Miliony Polaków żyją w nędzy

Data: 2012-06-20 00:02:04
Autor: Przemysław W
Miliony Polaków żyją w nędzy
Według "DGP" w ubiegłym roku liczba osób, które żyją w skrajnej nędzy wzrosła o 400 tys.

Rok ubiegły był pierwszym od sześciu lat, kiedy przybyło rodzin w bardzo trudnej sytuacji materialnej. W nędzy żyło 2,6 mln Polaków, a w tym roku ma być ich jeszcze więcej - alarmuje dzisiejszy "Dziennik Gazeta Prawna".

Według danych GUS w 2011 roku w skrajnym ubóstwie żyło 6,7 Polaków. To o 1 proc. więcej niż w roku poprzednim. "Dziennik Gazeta Prawna" przedstawia obliczenia, z których wynika, że liczba osób dotkniętych skrajnym zubożeniem zwiększyła się o 400 tys. osób. Ich wydatki były mniejsze od minimum obliczanego przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, które w ub.r. dla jednoosobowego gospodarstwa wynosiło 495 zł, a dla czteroosobowego 1136 zł.

Według "DGP" najbardziej ubóstwo zwiększyło się w gospodarstwach domowych rolników. Natomiast ciągle najwięcej nędzy jest w rodzinach wielodzietnych, gdzie spośród czteroosobowych rodzin aż 24 proc. jest dotkniętych biedą.

Dlaczego Polacy ubożeją?

- To między innymi efekt niskiej dynamiki wynagrodzeń notowany od przynajmniej dwóch lat oraz wysokiego i rosnącego bezrobocia - mówi dr Waldemar Urbaniak, socjolog z Wyższej Szkoły Humanistycznej TWP w Szczecinie. Dodaje, że bieda wynika także z braku spójnej polityki społecznej państwa, której elementem jest spójna polityka socjalna. Stwierdza, że w tej kwestii jesteśmy daleką Azją, nie Europą.

Czytaj cały artykuł w dzisiejszym "Dzienniku Gazecie Prawnej"

Data: 2012-06-20 08:28:26
Autor: jadryÅ›
W dniu 2012-06-20 07:02, Przemysław W pisze:
Według "DGP" w ubiegłym roku liczba osób, które żyją w skrajnej nędzy wzrosła o 400 tys.

No cóż, większość z nich wyniosła sprawców swojej nędzy na piedestał na własnych plecach. Było nie podnosić tych paluchów w geście zwycięstwa gdy do koryta rwały się wiecznie nienażarte ryje kapitalistów.

Data: 2012-06-20 09:14:38
Autor: roman rumian
Miliony Polaków żyją w nędzy
W dniu 2012-06-20 08:28, jadryÅ› pisze:
(...)
No cóż, większość z nich wyniosła sprawców swojej nędzy na piedestał na
własnych plecach. Było nie podnosić tych paluchów w geście zwycięstwa
gdy do koryta rwały się wiecznie nienażarte ryje kapitalistów.

Sugeruje pan, że tam, gdzie poziom zamożności społeczeństwa i państwa jest rekordowy (1. Katar, 2. Luksemburg 3. Singapur, .. 7.USA ...9. Szwajcaria itd. ) nie ma kapitalistów, lub "ich ryje" są "nażarte" ?

Roman Rumian

Data: 2012-06-20 09:33:48
Autor: jadryÅ›
W dniu 2012-06-20 09:14, roman rumian pisze:
[...]

Sugeruję tylko że w tych krajach która pan wymienił jest sporo nędzarzy z nieswojej winy. I proponuję wykreślić z tej listy Singapur. W dniu dzisiejszym Singapurczycy błagają o pracę w sąsiedniej Malezji.
Tak nawiasem, wczoraj odwiedził mnie kolega który przebywa obecnie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Kraju wydawałoby się bajecznie bogatym, jednak na pytanie czy wszystkim tam się żyje dostatnio, kolega odpowiedział że i tam są enklawy biedy.

Data: 2012-06-20 10:14:24
Autor: roman rumian
Miliony Polaków żyją w nędzy
W dniu 2012-06-20 09:33, jadryÅ› pisze:
(...)
Sugeruję tylko że w tych krajach która pan wymienił jest sporo nędzarzy
z nieswojej winy.

A czyjej ?

I proponuję wykreślić z tej listy Singapur. W dniu
dzisiejszym Singapurczycy błagają o pracę w sąsiedniej Malezji.

