Mi¶kowe pu³apki

Data: 2010-04-01 01:02:27
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Jadę sobie ostatnio w standardowych, miśkowych okolicznościach, czyli trzy pasy, mały ruch i nonsensowne ograniczenie do 50. Z daleka widzę radiowóz z włączonymi światłami mijania, stojący prostopadle do drogi, miśki siedzą sobie w środku i chyba nic nie robią. Dziwne, myślę sobie. Auta przede mną nie przyspieszają, więc jadę sobie spokojnie za nimi. I słusznie, bo kilometr dalej stoi w krzakach "właściwy" radiowóz, już nieoświetlony.

Czy to jakiś nowy sposób polowania? Dodam, że na moich oczach panowie polucjanci zatrzymali "pirata" jadącego chyba z 70 po tych pustych trzech pasach, co niewątpliwie przyczyniło się do wprost kolosalnej poprawy bezpieczeństwa.

I jak tu mieć szacunek do tej formacji?

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 07:35:36
Autor: Michał Gut
Miśkowe pułapki
I jak tu mieć szacunek do tej formacji?

do formacji powinienes. to nie oni stanowiÄ… przepisy, oni je majÄ… obowiazek egzekwowac

Data: 2010-04-01 05:35:10
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Michał Gut wrote:

I jak tu mieć szacunek do tej formacji?

do formacji powinienes.

Bo?

to nie oni stanowiÄ… przepisy, oni je majÄ…
obowiazek egzekwowac

Nie osłabiaj mnie. Nie są fizycznie w stanie egzekwować wszystkiego, muszą sobie coś wybierać. Mogą wybierać mądrze lub głupio. Wybierają głupio. --
cokolwiek

Data: 2010-04-01 07:54:32
Autor: GUB
Miśkowe pułapki

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4bb4308e$1news.home.net.pl...
Michał Gut wrote:

Nie osłabiaj mnie. Nie są fizycznie w stanie egzekwować wszystkiego,
muszą sobie coś wybierać. Mogą wybierać mądrze lub głupio. Wybierają
głupio.

Może nie tyle głupio co by łatwo było wypełnić dzienną normę.

Data: 2010-04-01 05:58:03
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
GUB wrote:

Może nie tyle głupio co by łatwo było wypełnić dzienną normę.

Właśnie tak, wybierają wg. klucza finansów, a nie bezpieczeństwa.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 09:57:49
Autor: krzysiek82
Miśkowe pułapki
to pisze:
Właśnie tak, wybierają wg. klucza finansów, a nie bezpieczeństwa.

instytucja jak każda inna, musi zarabiać :) mnie się także to nie podoba.

--
krzysiek82

Data: 2010-04-01 08:56:36
Autor: Budzik
Mi¶kowe pu³apki
Osobnik posiadaj±cy mail saab@user.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

W³a¶nie tak, wybieraj± wg. klucza finansów, a nie bezpieczeñstwa.

instytucja jak ka¿da inna, musi zarabiaæ :) mnie siê tak¿e to nie podoba.

jaj sobie nie rób. Od zarabiania to sa przedsiebiorstwa a nie policja.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2010-04-01 11:18:51
Autor: Jakub Witkowski
Mi¶kowe pu³apki
Budzik pisze:
[...]

Ale w bud¿ecie pañstwa jest zapisana planowana suma z mandatów.
A jak jest plan, to i odpowiedzialni za wykonanie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2010-04-01 11:37:05
Autor: neelix
Mi¶kowe pu³apki

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:01042010.5115A012budzik61.poznan.pl...
[...]

Rz±d nie chce ich utrzymywaæ chocia¿ s± mu potrzebni, bo zawsze mo¿na spacyfikowaæ niezadowolonych. Maj± wiêc na siebie zarabiaæ. To co "zarobi±" przyjdzie do nich okrê¿n± drog±.
neelix

Data: 2010-04-01 23:58:30
Autor: Budzik
Mi¶kowe pu³apki
Osobnik posiadaj±cy mail aneelix@wp.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

janse jest, ze tak to dzia³a.
Ja polemizowa³em z faktem, ze to jest normalne i ze tak z zalozenia ma byc.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
....i to by by³o na tyle
Jan T. Stanis³awski

Data: 2010-04-01 10:45:55
Autor: Michał Gut
Miśkowe pułapki
instytucja jak każda inna, musi zarabiać :) mnie się także to nie podoba.

to wy nie wiecie ze policja nic z tego nie ma? wszystko idzie przeciez do budzetu

Data: 2010-04-01 08:56:35
Autor: Budzik
Mi¶kowe pu³apki
Osobnik posiadaj±cy mail michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

instytucja jak ka¿da inna, musi zarabiaæ :) mnie siê tak¿e to nie
podoba.

to wy nie wiecie ze policja nic z tego nie ma? wszystko idzie przeciez
do budzetu
swietne.
Micha³ - zaplac prosze 200z³. Ale nie mnie. oim rodzicom. W koncu ja z tego nic nie mam.
Aha, oczywiscie ja wezme od rodziców stówke, bo pokaze, jaki jestem skuteczny, ze dzieki mnie dostali dwie stówki.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Krowa w sklepie: 'Poproszê m±czkê kostn±. 20 kilo, jak szaleæ, to szaleæ!'

Data: 2010-04-01 13:46:37
Autor: Micha³ Gut
Mi¶kowe pu³apki
[...]

ok cacy ale oni nie dostana wiecej jak zbiora wiecej mandatow - to powinno sie moim zdaniem zmienic. tak wiem ze strzeklam sobie w stope na pms mowiac takie rzeczy. Jakby dostawali kase za mandaty w 100% to policja byla by dobrze wyposazona a z wypadkami byloby tak jak wczechach jak nalozyli drakonskie karuy za wykroczenia.

zacytujê:
Recept± drakoñskie prawo?

Jak wskazuje przyk³ad naszych po³udniowych s±siadów, do zmniejszenia skali niebezpiecznych zachowañ kierowców, które s± przyczyn± wiêkszo¶ci wypadków, mo¿e siê przyczyniæ zaostrzenie kar za wykroczenia drogowe. W Czechach od pocz±tku lipca obowi±zuje zaostrzony kodeks drogowy, który przewiduje bardzo ostre kary (zarówno punkty karne jak i mandaty) za najdrobniejsze nawet wykroczenia drogowe. Czeska policja jednak bezlito¶nie egzekwuje twarde przepisy, karz±c kierowców mandatami, karnymi punktami i zabieraj±c im prawa jazdy. Kierowcy w Czechach wprawdzie nie s± zadowoleni z nowych przepisów, ale nawet najwiêksi krytycy nowych regulacji nie mog± polemizowaæ z liczbami. A ich wymowa jest oczywista. Podczas weekendów ginie teraz na czeskich drogach 3-8 osób. W poprzednich latach ginê³o w weekend nawet 20 osób. Je¶li pod uwagê we¼mie siê ca³y okres koñcz±cych siê wakacji, to na czeskich zginê³y na drogach 72 osoby, czyli o 79 osób mniej ni¿ podczas minionych wakacji. Mniej wypadków by³o a¿ przed 36 laty. Czeskie ministerstwo zdrowia obliczy³o, ¿e tylko w lipcu dziêki zmniejszeniu liczby wypadków z rannymi zaoszczêdzi³o 500 milionów koron (oko³o 70 mln z³). W sierpniu rannych by³o o 1.012 mniej w porównaniu z 2.802 w sierpniu poprzedniego roku. W lipcu odnotowano tylko 437 zranieñ w wyniku wypadków drogowych. Swoje oszczêdno¶ci licz± te¿ kasy chorych, policja, s±dy a nawet urzêdy skarbowe. Podobnie jak ministerstwo zdrowia, równie¿ czeski resort transportu wyliczy³ 500 milionów koron oszczêdno¶ci w lipcu. Tym samym w okresie wakacyjnym czeski bud¿et, na skutek obowi±zywania drakoñskiego kodeksu drogowego, móg³ zaoszczêdziæ równowarto¶æ ponad 300 milionów z³otych.

http://wiadomosci.polska.pl/specdlapolski/article,%28Nie%29_bezpieczne_drogi,id,237091.htm

Data: 2010-04-01 14:09:36
Autor: J.F.
Miœkowe pu³apki
On Thu, 1 Apr 2010 13:46:37 +0200,  Micha³ Gut wrote:
[...]

zapominasz o drugiej stronie zdarzenia - jak policja sie za dobrze
wyposazy, to drogi sprzet stanie sie bezuzyteczny, bo kierowcy zaczna
jezdzic przepisowo :-)

[...]

Czyz nie jest ciekawe ze nie pisza o ilosci wypadkow, tylko o "zmniejszenia skali niebezpiecznych zachowañ" ?

No dobra, wypadkowosc im spadla znacznie.
[...]

Czekaj, z kiedy jest ten artykul ? data niby 2006-08-31, to kiedy
wprowadzili nowe przepisy i czy juz sie dalo odczuc spadek ? Kolejne zaostrzenie przepisow mialo miejsce chyba w lipcu 2007 -
wprowadzono tez wtedy obowiazkowe swiatla, i wypadkow znow drasycznie
ubylo, tylko nie wiadomo czemu.

Podobnie jak ministerstwo zdrowia, równie¿ czeski resort transportu wyliczy³ 500 milionów koron oszczêdno¶ci w lipcu.

A to z jakiego tytulu ? Wplyw z mandatow ?
okresie wakacyjnym czeski bud¿et, na skutek obowi±zywania drakoñskiego kodeksu drogowego, móg³ zaoszczêdziæ równowarto¶æ ponad 300 milionów z³otych.

A ktos potrafi powiedziec o ile spadly skladki OC w Czechach ? :-)

http://wiadomosci.polska.pl/specdlapolski/article,%28Nie%29_bezpieczne_drogi,id,237091.htm

Z ciekawostek - u nich jak przybywa samochodow to przybywa wypadkow, a
u nas ubywa :-)

Tak czy inaczej, to wszystko sie sprowadza do jednego podstawowego
pytania: czy tego naprawde sami chcemy. Jak myslisz, czy jesli jade
120-150 zamiast 90, to dlatego ze marzy mi sie wypadek ? Sa tez znane bardzo ciekawe statystyki z Montany :-)

J.

