Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego

Data: 2014-09-23 10:26:19
Autor: Andrzej Lawa
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego
Ave!

Mam w Millenium hipoteczną konsolidację w PLN.

Oprocentowanie zgodnie z umową WIBOR3M + marża 3,85.

W tym miesiącu nagle rata podskoczyła mi o 3,5% w stosunku do poprzednich miesięcy - mimo że WIBOR3M spadł. Oprocentowanie nominalne "w systemie" też wygląda dziwnie - jakby podnieśli mi marżę o 0,5 (co mogłoby się zdarzyć, jakbym nie miał określonych w umowie wpływów z pensji oraz płatności kartą - a warunki miałem spełnione z zapasem).

Reklamację wysłałem i póki co cisza...

Komuś jeszcze taki numer wycięli?

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2014-09-23 11:34:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego

"Andrzej Lawa" lvrarb$s9v$1@node1.news.atman.pl

mogłoby się zdarzyć, jakbym nie miał określonych w umowie wpływów z pensji oraz płatności kartą - a warunki miałem spełnione z zapasem).

Reklamację wysłałem i póki co cisza...

Dawno?

Komuś jeszcze taki numer wycięli?

Błędy zdarzają się każdemu, a (jak zauważyłem na
przykładzie skomplikowanych lokat opartych o nowe
[te z podpisem dobrodziej [cmok w rękę] MBelki?]
środki) Mille niekoniecznie panuje nad swoimi prawami. ;)

Data: 2014-09-23 14:25:40
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.09.2014 11:34, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Reklamację wysłałem i póki co cisza...

Dawno?

O, odpowiedzieli... Wg nich 2,59 + 3.85 = 6,94

Data: 2014-09-24 00:11:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego

"Andrzej Lawa" lvros4$bid$1@node1.news.atman.pl

Dawno?

O, odpowiedzieli... Wg nich 2,59 + 3.85 = 6,94

Nie bądź drobiazgowy -- 2 cyfry i przecinek zgadzają się.

  2,59 + 3.85 = 6,44 <-- wg mnie
  2,59 + 3.85 = 6,94 <-- wg Mille

Data: 2014-09-23 13:08:07
Autor: RobertS
[...]

jeżeli miałeś marżę niższą o 0,5 p.p. to powinieneś spełniać 2 warunki:
1. wpływ wynagrodzenia na konto
2. obrót debetówką min. 500 zł/m-c

warunki spełnia automat, może jakiś transakcji nie rozliczyli albo miałeś zwrot na kartę?

ps
marża 3,85%? kosmos!

RobertS

Data: 2014-09-23 04:11:26
Autor: Kris
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego
W dniu wtorek, 23 września 2014 13:08:07 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
mar�a 3,85%? kosmos!
To pożyczka konsolidacyjna chyba więc tam marze wyższe.

Data: 2014-09-23 13:18:06
Autor: RobertS
W dniu 2014-09-23 o 13:11, Kris pisze:
W dniu wtorek, 23 września 2014 13:08:07 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
mar�a 3,85%? kosmos!
To pożyczka konsolidacyjna chyba więc tam marze wyższe.

wyższe, ale mimo wszystko prawie 4% (rozumiem, że przed podwyżką) to dużo...
generalnie są lepsze oferty

RobertS

Data: 2014-09-23 04:24:42
Autor: Kris
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego
W dniu wtorek, 23 września 2014 13:18:06 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
generalnie sďż˝ lepsze oferty
Róznie to bywa. Zależy od konkretnej sytuacji i oceny konkretnego przypadku.

Data: 2014-09-23 16:46:39
Autor: RobertS
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego

Róznie to bywa. Zależy od konkretnej sytuacji i oceny konkretnego przypadku.

dlaczego różnie? jak jest zdolność kredytowa i wartość zabezpieczania jest znana to marża osiąga wartość z tabeli i może być tylko lepiej jeżeli udadzą się negocjacje

jeżeli nawet w jakimś miesiącu obrót na karcie był za niski to wyższa marża obowiązuje przez 3 m-ce, później znowu bank sprawdzi czy warunki zostały spełnione, jeżeli tak to zwyżka zostanie zniesiona

RobertS

Data: 2014-09-23 12:01:40
Autor: Kris
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego
W dniu wtorek, 23 września 2014 16:46:39 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

dlaczego r�nie? jak jest zdolno�� kredytowa i warto�� >zabezpieczania jest znana to mar�a osi�ga warto�� z tabeli

Nie tak prosto, po drodze sa jescze inne czynniki mające wpływ na ryzyko itp. A w sporym uproszczeniu: większe ryzyko=wyższa cena.