A w Malezji nie ma kapitalistów z "nienażartymi ryjami" ?

Jaki procent w wieku produkcyjnym "błaga" o pracę ?

[...]

A na czym ta bieda polega - nie mają co jeść ?
Są tam kapitaliści o "nienażartych ryjach" i to ich wina ?

Roman Rumian

Data: 2012-06-20 10:59:23
Autor: boukun

Użytkownik "roman rumian" <romanrumian@gmail.com> napisał w wiadomości news:jrs0ps$5t5$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jeszcze trochę, sprowadzą sobie wszystkich Żydów i ci otworzą "swoje" fabryczki, i będziesz miał pracę i dostatek...

boukun

Data: 2012-06-20 13:25:47
Autor: jadryÅ›
W dniu 2012-06-20 10:14, roman rumian pisze:
[...]

Odpowiedź jest chyba oczywista, - winy tych co to chcą mieć więcej od innych ich kosztem, czyli kapitalistów. Jest to zaraza która plemni się wśród ludzi i jest głównym sprawcą wszystkich nieszczęść które gnębią ludzki gatunek. Nikt w przyrodzie poza człowiekiem nie próbuje zżerać więcej niż potrzebuje. Sorry za ton, ale ja tylko piszę o rzeczywistości jaka nas otacza.

[...]

Są, i kopiują dokładnie to co robili kiedyś Singapurczycy - czyli produkcja tandety za pomocą taniej siły roboczej. Na tak prowadzonej gospodarce powstawało bogactwo Singapuru.

Teraz nie potrafię przytoczyć tego dokładnie, ale jest to znaczny procent, a na dodatek tendencja pogłębiająca się.

[...]

Kolega nie sprecyzował (zresztą nie byłem bardzo dociekliwy), ale myślę że ta bieda była podobna jak ich odpowiedników w slumsach Nowego Jorku, Hong Kongu, Neapolu itp. miejscach.

Tak się składa że przeważnie gdzie są kapitaliści to także nie może się obejść bez ofiar ich pożądania.

Data: 2012-06-20 19:10:12
Autor: Roman Rumian
Miliony Polaków żyją w nędzy
W dniu 2012-06-20 13:25, jadryÅ› pisze:
(...)
[...]

Gdyby odpowiedź była taka oczywista, to chyba nie stawiałbym tego pytania ?!
Nie mogę wyjść z podziwu, jak szybko spenetrował pan tą "prawdę" o przyczynie biedy marginesu w Zjednoczonych Emiratach, nie potrafiąc równocześnie odpowiedzieć mi na proste pytanie czym jest ta bieda w tamtym miejscu. Nie będę pytał też o nazwiska tych kapitalistów, o "nienażartych ryjach" i jak konkretnie utrzymują w nędzy ten margines arabski, bo chyba poza tymi ogólnikami nic mi pan nie zechce więcej wyjaśnić ?! :-(
Co do otaczającej rzeczywistości, to najwidoczniej mnie otacza inna niż pana, bo ja widzę państwowe koryto zasilane przez ludzi o tak zwanych wrażliwych społecznie sercach, wychowanych na pańskich ideałach, samozwańczo nazywających się obrońcami tych uciskanych, przez co znani mi kapitaliści maja ogromne problemy z płaceniem podatków na te wszystkie socjały, tak, aby jeszcze zostało na pensje i stanowiska pracy dla możliwie wielu "uciskanych".

No, ale co z tym Luksemburgiem czy USA (duży kraj ...) ?
Dlaczego tam taka zamożność przeciętnego człowieka ?!
A wie pan, nie zauważyłem na tej liście państw, które kierowały by się pańskimi obserwacjami czy sympatiami. Dlaczego ?

(...)
Kolega nie sprecyzował (zresztą nie byłem bardzo dociekliwy), ale myślę
że ta bieda była podobna jak ich odpowiedników w slumsach Nowego Jorku,
Hong Kongu, Neapolu itp. miejscach.

Od amerykanów wiele razy słyszałem, że chcącemu nie dzieje się krzywda i każdy z rodaków, który wyrywał za ocean z naszego kraju realizującego ideały sprawiedliwości społecznej, do tej ojczyzny "nienażartych ryjów" świetnie sobie dawał radę mimo braków języka i znakomicie wyzwalał się z nę ... ops, to znaczy oczywiście z dobrobytu jaki miał tu na miejscu.
Trudno mi zrozumieć, dlaczego inni, mając lepsze warunki do tego, nie potrafią wyzwolić się tam z nędzy, i jedyne rozsądne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy, to że tą "nędzę" lubią, lub im sie zwyczajnie nie chce>

Roman Rumian

Data: 2012-06-20 22:35:06
Autor: Pawel Bartkowiak
W dniu 20.06.2012 19:10, Roman Rumian pisze:
[...]

a tak tylko na marginesie zapytam: Pan klasa robotnicza z 1 progu, czy może pracodawca, tudzież 2 próg?

