Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Miraj na wodur!

Miraj na wodur!

Data: 2021-03-06 18:53:32
Autor: Myjk
Miraj na wodur!

Ogłosili właśnie że Toyota Mirai w podstawowej wersji będzie w PL
kosztować, jak zwykle po żydowsku, 299 tys. zł. Auto ma zabójcze
przyśpieszenie 9,2 sek. do setki, zasięgu nie ma się co wstydzić przy
czasie tankowania jak spaliniaka (tylko gdzie to tankować, bo aktualnie
najbliżej to chyba w Berlinie), za to tankowanie kosztuje prawie tyle samo,
40zł/100km, co spaliniaka -- czyli 4x drożej niż ja aktualnie ładuję PHEVa
w 2T i prawie 2x drożej niż ładowanie EV na publicznej ładowarce z abo.
Pijąć do mizernego przyśpieszenia jak na elektryka, nadal nie rozumiem
czemu nie dają kondensatorów do rekuperacji a które równocześnie mogłyby
służyć do lepszej akceleracji.Podtrzymuję także, że ten cąły wodór nie ma
szans działać w osobówkach, co najwyżej w transporcie gabarytowym ma sens.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-03-06 23:48:25
Autor: ToMasz
Miraj na wodur!
W dniu 06.03.2021 o 18:53, Myjk pisze:

Ogłosili właśnie że Toyota Mirai w podstawowej wersji będzie w PL
kosztować, jak zwykle po żydowsku, 299 tys. zł.
ale jaki jest temat? co to kogo obchodzi na co bogacz wyda swoje pieniądze.

Auto ma zabójcze
przyśpieszenie 9,2 sek. do setki,
wiem ze są auta które mają lepsze przyśpieszenie... ale co z tego? pierwszy ze świateł ruszysz, postoisz na następnych. drugi ze świateł... już ruszysz tak jak ten przed Toba. A on staruje berlingo 1.6hdi.

zasięgu nie ma się co wstydzić przy
czasie tankowania jak spaliniaka (tylko gdzie to tankować, bo aktualnie
najbliżej to chyba w Berlinie), za to tankowanie kosztuje prawie tyle samo,
40zł/100km, co spaliniaka --
pierwsze pytanie. co za różnica? Czy ktoś bedzie czy nie ten pojazd tankował. Może chce go mieć, żeby sie pochwalić, a do pracy pojedzie dacią sandero na lpg?
Dla mnie auto za 100tyś to jakiś kosmos. Dla Ciebie 299 tyś. Kwoty różne, zasada ta sama.

czyli 4x drożej niż ja aktualnie ładuję PHEVa
w 2T i prawie 2x drożej niż ładowanie EV na publicznej ładowarce z abo.
strasznie dużo co2 generujesz. wiedziałeś?
Pijąć do mizernego przyśpieszenia jak na elektryka, nadal nie rozumiem
czemu nie dają kondensatorów do rekuperacji
o ile ja wiem, to kondensatory które mają dużą wydajność prądową są duże i drogie. w sensie ich objętość porównywalna do akumulatora samochodowego, wystarczy na parę sekund kręcenia rozrusznikiem. więc jakbyś chciał zgromadzić 1kwh w kondensatorach, to.... ło panie.
a które równocześnie mogłyby
służyć do lepszej akceleracji.Podtrzymuję także, że ten cąły wodór nie ma
szans działać w osobówkach, co najwyżej w transporcie gabarytowym ma sens.

Może masz racje a może nie. jaka jest sprawność "zrobienia" skroplonego wodoru i odzyskania z niego prądu? Bo jak większa niż 40% to zaczyna mieć sens.

ToMasz

Data: 2021-03-07 00:06:52
Autor: Jacek Maciejewski
Miraj na wodur!
Dnia Sat, 6 Mar 2021 23:48:25 +0100, ToMasz napisał(a):

Bo jak większa niż 40% to zaczyna mieć sens.

