Mini DDR jako objazd malego ronda dla rowerow

Data: 2011-05-29 10:48:13
Autor: Piotrpo
Mini DDR jako objazd malego ronda dla rowerow
On 29 Maj, 18:45, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

Teraz pytanie - czy takie "wynalazki" sa powszechne? Nazwalbym to
"objazdem ronda dla rowerow" - ale nie do konca rozumiem idee. Czemu
ma to sluzyc?
Sporo tego, chociaż u mnie ostatecznie przedłużyli to normalnymi DDR.
Sensu w tym raczej wielkiego nie ma - ot ktoś chciał o ciebie zadbać,
bo jeszcze by ci przyszło w lewo skręcać.

Data: 2011-05-29 11:34:16
Autor: Rowerex
On 29 Maj, 18:48, Piotrpo <piot...@gmail.com> wrote:
> [...]

Sensu w tym raczej wielkiego nie ma - ot ktoś chciał o ciebie zadbać,
bo jeszcze by ci przyszło w lewo skręcać.

A co w swietle nowych przepisow?

Np. rowerzysta jedzie za samochodem, dojezda do ronda, samochod jedzie
wolno i ma zamiar skrecac w prawo, rowerzysta mija go z prawej (bo mu
wolno), wjezdza na "objazdową" DDR tuz przed rondem (w tym momecie
samochodowi drogi nie zajedzie) i za sekunde rowerzysta jest na
przejezdzie, na ktory usiluje skrecic ow samochod... - zachowanie moze
brutalne, ale czy w ten sposob rowerzysta nie "nabierze" pierwszenstwa
na przjezdze wzgledem samochodu skrecajacego w prawo? Wszak jedzie
"prosto" po DDR, a samochod skreca w prawo, a fakt ominiecia go z
prawej przed wjazdem na rondo byl zgodny z przepisami.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-29 12:23:57
Autor: Piotrpo
On 29 Maj, 20:34, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

A co w swietle nowych przepisow?

No, masz pierwszeństwo na przejeździe, wcześniej też miałeś, ale
"mniejsze".

Mini DDR jako objazd malego ronda dla rowerow