--
*RACJA Polskiej Lewicy* koło Wrocław
e-mail:racja.wroclaw@gmail.com

Data: 2012-06-21 21:10:39
Autor: jadryÅ›
W dniu 2012-06-20 19:10, Roman Rumian pisze:
[...]

Dla mnie jest oczywista. WidziaÅ‚em morze niesprawiedliwoÅ›ci przy bogaceniu siÄ™ kapitalistów. W Emiratach jest podobnie jak w USA, w Niemczech, Holandii czy GB. Bogactwo jednostek bierze siÄ™ z bezwzglÄ™dnego wyzysku najsÅ‚abszych. Bieda w Emiratach polega na tym że firmy nie dość że ogólnie pÅ‚acÄ… maÅ‚e pieniÄ…dze robotnikom, to nagminne jest zaprzestanie wypÅ‚aty za pracÄ™ w ogóle. Nie ma tam żadnych instytucji która mogÅ‚aby siÄ™ zająć takimi sprawami. Nawet zbiorowe samobójstwa sÄ… tam na porzÄ…dku dziennym z tego powodu.  To jest wÅ‚aÅ›nie jeden z elementów tej biedy którÄ… kapitalizm zgotowaÅ‚ ludziom.
A kto panie Romanie mówi o jakichś socjałach w ustroju sprawiedliwości społecznej?, W nim nie ma (nie powinno być) miejsca na święte krowy żyjące na koszt społeczeństwa. Nie ma także takiej sytuacji żeby ktoś kładł łapę i zawłaszczał dla siebie rzeki, jeziora i inne bogactwa naturalne.

Był pan kiedy w USA? Konkretnie na południu tego kraju, np. w delcie Missisipi,? Widział pan to bogactwo objawiające się kłębami spalin z rur wydechowych aut chyba z pięćdziesiątych lat, czy ubrań tubylców tak sztywnych od brudu że w pralce były pewnie też ostatni raz w pięćdziesiątych latach? I ogólnie - co jankesi by zrobili bez taniej siły roboczej choćby z Meksyku?
Moja obecna i przeszła sympatia jest co do porządku w krajach na świecie odnosi się tylko do trzech, są to kraje w których panuje system sprawiedliwości społecznej większy niż w innych.. Była to Jugosławia (znam/em osobiście), Szwecja (znam osobiście), Japonia (znam tylko z opisów).

[...]

Ameryka! Centrum świata! Prawie każdy kraj na świecie dokłada swoją cegiełkę na to żeby mieszkańcom USA nie działa się krzywda. A więc na dzień dzisiejszy wszystkie równania do USA są nie na miejscu.

Data: 2012-06-20 08:32:30
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Przemysław W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jrrlgg$ci9$1dont-email.me...
[...]

To niech se zrobią jeszcze po kilka dzieci. Becikowe takie fajne. Ile flaszek wódki można kupić!

Data: 2012-06-20 22:23:12
Autor: Pawel Bartkowiak
W dniu 20.06.2012 07:02, Przemysław W pisze:
[...]

Nie tak dawno słyszałem audycję w jednym z radio. Wypowiadał się jest dżentelmen który stwierdził że dopóki w Polsce nie będzie sprawiedliwszej redystrybucji zysków przedsiębiorców, dopóty w Polsce będzie bieda.

Oczywiście od razu zaczęły dzwonić liberalne umysły że to jakieś oszołomstwo aby sprawiedliwej dzielić zyski kapitalistów, tak aby pracownicy z 19% progu dostawali więcej pieniędzy.

Na koniec audycji zadzwonił jeden jegomość, który jest kierowcą w piekarniach w Poznaniu. Zauważył on, że tak jak pracownik żyje od 1 do 15 (po 15 już brakuje pieniędzy), tak wszyscy właściciele piekarni w Poznańskiem mają własne mini pałce pobudowane pod Poznaniem.

W całej tej przypowieści chodzi o to, żeby Polska - niczym ślepy osioł - nie szła drogą reganyzmu (neosmithizmu) mówiącego o tym aby więcej dać kapitalistą bo to oni napędzą gospodarkę, a raczej skręciła na drogę zwiększania popytu mas pracujących (podkreślam mas).

