[Twizy] Minął rok

Data: 2020-11-17 23:40:50
Autor: Marcin N
[Twizy] Minął rok
W dniu 2020-11-17 o 18:56, ii pisze:
Rachunek mi wystawiono za rok ładowania Twizy. 170zł. Nie wiem czy na raty tego nie rozłożyć...

Twizy kosztuje 53 tys zł. Szyby dodatkowo 1700, alarm 1500.
Silnik o mocy 17 KM (maluch miał 21), zasięg 100 km, prędkość maksymalna 80 km/h, długość 2.34m, szerokość 1.40m, masy nie znalazłem, pomieści 2 osoby.

Gdyby nie ta cena...

--
MN

Data: 2020-11-18 13:20:36
Autor: ii
[Twizy] Minął rok
W dniu 17.11.2020 o 23:40, Marcin N pisze:
[...]

No najtańszy elektryk. Ceny kolejnych rozpoczynają się od 100 tys zł.

Data: 2020-11-18 13:41:22
Autor: Cavallino
[Twizy] Minął rok
W dniu 18-11-2020 o 13:20, ii pisze:
[...]

Nieprawda.
Elektryczne skrzyżowania skuterów z samochodami, w rodzaju Twizy, też bez szybkiego ładowania, możesz znaleźć na otomoto taniej niż Twizy.

A od 100 tys zaczynają się samochody elektryczne.
W miarę normalne i nadające się do normalnej jazdy na każdej drodze.

Porównujmy porównywalne, a nie Twizy do Citigo.
Bo tak tak jakbyś porównywął Aixama do benzynowego Citigo - całkowicie to bez sensu.

Data: 2020-11-18 14:59:26
Autor: ii
[Twizy] Minął rok
W dniu 18.11.2020 o 13:41, Cavallino pisze:
[...]

Możesz też Twizy porównać z hulajnogą. Natomiast kiedy mowa o samochodzie elektrycznym to jednak niczego tańszego od Twizy nie ma. A droższe, tak jak napisałem, zaczyna się od 100 tys zł. Jest jeden chiński ... zapomniałem dokładnej nazwy który coś 90 tys kosztuje, ale w ogóle nie istnieje na rynku więc nie bardzo jest sens o nim wspominać. No i ten Citroen, AMI czy jakoś tak, ale on też chyba jeszcze nie zaistniał, zresztą jest do carsharingu tylko.

A od 100 tys zaczynają się samochody elektryczne.
W miarę normalne i nadające się do normalnej jazdy na każdej drodze.

Nie bardzo normalne. Nie da się z Warszawy wybrać na morze w długi łikend. Bo nawet jak się nad to morze dojedzie to już można mieć problem z powrotem. Korek do ładowarki już dziś. O tym już pisaliśmy. Wspominam tylko dlatego, że z perspektywy zwykłego użytkownika nie ma w nich niczego normalniejszego od Twizy. Po prostu za większe pieniądze więcej się dostaje. Może gdyby porównać z Teslą byłoby inaczej. Ale to kolejna półka cenowa. W ogóle całe to gadanie o cenach w salonie nie ma sensu jak ktoś jeszcze nigdy niczego w salonie nie kupił i kupić nie zamierza. Większość tutaj nie kupuje nowych i tylko myśli, że jakby z nieba spadło to w końcu sobie kupią. No ale przecież nie spadnie. Wszystko co może się zmienić to to, że zamiast kupić samochód, wynajmą go długoterminowo.

Porównujmy porównywalne, a nie Twizy do Citigo.
Bo tak tak jakbyś porównywął Aixama do benzynowego Citigo - całkowicie to bez sensu.

Ja nie porównuję. Wy porównujecie. Ja po prostu napisałem że za ładowanie zapłaciłem 170zł :-) Oczywiście jakoś odniosłem się do przedstawionych porównań, ale to raczej dlatego, że jakieś absurdalne kalkulacje widzę.

Data: 2020-11-18 15:25:03
Autor: Cavallino
[Twizy] Minął rok
W dniu 18-11-2020 o 14:59, ii pisze:
[...]

Użyteczność faktycznie dość zbliżona.

A od 100 tys zaczynają się samochody elektryczne.
W miarę normalne i nadające się do normalnej jazdy na każdej drodze.

Nie bardzo normalne. Nie da się z Warszawy wybrać na morze w długi łikend.

Bo ponieważ?
Już nie wspominając o tym, ze dojazdy z Warszawy interesują mnie jak zeszłoroczny śnieg.

Bo nawet jak się nad to morze dojedzie to już można mieć problem z powrotem.

Filmów z dojazdu nad morze (południowe) elektrykami jest całkiem sporo.
Również takimi za 100 tys (z dopłatą).

>Korek do ładowarki już dziś.

Darmowej.
A na płatnych hula wiatr.

O tym już pisaliśmy. Wspominam
tylko dlatego, że z perspektywy zwykłego użytkownika nie ma w nich niczego normalniejszego od Twizy.

Jest mnóstwo - szybkie ładowanie, sensowny zasięg i da się wcisnąć 4 osoby, lub całkiem sporo bagażu.

Data: 2020-11-18 17:56:34
Autor: ii
[Twizy] Minął rok
W dniu 18.11.2020 o 15:25, Cavallino pisze:
[...]

P..isz po prostu.

[...]

Co mnie to.

> [...]

Filmów z dojazdu nad morze (południowe) elektrykami jest całkiem sporo.

Darmowej.
A na płatnych hula wiatr.

http://niusy.pl/@wyborkierowcow.pl/aco

[...]

Tylko zaparkować się nie da. Cóż za pech. Jaki cudowny samochód. Och ach.

Data: 2020-11-19 07:45:38
Autor: Cavallino
[Twizy] Minął rok
W dniu 18-11-2020 o 17:56, ii pisze:

[...]

W sensie że Twizy potrzebuje aż tak sporo mniej miejsca niż Citigo?
Chyba jednak nie do końca....

[Twizy] Minął rok