Mille CHF

Data: 2019-10-16 19:41:17
Autor: J.F.
Mille CHF

Ma ktos, zna lub pamieta kredyt CHF w Millenium?

Bo bank sie chwali, ze obecny problem ich nie dotyczy, albowiem od poczatku pozwali splacac we frankach.
Prawda to ?

Oni mieli indeksowane czy denominowane ?

J.

Data: 2019-10-17 07:49:15
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-16 o 19:41, J.F. pisze:

Oni mieli indeksowane czy denominowane ?

Szczegółów Ci nie podam bo to było dawno ale spłacałem w złotówkach bo możliwości innej nie było. Potem skonsolidowałem kredyt innym frankowym który teraz utknął w BPH ;-)

PS. Rozdrabnianie się czy indeksowane czy denominowane jest bez sensu przy orzecznictwie TSUE. Kwestia czasu kiedy zapadnie kolejny identyczny wyrok co do denominowanych.
Wszak z poziomu klienta/kredytobiorcy to wsioryba a interes kredytobiorcy jest NAJWAŻNIEJSZY ;-)
Takie czasy. Takie UE. Takie TSUE ;-)

Data: 2019-10-17 01:13:10
Autor: Dawid Rutkowski
Mille CHF
W dniu czwartek, 17 października 2019 07:49:18 UTC+2 użytkownik z napisał:

Wszak z poziomu klienta/kredytobiorcy to wsioryba a interes kredytobiorcy jest NAJWAŻNIEJSZY ;-)
Takie czasy. Takie UE. Takie TSUE ;-)

To złożyłeś już ten pozew czy do końca spłaty będziesz te pierdoły powtarzał?

Data: 2019-10-18 17:31:31
Autor: z
Mille CHF

To złożyłeś już ten pozew czy do końca spłaty będziesz te pierdoły powtarzał?

Jeśli wyrok TSUE nazywasz pierdołami to się z Tobą nawet zgodzę.
Nie podobają mi się wyroki zagranicznych sadów oparte na falandyzowaniu (jest takie słowo) prawa i uzurpowaniu sobie władzy nigdzie nie zapisanej.

Ale... jestem zmuszany do respektowania to i gram w grę jaką mi narzucono. Źle gram? Bo przeciwko banksterce?
Masz jakieś interesy z tymi szujami? ;-)

Czekam aż bank potulnie do mnie przyjdzie i zaproponuje ugodę.
Przecież wszyscy wiemy że to najlepsze rozwiązanie.
Napędzać interes kolejnym szujom w togach? Bądźmy poważni.

Data: 2019-10-19 01:26:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mille CHF

"z" 5da9dad6$0$518$65785112@news.neostrada.pl

Napędzać interes kolejnym szujom w togach? Bądźmy poważni.

Jak dobrze trafisz -- sądzić Cię będzie sędzia,
której mąż lub żona pracuje w Mille. ;)
(było o tym sporo słychać!)

Jak lepiej ;) trafisz -- Twe wacikowe staną w szranki z zasobami banku...

W sądzie dowiesz się (jak ja) o tym, że plus jest minusem, biegły
jest dobry, bo w innych sprawach jest dobry a wprawdzie w innej
sprawie jest zły, co wykazałeś, ale nie można mieszać spraw,
więc wpadka biegłego w innej sprawie nie wpływa ma ocenę tegoż
biegłego w tej sprawie...

-=-

Jest tylko jedna droga uporządkowania ,,Wymiaru Sprawiedliwości''.
Należy oddać władzę nad sędziami -- ludziom (jak na demokrację
przystało) to znaczy należy organizować periodyczne wybory
i dopuszczać do orzekania tylko tych kandydatów, którzy
zostaną wybrani przez ,,naród'', ,,społeczeństw'', ,,suwerena''...

Zaraz obudzę troli, którzy nie zdołają ;) przeczytać tego, co piszę. :)

Nie o to mi chodzi, aby ,,suweren'' był jedynym eliminatorem, ale
o to, by był eliminatorem dodatkowym, to znaczy kandydat musiałby
przejść dotychczasowe eliminacje PLUS dodatkowe, o których napisałem
nieco wyżej.

Do owych eliminacji należałoby każdą (z pominięciem oczywiście spraw
zamkniętych) sprawę udostępnić ,,suwerenowi'' na żądanie -- jak filmy
na Jutubie. :) Obecnie chyba każda rozprawa jest rejestrowana przez
sądy, więc technicznie jest to łatwe.

Problem w tym, że PiS chce dzierżyć władzę samodzielnie!

Takich (jakie opisałem wyżej) eliminacji (lub bardzo podobnych)
domagał się MMKolonka -- ale zebrał aż ;) 5 tysięcy podpisów
z wymaganych 100 tysięcy, czym IMO zamknął sobie drogę do
polityki na dobre/stałe. [teraz zapewne żałuje, iż przed
laty ,,nie wypił za blask'', gdy wręczano mu nagrodę Kisiela]
Podobnego osiągnięcia (chyba nawet dwukrotnie) dokonał kiedyś
zmarły niedawno KMorawiecki. (jako kandydat na prezydenta RP)

-=-

MMKolonki mi żal i nie żal -- IMO sądy należy uporządkować
(i innej drogi nie ma) ale nie podobają się mi narodowcy.
Paradoksalnie wolałbym państwa: banków, hipermarketów, korporacji...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-10-20 20:43:19
Autor: z
Mille CHF
Ty to chyba wątpisz w organy praworządności europejskiej ;-)

Po co się wyrywałeś. Trzeba było na TSUE poczekać.

Czasami w tym bagnie i jaka perła się objawi.
Ale to trwaaaaaaa.... A to nie są tanie rzeczy ;-)

Ostatnio planują ;-) uszczelniać VAT, walczyć z optymalizacją podatkową przedłużać żywotność urządzeń i ujednolicać płace minimalne

Normalnie jacyś oszołomi zaczęli tam lobbować ;-)

Data: 2019-10-18 12:13:00
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5da800db$0$17356$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Na razie, to ten wyrok mowi "nie mozna wprowadzic zapisu ogolnego zamiast klauzuli abuzywnej".
A samego kredytu walutowego czy indeksowanego jak na razie to TSUE nie podwaza, a krajowe sady rzadko i chyba tylko w pierwszej instancji.

Jesli bank przeliczal to po wlasnym kursie, to sie skresla formule indeksowania z umowy ... co moze nawet doprowadzic do uniewaznienia umowy.

Przy denominowanych kwota w walucie zostaje.
Co najwyzej mozna dochodzic zwrotu nadplaconych zlotowek biorac pod uwage np roznice w stosunku do kursu NBP.

J.

Data: 2019-10-18 14:46:37
Autor: ąćęłńóśźż
Mille CHF
A wypłacili w walucie czy w złotówkach, i czy w ogóle istniała możliwość wypłaty w walucie (w workach cukru/Rembrandtach/wagonach zboża)?

-- -- -

Data: 2019-10-18 17:48:23
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-18 o 14:46, ąćęłńóśźż pisze:
A wypłacili w walucie czy w złotówkach,

Mi dwa razy wypłacali w złotówkach. Nie istotne czy mogłem wypłacić we frankach. LICZY SIĘ FAKT. DOSTAŁEM ZŁOTÓWKI

Data: 2019-10-18 20:20:48
Autor: Robert Sierant
Mille CHF
W dniu 2019-10-18 o 14:46, ąćęłńóśźż pisze:
A wypłacili w walucie czy w złotówkach, i czy w ogóle istniała możliwość wypłaty w walucie (w workach cukru/Rembrandtach/wagonach zboża)?

NIE MOGLI wypłacić w innej walucie niż PLN, gdyż w akcie notarialnym cena jest podana w PLN (nie da się inaczej), od tego są liczone podatki, wpis w KW itp...

RobertS

https://finansowewariacje.wordpress.com/

Data: 2019-10-18 20:35:11
Autor: ąćęłńóśźż
Mille CHF
Ale hipoteka jest w walucie.
Niektóre banki wypłacały na konto kredytobiorcy, dopiero ten przelewał deweloperowi.

-- -- -
NIE MOGLI wypłacić w innej walucie niż PLN, gdyż w akcie notarialnym cena jest podana w PLN, od tego są liczone podatki, wpis w KW itp.

Data: 2019-10-18 21:27:20
Autor: J.F.
Mille CHF
Dnia Fri, 18 Oct 2019 20:20:48 +0200, Robert Sierant napisał(a):

[...]

Na pewno sie nie da inaczej ?
Nie moge kupic mieszkania za 100 tys dolarow ? Ale tutaj:
-klient chce w pln, bo deweloper chce w pln,
-klient wyraza w umowie zgode na wyplate w walucie ... i trudno
powiedziec - wymuszona, czy nie,

-klient zna kurs przeliczeniowy banku i wyraza zgode ... no, moze nie
calkiem ... czyli i to uznac za klauzule abuzywna ?

J.

Data: 2019-10-18 17:46:08
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-18 o 12:13, J.F. pisze:
Przy denominowanych kwota w walucie zostaje.
Co najwyzej mozna dochodzic zwrotu nadplaconych zlotowek biorac pod uwage np roznice w stosunku do kursu NBP.

Jak na razie.

Twoje jak na razie kilka miesięcy dotyczyło indeksowanych.
Obudź się latka lecą ;-)

Tsue wydał wyrok w konkretnej sprawie i odpowiedział tylko na to o co był zapytany. _Klauzul zakazanych nie można zastępować. Umowę można unieważniać!!!_
Chodzi o coś większego. O stanowisko w sprawie słabszej strony umowy czyli kredytobiorcy. To jego interes jest obiektem zainteresowania i jego kieszeń ma być chroniona przed niedozwolonymi zapisami.

Nik tym nie powinien być zdziwiony. Unijne prawo zawsze zawierało takie zapisy. Tylko często biurwy pod wpływem przekupstwa nie chciały ruszyć 4 liter. Teraz RUSZYŁY. Czy musiały czy chciały...

Fakt jest faktem że taka ochrona obowiązuje w UE. jak się komuś nie podoba to trzeba było głosować przeciw akcesji.

WIDZIAŁY GAŁY JAK GŁOSOWAŁY ;-)

Data: 2019-10-19 01:01:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mille CHF

"z" 5da800db$0$17356$65785112@news.neostrada.pl

Oni mieli indeksowane czy denominowane ?

Szczegółów Ci nie podam bo to było dawno ale spłacałem w złotówkach bo

Ktoś tu niedawno pisał, że ,,widziały gały, co podpisywały''!

Wziąłeś kredyt na ,,dorobek życia'' i nie wiesz, jaki...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-20 20:49:27
Autor: z
Mille CHF
  Wziąłeś kredyt na ,,dorobek życia'' i nie wiesz, jaki...

Na dorobek życia biorą debile a od spraw papierkowych mam ludzi. ;-)
W umowie mam franki ale w kontekście wykładni TSUE to niewiele zmienia. Może tylko termin zapukania do mnie ładnego pana z banku ;-)

Bo wiesz. Nie każdy jest takim geniuszem jak Ty. Ty się znasz na wszystkim a jak czegoś nie wiesz to przydeptujesz to masą niepotrzebnego BLOGA.
Ktoś niedługo napisze pracę magisterką na temat: "Leszek przeciwieństwo czy dopełnienie Animki" ;-)

Data: 2019-10-20 21:16:33
Autor: J.F.
Mille CHF
Dnia Sun, 20 Oct 2019 20:49:27 +0200, z napisał(a):
[...]

