Millerowa Zupa Ogórkowa [Newsweek]

Data: 2015-02-15 03:30:36
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Millerowa Zupa Ogórkowa [Newsweek]

 Rafał Kalukin: Magdalena Ogórek - fantom, który zaczął żyć własnym życiem

14-02-2015 , ostatnia aktualizacja 14-02-2015 21:25  Kandydatka SLD tak naprawdę nie istnieje, jest tylko wizerunkiem. Ktoś jej skonstruował tożsamość z poglądów ogółu Polaków, absolutnie nie przejmując się, co to lewica, a co prawica.

Była atrakcyjna, trochę w stylu gwiazdy ze starego hollywoodzkiego filmu. Wiek trudny do określenia. Życiorys nieznany. Jej oblicze można było zobaczyć na miejskich bilbordach - z informacją, że to kandydatka na urząd Prezydenta RP. Nazywała się Wiktoria Cukt.

Wywiadów nie udzielała, spotkań z wyborcami unikała. Szersza prezentacja kandydatki miała za to miejsce w internecie. Na kliknięcie Wiktoria przedstawiała swoje poglądy. Pozbawione wyraźnych konturów ideologicznych, w zasadzie od Sasa do Lasa. Wygłaszane różnym językiem, czasem oficjalnym, czasem kolokwialnym, z różnym zaangażowaniem emocjonalnym. Lecz nadawało to kandydatce waloru ponadpartyjności i niezależności. Magdalena Ogórek w trakcie swojego wystąpienia zapowiedziała m.in. rozbicie zabetonowanej sceny politycznej, poprawę losu młodych Polaków i walkę z układem na polskich salonach politycznych.

Ktoś próbował zbierać podpisy pod wnioskiem o rejestrację kandydatki. Lecz PKW z góry odrzuciła taką możliwość. Powód? Wiktoria nie miała peselu. Ani adresu. Ani paszportu. W ogóle niczego, co posiada śmiertelnik w szponach biurokratycznego państwa. Bo Wiktoria Cukt nie była żywym człowiekiem, była jedynie wyabstrachowanym, pozbawionym prawdziwej cielesności wizerunkiem. Cyfrową kreacją, fantomem. Cybernetyczną gąbką chłonącą nasze wyobrażenia o polityce i demokracji. Każdy mógł wejść na stronę Wiktorii i wpisać własne poglądy, a ona je potem powtarzała w wirtualnych prezentacjach wyborczych. Pod wieloma względami była więc najbardziej demokratycznym kandydatem, jakiego tylko można sobie wyobrazić. Co by się stało, gdyby została prezydentem?

Wiktorię Cukt stworzyła na wybory 2000 roku grupa gdańskich happenerów z Centralnego Urzędu Kultury Technicznej. To był ich głos w raczkującej jeszcze wtedy debacie o perspektywach demokracji w świecie oplecionym globalną siecią. Czy brali pod uwagę, że ich futurologiczna zgrywa stanie się kiedyś polityczną realnością? I że po ich koncepcję sięgnie ktoś taki jak Leszek Miller?

Kandydatka SLD na prezydenta RP Magdalena Ogórek (w środku), lider SLD Leszek Miller (z prawej) i sekretarz generalny SLD Krzysztof Gawkowski (z lewej) podczas inauguracji kampanii wyborczej SLD

Po obejrzeniu wystąpienia z dzisiejszej konwencji SLD stawiam bowiem tezę, że Magdalena Ogórek jest nową wersją Wiktorii Cukt. Magdalena Ogórek tak naprawdę nie istnieje, jest tylko wizerunkiem. Ktoś jej skonstruował tożsamość z poglądów ogółu Polaków (absolutnie nie przejmując się, co to lewica, a co prawica). Posiłkując się zbiorowym losem młodych i wykształconych Polaków, lecz skazanych na staże i śmieciówki, napisano kandydatce stosowne CV. Jakiś fachura na bazie męskich fantazji spreparował cielesność Ogórek. Zaprogramował mimikę i gestykulację. Nieco jeszcze sztuczną, lecz prace nad udoskonaleniem ciągle trwają.