Sprawność elektrolizy dochodzi do 60%, sprawność ogniw paliwowych
wodorowo-tlenowych to od 50 do nawet 80%.  Ale nad sumaryczną
sprawnością bym się nie rozczulał. I tak do pozyskiwania wodoru ma się
używać nadmiarowej energii z OZE (czyli takiej która jest generowana
choć na nią nie ma zapotrzebowania). Więc jest darmowa a nawet chwilami
o ujemnej wartości :)
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-07 12:06:13
Autor: T.
Miraj na wodur!
W dniu 2021-03-07 o 00:06, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sat, 6 Mar 2021 23:48:25 +0100, ToMasz napisał(a):

Bo jak większa niż 40% to zaczyna
mieć sens.

Sprawność elektrolizy dochodzi do 60%, sprawność ogniw paliwowych
wodorowo-tlenowych to od 50 do nawet 80%.  Ale nad sumaryczną
sprawnością bym się nie rozczulał. I tak do pozyskiwania wodoru ma się
używać nadmiarowej energii z OZE (czyli takiej która jest generowana
choć na nią nie ma zapotrzebowania). Więc jest darmowa a nawet chwilami
o ujemnej wartości :)


Ale wodoru się nie uzyskuje z elektrolizy - bo to za drogie. Na skalę przemysłową odbywa się głównie metodą reformingu parowego gazu ziemnego.
Natomiast wykorzystanie nadwyżek prądu jest opłacalne- jeśli ta energia jest "za darmo".
T.

Data: 2021-03-07 13:44:31
Autor: Cavallino
Miraj na wodur!
W dniu 07-03-2021 o 12:06, T. pisze:

Ale wodoru się nie uzyskuje z elektrolizy - bo to za drogie.

Teraz.

Na skalę przemysłową

To nie ta skala w ogóle.
Przyszłościowo, czyli do napędu transportu, wodór trzeba by produkować w ilościach wielokrotnie większych niż obecnie i na pewno nie z gazu, bo to by się całkowicie mijało z celem.

>odbywa się głównie metodą reformingu parowego gazu ziemnego.

Na dłuższą metę też nie do utrzymania, bo źródło to samo co benzyna czy ON, nieodnawialne.

Data: 2021-03-07 19:36:42
Autor: Myjk
Miraj na wodur!
Sun, 7 Mar 2021 12:06:13 +0100, T.
Ale wodoru się nie uzyskuje z elektrolizy - bo to za drogie. Na skalę
przemysłową odbywa się głównie metodą reformingu parowego gazu ziemnego.
Natomiast wykorzystanie nadwyżek prądu jest opłacalne- jeśli ta energia
jest "za darmo".

Żeby taki samochód wodorowy był czysty, a do tego rewolucja wodorowa ma
właśnie dążyć, to musi być z elektrolizy i OZE. Przerabianie kopalin na
wodór jest bez sensu. Tylko że sprawność jest mizerna, nie opłaca się tego
robić na pełną skalę (tj. do osobówek) -- lepiej pchać bezpośrednio w
baterie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-03-07 19:45:36
Autor: Jacek Maciejewski
Miraj na wodur!
Dnia Sun, 7 Mar 2021 19:36:42 +0100, Myjk napisał(a):

Tylko że sprawność jest mizerna

Tu mniej chodzi o sprawność a bardziej o łatwość magazynowania. Znacznie
większe ilości enenrgii znacznie mniejszym kosztem i wykorzystując
istniejącą infrastrukturę gazową da się zmagazynować w postaci wodoru
aniżeli w postaci naładowanych baterii. Wodór ma być ponadto
wykorzystywany bezpośednio np. do produkcji stali zamiast węgla, w
innych chemicznych procesach redukcyjnych a nawet w postaci paliwa do
turbin gazowych. Zastosowania trakcyjne sa raczej dodatkiem w
skojarzonej gospodarce wodorowej.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-08 16:32:56
Autor: Myjk
Miraj na wodur!
Sun, 7 Mar 2021 19:45:36 +0100, Jacek Maciejewski
Tu mniej chodzi o sprawność a bardziej o łatwość magazynowania. Znacznie
większe ilości enenrgii znacznie mniejszym kosztem i wykorzystując
istniejącą infrastrukturę gazową da się zmagazynować w postaci wodoru
aniżeli w postaci naładowanych baterii. Wodór ma być ponadto
wykorzystywany bezpośednio np. do produkcji stali zamiast węgla, w
innych chemicznych procesach redukcyjnych a nawet w postaci paliwa do
turbin gazowych. Zastosowania trakcyjne sa raczej dodatkiem w
skojarzonej gospodarce wodorowej.

