Milenijne naliczanie :)

Data: 2016-07-31 18:21:36
Autor: azot
Milenijne naliczanie :)
Czy ktoś wytłumaczy mi jak Millenium nalicza odsetki? Rachunek oszczędnościowy oprocentowany 2,7%. 19-go lipca wpłynęło 89100 złotych. 31 lipca naliczyli za 12 dni odsetki 74,55 brutto minus 14,17 podatku , co daje 60,38 pln.
Jak im wyszło te 74,55 to nie mam pojęcia.
Mnie wychodzi brutto 79,09 przy założeniu że rok ma 365 dni lub
78,87 gdy założymy że rok ma 366 dni.

Z kolei gdyby liczyć , że naliczyli za 11 dni to wychodzi odpowiednio:
  72,50 lub 72,30 plnów.

Tak czy inaczej nie wychodzi "za Chiny" 74,55 złociszów.

No chyba, że ja nie umiem liczyć.

Data: 2016-07-31 19:48:37
Autor: Robert Tomasik
Milenijne naliczanie :)
W dniu 31-07-16 o 18:21, azot pisze:
[...]

75,59 zł przy założeniu 366 dni w roku i 11,5 dnia (może rozbijają na
wpłacone przed południem i po), ale czemu tak,to już nie wiem - to tylko
taka moja sugestia :-)

Data: 2016-07-31 19:53:05
Autor: Kamil Jońca
Milenijne naliczanie :)
azot <mrptok@interia.pl> writes:

Czy ktoś wytłumaczy mi jak Millenium nalicza odsetki? Rachunek
oszczędnościowy oprocentowany 2,7%. 19-go lipca wpłynęło 89100
złotych. 31 lipca naliczyli za 12 dni odsetki 74,55 brutto minus 14,17

A może te 2.7 jest dla "nowych środków" a nie wszystkie z 89100 były
"nowe"?
KJ
Let the machine do the dirty work.
-- "Elements of Programming Style", Kernighan and Ritchie

Data: 2016-07-31 20:15:33
Autor: azot
Milenijne naliczanie :)
W dniu 2016-07-31 o 19:53, Kamil Jońca pisze:
[...]

  Jak nie były nowe, jak dzień wcześniej dopiero założone konto w Millenium (ROR i oszczędnościowe) i 19-stego pierwszy przelew na konto.

Data: 2016-07-31 20:28:56
Autor: Kamil Jońca
Milenijne naliczanie :)
azot <mrptok@op.pl> writes:

[...]

Widzisz tam takie słówko "może"? Nie napisałeś w oryginalnym poście, że
konto było dopiero otwarte.

Ale mi też nijak nie wychodzi 74.55 Złóż reklamację, z pytaniem jak to
policzyli. Serio.
KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
I think, therefore I am... I think.

Data: 2016-07-31 20:39:32
Autor: azot
Milenijne naliczanie :)

[...]

Właśnie zadzwoniłem. Miłe zaskoczenie, obsługa na infolinii  24/7, było bez czekania i bardzo kumata pani na słuchawce. Przedstawiłem problem i pani bez sugestii co do kwoty z mojej strony  sama wyliczyła odsetki na 79,09.  Problem został zgłoszony do jakiegoś tam działu. Do 3 dni mam dostać odpowiedź telefonicznie.

Jeżeli ktoś ma oszczędnościowe w Mille to niech sobie przeliczy odsetki. Cosik chyba mają zrąbany kalkulator. :)

Data: 2016-07-31 21:39:16
Autor: Robert Tomasik
Milenijne naliczanie :)
W dniu 31-07-16 o 20:39, azot pisze:

[...]

Sądzę, że kalkulator jest dobry, tylko nieliczni go sprawdzają. Daj
znać, co odpowiedzą.

Data: 2016-07-31 21:57:59
Autor: azot
Milenijne naliczanie :)

Jeżeli ktoś ma oszczędnościowe w Mille to niech sobie przeliczy odsetki.
Cosik chyba mają zrąbany kalkulator. :)

Sądzę, że kalkulator jest dobry, tylko nieliczni go sprawdzają. Daj
znać, co odpowiedzą.

