Millennium - moje dzisiejsze walki...

Data: 2009-07-20 23:55:47
Autor: Krzysztof Halasa
Millennium - moje dzisiejsze walki...
Jak wiemy, Millennium wprowadza oplaty za m.in. konta walutowe. Jako ze
mam tam tylko lokate (walutowa), stwierdzilem, ze nie bede placil za to,
ze pozyczam bankowi pieniadze. Bez przesady. Lokaty walutowe byly slabo
oprocentowane, ale przynajmniej to bank mi (cos tam) placil.

Lokata konczy sie w przyszlym miesiacu. Normalnie sama sie przedluzala
- to jakies grosze, albo raczej centy pozostale w gotowce po jakims
wyjezdzie, odsetki sa przypuszczalnie nizsze niz oplata za konto.
Ale nie ma powodu by likwidowac lokate przed czasem.

Teraz wedlug pracownikow Millennium (albo raczej pracownikow jednego
z ich oddzialow):
- Bank nie moze przyjac ode mnie pisma z wypowiedzeniem umowy konta
  walutowego.
- Pracownicy banku nie maja takze (cytuje) "obowiazku" poswiadczenia
  odmowy przyjecia pisma.
- Zdania wsrod personelu nie byly calkiem spojne (bylem jedynym klientem
  w danej chwili w oddziale), ale wszyscy zgadzali sie co do tego, ze
  klient nie ma prawa do doreczania bankowi korespondencji o wybranej
  przez siebie, nie przez bank, tresci.
- Ja jako klient, podpisujac umowe z bankiem, rzekomo zobowiazalem sie
  do skladania wypowiedzenia na "druku banku". Podobno to jest zawarte
  w regulaminie - na moja prosbe o pokazanie mi tego punktu regulaminu
  Pan kasjer wyszedl na jakis czas, a po powrocie juz nie wracal do
  tej teorii (ale studiowanie regulaminow nie jest moim hobby, moze
  istotnie jest tam cos podobnego?).
- Pan kasjer kilkakrotnie "upominal" mnie, ze go "nie slucham" (gdy
  w rzeczywistosci ja po prostu nie akceptowalem jego powtarzajacej sie
  propozycji zerwania lokaty przed terminem jej zakonczenia, ktory
  wypada zreszta w okresie wypowiedzenia).
- Przyznaje ze na pytanie o siedzibe banku dostalem calkowicie zgodna
  z prawda i satysfakcjonujaca mnie odpowiedz.
- Przy okazji dowiedzialem sie, ze podobnych(?) osob bylo wiecej, i ze
  pracownicy nie do konca sa pewni co maja w takiej sytuacji robic
  (wydaje mi sie, ze dotyczylo to nawet sytuacji bez dodatkowej
  komplikacji z lokata).

Tresc wypowiedzenia wedlug "wzoru banku" zawiera m.in.:
"Pani HAŁASA KRZYSZTOF" (nie wydaje mi sie bym zmienial plec)
"Wypowiedzenie umowy rachunku jest równoznaczne z wypowiedzeniem
wszystkich umów zawartych z Bankiem, w szczególności transakcji
obciążonych ryzykiem kredytowym i []".

Pan nie mógł zrozumiec co mi sie nie podoba w tym tekscie - "przeciez tu
chodzi o umowy zwiazane z danym rachunkiem" :-)

Wypowiedzenie transakcji? Tez podejrzane, ale poczatek mi wystarczyl by
tego nie podpisywac.

Kiedys w Millennium bylo inaczej - pamietam, ze personel znanego mi
wtedy oddzialu takze nie wiedzial "wszystkiego", i zwlaszcza w mniej
standardowych przypadkach musial sie kontaktowac z "centrala", a takze
niektorych rzeczy nie dalo sie latwo lub moze (nie pamietam) wcale
zalatwic. To bylo dla mnie normalne i akceptowalne. Obecnej sytuacji nie
moge niestety zakwalifikowac ani do jednej kategorii, ani do drugiej.