Czyli jeszcze mniej zostanie do napędu samochodów osobowych? Na szczęście
większość nie potrzebuje takich dużych zasięgów, więc wodorowce zostaną dla
PH i innych dyrektorków.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-03-08 18:42:11
Autor: Jacek Maciejewski
Miraj na wodur!
Dnia Mon, 8 Mar 2021 16:32:56 +0100, Myjk napisał(a):

Czyli jeszcze mniej zostanie do napędu samochodów osobowych?

Masz osobliwe widzenie świata - niedoborowe. Widzisz, my ludzie kiedy
czegoś potrzebujemy to to produkujemy więc zapewne jeśli będziemy
potrzebowali wodoru do jednego i drugiego to sobie akurat tyle
wyprodukujemy. Nie widzę powodu dla którego mielibyśmy produkować wodór
do wytopu stali a nie wyprodukować do napędu samochodów.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-08 19:03:26
Autor: Myjk
Miraj na wodur!
Mon, 8 Mar 2021 18:42:11 +0100, Jacek Maciejewski
Masz osobliwe widzenie świata - niedoborowe. Widzisz, my ludzie kiedy
czegoś potrzebujemy to to produkujemy więc zapewne jeśli będziemy
potrzebowali wodoru do jednego i drugiego to sobie akurat tyle
wyprodukujemy. Nie widzę powodu dla którego mielibyśmy produkować wodór
do wytopu stali a nie wyprodukować do napędu samochodów.

Tylko pod warunkiem że to będzie opłacalne i w ogóle możliwe. Póki co
wygląda na to, że sprostanie zapotrzebowania na same tylko samochody
ciężarowe jest absolutnie nierealne, a co dopiero osóbowki i jeszcze
przemysł.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-03-08 10:14:43
Autor: T.
Miraj na wodur!
W dniu 2021-03-07 o 19:36, Myjk pisze:
Sun, 7 Mar 2021 12:06:13 +0100, T.

Ale wodoru się nie uzyskuje z elektrolizy - bo to za drogie. Na skalę
przemysłową odbywa się głównie metodą reformingu parowego gazu ziemnego.
Natomiast wykorzystanie nadwyżek prądu jest opłacalne- jeśli ta energia
jest "za darmo".

Żeby taki samochód wodorowy był czysty, a do tego rewolucja wodorowa ma
właśnie dążyć, to musi być z elektrolizy i OZE. Przerabianie kopalin na
wodór jest bez sensu. Tylko że sprawność jest mizerna, nie opłaca się tego
robić na pełną skalę (tj. do osobówek) -- lepiej pchać bezpośrednio w
baterie.


Przeczytałem jeszcze jedne ciekawy artykuł - okazuje się, że do produkcji wodoru gaz musi być idealnie czysty, bo jeśli nie, to pojawiają się zanieczyszczenia siarką. Ale to już bardzo duże szczegóły.
Idealnie to by było, jakby każdy miał panele na dachu i sam sobie produkował prąd i ew. wodór. I pewnie tak kiedyś będzie, chyba że Chińczycy wcześniej opanują fuzję termojądrową (w zeszłym tygodniu udało im się uzyskać ponad 100 mln stopni w tokamaku. Zużyli kupę energii, ale odzyskali tylko połowę). Więc na razie to śpiewka przyszłości, ale wiele na to wskazuje, że to będzie kolejna i autentycznie czysta energia.
T.

