Miniwieza - ile bylo sledzi ?

Data: 2009-10-26 13:37:43
Autor: ąćęłńóśźż
Miniwieza - ile bylo sledzi ?
Nie mam pod ręką żadnej obudowy typu miniwieża, a chciałbym uruchomić starszą płytę Gigabyte GA-5AX (zasilanie ATX) - dość długą, bo
z 2 złączami ISA, 5 złączami PCI i 1 złączem AGP - razem potrzeba więc aż 8 śledzi.
Czy były takie obudowy mini-tower?
Obudowa typu duża wieża odpada, bo na jeden dysk, jedną nagrywarkę i jedną stację dyskietek szkoda aż tyle miejsca.
THX

Data: 2009-10-26 13:39:50
Autor: Maciek
Miniwieza - ile bylo sledzi ?
ąćęłńóśźż pisze:
[...]
Jasne. Na dwa walające się gdzieś u mnie po kątach mini-towery AT, oba mają po 8 miejsc na karty rozszerzeń, wiec traktuję to jako normę ;-)

Maciek

Data: 2009-10-26 13:50:53
Autor: ąćęłńóśźż
Miniwieza - ile bylo sledzi ?
Z zasilaczami ATX?
To może pohandlujemy ;-)

-- -- -

Na dwa walające się gdzieś u mnie po kątach mini-towery AT, oba mają po 8 miejsc na karty rozszerzeń

Data: 2009-10-26 13:59:41
Autor: Maciek
Miniwieza - ile bylo sledzi ?
ąćęłńóśźż pisze:
Z zasilaczami ATX?
To może pohandlujemy ;-)
Oooops - coś na opak zrozumiałem. Z tej starszej płyty ze złączami ISA i miniwieży zrobiła mi się obudowa AT z zasilaczem ATX. Dopiero teraz dojrzałem, że ten model płyty głównej ma jednak format ATX. Podtrzymuję zatem co napisałem o obudowach AT, tylko Ty najwyraźniej takiej nie potrzebujesz :->

Maciek

Data: 2009-10-26 15:52:02
Autor: ąćęłńóśźż
Miniwieza - ile bylo sledzi ?
Niewiele z tego zrozumiałem, ale szukam jak najmniejszej obudowy pod płytę ATX niezintegrowaną (czyli bez grafy i muzy, a z tyłu ma
gniazda 2xPS2, 2xUSB, 2xDB9, 1xDB25)  z zasilaniem ATX, jednak płytę dość długawą, z aż 8 złączami (slotami) na karty ISA, PCI i
AGP.

-- -- -

Data: 2009-10-26 16:41:13
Autor: Mariusz
Miniwieza - ile bylo sledzi ?
On 2009.10.26 15:52, ąćęłńóśźż wrote:
gniazda 2xPS2, 2xUSB, 2xDB9, 1xDB25)  z zasilaniem ATX, jednak płytę dość długawą,
> z aż 8 złączami (slotami) na karty ISA, PCI i AGP.

To nie może być długawa płyta ATX, bo wówczas by nie była ATX.
Z pewnością jej wymiary nie przekraczają tych określonych dla tego rodzaju płyt - zmierz je sobie linijką.

W takich płytach drugi slot ISA był używany zamiennie z pierwszym gniazdem PCI - nie da się tam jednocześnie wsadzić dwóch kart - sprawdź !

--
Mar

Data: 2009-10-26 16:56:13
Autor: BartekK
Miniwieza - ile bylo sledzi ?
ąćęłńóśźż pisze:
Nie mam pod ręką żadnej obudowy typu miniwieża, a chciałbym uruchomić starszą płytę Gigabyte GA-5AX (zasilanie ATX) - dość długą, bo
z 2 złączami ISA, 5 złączami PCI i 1 złączem AGP - razem potrzeba więc aż 8 śledzi.
Czyli to jest "pełny" ATX, a nie mikroAtx (oznaczany matx czasem). Na pewno 8 śledzi to nie miało, wg standardu ATX jest 7 (może sąsiadujące PCI i ISA "zachodzą" na siebie i używają tego samego śledzia?)

Czy były takie obudowy mini-tower?
Nie ma definicji chyba, co jest mini-tower a co nie, przeważnie przyjmuje się mini-tower = mikro-atx, ale jest dużo obudów "prawie mini" a z miejscem na pełną płytę ATX. Albo choćby obudowy "desktop".

Data: 2009-10-26 20:59:33
Autor: Kerry
Miniwieza - ile bylo sledzi ?
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:hc4gvv$d9b$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Pewnie tak jest. Tak było m.in. z płytą Abita ST6 oraz SA6R

--
Pozdrawiam,
Kerry

Miniwieza - ile bylo sledzi ?