Liczysz na to, ze zapuka ?

Daj znac ... szybko to chyba nie bedzie, na razie czekaja :-)

J.

Data: 2019-10-17 08:30:31
Autor: Robert Sierant
Mille CHF
[...]

nie sądzę, aby ich problem nie dotyczył, bo jakoś akcje spadły o kilkadziesiąt procent

jakie sprawy w sądzie przeciwnko temu bankowi też się toczyły

Data: 2019-10-18 12:06:06
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Robert Sierant"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5da80a87$0$17353$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale wlasnie sie podnosza.
akcje mbanku tez mocno skoczyly ... a przeciez ma

jakie sprawy w sądzie przeciwnko temu bankowi też się toczyły

Bez wiekszego powodzenia chyba.
A wyrok TSUE dotyczy dosc szczegolnego przypadku ...

J.

Data: 2019-10-18 17:57:41
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-18 o 12:06, J.F. pisze:
A wyrok TSUE dotyczy dosc szczegolnego przypadku ...

Konkretnego ale czy szczególnego? ;-)

Wyrok wskazuje że prawo europejskie pozwala na unieważnienie umowy oraz zakazuje zmieniania warunków umowy przez sąd np. przez podmianę zapisów niedozwolonych na inne. Można tylko wykreślać zapisy.
A że prowadzić to czasem może do bezsensowności takiej umowy to nie ma wyjścia: UNIEWAŻNIENIE.
Może też prowadzić do traktowania kredytu jako złotówkowy z oprocentowaniem frankowym bo takie oprocentowanie nie jest ZAKAZANE.

I tu uwaga. Frankowicz musi chcieć coś z kredytem zrobić bo nie zawsze to będzie dla niego opłacalne. KONSUMENT JEST NAJWAZNIEJSZY

Teraz czekamy co zrobią banki. Czy wolą zabulić 40-50 czy zaproponować ugody i zabulić 20-30. ;-)

Data: 2019-10-18 20:25:24
Autor: Robert Sierant
Mille CHF
W dniu 2019-10-18 o 17:57, z pisze:

Teraz czekamy co zrobią banki. Czy wolą zabulić 40-50 czy zaproponować ugody i zabulić 20-30. ;-)

chcesz zgadywać?

banki zrobią NIC, jak ktoś chce coś ugrać i uważa że coś mu się należy to musi iść do sądu i pokazać bankowi prawomocny wyrok

Data: 2019-10-18 21:04:04
Autor: J.F.
Mille CHF
Dnia Fri, 18 Oct 2019 20:25:24 +0200, Robert Sierant napisał(a):
[...]

Banki juz robia - dyskretnie strasza :-)

Ale jak przegraja pare spraw, to im sie moze punkt widzenia zmienic
:-)

J.

Data: 2019-10-18 21:06:33
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-18 o 20:25, Robert Sierant pisze:
banki zrobią NIC, jak ktoś chce coś ugrać i uważa że coś mu się należy to musi iść do sądu i pokazać bankowi prawomocny wyrok

Spotkamy się tu za rok. Obiecujesz że jakby co to ODSZCZEKASZ? ;-)

Data: 2019-10-19 01:49:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mille CHF

"z" 5daa0d39$0$543$65785112@news.neostrada.pl

banki zrobią NIC, jak ktoś chce coś ugrać i uważa
że coś mu się należy to musi iść do sądu i pokazać
bankowi prawomocny wyrok

Spotkamy się tu za rok. Obiecujesz że jakby co to ODSZCZEKASZ? ;-)

ZTCW banki od dawna wiele uczyniły w tej
sprawie -- trochę z obowiązku, trochę z rozsądku...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-20 20:52:05
Autor: z
Mille CHF

ZTCW banki od dawna wiele uczyniły w tej
sprawie -- trochę z obowiązku, trochę z rozsądku...

Co uczyniły? Przecież do tej pory szły w zaparte. Teraz czują że dalej się nie da. A wyrok Tsue jest tylko dopełnieniem zmieniającego się w ostatnich miesiącach orzecznictwa w polskich sądach.
Wiadomo nie masz kredytu to sprawy znasz pobieżnie ;-)

Upossss. Ale mu pojechałem po ambicji ;-)

Data: 2019-10-20 22:16:41
Autor: Robert Sierant
Mille CHF
W dniu 2019-10-20 o 20:52, z pisze:

[...]

no to muszę Cię zmartwić, kredyt w CHF mam, ale akurat nie w Mille
tylko, że jego oprocentowanie (dostałem w pt pismo z banku) to obecnie 0,0548%, co miałbym chcieć z tym zrobić? kto mi kasę pożyczy taniej?

ps
kojarzycie sprawę PSO czyli tzw. regsów?

było mnóstwo wygranych przez klientów spraw, że stracili pieniądze, że oszukani itp...

i czy któraś firma oddała dobrowolnie pobrane opłaty likwidacyjne (czasem nawet 100% wpłaconej kasy?) otóż nie, działo się tak tylko w przypadku prawomocnego wyroku sądowego

Data: 2019-10-21 00:34:39
Autor: J.F.
Mille CHF
Dnia Sun, 20 Oct 2019 22:16:41 +0200, Robert Sierant napisał(a):
[...]

A policzyles? Moze juz nie musisz pozyczac :)
Albo ... przeskoczy na zlotowki :-)

J.

Data: 2019-10-21 17:01:13
Autor: Robert Sierant
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 00:34, J.F. pisze:

A policzyles? Moze juz nie musisz pozyczac :)
Albo ... przeskoczy na zlotowki :-)

J.

nie muszę, tylko po co oddawać wcześniej?
kasa, którą mógłbym przeznaczyć na spłatę została zainwestowana i przynosi znacznie wyższy dochód niż to co oddaję bankowi

teoretycznie:
zmiana zadłużenia na PLN i wtedy oprocentowanie kredytu jakie?
zamiast libor byłby wibor + marża?

przy najlepszej opcji byłoby to 3-3,5% + ubezpieczenie, którego nie potrzebuję, bo już mam

Data: 2019-10-21 17:07:52
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Robert Sierant"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dadc837$0$560$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale przeciez mozesz sobie wziac nowy kredyt.
Jak sie np okaze, ze po uniewaznieniu kredytu z 300k zostanie do splacenia np 50k.

teoretycznie:
zmiana zadłużenia na PLN i wtedy oprocentowanie kredytu jakie?
zamiast libor byłby wibor + marża?

No jak - libor+marza !
Kredyt w zlotowkach na ujemny procent - to jest cos :-)

przy najlepszej opcji byłoby to 3-3,5% + ubezpieczenie, którego nie potrzebuję, bo już mam

W jakim sensie masz ? To bedzie dobre i na nowy kredyt :-)

J.

Data: 2019-10-21 21:42:59
Autor: Robert Sierant
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 17:07, J.F. pisze:

Ale przeciez mozesz sobie wziac nowy kredyt.

tak, ale po co? przecież byłby znacznie droższy

Jak sie np okaze, ze po uniewaznieniu kredytu z 300k zostanie do splacenia np 50k.

a skąd mogę wiedzieć, że cokolwiek mi unieważnią? pewne jest jedynie to, że musiałbym ponieść spore koszty nie mając gwarancji czegokowleik

No jak - libor+marza !
Kredyt w zlotowkach na ujemny procent - to jest cos :-)

takie cuś to byłoby naprawdę niezłe turbo, ale nie wierzę w takie rzeczy

przy najlepszej opcji byłoby to 3-3,5% + ubezpieczenie, którego nie potrzebuję, bo już mam

W jakim sensie masz ? To bedzie dobre i na nowy kredyt :-)

1. mam oprocentowanie 0,06% i miałbym to zamienić na ~3,5%?

Data: 2019-10-22 10:16:38
Autor: Szymon
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 21:42, Robert Sierant pisze:
W dniu 2019-10-21 o 17:07, J.F. pisze:

Ale przeciez mozesz sobie wziac nowy kredyt.

tak, ale po co? przecież byłby znacznie droższy

Aby nie dostać zawału, gdy CHF w wyniku kryzysu skoczy np. do 6 zł.

[...]

Klasyczna inwestycja. 100% pewności nie ma. Jest tylko kwestia ryzyko/zysk.

1. mam oprocentowanie 0,06% i miałbym to zamienić na ~3,5%?

Carry trade. W skrócie: pożyczasz CHF na 0,06% i deponujesz np. RUB czy TRY na 15%. Gdyby to działało (czyli kursy były stałe) - czysty zysk. W praktyce niestety to nie jest takie proste. W perspektywie czasowej - tracisz i to sporo.

Data: 2019-10-22 15:39:51
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
Szymon <z@wp.pl> writes:

Aby nie dostać zawału, gdy CHF w wyniku kryzysu skoczy np. do 6 zł.

"Podobnie" można dostać zawału, gdyby CHF znów spadł do 2 zł.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-22 15:47:04
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3pniovqzc.fsf@pm.waw.pl...
Szymon <z@wp.pl> writes:
Aby nie dostać zawału, gdy CHF w wyniku kryzysu skoczy np. do 6 zł.

"Podobnie" można dostać zawału, gdyby CHF znów spadł do 2 zł.

To raczej w brode sobie pluc. Ale tak szybko nie spadnie ... chyba nie.

No i nie mowimy o przewalutowaniu, co raczej o uniewaznieniu umowy, z rozliczeniem tego, co sie przez 10 lat "nadplacilo".

J.

Data: 2019-10-22 16:24:13
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

"Podobnie" można dostać zawału, gdyby CHF znów spadł do 2 zł.

To raczej w brode sobie pluc. Ale tak szybko nie spadnie ... chyba
nie.

Dlaczego nie? Nie wiadomo. Równie dobrze może spaść, jak i wzrosnąć.
Jeśli ktoś uważa, że potrafi to przewidzieć z rozsądnym
prawdopodobieństwem, to dlaczego jeszcze tego nie obstawia?

Tzn. do 2 zł/CHF jest nieco dalej niż do 6 zł/CHF, mam na myśli zasadę.

No i nie mowimy o przewalutowaniu, co raczej o uniewaznieniu umowy, z
rozliczeniem tego, co sie przez 10 lat "nadplacilo".

Nie wyobrażam sobie jak można taką umowę unieważnić (bez zgody stron)
i nazywać to prawem, ale to raczej nie moja bajka.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-22 08:03:28
Autor: Dawid Rutkowski
Mille CHF
W dniu wtorek, 22 października 2019 16:24:46 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

Nie wyobrażam sobie jak można taką umowę unieważnić (bez zgody stron)
i nazywać to prawem, ale to raczej nie moja bajka.

Nie "unieważnić", tylko stwierdzić, że od początku była nieważna - i jako taka nie wiąże stron - czyli nie nakłada obowiązku jej wykonywania.
Ale jak strony chcą, to mogą dalej ją wykonywać - ale nie muszą. Oczywiście sytuacja anegdotyczna, bo raczej dlatego umowa znalazła się w sądzie, że jedna ze stron nie chce musieć jej wykonywać.

Bo prawo jest takie, że jeśli w umowie jest klauzula abuzywna to oznacza, że jej tam nie ma - i należy umowę czytać bez tej klauzuli.
Jak się jedna ze stron nie zgadza czytać tak po dobroci, to idziemy do sądu.
Tyle że sąd może pójść dalej - jeśli stwierdzi, że bez tej klauzuli umowa jest bez sensu, to stwierdza jej bezsensowność - czyli nieważność.