Data: 2010-04-01 23:58:26
Autor: Budzik
Mi?kowe pu³apki
Osobnik posiadaj±cy mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Podobnie jak ministerstwo zdrowia, równie¿ czeski resort transportu wyliczy³ 500 milionów koron oszczêdno¶ci w lipcu.

A to z jakiego tytulu ? Wplyw z mandatow ?

moze koszty leczenia?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Imieniny nale¿y obchodziæ - je¿eli nie w³asne - to szerokim ³ukiem.

Data: 2010-04-02 14:20:31
Autor: J.F.
Mi?kowe pu³apki
On Thu, 1 Apr 2010 23:58:26 +0000 (UTC),  Budzik wrote:
[...]

Nie, koszty leczenia podano w sasiednim zdaniu.

J.

Data: 2010-04-02 13:54:04
Autor: Budzik
Mi?kowe pu³apki
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

czyli jednak mandaty?
(sorry, ja nie zalinkowa³em, opiera³em sie na tym, co piszecie)

Data: 2010-04-04 01:27:39
Autor: J.F.
Mi?kowe pu³apki
On Fri, 2 Apr 2010 13:54:04 +0000 (UTC),  Budzik wrote:
[...]

Wplyw z mandatow raczej mi nie pasuje do "oszczednosci", ale moze.

J.

Data: 2010-04-04 06:58:23
Autor: Budzik
Mi?kowe pu³apki
[...]

niby nie, ale per saldo mog³oby im tak wyjsc.

Data: 2010-04-01 16:06:06
Autor: fv
Mi¶kowe pu³apki
Micha³ Gut wrote:
zacytujê:
Recept± drakoñskie prawo?

Bardzo ciekawa sprawa. Trudno w to uwierzyæ, ale zak³adam ¿e nie jest to ordynarne k³amstwo.
Je¶li jest to prawda, to czeka mnie radykalna zmiana ¶wiatopogl±dowa...

Warto jednak pamiêtaæ o tym, ¿e w przeciwieñstwie do Polski, Czechy maj± mnóstwo autostrad a drogi
krajowe omijaj± miasta i wsie. Pomiêdzy przepisow± a nieprzepisow± jazd± nie ma tam a¿ tak
dramatycznej ró¿nicy jak w Polsce. Na S³owacji podobnie - same autostrady a ruch w³a¶ciwie zerowy
(jak na polskie standardy).

W Polsce próba jazdy zgodnie z przepisami np. z Warszawy na Hel skoñczy³aby siê po 12h a nie 6-8h.

--
fv

Data: 2010-04-01 17:06:39
Autor: J.F.
Miœkowe pu³apki
On Thu, 01 Apr 2010 16:06:06 +0200,  fv wrote:
W Polsce próba jazdy zgodnie z przepisami np. z Warszawy na Hel skoñczy³aby siê po 12h a nie 6-8h.

Ma ktos moze jakas mape obszarow zabudowanych ? Chetnie bym przeliczyl jakis log trasy, ile by trwala jazda zgodna z
przepisami, ale gdzie znalezc ograniczenia ? Raz probowalem to zrobic w praktyce .., cierpliwosci mi starczylo na
500m. Na swoje usprawiedliwie podam ze obowiazywalo 40 :-)

J.

Data: 2010-04-02 10:19:08
Autor: Krzysiek Kielczewski
Miśkowe pułapki
On 2010-04-01, fv <fake@cybax.com> wrote:

W Polsce próba jazdy zgodnie z przepisami np. z Warszawy na Hel skoñczy³aby siê po 12h a nie 6-8h.

Spróbuj kiedy¶, a siê zdziwisz. Wcale a¿ tak du¿o nie stracisz na
je¼dzie zgodnej z przepisami.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-04-02 11:15:46
Autor: Artur\(m\)
Mi¶kowe pu³apki

U¿ytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisa³ w
wiadomo¶ci news:slrnhrba3m.ngk.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-04-01, fv <fake@cybax.com> wrote:

> W Polsce próba jazdy zgodnie z przepisami np. z Warszawy na Hel
skoñczy³aby siê po 12h a nie 6-8h.

Spróbuj kiedy¶, a siê zdziwisz. Wcale a¿ tak du¿o nie stracisz na
je¼dzie zgodnej z przepisami.

W³asnie.
Ludki sobie my¶l± ¿e jak przy*****l± 180 to bêd± znacz±co szybciej.
Ja sprawdzi³em.
200km rwa³em swoim 125p 130km/h, gdzie tylko siê da³o
Dojecha³em trochê szybciej, o12 min.:-O ni¿ jad±c 90km/h,
choæ powinienem teoretycznie przyjechaæ wcze¶niej ze 45min)
¦rednia prêdko¶ci zat³oczonej drogi jest nieub³agalna, a tylko cz³owiek siê
irytuje
i niszczy sprzêt ponad potrzeby.
Co innego autostradaaaaaa:).

Artur(m)

Data: 2010-04-02 14:08:58
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Artur\(m\) wrote:

WÅ‚asnie.
Ludki sobie myślą że jak przy*****lą 180 to będą znacząco szybciej. Ja
sprawdziłem.
200km rwałem swoim 125p 130km/h, gdzie tylko się dało Dojechałem trochę
szybciej, o12 min.:-O niż jadąc 90km/h, choć powinienem teoretycznie
przyjechać wcześniej ze 45min) Średnia prędkości zatłoczonej drogi jest
nieubłagalna, a tylko człowiek się irytuje
i niszczy sprzęt ponad potrzeby.

Teraz są nieco lepsze auta niż 125p.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-02 13:54:03
Autor: Budzik
Mi¶kowe pu³apki
[...]

podaj konkretne przyk³ady.

Data: 2010-04-02 14:09:40
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Krzysiek Kielczewski wrote:

Spróbuj kiedyś, a się zdziwisz. Wcale aż tak dużo nie stracisz na
jeździe zgodnej z przepisami.

Zależy z czym porównujesz. --
cokolwiek

Data: 2010-04-01 20:37:22
Autor: Artur Ma¶l±g
Mi¶kowe pu³apki
Micha³ Gut pisze:
(...)
[...]

Widzisz, ja podejrzewam, ¿e jak zwykle jest to kwestia podej¶cia do
zagadnienia. W Czechach bardzo zaostrzono konsekwencje ³amania przepisów
i to dobrze - przecie¿ w wielu krajach 'zachodnich' jest podobnie.
Bud¿et (zasilany równie¿ z mandatów) bardzo du¿o zyska³ na tych
rozwi±zaniach - nie wprost na wp³ywach z mandatów (które oczywi¶cie te¿
istniej±), ale z racji obs³u¿enia kosztów zwi±zanych z konsekwencjami
ruchu drogowego. Ma³o tego, choæ wielu osobom to nie w smak, to
mieszkañcy to akceptuj±, poniewa¿ to ich w³adza i dzia³a na ich korzy¶æ.
  W Polsce oczywi¶cie ka¿de rozwi±zanie to napad na wolno¶æ i okradanie
obywatela przez w³adzê. Po Czechach siê je¼dzi bardzo mi³o
i przewidywalnie, ale w Polsce te¿ siê sytuacja systematycznie poprawia
od lat - ludzie je¿d¿± spokojniej, kulturalniej, kontakty z policj±
te¿ s± raczej pozytywnie odbierane, choæ w ostatnim roku akceptacja
podobno spad³a. Zaufanie do policji deklaruje 60-70% spo³eczeñstwa,
brak zaufania 20-30%. Fakt, warto¶ci te s± ni¿sze ni¿ np. we Francji,
Niemczech, ale nadal poziom ten wskazuje, ¿e Policja jest akceptowana
i mniejszo¶æ ma z ni± problemy:
http://www.policja.pl/portal/pol/1/52303/71_procent_Polakow_dobrze_ocenia_prace_Policji.html
Z tego co tutaj na grupie wypisuje czê¶æ osób wynika, ¿e wynik powinien
byæ odwrotny :)

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2010-04-01 21:44:09
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Artur Maśląg wrote:

Widzisz, ja podejrzewam, że jak zwykle jest to kwestia podejścia do
zagadnienia. W Czechach bardzo zaostrzono konsekwencje łamania przepisów
i to dobrze - przecież w wielu krajach 'zachodnich' jest podobnie.
Budżet (zasilany również z mandatów) bardzo dużo zyskał na tych
rozwiązaniach - nie wprost na wpływach z mandatów (które oczywiście też
istnieją), ale z racji obsłużenia kosztów związanych z konsekwencjami
ruchu drogowego. Mało tego, choć wielu osobom to nie w smak, to
mieszkańcy to akceptują, ponieważ to ich władza i działa na ich korzyść.

Jak zwykle manipulujesz próbując "udowodnić" swoje durne tezy. W krajach zachodnich NAJPIERW wybudowano sieć autostrad i obwodnic, a dopiero POTEM zaostrzono przepisy. W Czechach podobnie, to mały kraj, więc szybkie zrobienie autostrad było stosunkowo łatwym zadaniem.

  W Polsce oczywiÅ›cie każde rozwiÄ…zanie to napad na wolność i okradanie
obywatela przez władzę.

Bo u nas podchodzi się do tego jak zwykle od dupy strony. Autostrad, obwodnic, jak nie było tak nadal praktycznie nie ma, za to stawia się setki radarów i "uspokaja" ruchu na i tak powolnych drogach krajowych. Totalne odmóżdżenie i karykatura zachodnich rozwiązań.