Data: 2014-09-24 21:02:05
Autor: RobertS
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego

Nie tak prosto, po drodze sa jescze inne czynniki mające wpływ na ryzyko itp. A w sporym uproszczeniu: większe ryzyko=wyższa cena.

w większości banków ryzyko nie wpływa na cenę, jeżeli jest zbyt wysokie to decyzja jest negatywna

to nie jest tak, że jak masz słaby scoring lub za wysokie ryzyko transakcji to wyższa marża, nie dostaniesz kredytu

RobertS

Data: 2014-09-24 21:27:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego

"RobertS" lvv4en$jpc$1@sunflower.man.poznan.pl

w większości banków ryzyko nie wpływa na cenę, jeżeli jest zbyt wysokie to decyzja jest negatywna

to nie jest tak, że jak masz słaby scoring lub za wysokie
ryzyko transakcji to wyższa marża, nie dostaniesz kredytu

Ciekawe, czy (albo raczej -- kiedy) zastosują lepszy ;) pomysł?

      Bank kredytu udzieli w każdej (czy niemal w każdej) sytuacji,
      a ewentualną niewypłacalność złego klienta pokryje BFG ratowany
      ,,w razie czego'' pożyczką zaciągniętą u Fiskusa :) ratowanego
      ,,w razie czego'' ;) przez drukarnię Banku Centralnego (własność ;)
      Jego itd. Belki) lub zwiększonymi podatkami, albo jakąś kontaminacYją ;)
      obu tych metod, czy raczej -- patologicznych zjawisk...

Data: 2014-09-24 22:37:14
Autor: Kris
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego
W dniu środa, 24 września 2014 21:02:05 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

w wi�kszo�ci bank�w ryzyko nie wp�ywa na cen�, je�eli jest >zbyt wysokie to decyzja jest negatywna
to nie jest tak, �e jak masz s�aby scoring lub za wysokie ryzyko transakcji to wy�sza mar�a, nie dostaniesz kredytu
Troszkę nie tak. Sporo banków ma odrębne(tańsze) produkty dla mniej ryzykownych klientów. Bardziej ryzykowni dostaja wyższe prowizje i/lub ubezpieczenia.

Data: 2014-09-25 21:42:38
Autor: RobertS
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego

Troszkę nie tak. Sporo banków ma odrębne(tańsze) produkty dla mniej ryzykownych klientów. Bardziej ryzykowni dostaja wyższe prowizje i/lub ubezpieczenia.

no to może jakieś przykłady?

zawodowo zajmuję się kredytami hipotecznymi i to co piszesz jest dość interesujące ;-)

RobertS

Data: 2014-09-25 23:15:01
Autor: Kris
W dniu czwartek, 25 września 2014 21:42:38 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

zawodowo zajmuję się kredytami
To tak jak ja od już nastu lat;)

hipotecznymi i to co piszesz jest dość  interesujące ;-)
Z tego co pamiętam jesteś pośrednikiem więc nie wiesz jak to wygląda "u żródła", dostajesz gotowe decyzje i tyle.

Data: 2014-09-26 20:46:10
Autor: RobertS
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego

Z tego co pamiętam jesteś pośrednikiem więc nie wiesz jak to wygląda "u żródła", dostajesz gotowe decyzje i tyle.

no dokładnie wiem dlatego dziwi mnie to co piszesz

w większości banków jak się nie spodobasz analitykowi to dostajesz decyzję negatywną a nie zwyżkę na marży

RobertS

Data: 2014-09-26 16:14:10
Autor: Kris
W dniu piątek, 26 września 2014 20:46:10 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

w większości banków jak się nie spodobasz analitykowi to dostajesz decyzję negatywną a nie zwyżkę na marży
Tu ok tylko że do analityków trafiaja wnioski po pozytywnym przesiewie przez system scoringowy.
Żadna poważna instytucja finasowa nie ujawni pośrednikom szczegółów scoringu itp. gdyz największa "szkodowość" jest niestety w produktaktach sprzedawanych przez pośredników.

Data: 2014-09-25 11:01:19
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 24.09.2014 21:02, RobertS pisze:

[...]

Jeste jeszcze jeden czynnik: suma kredytu. Im suma niższa tym marża z reguły wyższa (przy założeniu, że pozostałe czynniki uzasadniają niską marżę). A to akurat jest ostro poniżej limitu na kredyt konsumencki.

Swoją drogą częściowo się wyjaśniło - we wrześniu zaksięgowali transakcję kilka dni później niż miała miejsce. Kwitek mam... kto obstawia, że będą kręcić że "liczy się data księgowania"?

Data: 2014-09-25 16:03:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego

"Andrzej Lawa" m00lkv$ijr$1@node1.news.atman.pl

Swoją drogą częściowo się wyjaśniło - we wrześniu zaksięgowali transakcję kilka dni później niż miała
miejsce. Kwitek mam... kto obstawia, że będą kręcić że "liczy się data księgowania"?

