Milion euro

Data: 2017-04-13 11:05:17
Autor: Marek
Milion euro
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/francja-celnicy-znalezli-milion-euro-w-aucie-z-polska-rejestracja,731245.html

Jak to, teraz w ramach EU/Shengen nie można.mieć przy sobie gotówki?? Nadal obowiązują limity wwozu/wywozu gotówki w strefie Euro?

--
Marek

Data: 2017-04-13 02:16:07
Autor: Dawid Rutkowski
Milion euro
We Francji wciąż trwa stan wyjątkowy.

Data: 2017-04-13 09:16:10
Autor: jureq
Milion euro
On Thu, 13 Apr 2017 11:05:17 +0200, Marek wrote:

[...]

Nic się nie zmieniło. Nie ma ograniczeń przewozu, ale każdy kraj może wprowadzić obowiązek zgłaszania ilości przewożonej gotówki na granicy. Przykładowo w Polsce dotyczy to kwot powyżej 10k EUR. Przypuszczalnie we Francji też taki obowiązek istnieje.

Data: 2017-04-13 11:31:44
Autor: J.F.
Milion euro
Użytkownik "jureq"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58ef41da$0$640$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Hm, komu zglosic na tej granicy ?

A kto powiedzial, ze wwiozlem ? No ale wtedy to sie moze francuski US zainteresowac ...

J.

Data: 2017-04-13 11:28:15
Autor: Trefniś
Milion euro
W dniu .04.2017 o 11:05 Marek <fake@fakeemail.com> pisze:

[...]

:O
Skąd to zaskoczenie?

http://tvn24bis.pl/wiadomosci-gospodarcze,71/ile-gotowki-mozna-przewiezc-na-wakacje-przez-granice-policzyl-pawel-blajer,438888.html

Nie ma to nic wspólnego ze stanem wyjątkowym.

Ogólnie tendencja jest taka, żeby wykluczyć obrót gotówkowy możliwie  wszędzie.
Posiadanie większej gotówki przy sobie może wzbudzić też podejrzenia  policji.
Nieistotne, czy masz je z legalnego źródła i czy zgrabnie się wytłumaczysz  - mogą Cię bardzo dokładnie prześwietlić na tę okoliczność.. Bo obywatel ma  być klientem banku i płacić najlepiej wyłącznie kartą.

Że kogoś jeszcze to dziwi???

--
Trefniś

Data: 2017-04-13 02:50:13
Autor: Dawid Rutkowski
Milion euro
Bardziej chodziło mi o to, że w ogóle przeprowadzono kontrolę - jakby nie było stanu wyjątkowego to zapewne by do tego nie doszło, chyba że głupio wpadli na czymś innym, np. przekroczeniu prędkości.

Data: 2017-04-13 02:58:51
Autor: Kris
Milion euro
W dniu czwartek, 13 kwietnia 2017 11:50:14 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
Bardziej chodziło mi o to, że w ogóle przeprowadzono kontrolę - jakby >nie było stanu wyjątkowego to zapewne by do tego nie doszło, chyba że >głupio wpadli na czymś innym, np. przekroczeniu prędkości.

Myślę ze to nie był przypadek raczej ani zdarzenie typu przekroczenie prędkości. Pewnie służby cynk dostały.

Data: 2017-04-13 12:50:28
Autor: Trefniś
Milion euro
W dniu .04.2017 o 11:58 Kris <kszysztofc@gmail.com> pisze:

[...]

Ale też rutynowe kontrole nie są czymś wyjątkowym.
Także w Polsce, która uchodzi za kraj bezpieczny.

Ciekawostka, w którymś z odcinków programu "Uwaga pirat" (albo podobnego)  policjanci zatrzymali do kontroli wóz tylko dlatego, że kierowca jechał  nienaturalnie spokojnie, asekuracyjnie i pasywnie.
Nie pamiętam, chyba ujawnili brak uprawnień. Mogło być jeszcze "po  spożyciu".

--
Trefniś

Data: 2017-04-14 14:33:03
Autor: Marek
Milion euro
On Thu, 13 Apr 2017 11:28:15 +0200, Trefniś<trefnis1@mailinator.com> wrote:
Że kogoś jeszcze to dziwi???

Że nie ma wolności w noszeniu _własnej_ gotówki? Moja gotówka, moja sprawa ile noszę przy sobie.

--
Marek

Data: 2017-04-14 05:45:57
Autor: Dawid Rutkowski
Milion euro
Twoje są pieniądze, ale nie gotówka - ta należy do NBP.
Analogicznie z kartami - one też należą do banku, choć wydajesz nimi swoje pieniądze - i bank ma prawo wprowadzać ograniczenia w używaniu kart - więc i sposób używania gotówki - np. jednoczesne przenoszenie większych kwot - też może być ograniczone decyzją właściciela gotówki.