Data: 2021-03-08 17:29:03
Autor: Myjk
Miraj na wodur!
Mon, 8 Mar 2021 10:14:43 +0100, T.
Przeczytałem jeszcze jedne ciekawy artykuł - okazuje się, że do produkcji wodoru gaz musi być idealnie czysty, bo jeśli nie, to pojawiają się zanieczyszczenia siarką. Ale to już bardzo duże szczegóły.
Idealnie to by było, jakby każdy miał panele na dachu i sam sobie produkował prąd i ew. wodór. I pewnie tak kiedyś będzie,

Raczej wątpię, co prawda elektrolizę to można sobie zrobić w dowolnych
warunkach, ale kompresowanie i składowanie wodoru to już bardzo kosztowna
"zabawa".

chyba że Chińczycy wcześniej opanują fuzję termojądrową (w zeszłym tygodniu udało im się uzyskać ponad 100 mln stopni w tokamaku. Zużyli kupę energii, ale odzyskali tylko połowę). Więc na razie to śpiewka przyszłości, ale wiele na to wskazuje, że to będzie kolejna i autentycznie czysta energia.

Problem polega na tym że nie są w stanie podtrzymać tego stanu. Pytanie
brzmi czy jest to w ogóle możliwe w warunkach ziemskich i czy choćby w
teorii bilans może być dodatni. Oby. Niemniej nie wiem dlaczego nadal nie
działają kompaktowe reaktory atomowe, porozrzucać takie po kraju i po
sprawie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-03-08 17:58:09
Autor: J.F.
Miraj na wodur!
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1bxnl2egkzc9q.dlg@myjk.org...
Mon, 8 Mar 2021 10:14:43 +0100, T.
Przeczytałem jeszcze jedne ciekawy artykuł - okazuje się, że do
produkcji wodoru gaz musi być idealnie czysty, bo jeśli nie, to
pojawiają się zanieczyszczenia siarką. Ale to już bardzo duże szczegóły.
Idealnie to by było, jakby każdy miał panele na dachu i sam sobie
produkował prąd i ew. wodór. I pewnie tak kiedyś będzie,

Raczej wątpię, co prawda elektrolizę to można sobie zrobić w dowolnych
warunkach, ale kompresowanie i składowanie wodoru to już bardzo kosztowna
"zabawa".

Ilosci domowe, wiec zbiornik ... no taki, jak w mirai, moze 2-3 razy wiekszy ..

chyba że
Chińczycy wcześniej opanują fuzję termojądrową (w zeszłym tygodniu udało
im się uzyskać ponad 100 mln stopni w tokamaku. Zużyli kupę energii, ale
odzyskali tylko połowę). Więc na razie to śpiewka przyszłości, ale wiele
na to wskazuje, że to będzie kolejna i autentycznie czysta energia.

Problem polega na tym że nie są w stanie podtrzymać tego stanu. Pytanie
brzmi czy jest to w ogóle możliwe w warunkach ziemskich i czy choćby w
teorii bilans może być dodatni. Oby.

Problemow jest cala masa, bo nawet jak zadziala .. silne zrodlo neutronow w skomplikowanej konstrukcji, nadprzewodzacy magnes obok goracej pary - to trzeba bedzie jeszcze rozwiazac.

A moze zima fuzja nam wyjdzie ...

J.

Data: 2021-03-08 18:16:52
Autor: Myjk
Miraj na wodur!
Mon, 8 Mar 2021 17:58:09 +0100, J.F.
Ilosci domowe, wiec zbiornik ... no taki, jak w mirai, moze 2-3 razy wiekszy ..