Data: 2012-06-21 21:12:35
Autor: jadryÅ›
W dniu 2012-06-20 22:23, Pawel Bartkowiak pisze:

Nie tak dawno słyszałem audycję w jednym z radio. Wypowiadał się jest dżentelmen który stwierdził że dopóki w Polsce nie będzie sprawiedliwszej redystrybucji zysków przedsiębiorców, dopóty w Polsce będzie bieda.

To się odnosi nie tylko do Polski, ale każdego kraju na świecie.

Data: 2012-06-22 11:20:30
Autor: Pawel Bartkowiak
W dniu 21.06.2012 21:12, jadryÅ› pisze:
[...]

Zgadzam się, ale nas najbardziej powinna interesować Polska. Na dłuższą metę kapitalizm w obecnym wydaniu, czyli maksymalizacja zysków przedsiębiorców przy minimalizacji mas z 1szego progu, spowoduje do wielkiego załamania gospodarki.

Uważanie że większa podaż (a raczej zyski kapitalistów) spowoduje wzrost gospodarczy jest całkowicie błędny. Tylko popyt steruje wzrostem i rynkiem. A żeby był popyt, sprawiedliwsza redystrybucja jest konieczna.

Niestety rozmawiając z kolegami - i jak stwierdził mój znajomy - na uczelniach wyższych w głowy studentów wbijana jest tylko i wyłącznie wiedza ultra liberalna. Inne opcje albo są pominięte, albo tylko muśnięte.

Data: 2012-06-22 11:25:17
Autor: Chiron
Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:js1dd0$27q$1inews.gazeta.pl...
[...]

REDYSTRYBUCJA, powiadasz? To tak, jak strata kolateralna, akcja kinetyczna czy inna nowomowa mająca na celu ukryciezwykłego łajdactwa- w tym wypadku kradzieży. Myslisz, że jak okradniesz tych, co potrfią zarabiać i przy tym organizować innym zarobek- to im się będzie chciało tak zapierdzielać żeby mieć z tego coraz mniej? Oni po prostu uciekają tam, gdziejeszcze mogą zarobić. Bo bogactwo jest w nich. Wtedy zostają ci, co chętnie redystrybuowali i ich klientela wyborcza. I mamy socjalizm.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-06-22 11:46:00
Autor: roman rumian
Miliony Polaków żyją w nędzy
Panie Chiron-ie,

W dniu 2012-06-22 11:25, Chiron pisze:
(...)
[...]

niestety, duch socjalizmu krąży po Europie i ma się nadzwyczaj dobrze.
Ośmieszył liberalizm przedstawiając jego karykaturę, czyli siebie w wersji kompradorskiej i większość dała się na to nabrać, w tym wielu zacnych skądinąd ludzi stojących na gruncie zasad Dekalogu.

Towarzyszy temu naiwna myśl, że redystrybucja wtórna przez aparat państwa naprawi "złą" redystrybucje pierwotną w przedsiębiorstwie.

Czeka nas bolesny powrót do prawdy ....

Z pozdrowieniami

Roman Rumian

Data: 2012-06-22 12:34:59
Autor: Chiron
Użytkownik "roman rumian" <romanrumian@gmail.com> napisał w wiadomości news:js1etp$qud$1node1.news.atman.pl...
[...]

A skąd się to wzięło:
http://www.fa-art.pl/artykul.php?id_artykulu=411&szablon=

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-06-22 17:57:55
Autor: Roman Rumian
Miliony Polaków żyją w nędzy
W dniu 2012-06-22 12:34, Chiron pisze:
(...)
A skąd się to wzięło:
http://www.fa-art.pl/artykul.php?id_artykulu=411&szablon=

Ale co konkretnie ?