Obstawiam za tym, że nie będą. Nie wiem, ile stawiam
i w jakim stosunku, ale mogę obstawić. ;) Ale jak
znam ,,życie'' -- zaraz pojawi się podatek od
bookmakerki. ;)

IMO specyficznego znaczenia nabierze
powiedzenie -- ,,myszy zjadły''. ;)

Data: 2014-09-25 21:44:36
Autor: RobertS
[...]

czasem wartość kredytu ma znaczenie + np. LTV,

przykładowo w PKO BP jest specjalna macierz to określania marży banku

Swoją drogą częściowo się wyjaśniło - we wrześniu zaksięgowali
transakcję kilka dni później niż miała miejsce. Kwitek mam... kto
obstawia, że będą kręcić że "liczy się data księgowania"?

nie będą kręcić, zawsze liczy się data księgowania

RobertS

Data: 2014-09-25 22:12:29
Autor: Pete
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego

Jeste jeszcze jeden czynnik: suma kredytu. Im suma niĹźsza tym marĹźa z

Nie-e
W toyotabank liczy się data operacji :P

--
Pete

Data: 2014-09-25 22:21:37
Autor: RobertS
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego

Nie-e
W toyotabank liczy się data operacji :P

to niszowy bank, a w którymś z większych tak jest?

RobertS

Data: 2014-09-26 00:18:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego

"RobertS" m01rae$7mn$2@sunflower.man.poznan.pl

nie będą kręcić, zawsze liczy się data księgowania

Mądry człowiek nie bije się o kawałek kości tam, gdzie
może pożreć całe zwierzę. ;) Po co Mille ma droczyć się
o jeden dzień kosztem niezadowolenia klienta karmiącego :)
ten bank? Ewentualny koszt ponownego zadowolenia/uszczęśliwienia
klienta jest zdecydowanie wyższy niż zyski płynące przy okazji
tracenia zadowolenia.

Data: 2014-09-29 09:48:35
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.09.2014 21:44, RobertS pisze:

[...]

W umowie jest mowa o moich płatnościach - co mnie obchodzi kiedy oni to księgują?

Data: 2014-09-29 10:33:33
Autor: Krzysztof Halasa
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> writes:

W umowie jest mowa o moich płatnościach - co mnie obchodzi kiedy oni
to księgują?

Ale w KC czy gdzie to tam jest stoi, że liczy się data, z jaką przelew
został zaksięgowany.
Tyle że to jest księgowanie na rachunku wierzyciela. W przypadku kredytu
wierzycielem jest bank, więc o jaki rachunek może chodzić? Pewnie o ten
w NBP :-)
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-10-04 02:16:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego

"Krzysztof Halasa" m34mvqhllu.fsf@intrepid.localdomain

W umowie jest mowa o moich płatnościach - co mnie
obchodzi kiedy oni to księgują?

A Ty na czyje wpłacałeś -- na swoje, czy na Millego,
i jak wpłacałeś? Przelałeś, czy wpłaciłeś surowce
w kasie Millego?

[...]

Mille nie ma swoich rachunków w swoim banku?

Data: 2014-10-04 11:32:07
Autor: Krzysztof Halasa
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> writes:

[...]

Mille nie ma swoich rachunkĂłw w swoim banku?

Pewnie ma, ale co klienta obchodzą wewnętrzne przeksięgowania? Istotny
jest moment zaksięgowania pieniędzy na rachunku wierzyciela :-)
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-10-05 18:57:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego

"Krzysztof Halasa" m3y4sw9o4o.fsf@intrepid.localdomain

Mille nie ma swoich rachunków w swoim banku?

Pewnie ma, ale co klienta obchodzą wewnętrzne przeksięgowania? Istotny
jest moment zaksięgowania pieniędzy na rachunku wierzyciela :-)

Wierzycielem jest Mille -- czy musi te pieniądze przekazywać poza swoje murki.

Data: 2014-10-05 19:36:16
Autor: Krzysztof Halasa
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> writes:

Wierzycielem jest Mille -- czy musi te pieniądze przekazywać poza swoje murki.

No ale chyba kilkudniowe opóźnienie w księgowaniu nie wzięło się
z wpłaty gotówkowej? Tylko z jakiegoś zewnętrznego przelewu?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-09-29 11:13:51
Autor: Liwiusz
Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego
W dniu 2014-09-25 11:01, Andrzej Lawa pisze:
Kwitek mam...

Jaki kwitek?

--
Liwiusz

Data: 2014-09-23 14:41:31
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.09.2014 13:08, RobertS pisze:

[...]

Spełnione z zapasem. Zadzwoniłem i właśnie bardzo pracowicie liczą od dłuższego czasu.

Och, ponoć w jednym miesiącu jedno rozliczenie coś się im o dzień omsknęło i się przypadkiem nie załapało...

ps
marża 3,85%? kosmos!

Przy konsolidacji?

Poza tym nie za bardzo mogłem szukać u konkurencji, bo mimo wartości zabezpieczenia przewyższającej bardzo znacząco hipoteki inne banki nie lubią się dołączać do zabezpieczenia.