I tak fantom zaczął żyć własnym życiem. Możesz do niego wysłać pytanie drogą elektroniczną. Możesz obejrzeć wirtualną konwencję w Ożarowie (czyli nigdzie). Tyle że nie spotkasz Magdaleny Ogórek w realu ani nie obejrzysz z nią wywiadu na żywo. Sorry, ale technologia ma jeszcze swoje ograniczenia.

To działa. Wygląda więc na to, że Leszek Miller prowadzi nas wprost ku nowej epoce. Za 15 lat w wyborach prezydenckich nie będzie już Komorowskich, Dudów i Palikotów. Wyłącznie cyfrowe wizerunki programowane w oparciu o badania opinii publicznej. O wyglądzie modelek albo instruktorów z salonu fitness. Kto wie, może nawet szacowna Wiktoria Cukt raz jeszcze poszuka swej szansy? Wizerunki kandydatów, tak samo jak dziś żywi kandydaci, będą już mogły swobodnie debatować, spierać się, przemawiać. I to w rzeczy samej naszym językiem, nikt więc nie powie, że "oni" oderwali się od problemów zwykłych ludzi. Problem alienacji klasy politycznej zostanie raz na zawsze rozwiązany.

Pochwalmy więc Leszka Millera za to, że polską demokrację przeprowadza z epoki analogowej w cyfrową. Nie pukajmy się głowę z pytaniem, czy Miller oszalał. Przymknijmy oczy na defekty jego kandydatki. Nie opowiadajmy po kątach niepoprawnych kawałów o blondynkach. Doceńmy profetyczny wymiar kampanii SLD. Ten prekursorski projekt dopiero rozwija skrzydła.

http://opinie.newsweek.pl/konwencja-wyborcza-magdaleny-ogorek-wybory-prezydenckie-2015,artykuly,357156,1.html

http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103087,17382693,Ogorek_unika_mediow__ale_nie_internautow__Na_FB_apeluje_.html

Data: 2015-02-15 13:11:24
Autor: dr Schultz i koń Fritz
Millerowa Zupa Ogórkowa [Newsweek]
W dniu 2015-02-15 o 12:30, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
Życiorys nieznany.

A sponsor? Kto jest sponsorem? Bo taka kampania musi chyba droga jest?
Jak poznamy sponsora może wywąchamy intencje:)

Data: 2015-02-15 04:50:24
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu niedziela, 15 lutego 2015 13:11:32 UTC+1 użytkownik dr Schultz i koń Fritz napisał:
W dniu 2015-02-15 o 12:30, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
> Życiorys nieznany.

A sponsor? Kto jest sponsorem? Bo taka kampania musi chyba droga jest?
Jak poznamy sponsora może wywąchamy intencje:)

Kampania wirtualna mocno tansza, może kasa z tych przekręconych garczkow Meza Ogorka wystarczy?
;)

Data: 2015-02-15 14:20:41
Autor: dr Schultz i koń Fritz
W dniu 2015-02-15 o 13:50, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:

Kampania wirtualna mocno tansza, może kasa z tych przekręconych garczkow Meza Ogorka wystarczy?
;)

Z garnków powiadasz? A może z tych odsetek co frankiści teraz spłacają:)?

Miller od Magdalenki nie wspomina Marksa nawet jako marnego poety, bo woli się akurat przymilać do tych, których uznaje w zaślepieniu swoim za hipotetycznych wyborców Ogórek, tzn. do pożyczkobiorców hipotecznych, którzy połasili się wcześniej obleśnie na korzyść płynącą w obiecankach dla głupich kotów z korzystnych rzekomo na wieki relacji złotówki do szwajcarskiego franka. Miller nie zna się na polityce i dlatego spuścił się już, jak oświadczył, w tej sprawie na to, co zrobi dla frankistów premier Kopacz.

http://sowa.blog.quicksnake.pl/Marek-Glogoczowski/Puscic-zydow-z-torbami-PDO32-a-zydowki-z-nami-FO397-Zarys-Estetyki-Chazarow-von-Stefan-Kosiewski

Data: 2015-02-15 18:18:11
Autor: boukun

14-02-2015 , ostatnia aktualizacja 14-02-2015 21:25

Kandydatka SLD tak naprawdę nie istnieje, jest tylko wizerunkiem. Ktoś jej skonstruował tożsamość z poglądów ogółu Polaków, absolutnie nie przejmując się, co to lewica, a co prawica.