Zadzwonilem na "infolinie". Jedyne co pani mogla mi poradzic, to jazde
od oddzialu do oddzialu i szukanie takiego, w ktorym przyjma moje pismo
No nie wiem :-)

Oczywiscie wypowiedzenie skutecznie doreczylem, choc kosztowalo mnie to
dodatkowy kwadrans, i tylko dlatego tak malo, ze akurat przejezdzalem
kolo ich siedziby (swoja droga, parking dla klientow nie bylby chyba
zadnym zbytkiem). Tyle ze ja m.in. korzystalem z Millennium z tego
powodu, ze maja wzglednie dobrze rozwinieta siec placowek i bezplatne
wyplaty z powszechnie dostepnych bankomatow. Jesli zalatwienie prostej
sprawy wymaga wizyty w siedzibie, a "sieciowe" bankomaty staly sie
platne, to to chyba utracilo jakikolwiek sens.

No nic, zobaczymy co wykombinuja z wypowiedzeniem i lokata. Sprawa jest
chyba prosta, wystarczy jej nie odnawiac, ale po dzisiejszych
doswiadczeniach jestem pelen najgorszych przeczuc.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-07-21 10:27:37
Autor: ~|_ukasz
[...]

To nie jest żadna nowość w Zmyllennium, zauważone już parę lat temu. Też mnie szlag trafiał.
Pozostaje korespondencja do siedziby banku, obowiązkowo z żółtą zwrotką.
Pismo trzeba przemyśleć, bo jeśli czegoś brakuje (np. nr rach. do zwrotu środków) mogą utrudniać.
Wziąłbym ich formularz ("do wypełnienia w domu") i przepisał, pomijając niewygodne/podejrzane fragmenty :)

[...]

Nawet jeśli coś takiego jest w regulaminie, to nie wydaje się by rzeczywiście obowiązywało prawnie. Inna sprawa, że na druku banku będzie pewnie szybciej/łatwiej w większości przypadków.

A ze zmianą rodzaju konta (Superkonto na zwykłe/lokacyjne/rach. techniczny) ma ktoś jakieś nowe doświadczenia? Zdecydowali się co do procedur w tej sprawie?

pozdr
~|_.

Data: 2009-07-21 09:20:51
Autor: hiolka
Millennium - moje dzisiejsze walki...
A ze zmianą rodzaju konta (Superkonto na zwykłe/lokacyjne/rach. techniczny) ma ktoś jakieś nowe doświadczenia? Zdecydowali się co do procedur w tej sprawie?

Jestem z tych zainteresowanych konwersją rachunku Premium na rachunek techniczny. Na razie doświadczam chaosu, jaki panuje w Millenium:

1. od prawie tygodnia czekam na odpowiedz na maila w tej sprawie wysłanego przez Millekontakt..., prawdopodobnie się nie doczekam.

2. efekt pierwszego, ubiegłotygodiowego telefonu na infolinię w sprawie konwersji rachunku to zalecenie udania się do oddziału w celu załatwienia tej sprawy, najlepiej w okolicach końca lipca. Dodatkowo wówczas dowiedziałam się, że po konwersji będzie nadal będzie dostęp do rachunku przez Millenet (wydało mi się to mało prawdopodobne)

3. wczorajsza wizyta w oddziale... Tam kwestia konwersji jest prawie w ogóle nieznana, w każdym razie nie wiedziano nic o jakiejkolwiek procedurze, która by to umożliwiała. Pani konsultantka swtierdziła, że nie jest możliwa konwersja na rachunek techniczny, jeżeli posiada się zapis o rachunku bankowym w umowie kredytowej (sic), może co najwyżej zmienić mi konto na tańszą wersję. A jeżeli mam jakieś wątpliwości, to mogę do nich napisać pismo z zażaleniem (tu podsunięto mi czystą kartkę i długopis.

Żałość i zwątpienie. Kwestia klauzul niedozwolonych i przymuszanie klientów wbrew prawu do posiadania rachunku osobistego w ogóle nie brzmiała znajomo (haaloo, Millenium, jak szkolicie swoich pracowników??). Cała próba poradzenia sobie pani z niezaną sytuacją polegała na konsulatacjach z koleżanką (równie "dobrze poinformowaną") przez ściankę między biurkami.  Generalnie nic tam nie zwojowałam, wkurzona zadzwoniłam po raz kolejny na infolinię i informacja, którą tam uzyskałam wydaje się najbardziej wiążąca i prawdopodobna:

4. Info od konsultanta infolinii:
- pod koniec miesiąca będzie możliwa bezpłatna (i podobno bezproblemowa) konwersja konta Premium na rachunek techniczny. - nie będzie dostępu do tego rachunku przez Millenet (info o saldzie przez telefon lub w oddziale) - ot, rozwiązanie na miarę ery informatycznej, nawet w głupiej (przepraszam elektrownio!) elektrowni mam podgląd przez internet do salda swojego rachunku...
-konwersji będzie trzeba dokonać w oddziale.