I patrząc na wyrok TSUE może się wydawać, że to jest straszak - lepiej kliencie nie idź do sądu, bo ci jeszcze umowę unieważni i będziesz musiał od razu całą sumę kredytu oddać (pomijając spekulacje o przedawnieniu roszczeń).
Ale klient ma dodatkowy plus w tym, że jest konsumentem, i jeśli się nie zgodzi, to umowy nie można mu unieważnić.
Tylko nie do końca jasne jest, przynajmniej dla mnie, co w sytuacji takiej niezgody sąd zrobi z umową zawierającą klauzulę abuzywną.
Wg mnie pozostawi ją bez zmian - tzn. nie wyda wyroku, że umowę trzeba czytać bez klauzuli abuzywnej.
Więc wybór będzie taki:
- albo umowa zostaje bez zmian,
- albo jest rozwiązywana.

Oczywiście pewnie możliwe są takie wyroki, że sąd uzna, że umowa bez klauzuli abuzywnej ma w dalszym ciągu sens i po prostu każe ją wykreślić - wtedy możliwe są takie kurioza jak kredyt złotówkowy z % marża + LIBOR 3M CHF.

Data: 2019-10-22 17:36:34
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8d091dfd-8dff-40e4-9cc5-437d2f0a15f0@googlegroups.com...
[...]

Patrzac na kurs CHF - to spora czesc tego kredytu moze byc juz splacona.
A walka o klienta kredytowego trwa od dawna, to i teraz nie bedzie klopotu z jakims kredytem refinansowym.

[...]

No jak, skoro sam piszesz, ze prawo jest takie, ze klauzuli tam nie ma.

[...]

Wrecz bym powiedzial, ze bardzo prawdopodobne, bo jak wykreslic "kwota kredytu jest indeksowana za pomoca kursu sprzedazy CHF stosowanym przez bank",  to zostanie tylko "oprocentowanie LIBOR 3m dla CHF plus marza" :-)

J.

Data: 2019-10-22 17:42:10
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[...]

Jeśli od początku była nieważna, to musiałyby zawrzeć nową umowę - bo
chyba nie chodzi o działania bezumowne?
Ale jeśli oryginalna umowa była nieważna (chociaż np. jej klauzule nie
były wtedy uznawane za niedozwolone), to tym bardziej nowa umowa -
przecież o identycznej treści - musiałaby być nieważna. Więc nie wiem na
jakiej zasadzie dałoby się dalej wykonywać tę umowę.

Tyle że sąd może pójść dalej - jeśli stwierdzi, że bez tej klauzuli
umowa jest bez sensu, to stwierdza jej bezsensowność - czyli
nieważność.

Zasadniczo to rozumowanie jest dobre. Pod warunkiem, że cała procedura
ma sens. W tym przypadku, moim zdaniem, byłoby to bez sensu, a dodatkowo
byłoby to rażąco nieuczciwe.

[...]

Ew. można wziąć drugi kredyt.

Więc wybór będzie taki:
- albo umowa zostaje bez zmian,
- albo jest rozwiązywana.

To też nie jest dobry wybór, w szczególności dla klienta.

[...]

I to miałoby mieć sens?

Moim zdaniem, sąd jest władny i powinien określić nowe brzmienie umowy,
albo nowe obowiązki stron jeśli umowy nie da się "uzdrowić".
W przypadkach mało istotnych klauzul to mogłoby być proste wykreślanie,
oczywiście. Ale jeśli wykreślenie części powoduje, że nikt normalny by
takiej umowy nie zawarł (będąc jedną ze stron), to takie rozwiązanie nie
powinno być stosowane.

Taka jest zresztą praktyka w normalnych, cywilnych sprawach. Kluczem
nie powinny być próby sztywnego trzymanie się litery (jakiegoś przepisu)
prawa (które nie może i nie powinno próbować przewidzieć wszystkich
przypadków życia), tylko znalezienie sprawiedliwego rozwiązania.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-23 00:08:01
Autor: Kris
Mille CHF
W dniu wtorek, 22 października 2019 17:42:13 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

Moim zdaniem, sąd jest władny i powinien określić nowe brzmienie umowy,
albo nowe obowiązki stron jeśli umowy nie da się "uzdrowić".

I głównie tego dotyczył głośny ostatni wyrok TSUE
W skrócie- sądowi nie wolno w miejsce wykreślonych/niedozwolonych zapisów wstawiać nowych

Data: 2019-10-23 12:39:45
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:08791117-ef42-47e5-9968-0e941f868fba@googlegroups.com...
[...]

I sie gdzies doczytalem, ze to faktycznie ma byc bat na nieuczciwe firmy.
Nie bedzie "a jak sie ktos w tym dopatrzy zlego, to niewiele stracimy, bo bedzie na typowych zasadach", tylko zostana z niczym.

J.

Data: 2019-10-23 15:03:05
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

I sie gdzies doczytalem, ze to faktycznie ma byc bat na nieuczciwe
firmy.

Tak jak pisałem, nie lubię batów.
Sprawiedliwość powinna być nieuchronna, nikt by wtedy nie kombinował.
Wpuszczanie w kanał najpierw jednych, potem drugich, to jest najgorsze,
co można wymyślić.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-23 15:30:42
Autor: z
Mille CHF
Tak jak pisałem, nie lubię batów.
Sprawiedliwość powinna być nieuchronna, nikt by wtedy nie kombinował.
Wpuszczanie w kanał najpierw jednych, potem drugich, to jest najgorsze,
co można wymyślić.

Znaczy państwo zawiodło. Kolejny argument za tym aby państwa w państwie było jak najmniej a banksterce żadne gwarancje się nie należą bo nie zasłużyły. Tyle sił i środków się marnuje a głodne dzieci umierają ;-)

Data: 2019-10-23 16:02:36
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
z <z@z.pl> writes:

Znaczy państwo zawiodło.

Oczywiście. Jak zwykle.

Kolejny argument za tym aby państwa w
państwie było jak najmniej

No pewnie że tak

a banksterce żadne gwarancje się nie należą
bo nie zasłużyły.

Zasady powinny być jednakowe dla wszystkich, to czy ktoś "zasłużył" czy
nie nie powinno mieć znaczenia ani w ogóle nie powinno niczego oznaczać.

Banków też nie nazywam gangami, chociaż przyznaję, że pewne ich
tzw. produkty są rażącą nieuczciwe (np. struktury i niby-polisy).
Natomiast akurat kredyty hipo wydają się przynajmniej z zasady uczciwe.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-23 19:17:15
Autor: z
Mille CHF
Natomiast akurat kredyty hipo wydają się przynajmniej z zasady uczciwe.

A jeśli okażą się nieuczciwe to powinny ponieść konsekwencje swoich czynów i normalnie POUPDAĆ jak każdy nierozważny przedsiębiorca ;-)

Data: 2019-10-23 20:00:55
Autor: ąćęłńóśźż
Mille CHF
Z zasady nie są uczciwe, bo zabezpieczeniem nie pozostaje mienie nabyte na ten kredyt, lecz trzy następne pokolenia (później i tak będzie wojna, w której wyrżną posiadaczy złotego cielca).

-- -- -
Natomiast akurat kredyty hipo wydają się przynajmniej z zasady uczciwe.

Data: 2019-10-23 22:50:53
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
ąćęłńóśźż <a@e.pl> writes:

Z zasady nie są uczciwe, bo zabezpieczeniem nie pozostaje mienie
nabyte na ten kredyt, lecz trzy następne pokolenia (później i tak
będzie wojna, w której wyrżną posiadaczy złotego cielca).

Nie jest powiedziane, że zabezpieczeniem musi być tylko mienie nabyte na
kredyt. Gdyby tak było, nie dałoby się nic kupić na kredyt bez sporego
udziału własnego. Nie jest też moim zdaniem dobrze, by przerzucać
nadmierne ryzyko (niezależne od banku, wynikające z działań
kredytobiorcy) na banki i w rezultacie na depozytariuszy.

Nie wiem co masz na myśli pisząc o cielcu (biblijny nie miał posiadaczy)
i skąd ta wiedza o wojnie. Normalni ludzie raczej wojen unikają.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-24 09:49:39
Autor: z
Mille CHF
  Nie jest też moim zdaniem dobrze, by przerzucać
nadmierne ryzyko (niezależne od banku, wynikające z działań
kredytobiorcy) na banki i w rezultacie na depozytariuszy.

Ale przyznasz że w dzisiejszej Polsce rozłożenie ryzyka kredytowego jest delikatnie mówiąc NIERÓWNE? ;-)

Data: 2019-10-24 22:51:58
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
z <z@z.pl> writes:

[...]

Jasne. I tak właśnie powinno być. Gdyby ryzyko było równe, w sytuacji
gdy tylko jedna strona (klient) ma wpływ na cokolwiek, to sytuacja
byłaby wyraźnie niezdrowa.

Aczkolwiek wyobrażam sobie, że opcja z "oddawaniem kluczy" wcale nie
musiałaby być zła. Oczywiście powinna być w umowach od początku.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-25 09:03:35
Autor: z
Mille CHF
Jasne. I tak właśnie powinno być. Gdyby ryzyko było równe, w sytuacji
gdy tylko jedna strona (klient) ma wpływ na cokolwiek, to sytuacja
byłaby wyraźnie niezdrowa.

Uważasz że w dzisiejszych czasach klient ma na coś wpływ?

No i stoisz w sprzeczności z przepisami unijnymi i wyrokami TSUE.

Data: 2019-10-25 20:53:46
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
z <z@z.pl> writes:

Uważasz że w dzisiejszych czasach klient ma na coś wpływ?

Oczywiście. Np. na to, czy będzie spłacał kredyt, albo co zrobi
z jego zabezpieczeniem. Bank nie ma wpływu na nic.

No i stoisz w sprzeczności z przepisami unijnymi i wyrokami TSUE.

To możliwe, zawsze starałem się kierować klarownymi zasadami
(np. elementarną uczciwością), przepisy itp. są u mnie nieco dalej.

Co do pracy i wieku, to chyba potrafisz posługiwać się Googlem? Ja się
podpisuję pod moimi poglądami, i chociaż nie ma już chyba archiwum
z początku polskiego Usenetu, to raczej łatwo sobie wyrobić zdanie na
te tematy.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-23 16:17:08
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3tv7zty0m.fsf@pm.waw.pl...
[...]

No ale to sie wlasnie wpisuje w te nieuchronna sprawiedliwosc.
Sad uzna za niewlasciwe, wykresli, firma zostanie z niczym.

Wiec niech sie od poczatku skupi na tym, zeby sad nie uznal za niewlasciwe.

J.

Data: 2019-10-23 22:54:09
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

No ale to sie wlasnie wpisuje w te nieuchronna sprawiedliwosc.
Sad uzna za niewlasciwe, wykresli, firma zostanie z niczym.

I w rezultacie kupa ludzi, którzy niczego złego nie zrobili, dostanie
kopa w tyłek. No bo nie myślisz chyba że prezes zbiednieje?

Wiec niech sie od poczatku skupi na tym, zeby sad nie uznal za
niewlasciwe.

Masz może jakiś pomysł jak tego dokonać? Przecież tego nikt nie może
przewidzieć.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-23 23:43:46
Autor: J.F.
Mille CHF
Dnia Wed, 23 Oct 2019 22:54:09 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

Jak mu bank zbankrutuje, to zbiednieje.