Zaufanie do policji deklaruje 60-70% społeczeństwa, brak
zaufania 20-30%. Fakt, wartości te są niższe niż np. we Francji,
Niemczech, ale nadal poziom ten wskazuje, że Policja jest akceptowana i
mniejszość ma z nią problemy:
http://www.policja.pl/portal/
pol/1/52303/71_procent_Polakow_dobrze_ocenia_prace_Policji.html

Co za durny sondaż, pomieszali TVN z policją i kościołem. Rewelacja. Tego typu sondaże to największe kłamstwo, wszystko zależy od tego w jaki sposób i kogo się pyta. Ciekawe jakby wyglądały wyniki, gdyby dodatkowo zapytać o liczbę osobistych kontaktów z policją w minionym roku i odrzucić odpowiedzi osób, które nie miały żadnego.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 23:14:38
Autor: Krzysztof 45
Mi¶kowe pu³apki
Artur Ma¶l±g napisa³(a):
Z tego co tutaj na grupie wypisuje czê¶æ osób wynika, ¿e wynik powinien
byæ odwrotny :)
Bo tutaj s± praktycy, a nie teoretycy 8-)
--
Krzysiek

Data: 2010-04-02 10:03:59
Autor: Jurand
Mi¶kowe pu³apki
U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hp2p56$rf8$1inews.gazeta.pl...

zacytujê:
Recept± drakoñskie prawo?
(...)
[...]

Nie wiem czy aby berecik Ciê za bardzo nie uciska w g³owê...
Zgodnie z Twoim tokiem my¶lenia - nale¿a³oby wprowadziæ na terenie ca³ej Polski ograniczenie do 40 km/h i egzekwowaæ je z pe³n± surowo¶ci±. Gwarantujê Ci - liczba wypadków spadnie, tak samo spadnie liczba ofiar ¶miertelnych takich wypadków. Co z tego, je¶li dojechanie gdziekolwiek bêdzie katorg±.
Najlepszym przyk³adem zidiocenia osób odpowiedzialnych za ruch na drogach krajowych jest trasa Katowice-Warszawa, z fotoradarami zasadzonymi we wszystkich mo¿liwych miejscach. Potem masz efekt tego taki, ¿e kierowcy zasuwaj± jak potêpieñcy t± tras±, usi³uj±c "odrobiæ straty" wynik³e z ci±g³ego zwalniania do 70 km/h, bo stoi fotoradar. Nikt jako¶ nie kwapi³ siê do tego, ¿eby przerobiæ kilka skrzy¿owañ na tej trasie na bezkolizyjne - przecie¿ pro¶ciej jest postawiæ 70-kê i fotoradar.
Najpierw rozwi±zuje siê problemy komunikacyjne w sposób taki, ¿eby zwiêkszyæ przepustowo¶æ dróg i bezpo¶rednio zmniejszyæ zagro¿enia wynikaj±ce z ruchu takimi drogami (czyli budujesz obwodnice, autostrady, drogi szybkiego ruchu, bezkolizyjne skrzy¿owania), a potem siê na drogach, które s± przede wszystkim poza stref± szybkiego ruchu, skutecznie egzekwuje przestrzeganie przepisów. Pó³ Europy tak ma i da siê tam normalnie je¼dziæ - u nas wciska siê ludziom ciemnotê, ¿e najlepszym sposobem na poprawê bezpieczeñstwa jest zmniejszenie prêdko¶ci dopuszczalnych gdzie tylko siê da.

Jurand.

Data: 2010-04-02 10:22:50
Autor: Krzysiek Kielczewski
Miśkowe pułapki
On 2010-04-02, Jurand <jurand@interia.pl> wrote:

[...]

U nas siê podpisuje umowy zabraniaj±ce jakiejkolwiek poprawy
przepustowo¶ci dróg w szerokich okolicach nielicznych, cholernie drogich
autostrad.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-04-02 14:11:01
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Krzysiek Kielczewski wrote:

U nas siÄ™ podpisuje umowy zabraniajÄ…ce jakiejkolwiek poprawy
przepustowości dróg w szerokich okolicach nielicznych, cholernie drogich
autostrad.

Niekiedy nawet się tą przepustowość celowo zmniejsza. Nazywa się to "uspokajaniem ruchu".

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 23:58:25
Autor: Budzik
Mi¶kowe pu³apki
[...]

alez wlasnie dostaja wiecej.
Od czasu, kiedy zacze³a sie na drogach totalna lapanka, dostali np. mnóstwo nowych, nieoznakowany radiowozów.
Dostali je m.in wlasnie dlatego, ze potrafili pokazac, jak *skuteczne* by³y te, ktore juz mieli.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Niech twoje ¿ycie bêdzie wykrzyknikiem, nie znakiem zapytania"
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2010-04-01 10:02:27
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Michał Gut wrote:

to wy nie wiecie ze policja nic z tego nie ma? wszystko idzie przeciez
do budzetu

....a potem wraca.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 13:43:05
Autor: Michał Gut
Miśkowe pułapki

to wy nie wiecie ze policja nic z tego nie ma? wszystko idzie przeciez
do budzetu

...a potem wraca.

....kwota nijak nie zwiazana z tym co zebrali w mandatach.

Data: 2010-04-01 12:27:54
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Michał Gut wrote:

to wy nie wiecie ze policja nic z tego nie ma? wszystko idzie przeciez
do budzetu

...a potem wraca.

...kwota nijak nie zwiazana z tym co zebrali w mandatach.

Tak, tak, oczywiście.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 15:19:48
Autor: Borys Pogore³o
Mi¶kowe pu³apki
Dnia 1 Apr 2010 14:27:54 +0200, to napisa³(a):

...kwota nijak nie zwiazana z tym co zebrali w mandatach.

Tak, tak, oczywi¶cie.

 Policja jest finansowana z bud¿etu, je¶li jeszcze nie zauwa¿y³e¶.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-04-01 21:37:17
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Borys Pogoreło wrote:

...kwota nijak nie zwiazana z tym co zebrali w mandatach.

Tak, tak, oczywiście.

Zauważyłem, właśnie o tym piszę.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 11:40:59
Autor: Artur\(m\)
Miśkowe pułapki

GUB wrote:

> Może nie tyle głupio co by łatwo było wypełnić dzienną normę.

Właśnie tak, wybierają wg. klucza finansów, a nie bezpieczeństwa.

Jedyna rada - jeździć zgodnie z przepisami i śmiać się z ich pułapek

Artur(m)

Data: 2010-04-01 11:49:00
Autor: neelix
Miśkowe pułapki

GUB wrote:
> Może nie tyle głupio co by łatwo było wypełnić dzienną normę.
Właśnie tak, wybierają wg. klucza finansów, a nie bezpieczeństwa.
Jedyna rada - jeździć zgodnie z przepisami i śmiać się z ich pułapek

Zgadza się, chociaż na licznik nikt kurczowo nie patrzy i zawsze jest odruch obronny na ich widok.
neelix.

Data: 2010-04-01 08:25:44
Autor: Michał Gut
Miśkowe pułapki
I jak tu mieć szacunek do tej formacji?
do formacji powinienes.
Bo?

w bardzo prosty sposob ci to wyjasnie (ta forma wyjasnienia zostala gdzies zaslyszana ale spodobala mi sie bo dosc dobrze odwzorowuje prawde).
odpowiedz na 3 pytania:
-dostales w ciagu ostatniego roku wpierdol od bandyty?
-okradli ci dom w ciagu ostatniego roku?
-a moze wybili ci choc gowniarze szybe w samchodzie w ostatnim roku?

jesli na wszystkie pytania odpowiedziaes 'nie' to masz za co byc im wdzieczny i za co miec szacunek. nadstawiaja leb za gowniane pieniadze zebys mogl sobie spac spokojnie.

[...]

i wlasnie dlatego karzą także za male wykroczenia jak np przypoadek eagla. przepisy sa zle (chocby zle ograniczenia predkosci nieadekwatne do realnych warunkow). To ze lapia takze za drobne przewinienia daje poczucie nieuchronnosci kary a co za tym idzie jest dobrym kagancem.
pewnie ze nie sa w stanie wszyustkiego wyegzekwowac, za malo ich, za malo sprzetu, za slaby motywator finansowy.

wiesz co by bylo jakby sie skupiali tylko na ciezkich trudnych przyoadkach? wszyscy by uwazali hulaj dusza piekla nie ma, na drogach zapieprzali by wszyscy w miescie 120 gdzie sie da, na dowolnym kolorze sygnalizatora, niezaleznie od miejsca. do zderzen i wypadkow by nie przyjezdzali bo przeciez zajmuja sie najciezszymi przypadkami.

jestes krytyczny bo nie chce ci sie ruszyc glowa i pomyslec. wszystko ci sie wydaje takie proste prawda? ci zli niedobrzy policjanci zabieraja moje dziengi ciezko zapracowane! W twoja swietosc zdecydowanie nie wierze, o braku swojej tez wiem. nie ma tu osoby calkowcie bez wad, bez wykroczen, bez naruszen prawa ustanowionego czy zasad wspolzyciaspolecznego.

sirapacz

Data: 2010-04-01 07:12:46
Autor: Budzik
Mi¶kowe pu³apki
U¿ytkownik Micha³ Gut michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl ...

pewnie ze nie sa w stanie wszyustkiego wyegzekwowac, za malo ich, za
malo sprzetu, za slaby motywator finansowy.

A moze jednak zle ustawione priorytety zadan?

Data: 2010-04-01 08:29:03
Autor: MarcinJM
Miśkowe pułapki
Michał Gut pisze:
-dostales w ciagu ostatniego roku wpierdol od bandyty?

Nie, bo ludzie nauczyli sie nie szwedac tam, gdzie takowy mozna dostac.

-okradli ci dom w ciagu ostatniego roku?

Wiesz, okna, drzwi przeciwlamaniowe, alarmy, itd. Spoleczenstwo dba samo i siebie.

-a moze wybili ci choc gowniarze szybe w samchodzie w ostatnim roku?

