że ich reklama jest niedostatecznie skuteczna. :)

Data: 2009-09-21 09:16:38
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"MarekZ" news:h976cu$h19$1srv.cyf-kr.edu.pl

[...]

Jak gimnazjaliści zaczną mieć konta w Noble to wtedy uwierzę, że dogoniliśmy
pod względem poziomu życia zachód - ja niestety tego nie dożyję :)

Data: 2009-09-19 11:19:09
Autor: krzysztofsf
Milego dnia w ... Empiku?
m1ch4l.j pisze:
[...]

Najbardziej zaskoczy to osobe korzystajaca z karty wspolmalzonka :)))
A zdazaja sie takie sytuacje i ludzie sa zdziwieni, gdy kometuje sie ich wypowiedzi zwiazane z "niezrozumialymi" trudnosciami przy jakiejs platnosci, na ktore sie skarza.

Data: 2009-09-19 11:35:20
Autor: blad
Milego dnia w ... Empiku?
żytkownik "krzysztofsf"
Ja zostałem w identyczny sposób pożegnany w Empiku w Gorzowie. Trochę
mnie to zaskoczyło, ale jestem na tak :D

Najbardziej zaskoczy to osobe korzystajaca z karty wspolmalzonka :)))

ale to dotyczy tych, którzy mają współmałżonka o tej samej płci ;-))
*** blad ***

Data: 2009-09-19 12:38:20
Autor: krzysztofsf
Milego dnia w ... Empiku?
blad pisze:
żytkownik "krzysztofsf"
[...]

Nie bardzo. Niektorym sie wydaje, ze wspolnota majatkowa oznacza prawo do korzystania z kart wspolmalzonka, bez koniecznosci wyrabiania dodatkowych. Przy kartach na podpis obsluga odwraca karte i patrzy na wzor, nie widzac juz danych personalnych. Samo odczytywanie paska sprowadza sie do tego, ze pracownik trzyma karte za czesc z danymi przesowajac ja w terminalu. Tak wiec kontrola danych personalnych (imie meskie, zenskie) musialaby sie odbywac bardziej swiadomie, poprzez celowe odczytanie danych. Poniewaz przewaznie plec osoby sie zgadza, a na czole nikomu nie pisze, czy jest "kowalskim" z karty, to jesli zna pin lub podpisal sie podobnie jak na wzorze, to wystarcza. W zwiazku z tym mozna dlugo poslugiwac sie karta wspolmalzonka nie zdajac sobie w pelni sprawy, ze jest to bezprawne i nie bedac zweryfikowanym przy placeniu.

Data: 2009-09-19 13:36:38
Autor: Marcin Wasilewski
Milego dnia w ... Empiku?
Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:h92cb0$8ap$2news.wp.pl...

[...]

    Ile znasz w Polsce małżeństw, gdzie płeć jednego współmałżnonka zgadza się z płcią drugiego współmałżonka?
Ja żadnego, a właśnie taką bzdurę napisałeś.

Data: 2009-09-19 11:43:18
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Milego dnia w ... Empiku?
On 19 Wrz, 13:36, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pewnie.je.st>
wrote:
Użytkownik "krzysztofsf" <krzyszto...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:h92cb0$8ap$2news.wp.pl...

> [...]

się z płcią drugiego współmałżonka?
Ja żadnego, a właśnie taką bzdurę napisałeś.

Napisze precyzyjnie "przewaznie plec osoby osoby placacej karta zgadza
sie z danymi (imie na karcie odpowiadajace plci) osoby, ktora ta karte
wreczyla sprzedawcy"

Data: 2009-09-19 20:53:28
Autor: Liwiusz
Milego dnia w ... Empiku?
wrote:
[...]

   Pisałeś o korzystaniu z karty współmałżonka, skąd zatem wniosek, że przeważnie płeć się zgadza?

--
Liwiusz

Data: 2009-09-19 12:11:10
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Milego dnia w ... Empiku?
On 19 Wrz, 20:53, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

   Pisałeś o korzystaniu z karty współmałżonka, skąd zatem wniosek, że
przeważnie płeć się zgadza?

Pisalem o procesie placenia karta, w ktorym sprzedawca nie oczekuje,
ze placacy moze byc innej plci niz dane karty, w zwiazku z tym nie
weryfikuje tego faktu.