Pozdrowienia

Roman Rumian

Data: 2012-06-22 21:44:58
Autor: Chiron

"
[...]
 naprawi "zÅ‚Ä…" redystrybucje pierwotnÄ… w przedsiÄ™biorstwie.
"

to gramscizm w czystej postaci. Zniszczyć kulturę, odciąć ludzi od ich korzeni, wtedy można z nimi zrobić wszystko, dowolnie ich uformować. Gramsci wierzył, że socjalizm jest super, ale rozumiał, że metody jego wprowadzania (Rosja czy inne kraje) wiodą na manowce. Opracował więc taką metodę: przerobić ludzi na szarą masę, którą można dowolnie uformować. Podał sposób, jak to zrobić: obsadzić swoimi uczelnie, gazety, w końcu zdobyć władzę. Rewolucja w Europie i Ameryce w 1967/68 to była rewolucja gramscistowska. To tamto pokolenie, ktore wtedy wchłaniało w siebie tezy gramsciego i robiło zadymy na ulicach- dziś zbiera tego owoce: to oni rządzą, opanowali gazety, sztukę, etc. To oni nadają znaczenie słowom. Co zrobić, żeby ludzie zaczęli np nienawidzeić kapitalizmu? Obrzydzić go. Skojarzyć z najgorszymi rzeczami. Podobnie jest z liberalizmem, to samo dzieje się z katolicyzmem, etc. Ogłupiony GW i innymi "opiniotwórcami" masowy zjadać chleba reaguje na takie określenia jak pies Pawłowa.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-06-22 22:19:37
Autor: Roman Rumian
Miliony Polaków żyją w nędzy
W dniu 2012-06-22 21:44, Chiron pisze:
(...)
Ale co konkretnie ?
(...)
[...]
zbiera tego owoce: to oni rzÄ…dzÄ…, opanowali gazety, sztukÄ™, etc. To oni
[...]

ach, tak. Teraz rozumiem.
Te  pokazuje siÅ‚Ä™ agentury wpÅ‚ywu, mediów.
Liberalizm, wolny rynek aby dobrze funkcjonować potrzebuje zdrowego moralnie społeczeństwa i państwa.

Serdecznie pozdrawiam

Roman Rumian

Data: 2012-06-22 22:32:13
Autor: u2
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
W dniu 2012-06-22 11:25, Chiron pisze:

REDYSTRYBUCJA, powiadasz? To tak, jak strata kolateralna, akcja
kinetyczna czy inna nowomowa maj±ca na celu ukryciezwyk³ego ³ajdactwa- w
tym wypadku kradzie¿y. Myslisz, ¿e jak okradniesz tych, co potrfi±
zarabiaæ i przy tym organizowaæ innym zarobek- to im siê bêdzie chcia³o
tak zapierdzielaæ ¿eby mieæ z tego coraz mniej? Oni po prostu uciekaj±
tam, gdziejeszcze mog± zarobiæ. Bo bogactwo jest w nich. Wtedy zostaj±
ci, co chêtnie redystrybuowali i ich klientela wyborcza. I mamy socjalizm.

Ale odpowiedz sobie co to jest pieniadz i kto go wytwarza ? Bankierzy
trzymaja lapke na naszych pieniadzach i ustalaja zasady gry, zawsze z
zsyskiem dla bankierow. Kiedy przegrywaja jak w Grecji to dostaja
wielomiliardowe dotacje od politykow, aby przypadkiem nie zbankrutowali :-)

Data: 2012-06-22 22:49:32
Autor: Chiron
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4fe4d64d$0$1299$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No chyba ¿e przyjdzie kto¶, kto ich najpierw do siebie przekona, ¿eby go sfinansowali, a potem pozagl±da im w rozporki- i pozbawi maj±tków, jak mu siê nie spodoba to, co zobaczy. Wtedy siê oka¿e, ¿e wiêkszo¶æ banków z braku w³a¶ciciela zostaje znacjonalizowana. Tyle, ¿e to wypêdzanie diab³a belzebubem

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-06-22 22:54:30
Autor: u2
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
W dniu 2012-06-22 22:49, Chiron pisze:
[...]

Rozporki nie maja nic do tego, kapitalem wcale nie rzadza zydki, tylko
miedzynarodowa finansjera. Ale predzej wieloryb przejdzie przez ucho
igielne nizli bogacz dostanie sie do nieba :-)

Data: 2012-06-22 23:26:28
Autor: Chiron
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4fe4db86$0$1313$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czyta³em kiedy¶, ¿e po ratyfikowaniu Ustaw Norymberskich zwolniono z samego tylko zarz±du gie³dy niemieckiej co¶ ko³o 80% zarz±du. W bankach by³o podobnie. A przecie¿ nie maj±c banków po swojej stronie (Niemcy mieli chyba ich cztery, my ju¿ ¿adnego,  o ile kojarzê)- nie mo¿na prowadziæ skutecznej polityki. Np chcemy zafundowaæ sobie wielkie zak³ady produkuj±ce czo³gi, wraz z nowoczesn± hut± pracuj±c± g³ównie na ich rzecz. Banki musz± siê z³o¿yæ, ¿eby po¿yczyæ pieni±dze na co¶ takiego. Je¶li bêd± reprezentowaæ obce interesy- to mog± na to nie po¿yczyæ pieniêdzy. To tylko przyk³ad- pokazuj±cy, jakie konsekwencje dla bytu pañstwowego ma to, ¿e pañstwo nie ma w³asnych banków.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-06-22 23:56:42
Autor: u2
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
W dniu 2012-06-22 23:26, Chiron pisze:
[...]