Czyli na zimę gucio się naprodukuje? :P Wtedy co, produkcja wodoru w 2T? :>
Ale najważniejsze, jakie są koszty takiego elektrolizera i jaką to ma
sprawność (z kompresją), bo nadal nie wiadomo... :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-03-08 12:35:52
Autor: J.F.
Miraj na wodur!
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1bd4ohge14scx$.dlg@myjk.org...
Ogłosili właśnie że Toyota Mirai w podstawowej wersji będzie w PL
kosztować, jak zwykle po żydowsku, 299 tys. zł. Auto ma zabójcze
przyśpieszenie 9,2 sek. do setki, zasięgu nie ma się co wstydzić przy
czasie tankowania jak spaliniaka (tylko gdzie to tankować, bo aktualnie
najbliżej to chyba w Berlinie), za to tankowanie kosztuje prawie tyle samo,
40zł/100km, co spaliniaka -- czyli 4x drożej niż ja aktualnie ładuję PHEVa
w 2T i prawie 2x drożej niż ładowanie EV na publicznej ładowarce z abo.

Hm, a jakby tak tankowac z domowego elektrolizera ? :-)

Pijąć do mizernego przyśpieszenia jak na elektryka, nadal nie rozumiem
czemu nie dają kondensatorów do rekuperacji a które równocześnie mogłyby
służyć do lepszej akceleracji.

Chyba daja.
Nie kondensator, ale akumulator NiMH, czy moze li-ion ...

Podtrzymuję także, że ten cąły wodór nie ma
szans działać w osobówkach, co najwyżej w transporcie gabarytowym ma sens.

Za 300kzl nie ma szans ... ale przeciez cena spadnie :-)

Bo chyba nie w mizernym przyspieszeniu widzisz problem :-)

Swoja droga - to ma ponoc 180KM/130kW - przyspieszenie powinno miec przyzwoite ...

No coz, poczekamy, zobaczymy.
Wodor sie ulepszy, baterie sie ulepsza, ludzie sie pogodza z dlugim ladowaniem, czy beda wymienne baterie.

A moze ... Morawiecki oglosi sojusz z PKP - i przy kazdym dworcu bedzie wypozyczalnia Izer ...

J.

Data: 2021-03-08 16:31:37
Autor: Myjk
Miraj na wodur!
Mon, 8 Mar 2021 12:35:52 +0100, J.F.
Hm, a jakby tak tankowac z domowego elektrolizera ? :-)

Czym to kompresować?

Chyba daja.
Nie kondensator, ale akumulator NiMH, czy moze li-ion ...

Ale ja się pytam konkretnie o kondensatory, które nie są obarczone wadami
baterii.
 
Za 300kzl nie ma szans ... ale przeciez cena spadnie :-)

Przecież to już 3 generacja Mirai -- i coś ta cena nie chce spadać nic a
nic.
 
Bo chyba nie w mizernym przyspieszeniu widzisz problem :-)

Widze problem w tym że to auto elektryczne za kosmiczną cenę, a zwija się
jak Opel Corsa po pierwszej lepszej mapie.

Swoja droga - to ma ponoc 180KM/130kW - przyspieszenie powinno miec przyzwoite ...

No właśnie, ale nie ma, bo przecież rzekomo nie po to jest ten samochód.

No coz, poczekamy, zobaczymy.
Wodor sie ulepszy, baterie sie ulepsza, ludzie sie pogodza z dlugim ladowaniem, czy beda wymienne baterie.

Jak się ulepszy wodór?

A moze ... Morawiecki oglosi sojusz z PKP - i przy kazdym dworcu bedzie wypozyczalnia Izer ...

Przy tak galopującej inflacji, nie sądzę. Chociaż kluczem mogą być lokomotywy.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-03-08 17:18:05
Autor: J.F.
Miraj na wodur!
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rce8kk2lqhox$.dlg@myjk.org...
Mon, 8 Mar 2021 12:35:52 +0100, J.F.
Hm, a jakby tak tankowac z domowego elektrolizera ? :-)

Czym to kompresować?

Ba - nie trzeba. Elektrolizer moze robic od razu pod cisnieniem ..

Chyba daja.
Nie kondensator, ale akumulator NiMH, czy moze li-ion ...

Ale ja się pytam konkretnie o kondensatory, które nie są obarczone wadami
baterii.

Na przyspieszenie outlandera nie narzekasz, to po co ci jakies kondensatory :-)

Za 300kzl nie ma szans ... ale przeciez cena spadnie :-)
Przecież to już 3 generacja Mirai -- i coś ta cena nie chce spadać nic a
nic.