Data: 2009-09-19 22:08:42
Autor: Marcin Wasilewski
Milego dnia w ... Empiku?
Użytkownik <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:58f118ec-b856-45c7-a244-07291b206f6ak26g2000vbp.googlegroups.com...

Pisalem o procesie placenia karta, w ktorym sprzedawca nie oczekuje,
ze placacy moze byc innej plci niz dane karty, w zwiazku z tym nie
weryfikuje tego faktu.

    Przeważnie płeć z podaną na karcie się zgadza, więc jeden współmałżonek może długo korzystać z karty drugiego, nie wiedząc, że jest to nielegalne.

Data: 2009-09-19 13:21:07
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Milego dnia w ... Empiku?
On 19 Wrz, 22:08, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pewnie.je.st>
wrote:
Użytkownik <krzyszto...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:58f118ec-b856-45c7-a244-07291b206f6ak26g2000vbp.googlegroups.com...

> [...]

może długo korzystać z karty drugiego, nie wiedząc, że jest to nielegalne.

a moze popracuj nad czytaniem ze zrozumieniem i cytowaniem, a nie
wyrywaj zdan z kontekstu?

Data: 2009-09-19 22:29:59
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
<krzysztofsf@wp.pl>

"Przy kartach na podpis obsluga odwraca karte i patrzy na
wzor, nie widzac juz danych personalnych."

Dodajmy tutaj, że teoria swoje, życie swoje... - odnośnie tego odwracania
karty i patrzenia na wzór podpisu.

Data: 2009-09-19 13:37:31
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Milego dnia w ... Empiku?
On 19 Wrz, 22:29, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:
<krzyszto...@wp.pl>news:5046db0d-ba50-41c5-86ed-8987447c903533g2000vbe.googlegroups.com

> "Przy kartach na podpis obsluga odwraca karte i patrzy na
> wzor, nie widzac juz danych personalnych."

Dodajmy tutaj, że teoria swoje, życie swoje... - odnośnie tego odwracania
karty i patrzenia na wzór podpisu.

Zalozylem swiadomego sprzedawce, ktory weryfikuje karte.
Zreszta mam wrazenie, ze ostatnio czesciej bywa sprawdzana zgodnosc
podpisow, chociaz przewaznie po pelnym zatwierdzeniu transakcji.

Data: 2009-09-19 23:05:07
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
<krzysztofsf@wp.pl>

Zalozylem swiadomego sprzedawce, ktory weryfikuje karte.

:) No chyba, że tak.

Zreszta mam wrazenie, ze ostatnio czesciej bywa sprawdzana zgodnosc
podpisow, chociaz przewaznie po pelnym zatwierdzeniu transakcji.

Nie jest to podyktowane tym, że coraz więcej kart jest na PIN - to tylko
takie moje gdybanie i luźne wnioski po obserwowaniu ludzi stojących w
kolejce dziś i wczoraj* (* - kilka/kilkanaście miesięcy wstecz).

Data: 2009-09-19 23:39:37
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"Valdi.Pavlack" news:h93gbb$mta$1news.interia.pl

Nie jest to podyktowane tym, że coraz więcej kart jest na PIN - to tylko
takie moje gdybanie i luźne wnioski po obserwowaniu ludzi stojących w
kolejce dziś i wczoraj* (* - kilka/kilkanaście miesięcy wstecz).

Na końcu wypowiedzi miał być "?", ale jak widać gdzieś go posiałem.

Dobranoc.

Data: 2009-09-21 08:46:31
Autor: zly
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sat, 19 Sep 2009 23:05:07 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

Nie jest to podyktowane tym, że coraz więcej kart jest na PIN

mimo karty na PIN wielokrotnie odmowiono przyjcia karty mojej kobiety kiedy
chcialem nia zaplacic. Glownie w kerfurach, ale nie tylko

--
marcin

Data: 2009-09-21 09:17:13
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"zly" news:a1brbvaazofh$.dlgpiki.fixed

mimo karty na PIN wielokrotnie odmowiono przyjcia karty mojej kobiety
kiedy
chcialem nia zaplacic. Glownie w kerfurach, ale nie tylko

WHY? Głupkowaty limit kwotowy, od którego można płacić kartą?

