Minimalny czas zielonego ¶wiatła na skrzyżowaniu?

Data: 2009-12-06 11:23:46
Autor: Rowerex
Minimalny czas zielonego ¶wiatła na skrzyżowaniu?
Czy jaki¶ przepis okre¶la minimalny czas ¶wiecenia się zielonego
¶wiatła na skrzyżowaniu? Nie chodzi tu o żaden przejazd rowerowy,
przej¶cie dla pieszych, tylko o skrzyżowanie dwóch jezdni.

Mam w pobliżu takie skrzyżowanie, na którym jedna z krzyżuj±cych się
dróg została potraktowana jako "ta gorsza", wobec czego skrócono na
niej czas ¶wiecenia się ¶wiatła zielonego. Skrócono go tak bardzo, że
gdy z przodu stoi choćby jeden samochód, to trzeba się zbierać niemal
sprintem by zd±żyć przejechać na zielonym.

Osoby starsze na rowerach nawet gdy stoj± "pierwsze", to zanim się
"zbior±", wsi±d± na rower i rusz±, to na ¶rodku spotka ich już
czerwone, a kierowcy na drugiej jezdni nie zawsze bywaj± wyrozumiali i
ruszaj± z kopyta jak tylko ujrz± swoje zielone...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-12-06 19:42:59
Autor: piecia aka dracorp
Minimalny czas zielonego ¶wiatła na skrzyżowaniu?
Dnia Sun, 06 Dec 2009 11:23:46 -0800, Rowerex napisał(a):

Czy jakiś przepis określa minimalny czas świecenia się zielonego światła
na skrzyżowaniu? Nie chodzi tu o żaden przejazd rowerowy, przejście dla
pieszych, tylko o skrzyĹĽowanie dwĂłch jezdni.

U mnie w mieście niestety to norma. Może to naturalna selekcja?

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-12-06 20:53:18
Autor: arturbac
Minimalny czas zielonego światła na skrzyż owaniu?
piecia aka dracorp pisze:
[...]

Tych co ryzykujÄ… mimo wszystko na czerwonym ?

Data: 2009-12-06 19:53:50
Autor: Bartek
Minimalny czas zielonego ¶wiatła na skrzyżowaniu?
W zależno¶ci od rodzaju sygnalizacji długo¶ć zielonego to minimum 5-6 sekund.
Czas między pojawieniem się żółtego dla jednego wlotu a zielonym dla
prostopadłego liczony jak dla żwawych samochodów.

ROZPORZˇDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych
oraz urz±dzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na
drogach
(Dz. U. z dnia 23 grudnia 2003 r.)
Zał±cznik 3.8.2 c) d) i e)

Bartek

Data: 2009-12-06 21:38:59
Autor: artek

http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/03/d03l81/zal3_8.pdf

--
artek

Data: 2009-12-12 03:53:46
Autor: Rowerex
Minimalny czas zielonego ¶wiatła na skrzyżowa niu? - pomierzyłem
On 6 Gru, 20:53, "Bartek" <bosman_maly.SKA...@gazeta.pl> wrote:

W zależno¶ci od rodzaju sygnalizacji długo¶ć zielonego to minimum 5-6 sekund.

Dzi¶ pomierzyłem z zegarkiem w ręku - zielone trwa 5 sekund. Je¶li
stoi np. sznurek trzech samochodów, to pierwsze dwa mog± się wyrobić,
chyba że który¶ skręca i puszcza pojazdy z przeciwka.

Na prostopadłej jezdni ¶wiatło żółte przed zielonym jest do¶ć krótkie,
trwa nie więcej niż 1 sekundę - dużo dłuższe jest żółte przed
czerwonym. Zależno¶ci między ¶wiatłami na poszczególnych jezdniach nie
mierzyłem.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-12-12 13:31:52
Autor: johnkelly
Rowerex pisze:
[...]

Masz to opisane w p. 8.2 rozporz±dzenia w sprawie warunków technicznych znaków (i tak dalej). Pomierz, porównaj - je¶li co¶ nie gra poinformuj zarz±dcę tego skrzyżowania.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu
................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2009-12-07 08:33:25
Autor: kenubi
Rowerex wrote:

[...]

A z innej beki - czy pojazdy będ±ce na skrzyżowaniu nie maj± pierwszeństwa [zjazdu z niego]?
To nie jest "wyrozumiali", to jest chamstwo i buractwo - może by tak film z sytuacji nagrać?
m.

Data: 2009-12-07 12:07:22
Autor: arturbac
kenubi pisze:
Rowerex wrote:

[...]

A może by nagrać o burakach wjeżdżaj±cych na zółtym czy czerwonym z pełn± prędko¶ci± ?

IMHO można nagrać film o polskich "super" kierowcach co maj± zdanie o sobie żę s± ¶witnymi kierowcami w 90% przy czym s±dz± że to tylko oni s± ¶wietni a reszta to burki i uważaj± iż znaj± ¶witnie przepisy (PorD) nigdy go nie czytaj±c czy nawet słysz±c jak nazywa się ta ustawa.

Data: 2009-12-08 09:58:26
Autor: kenubi
arturbac wrote:

kenubi pisze:
Rowerex wrote:

[...]

Wystarczy Rozdział 1 art.3 p.1 - czyli wła¶ciwie pierwszy punkt PoRD

Data: 2009-12-07 12:10:20
Autor: Michał Pysz
[...]
Hmmm ale zielone to nie jest sygnał: 'wsiadamy na rower'
tylko 'jedziemy'.

mp.

Data: 2009-12-07 11:30:52
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 07 Dec 2009 12:10:20 +0100, Michał Pysz napisał(a):

Hmmm ale zielone to nie jest sygnał: 'wsiadamy na rower' tylko
'jedziemy'.

Na przejściu nie ma żółtego.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-12-07 12:33:30
Autor: Mariusz Kruk
Minimalny czas zielonego światła na skrzyżowaniu?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "piecia aka dracorp"
Hmmm ale zielone to nie jest sygnał: 'wsiadamy na rower' tylko
'jedziemy'.
Na przej¶ciu nie ma żółtego.

Po przej¶ciu się nie jeĽdzi, nieprawdaż?

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-12-07 16:01:58
Autor: piecia aka dracorp
Minimalny czas zielonego ¶wiatła na skrzyżowaniu?
Dnia Mon, 07 Dec 2009 12:33:30 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

Po przejściu się nie jeździ, nieprawdaż?
E tam. Aż kusi mnie coby iść na feralne skrzyżowania i sprawdzić ile pali się zielone światło i policzyć jaką prędkością trzeba przechodzić aby się wyrobić. Do kogo później pisać jakieś pismo? Pomijam jeszcze kwestię wciskania przycisku aby zapaliło się zielone na przejściu. A te wciskanie to nie podchodzi pod dyskryminację pieszych i rowerzystów? Bo ja był bym za tym żeby kierowcy przed skrzyżowaniem też wciskali przyciski żeby mieć zielone.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-12-07 16:04:36
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-12-07, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Dla rowerzystĂłw jest niezgodne z ustawÄ…, dla pieszych jest dopuszczalne.

Data: 2009-12-07 17:21:08
Autor: Piotr P.
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-12-07, piecia aka dracorp wrote:
[...]

O, możesz podać podstawę?

Data: 2009-12-07 16:52:19
Autor: Jan Srzednicki

http://bractworowerowe.blox.pl/2009/04/Nie-dla-przyciskow-dla-rowerzystow.html

Data: 2009-12-07 18:19:37
Autor: BoDro
Jan Srzednicki pisze:

Dla rowerzystĂłw jest niezgodne z ustawÄ…, dla pieszych jest dopuszczalne.
O, możesz podać podstawę?

http://bractworowerowe.blox.pl/2009/04/Nie-dla-przyciskow-dla-rowerzystow.html

no fajnie, ale drogowcy idą w zaparte i kolejne skrzyżowania z przejazdami zaopatrują w przyciski dla cyklistów. Tu by się przydało rozpętać jakąś centralną akcję antyprzyciskową - łącznie z zaskarżeniem łamania rozporządzenia do samego Potężnego Archikratora :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-12-07 17:25:07
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-12-07, BoDro wrote:
Jan Srzednicki pisze:

[...]

To rozpętuj, pisz, awanturuj się, informuj o zamiarach złożenia
zawiadomień do sądów administracyjnych itd.

Data: 2009-12-07 17:07:54
Autor: johnkelly
piecia aka dracorp pisze:
[...]

Do zarzÄ…dcy drogi i zarzÄ…dzajÄ…cego ruchem na niej.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2009-12-07 13:02:09
Autor: Michał Pysz
Minimalny czas zielonego światła na skrzy żowaniu?
Hmmm ale zielone to nie jest sygnał: 'wsiadamy na rower' tylko
'jedziemy'.

Na przejściu nie ma żółtego.

Ale z postu wynika, że chodzi o jezdnię a nie przejście.

mp.

Data: 2009-12-07 06:58:14
Autor: Rowerex
On 7 Gru, 13:02, Michał Pysz <pysz.mic...@wp.pl> wrote:

> Na przej¶ciu nie ma żółtego.

Ale z postu wynika, że chodzi o jezdnię a nie przej¶cie.

No to kiedy "wsiadamy na rower"? W ci±gu sekundy gdy ¶wieci się żółte?
Dla 20-latka może to może piku¶ (o ile się nie przewróci), ale
wytłumacz 70-latkowi wioz±cemu zakupy i bynajmniej nie startuj±cemu w
maratonach rowerowych, że "musi dziadek się sprężać".

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-12-07 16:13:21
Autor: Michał Pysz
Rowerex pisze:
[...]

Pytanie:
jak prowadzisz auto (albo kto¶ inny je¶li nie używasz) to na czerwonym gasisz silnik i wysiadasz z auta???
Bo ja jak czekam na zielone to ustawiam korby tak by było pro¶ciej ruszyć i gdy spodziewam się już żółtego to przygotowywuję się do jazdy. Jak się pojawia żółte to wciskam pedał i ruszam.

Sorry ale do jazdy trzeba się przygotować.
Zreszt± z kierowcami jest podobnie. Jak się pojawia żółte to zaczynaj± szukać dr±żka biegów, na pocz±tku zielonego wciskaj± bieg i po 2-3 sekundach ruszaj±. A na żółty to powinni już zaczynać sprzęgło popuszczać!!

Gdyby jeĽdzili (kierowcy i te Twoje dziadki) to by nie było kłopotów!

mp.

Data: 2009-12-07 10:51:10
Autor: Rowerex
On 7 Gru, 16:13, Michał Pysz <pysz.mic...@wp.pl> wrote:

> [...]

Pytanie:
jak prowadzisz auto (albo kto¶ inny je¶li nie używasz) to na czerwonym

Nie mam prawa jazdy :P

Bo ja jak czekam na zielone to ustawiam korby tak by było pro¶ciej ruszyć

Jaki¶ instruktaż można prosić?

i gdy spodziewam się już żółtego

Na jakiej podstawie "spodziewasz się żółtego"?

to przygotowywuję się do jazdy.

instruktażu c.d.

Jak się pojawia żółte to wciskam pedał i ruszam.

Taaa... i walisz w samochody stoj±ce przed Tob±, bo nie wszystkie maj±
obowi±zek jazdy na wprost, a nie każde skrzyżowanie składa się z jedni
o wydzielonych pasach do skrętów, a to skrzyżowanie takich nie ma. W
dodatku bierzesz na zderzak wszystkie "pozostało¶ci zielonego" z
drugiej krzyżuj±cej się jezdni, no bo kto¶ mógł wjechać tuż przed
żółtym i mógł nie zd±żyć jeszcze opu¶cić skrzyżowania..

Sorry ale do jazdy trzeba się przygotować.

trening, trening trening, a dziadki wynocha :P

[...]

A podstawa prawna odno¶nie sprzęgła? ;)

Gdyby jeĽdzili (kierowcy i te Twoje dziadki) to by nie było kłopotów!

Brakło słowa "tak" w tym zdaniu o ile dobrze rozumiem.

Zauważ, że uczepiłe¶ się "natychmiastowego ruszania na zielonym tuż po
żółtym " a zupełnie pomijasz kwestię "opuszczania skrzyżowania na
końcu zielonego tuż przed żółtym i czerwonym" - no bo co, że gdy
"czuję, że zielone się kończy" to nie wjeżdżam? A sk±d mam wiedzieć,
że się kończy?

A po za tym, wolno jeszcze poruszać się konnymi pojazdami
zaprzęgowymi, które od czasu do czasu jeżdż± ow± drog± o krótkim
zielonym - teraz wytłumacz koniowi w zaprzęgu, że na żółtym ma
puszczać sprzęgło :P

Jezdni± o "krótkim zielonym" (jest na niej małe natężenie ruchu)
jeżdż± też traktory z przyczepami i temu podobne - przy pełnym ładunku
ruszenie z miejsca z piskiem opon jest nierealne, a znalezienie się na
¶rodku skrzyżowania gdy jest czerwone, jest w pewnych warunkach niemal
pewne.

Niestety druga jezdnia, ta o "długim zielonym" to do¶ć niedawno
wybudowany "skrót" ł±cz±cy nazwijmy to "obszar przemysłowy" z reszt±
miasta, wobec czego w godzinach szczytu ci±gn± tam fale samochodów
często wioz±cych powietrze wraz z pojedynczym kierowc±-pracownikiem
wracaj±cym po 8 godzinach pracy. Ów kierowca najpierw musi się zmagać
z pewnym zjazdem z główniejszej drogi, a kilkadziesi±t metrów dalej
nadziewa się na owe ¶wiatła - gdy zobaczy tylko zmianę na zielone to
nawet nie zwalnia, a że na ¶rodku czasem wyl±duje mu "niemrawy
staruszek na rowerze" lub równie niemrawy traktor lub zaprzęg konny,
to czasem zaczyna tr±bić i bluzgać...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-12-08 08:48:56
Autor: Mariusz Kruk
Minimalny czas zielonego światła na skrzyżowaniu?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rowerex"
dodatku bierzesz na zderzak wszystkie "pozostało¶ci zielonego" z
drugiej krzyżuj±cej się jezdni, no bo kto¶ mógł wjechać tuż przed
żółtym i mógł nie zd±żyć jeszcze opu¶cić skrzyżowania.

No, to akurat nie powinno się zdarzać. PoRD mówi, że nie wolno wjeżdżać
na skrzyżowanie bez możliwo¶ci kontynuowania jazdy. A żółte jednak
chwilę trwa.
(a jaka jest praktyka, to wszyscy wiemy).

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2009-12-08 10:43:22
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-12-08, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rowerex"
dodatku bierzesz na zderzak wszystkie "pozostałości zielonego" z
drugiej krzyżującej się jezdni, no bo ktoś mógł wjechać tuż przed
żółtym i mógł nie zdążyć jeszcze opuścić skrzyżowania.

No, to akurat nie powinno się zdarzać. PoRD mówi, że nie wolno wjeżdżać
na skrzyżowanie bez możliwości kontynuowania jazdy. A żółte jednak
chwilÄ™ trwa.

Od kiedy "tuż przed żółtym" to "wjazd na żółtym"?

Data: 2009-12-08 11:46:38
Autor: Mariusz Kruk
Minimalny czas zielonego światła na skrzyżowaniu?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
[...]

Dlatego piszę, że "żółte jednak chwilę trwa".

Data: 2009-12-08 23:03:23
Autor: Michał Pysz
Minimalny czas zielonego ¶wiatła na s krzyżowaniu?
Odpowiem w skrócie:
1. uczyć jazdy na rowerze Cię nie będę, spostrzegawczo¶ci także (to odpowiedĽ na to czekanie i przygotowywanie)
2. uczyć jazdy samochodem ani znajomo¶ci przepisów też Cię nie będę, a sprzęgło było przykładem, jak kto¶ ma automat to też ma sprawnie ruszyć
3. podnosisz ci±gle problem pojazdów z boku a nie o tym mówimy, chodzi o to by sprawnie i szybko ruszyć

mp.

Data: 2009-12-07 16:22:51
Autor: johnkelly
Michał Pysz pisze:

Bo ja jak czekam na zielone to *ustawiam* *korby* [...]

Pardon, ale ile lat ma twój samochód? ;P

mp.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2009-12-07 16:42:18
Autor: MadMan
Dnia Mon, 07 Dec 2009 16:22:51 +0100, johnkelly napisał(a):

Bo ja jak czekam na zielone to *ustawiam* *korby* [...]

Pardon, ale ile lat ma twój samochód? ;P

A zauważyłe¶ na jak± grupę piszesz?

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-12-07 17:06:58
Autor: johnkelly
MadMan pisze:
Dnia Mon, 07 Dec 2009 16:22:51 +0100, johnkelly napisał(a):

Bo ja jak czekam na zielone to *ustawiam* *korby* [...]
Pardon, ale ile lat ma twój samochód? ;P

A zauważyłe¶ na jak± grupę piszesz?

Zauważyłem. I jestem ciekaw tych korb.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2009-12-08 22:59:06
Autor: Michał Pysz
Minimalny czas zielonego ¶wiatła na s krzyżowaniu?

Zauważyłem. I jestem ciekaw tych korb.

Będę zło¶liwy i z t± ciekawo¶ci± Cię pozostawię!

mp.

Data: 2009-12-07 13:42:13
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Mon, 7 Dec 2009 11:30:52 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

Dnia Mon, 07 Dec 2009 12:10:20 +0100, Michał Pysz napisał(a):

Hmmm ale zielone to nie jest sygnał: 'wsiadamy na rower' tylko
'jedziemy'.

Na przej¶ciu nie ma żółtego.

Na przejazdach rowerowych też nie ma. --
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki
Przewodnik sudecki klasy 0

Minimalny czas zielonego ¶wiatła na skrzyżowaniu?