Data: 2017-04-14 14:45:08
Autor: Trefniś
Milion euro
W dniu .04.2017 o 14:33 Marek <fake@fakeemail.com> pisze:

[...]

Co jest zwyczajnie _nieprawdą_ jak się okazało w tym wątku.
Który zresztą sam założyłeś, boś zaskoczony. Trol...

--
Trefniś

Data: 2017-04-16 14:00:06
Autor: Marek
Milion euro
On Fri, 14 Apr 2017 14:45:08 +0200, Trefniś<trefnis1@mailinator.com> wrote:
Co jest zwyczajnie _nieprawdą_ jak się okazało w tym wątku.
Który zresztą sam założyłeś, boś zaskoczony. Trol...

No bo faktycznie byłem zaskoczony, że w strefie EU kogoś jeszcze obchodzi ile.gotówki przy  sobie noszę.

--
Marek

Data: 2017-04-16 17:08:18
Autor: Trefniś
Milion euro
W dniu .04.2017 o 14:00 Marek <fake@fakeemail.com> pisze:

[...]

Interesuje dokładnie _wszystkich_ :)

To zabawne, że niektórzy EU, strefę Schengen, ojro etc. traktują jak jakiś  fetysz...
Michniki et consortes nazwały to nową wersją Homo sapiens, czyli Człowiek  2.0.

--
Trefniś

Data: 2017-04-17 17:17:27
Autor: Kviat
Milion euro

wrote:
[...]

To zabawne... że ludzie traktują żelazną kurtynę jak fetysz...
Lepiej było gdy musiałeś o paszport żebrać i włazić dygnitarzom partyjnym w dupę?
O wywozie jakiejkolwiek gotówki mogłeś pomarzyć. Ale nie, lepiej ponarzekać na otwarte granice, popluć sobie na UE i strefę Schengen.

Michniki et consortes nazwały to nową wersją Homo sapiens, czyli
Człowiek 2.0.

I miałby rację.
Nie każdy chce być pislamistą 0.5, żyć w ksenofobicznym i katotalibskim państwie otoczonym fosą i drutem kolczastym.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2017-04-17 17:35:09
Autor: Jacek Maciejewski
Milion euro
Dnia Mon, 17 Apr 2017 17:17:27 +0200, Kviat napisał(a):

Powrotu do zdrowia życzę.

To nieuleczalne :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-04-17 20:13:49
Autor: Trefniś
Milion euro
W dniu .04.2017 o 17:17 Kviat <null> pisze:

Kviat, miałeś już szansę podyskutować, ale się jej zwyczajnie pozbawiłeś.
EOD

--
Trefniś

Data: 2017-04-17 21:47:57
Autor: cef
Milion euro
W dniu 2017-04-17 o 20:13, Trefniś pisze:
W dniu .04.2017 o 17:17 Kviat <null> pisze:

Kviat, miałeś już szansę podyskutować, ale się jej zwyczajnie pozbawiłeś.
EOD

Jak ja uwielbiam tego Trefnisia :-)
Wszystkim wokół potrafi przygadać a jak tylko ktoś
zechce się wymienić poglądami, to Trefniś robi w tył zwrot
i obwieszcza EOT/EOD.

Data: 2017-04-18 00:26:45
Autor: Trefniś
Milion euro
W dniu .04.2017 o 21:47 cef <cezfar@interia.pl> pisze:

[...]

Masz z tym jakiś problem???

Wszystkim wokół potrafi przygadać a jak tylko ktoś
zechce się wymienić poglądami, to Trefniś robi w tył zwrot
i obwieszcza EOT/EOD.

Nie nadstawiam drugiego policzka, każdy dostaje tyle szacunku, ile go ma  dla innych.
Dołącz spokojnie do grona "specjalnego poważania", nie musiałeś podbijać  listy obecności.
EOD

--
Trefniś

Data: 2017-04-18 17:26:11
Autor: cef
Milion euro
W dniu 2017-04-18 o 00:26, Trefniś pisze:
[...]

Twoja osoba  mi generalnie wisi.
Piętnowałem bardziej modus operandi.

[...]

Chyba Ci się coś pomerdało. Nadstawianie policzka
to jest zupełnie coś innego niż bezradność i brak argumentów.

Data: 2017-04-18 17:09:41
Autor: Kviat
Milion euro
W dniu 2017-04-17 o 20:13, Trefniś pisze:
W dniu .04.2017 o 17:17 Kviat <null> pisze:

Kviat, miałeś już szansę podyskutować, ale się jej zwyczajnie pozbawiłeś.
EOD

Coś ci się pomyliło. Ja z tobą nie dyskutuję.
Pewnie chciałbyś, ale już wielokrotnie się przekonałem, że próba dyskusji z pislamskim wyznawcą to strata czasu.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2017-04-18 18:45:47
Autor: Trefniś
Milion euro
W dniu .04.2017 o 17:09 Kviat <null> pisze:

[...]

Nie pieńcie się tak, ciotunie!
EOD

--
Trefniś