Millennium i naliczanie odsetek na KK

Data: 2010-05-03 18:44:30
Autor: Karol
Millennium i naliczanie odsetek na KK
Witam

Jakieś dwa tygodnie temu wyrobiłem sobie kartę kredytową w Millennium i skorzystałem z opcji spłaty zadłużenia w innym banku z rachunku karty kredytowej - kwota niewielka - raptem 3kPLN. Operacji dokonałem 28.04.2010r.

Oprócz powyższego dokonałem kilku płatności w sklepach - bezgotówkowych. Nie pobierałem grosza w bankomacie - brak transakcji gotówkowych.

Dziś loguję się na swoje konto i widzę, że zostałem obciążony prowizją w wysokości 1% czyli 30PLN - ok!
Ale widzę również naliczone w dniu 30.04.2010r. odsetki w wysokości 5,70PLN

Wydaje mi się, że kwota jest troszkę nie taka. Jeżeli w regulaminie kart kredytowych pisze, że przy obliczaniu odsetek liczą rok za 365 dni to wg mnie powinienem zapłacić odsetek za 3 dni (28, 29 i 30 kwietnia)
czyli 3kPLN * 3 dni / 365 dni * 9,9% (określone w cenniku i umowie)
Wg mnie powinienem zostać obciążony kwotą 2,44PLN

Nawet jeżeli z jakichkolwiek błędów programowych potraktowaliby powyższą transakcją jako wypłatę z bankomatu i objęli 20% haraczem to i tak odsetki powinny wynosić 4,93PLN

Skąd zatem kwota 5,70PLN. Zanim zadzwonię do Infolinii chciałbym upewnić się, że czegoś nie pominąłem...

Karol

Data: 2010-05-03 20:37:22
Autor: MarekZ
Millennium i naliczanie odsetek na KK
Użytkownik "Karol" <KontaktNaMojej@StronieWWW.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hrmuhe$a1p$1@news.onet.pl...

Naliczenie zostało wykonane tak jak się to odbywa w Millennium.

Mille ma dość nietypowy sposób naliczania odsetek. W tym przypadku odsetki zostały naliczone do dnia 4 maja włącznie (czyli za 7 dni). W kolejnym okresie rozliczeniowym będziesz miał odsetki naliczane od dnia 5 maja. W przypadku gdybyś jednak spłacił kartę 4 maja Mille nie odda Ci niesłusznie pobranych odsetek za ten dzień, a ewentualnie wniesiona reklamacje zostania najprawdopodobniej uznana.

Standardowo Mille nalicza odsetki do 1 dnia roboczego kolejnego miesiąca włącznie (w przypadku spłaty karty w pierwszym dniu miesiąca jest się "w plecy"). W maju było inaczej, ze względu na te wolne dni.

Data: 2010-05-03 23:24:16
Autor: Karol
W dniu 2010-05-03 20:37, MarekZ pisze:

[...]

To by się zgadzało:
3kPLN * 7 dni (28.04.-04.05.) / 365 dni * 9,9% = 5,70PLN

Innymi słowy dla transakcji bezgotówkowych okres rozliczeniowy to miesiąc kalendarzowy, natomiast dla spłaty zadłużenia w innym banku to od drugiego dnia roboczego miesiąca do pierwszego dnia roboczego następnego miesiąca?

Jeżeli tak to zakładając, że 1/12 czyli 250PLN spłacę np. 25.05. to 31.05. moje konto zostanie obciążone kwotą:

3kPLN * 20 dni (05-24.05.) / 365 dni * 9,9% = 16,27PLN
2,75kPLN * 8 dni (25.05.-01.06.) / 365 * 9,9% = 5,97PLN
Razem 22,24PLN

Karol

Data: 2010-05-03 23:37:07
Autor: MarekZ
Użytkownik "Karol" <KontaktNaMojej@StronieWWW.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hrnetr$vck$1@news.onet.pl...

[...]

Okres rozliczeniowy to miesiąc kalendarzowy dla wszystkich rodzajów transakcji. Natomiast to, że na wyciągu masz odsetki opisane datą ostatniego dnia miesiąca nie oznacza w Millennium, że te odsetki są naliczane do ostatniego dnia miesiąca. Są naliczane do pierwszego dnia roboczego kolejnego miesiąca włącznie, tak jakby saldo na karcie nie uległo do tej daty zmianie (jest to korygowane w kolejnym okresie rozliczeniowym, za wyjątkiem sytuacji kiedy trzeba by oddać klientowi jakieś odsetki czyli dopisać jakąś kwotę do rachunku karty).

[...]

Zakładając, że spłacisz 250 zł z kapitału (bo w pierwszej kolejności spłaci się prowizja 30 zł oraz naliczone odsetki 5,70 zł), to tak.