Takie są wieści z placu boju.

A tu krótkie info do Millenium, jeżeli ktoś z tego banku czyta o nim opinie w internecie:

- szkolcie swoich konsultantów, klienci oczekują fachowej informacji (zamiast niedouczenia lub wręcz świadomego wprowadzania w błąd), a nie rybich oczu po drugiej stronie biurka.
- zadbajcie o spójne i jednolite stanowisko w jakiejś sprawie - różne info z Infolinii, niedoinformowanie oddziałów, ignorowanie klientów przez millekontakt.
- przesyłajcie szybciej info o procedurach do oddziałów - jeżeli do końca lipca nadal nic nie będzie wiadomo o procedurze konwersji, to wówczas spora liczba klietów może stracić panowanie nad nerwami w bezpośrednim kontakcie z konsultantami.
- pomyślcie nad okrojoną wersją Millenetu dla posiadaczy rachunków technicznych (choćby tylko z zakładką "kredyt")

To tyle, pozdrawiam!

Data: 2009-07-21 17:15:44
Autor: blad
Millennium - moje dzisiejsze walki...
Użytkownik "hiolka "
(...)
[...]

nie taka głupia elektrownia skoro to umożliwia - RWE (dawniej STOEN)
w Warszawie nic takiego nie ma :(
*** blad ***

Data: 2009-07-21 18:50:50
Autor: Valdi.Pavlack
Millennium - moje dzisiejsze walki...
"blad" news:h44mlm$a3q$1nemesis.news.neostrada.pl

nie taka głupia elektrownia skoro to umożliwia - RWE (dawniej STOEN)
w Warszawie nic takiego nie ma :(
*** blad ***

Jak już to zakład energetyczny :) - w PL 99,99% klientów kupuje prąd nie od
elektrowni tylko od ZE.

A schemat wygląda tak:
1. Elektrownia produkuję prąd
2. Prąd wyprodukowany w danej elektrowni kupują PSE
3. PSE sprzedają prąd ZE
4. ZE sprzedają klientom indywidualny itp. zakupiony od PSE prąd

Pośrednicy, pośrednicy, pośrednicy + opłaty przesyłowe i inne duperele w
rachunku sprawiają, że w stosunku do siły nabywczej przeciętnego Polaka mamy
kosmicznie drogą energię elektryczną :(

Przepraszam za OT.

PS.
A co do podglądu rachunków za prąd - rozumiem, że mówimy o funkcjonalności
jaką zaoferował swoim klientom Vattenfal - czy tak?

Data: 2009-07-22 11:16:00
Autor: hiolka
Millennium - moje dzisiejsze walki...
A co do podglądu rachunków za prąd - rozumiem, że mówimy o funkcjonalności
jaką zaoferował swoim klientom Vattenfal - czy tak?

Nie, to Energa.

Data: 2009-07-21 19:00:41
Autor: Ra
hiolka pisze:

> Jestem z tych zainteresowanych konwersją rachunku Premium na rachunek
> techniczny. Na razie doświadczam chaosu, jaki panuje w Millenium:

problem jest taki że decyzja była chyba dość nagła, nie ma jeszcze rozwiązania informatycznego, zresztą to typowy problem w wielu firmach gdzie zapomina się o it i it z gazet się dowiaduje o nowych rzeczach
> [...]
> się, że po konwersji będzie nadal będzie dostęp do rachunku przez Millenet
techniczne nie, lokacyjne tak

> [...]
> pismo
> z zażaleniem (tu podsunięto mi czystą kartkę i długopis.
panie sie nie znają i generalnie mają zakaz takiej konwersji, musisz pogadać z kierownikiem jego nie obowiązuje takie zalecenia

> [...]
> poradzenia sobie pani z niezaną sytuacją polegała na konsulatacjach z
> koleżanką (równie "dobrze poinformowaną") przez ściankę między biurkami.
tak u nich jest
> [...]
> w głupiej (przepraszam elektrownio!) elektrowni mam podgląd przez internet
ciekawe rachunki u nas płaci się stoenowi a on nie ma takich bajerów

widać też po odpisach bre - drugiego spekulanta na opcjach - że nieźle musieli popłynąć. szkoda tylko że dział inwestycji dostaje solidne premie za zyski a za straty płaci część detaliczna