Pierwsze doświadczenia z kontaktów z bankiem miałem pozytywne. Miła, kompetentna obsługa w oddziale, fajny funkcjonalny interfejs www, świetna aplikacja mobilna. A tu taki ZONK, który każe mi zwiększyć zdecydowanie czujność i zrewidować moje pozytywne odczucia.
  Przecież matematyka w banku to podstawa (przynajmniej mnie się tak wydaje)

Nawet klony Leszka C. którym dużo grzechów można wytknąć, zawsze poprawnie naliczały mi odsetki, co do grosika.

Data: 2016-07-31 23:07:09
Autor: J.F.
Milenijne naliczanie :)
Dnia Sun, 31 Jul 2016 21:57:59 +0200, azot napisał(a):
[...]

Chyba wiem jak licza - dziela na 355 dni.

No, ciekawe - blad programisty, czy odjeli swieta panstwowe.
Jesli blad - reklamacja sie nie oplacala, bo teraz ci nalicza mniej
:-)

Nawet klony Leszka C. którym dużo grzechów można wytknąć, zawsze poprawnie naliczały mi odsetki, co do grosika.

Ja pare razy sprawdzalem w roznych bankach i o ile kojarze, to byl
jakis przypadek, gdy sie nie potrafilem doliczyc.
Bo groszowych roznic to nie licze, te sie IMO zawsze moga zdarzyc,
chocby na zaokragleniach.

J.

Data: 2016-08-01 05:12:25
Autor: azot
Milenijne naliczanie :)

Chyba wiem jak licza - dziela na 355 dni.

No, ciekawe - blad programisty, czy odjeli swieta panstwowe.
Jesli blad - reklamacja sie nie oplacala, bo teraz ci nalicza mniej
:-)

Za dużo piwa wypiłeś? Jakby dzielili na 355 to wyszło by im 81,32, a nie 74,55.

Data: 2016-08-01 05:14:59
Autor: azot
Milenijne naliczanie :)
W dniu 2016-08-01 o 05:12, azot pisze:

[...]

No chyba że przy 11 dniach :)

Data: 2016-08-01 11:42:47
Autor: J.F.
Milenijne naliczanie :)
Użytkownik "azot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnmerk$8a8$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Otoz to, 11 dni. Choc chyba powinno byc 12 ... sprawdzic regulamin, czy nie ma jakiegos "srodki zaczynaja procentowac na drugi dzien po wplywie".
Ewentualnie - jesli naliczono 31.07, to moze to odsetki tylko do 30.07 ?

Ewentualnie ... dwa bledy programisty. 355 i jeden dzien mniej w naliczaniu. Skutek taki, ze wychodzilo w miare dobrze i nikt sie nie zorientowal, ewentualnie zwalil na "w miare sie zgadza, a i tak nie wiem jak dokladnie licza".

J.

Data: 2016-08-02 21:15:49
Autor: azot
Milenijne naliczanie :)

Ale mi też nijak nie wychodzi 74.55 Złóż reklamację, z pytaniem jak to
policzyli. Serio.

Sądzę, że kalkulator jest dobry, tylko nieliczni go sprawdzają. Daj
znać, co odpowiedzą.

Był dzisiaj telefon z Millenium. Więc szybko reagują. Miła Pani stwierdziła że wszystko jest OK i wytłumaczyła sposób naliczania odsetek.