Data: 2010-05-03 22:14:35
Autor: Feromon

Użytkownik "Karol" <KontaktNaMojej@StronieWWW.pl> napisał w wiadomości news:hrmuhe$a1p$1news.onet.pl...
[...]

Jeśli płatności kartą były wykonane później niż te 3000, to masz pecha,
bo do czasu spłacenia pierwszej transakcji (3000 na 9,9%) następne transakcje (załóżmy 500 zł)
"wiszą" na 20%. Inaczej mówiąc, jeśli te 3000 będą spłacane przez 6 miesięcy, to te 500 zł będą
do tego czasu obciązone odsetkami na poziomie 20%.
Taki mały haczyk. Pan namawiający mnie na konsolidację innych kart wydukał z siebie
tę informację "przyciśnięty kolanem" moich pytań typu:  "a co będzie gdy...".
A tak normalnie to mocno zachęcał mnie na używanie karty na codzień. Za to mu płacą.
Proponuję pożyczyć od kogoś 3000 na kilka dni, spłacić transakcje w Grace Period (pewnie już się nie da?) i znowu
wziąć 3000 na spłatę zadłużenia w innym banku, po czym kartę schować głęboko i nie używać
do czasu spłaty 3000.

Inną sprawą jest to, że nigdy nie potrafię wyliczyć swojej spłaty. Teoretyucznie jest to 5% zadłużenia plus odsetki.
Praktycznie jest to 5 % z (zadłużenie plus odsetki dopisywane już na początku miesiąca) plus minus X.

Samo X potrafi sięgać u mnie od 50 do100 zł (przy kwocie 17000).
Bierze się to chyba z dziennego sposobu liczenia. Miesiące nie są równe
a 1/30 to jest już 3 procent błędu. Ale pal licho. Ja uciekałem od 20% na moich kartach (mój błąd, dałem się zapętlić)
i teraz odsetki mam połowę mniejsze, a śliczna złota karta leży na dnie biurka czekając na ostatnią spłatę.
Wtedy pójdę do innego banku, który da mi kartę o limicie 20% większym i oprocentowaniem rzędu 16%.
Ale i tak będę używał spłaty w GP, chyba, że nagle będę potrzebował 50000 zł :))))) na drobne wydatki...

Pozdrawiam
Feromon

Data: 2010-05-03 23:45:51
Autor: Karol
W dniu 2010-05-03 22:14, Feromon pisze:

[...]

Wszystkie pozostałe transakcje są typu bezgotówkowego i nie mam najmniejszego zamiaru ich kredytować. Przez kilka lat użytkowania karty kredytowej nie przypominam sobie sytuacji abym kiedykolwiek nie spłacił w całość całej kwoty w okresie Grace Period :-)

[...]

Te trzy tysiące to nie konsolidacja kredytu lecz konieczność posiadania rezerwy "na czarną godzinę" w związku z likwidacją ROR w PKOBP i niechęcią likwidacji lokaty

[...]

Nie bardzo rozumiem...

Inną sprawą jest to, że nigdy nie potrafię wyliczyć swojej spłaty.
Teoretycznie jest to 5% zadłużenia plus odsetki.
[...]

Jeżeli masz na myśli Millennium to w regulaminie stoi jak wół: rok liczy się za 365 dni a miesiąc za rzeczywistą liczbę dni

[...]

Znaczy się wpadłeś w pułapkę kredytową.Chłopie - nie daj się zapętlić...

Jeden mój znajomy z pracy po ślubie mieszkał u teściów, każdy grosz odkładali na mieszkanie, a kiedy tych groszy była niezła kupka kupili wymarzone "M" wrzucając jako wkład własny wszystkie swoje zaskórniaki, a resztę zdobyli posiłkując się kredytem hipotecznym. Wszyscy wokoło kładli im do głowy: bank pożyczyłby Wam 100% wartości mieszkania (to było jakieś 2 lata temu), a własną kasę włóżcie w remont i zakup mebli, lodówki, pralki itd... Ale oni się uparli na wzięcie z banku jak najmniejszego kredytu i wprowadzili się do własnego "M" z widocznym dnem w sakiewce.
Wtedy otworzyły im się oczy: co prawda pralkę, lodówkę czy meble wzięli w systemie 30*0% ale remont mieszkania, cała drobnica czy zakup głupich sztućcy - KK szła w ruch...
W międzyczasie ona straciła pracę, on zaczął zarabiać mniej, jeden kredyt zaczęli spłacać drugim... Dziś spłata wszystkich kredytów (tych 30*0%) a mają ich chyba 8 albo 9, owych KK w wymaganych 5% i należnych odsetek, nierzadko przeterminowanych no i kredytu hipotecznego to równowartość około 1,2 jego pensji. Ona nie pracuje. Nie wiem jak oni dają sobie radę...

