Mini PC w praktyce [reloaded]

Data: 2016-12-27 14:53:34
Autor: Piotr Rezmer
Mini PC w praktyce [reloaded]
Oto krótka recenzja sprzętu który zakupiłem by zastąpić stary komputer stacjonarny. Wybór padł na HP 260 Mini G1 DM, który zakupiłem w cenie około 520zł. Wcześniej zadawałem pytanie o to jaki sprzęt wybrać w wątku z 22 listopada 2016 - MiniPC w praktyce.

HP 260 G1 DM Mini
W pudełku jest zasilacz, jednostka + podstawka, klawiatura, mysz. Zamiast klawiatury i myszy wolałbym aby był w dostawie adapter VESA. Klawiatura dość toporna, głośna, oldskulowa, wyposażona w przyciski regulacji głośności i wyłączania komputera. Myszka przewodowa z rolką, bez bocznych przycisków. Nie ma żadnej płytki z systemem operacyjnym. Na urządzeniu jest preinstalowany Windows 8.1 64 bit. Na obudowie nalepka z napisem Windows 8.1. Aby prawidłowo zaktualizować system do Windows 10 należy dokonać migracji przy użyciu pendrive'a (ponieważ dysk 32GB jest w tym przypadku zbyt mały)
Ostatnie poprawki do OS zostały zainstalowane w marcu 2015. Próba wyszukania poprawek trwa wiecznie. Po upgradzie do Win 10, poprawki instalują się już normalnie. Minusem migracji do Win 10 jest znaczne zmniejszenie ilości wolnego miejsca na dysku. Przy Win 8.1 dysk 32GB był podzielony na partycje 20GB i 8GB. Pierwsza to normalna partycja Windows, druga to partycja recovery. System operacyjny zajmował bardzo przyzwoitą ilość: 3 GB, czyli dla użytkownika pozostaje 17. Po migracji do Win 10, znika partycja recovery a system zabiera około 15 GB. Pozostaje jednak możliwość bootowania urządzenia z USB utworzonego przez Windows 10 Media creation tool. Niestety po migracji przestaje działać prawidłowo opcja recovery.
Aby nie męczyć się z ograniczeniami wolnego miejsca, podłączyłem przez SCSI Initiator storage na moim domowym NAS. Na nowy dysk "lokalny" przeniosłem foldery użytkownika takie jak pulpit, downloads itd. Oprócz tego na tym dysku umieściłem folder zarządzany przez OneDrive.
Komputer wyposażony jest w 1 moduł 2GB RAM, drugi slot jest nieobsadzony.
Jeśli chodzi o szum wentylatora to jest on na akceptowalnym poziomie, choć przyznam że wolałbym aby była to całkowicie pasywna jednostka (tak jak mój podstawowy komputer).
Wydajność: podczas odtwarzaniu filmów obciążenie CPU jest na poziomie kilkunastu procent czyli bardzo dobrze.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Mini PC w praktyce [reloaded]