Wybili

MarcinJM

Data: 2010-04-01 08:39:04
Autor: Tadeusz
Miśkowe pułapki

Użytkownik "Michał Gut" <> napisał w wiadomości ...
[...]

wdzięczny to w tej sytuacji może być aniołowi stróżowi, swojemu
szczęściu, własnej przedsiębiorczości, czterolistnym koniczynom,
podkowom i wszystkim innym gadżetom i talizmanom :)
Na moją znajomość Policji (a znam ich trochę, włącznie z jednym
byłym komendantem wojewódzkim) to Policja w najlepszym wypadku
będzie gdzieś w drugiej pięćdziesiątce czynników, które na to wpłynęły...

Data: 2010-04-01 07:12:52
Autor: Budzik
Mi¶kowe pu³apki
U¿ytkownik Tadeusz t@spam-nie.onet.pl ...

Na moj± znajomo¶æ Policji (a znam ich trochê, w³±cznie z jednym
by³ym komendantem wojewódzkim) to Policja w najlepszym wypadku
bêdzie gdzie¶ w drugiej piêædziesi±tce czynników, które na to wp³ynê³y...

Mysle, ze troche przesadzasz.
IMO sa jednym z glownych czynników (globalnie, nie w kontekscie twojej ulicy)
Ale to nie znaczy, ze nie duzym kosztem nie mogloby byc duzo lepiej.

Data: 2010-04-01 09:59:05
Autor: Robert_J
Miśkowe pułapki
odpowiedz na 3 pytania:
-dostales w ciagu ostatniego roku wpierdol od bandyty?
-okradli ci dom w ciagu ostatniego roku?
-a moze wybili ci choc gowniarze szybe w samchodzie w ostatnim roku?

Uważasz że to zasługa policji (poniekąd tak, ale nie do tego stopnia jak Ci się wydaje)? Myślałem że policja łapie przestępców PO, a nie PRZED czynem ;-). Czyli nawet jak ich złapie, to już i tak:
-dostałeś wpiedol,
-okradli Ci dom,
-wybili szybÄ™ ;-)
Poza tym weź mnie nie rozbawiaj. Od lat "walczÄ™" o czÄ™stsze wizyty w swojej dzielnicy choćby jednego patrolu pieszego (mieszkam na peryferiach). ZwÅ‚aszcza w godzinach 20-23, kiedy pod Å»abkÄ… najwiÄ™cej żulików urzÄ…dza sobie gÅ‚oÅ›ne popijawy pod oknami. I co? I g... A nad ranem chodnikiem nie można przejść, po balangi koÅ„czÄ… siÄ™ z reguÅ‚y rytualnym tÅ‚uczeniem flaszek... Ale za to potrafiÄ… niejeden raz stanąć przy ulicy (w tym samym miejscu, gdzie octy chlajÄ… pare godzin wczeÅ›niej) np. o...  2-3 w nocy i zatrzymywać kierowców, których wtedy jedzie może ze 3 na godzinÄ™ ;-).
Kolejny przykład, choćby z ostatniego piątku:
W Szczecinie jest ulica Szafera. Na przejściu dla pieszych ktoś potrącił człowieka. Mocno poszkodowany leży na ulicy od jakiegoś już czasu, zrobił się totalny korek z dwóch stron. Nie ma policji, nie ma pogotowia, sznur aut po 200-300 metrów i następne wjeżdżają w zakorkowaną ulicę. A kilkaset metrów obok, na Wojska Polskiego, przewrócił się motocykl. I co widzę? Prawie pusta ulica (są dwa pasy) gościa już zabrali bo go nie ma, maszyna leży na samochodzie, a obok... dwa radiowozy na kogutach i radośni stróże prawa :-)). Pytanie zasadnicze PO CO DWA? Czy jeden nie może przejechać tych kilkuset metrów i zacząć kierować ruchem żeby auta nie wjeżdżały w zakorkowaną ulicę? Ale po co, przecież trzeba by było wysiaść z radiowozu i trochę popracować... Nie wierzę że dyspozytor nie wiedział o położeniu patroli, po prostu w tej firmie organizacja to obcy termin (chyba że przestępcza)...
Nie chce mi się wymieniać dalszych jaskrawych przykładów tego typu, bo szkoda mi czasu...
I dalej będziesz mówił o szacunku, jakim powinniśmy ich darzyć?
Ufff.... trochę mnie poniosło z pisaniem ;-)))

Data: 2010-04-01 10:14:09
Autor: krzysiek82
Miśkowe pułapki
Robert_J pisze:
Poza tym weź mnie nie rozbawiaj. Od lat "walczę" o częstsze wizyty w swojej dzielnicy choćby jednego patrolu pieszego (mieszkam na peryferiach). Zwłaszcza w godzinach 20-23, kiedy pod Żabką najwięcej żulików urządza sobie głośne popijawy pod oknami. I co? I g...

prosta sprawa, jeden z żulików musi dostać wpierdol, następnego dnia nie będzie już tam żadnego. Oczywiście jeśli ich zachowanie to nie tylko darcie mordy a np niszczenie mienia itp itd. Ja miałem niedawno taką nieprzyjemność w sklepie w mojej okolicy, pojechałem po (browary) wracam a tam dwóch typków opartych o moje auto. Tak że nie mogłem cofnąć, zwróciłem uwagę nic to nie dało, więc wsiadłem w auto i zacząłem cofać, jeden z nich uderzył łokciem w szybę, wysiadłem uderzyłem go pięścią w twarz, poszedł w krzaki drugi uciekł po temacie. Wczoraj także byłem w tym sklepie i już nikogo tam nie było. Ale stojąc przy ladzie zerkałem czy się ktoś nie pojawił z młotkiem i mi szyb nie wybija :)

--
krzysiek82

Data: 2010-04-01 08:56:34
Autor: Budzik
Mi¶kowe pu³apki
Osobnik posiadaj±cy mail saab@user.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Poza tym we¼ mnie nie rozbawiaj. Od lat "walczê" o czêstsze wizyty w swojej dzielnicy choæby jednego patrolu pieszego (mieszkam na peryferiach). Zw³aszcza w godzinach 20-23, kiedy pod ¯abk± najwiêcej ¿ulików urz±dza sobie g³o¶ne popijawy pod oknami. I co? I g...

prosta sprawa, jeden z ¿ulików musi dostaæ wpierdol, nastêpnego dnia nie bêdzie ju¿ tam ¿adnego. Oczywi¶cie je¶li ich zachowanie to nie tylko darcie mordy a np niszczenie mienia itp itd.

rozumiem ze potem idziesz na policje i prosisz o samoukaranie?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Ka¿de dziecko jest poniek±d geniuszem w oczach swych rodziców,
a ka¿dy geniusz dzieckiem."  Artur Schopenhauer

Data: 2010-04-01 12:30:14
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
krzysiek82 wrote:

[...]

Bijesz każdego kto opiera się o Twoje auto? --
cokolwiek

Data: 2010-04-01 15:13:53
Autor: krzysiek82
Miśkowe pułapki
to pisze:
Bijesz każdego kto opiera się o Twoje auto?

oczywiście że nie, bo pierwszy raz się ktoś oparł :) a poza tym jeśli prośba nie pomaga to co można innego zrobić?

--
krzysiek82

Data: 2010-04-01 19:29:45
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
krzysiek82 wrote:

oczywiście że nie, bo pierwszy raz się ktoś oparł :) a poza tym jeśli
prośba nie pomaga to co można innego zrobić?

Można "przesunąć", nie trzeba od razu bić. ;)

--
cokolwiek

Data: 2010-04-02 11:31:44
Autor: krzysiek82
Miśkowe pułapki
to pisze:
Można "przesunąć", nie trzeba od razu bić. ;)

za przesunięcie to można iść do pierdla :)

--
krzysiek82

Data: 2010-04-02 13:00:50
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
krzysiek82 wrote:

Można "przesunąć", nie trzeba od razu bić. ;)

za przesunięcie to można iść do pierdla :)

A kto mówi o przesuwaniu autem? ;)

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 16:47:26
Autor: Robert_J
Miśkowe pułapki
prosta sprawa, jeden z żulików musi dostać wpierdol, następnego dnia nie będzie już tam żadnego.

Niestety u mnie to nie przejdzie ;-). Mam dwa samochody i nie stać mnie na tyle szyb i opon ;-))). Żuliki są miejscowe, a innego tak długo otwartego sklepu do picia nie bardzo w pobliżu...

Oczywiście jeśli ich zachowanie to nie tylko darcie mordy

Darcie mordy i bluzganie o 23 też nie jest przyjemne w odbiorze, zwłaszcza dla dziecka ;-). A urzędują niestety tuż pod oknami mojej sypialni...

Data: 2010-04-02 11:30:25
Autor: krzysiek82
Miśkowe pułapki
Robert_J pisze:
Niestety u mnie to nie przejdzie ;-). Mam dwa samochody i nie stać mnie na tyle szyb i opon ;-))). Żuliki są miejscowe, a innego tak długo otwartego sklepu do picia nie bardzo w pobliżu...

Ja rozpatruje taki scenariusz zawsze, jeśli już gdzieś mieszkam, staram się dopasować do panujących tam zwyczajów, natomiast jeśli te zwyczaje są głupie to po prostu staram się sprawić wrażenie kogoś z kim nie powinno się zadzierać. Nie wiem jak jest w twoim przypadku. Ze starszymi pijaczkami jest dosyć łatwo, gorzej jest z małolatami.

Darcie mordy i bluzganie o 23 też nie jest przyjemne w odbiorze, zwłaszcza dla dziecka ;-). A urzędują niestety tuż pod oknami mojej sypialni...

ja mieszkam ok 500m od sklepu więc nie słyszę żadnych odgłosów, wzywanie policji nic nie daje? Może za 2-3 razem odpuszczą? A jak nie to postraszyć właściciela sklepu konsekwencjami.

