Mimo, że jest sucho i pogodnie, to opony letnie już nie trzymają

Data: 2010-10-29 23:45:00
Autor: Michał
Mimo, że jest sucho i pogodnie, to opony letnie już nie trzymają
Katanka <katanka24@interia.pl> napisał(a):
Pojeździłem sobie wczoraj dość ostro po okolicznych, krętych drogach. Było
okoł
o 4-5 stopni za oknem i mimo, że asfalt był suchy, to opony nie trzymały jak powinny. Przy dodawaniu gazu o wiele szybciej traciły przyczepność. Auto na zakrętach było też znacznie bardziej podsterowne i w kilku momentach się zdziwiłem, że nie moge utrzymać toru jazdy, gdy jeszcze dwa miesiące temu
można
 było bez problemu przy tej samej prędkości.

Chyba pora zmieniac opony na zimowe, choć za oknem pięknie słońce świeci.
Będzi
e poprawa podczas takich samych warunków na tej samej drodze, czy raczej nie?

Właśnie zmieniłem na zimowe i zrobiłem 700km dziś.

Zimówki (Continental ???) trzymają gorzej, znacznie niż zniszczone letnie
(poszły w kosz, nie nadawały się - o dziury (i nie tylko) "się popsuły")

Za to rozmiar teraz mam w końcu taki jak powinien być, bo poprzedni właściciel dał wąskie jakieś.

I hałas mniejszy (ponad 150km/h), bo się okazało że to opony wibrowały
że hej... poniżej ~150 głośniej niż letnie.

Co do ślizga:
Tak jak dodam gazu to czasami ślizga, ale szpera popsuta
u mnie lub jej brak. ASR nie złapie tego szybko ? szpery brak ?

a i szerokie lepsze na koleiny :) zdecydowanie ! 205/60R15 są ok i dobrze tłumią, tylko mam małe felgi to opona może być gruba :)

pozdrawiam.

--

Mimo, że jest sucho i pogodnie, to opony letnie już nie trzymają