Cus bredzisz. Twardego produkujemy, ale nie przynosi to spodziewanych
zyskow. Nie oznacza to jednak, ze powinnismy przestac produkowac Twardego.

A co do szwabow, to nie ludz sie, oni maja najwiekszy kapital, dlatego
dla nich strefa euro jest wygodna. Dla Grekow juz nie. Jednak, o dziwo,
Grecy wierza jeszcze w t-euro (przynajmniej ich elyty rzadzace), choc to
zabojcze dla nich.

Data: 2012-06-23 00:16:57
Autor: Chiron
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4fe4ea1a$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To by³ przyk³ad. Wymy¶lony. No dobrze- masz prawdziwy: 6 polskich banków sk³ada³o siê, ¿eby po¿yczyæ pieni±dze Petrochemii P³ockiej na rozbudowê rafinerii. Rozbudowa ta by³a bardzo wa¿na z punktu widzenia naszego bezpieczeñstwa energetycznego. Wtedy wszystkie banki by³y polskie. Czy dzi¶, gdyby rz±d chcia³ co¶ takiego dokonaæ- banki by po¿yczy³y czy najpierw by siê zapyta³y o zgodê np rz±dów, w których maj± centrale? A tak¿e za¿±da³y by od naszych rz±dz±cych przywilejów- które musia³y by im zostaæ nadane.

[...]

Oczywi¶cie. To stary numer jest. Wprowadzenie silnej waluty dla Wielkiej Brytanii i niedorozwiniêtej ekonomicznie Irlandii pod koniec 19 wieku spowodowa³o ogromn± nêdzê i masow± emigracjê Irlandczyków. Przywi±zanie swojej waluty do US$ przez Argentyñczyków spowodowa³o, ¿e s³aba gospodarka Argentyny w pewnym momencie nie nad±¿y³a za gospodark± USA- i posiadacze z³otych kart zobaczyli na wy¶wietlaczach bankomatów argentyñskich "brak gotówki". Przyk³adów jest mnóstwo- jak dzia³a niedopasowana do danej gospodarki waluta. Gdyby nie Euro, to Niemcy by nie mogli eksportowaæ swoich drogich towarów na rynki europejskie- nie mieli by wiêc funduszy na utrzymanie 4 Rzeszy (zwanej te¿ jeszcze Uni± Europejsk±). A tak- wszyscy sk³adamy siê na to, ¿eby ¿yæ pod ich butem. Dlatego tak broni± tej strefy euro. A w³a¶ciwie dlatego, ¿e elity przesz³y na stronê okupantów- i trzymaj± w ciemnocie narody, które powinni reprezentowaæ.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-06-23 09:59:18
Autor: u2
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
W dniu 2012-06-23 00:16, Chiron pisze:
[...]

Banki chetnie pozycza, zwlaszcza dla stabilnego i przewidywalnego
pozyczkobiorcy, a panstwo zwykle takie jest.

Dlatego tak chetnie pozyczyly na lichwiarski procent na wyplaty rent i
emerytur.

A teraz Tusk z uporem maniaka idzie w podwyzszanie wieku emerytalnego,
aby utrzymac piramidke finansowa zwana ZUS, zamiast zrobic rzeczywista
reforme, a nie podkradac pieniadze obywateli zgromadzone w ZUS.

[...]

W czeciej peloskiej o to dba szwabska agentura. Nawet placa dla szwabow
270 tysiecy, aby raczyli laskawie zamieszkac w Gdansku, chodzi o gale
harpana. Graja wszystkie mecze w Gdansku, co stawia ich w
uprzywilejowanej pozycji. Angela przyjezdza, poklepuje po plecach Donka
i rozmawiaja po niemiecku.