Karol

Data: 2010-05-04 10:40:06
Autor: Feromon

Użytkownik "Karol" <KontaktNaMojej@StronieWWW.pl> napisał w wiadomości news:hrng6c$2et$1news.onet.pl...
[...]

Pozostałe operacje owszem, są BEZGOTÓWKOWE, ale każde pieniądze
jakie wpłacasz idą na konto WCZEŚNIEJSZEJ operacji. Pozostałe operacje
zatem czekają na swoją kolej  na procencie 20% aż cała kwota POPRZEDNIEJ
operacji na 9,9% zostanie spłacone.

Być może nie jest to dokładnie Twój problem, ale tak zrozumiałem.
Nie rozumiem co pisałeś o czarnej godzinie. Więc czytam:

"SKORZYSTAŁEM z opcji spłaty zadłużenia w innym banku z rachunku karty
kredytowej - kwota niewielka - raptem 3kPLN. Operacji dokonałem 28.04.2010r"
Więc wszystko co spłacisz od tej operacji pomniejsza TĘ OPERACJĘ.
Późniejsze BEZGOTÓWKOWE stoją na 20% i czekają, więc NIE UŻYWAJ
tej karty, bo już NIE MA GRACE PERIOD dopóki nie spłacisz 3000 z 28 kwietnia br.

Co do dziwnych odsetek, to Pan z banku Zmylenium tłumaczył, że to są
wahania z powodu różnic w datach wystawiania wyciągu, spowodowanych
tym, że miesiące mają 30 lub 31 dni oraz czasem to wypada w łykend
i jest wystawiane z datą faktyczną a nie  za  RÓWNO miesiąc.

A wsprawie zadłużenia - pracowicie się oddłużam korzystając z połowę
mniejszych odsetek niż na tamtych kartach. W spiralę wkręcił mnie perfidnie
GE Moneybank - teraz BPH podnosząc mi bez mojego udziału limit karty.
A ja się dałem, optymistycznie myśląc, że jakoś dam radę. Teraz już umiem
korzystać z kart, ale za lekcję będę płacił jeszcze tak ze 2-3 lata.
Natomiast jak ich spłaciłem, to obcięli mi limit z 20000 do 2600.
Teraz to troskliwi, a 4 lata dostawali ode mnie po 3000 odsetek rocznie.

Skandalem jest wydawanie kart emerytom (to nie ja) i dopuszczanie
do tego, że rata jest równa emeryturze.

Pozdrawiam
Feromon

Data: 2010-05-04 18:51:55
Autor: Karol
W dniu 2010-05-04 10:40, Feromon pisze:

[...]

Faktycznie masz rację :-( Nie mniej jednak uważam, że zostałem wprowadzony w błąd przez pracownika banku...

Gdzie pisze w regulaminie, że transakcje są rozliczane od najwcześniejszej do najpóźniejszej, ewentualnie kolejność (najpierw spłata zadłużenia w innym banku a potem bezgotówkowe...)

Karol

Data: 2010-05-05 13:53:21
Autor: aleksander.gora@googlemail.com
On 4 Maj, 17:51, Karol <KontaktNaMo...@StronieWWW.pl> wrote:
> [...]

najwcześniejszej do najpóźniejszej, ewentualnie kolejność (najpierw
spłata zadłużenia w innym banku a potem bezgotówkowe...)

w zwiazku z moja emigracja dawno tu nie byłem ale z tego co kolega
pisze to zrobil tak zwany balance transfer i pozniej zaczal uzywac tej
samej karty jako normalnej, otoz caly trik na tym wlasnie polega
przelewasz na inne konto (czy to KK czy kredyt) pieniadze z limitu
karty i niby tanszy kredyt a tu klops bo owszem to z balance transfer
jest na 9,9% ale reszta jak wspomniano 20%, PODSTAWOWA ZASADA robisz z
karty BALANCE TRANSFER = NIE UZYWAJ JEJ DO MOMENTU SPŁATY , tu gdzie
jestem to na różnych serwisach www z poradami tak właśnie radzą i tu
mają rację, z tym że za balance transfer jest tylko prowizja do zwykle
3% kwoty, ale okres spłaty to do nawet 16mcy, więc nie bywa to tak
dotkliwe jeden koleś co pracuje w banku spłaca tak samochód (zapłacił
KK) teraz już chyba trzecią kartą ( transferem ;) ) ile oszczędził
dzięki temu nie wiem ale pewnie sporo

Millennium i naliczanie odsetek na KK