Bo jakies Zydy cene ustalaja :-)

No coz, jest mozliwe, ze ogniwa paliwowe duzo platyny potrzebuja, a platyna droga.
Jest tez mozliwe, ze wymysla ogniwa bez platyny.

Bo chyba nie w mizernym przyspieszeniu widzisz problem :-)

Widze problem w tym że to auto elektryczne za kosmiczną cenę, a zwija się
jak Opel Corsa po pierwszej lepszej mapie.

Ale ono ma byc ekologiczne, latwo tankowalne, i jechac 170 po autostradzie.
A przyspieszenie ... niekoniecznie ...

Swoja droga - to ma ponoc 180KM/130kW - przyspieszenie powinno miec
przyzwoite ...
No właśnie, ale nie ma, bo przecież rzekomo nie po to jest ten samochód.

A outlander jak przyspiesza?

Patrzac dalej ... wazy to 1800 kg ... co tam takiego ciezkiego.
Bateria paliwowa, czy bateria buforowa?
Bo chyba nie zbiornik wodoru :-)

No coz, poczekamy, zobaczymy.
Wodor sie ulepszy, baterie sie ulepsza, ludzie sie pogodza z dlugim
ladowaniem, czy beda wymienne baterie.

Jak się ulepszy wodór?

Technologie wokol wodoru.
Sprawnosc elektrolizy, ogniwa paliwowe itp ...

J.

Data: 2021-03-08 17:42:47
Autor: Myjk
Miraj na wodur!
Mon, 8 Mar 2021 17:18:05 +0100, J.F.
Ba - nie trzeba. Elektrolizer moze robic od razu pod cisnieniem ..

Może? To ile kosztuje taki elektrolizer z kompresorem (i butlą?) aby
napchać potem wodór do samochodu?
 
Na przyspieszenie outlandera nie narzekasz, to po co ci jakies kondensatory :-)

Wcale bym się nie obraził na lepsze przyśpieszenie. Ale fakt, bardziej
narzekam na mizerny odzysk. Literalnie, jak bateria napompowana na maksa,
to go nie ma wcale, do 75% zwalnia przeciętnie, dopiero poniżej 50% hamuje
pełną parą. Jakby był kondensator obok baterii to by nie było problemu. 
Bo jakies Zydy cene ustalaja :-)

No coz, jest mozliwe, ze ogniwa paliwowe duzo platyny potrzebuja, a platyna droga.
Jest tez mozliwe, ze wymysla ogniwa bez platyny.

*** Tyle lat nad tym pracują i nic się nie zmienia. Nawet zapowiedzi nie ma
żeby choćby pozyskać inwestorów i to napędzić... 
Ale ono ma byc ekologiczne, latwo tankowalne, i jechac 170 po autostradzie.
A przyspieszenie ... niekoniecznie ...

Wg mnie to wprost wynik braku odpowiedniej mocy z generatora. Dlatego
wspomniałem o kondensatorach które by zapewne temat rozwiązały.
 
A outlander jak przyspiesza?

Też ma 9 do setki. Do 60 szybciej niż przeciętny samochód w tej kalsie. Ale
nie mówimy tu o Outlanderze tylko o Mirai za 300 tys. w podstawie, bo
lepiej wyposażone to pewnie pod 400 kosztować będą.
 
Patrzac dalej ... wazy to 1800 kg ... co tam takiego ciezkiego.
Bateria paliwowa, czy bateria buforowa?
Bo chyba nie zbiornik wodoru :-)

Te zbiorniki gruboskórne są jednak. Może jeszcze konstrukcja ochronna...

Technologie wokol wodoru.
Sprawnosc elektrolizy, ogniwa paliwowe itp ...

Patrz trzy gwiazdki -- wyżej.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-03-08 19:04:16
Autor: J.F.
Miraj na wodur!
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:13657b1hlea90.dlg@myjk.org...
Mon, 8 Mar 2021 17:18:05 +0100, J.F.
Ba - nie trzeba. Elektrolizer moze robic od razu pod cisnieniem ..