Data: 2009-09-21 16:23:48
Autor: zly
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Mon, 21 Sep 2009 09:17:13 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

WHY? Głupkowaty limit kwotowy, od którego można płacić kartą?

nie, bo to nie moja karta. zreszta zdaje sie w regulaminach mozna poczytac
o zakazie udostepniania karty i numeru pin osobom trzecim, bo jesli dobrze
pamietam to sprawdzilem to pozniej :)
--
marcin

Data: 2009-09-19 22:26:34
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"Marcin Wasilewski" news:h93do2$rv7$1news.task.gda.pl

    Przeważnie płeć z podaną na karcie się zgadza, więc jeden
współmałżonek
może długo korzystać z karty drugiego, nie wiedząc, że jest to nielegalne.

A co w przypadku par homoseksualnych (bo raczej tego normalnym małżeństwem,
mimo ewentualnego legalizacji nazwać nie można)? ;)

Data: 2009-09-19 10:51:05
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"RK" news:h926dg$bdo$1nemesis.news.neostrada.pl

[...]

Ten zwyczaj to oni tam mają chyba od kilku miesięcy jak mnie pamięć nie
myli. W empiku nie byłem już z grubo ponad rok, ale o ich "nowoczesnym
podejściu do klienta" czytałem chyba na jednym z portali gazety.

Data: 2009-09-19 10:57:04
Autor: Robert Kois
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sat, 19 Sep 2009 10:47:02 +0200, RK napisał(a):

[...]

Od miesięcy tak jest (albo i lat). I odczytała nie z karty a z terminala.

--
Kojer

Data: 2009-09-19 02:03:54
Autor: m1ch4l.j
Milego dnia w ... Empiku?
On 19 Wrz, 10:57, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

Od miesięcy tak jest (albo i lat). I odczytała nie z karty a z terminala.

To chyba zależy w którym Empiku. Na razie miałem przyjemność kupować w
Empikach w Gorzowie, Warszawie i Poznaniu. Wszędzie płaciłem kartą i
dopiero parę dni temu przydarzyła mi się taka sytuacja :)

Data: 2009-09-19 12:01:20
Autor: Robert Kois
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sat, 19 Sep 2009 02:03:54 -0700 (PDT), m1ch4l.j napisał(a):

[...]

We wrocławskim to norma. Nie ma się co czepiać obsługi, tak im kazano.

--
Kojer

Data: 2009-09-19 12:03:20
Autor: JanKo
Milego dnia w ... Empiku?
Agent m1ch4l.j nadaje:
dopiero parę dni temu przydarzyła mi się taka sytuacja :)

Masz tu oficjalną notatkę prasową z maja ale na grupie było jak zwykle już wcześniej - http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,6626185,Empik___Dziekuje_panie_Krzysztofie_za_zakupy_.html

Data: 2009-09-19 12:17:21
Autor: Bogdan B.
Milego dnia w ... Empiku?
JanKo wrote:

Masz tu oficjalną notatkę prasową z maja ale na grupie było jak zwykle
już wcześniej -
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,6626185,Empik___Dziekuje_panie_Krzysztofie_za_zakupy_.html

IMHO to jest bzdura. Wczoraj byłem w Empiku w Złotych Tarasach - nie jestem z Warszawy, więc te zwyczaje
to dla mnie nowość. W wejściu stała dziewczyna w mundurze ochrony i z nieobecnym wzrokiem powtarzała:
dzień-dobry-do-widzenia-dzień-dobry-do-widzenia-dzień-dobry-do-widzenia-dzień-dobry-do-widzenia
W życiu bym nie pomyślał że to chodzi o "ocieplenie relacji z klientem".

Data: 2009-09-19 14:52:41
Autor: RK
Milego dnia w ... Empiku?

Użytkownik "Robert Kois" <kojer@hell.pl> napisał w wiadomości news:t5s2au927lfh.dlgkojer.kojer...

Od miesięcy tak jest (albo i lat). I odczytała nie z karty a z terminala.

Nie wiedziałem, że na terminalu wyświetlają się takie dane. Jakoś nigdy tego nie zauważyłem. Co jeszcze oprócz imienia i nazwiska wyświetla się na terminalu?