--
krzysiek82

Data: 2010-04-01 11:47:10
Autor: neelix
Miśkowe pułapki

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:hp1jof$d4h$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale jak ich złapią i przy odrobinie społecznego szczęścia posadzą to ta ekipa przez jakiś czas nikomu nie zaszkodzi i dopóki nie pojawi się nowa to ludzie mają spokój. Kilka lat temu na osiedlach grasowała banda rozbijająca lusterka. Szli wieczorem przez osiedla jak taran. Trwało to niestety kilka lat, ale od jakiegoś czasu jest spokój. Nie sądzę by samodzielnie zaprzestali tej formy bandytyzmu.
neelix

Data: 2010-04-01 20:10:10
Autor: marecki
Miśkowe pułapki

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:hp1qsa$e1m$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Na pewno zasluga policji. Szybie (jedynie kilka lat) i skuteczne dzialanie.
Przez kilka lat to wandalom moglo sie spokojnie znudzic...

Data: 2010-04-01 20:46:00
Autor: Artur Maśląg
Miśkowe pułapki
marecki pisze:
(...)
Na pewno zasluga policji. Szybie (jedynie kilka lat) i skuteczne dzialanie.

W sporej części jak najbardziej. Myślisz, ze taki rzeczy można załatwić
raz i szybko? Powalcz sobie z takim bandytyzmem, wandalizmem, narkotykami itd., to zobaczysz ile lat trwa i jakie są możliwości
walki z takim towarzystwem.

Przez kilka lat to wandalom moglo sie spokojnie znudzic...

Jasne, sami sobie poszli.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-04-02 11:23:11
Autor: neelix
Miśkowe pułapki

Użytkownik "marecki" <marecki@no-spam.pl> napisał w wiadomości news:hp2nlj$c7e$1news.onet.pl...

[...]

Tacy debile dopóki nie zostaną złapani czują się coraz bardziej bezkarni i rozochoceni. Ostatnim razem policja przyjeżdżała, ale o kilka minut za późno. Przyjechali szybciej niż do smakoszy piwa drących mordy i tłukących butelki. Podejrzewam, że jednak zostali złapani, bo szkody za każdym razem były duże. Myślisz, że łatwo jest unieszkodliwić takie męty? Prawo powinno pozwalać na ich publiczne wieszanie.
neelix

Data: 2010-04-01 11:52:44
Autor: Artur\(m\)
Miśkowe pułapki

[...]
można przejść, po balangi kończą się z reguły rytualnym
tłuczeniem flaszek

Ja raz zadzwoniłem, ze pija przed moją klatką
- nie przyszli :(.
Drugi raz zadzwoniÅ‚em do komendanta (miejskiej policji) z  uprzejmym
pytaniem
 czy moja dzielnica leży w obszarze jej dziaÅ‚ania, bo dzwoniÅ‚em dwa razy
(ten dodatkowy "raz"
dodałem na wszelki wypadek:)) i żaden patrol nie zawitał w celu uspokojenia
"spragnionych"
Powiedział że jak najbardziej, i że sprawdzi.
Przez tydzień byli codziennie!!! Potem też bywali, ale sytuacja stała się
nieopłacalna
 dla "wchÅ‚aniajÄ…cych napoje" i sytuacja siÄ™ "wyczyÅ›ciÅ‚a"
Muszę przyznać że teraz znów ich trudno spotkać na dzielnicy, ale potrzeby
jak na razie (odpukać)
- nie ma.

Artur(m)

Data: 2010-04-01 13:24:20
Autor: Michał Gut
Miśkowe pułapki
 bo po to nad kazdym musi byc nadzor

to samo z pracownikami - zostaw ich bez nadzoru i kontroli w firmie to po kilku dniach bedzie cyrk na kółkach

twoj przypadek dowodzi ze sa sprawni i przydatni ale trzeba odpowiednio mocno nacisnac w odpowiednie miejsce. w koncu nie moga puszczac patroli wszedzie non stop- musieli by zatrudnic 1/5 miasta do patrolowania:)

Data: 2010-04-01 13:31:19
Autor: Cavallino
Miśkowe pułapki
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:hp1viu$rgn$1portraits.wsisiz.edu.pl...
bo po to nad kazdym musi byc nadzor

to samo z pracownikami - zostaw ich bez nadzoru i kontroli w firmie to po kilku dniach bedzie cyrk na kółkach

Z tą różnicą, że tak naprawdę to obywatele są pracodawcami "władzy" i właścicielami majątku, a nie odwrotnie, jak to tym drugim się wydaje.
A to zasadniczo zmienia postać rzeczy, nie sądzisz?

Data: 2010-04-01 10:53:51
Autor: Hants
Miśkowe pułapki
"Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote in message news:hp1e3d$ni5$1portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

Bzdury pleciesz. W UK, nigdy nie widzialem policji w krzaczorach. Wszyscy grzecznie lamia dopuszczalną 70 o jakies 10 mph i mają swiadomość ewentualnych upierdliwych konsekwencji. Wypadki to rzadkość, a za znakiem 50 mph w szczerym polu moze byc tylko jakis zajebiscie zawiniety zakręt, albo patatajnia z nawierzchnią.

"Prewencja" w Polsce jest rozrosnieta do patologicznych rozmiarów. I gówno daje.

Data: 2010-04-02 10:07:56
Autor: Jurand
Miśkowe pułapki

Użytkownik "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> napisał w wiadomości news:4bb46d27$1news.home.net.pl...
[...]

WszÄ™dzie w Europie po autostradach jeździ siÄ™ o kilkanaÅ›cie km/h szybciej, niż wynika to z ograniczeÅ„. GÅ‚upi jest ten, który mysli, że  w Belgii kierowcy nie przekraczajÄ… 130 km/h, podobnie we Francji, czy też WÅ‚oszech. Jak siÄ™ da - to zasuwajÄ… ile wlezie - a najczęściej siÄ™ da. Różnica tkwi w sposobie poruszania siÄ™ po miastach. U nas jest to walka o przetrwanie, taka jazda w np. Brukseli szybko zakoÅ„czyÅ‚a by siÄ™ odebraniem prawa jazdy.

Jurand.

Data: 2010-04-02 14:05:42
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Jurand wrote:

Wszędzie w Europie po autostradach jeździ się o kilkanaście km/h
szybciej, niż wynika to z ograniczeÅ„. GÅ‚upi jest ten, który mysli, że  w
Belgii kierowcy nie przekraczają 130 km/h, podobnie we Francji, czy też
Włoszech. Jak się da - to zasuwają ile wlezie - a najczęściej się da.
Różnica tkwi w sposobie poruszania się po miastach. U nas jest to walka
o przetrwanie, taka jazda w np. Brukseli szybko zakończyła by się
odebraniem prawa jazdy.

Chyba we Włoszech nie byłeś.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 12:58:06
Autor: J.F.
Miœkowe pu³apki
On Thu, 1 Apr 2010 08:25:44 +0200,  Micha³ Gut wrote:
[...]

A kto powiedzial ze przeczaca odpowiedz na powyzsze to zasluga
policji? Zobacz np na statystyki skradzionych pojazdow przez ostatnie 10 lat -
zasluga policji ? Mnie ostatnio zlapali zlodzieja w samochodzie na goracym uczynku, i za
to mam szacunek. Za pare innych kontaktow nie.

J.

Data: 2010-04-01 13:25:43
Autor: Micha³ Gut
Mi?kowe pu³apki
Zobacz np na statystyki skradzionych pojazdow przez ostatnie 10 lat -
zasluga policji ?

a kogo? chyba nie zlodziei nawracajacych sie cudownie?
auta nadal gina ale glownie na czesci.

rozbijanie duzych dziupli poprawilo statystyki

Data: 2010-04-01 12:27:29
Autor: to
Mi?kowe pu³apki
Michał Gut wrote:

Zobacz np na statystyki skradzionych pojazdow przez ostatnie 10 lat -
zasluga policji ?

a kogo? chyba nie zlodziei nawracajacych sie cudownie? auta nadal gina
ale glownie na czesci.

Przestało się opłacać, skoro można łatwo ściągnąć takie auto z zachodu za grosze i bez ryzyka.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-02 04:58:24
Autor: Budzik
Mi?kowe pu³apki
[...]

w 70% ze wzglêdu na ceny aut.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Wiem, ¿e to, co piszê, jest mo¿e ¶rednio m±dre,
ale có¿ - jestem w tym najlepszy."  Szymon Majewski

Data: 2010-04-02 05:15:48
Autor: to
Mi?kowe pu³apki
Budzik wrote:

w 70% ze względu na ceny aut.

A 25% to pewnie ta centralna baza pojazdów (nie wiem jak to się dokładnie nazywa). Trzeba się teraz męczyć z "legalizowaniem" auta to ta zabawa przestała się opłacać, ale trudno tą zasługę przypisać policji.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-02 06:58:25
Autor: Budzik
Miskowe pu³apki
Osobnik posiadaj±cy mail to@abc.xyz napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

w 70% ze wzglêdu na ceny aut.

A 25% to pewnie ta centralna baza pojazdów (nie wiem jak to siê
dok³adnie nazywa). Trzeba siê teraz mêczyæ z "legalizowaniem" auta to
ta zabawa przesta³a siê op³acaæ, ale trudno t± zas³ugê przypisaæ
policji.

to tu ja jestem wiekszym idealista.
Zak³adam, ze wplyw ma dzia³alnosc policji ogólnie.
ale czy ich wplyw jakos zmieni³ sie w przeciagu ostatnich kilku/kilkunastu lat?
Innymi slowy mowiac - gdyby nie by³o policji w ogóle (rozwazajac na stopie duzej abstrakcyjnosci) samochodów na pewno ginê³oby wiecej.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
kontrargument "Bo tak!".   Tomasz 'tsca' Sienicki

Data: 2010-04-02 14:14:32
Autor: to
Miskowe pu³apki
Budzik wrote:

to tu ja jestem wiekszym idealista.
Zakładam, ze wplyw ma działalnosc policji ogólnie.

No tak, ale ja pisałem o przyczynach spadku kradzieży w ostatnich latach. Policja była i wcześniej. ;-)

--
cokolwiek

Data: 2010-04-02 13:37:56
Autor: J.F.
Mi?kowe pu³apki
On Thu, 1 Apr 2010 13:25:43 +0200,  Micha³ Gut wrote:
[...]