Może? To ile kosztuje taki elektrolizer z kompresorem (i butlą?) aby
napchać potem wodór do samochodu?

Ale wcale nie musi miec kompresora - nalewasz wody do pelna, gaz sie wydziela i cisnienie rosnie.

Tylko nie jestem pewien co z tlenem :-)

Na przyspieszenie outlandera nie narzekasz,
to po co ci jakies kondensatory :-)

Wcale bym się nie obraził na lepsze przyśpieszenie. Ale fakt, bardziej

No widzisz - czyli Mirai nie jest taki zly :-P

narzekam na mizerny odzysk. Literalnie, jak bateria napompowana na maksa,
to go nie ma wcale, do 75% zwalnia przeciętnie, dopiero poniżej 50% hamuje
pełną parą. Jakby był kondensator obok baterii to by nie było problemu.

Taki na jedno hamowanie ?
Moze to i dobry pomysl ...

No coz, jest mozliwe, ze ogniwa paliwowe duzo platyny potrzebuja, a
platyna droga.
Jest tez mozliwe, ze wymysla ogniwa bez platyny.

*** Tyle lat nad tym pracują i nic się nie zmienia. Nawet zapowiedzi nie ma
żeby choćby pozyskać inwestorów i to napędzić...

IMO - pomyslow jest pelno, tylko widac sie kiepsko sprawdzily.

Ale ono ma byc ekologiczne, latwo tankowalne, i jechac 170 po
autostradzie.
A przyspieszenie ... niekoniecznie ...

Wg mnie to wprost wynik braku odpowiedniej mocy z generatora. Dlatego
wspomniałem o kondensatorach które by zapewne temat rozwiązały.

Ale po to ma te pomocnicza baterie.

Patrzac dalej ... wazy to 1800 kg ... co tam takiego ciezkiego.
Bateria paliwowa, czy bateria buforowa?
Bo chyba nie zbiornik wodoru :-)

Te zbiorniki gruboskórne są jednak.

Ale z wlokna weglowego. Chyba.

Może jeszcze konstrukcja ochronna...

J.

Data: 2021-03-08 19:24:24
Autor: Myjk
Miraj na wodur!
Mon, 8 Mar 2021 19:04:16 +0100, J.F.
Ale wcale nie musi miec kompresora - nalewasz wody do pelna, gaz sie wydziela i cisnienie rosnie.
Tylko nie jestem pewien co z tlenem :-)

Aha... :P Czyli nadal nie wiadomo jaki koszt instalacji. :>
 
No widzisz - czyli Mirai nie jest taki zly :-P

Jak juz pisałem to jest FCEV a nie PHEV, trochę inna bajka.
 
Taki na jedno hamowanie ?
Moze to i dobry pomysl ...

Dokładnie tak, wszak wiadomo że kondensator długo energii nie utrzyma.

IMO - pomyslow jest pelno, tylko widac sie kiepsko sprawdzily.

Raczej się nie sprawdziły i nic nie rokuje. Dlatego uważam że wodór to
ślepa uliczka w samochodach, szczególnie osobowych.
 
Ale po to ma te pomocnicza baterie.

Widać jest za mała aby dać większą moc chwilową. W MOP po lifcie zmienili
baterie i szybciej rwie w trybie EV niż mój przedlift na starszych
bateriach. Silniki ponoć są te same.


--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-03-08 23:54:36
Autor: ToMasz
Miraj na wodur!

Dokładnie tak, wszak wiadomo że kondensator długo energii nie utrzyma.

młody technik:

Dlaczego zwykłe kondensatory nie dają nadziei na przełom? Odpowiedź jest prosta. Kilogram benzyny to z grubsza 4 tys. kilowatogodzin energii. Akumulator w modelu Tesli ma energii ok. 30 razy mniej. Kilogram masy kondensatora to zaledwie 0,1 kWh. Chyba nie trzeba tłumaczyć, dlaczego zwykłe kondensatory nie nadają się do nowej roli. Kondensator o pojemności współczesnej baterii litowo-jonowej musiałby być od niej kilkaset razy większy.