Data: 2012-06-23 11:44:58
Autor: Chiron
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4fe57756$0$26693$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dok³adnie- NIE. Banki s± zblatowane z rz±dami, co rodzi powa¿ne konsekwencje. Kiedy na pocz±tku naszej transformacji w atmosferze pieristrojki zaczêli nasi oficjele pytaæ zagranicznych bankierów, czy nie widzieli, ¿e siê zad³u¿amy ponad miarê, wiêc nie bêdziemy w stanie sp³aciæ tego- ci odpowiadali, ¿e ich rz±dy prosi³y, ¿eby mimo wszystko po¿yczali.Oczywi¶cie, potem rz±dy wy¶wiadczaj± bankom ró¿ne przys³ugi- i tak to siê krêci- a za to wszystko p³acimy my. Po jak± cholerê bank ma siê staraæ o klienta, jak rz±d mu zapewnia, ¿e klient musi mieæ konto- wyp³ata, emerytura, renta, dzia³alno¶æ gospodarcza- etc? Albo jakby co- to rz±d nafutruje banki nasz± kas±? Oni wtedy traktuj± klientów "z ulicy" jak dodatkowe  ¼ród³o dochodów: owszem, dobrze, jak jest- ale bez niego dziury w niebie nie bêdzie. A z drugiej strony rz±d mo¿e poprosiæ bank, ¿eby np nie po¿ycza³y komu¶ pieniêdzy- np Polakom na rozwój zbrojeniówki- i nikt nie da grosza. Jak Niemcy i Francja kaza³y po¿yczaæ Grekom- to po¿yczali. Teraz Niemcy i Francja zmuszaj± Greków, ¿eby brali dalsze po¿yczki- którymi oni sp³acaj± odsetki od d³ugów bankom niemieckim i francuskim, a na te po¿yczki sk³ada siê ca³a strefaa euro i Polska- jak¿e by inaczej. Z³y interes? Banki i tak wyjd± na swoje, a uratowana strefa euro oznacza dalsze istnienie zdefiniowanej ju¿ przez Bismarcka strefy gospodarczej, która bêdzie kupowaæ niemieckie ¶mieci.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-06-23 13:25:17
Autor: u2
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
W dniu 2012-06-23 11:44, Chiron pisze:
[...]

A tutaj chodzi o wciagniecie w pulapke kredytowa. Podobnie jak za
Jaruzelskiego, ktory oglosil bankructwo PRL. Wbrew pozorom to
Jaruzelskiemu zawdzieczamy wejscie w te pulapke, a nie Gierkowi.

Data: 2012-06-22 10:23:28
Autor: jan
4 bln debetu ot ca³a "polska"
POLAK ja by³ BIEDNY I G£UPI  i tak po dzisiejszy dzieñ i nic tego nie zmieni i
tak jest tak bêdzie  -to przecie¿ elektorat PIS ,SLD ,SP -tak oto jest
wciskanie kitu ,przecie¿ od zawsze tym biednym wciek³o kit z
ambony!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ciekawe gdzie s± 4 bln z³otych które polska
zmatowa³a przez 23 lata radosnych "REFOM"

Data: 2012-06-23 05:06:57
Autor: brat_olin
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
Przemys³aw W <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> wrote:

Wed³ug danych GUS w 2011 roku w skrajnym ubóstwie ¿y³o 6,7 Polaków.
To o 1 proc. wiêcej ni¿ w roku poprzednim. "Dziennik Gazeta Prawna"
przedstawia obliczenia, z których wynika, ¿e liczba osób dotkniêtych
skrajnym zubo¿eniem zwiêkszy³a siê o 400 tys. osób. Ich wydatki by³y
mniejsze od minimum obliczanego przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych,
które w ub.r. dla jednoosobowego gospodarstwa wynosi³o 495 z³, a dla
czteroosobowego 1136 z³.

Ciekawe porownanie z Grecja:

GWno:  "Tysi±ce Greków i imigrantów stanê³o w kolejce po darmowe
warzywa rozdawane przez ateñskie w³adze miejskie i rolników z Krety.
Wed³ug pierwszych danych z tego roku przygotowanych przez greck±
agencjê statystyczn±, oko³o 20 proc. Greków (ponad dwa miliony) ¿yje w
biedzie. O takim stanie mo¿na mówiæ, gdy dochód na g³owê mieszkañca
Grecji nie przekracza rocznie 7178 euro, a dochód rodziny sk³adaj±cej
siê z dwóch osób doros³ych i dwójki dzieci nie przekracza 15,073
euro"

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2012-06-23 15:48:23
Autor: brat_olin
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
On 23 Juni, 14:06, brat_olin <brat_o...@yahoo.com> wrote:
> [...]