Oj, reżim się sra, oj sra, to dobrze rokuje... Jak mówiła wczoraj na zakończenie swojej konwencji pani Magdalena Ogórek, jej wystąpienie napisała wyłącznie sama i wynikało z jej całego dotychczasowego życiowego doświadczenia i było od serca. Miller natomiast potem się wypowiadał i potwierdził, że swoje wystąpienia pani Magda pisała sama i on nawet nie miał z nią żadnego kontaktu ostatnio i dostępu do niej... Faktem jest natomiast, że poglądy pani Magdaleny Ogórek są tożsame z moimi w całej rozciągłości i jak mniemam, właśnie z większością Polaków i dlatego na nią Polacy będą w większości głosować... Wszystko, ale to wszystko u niej gra i jest na miejscu jak powinnio być, w każdym detalu jest uniwersalna...

boukun

Data: 2015-02-18 00:59:07
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu niedziela, 15 lutego 2015 18:18:12 UTC+1 użytkownik boukun napisał:
> [...]
>
> Kandydatka SLD tak naprawdę nie istnieje, jest tylko wizerunkiem. Ktoś jej > skonstruował tożsamość z poglądów ogółu Polaków, absolutnie nie przejmując > się, co to lewica, a co prawica.

Oj, reżim się sra, oj sra, to dobrze rokuje...[ciach] i dlatego Polacy będą w większości głosować...

....na komedianta/stanczyka Kukiza ;)

POmoż zbierac POdpisy na Kukiza...

http://www.kukiz.org/

Szanowni Państwo, Drodzy Przyjaciele

Wielu z Was poznało mnie jako muzyka. Dziś jednak nie dołączę się do koncertu kolejnych politycznych obietnic bez pokrycia. Dziś staję przed Wami jako obywatel, który chce głośno powiedzieć o potrzebie ZMIAN. My obywatele musimy odzyskać realny wpływ na nasze państwo..

Kandyduję na urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, aby móc głośno powiedzieć Polakom, że ZMIANA JEST MOŻLIWA!

Prawdziwe, a nie kosmetyczne, zmiany zaczną się od wprowadzenia jednomandatowych okręgów wyborczych (JOW) w wyborach do Sejmu. Na wzór Wielkiej Brytanii. Jeden poseł w jednym okręgu to początek odpowiedzialności w polityce. Tylko odpowiedzialni przed narodem politycy mogą wybierać uczciwych, odpowiedzialnych i kompetentnych urzędników.

Konieczna jest głęboka reforma wymiaru sprawiedliwości polegająca na przywróceniu społecznej kontroli nad sądami i prokuraturą. Konieczne są działania ratujące polską gospodarkę, miejsca pracy, pozwalające na wykorzystanie naszych bogactw naturalnych jakimi są choćby zasoby węgla kamiennego. Tymi szczegółowymi problemami może zająć się odpowiedzialny Sejm złożony z posłów wybranych w JOW  a dopilnować musi sprawny i uczciwy wymiar sprawiedliwości.

Istota mojego programu to "Przywrócenie państwa obywatelom". To piękna idea, dla której warto jest podjąć trud walki o najwyższy urząd w państwie.

Jeśli wesprzecie mnie w tej walce - razem zwyciężymy!

Paweł Kukiz

Pomóż zebrać 100 tysięcy podpisów pod kandydaturą Pawła Kukiza http://www.kukiz.org/

Data: 2015-02-18 19:50:23
Autor: boukun
<mcmlxxi.xi.xi@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag news:ad3c558d-e8fe-42a1-9d78-cc50621b21dagooglegroups.com...
> [...]
> się, co to lewica, a co prawica.

Oj, reżim się sra, oj sra, to dobrze rokuje...[ciach] i dlatego Polacy będą w

Oszołom od kapitalistycznych JOWów...

boukun

Millerowa Zupa Ogórkowa [Newsweek]