Data: 2009-07-21 20:15:16
Autor: zycie_po_zyciu
Ra <aa@aa.com> napisał(a):
hiolka pisze:

> [...]
problem jest taki że decyzja była chyba dość nagła, nie ma jeszcze rozwiązania informatycznego, zresztą to typowy problem w wielu firmach gdzie zapomina się o it i it z gazet się dowiaduje o nowych rzeczach

Nieprawda. Konwersję można było zrobić "od zawsze", tylko teraz zrobiono z tego nieoficjalny zakaz. --

Data: 2009-07-22 09:35:12
Autor: Ra
  zycie_po_zyciu pisze:
Ra <aa@aa.com> napisał(a):
hiolka pisze:

> [...]

Nieprawda. Konwersję można było zrobić "od zawsze", tylko teraz zrobiono z tego nieoficjalny zakaz.
tak sorry chodziło mi o konto lokacyjne

Data: 2009-07-22 10:19:29
Autor: Cavallino
Użytkownik "Ra" <aa@aa.com> napisał w wiadomości news:

> [...]

Nieprawda. Konwersję można było zrobić "od zawsze", tylko teraz zrobiono z tego nieoficjalny zakaz.

To jest to samo co techniczne.

Data: 2009-07-22 13:07:24
Autor: Ra
Cavallino pisze:
> [...]

Nieprawda. Konwersję można było zrobić "od zawsze", tylko teraz zrobiono z tego nieoficjalny zakaz.

IMHO to będzie następca oszczędnościowego, mille nadal potrzebuje lokat ale zobaczymy
poza tym skoro "od zawsze" można kredyt podpiąć pod techniczne a pod lokacyjne jeszcze nie no to nie jest to to samo konto

Data: 2009-07-22 13:13:35
Autor: Cavallino
[...]

A dlaczego niby nie?
Można, tylko że to nie jest w interesie banku, więc ściemniają.

Data: 2009-07-22 20:05:01
Autor: Ra
Cavallino pisze:
[...]

Ponieważ produkt o nazwie konto lokacyjne pojawił się dopiero w najnowszej toip i data uruchomienia jest 01.08

Można, tylko że to nie jest w interesie banku, więc ściemniają.
konta techniczne jak i inne rzeczy "techniczne" jak sama nazwa wskazuje się wymagane ze względów technicznych przez system i zazwyczaj nie są wogóle widziane przez użytkowników i to ani klientów końcowych ani większości pracowników, przykładowo masz jeszcze konto do obsługi kk w czy kredytu gotówkowego - w mille nie znasz ich numerów

Data: 2009-07-22 20:07:11
Autor: Cavallino
[...]

Wiesz lepiej od banku?
Cytowałem już wiadomość którą mi przesłali, z której jasno wynika że konto techniczne i lokacyjne to to samo.
Więc nie bardzo rozumiem po co się upierasz, że jest inaczej.

Data: 2009-07-22 20:56:55
Autor: Ra
Cavallino pisze:
[...]

no cóż do końca nie wierzyłem że biznes może tak nazwać konto techniczne, które służy tylko i wyłącznie do księgowań
związanych z danych produktem czyli kredytem a nie lokatami

Data: 2009-07-23 07:43:07
Autor: Pete
W dniu 22.07.09 20:07, Cavallino pisze:
Użytkownik "Ra" <aa@aa.com> napisał w wiadomości news:

Wiesz lepiej od banku?

Od Banku czy może od jednego z pracowników?

Cytowałem już wiadomość którą mi przesłali, z której jasno wynika że
konto techniczne i lokacyjne to to samo.

Włącznie z oprocentowaniem? No no, zadziwia mnie ten bank....

--
Pete

Data: 2009-07-23 06:21:15
Autor: zycie_po_zyciu
Pete <nobody@nowhere.com> napisał(a):
> Cytowałem już wiadomość którą mi przesłali, z której jasno wynika że
> konto techniczne i lokacyjne to to samo.

Włącznie z oprocentowaniem? No no, zadziwia mnie ten bank....

Lokacyjne jest oprocentowane na cale 0%.
Lokacyjne to tak naprawdę marketingowa nazwa konta technicznego, czyli to jest to samo.

Data: 2009-07-23 12:45:38
Autor: Ra
  zycie_po_zyciu pisze:
[...]

dowiadywałem się u źródeł i marketingowo to może i to samo, ale tylko marketingowo

Millennium - moje dzisiejsze walki...