Minister profesor doktor habilitowany odkrył testy przesiewowe.

Data: 2020-06-09 01:25:10
Autor: Bruno Brunowski
Minister profesor doktor habilitowany odkrył testy przesiewowe.
"Rekord zachorowań wynika z czegoś, co robimy w sposób bezprecedensowy w Europie, czyli wymazujemy gigantyczne zakłady pracy, jakimi są kopalnie. Jest to rodzaj badania przesiewowego - on nie wynika z kontaktów, nie wynika z informacji sanepidu, natomiast dzięki temu Śląsk jako region tak naprawdę jest w takim samym sposób wolny, czy tez zajęty przez wirusa, jak inne województwa. W kopalniach jest bardzo dużo wzajemnych zakażeń" - powiedział w Porannej rozmowie w RMF FM minister zdrowia Łukasz Szumowski. Dodał też, że w rządzie jest rozważany powrót do obostrzeń. "Mam wrażenie, że Polacy w ogóle już zapomnieli, że mamy epidemię" - stwierdził.
https://www.rmf24.pl/tylko-w-rmf24/poranna-rozmowa/news-szumowski-rozwazamy-powrot-do-obostrzen-polacy-zapomnieli-ze,nId,4543089

Minister odkrył testy przesiewowe, czyli coś co sąsiedzi robią od miesięcy i wciska ciemnotę, że to "bezprecedensowe" działanie.

Witki opadają.

--
Bruno

Data: 2020-06-09 10:35:47
Autor: A. Filip
Minister profesor doktor habilitowany odkrył testy przesiewowe [donosi BB]
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
[...]

Dobij ministra linkiem na te badania przesiewowe na Covid-19 w Europie.

Ja tam tobie na "gołe słowo" nie uwierzę ale spodziewam się na 70% że
się linkiem rzucisz jak nie chcesz przegrać dyskusji walkowerem.
Chcesz przekonać to rusz własną ciężką dupę a nie licz na to że
przekonywani będą sami tyrać by dać się przekonać.

Po za tym w ciemno obstawiam że nawet jak podasz link to minister jest
na tyle profesjonalnym skrzyżowaniem polityka z lekarzem że
"doprecyzuje" (wstecznie) pod jakim względem są precedensowe.
Tylko dupa wołowa by czegoś nie wynalazła ;-)

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-06-09 02:09:19
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 9 czerwca 2020 10:35:48 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]
>
> Witki opadają.

Dobij ministra linkiem na te badania przesiewowe na Covid-19 w Europie.

"Do końca kwietnia wykonywaliśmy niemal tyle samo testów, co Wielka Brytania. Od maja Brytyjczycy postawili jednak na masowe testy i nas wyprzedzili. Tak zostało do dziś. Jak wynika ze statystyk, Brytyjczycy w tej chwili testują 1020 osób na każdy milion mieszkańców. Po zwiększeniu liczby testów zaczęli notować spadki liczby nowych infekcji. Nie stało się to od razu, ale masowe testowanie pozwala na szybkie odcinanie nowych przypadków.

I tak Włosi na milion mieszkańców wykonują 860 testów, a Polska o połowę mniej, czyli 540. Niemcy, którzy znacznie opanowali epidemię, robią około 670 testów dziennie na każdy milion mieszkańców. Hiszpanie około 1 tys. testów.

Dlaczego testowanie jest ważne? Bo testy to dane. Bez danych nie da się określić momentu epidemii. Bez testów nie da się też skutecznie wyłapać tych, którzy odpowiadają za kolejne ogniska choroby. A to właśnie ogniska są w tej chwili największym problemem w Polsce. W krótkim okresie wysoka liczba testów wpływa oczywiście na notowane wyniki. W długim okresie pozwala jednak zamykać epidemię."
https://www.money.pl/gospodarka/koronawirus-w-polsce-i-na-swiecie-niemcy-wlosi-hiszpanie-i-czesi-dziennie-maja-mniej-przypadkow-6519298130982529a.html