Data: 2011-08-30 01:58:49 | |
Autor: jazn | |
Minister Grabarczyk zmiażdżył kłamstwa picowskiej bandy! | |
Dnia Tue, 30 Aug 2011 08:17:41 +0200, Przemysław W napisał(a):
Ponieśliście porażkę - tak Zbigniew Girzyński (PiS) uzasadniał wniosek o odwołanie ministra infrastruktury. Dodam coś na ten temat z GW: Covec to tylko wierzchołek góry lodowej Mimo to, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR ma krytyczny stosunek wobec ministra Grabarczyka. - Jego błąd polegał na tym, że pod tą dobrą statystyką próbował ukrywać różne problemy, także systemu zamówień publicznych. To jest ta debata, która się rozpoczęła po Covecu. To tak naprawdę był wierzchołek góry lodowej. Rozpoczęły się prace w kancelarii premiera, które mają na celu zmianę podejścia do kwestii zamówień. Tak żeby cena nie była potem takim problemem jak przy Chińczykach, żeby można było zmierzyć potencjał wykonawców. Gdyby od samego początku zwrócił na to uwagę, to pewnie dzisiaj by się wszystko świetnie budowało, nie byłoby problemu - stwierdza. Kolej na kolej Największą porażką ministra infrastruktury jest według Furgalskiego sytuacja na rynku przewozów pasażerskich. O reformie 2008 roku mówi: - Nie stworzyła zdrowego nowego podmiotu Przewozy Regionalne, wepchnęła też w poważne problemy spółkę Intercity, która miała być nawet w ubiegłym roku notowana na giełdzie, a tymczasem musi wychodzić z poważnych strat. Furgalski zarzuca Grabarczykowi i poprzednim rządom całkowite skupienie na problemach dróg kosztem zaniedbania kolei. - Nie zachowujemy proporcji zalecanej przez Unię wydatków na drogi do kolei, 60 do 40. Przekazaliśmy Unii taki sygnał: w ogóle nie mamy autostrad, ani dróg ekspresowych, tory mamy w złym stanie, ale mamy, więc najpierw skupmy się na drogach. To dzisiaj jest potwierdzone w badaniach opinii publicznej, gdzie 75 procent uważa, że najważniejsza jest budowa dróg, 17 procent zwraca uwagę na kolej. Politycy powinni popatrzeć na to, co się stało na zachodzie. Tam też inwestowano głównie w infrastrukturę drogową, ale nawet jak autostrada ma 6 pasów, to po jakimś czasie się zapcha. Tam wszyscy stawiają na kolej - porównuje Furgalski. Co możemy zrobić w Polsce?- Odpowiedzią nie może być kolej wysokich prędkości w 2020 roku, bo dopóki są odcinki, gdzie np. na Śląsku rowerzysta może wyprzedzić pociąg osobowy, to kpiną jest opowiadanie o projektach 300-350 km/h. Najpierw zróbmy porządek z tym, co jest, bo inaczej pasażerowie w jeszcze większej liczbie nam uciekną. Przypominam, że 4 lata ministra Grabarczyka to będzie ponad 30 milionów pasażerów mniej na kolei. To jest najgorszy wynik w Unii Europejskiej - twierdzi gość TOK.FM. Furgalski zarzuca Grabarczykowi, że zamiast korzystać z opinii ekspertów, ich analiz, był zapatrzony w wiceministra ds. kolei, czy byłego prezesa PKP. - To jest właściwie ich reforma, bo PO w swoich dokumentach programowych miała inną koncepcję - twierdzi. |
|
Data: 2011-08-30 15:55:08 | |
Autor: u2 | |
Minister Grabarczyk zmiażdżył kłamstwa picowskiej bandy! | |
W dniu 2011-08-30 08:58, jazn pisze:
Przypominam, że 4 lata Czyli znowu kolesiostwo gora, ale czego innego oczekiwac od pelobandy zlodziei i oszustow. |
|