Milicjanci z TVN

Data: 2013-10-13 15:02:52
Autor: u2
Milicjanci z TVN
.... widoczni na psp :

http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/ks-zielinski-bp-hoser-jest-niebezpieczny,8782670581

Rozmowa z księdzem Henrykiem Zielińskim, redaktorem naczelnym tygodnika "Idziemy".

Stefczyk.info: W mediach trwa nagonka na Kościół. Tymczasem na początku 2014 roku Kościół czekają wybory na Przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski. Kadencja Abpa Józefa Michalika kończy się w marcu. Czy te wydarzenia mogą mieć związek?

Ks. Henryk Zieliński: To może mieć pewien wpływ. Na pewno w nagonce medialnej chodzi również o zdyskredytowanie kandydatów ze skrzydła "konserwatywno-wiernego". Sądzę jednak, że główny motyw jest inny, a ten wątek jest pobocznym. Mamy i będziemy mieli selektywny atak. Jedni hierarchowie będą traktowani bardziej pobłażliwie, a inni bardziej rygorystycznie, choć sprawy będą dotyczyć takich samych zjawisk. W mojej ocenie ten atak ma jednak związek ze znacznie poważniejszym sporem o kształt naszej cywilizacji. Chodzi o marginalizację, spacyfikowanie Kościoła w związku ze sporem, jaki w Polsce narasta. On dotyczy człowieczeństwa. Nie zapominajmy, że w listopadzie zaplanowano dużą konferencję z udziałem zagranicznych gości. Oni mają nas swoim rzekomym autorytetem przytłoczyć. A sprawa dotyczyć ma ideologii gender, związków partnerskich itd.

Takie głosy padają dziś na podatny grunt w polityce?

  Platforma Obywatelska ma obecnie przygotowany nowy projekt dotyczący związków partnerskich. Co ciekawe, słychać, że ona sama nie chce o tym mówić i nagłaśniać tego. Jakby wstydziła się, czy bała, że to spowoduje polaryzację wśród jej elektoratu.

W piątek przy stołecznym kościele oo. Dominikanów miało odbyć się spotkanie modlitewne, w czasie którego obecny miał być również bp Henryk Hoser...

  Jednak TVN nie dopuściła do tego spotkania.

Dlaczego ks. bp Hoser wywołuje taką niechęć tzw. mainstreamu medialnego? On jest groźny dla tych środowisk?

  Biskup Hoser jest postacią niebezpieczną dla mainstreamu. Bowiem pewne procesy, jakie w Polsce są uruchamiane, on zna z Francji. Biskup pracował tam wiele lat. On już zna te procesy i wie, jakie dają skutki. Obecnie noszenie napisu, który oznacza solidaryzowanie się z hasłem obrony tożsamości rodziny, jest we Francji ścigane przez policję. Mamy bunt policji i żandarmerii przeciwko rozporządzeniom nakazującym represjonowanie ludzi, którzy stają w obronie naturalnej rodziny. Arcybiskup widział takie zjawisko we Francji, wie w jaką stronę to idzie. I z tego powodu, nie tylko z racji nauczania dot. bioetyki, jest niewygodny.

Oby nie dał się zaszczuć.

  Mam nadzieję, że te ataki nie załamią go i nie zniechęcą do obrony prawdy, że nie doprowadzą do zmiękczenia stanowiska.

--
http://www.youtube.com/watch?v=_LPr5OPn6Xc

Data: 2013-10-13 15:15:09
Autor: Mark Woydak