Ich system robi to tak:

Odsetki naliczane są codziennie, ale jeżeli miesiąc kończy się sobotą lub niedzielą, to te odsetki z soboty i niedzieli są dla mnie widoczne częściowo lub wcale :)

od 19 do 29 czyli do piątku ich system naliczył mi za 11 dni (czemu nie za 10?)
89100 X 2,7% /365 X 11 = 72,50

za sobotę naliczył mi odsetki standardowe czyli:

do 50k 0,8%, ponad 50k czyli za 39100 0,9 % co daje  w sumie 2,05 zł

Naliczył standardowe bo w sobotę system nie pracuje :) i nie może zbadać "poziomu zaangażowania nowych środków". A za niedzielę 31.07. system nie nalicza w ogóle bo odpoczywa po wolnej sobocie i nie tylko "nie mierzy zaangażowania" ale w ogóle olewa i nic nie liczy. Jeżeli niedziela kończy miesiąc to system naliczy te odsetki i zmierzy "poziom zaangażowania" dopiero w sierpniu  i za ten dzień 31.07 zobaczę odsetki na koniec sierpnia. (na szczęście sierpień kończy się w środę) :)

Tak więc: 72,50 + 2,05 = 74,55 brutto.

Pani wytłumaczyła i przyznam że zrozumiałem!

   Ale w gruncie rzeczy to ja nie rozumiem........

Nie rozumiem po ch.j ktoś wymyślił tak porąbany system naliczania odsetek. I kto dał systemowi wolne w weekend. :)
Jakaś nagroda temu myślicielowi niewątpliwie się należy.

A w ogóle to powinien zmienić prochy.

Data: 2016-08-02 22:22:25
Autor: janek z pola
Milenijne naliczanie :)

[...]

[...]

To po prostu obnaża sposób, w jaki działają systemy bankowe. Raczej nagroda nie powinna być dla myśliciela, który to w taki sposób ogarnął, tylko powinna być nagroda odwrotna dla myśliciela, który doprowadził do takiego bałaganu.

Najwidoczniej system do naliczania promocyjnego oprocentowania jest odpalany ręcznie przez pracownika w godzinach pracy. Tylko to by znaczyło, że jak mamy dzień wolny, który nie kończy miesiąca, to w kolejnym dniu roboczym ten system pracujący w dni robocze wykonuje korektę wyliczenia tego systemu "zwykłego". Z drugiej strony jest bardzo prawdopodobne, że taka sama korekta jest robiona każdego następnego dnia roboczego nawet za poprzedni dzień roboczy.

Możesz to sobie wyobrazić tak: dobry zarząd kupił za dużo kasy super system portfelowy, który ma funkcjonalność naliczania odsetek. Ale to jest naprawdę system za wielką kasę. Następnie przyszedł maluczki dyrektor od segmentu fizoli i powiedział, że będzie wzrost 10% na portfelach, tylko trzeba wdrożyć promocyjne oprocentowanie. No to zarząd miał do wyboru: albo naklepać taką funkcjonalność w mega drogim systemie portfelowym, albo dać to do zrobienia jakiejś małej firemce. Koszt zrobienia tego przez małą firemkę to ułamek tego, co wziąłby producent dużego systemu, a i tak są to miliony złotych.

No i taki system od małej firemki jest odpalany w dniach roboczych przez pracownika wskazanego przez maluczkiego dyrektora segmentu fizoli. System ten sprawdza co ten duży naliczył i robi odpowiednie korekty. Zaś niezależnie od tego inni pracownicy, którzy pracują w dniach poniedziałek do soboty, odpalają (też ręcznie) naliczanie na dużym systemie portfelowym.

W ten sposób bank stosunkowo małym kosztem finansowym dorobił sobie możliwość oferowania produktu, którego na dużym systemie nie byłby w stanie zrobić. No i jeszcze jest do tego taki zonk, że za ten mały system odpowiada dyrektor segmentu fizoli ;-)

A w ogóle to powinien zmienić prochy.

--
Wysłane z pola.

Data: 2016-08-09 23:00:49
Autor: Zbynek Ltd.
Milenijne naliczanie :)
azot napisał(a) :
[...]

Ba, a co się stanie jeśli kiedyś 31 stycznia i 28 lutego wypadną w niedzielę. Normalnie hekatomba.

A w ogóle to powinien zmienić prochy.

O, to, to :-)

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1