Grecji nie przekracza rocznie 7178 euro, a dochód rodziny sk³adaj±cej
siê z dwóch osób doros³ych i dwójki dzieci nie przekracza 15,073

Reasumujac, bieda w Polsce zdefiniowana jako 4 razy mniejszy
dochod niz bieda w Grecji.  Znaczy Grekom spokojnie mozna
obnizyc dochody o polowe - i wciaz bedzie fertig.  Znaczy
przezyja, i z palcem!  Dziwne, dlaczego jeszcze nie maja swojego
Rostowskiego z Balcerkiem?

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2012-06-24 09:07:32
Autor: Jadry¶
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
W dniu 2012-06-24 00:48, brat_olin pisze:

[...]

No w³a¶nie.. Tylko sobie mo¿emy pomarzyæ o kryzysie jaki panuje w Grecji..

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2012-06-24 05:24:13
Autor: brat_olin
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
Jadry¶ <C...@yahoo.com> wrote:
brat_olin pisze:

> [...]
> Rostowskiego z Balcerkiem?

No w³a¶nie.. Tylko sobie mo¿emy pomarzyæ o kryzysie

Tym bardziej, ze Tusk przekazal z Polski 8 miliardow
euro (bezprocentowo) na Grecje, znaczy po 4000 euro
na glowe biednego Greka.  Nie da sie zyc?

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2012-06-24 15:12:29
Autor: Bogdan Idzikowski
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy

U¿ytkownik "brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:7fc5afc5-c4d3-4e59-89de-d8a1b76ffbc86g2000vbv.googlegroups.com...
Jadry¶ <C...@yahoo.com> wrote:
brat_olin pisze:

> [...]

Tym bardziej, ze Tusk przekazal z Polski 8 miliardow
euro (bezprocentowo) na Grecje, znaczy po 4000 euro
na glowe biednego Greka.  Nie da sie zyc?

==================================

A kiedy to wiekopomne zdarzenie mia³o miejsce? Co¶ przeoczy³em?

--
Donald Tusk - "wola³bym siê nie urodziæ, ni¿ na grobach zmar³ych budowaæ swoj± karierê polityczn±".

Data: 2012-06-24 06:33:09
Autor: brat_olin
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
"Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:

http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/588581,Polska-dofinansowala-MFW-pozyczy-8-mld-dolarow

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2012-06-24 17:48:52
Autor: Bogdan Idzikowski
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy

U¿ytkownik "brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:66de2148-a4a0-485e-a1da-d2a2e930252ek5g2000vbf.googlegroups.com...
Jadry¶ <C...@yahoo.com> wrote:
> [...]

euro (bezprocentowo) na Grecje, znaczy po 4000 euro
na glowe biednego Greka. Nie da sie zyc?

A kiedy to wiekopomne zdarzenie mia³o miejsce?

A to nie przekaza³, tylko po¿yczy! I to w czasie przysz³ym! Czyli nic mi nie umknê³o.

--
Donald Tusk - "wola³bym siê nie urodziæ, ni¿ na grobach zmar³ych budowaæ swoj± karierê polityczn±".

Data: 2012-06-25 11:42:27
Autor: stevep
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
Dnia 24-06-2012 o 17:48:52 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl>  napisa³(a):

Jadry¶ <C...@yahoo.com> wrote:
> [...]

A to nie przekaza³, tylko po¿yczy! I to w czasie przysz³ym! Czyli nic mi  nie umknê³o.

Nie b±d¼ taki dok³adny "nie samochód lecz rower ....".
--
stevep
U¿ywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2012-06-25 11:49:37
Autor: Bogdan Idzikowski
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy

U¿ytkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:op.wggc81k950oqoastevep-komputer.radom.vectranet.pl...
[...]

Chyba jest jednak kolosalna ró¿nica, miêdzy zamiarem, a uczynkiem?

--
Donald Tusk - "wola³bym siê nie urodziæ, ni¿ na grobach zmar³ych budowaæ swoj± karierê polityczn±".

Data: 2012-06-24 19:42:28
Autor: jadry¶
Miliony Polaków ¿yj± w nêdzy
W dniu 2012-06-24 14:24, brat_olin pisze:
Jadry¶ <C...@yahoo.com> wrote:
brat_olin pisze:

[...]

Jasne..! Jakie to szczê¶cie byæ Grekiem.. Co ten Tusk kombinuje.. Planuje w przysz³o¶ci byæ _kim¶_ na dworze imperialistów, czy co?

Miliony Polaków żyją w nędzy