Data: 2009-09-19 16:36:30
Autor: Robert Kois
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sat, 19 Sep 2009 14:52:41 +0200, RK napisał(a):

Od miesięcy tak jest (albo i lat). I odczytała nie z karty a z terminala.
Nie wiedziałem, że na terminalu wyświetlają się takie dane. Jakoś nigdy tego nie zauważyłem.

Nie wszystkie wyswietlają, pierwszy raz to chyba w MM (terminale Elavon)
widziałem parę lat temu

Co jeszcze oprócz imienia i nazwiska wyświetla się na terminalu?

Numer karty, datę ważności itp. To przecież tylko dane jakie z paska mogą
zaczytać.

--
Kojer

Data: 2009-09-19 19:34:12
Autor: Adam Płaszczyca
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Sat, 19 Sep 2009 14:52:41 +0200, RK napisał(a):

Nie wiedziałem, że na terminalu wyświetlają się takie dane. Jakoś nigdy tego nie zauważyłem. Co jeszcze oprócz imienia i nazwiska wyświetla się na terminalu?

Numer karty, data ważnmości...

Data: 2009-09-19 11:29:14
Autor: Mithos
Milego dnia w ... Empiku?
RK pisze:
[...]

Miałem to samo :)

--
Mithos

Data: 2009-09-19 16:33:50
Autor: glang
Milego dnia w ... Empiku?
[...]

pewnie na koniec istnienia chcą aby dobrze o nich pamiętano. ponoć ma zostać tylko 6 empików w Polsce :)
pzdr
GL

Data: 2009-09-21 16:07:10
Autor: Zbylut
Milego dnia w ... Empiku?
glang zapodal(a):

pewnie na koniec istnienia chcą aby dobrze o nich pamiętano. ponoć ma zostać tylko 6 empików w Polsce :)

a to ciekawe. Masz może jakieś potwierdzenie tej informacji?

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-09-21 09:03:18
Autor: ===Tomy===
Milego dnia w ... Empiku?
[...]

Tydzień temu musiałem osobiście stawić się w lokalnym ZUS (wielkopolska) i
na wejściu do działu ubezpiezbieczeń piękne dzień dobry i podanie dłoni w
geście powitalnym (akurat młoda babeczka, fajna, zadbana, komunikatywna),
bez wstępnego umawiania się na wizytę. Podobne podejście potwierdza mój
znajomy. Szok. Czyżby to nowy zwyczaj w ZUS mający na celu podreperowanie
słabej opinii urzędu? :)

--
===Tomy===

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym
następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.

Data: 2009-09-21 09:27:02
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"===Tomy===" news:w5p39d0vjihu.15f4crbr37ion.dlg40tude.net

Czyżby to nowy zwyczaj w ZUS mający na celu podreperowanie
słabej opinii urzędu? :)

Trafiłeś w samo sedno :) Nawet ZUS się chwalił swoimi "pro petenckimi"
standardami w mediach. :)

Data: 2009-09-21 10:52:19
Autor: ===Tomy===
Milego dnia w ... Empiku?
Dnia Mon, 21 Sep 2009 09:27:02 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

Trafiłeś w samo sedno :) Nawet ZUS się chwalił swoimi "pro petenckimi"
standardami w mediach. :)

Fakt .. po wpadce prezesa ZUS na zachodnipomorskie trzeba powracać do
korzeni czyli obywatelskiej postawy kulturowej okazując szacunek dla
petenta.

Kurde, ciężko mi w to uwierzyć :)

--
===Tomy===

Software is like sex:
it's better, when it's free!

Data: 2009-09-21 15:53:39
Autor: Valdi.Pavlack
Milego dnia w ... Empiku?
"===Tomy===" news:km4jzuf8uhe2.kb8mb0em8hgv$.dlg40tude.net

Fakt .. po wpadce prezesa ZUS na zachodnipomorskie trzeba powracać do
korzeni czyli obywatelskiej postawy kulturowej okazując szacunek dla
petenta.
Kurde, ciężko mi w to uwierzyć :)

Dla mnie to cyrk, nic więcej nic mniej :) Zasada jaką kieruje się ZUS, od
lat jest ta sama - "pies ci mordę lizał, petencie" :)

Milego dnia w ... Empiku?