Ciekawe ze policja sobie przez 10 lat nie radzila, a od 2004 swietnie
:-)

Moze jednak ceny spadly, krasc sie przestalo oplacac, ludzie sie
nawrocili jak zaczeli miec prace przyzwoicie platna lub mozliwosc
wylotu do Ladka ..

J.

Data: 2010-04-01 20:03:30
Autor: Artur Maśląg
Miśkowe pułapki
J.F. pisze:
(...)
A kto powiedzial ze przeczaca odpowiedz na powyzsze to zasluga
policji?

Spróbuj pomieszkać tam, gdzie jej nie ma.

Zobacz np na statystyki skradzionych pojazdow przez ostatnie 10 lat -
zasluga policji ?

W sporej części - oczywiście.

Mnie ostatnio zlapali zlodzieja w samochodzie na goracym uczynku, i za
to mam szacunek. Za pare innych kontaktow nie.

Kiepska ta statystyka. W sumie sam wpadłeś we własne sidła - jak kiedyś
pisałem o kontaktach z wypadkami śmiertelnymi, to udowadniałeś, że
statystycznie to niemożliwe i nie mówię prawdy. Ja czegoś takiego nie
napiszę, ponieważ wiem jak wygląda statystyka i Twoje prywatne kontakty
pozostają Twoimi prywatnymi kontaktami i świadczą o tym, że gdzieś ona
musi się spełnić. Mi już nawet piwnicy nie okradają :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-04-02 13:46:35
Autor: J.F.
Miœkowe pu³apki
On Thu, 01 Apr 2010 20:03:30 +0200,  Artur Ma¶l±g wrote:
J.F. pisze:
Mnie ostatnio zlapali zlodzieja w samochodzie na goracym uczynku, i za
to mam szacunek. Za pare innych kontaktow nie.

Kiepska ta statystyka. W sumie sam wpad³e¶ we w³asne sid³a - jak kiedy¶
pisa³em o kontaktach z wypadkami ¶miertelnymi, to udowadnia³e¶, ¿e
statystycznie to niemo¿liwe i nie mówiê prawdy. Ja czego¶ takiego nie
napiszê, poniewa¿ wiem jak wygl±da statystyka i Twoje prywatne kontakty
pozostaj± Twoimi prywatnymi kontaktami i ¶wiadcz± o tym, ¿e gdzie¶ ona
musi siê spe³niæ.

No ale zaraz - jest roznica zeby trafic na cos raz, a co innego kilka
razy na rzadkie zjawisko. W Lotto graj, skoro masz takie szczescie :-)

Choc musze przyznac ze jak jezdzilem rok temu czesto po 8-ce,
statystyka sie generalnie sprawdzala, bo wypadki nie rzucaly sie w
oczy, ale pewnego pieknego dnia ujrzalem dwa razy tira przewoconego.
Nawet jakos slisko nie bylo.

Mi ju¿ nawet piwnicy nie okradaj± :)

Policja wszystkich wylapala, czy teraz czesto patroluja ? A moze zadzialales po amerykansku - piwnica jest pusta i niezamknieta
? :-)

J.

Data: 2010-04-01 22:52:56
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Michał Gut wrote:

jesli na wszystkie pytania odpowiedziaes 'nie' to masz za co byc im
wdzieczny i za co miec szacunek.

To, że dzisiaj wzeszło słońce to też zasługa policji?

nadstawiaja leb za gowniane pieniadze
zebys mogl sobie spac spokojnie.

Nikt ich nie zmusza, a już na pewno nie ja. Po za tym mówimy o drogówce.

[...]

Chyba sobie żartujesz, rozejrzyj się wokół i porównaj prędkość przeciętnego kierowcy z ograniczeniem w danym miejscu.

[...]

O tak i torowaliby sobie drogę działem jonowym.

[...]

Jestem krytyczny bo jakieś 95% działań drogówki które mogę zaobserwować jest totalnie nonsensownych, nastawionych wyłącznie na zbieranie kasy.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 09:56:57
Autor: krzysiek82
Miśkowe pułapki
to pisze:
Bo?

Bo to także są ludzie, chyba wystarczy nie?

Nie osłabiaj mnie. Nie są fizycznie w stanie egzekwować wszystkiego, muszą sobie coś wybierać. Mogą wybierać mądrze lub głupio. Wybierają głupio.

to jest twoje zdanie, chociaż nie ukrywam masz rację czasami można trafić na policjanta debila.

--
krzysiek82

Data: 2010-04-01 22:54:09
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
krzysiek82 wrote:

Bo to także są ludzie, chyba wystarczy nie?

Konkretnych ludzi mogę szanować (i szanuję), formacji jako takiej nie.

Czasami można trafić na normalnego...

--
cokolwiek

Data: 2010-04-02 16:03:23
Autor: Micha³G
Mi¶kowe pu³apki
to pisze:
Micha³ Gut wrote:

I jak tu mieæ szacunek do tej formacji?
do formacji powinienes.

Bo?

to nie oni stanowi± przepisy, oni je maj±
obowiazek egzekwowac

Nie os³abiaj mnie. Nie s± fizycznie w stanie egzekwowaæ wszystkiego, musz± sobie co¶ wybieraæ. Mog± wybieraæ m±drze lub g³upio. Wybieraj± g³upio.
w prosty i tani sposób mo¿na udowodniæ przekroczenie predko¶ci - radar i spozycie - alkomat. Wiec to robi±
reszta wymage pewnej inwencji i dyskusji w s±dzie - wiec po co. To nie oni wymyslili, ¿e racje ma zawsze obywatel a policjant mo¿e mu naskoczyæ ..... dzia³aj± racjonalnie.

M.

Data: 2010-04-02 15:58:25
Autor: Budzik
Mi¶kowe pu³apki
U¿ytkownik Micha³G grodmich@wp.pl ...

[...]

gdzie oboiwazuje taka zasada? Bo w sadach to raczej odwrotnie.

.... dzia³aj± racjonalnie.

oczywiscie.
Z tym, ze wszystko zalezy od przyjetej definicji tego s³owa...

To tak jak 1+1 czasem równa sie 2 a czasem 10.

Data: 2010-04-01 06:49:24
Autor: Budzik
Mi¶kowe pu³apki
U¿ytkownik Micha³ Gut michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl ...

I jak tu mieæ szacunek do tej formacji?

do formacji powinienes. to nie oni stanowi± przepisy, oni je maj±
obowiazek egzekwowac
problem jest jednak troche bardziej skomplikowany.
Jest mnostwo przepisów, które równiez maja egzekwowac, a jednak tgo nie robia tak gorliwie. Niemniej mysle, ze podpuszczasz, a mechanizm doskonale rozumiesz.

Data: 2010-04-01 07:52:35
Autor: MarcinJM
Miśkowe pułapki
Michał Gut pisze:
I jak tu mieć szacunek do tej formacji?

do formacji powinienes. to nie oni stanowiÄ… przepisy, oni je majÄ… obowiazek egzekwowac

Ale sami mogliby szanowac prawo, na ktorego strazy stoja? Czy to zbyt trudne?
Jakby ci zaproponowano jedno piwo za kazdy jadacy prawidlowo radiowoz, to recze, ze skonalbys z pragnienia.

MarcinJM

Data: 2010-04-01 08:16:37
Autor: Michał Gut
Miśkowe pułapki
[...]

swieci nie sa, ale wierz mi nie chcialbys pracowac jako policjant (nie mowie tu stricte o drogówce a ogolnie, drogowka to tylko wydzial z calej organizacji).
w duzej mierze sa porzadnymi ludzmi o przekroju spolecznym - czyli jesli w poslce mamy dajmy na to 10% ludzi aktywnych z energia, 70% zwyklych szaraczkow i 20% odpadów zdemoralizowanych, egoistycznych kutasów to w policji tez bedziesz mial zblizony rozklad. tak samo na drodze i tak samo wsrod sprzedawcow bulek, 8 razy trafisz na mila obsluge a 9 osoba bedzie burakiem.
nie skonalbym z pragnienia.

wiesz o tym ze policjant zlapany na wykroczeniu drogowym takze po cywilu ma duzo ciezsze konsekwencje niz zwykly obywatel? fakt, trzeba zlapac.

Data: 2010-04-01 06:22:18
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Michał Gut wrote:

swieci nie sa, ale wierz mi nie chcialbys pracowac jako policjant (nie
mowie tu stricte o drogówce a ogolnie, drogowka to tylko wydzial z calej
organizacji).

Ja bym, owszem, nie chciał i nie pracuję.

[...]

Tylko jakoś wszystkie moje kontakty z policjantami (kilkanaście) lokowały się w oparach absurdu, przy czym dodam, że ani razu nie chodziło o mandat.

wiesz o tym ze policjant zlapany na wykroczeniu drogowym takze po cywilu
ma duzo ciezsze konsekwencje niz zwykly obywatel? fakt, trzeba zlapac.

Chyba w snach. Kto go złapie?

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 08:39:21
Autor: szerszen
Miśkowe pułapki

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4bb43b9a$1news.home.net.pl...

Chyba w snach. Kto go złapie?

pytanie jest zle postawione, bo po cywilu zlapie, pytanie kto go ukarze :)

aczkolwiek znam przypadek, gdy policjant z warszawskiej drogowki ukaral mandatem policjanta z poznanskiej drogowki, wiedzac ze to "kolega z firmy", mandat dosc dlugo wisial na komendzie przypiety do tablicy korkowej ;)

Data: 2010-04-01 12:51:52
Autor: J.F.
Miœkowe pu³apki
On Thu, 1 Apr 2010 08:39:21 +0200,  szerszen wrote:
[...]

Przypiety w celu zeby koledzy wiedzieli co robic jak zlapia
warszawiaka ? :-)

J.

Data: 2010-04-01 12:53:57
Autor: szerszen
Miœkowe pu³apki

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2lu8r5dgdh1mpmmgat3g9krrvdhqoimfg94ax.com...

Przypiety w celu zeby koledzy wiedzieli co robic jak zlapia
warszawiaka ? :-)

poniekad pewnie tez, w kazdym razie nie miescilo im sie takie zachowanie w glowie

Data: 2010-04-01 09:02:07
Autor: Czarek Daniluk
Miśkowe pułapki
W dniu 2010-04-01 08:22, to pisze:

wiesz o tym ze policjant zlapany na wykroczeniu drogowym takze po cywilu
ma duzo ciezsze konsekwencje niz zwykly obywatel? fakt, trzeba zlapac.

Chyba w snach. Kto go złapie?

Kruk krukowi oka nie wykole niestety.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-01 09:12:25
Autor: Michał Gut
Miśkowe pułapki
[...]

wiec odwalaja robote do ktorej nie chcialbys sie dotykac

Tylko jakoś wszystkie moje kontakty z policjantami (kilkanaście) lokowały
się w oparach absurdu, przy czym dodam, że ani razu nie chodziło o mandat.

statystycznie rzecz biorac mozna wygac 6tke w duzego lotka.
moze trafiales na patafianow, a moze mieli zly dzien, a moze im sie nudzilo cholera wie. nie przepadam za kontaktami z policja bo zawsze wiaza sie z czyms nieprzyjemnym badz negatywnym - kradziez z mojej firmy, mandat itd

wiesz o tym ze policjant zlapany na wykroczeniu drogowym takze po cywilu
ma duzo ciezsze konsekwencje niz zwykly obywatel? fakt, trzeba zlapac.

Chyba w snach. Kto go złapie?

fotoradar, wewnetrzna albo sluzbista

Data: 2010-04-01 08:24:36
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Michał Gut wrote:

statystycznie rzecz biorac mozna wygac 6tke w duzego lotka.

Znasz kogoś, kto trafił 6-tkę 15 razy pod rząd?

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 10:48:08
Autor: Michał Gut
Miśkowe pułapki
statystycznie rzecz biorac mozna wygac 6tke w duzego lotka.

Znasz kogoś, kto trafił 6-tkę 15 razy pod rząd?

lol
nie :) ale kolacze mi sie po glowie ze ktos wygral 2 razy

Data: 2010-04-01 16:51:12
Autor: Robert_J
Miśkowe pułapki
Znasz kogoś, kto trafił 6-tkę 15 razy pod rząd?

Może nie szóstkę, ale podobno Paweł Piskorski kilkadziesiąt razy z rzędu wygrał w kasynie ;-)))))

Data: 2010-04-02 10:35:48
Autor: Sebastian Kaliszewski
Miśkowe pułapki
Robert_J wrote:
Znasz kogoś, kto trafił 6-tkę 15 razy pod rząd?

Może nie szóstkę, ale podobno Paweł Piskorski kilkadziesiąt razy z rzędu wygrał w kasynie ;-)))))

Taaa, kilkadziesiÄ…t. 137 ;-)))

\SK

Data: 2010-04-01 07:12:51
Autor: Budzik
Mi¶kowe pu³apki
[...]

mysle, ze trzeba to zglosic do prokuratury. Bo ruzimiem, ze sugerujesz, ze ktos ich tam si³±?

[...]

Generalnie masz racje. Rozmawiajac z policjantami, przewaznie jest ca³kiem mi³o.
Pytanie tylko, w ktorej kategorii zapiszesz mi³ego policjanta, ktory daje ci mandat za przekroczenie predkosci 70/100 na pustej dwupasmowej drodze?

nie skonalbym z pragnienia.

zdziwi³bys sie.
I ja ich nawet nie dziwie - niewidze sensu jechania passatem 50 w terenie zabudowanym.

wiesz o tym ze policjant zlapany na wykroczeniu drogowym takze po
cywilu ma duzo ciezsze konsekwencje niz zwykly obywatel? fakt, trzeba
zlapac.

Az zazdroszcze ci tego idealizmu.
Sam tez by³em taki ca³kiem niedawno.
Wystarczy³o dostac mandat w miejscu gdzie nie by³o ograniczenia, nastepnie zglosic to i dowiedziec sie, ze gówno ich to obchodzi (z³y znak stoi do dzis), zg³osic dwa razy kradziez i zobaczyc procedury dzia³ania.
Sorry, policja nie jest od tego, zeby byc mi³a. Ma byc skuteczna. Ale skutecznosci nie zmierzysz iloscia wystawionych mandatów czy iloscia zlapanych przestepców (czytaj pijanych rowerzystów).

Data: 2010-04-01 13:42:11
Autor: Micha³ Gut
Mi¶kowe pu³apki
mysle, ze trzeba to zglosic do prokuratury. Bo ruzimiem, ze sugerujesz, ze
ktos ich tam si³±?

nie uwierzysz..... niektorzy czuja powolanie bo sa idealistami
ida tam bo chca cos dobrego zrobic.

czesc idzie bo majac dobra kondycje fizyczna wydaje sie ta praca ciekzwsza niz agencja ochrony czy bramkarz

[...]

zalezy ale na pustej dwupasmowce przy 100/70 to do burakow
przy 130/70 to do dobrych policjantow
powyzej to juz sam sie prosze o sciagniecie do parteru nawet na dwupasmowce pustej (notabene kiedys rozjechalbym pieszana nieoswietlonym przejsciu dla pieszych na 2pasmowce - pustej. Uratowalo mnie tylko moj refleks i spokojna predkosc - jakies 70/50). Jeszcze obciaza mnie to ze gadalem przez telefon bez bluetootha. ale jakbym jechal szybciej to bym j± zmiót³ z tych pasów. miesiac pozniej pojawilo sie tam oswietlenie.

Az zazdroszcze ci tego idealizmu.

troche idealizmu jesli chodzi o policje siedzi we mnie.
scyzoryk sie otwiera mi jak widze chwdp (przepraszam... jak widze hwdp - otweera sie drugi).

i tym bardziej ich szanuje - wiem ze nadstawiaja akrku. a ze nie wszystko idzie cudownie i idealnie (kradziez w moim sklepie i wandalizm byly umorzone).....

sir

Data: 2010-04-01 13:43:42
Autor: Cavallino
Mi¶kowe pu³apki
U¿ytkownik "Micha³ Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hp20kc$rng$1portraits.wsisiz.edu.pl...
mysle, ze trzeba to zglosic do prokuratury. Bo ruzimiem, ze sugerujesz, ze
ktos ich tam si³±?

nie uwierzysz..... niektorzy czuja powolanie bo sa idealistami
ida tam bo chca cos dobrego zrobic.

I oni do drogówki id±?
No to takimi dobrymi chêciami jest piek³o wybrukowane.

Data: 2010-04-01 23:58:29
Autor: Budzik
Mi¶kowe pu³apki
[...]

oczywiscie, ze uwierze.
Podarzanie za swoimi idea³mi to rzecz dajaca wielka satysfakcje.
Ergo - moze maja lepiej, niz ci, co gonia tylko za pieniadzem.
Jak to w zyciu - trzeba wybierac, przewaznie nie mozna miec wszystkiego.

czesc idzie bo majac dobra kondycje fizyczna wydaje sie ta praca
ciekzwsza niz agencja ochrony czy bramkarz

no i? To tak jak kazdy inny - wybiera to, w czym czuje sie mocny.

[...]

ja pyta³em o 100/70 wiec wtracanie o 130 to juz manipulacja.

Az zazdroszcze ci tego idealizmu.

troche idealizmu jesli chodzi o policje siedzi we mnie.
scyzoryk sie otwiera mi jak widze chwdp (przepraszam... jak widze hwdp
- otweera sie drugi).

mnie tez sie otweira scyzoryk.
Ale otwiera³ mi sie tez czasami dzieki kontaktom z panami niebieskimi.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Ironi± czêsto pokrywa siê niemo¿no¶æ my¶lenia.
Frank Herbert

Data: 2010-04-02 04:54:17
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Michał Gut wrote:

nie uwierzysz..... niektorzy czuja powolanie bo sa idealistami ida tam
bo chca cos dobrego zrobic.

Tak, to pewnie 1%.

czesc idzie bo majac dobra kondycje fizyczna wydaje sie ta praca
ciekzwsza niz agencja ochrony czy bramkarz

To pewnie 99%, razem z tymi, który poszli do policji zupełnie bezrefleksyjnie, z przypadku.

troche idealizmu jesli chodzi o policje siedzi we mnie. scyzoryk sie
otwiera mi jak widze chwdp (przepraszam... jak widze hwdp - otweera sie
drugi).

Ja tego nie popieram, ale trochę rozumiem, mnie w czasach studiów nieraz zatrzymywali na ulicy i zawracali głowę bez żadnego powodu, wyłącznie za wygląd.

i tym bardziej ich szanuje - wiem ze nadstawiaja akrku. a ze nie
wszystko idzie cudownie i idealnie (kradziez w moim sklepie i wandalizm
byly umorzone).....

Tych, co nadstawiają karku też oczywiście szanuje, ale to jest przytłaczająca mniejszość. Ci, których widzę na co dzień, nie robią nic pożytecznego tylko psują ludziom krew w ten czy inny sposób.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 08:24:42
Autor: WOJO
Mi¶kowe pu³apki
wiesz o tym ze policjant zlapany na wykroczeniu drogowym takze po cywilu ma duzo ciezsze konsekwencje niz zwykly obywatel? fakt, trzeba zlapac.
Znam tylko jeden przypadek, ¿e delikwent zosta³ z³apany przez drogówkê (chyba za prêdko¶æ) i nie pokaza³ legitymacji - komendant g³ówny parê lat temu. :)
WOJO

Data: 2010-04-01 08:35:25
Autor: Big Jack
Miśkowe pułapki
W wiadomości
*Michał Gut* napisał(-a):

wiesz o tym ze policjant zlapany na wykroczeniu drogowym takze po cywilu
ma duzo ciezsze konsekwencje niz zwykly obywatel? fakt, trzeba zlapac.

To każdego obywatela sprawdzają, czy aby nie policjant? W końcu chyba żaden nie ma tego na czole wyryte, chyba że na dzień dobry przy kontroli macha legitymacją.