Wiec niech sie od poczatku skupi na tym, zeby sad nie uznal za
niewlasciwe.

Masz może jakiś pomysł jak tego dokonać? Przecież tego nikt nie może
przewidzieć.

No ale jak ta banda prawnikow zamiast myslec jak wykiwac klienta,
bedzie myslec jak zrobic, zeby klient i sad nie wykiwal banku ... to
moze bedzie lepiej ?

J.

Data: 2019-10-24 22:49:19
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

I w rezultacie kupa ludzi, którzy niczego złego nie zrobili, dostanie
kopa w tyłek. No bo nie myślisz chyba że prezes zbiednieje?

Jak mu bank zbankrutuje, to zbiednieje.

Gdyby był jego właścicielem, to tak. Nietypowy przypadek.

[...]

Po pierwsze, to wcale nie jestem przekonany, że banda prawników myśli
jak wykiwać klienta (przynajmniej w kontekście hipo, bo są "produkty",
gdzie niewątpliwie tak jest). Po drugie, myśleć można, ale może "przyjść
nowe" i nikt tego ani nie przewidzi, ani nic na to nie poradzi.
W szczególności, "nowe" wcale nie musi mieć więcej wspólnego
z rozsądkiem niż "stare", a przypadku szybkich zmian praktycznie nigdy
nie ma.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-25 09:05:41
Autor: z
Mille CHF
Po pierwsze, to wcale nie jestem przekonany, że banda prawników myśli
jak wykiwać klienta

Z jakiej banksterskiej choinki się urwałeś? ;-)

Data: 2019-10-25 16:38:28
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3a79prhrk.fsf@pm.waw.pl...
[...]

Brak premii, utrata pracy, moze nawet brak podstawowej wyplaty - to tez strata.
A umówioną odprawe wyplacą, czy mogą nie ?

J.

Data: 2019-10-25 20:55:53
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Brak premii, utrata pracy, moze nawet brak podstawowej wyplaty - to
tez strata.
A umówioną odprawe wyplacą, czy mogą nie ?

Raczej muszą. No ale nawet gdyby nie - to oczywiście wszystko jest jakaś
strata, tyle że skala jest zupełnie inna. Gdyby prezes miał np. 50%
udziałów w banku, i musiał nagle dołożyć 50 baniek (tych większych), to
to byłaby konkretna strata.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-24 09:54:29
Autor: z
Mille CHF
I w rezultacie kupa ludzi, którzy niczego złego nie zrobili, dostanie
kopa w tyłek. No bo nie myślisz chyba że prezes zbiednieje?

Co w tym złego? Jest ogrom grup społecznych czy zawodowych którzy dostali kopa w tyłek. Banksterka ma być lepszą kastą?

Masz może jakiś pomysł jak tego dokonać? Przecież tego nikt nie może
przewidzieć.

OOOOO Podważyłeś właśnie fachowość i profesjonalizm banksterki. Skoro jest tak jak piszesz że nie da się przewidzieć to to mądry przedsiębiorca drastycznie skróciłby okresy kredytowania.

Coś tu nie gra i nei da się tego tak po prostu zrzucić na klientów.
TSUE na to nie pozwala!

Data: 2019-10-24 22:53:04
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
z <z@z.pl> writes:

Co w tym złego? Jest ogrom grup społecznych czy zawodowych którzy
dostali kopa w tyłek. Banksterka ma być lepszą kastą?

Nie wiem co to jest banksterka. Nie obracam się środowiskach mafijnych.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-25 09:07:43
Autor: z
Mille CHF
Nie wiem co to jest banksterka. Nie obracam się środowiskach mafijnych.

Być może jesteś jesteś jeszcze niedoinformowany albo bardzo młody.

Gdzie pracujesz i ile masz lat. Podaj przedziały i branże. Chcemy zrozumieć Twoje argumenty

Data: 2019-10-25 01:47:06
Autor: Dawid Rutkowski
Mille CHF
W dniu piątek, 25 października 2019 09:08:03 UTC+2 użytkownik z napisał:

Gdzie pracujesz i ile masz lat. Podaj przedziały i branże.
Chcemy  zrozumieć Twoje argumenty
  ^^^^^^

Jesteście Borg? Resistance is futile?

Data: 2019-10-25 11:20:56
Autor: z
Mille CHF
Należysz do potężnej organizacji która podbija mniej rozwinięte światy? ;-)

Data: 2019-10-25 13:50:31
Autor: ąćęłńóśźż
Mille CHF
Zwykle jest transgraniczna.
My tu, oni tam.

-- -- -
Nie wiem co to jest banksterka.

Data: 2019-10-23 08:41:37
Autor: z
Mille CHF
Moim zdaniem, sąd jest władny i powinien określić nowe brzmienie umowy,
albo nowe obowiązki stron jeśli umowy nie da się "uzdrowić".

To masz problem bo TSUE na to nie POZWALA

Jak umowa nie ważna to są przepisy które regulują roszczenia
Nie po to je uchwalano żeby z nich nie korzystać

Ale widzę STRACHHHHH nadciąga ;-)

Data: 2019-10-23 15:01:41
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
z <z@z.pl> writes:

Moim zdaniem, sąd jest władny i powinien określić nowe brzmienie umowy,
albo nowe obowiązki stron jeśli umowy nie da się "uzdrowić".

To masz problem bo TSUE na to nie POZWALA

Dokładnie rzecz biorąc, moje poczucie życia w państwie prawa
i sprawiedliwości ma problem. Inna sprawa, że nie takie rzeczy
się zdarzały.

Jak umowa nie ważna to są przepisy które regulują roszczenia
Nie po to je uchwalano żeby z nich nie korzystać

Ale widzę STRACHHHHH nadciąga ;-)

Na koszmarnych wizjach się nie znam.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-23 15:27:37
Autor: z
Mille CHF
Dokładnie rzecz biorąc, moje poczucie życia w państwie prawa
i sprawiedliwości ma problem. Inna sprawa, że nie takie rzeczy
się zdarzały.

A jak banki oferowały klauzule abuzywne w umowach kredytowych to jakie miałeś poczucie?

Data: 2019-10-23 15:59:03
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
z <z@z.pl> writes:

A jak banki oferowały klauzule abuzywne w umowach kredytowych to jakie
miałeś poczucie?

Pisałem, że kursy określane jednostronnie przez bank są złe. Jak zresztą
wiele osób. Zdziwiony?
Nie wiem jakie dokładnie były te klauzule (pomijając kursy), i wcześniej
też nie wiedziałem. Na pewno abuzywnym nie był wybór waluty kredytu CHF.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-22 16:49:15
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3zhhsuacy.fsf@pm.waw.pl...
[...]

Raczej mi chodzi o szykosc procesu.
Zeby zlotowka tak nagle podrozala ... malo prawdopodobne.

Zeby frank tak nagle stracil na wartosci ... a to juz bardziej prawdopodobne, patrzac na wielkosc szwajcarskiej gospodarki :-)

Wiec te 2zl mozliwe ... ale za ile lat ?

[...]

I tu jest wlasnie istotna ochrona konsumenta i wyrok TSUE.
Poniewaz bank chcial klienta oszukac na kursach, to wykreslamy ten zapis,
a wtedy przy kredycie indeksowanym nie zostaje nic ... wiec albo zostanie PLN na procencie CHF i jeszcze z cofnieta indeksacja,
albo sad dojdzie do wniosku, ze umowa stracila sens i uniewazni.

J.

Data: 2019-10-27 18:29:07
Autor: Szymon
Mille CHF
Szymon <z@wp.pl> writes:

Aby nie dostać zawału, gdy CHF w wyniku kryzysu skoczy np. do 6 zł.

"Podobnie" można dostać zawału, gdyby CHF znów spadł do 2 zł.

A dlaczego?

Data: 2019-10-27 10:49:42
Autor: Dawid Rutkowski
Mille CHF
W dniu niedziela, 27 października 2019 18:30:33 UTC+1 użytkownik Szymon napisał:
> A dlaczego?

W takiej sytuacji to z podnietki, jak KuTang-Pan ;>

Data: 2019-10-27 19:46:44
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-27 o 18:29, Szymon pisze:
A dlaczego?

Jak to dlaczego? Postaw się w roli bankstera który nigdy franków nie miał ;-)

Data: 2019-10-28 22:12:26
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
Szymon <z@wp.pl> writes:

Aby nie dostać zawału, gdy CHF w wyniku kryzysu skoczy np. do 6 zł.

"Podobnie" można dostać zawału, gdyby CHF znów spadł do 2 zł.

A dlaczego?

Trzeba mieć kredyt w innej walucie, albo depozyt w CHF.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-31 21:09:54
Autor: Szymon
Mille CHF
Szymon <z@wp.pl> writes:

[...]

Depozyt w CHF? Nie sądzę. Zwróć uwagę, że gdy CHF spada to wprawdzie oszczędności topnieją, ale za pensję mogę kupić więcej CHF. W efekcie zyskuję.

Data: 2019-11-01 17:30:11
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
Szymon <z@wp.pl> writes:

Depozyt w CHF? Nie sądzę. Zwróć uwagę, że gdy CHF spada to wprawdzie
oszczędności topnieją, ale za pensję mogę kupić więcej CHF. W efekcie
zyskuję.

Tu zakładasz, że ktoś ma pensję, i że ona jest stała w PLN.
To, czy oszczędności topnieją, czy nie, zależy od tego, na co owe franki
przeliczamy. Jeśli przeliczamy np. na koszty życia w Polsce, to zapewne
tak. Ale z tych franków mogą być finansowane różne rzeczy.

Nawet jeśli ktoś zarabia w PLN i ma depozyt w CHF, to sytuacja bardzo
mocno zależy od stosunku wielkości owego depozytu i pensji. Inaczej
jest, gdy mamy spadek po dziadku 5M CHF, a inaczej, gdy to 50 franków
pozostałych z wycieczki.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-22 10:53:23
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Robert Sierant"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dae0a40$0$555$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Poczekaj i sie zobaczy.
Kolejna sprawa juz w listopadzie :-)

przy najlepszej opcji byłoby to 3-3,5% + ubezpieczenie, którego nie potrzebuję, bo już mam

W jakim sensie masz ? To bedzie dobre i na nowy kredyt :-)

1. mam oprocentowanie 0,06% i miałbym to zamienić na ~3,5%?

I to nazywasz ubezpieczeniem ?

Nie wiem ile Ci tego kredytu zostalo i ile splaciles, ale w sprzyjajacych warunkach moze sie okazac, ze np zamienisz 50kCHF na 0.06% na 50kzl na 3.5%.
Oplaca sie ?

Teraz dodaj brexit, grozacy kryzys, inflacja w kraju  ... a jak frank skoczy na 6zl ? :-)

J.

Data: 2019-10-21 18:57:54
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 17:01, Robert Sierant pisze:
zmiana zadłużenia na PLN i wtedy oprocentowanie kredytu jakie?

Takie jakie masz w umowie. Taki zapis jest dozwolony przez prawo.

W mordę ... Wy tu na prawdę nie znacie tego wyroku.

Nie zdajecie sobie sprawy co on oznacza i czyją stronę TSUE poparło.

Wiedzy... Więcej wiedzy Panowie ;-)

Data: 2019-10-21 18:59:26
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dade394$0$541$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mam wrazenie, ze tez nie znasz :-)

J.