ToMasz

Data: 2021-03-09 11:54:19
Autor: J.F.
Miraj na wodur!
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b7gbwys7t0qv$.dlg@myjk.org...
Mon, 8 Mar 2021 19:04:16 +0100, J.F.
Ale wcale nie musi miec kompresora - nalewasz wody do pelna, gaz sie
wydziela i cisnienie rosnie.
Tylko nie jestem pewien co z tlenem :-)

Aha... :P Czyli nadal nie wiadomo jaki koszt instalacji. :>

Nie wiadomo, ale temat juz dostrzegli
https://en.wikipedia.org/wiki/High-pressure_electrolysis

A poniewaz w srodku nie ma nic skomplikowanego, a przynajmniej tak sie wydaje, to i cena bedzie nieduza ... w przyszlosci :-)

https://www.h2-international.com/2017/01/03/high-pressure-electrolyzer-in-pocket-size/

No widzisz - czyli Mirai nie jest taki zly :-P

Jak juz pisałem to jest FCEV a nie PHEV, trochę inna bajka.

Jaka inna? Elektryczny, tankowalny i o nieduzym przyspieszeniu?
Komus sie spodoba :-P

IMO - pomyslow jest pelno, tylko widac sie kiepsko sprawdzily.

Raczej się nie sprawdziły i nic nie rokuje. Dlatego uważam że wodór to
ślepa uliczka w samochodach, szczególnie osobowych.

Az tak bym nie pisal. Pare wynalazkow i roznie moze byc.

A wodor ma pare potencjalnych cennych zalet.
No i niestety pare wad ... ale mirai jezdzi, to widac pokonali je ..

Ale po to ma te pomocnicza baterie.

Widać jest za mała aby dać większą moc chwilową.

Ponoc podobna do tej z Camry hybrydy ..

J.

Data: 2021-03-09 17:14:11
Autor: Myjk
Miraj na wodur!
Tue, 9 Mar 2021 11:54:19 +0100, J.F.
Nie wiadomo, ale temat juz dostrzegli
https://en.wikipedia.org/wiki/High-pressure_electrolysis

No, dostrzegli, mamy 10 lat po stworzeniu Mirai.
 
A poniewaz w srodku nie ma nic skomplikowanego, a przynajmniej tak sie wydaje, to i cena bedzie nieduza ... w przyszlosci :-)
https://www.h2-international.com/2017/01/03/high-pressure-electrolyzer-in-pocket-size/

Jak juz pisałem to jest FCEV a nie PHEV, trochę inna bajka.
Jaka inna? Elektryczny, tankowalny i o nieduzym przyspieszeniu?
Komus sie spodoba :-P

Inna, bo PHEV jest emulacją spaliniaka, tj. ma dołożone baterie, ładowarkę
i dopchnięte silniki elektryczne które tylko uzupełniają na chwilę moc gdy
spaliniak nie pracuje. Wprost przeciwnie do FCEV, który jest zbudowany jako
samochód w pełni elektryczny. Różnią się też znacząco ceną.
 
Az tak bym nie pisal. Pare wynalazkow i roznie moze byc.
A wodor ma pare potencjalnych cennych zalet.
No i niestety pare wad ... ale mirai jezdzi, to widac pokonali je ..

Jeździ od parunastu lat, wystartował parę lat wcześniej niż BEVy, mimo tego
nawet w zapyziałej Polsce można BEVem się swobodnie poruszać zaś FCEV się
nie pojeździ normalnie, chyba że jest się z 4 większych miast.
 
Ale po to ma te pomocnicza baterie.
Widać jest za mała aby dać większą moc chwilową.
Ponoc podobna do tej z Camry hybrydy ..

Ale widać za mała, w przeciwnym razie jechałby szybciej.

--
Pozdor
Myjk

Miraj na wodur!

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona