Minimalny promień łuku

Data: 2009-03-30 23:28:38
Autor: A
Minimalny promień łuku
Witam,

Stoi sobie budynek wielorodzinny (18 mieszkań) z garażem podziemnym. Niestety jest bardzo ciężko do niego wjechać. Mam wrażenie, że nie spełnia norm dotyczących promieni łuku (przy wjeździe trzeba zakręcać dwa razy w dość bliskim odstępie i w przeciwne strony) i minimalnej szerokości wjazdów. Bramy wjazdowe są pod kątem do drogi.

Jakie są minimalne wartości promienia łuku i szerokości przy takich drogach? Gdzie tego szukać?

wg mnie normy powinny przewidywać możliwość wjechania dowolnym autem osobowym (tj. do 3,5t) a na pewno większe samochody np. kombi czy minibusy się nie mieszczą.

A.
PS FUD na pl.soc.prawo

Data: 2009-03-31 00:49:26
Autor: detektyw
Minimalny promień łuku
A pisze:

[...]

[...]

§ 103 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (z późn. zm. ;) )

Data: 2009-04-04 08:26:24
Autor: A
Minimalny promień łuku
detektyw pisze:
A pisze:

§ 103 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (z późn. zm. ;) )

Dzięki wielkie tego szukałem.

A.

Data: 2009-04-04 09:21:13
Autor: A
Minimalny promień łuku
A pisze:
detektyw pisze:
A pisze:

§ 103 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (z późn. zm. ;) )

Dzięki wielkie tego szukałem.

.... się pośpieszyłem. Niby to ale jakieś takie lakoniczne tylko:  "... promienie łuków dojazdów... należy dostosować do wymiarów gabarytowych, ciężaru całkowitego i warunków ruchu pojazdów...itp."
Nie ma jakiś bardziej szczegółowych przepisów?

A.

Data: 2009-04-04 09:27:17
Autor: A
Minimalny promień łuku
A pisze:
A pisze:
detektyw pisze:
A pisze:

[...]

Wynikałoby z tego, że na każdy samochód do 3,5t ? czyli na osobowe.
czyli szukać by należało w przepisach o drogach dla takich samochodów?
Gdzie takie przepisy są?
A.

Minimalny promień łuku