Data: 2019-10-21 21:44:58
Autor: Robert Sierant
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 18:57, z pisze:

Nie zdajecie sobie sprawy co on oznacza i czyją stronę TSUE poparło.

Wiedzy... Więcej wiedzy Panowie ;-)

dla mnie wyrok nic nie wnosi, banki niczego same z siebie nie zrobią (tak jak to bywało wcześniej), a sam napełniać kasy różnym kancelariom nie zamierzam

skoro wszystko takie oczywiste to dlaczego nie chcą success fee?
oddam im 40% tego co wywalczą, ale ryzyko po ich stronie...i się okazuje, że nikt niczego nie gwarantuje nawet pomimo wyroku TSUE

Data: 2019-10-22 08:08:49
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 21:44, Robert Sierant pisze:
skoro wszystko takie oczywiste to dlaczego nie chcą success fee?
oddam im 40% tego co wywalczą, ale ryzyko po ich stronie...i się okazuje, że nikt niczego nie gwarantuje nawet pomimo wyroku TSUE

Bo tak działa ten unijny jebany kołchoz. Nie zaczaiłeś do tej pory?
Zmieniła się tendencja w wykonywaniu prawa które było uchwalone ale olewane do tej pory.
To potrwa ale OPÓR JEST BEZCELOWY jak mawiał Borg ;-)

Data: 2019-10-21 08:32:45
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-20 o 22:16, Robert Sierant pisze:
no to muszę Cię zmartwić, kredyt w CHF mam, ale akurat nie w Mille
tylko, że jego oprocentowanie (dostałem w pt pismo z banku) to obecnie 0,0548%, co miałbym chcieć z tym zrobić? kto mi kasę pożyczy taniej?

TSUE powiedziało że to Ty decydujesz.
Nie można Cię zmusić do zmiany tej umowy.
Interes kredytobiorcy jest najważniejszy

Data: 2019-10-21 17:12:06
Autor: Robert Sierant
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 08:32, z pisze:
[...]

powiedzmy, że chcę coś zmienić, bo TSUE i mam do tego prawo etc...

przewalutowanie kredytu na PLN (po kursie z dnia umowy kredytowej) i jakie miałbym oprocentowanie, od początku takie jak dla PLN?

jakoś zupełnie tego nie widzę, dużo obliczeń, określenie marży kredytu (dla PLN) i teraz spłata wibor + ta marża

już kilka razy do mnie, z różnych kancelarii, dzwonili, że pomożemy, że wywalczymy itp...

wygląda to tak, na początku płacę ~10-20kzł opłaty "wstępnej" i na koniec np. 20-30% success fee, jeżeli uda się im wygrać

a jak się nie uda to opłata wstępna zostaje w kancelarii, oni zarobią zawsze, a ja tylko jak uda się wygrać, dlatego uważam (zupełnie prywatnie), że na tym wyroku TSUE kasę zbiją przede wszyscy różnego rodzaju kancelarie, a część "frankowiczów" jednak przegra i będzie do tyłu kolejne kilka lub kilkanaście tysięcy...

Data: 2019-10-21 17:41:35
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Robert Sierant"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dadcac5$0$17353$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i o to chodzi - TSUE orzeklo, ze klauzule abuzywne sie wykresla ... i nie wprowadza nic w zamian.
Wiec musisz zobaczyc, co wtedy zostanie :-)

I w ten sposob kredyt indeksowany moze sie zamienic na nieindeksowany, oprocentowany LIBOR+marza.

[...]

Wiadomo - wygralismy, albo przegral pan :-)

dlatego uważam (zupełnie prywatnie), że na tym wyroku TSUE kasę zbiją przede wszyscy różnego rodzaju kancelarie, a część "frankowiczów" jednak przegra i będzie do tyłu kolejne kilka lub kilkanaście tysięcy...

Jest mozliwe, ale jak sie ustali jakas wykladnia, to ceny moga spasc ....
szczegolnie, ze procedura sie pewnie przyspieszy ... choc jak zaczna sprawy masowo trafiac do sadow, to sie terminy wydlużą :-)

J.

Data: 2019-10-21 19:08:49
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 17:41, J.F. pisze:

I w ten sposob kredyt indeksowany moze sie zamienic na nieindeksowany, oprocentowany LIBOR+marza.

DLA UTRWALENIA. TSUE orzekło że można pozostawić LIBOR w złotych.

STRASZNE?

Jeszcze straszniejsze może być unieważnienie umowy.

Wtedy banki mogą domagać się należności nie starszych niż 3 lata a klienci nie starszych niż 10 lat

STRASZNE?

Tak wiem że przydałby się jeszcze wyrok TSUE od kiedy liczyć przedawnienie.

A jeśli Tsue kontynuując kierunek orzecznictwa powie że od daty wypłaty kredytu? ;-)

PO TRZYKROĆ STRASZNE

ALE DO KU...y nędzy PRAWDZIWE

Data: 2019-10-21 19:15:09
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dade623$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-10-21 o 17:41, J.F. pisze:
I w ten sposob kredyt indeksowany moze sie zamienic na nieindeksowany, oprocentowany LIBOR+marza.

DLA UTRWALENIA. TSUE orzekło że można pozostawić LIBOR w złotych.

Tak wprost to tego TSUE nie orzeklo.

[...]

No wlasnie - tego TSUE nie orzeklo, ani nasz SN ...

A jeśli Tsue kontynuując kierunek orzecznictwa powie że od daty wypłaty kredytu? ;-)
PO TRZYKROĆ STRASZNE
ALE DO KU...y nędzy PRAWDZIWE

To wtedy banki zaczna przedluzac sprawy, az uslyszysz "pana roszczenie sie przedawnilo" :-)

J.

Data: 2019-10-21 21:48:39
Autor: Robert Sierant
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 17:41, J.F. pisze:

No i o to chodzi - TSUE orzeklo, ze klauzule abuzywne sie wykresla ... i nie wprowadza nic w zamian.
Wiec musisz zobaczyc, co wtedy zostanie :-)

powiedzmy, że pożyczyłem od banku 100k CHF i to + odsetki oddaję, kredyt mam denominowany, bank nie pożyczył mi PLN tylko CHF, która klauzula jest u mnie abuzywna?

[...]

ceny trzymają się silnie i nie są niskie, czytałem że na ponad 2000 spraw zostało wygranych jakieś 119...czyli reszta przegrała (straciła dodatkową kasę) lub nadal walczy

ktoś zwietrzył super interes na tych pozwach i trzepie niezłą kasę

Data: 2019-10-22 10:47:42
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Robert Sierant"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dae0b95$0$555$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A to pech.
Gdybys jednak mial kredyt indeksowany, i wykreslamy klauzule indeksacji, bo jest po nieuczciwym kursie ...

Ale trzymaj reke na pulsie - polskim sadom sie zdarza przekwalifikowac - uznaja, ze skoro wyplata byla w PLN, splata w PLN - to jest to kredyt indeksowany.

[...]

teraz dostali mocny argument. Przynajmniej niektorzy.

ktoś zwietrzył super interes na tych pozwach i trzepie niezłą kasę

A to swoja droga.
Co prawda jak widac - ktos ma sukces, ale wymagalo to sprawy krajowej,
przekonania sądu do spytania TSUE, podkreslenia wlasciwych zagadnien, potem bedzie apelacja ze strony banku - i koszta rosna ...

J.

Data: 2019-10-22 12:09:27
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-22 o 10:47, J.F. pisze:
Co prawda jak widac - ktos ma sukces, ale wymagalo to sprawy krajowej,
przekonania sądu do spytania TSUE, podkreslenia wlasciwych zagadnien, potem bedzie apelacja ze strony banku - i koszta rosna ...

Dlatego mądrym rozwiązaniem ze strony banku byłaby propozycja ugody.
Oni czasem potrafią liczyć ;-)
Wyrok TSUE (i następne bo będą) jest DRASTYCZNIE nie po myśli banków.
Będą składać propozycje fifty-fifty JAK NIC ;-)

Data: 2019-10-22 12:25:14
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5daed558$0$17351$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

fifty-fifty to bylo miesiac temu.
Teraz moze byc za malo :-)

Dlatego ktos tam juz pisze apelacje :-)

Ale z czasem ... kto wie, moze i banki przejda do propozycji uprzedzajacych.
Choc tak w zasadzie, to juz troche za pozno ...

No coz - poczekamy, zobaczymy. Pojda na ugody czy na wojny ... wygraja, czy przegraja :-)

Na razie problem dotyczy kredytow indeksowanych, ich chyba mniej.

J.

Data: 2019-10-22 15:58:42
Autor: ąćęłńóśźż
Mille CHF
Na Twoje konto wpłynęły CHF??

-- -- -
mam denominowany, bank nie pożyczył mi PLN tylko CHF

Data: 2019-10-21 19:03:12
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 17:12, Robert Sierant pisze:
przewalutowanie kredytu na PLN (po kursie z dnia umowy kredytowej) i jakie miałbym oprocentowanie, od początku takie jak dla PLN?

Jeszcze raz! Takie jakie masz w umowie zapisane. Ten zapis jest zgodny z prawem i nie można go zamieniać na inny.

LUUUDDDZZZIIEEE Poczytajcie trochę o wyroku TSUE a potem piszcie.

Nie mieście Wam się w głowach że TSUE wzięło stronę frankowiczów a nie banksterki. Że to będzie sroga kara za pazerność i naciąganie przepisów...

OTRZEŹWIJCIE. TAK TO PRAWDA.

Data: 2019-10-22 15:57:30
Autor: ąćęłńóśźż
Mille CHF
W umowie jest marża + Libor, a dla PLN nie ma Libor-u.

-- -- -
Takie jakie masz w umowie zapisane.

Data: 2019-10-22 07:10:42
Autor: Dawid Rutkowski
Mille CHF
W dniu wtorek, 22 października 2019 15:57:33 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> Takie jakie masz w umowie zapisane.

W umowie jest marża + Libor, a dla PLN nie ma Libor-u.

Jest marża + LIBOR CHF 3M - dosyć jasno.
Bo różnych LIBORów, a nawet WIBORów, jest jednak dużo.

Data: 2019-10-21 09:57:17
Autor: Dawid Rutkowski
Mille CHF
W dniu niedziela, 20 października 2019 22:16:41 UTC+2 użytkownik Robert Sierant napisał:
> [...]

tylko, że jego oprocentowanie (dostałem w pt pismo z banku) to obecnie 0,0548%, co miałbym chcieć z tym zrobić? kto mi kasę pożyczy taniej?

A po ile - jeśli to nie tajemnica - "sprzedałeś franki" bankowi?

i czy któraś firma oddała dobrowolnie pobrane opłaty likwidacyjne (czasem nawet 100% wpłaconej kasy?) otóż nie, działo się tak tylko w przypadku prawomocnego wyroku sądowego

Poprzednio pobranych to może nie oddali - ale przestali pobierać od reszty frajerów - którzy, dzięki odrobinie cierpliwości, aż takimi frajerami się nie okazali.

Data: 2019-10-21 21:57:01
Autor: Robert Sierant
Mille CHF

[...]

~2,4

[...]

pobierają nadal, tylko mniej + koszty "obsługi" pozostały nadal na horrendalnym poziomie, tego nikt nie zmienił

Data: 2019-10-22 05:59:53
Autor: Dawid Rutkowski
Mille CHF
W dniu poniedziałek, 21 października 2019 21:57:03 UTC+2 użytkownik Robert Sierant napisał:

~2,4

No to wcale aż tak mega tanio nie masz - ale zgodzę się, że taniej niż złotówkowy.
Przyjmując franka po 4zł - i, dla równowagi w upraszczaniu obliczeń, powiedzmy, że "sprzedałeś" po 2,5zł i masz zerowe % - oddajesz 1,6*to, co pożyczyłeś - czyli na poziomie najlepszej na chwilę obecną oferty KH na 30 lat w bnp - przy powiedzmy średniej 1,66*.
Jako że te 4zł to póki co top franka dłuższy niż 1 dzień to i tak jesteś do przodu.

Ciekawe w sumie, jak się kształtowała średnia marża w zależności od kursu franka w latach 2004(były wcześniej)-6 - oraz w tych fatalnych 2007-8 - oraz jaka była w tym samym okresie średnia marża na złotówkowym.

Data: 2019-10-22 15:12:24
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d21d7440-e7a3-43e6-8843-55ad7f802c22@googlegroups.com...
> [...]

Ciekawe w sumie, jak się kształtowała średnia marża w zależności od kursu franka w latach 2004(były wcześniej)-6 - oraz w tych fatalnych 2007-8 - oraz jaka była w tym samym okresie średnia marża na złotówkowym.

A potrzeba nam sredniej, czy wystarczy jakas przykladowa z tego okresu ?

Bo marza ... po podpisaniu umowy juz sie nie powinna zmieniac, bo to kolejna klauzula abuzywna :-)

Wracajac do Roberta - gdyby mial kredyt indeksowany, to pytanie ile juz splacil poczatkowych zlotowek, bo tak to trzeba rozwazac w swietle wyroku TSUE.

J.

Data: 2019-10-22 10:12:19
Autor: Szymon
Mille CHF
[...]

Myślę, że taniej pożyczyć się da. Kwestia Twojej wiarygodności, a zatem bezpieczeństwa funduszy Tobie pożyczonych.

Wydaje mi się też, iż w przypadku walut oprocentowanie nie jest tak bardzo istotne jak różnice kursowe. Czy ktoś Ci pożyczy na 3, 5, czy 0,005% nie ma znaczenia.

Data: 2019-10-22 15:37:56
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
Szymon <z@wp.pl> writes:

Wydaje mi się też, iż w przypadku walut oprocentowanie nie jest tak
bardzo istotne jak różnice kursowe. Czy ktoś Ci pożyczy na 3, 5, czy
0,005% nie ma znaczenia.

Przecież to jest łatwe do policzenia, tu nie ma miejsca na żadne "wydaje
mi się". Bardziej istotne są stopy procentowe przy kredytach
(depozytach) długoterminowych, i spread/prowizje (ew. różnice kursowe,
jeśli ktoś zamierza uznawać je za zysk/stratę) przy krótkoterminowych.

Oczywiście wszystko zależy od wartości tych parametrów.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-22 16:01:50
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3tv80vr2j.fsf@pm.waw.pl...
Szymon <z@wp.pl> writes:
[...]

A my tu o kredycie hipotecznym na wiele lat.

Oczywiście wszystko zależy od wartości tych parametrów.

Dokladnie - i tu przestaje sie robic prosto ... bo kto powiedzial, ze te 0.costam na CHF sie utrzyma, a nie bedzie np 3% ?
3% na 20 lat tu juz sporo.
Do tego trzeba spread doliczyc ... ale tu jest chyba szansa na utrzymanie bardzo niskiego.

A po drugiej stronie, zlotowkowej, to ile bedzie - 10%, 5%, 3,5% ...

J.

Data: 2019-10-22 16:20:17
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

A my tu o kredycie hipotecznym na wiele lat.

No właśnie.

Dokladnie - i tu przestaje sie robic prosto ... bo kto powiedzial, ze
te 0.costam na CHF sie utrzyma, a nie bedzie np 3% ?

To kwestia prawdopodobieństwa. Dlatego moim zdaniem należy porównywać
to, co jest znane (np. sytuację ekonomiczną i gospodarkę państw) oraz
obecne warunki. Wiadomo że warunki mogą się zmienić, ale wartość
oczekiwana wyników jest bardziej zbliżona do obecnych warunków niż do
sytuacji, gdyby zamienić waluty.

3% na 20 lat tu juz sporo.

Sporo i nie sporo - to zależy np. od inflacji w danej walucie.

Każda działanie rozłożone na 30 lat jest ryzykowne, nie ma przed tym
ucieczki.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-22 17:02:26
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m34l00vp3y.fsf@pm.waw.pl...
[...]

https://www.bankier.pl/mieszkaniowe/stopy-procentowe/libor

tak jak patrze, to USD mial miedzy 1 a 5 % przed 2008 rokiem,
EUR tak od 2 do 5%, to czemu CHF mialby byc inny ?

Zreszta mozna obejrzec i CHF -  od 3.50 w 2001 do  0.25 w 2003 i 2.80 w 2008.
Wiec czemu zakladac, ze beda ujemne ?

3% na 20 lat tu juz sporo.
Sporo i nie sporo - to zależy np. od inflacji w danej walucie.

Jak inflacja bedzie duza, to i odsetki wzrosna :-)

Sporo o tyle, ze w pierwszym roku wypadaloby zaplacic 3% odsetek i 5% raty kapitalowej.
Przy stalej racie proporcje jeszcze gorsze.

Każda działanie rozłożone na 30 lat jest ryzykowne, nie ma przed tym
ucieczki.

A wydawaloby sie, ze zakup mieszkania powinien byc dosc bezpieczny :-)

J.

Data: 2019-10-22 17:51:19
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Zreszta mozna obejrzec i CHF -  od 3.50 w 2001 do  0.25 w 2003 i 2.80
w 2008.
Wiec czemu zakladac, ze beda ujemne ?

Nie było powodu.

Sporo o tyle, ze w pierwszym roku wypadaloby zaplacic 3% odsetek i 5%
raty kapitalowej.

No tak. Co w tym dziwnego?

Przy stalej racie proporcje jeszcze gorsze.

Stała rata na 30 lat to jest dość dziwne pojęcie.

A wydawaloby sie, ze zakup mieszkania powinien byc dosc bezpieczny :-)

Tak powinno pewnie być. Ale też wydawałoby się, że zakupu mieszkania
nie powinno się finansować kredytem na 30 lat.
Po prostu mieszkania powinny być tańsze. Wtedy było jak było, spuścizna
PRL powodowała, że ludzie byli bardzo biedni w porównaniu do Zachodu.
Ale teraz u nas jest podobnie co tam (co nie oznacza identycznie). Tam
także mieszkania są zbyt drogie. To jest bańka, tyle że bardzo powoli
nadmuchiwana, i dlatego bardzo rzadko pęka (ale lokalnie zdarza się).

Część tej bańki to jest absurdalna cena ziemi oraz pewnie wysokie
bariery wejścia w biznes "produkcji" mieszkań.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-23 09:45:23
Autor: ąćęłńóśźż
Mille CHF
Raczej absurdalna cena dojazdów do pracy.

-- -- -
Część tej bańki to jest absurdalna cena ziemi

Data: 2019-10-23 10:39:56
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5db00513$1$548$65785112@news.neostrada.pl...
Raczej absurdalna cena dojazdów do pracy.

Albo czasu/mozliwosci.
Jakby tak Zenek mial racje, i przyszlosc nalezala do hulajnog, ktore by potrafily 30km w pol godziny... lub metra/pociagu/szybkiego tramwaju ..

Gdzies tam jeszcze jest kwestia lekarza, kina, innych atrakcji ... tudziez np narkotykow w szkole, gangow itp..

-- --

Data: 2019-10-23 11:29:02
Autor: ąćęłńóśźż
Mille CHF
Tu jest sprzeczność.
Najlepsza praca jest w centrum, najbezpieczniejsze szkoły są z dala od centrum.

-- -- -
Albo czasu/mozliwosci.
tudziez np narkotykow w szkole, gangow itp.

Data: 2019-10-23 12:35:36
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5db01d5e$1$17355$65785112@news.neostrada.pl...
Tu jest sprzeczność.
Najlepsza praca jest w centrum, najbezpieczniejsze szkoły są z dala od centrum.

Czy taka najlepsza praca w centrum ... to wlasnie ewoluje.

A szkoly ... najbezpieczniejsze z dala, najlepsze blizej centrum :-)

-- -- -
Albo czasu/mozliwosci.

Data: 2019-10-27 18:33:23
Autor: Szymon
Mille CHF
W dniu 2019-10-23 o 11:29, ąćęłńóśźż pisze:
Tu jest sprzeczność.
Najlepsza praca jest w centrum, najbezpieczniejsze szkoły są z dala od centrum.

Praca w centrum - tak. Szkoły - zdecydowanie nie.

Data: 2019-10-28 11:37:40
Autor: ąćęłńóśźż
Mille CHF
Co szkoły nie?

-- -- -
Szkoły - zdecydowanie nie.

Data: 2019-10-31 21:04:52
Autor: Szymon
Mille CHF
W dniu 2019-10-28 o 11:37, ąćęłńóśźż pisze:

Dobre szkoły nie są na peryferiach miast, z dala od centrum.

Co szkoły nie?

-- -- -
Szkoły - zdecydowanie nie.

Data: 2019-10-31 22:18:25
Autor: ąćęłńóśźż
Mille CHF
Podstawowe i gimnazja (już byłe)?
To bardzo się mylisz.

-- -- -
Dobre szkoły nie są na peryferiach miast, z dala od centrum.

Data: 2019-10-27 18:32:00
Autor: Szymon
Mille CHF
[...]

Nie sądzę, by ktokolwiek był w stanie przewidzieć kurs w perspektywie roku. Pamiętam eurodolara po 1,05 i wieszczony parytet. ;-) Ale pamiętam też po 1,40.
Sytuacja ekonomiczna czy gospodarka to także zmienne parametry.

3% na 20 lat tu juz sporo.

Sporo i nie sporo - to zależy np. od inflacji w danej walucie.

Każda działanie rozłożone na 30 lat jest ryzykowne, nie ma przed tym
ucieczki.

W kwestii walut za długi termin uznaje się kilka miesięcy.

Data: 2019-10-28 19:10:17
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "Szymon"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qp4kd4$do9$1@gioia.aioe.org...
W dniu 2019-10-22 o 16:20, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

A greckie swapy to na jaki okres byly ? Nie pare lat ?

J.

Data: 2019-10-28 22:15:09
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
Szymon <z@wp.pl> writes:

Nie sądzę, by ktokolwiek był w stanie przewidzieć kurs w perspektywie
roku.

To kwestia dokładności oraz pewności wyniku.

W kwestii walut za długi termin uznaje się kilka miesięcy.

To także sprawa względna - jedyne, co jest pewne, to rozróżnienie
krótszy / dłuższy - chociaż oczywiście wcale nie wiadomo, czy kurs po
"dłuższym" okresie nie będzie bardziej podobny niż po krótszym (ale jest
to, przy braku innych założeń, bardziej prawdopodobne).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-27 18:28:22
Autor: Szymon
Mille CHF
Szymon <z@wp.pl> writes:

[...]

Jeśli potrafisz obliczyć dowolną parę walutową ze zmiennym oprocentowaniem w perspektywie kilkudziesięciu lat to gratuluję.

Ważny jest kurs. Reszta jest pomijalna.

Data: 2019-10-18 21:41:58
Autor: J.F.
Mille CHF
Dnia Fri, 18 Oct 2019 17:57:41 +0200, z napisał(a):
[...]

Tak, ale:
-kredyt musi byc indeksowany, bo jak zaczniesz wykreslac z
denominowanego, to kwota kredytu w walucie zostanie,

-przeliczanie raty/naleznosci  musialo byc po kursie banku, bo inaczej
nie masz podstawy do wykreslenia. To akurat czeste bylo.

-nie mozna bylo wplacic bezposrednio w walucie ... to tez czesto,
  ale Mille twierdzi ze u nich nie.   No i potem wprowadzono mozliwosc ustawowo ... hm.

J.

Data: 2019-10-19 01:45:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mille CHF

"J.F." zyv2nw2iyzbv.15bzkw5e4bt1t$.dlg@40tude.net

 No i potem wprowadzono mozliwosc ustawowo ... hm.

IMO warto by było przeczytać umowę, której dotyczył
wyrok TSUE i przeczytać sam wyrok z jego uzasadnieniem...
IMO bazowanie na tym, co piszą gazety ma taki sobie sens.
Może przypominać jedzenie tego, co ktoś zwymiotował. :)
(zjadł, przetrawił i zwrócił -- twierdząc, iż ułatwił
innym spożywanie/przyswajanie)

Może nawet należałoby zapoznać się z całą sprawą -- z wszystkimi
dokumentami biorącymi udział w tej sprawie, w której TSUE wydał wyrok.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-20 21:04:28
Autor: z
Mille CHF
Może kiedyś jak znajdę chwilkę. ;-)

Teraz opieram się na autorytetach z tych samych publikatorów co interpretowały inne wyroki TSUE. i je pochwalały.

oczywiście zapoznałem się też z opiniami banksterki.

Generalnie wszyscy twierdzą że banki sobie nagrabiły i poniosą konsekwencje. Pytanie tylko czy małe czy duże.

Twoje ściemnianie i próby zagmatwania tematu są dziś tylko śmieszne.

A jeszcze kilka lat temu twardziele z za okienka wyrażali dumne politowanie na oszołomskie utyskiwania.

Pacz pan co to się na tym świecie porobiło ;-)

Data: 2019-10-21 00:44:45
Autor: J.F.
Mille CHF
Dnia Sun, 20 Oct 2019 21:04:28 +0200, z napisał(a):
[...]

IMO - te od kredytow indeksowanych to duze.
Ale diabel tkwi w szczegolach.

[...]

Poczekamy, zobaczymy. Ale imo - zanim banksterka zmieknie, to z rok
jeszcze minie. A i wtedy beda cie chcieli wydymac - tzn "tojest
propozycja ugody, bierze pan co oferujemy czy woli sie pan 10 lat
sadzic o to co sie panu nalezy" :-)

J.

Data: 2019-10-21 08:30:39
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 00:44, J.F. pisze:
[...]

Zgodnie z wyrokiem Tsue wybiorę to co jest dla mnie korzystniejsze.

Ja akurat jestem zadowolony z wyboru takiego kredytu.

Być może jednak postanowię PRZYWALIĆ bankowi za jego postępowanie dla zasady. BO WOLNO MI TO ZROBIĆ i MA DO TEGO PODSTAWY. ;-)

Jeszcze raz.

WIDZIAŁY GAŁY CO PODPISYWAŁY ;-)

Data: 2019-10-21 10:15:49
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dad508f$0$518$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No to raczej nie wybierzesz propozycji, albowiem jak wiadomo - dobra ugoda to jest taka, z ktorej obie strony sa jednakowo niezadowolone :-)
I moze bedziesz dalej zadowolony, a moze zlotowka znow wywinie wolte i frank skoczy :-)

Być może jednak postanowię PRZYWALIĆ bankowi za jego postępowanie dla zasady. BO WOLNO MI TO ZROBIĆ i MA DO TEGO PODSTAWY. ;-)

Byc moze. Tylko nie wiadomo, czy wygrasz :-)

Jeszcze raz.

Data: 2019-10-21 10:33:51
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 10:15, J.F. pisze:
Byc moze. Tylko nie wiadomo, czy wygrasz :-)

Jest sprajt jest impreza ;-)

Banki jak proponowały klauzule abuzywne też nie wiedziały czy na tym wygrają. Zanosi się że przegrają.

Data: 2019-10-20 20:58:48
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-18 o 21:41, J.F. pisze:
Tak, ale:
-kredyt musi byc indeksowany, bo jak zaczniesz wykreslac z
denominowanego, to kwota kredytu w walucie zostanie,

Wyrok Tsue trzeba czytać całościowo. Z poziomu klienta nie ma różnicy. Dostał w złotówkach.
Gdyby wyrok dotyczył denominowanych wyrok byłby identyczny.
Naruszone zostały interesy konsumenta przez mocniejszą stronę umowy która zagwarantowała sobie brak ryzyka.
A wiedziała że RYZYKO JEST. ;-)

To kwestia zasad na jakich UE jest zbudowana. Nie można gwałcić i zbezczeszczać... jak się weszło do tego grona to trzeba trzymać poziom demokracji i poszanowania mniejszości i tych słabszych.

NO NIE MOŻNA! ;-)

Ale można się podjarać takim bełkotem NIE? To musi być uzależniające. Dlatego te brukselskie stołki tak oblegane.

Data: 2019-10-20 21:14:11
Autor: Krzysztof Halasa
Mille CHF
z <z@z.pl> writes:

Naruszone zostały interesy konsumenta przez mocniejszą stronę umowy
która zagwarantowała sobie brak ryzyka.
A wiedziała że RYZYKO JEST. ;-)

Z takim rozumowaniem jest pewien drobny problem. Widoczny w byłym ZSRR,
aczkolwiek tam ryzyko jest nieco inne. Mianowicie, bardzo trudno znaleźć
kogoś, kto chce w takich warunkach robić interesy.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-20 21:23:43
Autor: z
Mille CHF
Z takim rozumowaniem jest pewien drobny problem. Widoczny w byłym ZSRR,

O widzisz. Trafna analogia. Metody nowocześniejsze ale PATOLOGIA porównywalna ;-)

Data: 2019-10-20 21:14:47
Autor: J.F.
Mille CHF
Dnia Sun, 20 Oct 2019 20:58:48 +0200, z napisał(a):
[...]

Wyrok TSUE w ogole nie dotyczy kredytu.
Wyrok dotyczy klauzul abuzywnych. I mowi tyle, ze sad nie moze ich zastapic jakimis ogolnymi czy
"slusznymi".

Wiec jesli w umowie jest napisane, ze kwota kredytu wynosi 100kCHF, a
splata musi byc dokonana w zlotowkach po kursie ustalonym przez bank,
to sad moze latwo stwierdzic, ze bank tu jednostronnie ustala kurs.
Co godzi w klienta i podlega wykresleniu ... a wtedy zostanie kwota kredytu 100kCHF :-(

Co prawda ... pozostaje sprawa juz zaplaconych rat.
Uznac, ze zostaly wplacone po kursie NBP ?
Czy tak nie mozna ... wiec nie mozna ustalic ile juz splacono, wiec umowe uniewaznic ?

Ale do zwrotu wtedy kwota CHF czy PLN ?

J.

Data: 2019-10-20 21:25:06
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-20 o 21:14, J.F. pisze:
Ale do zwrotu wtedy kwota CHF czy PLN ?

Tak jak napisałem.

Czy KARA dla banków ma być DUŻA czy mniejsza zadecyduje niezawisły sąd ;-)

Data: 2019-10-21 00:36:32
Autor: J.F.
Mille CHF
Dnia Sun, 20 Oct 2019 21:25:06 +0200, z napisał(a):
W dniu 2019-10-20 o 21:14, J.F. pisze:
Ale do zwrotu wtedy kwota CHF czy PLN ?

Tak jak napisałem.

Czy tak jak Ci sie wydaje ? :-)

Czy KARA dla banków ma być DUŻA czy mniejsza zadecyduje niezawisły sąd ;-)

To potem bedzie jeszcze niezawisla apelacja :-)

J.

Data: 2019-10-21 08:35:30
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 00:36, J.F. pisze:
To potem bedzie jeszcze niezawisla apelacja:-)

Może trochę poczytaj o wyrokach w Polskich sadach i o wyroku Tsue.

Bo na razie zachowujesz się tak jakby nic się w ostatnich miesiącach nie wydarzyło. A WYDARZYŁO SIĘ. I to dopiero początek.
Tsue jest tylko trybikiem w szerszym trendzie.

Data: 2019-10-21 10:11:16
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dad51b2$0$518$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

O wyroku TSUE czytalem, o wyrokach w polskich sadach tez czytalem - ale tu trudniej wszystkie przeczytac, czy nawet srednia wyciagnac.

Byc moze tez wyrok tsue bedzie kamyczkiem ktory uruchomi lawine ... a moze nie.

Dorzuc jeszcze, ze PiS niekoniecznie zalezy, zeby "panstwowe" banki padly, a sady coraz bardziej beda "ich" :-)

No chyba, ze nowy prezydent obieca frankowiczom wiecej i slowa dotrzyma - tzn projekt ustawy zlozy :-)

J.

Data: 2019-10-21 10:38:18
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 10:11, J.F. pisze:
Dorzuc jeszcze, ze PiS niekoniecznie zalezy, zeby "panstwowe" banki padly, a sady coraz bardziej beda "ich"

Z pięciu banków które mają kredyty tylko dwa i to w najczarniejszym scenariuszu potrzebowały by dokapitalizowania. Okazja do kupienia przez państwo? ;-)
Reszta ze względu na wielkość, państwowość, umocowania zagraniczne tego nawet nie poczuje.
Straszenie armagedonem w bankowości jest z każdym rokiem coraz śmieszniejsze.

Przypominam że zyskowność banków w Polsce jest na wyższym poziomie niż w Niemczech. I to nawet po strasznych obciążeniach podatkowych.

Generalnie śmiechu KUPA ;-)

Data: 2019-10-21 11:02:23
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dad6e7b$0$560$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Do przejecia za zlowtowke :-)
Ale czy te inne aby na pewno wytrzymaja ?

Reszta ze względu na wielkość, państwowość, umocowania zagraniczne tego nawet nie poczuje.

No coz - pkobp  ma 25mld kredytow frankowych. To tylko 11% ... albo az.

A umocowanie zagraniczne ... jak sie zagranica zorientuje, ze to za drogo kosztuje, to moze powiedziec - chcecie naszych pieniedzy, to macie.

Straszenie armagedonem w bankowości jest z każdym rokiem coraz śmieszniejsze.

A kto pisze o 60 mld ? :-)
Owszem, czas mija, kredytow coraz mniej ... ale czy UFG przezyje np upadek Getinu ?

Przypominam że zyskowność banków w Polsce jest na wyższym poziomie niż w Niemczech. I to nawet po strasznych obciążeniach podatkowych.

Jak sie odliczy te franki, to moze sie zrobic ujemna.
A wtedy ... moze byc lepiej nie konsolidowac strat w grupie :-)

J.

Data: 2019-10-21 11:38:37
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 11:02, J.F. pisze:
Ale czy te inne aby na pewno wytrzymaja ?
Opieram się na fachowcach z tvn24. M.in. Orłowski

Data: 2019-10-22 13:28:26
Autor: ąćęłńóśźż
Mille CHF
www.google.pl/search?q=portal+orzeczeń+wyrok+sądu+apelacyjnego+kredyt+denominowany+klauzula+abuzywna

-- -- -
o wyrokach w polskich sadach tez czytalem - ale tu trudniej wszystkie przeczytac

Data: 2019-10-19 02:08:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mille CHF

"z" 5da9e0f8$0$539$65785112@news.neostrada.pl

Teraz czekamy co zrobią banki. Czy wolą zabulić
40-50 czy zaproponować ugody i zabulić 20-30. ;-)

Co wówczas, gdy poczynią zmyłkowy unik -- odstąpią 30, by zgarnąć 60? ;)

-=-

 - ładne te twoje trawniki...
 - codziennie podlewam, raz w tygodniu ubijam i koszę...
 - ja tak samo...
 - ale ja tak czynię od trzystu lat

IMO niełatwo pokonać bankiera. Piękny (Filip) też nie pokonał!

Forsa to coś nienamacalnego -- to nie: ropa, ziemia, złoto, fabryka...
Forsa to tylko dłużny zapis! -- umowa, postanowienia...

Jeśli banki wytrzymały setki lat -- IMO nie padną teraz.

Albo inaczej -- IMO złe banki padną, być może nawet zostaną
pożarte przez inne banki, ale dobre banki przeżyją...

[coś przetrwa a coś przepadnie?]

IMO podobnie z narodami -- jedne przeżyją pomimo
ucisków, zaś po innych zostaną tylko budowle...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
[...]

Nie mam kredytów frankowych -- nie miałem, i raczej nie zaciągnąłbym
nawet wtedy, gdybym miał stosowną ,,zdolność kredytową''. Od ~20 lat
nie zarabiam prawie wcale. Kiedyś jeszcze banki sporo dawały, ale od
dawna płacą raczej słabo. :) Gdyby nie banki -- zdechłbym bezgłośnie
jak bakteria! Od czasów mego dzieciństwa ogólnie lubię banki i chcę,
aby tak pozostało, dlatego dbam tu o dobre relacje z bankami! [dobre
dla mnie, nie dla banków? -- IMO najważniejsze, że dobre relacje...]

Data: 2019-10-18 20:22:48
Autor: Robert Sierant
Mille CHF
W dniu 2019-10-18 o 12:06, J.F. pisze:

nie sądzę, aby ich problem nie dotyczył, bo jakoś akcje spadły o kilkadziesiąt procent

Ale wlasnie sie podnosza.
akcje mbanku tez mocno skoczyly ... a przeciez ma

guzik ma, nic się nie dzieje automatycznie, czy teraz czy wcześniej, aby coś od banku dostać trzeba z tematem pójść do sądu

jakie sprawy w sądzie przeciwnko temu bankowi też się toczyły

Bez wiekszego powodzenia chyba.
A wyrok TSUE dotyczy dosc szczegolnego przypadku ...

ale polskie sądy mogą z niego brać przykład, jednak z drugiej strony nie jesteśmy w USA, u nas nie ma wzorowania się na innych wyrokach

Data: 2019-10-18 21:07:30
Autor: z
Mille CHF
Powtarzasz się i mataczysz. Masz w tym jakiś cel?

Data: 2019-10-19 19:27:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mille CHF

"z" 5daa0d72$0$543$65785112@news.neostrada.pl

Powtarzasz się i mataczysz. Masz w tym jakiś cel?

IMO powtarza się (bo nie przyjmujesz do wiadomości)
lecz nie mataczy. Chyba nie myślisz, że ten wyrok
TSUE z automatu zmieni wszystkie (czy wszystkie
z jakiejś) grupy umowy...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-10-20 21:06:45
Autor: z
Mille CHF
Chyba nie myślisz, że ten wyrok
TSUE z automatu zmieni wszystkie (czy wszystkie
z jakiejś) grupy umowy...

Wprost nie. Ale czyżbyście nie poznali MOCY TSUE? ;-)

Data: 2019-10-18 21:19:29
Autor: J.F.
Mille CHF
Dnia Fri, 18 Oct 2019 20:22:48 +0200, Robert Sierant napisał(a):
[...]

Ma duzy % kredytow walutowych.
I mimo ze automatu nie ma, to zagrozenie wisi.

A akcje ... najpierw mocno spadly, teraz wzrosly.
Jeszcze to nie jest stary kurs, ale ktos wierzy, ze nie bedzie zle :-)

[...]

Jak sie nie zawzoruja, to obywatele zaczna skarzyc do TSUE :-)

Na razie sprawa dotyczy kredytow indeksowanych, gdzie bank sobie
wpisal przeliczenie po kursie wlasnym - a to akurat chyba czeste.

J.

Data: 2019-10-19 19:22:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mille CHF

"J.F." 1ho7s9px14vq6$.1t5quu02mo0in.dlg@40tude.net

Ma duzy % kredytow walutowych.
I mimo ze automatu nie ma, to zagrozenie wisi.

Ponoć Mille niedawno (po ogłoszeniu wyroku TSUEnami)
wydał oświadczenie, z którego wynika, że nie ma dużo
(bo już sporo przewalutował) i nie jest zagrożony.

Pamiętam 20%, ale nie wiem, co to 20%.
[nie jestem mocny w rachunkach]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-20 17:01:11
Autor: J.F.
Mille CHF
Dnia Sat, 19 Oct 2019 19:22:13 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
[...]

Przewalutowal? Ciekawe ... na jakich warunkach ?

Ale ja wlasnie czytam, ze ma sporo, ale twierdzi, ze wyrok ich nie
dotyczy.

J.

Data: 2019-10-26 22:46:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mille CHF

"J.F." xno7cstddvmx.2cdbeoinxcxl.dlg@40tude.net

Przewalutowal? Ciekawe ... na jakich warunkach ?

Ponoć Mille wydał oficjalny komunikat w tej sprawie.
Nie czytałem -- jedynie usłyszałem w radio.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-19 01:40:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mille CHF

"Robert Sierant" 5daa02f7$0$17362$65785112@news.neostrada.pl

jesteśmy w USA, u nas nie ma wzorowania się na innych wyrokach

U nas nie ma nawet konieczności wzorowania się na właśnie wydawanym
wyroku. ;) (chodzi mi tu o ocenę biegłych i kwestionowanie dowodów
pozyskanych ukradkiem -- mogę rozwinąć)

Polski sędzia może w środkowej części swej wypowiedzi zaprzeczyć
temu, co powiedział na początku tejże właśnie wypowiedzi i zarazem
temu, co dopiero wypowie w końcowej części swej wypowiedzi, która
zapewne też może stać w sprzeczności do tej początkowej... Może
tak uczynić -- bo taki jest polski naród. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-19 12:43:32
Autor: Szymon
Mille CHF
W dniu 2019-10-16 o 19:41, J.F. pisze:

Ma ktos, zna lub pamieta kredyt CHF w Millenium?

Pamiętam reklamy, ale nie wiem czy były to kredyty w PLN czy CHF. Zdumiało mnie, iż oferowali na 45 lat.

Data: 2019-10-19 14:08:22
Autor: J.F.
Mille CHF
Dnia Sat, 19 Oct 2019 12:43:32 +0200, Szymon napisał(a):
W dniu 2019-10-16 o 19:41, J.F. pisze:
Ma ktos, zna lub pamieta kredyt CHF w Millenium?

Pamiętam reklamy, ale nie wiem czy były to kredyty w PLN czy CHF. Zdumiało mnie, iż oferowali na 45 lat.

Klient na 45 lat to jest cos, szczegolnie na duzych odsetkach :-)

Poza tym mogli chciec podniesc zdolnosc kredytowa.
Ewentualnie - tylko w reklamie, dla 20-latkow, bo tylko do emerytury
:-)

J.

Data: 2019-10-19 19:17:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mille CHF

"J.F." 1t7btot8d35x4.on6v7mdb4eb2$.dlg@40tude.net

Klient na 45 lat to jest cos, szczegolnie na duzych odsetkach :-)

Mieszankowe chyba są niskie.

Poza tym mogli chciec podniesc zdolnosc kredytowa.
Ewentualnie - tylko w reklamie, dla 20-latkow, bo
tylko do emerytury

Coś niepewnego dostrzegasz w emeryturach?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-26 22:47:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mille CHF

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5dab4539$0$17353$65785112@news.neostrada.pl

Klient na 45 lat to jest cos, szczegolnie na duzych odsetkach :-)

Mieszankowe chyba są niskie.
+ Mieszkaniowe chyba są niskie.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-20 22:21:02
Autor: Robert Sierant
Mille CHF
W dniu 2019-10-19 o 12:43, Szymon pisze:
W dniu 2019-10-16 o 19:41, J.F. pisze:

Ma ktos, zna lub pamieta kredyt CHF w Millenium?

Pamiętam reklamy, ale nie wiem czy były to kredyty w PLN czy CHF. Zdumiało mnie, iż oferowali na 45 lat.

na 40 lat kredyty były, czy na dłużej to musiałbym sprawdzić, ale nie w tym banku

jak ktoś nie miał zdolności na krócej to brał na tyle na ile dawali, takie były regulacje bankowe (teraz są inne), ale czy musiał?

jak mu zdolność nie wychodziła to mógł wziąć lub nie

Data: 2019-10-21 08:36:38
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-20 o 22:21, Robert Sierant pisze:
jak mu zdolność nie wychodziła to mógł wziąć lub nie

A bank mógł mu proponować klauzule abuzywne albo NIE.

WIDZIAŁY GAŁY CO PODPISYWAŁY

Data: 2019-10-21 10:06:35
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dad51f6$0$518$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-10-20 o 22:21, Robert Sierant pisze:
jak mu zdolność nie wychodziła to mógł wziąć lub nie

A bank mógł mu proponować klauzule abuzywne albo NIE.
WIDZIAŁY GAŁY CO PODPISYWAŁY

Ale w kredycie na 45 lat niekoniecznie jest cos abuzywnego :-)

J.

Data: 2019-10-21 10:32:00
Autor: z
Mille CHF
Cały taki kredyt jest abuzywny ;-)

Data: 2019-10-21 11:03:25
Autor: J.F.
Mille CHF
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dad6d00$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
Cały taki kredyt jest abuzywny ;-)

Byc moze, ale tego jeszcze TSUE nie stwierdzil :-)

J.

Data: 2019-10-21 11:46:30
Autor: z
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 11:03, J.F. pisze:

Byc moze, ale tego jeszcze TSUE nie stwierdzil :-)

Święte słowa. JESZCZE

Data: 2019-10-21 17:14:44
Autor: Robert Sierant
Mille CHF
W dniu 2019-10-21 o 08:36, z pisze:
W dniu 2019-10-20 o 22:21, Robert Sierant pisze:
jak mu zdolność nie wychodziła to mógł wziąć lub nie

A bank mógł mu proponować klauzule abuzywne albo NIE.

WIDZIAŁY GAŁY CO PODPISYWAŁY

chwila, odnosłem się do okresu kredytowania 45 lat (waluta bez znaczenia), bank mógł takie warunki proponować, nie było ograniczenia, wprowadzono je dopiero w jednej z rekomendacji

teraz nawet jak klient chce kredyt na 35 lat to i tak musi mieć zdolność na 25

Data: 2019-10-22 10:09:14
Autor: Szymon
Mille CHF
[...]

Stawiam, że jednak Mille i 45 lat. W reklamie byli celebryci - m.in. Kasia Kowalska, jeśli to Ci coś pomoże.

Mille CHF