("sprawdzić czy nie ksiądz")

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-04-01 09:08:58
Autor: Michał Gut
Miśkowe pułapki
[...]

nie ale jak legitymuje sie podczas kontroli legitymacja policyjna - to zwykle kolega kolegi nie ruszy. co innego fotoradar.

Data: 2010-04-01 09:20:34
Autor: Robert Rêdziak
Mi¶kowe pu³apki
On Thu, 1 Apr 2010 08:16:37 +0200, Micha³ Gut
<michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:

nie skonalbym z pragnienia.

 Mieszka³em niedaleko ulicy prowadz±cej do bazy prewencji,
 szeroka droga, dwa pasy w ka¿d± stronê i 50, a miejscami 40.
 Skona³by¶.

 r.
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-04-01 12:15:05
Autor: Artur\(m\)
Mi¶kowe pu³apki

U¿ytkownik "Robert Rêdziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisa³ w wiadomo¶ci

 Mieszka³em niedaleko ulicy prowadz±cej do bazy prewencji,
 szeroka droga, dwa pasy w ka¿d± stronê i 50, a miejscami 40.
 Skona³by¶.

Napisz wniosek do zarzadu dróg wojewódzkich lub na policjê
aby wyja¶nili w jakim celu ustawiono ograniczenie na tej doskona³ej drodze
albo ¿eby zweryfikowakli decyzjê o ograniczeniu prêdko¶ci.

Nie bêdziesz musia³ konaæ.

Artur(m)

Data: 2010-04-01 11:27:30
Autor: Robert Rêdziak
Mi¶kowe pu³apki
On Thu, 1 Apr 2010 12:15:05 +0200, Artur(m) <musicm@interia.pl>
wrote:

[...]

 Sugerujesz, ¿e bêdzie to pierwsza w £odzi ulica z dozwolon±
 setk±? ;>>

Data: 2010-04-01 13:55:06
Autor: Artur\(m\)
Mi¶kowe pu³apki

wrote:

> [...]
>
> Nie bêdziesz musia³ konaæ.

 Sugerujesz, ¿e bêdzie to pierwsza w £odzi ulica z dozwolon±

No w³a¶nie odpowiedzia³es sobie na pytanie;)

Data: 2010-04-01 22:25:57
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Artur\(m\) wrote:

Napisz wniosek do zarzadu dróg wojewódzkich lub na policję aby wyjaśnili
w jakim celu ustawiono ograniczenie na tej doskonałej drodze albo żeby
zweryfikowakli decyzję o ograniczeniu prędkości.

Ciekawe hobby, to raz. A po drugie od tego są odpowiednie służby opłacane z budżetu.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-02 08:26:33
Autor: Artur\(m\)
Miśkowe pułapki

Artur\(m\) wrote:

> [...]
> zweryfikowakli decyzję o ograniczeniu prędkości.

Ciekawe hobby, to raz. A po drugie od tego są odpowiednie służby opłacane

Ale może im nie przeszkadza, a Tobie...

Artur(m)

Data: 2010-04-01 13:33:42
Autor: Micha³ Gut
Mi¶kowe pu³apki
nie skonalbym z pragnienia.
Mieszka³em niedaleko ulicy prowadz±cej do bazy prewencji,
szeroka droga, dwa pasy w ka¿d± stronê i 50, a miejscami 40.
Skona³by¶.

no nie powiesz mi ze tam sie zasadzali

a o durnych ogaraniczeniach sie juz wypowiedzialem - mamy inzyniera ruchu ktory chroni swoja dupe i naklada ograniczenia (afaik jesli statystyki beda zle to jego dupa obrywa).

duzo zalezy od miejsca...i od tablic....

kiedys w gdansku zgubilem sie noca (nie mialem wtedy nawigacji a mapa jaka mialem na 3 stronach przedstawiajacych ten sam fragment miasta, miala 3 rozne wersje drog - nie pokruwakace sie). Wsiadl mi radiowoz na ogon i jechal za mna kilka kilometrow, przyczail mnie jak skrecilem na pustej (noc) drodze ze srodkowego pasa w lewo (a byl do jazdy prosto) i jeszcze probowal mnie drapnac za jazde lewym pasem (a szukalem zawrotki lub skrzyzowania zeby zawrocic). Gotowym zalozyc sie ze to dlatego ze rejestracje mialem zaczynajaca sie od WPI....

tak wiec ja tez mialem do czynienia z burakami i nic na to nie poradze.

Tak samo kiedys za bydgoszcza (lub toruniem) wyjezdzalismy z nieduzego miasteczka i droga prosta az po horyzont, dookola pola. ustawili sie na WYLOCIE z miasta ³api±c tych co sie rozpedzali pomiedzy tymi polami. nie lapali tych co z duza predkoscia wjezdzali do miasta.... wiec coz....

policjanci sa jak wszyscy inni ludzie - nic nie jest doskonale.

sir

Data: 2010-04-01 12:13:40
Autor: Robert Rêdziak
Mi¶kowe pu³apki
On Thu, 1 Apr 2010 13:33:42 +0200, Micha³ Gut
<michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:

no nie powiesz mi ze tam sie zasadzali

 Oczywi¶cie: jedno z ulubionych ³owisk je¿d¿±cego fotoaparatu. No
 i czasem miê¶ni te¿ stawiali swoj± skrzynkê za krzakami.

Data: 2010-04-01 09:42:55
Autor: Cavallino
Miśkowe pułapki
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:

swieci nie sa, ale wierz mi nie chcialbys pracowac jako policjant (nie mowie tu stricte o drogówce

A my właśnie o drogówce.

 a ogolnie, drogowka to tylko wydzial z calej
organizacji).
w duzej mierze sa porzadnymi ludzmi

Mniej więcej tak samo jak gangsterzy od wymuszania haraczy.
Różnica żadna.

Data: 2010-04-01 21:42:03
Autor: Przemek V
Mi¶kowe pu³apki

U¿ytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hp1cb4$lb5$1news.onet.pl...
Micha³ Gut pisze:
[...]

Jecha³em ze 20 km. za przepisowo jad±c± nieoznakowan± Vectr± w poniedzia³ek, zreszt± opisa³em kilka w±tków poni¿ej. Ba³em siê, ¿e zasnê ;)

Data: 2010-04-01 09:54:29
Autor: krzysiek82
Miśkowe pułapki
Michał Gut pisze:
do formacji powinienes. to nie oni stanowiÄ… przepisy, oni je majÄ… obowiazek egzekwowac

dokładnie, a poza tym bardzo często wykazują się wyrozumiałością,mnie zatrzymali wczoraj za przekroczenie prędkości o 20km/h z groszami, bo akurat wyprzedzałem tira. Dostałem pouczenie :)

--
krzysiek82

Data: 2010-04-01 08:56:35
Autor: Budzik
Mi¶kowe pu³apki
Osobnik posiadaj±cy mail saab@user.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

do formacji powinienes. to nie oni stanowi± przepisy, oni je maj± obowiazek egzekwowac

dok³adnie, a poza tym bardzo czêsto wykazuj± siê wyrozumia³o¶ci±,mnie zatrzymali wczoraj za przekroczenie prêdko¶ci o 20km/h z groszami, bo akurat wyprzedza³em tira. Dosta³em pouczenie :)

i z czego sie cieszysz? Zdajesz sobie sprawe, jakie spowodowa³es niebezpieczenstwo?
Ale rozumiem ze to PA - ty tak naprawde nie przekraczasz predkosci, prawda?

Data: 2010-04-01 11:04:05
Autor: krzysiek82
Mi¶kowe pu³apki
Budzik pisze:
i z czego sie cieszysz? Zdajesz sobie sprawe, jakie spowodowa³es niebezpieczenstwo?
Ale rozumiem ze to PA - ty tak naprawde nie przekraczasz predkosci, prawda?

przekraczam nie mam na to wyt³umaczenia

--
krzysiek82

Data: 2010-04-01 12:25:40
Autor: Agent 0700
Mi¶kowe pu³apki
przekraczam nie mam na to wyt³umaczenia

Bij siê w piersi, Nale¿a³o siê jechaæ 5 km obok tira.

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2010-04-01 10:13:16
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
krzysiek82 wrote:

dokładnie, a poza tym bardzo często wykazują się wyrozumiałością,mnie
zatrzymali wczoraj za przekroczenie prędkości o 20km/h z groszami, bo
akurat wyprzedzałem tira. Dostałem pouczenie :)

Czyli zgodnie z Twoją teorią, którą tu niegdyś zaprezentowałeś, po raz kolejny okazałeś się debilem?

PS. W jaki sposób Cię pouczyli nie zatrzymując? ;)

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 12:19:56
Autor: krzysiek82
Miśkowe pułapki
to pisze:
Czyli zgodnie z Twoją teorią, którą tu niegdyś zaprezentowałeś, po raz kolejny okazałeś się debilem?

proponuje żebyś nie wymyślał, herezji bo kiedyś możemy spotkać się w 4 oczy i co wtedy powiesz?

PS. W jaki sposób Cię pouczyli nie zatrzymując? ;)

zatrzymali pouczyli puścili proste jak konstrukcja cepa.

--
krzysiek82

Data: 2010-04-01 12:13:04
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
krzysiek82 wrote:

Czyli zgodnie z Twoją teorią, którą tu niegdyś zaprezentowałeś, po raz
kolejny okazałeś się debilem?

proponuje żebyś nie wymyślał, herezji bo kiedyś możemy spotkać się w 4
oczy i co wtedy powiesz?

Jakie znów "herezje"? Sam kiedyś stwierdziłeś, że każdy kto łamie przepisy to debil, mylę się? Czy może ta zasada już przestała obowiązywać albo dotyczy wszystkich oprócz Ciebie?

--
cokolwiek

Data: 2010-04-02 18:30:00
Autor: Adam P³aszczyca
Mi¶kowe pu³apki
Dnia Thu, 1 Apr 2010 07:35:36 +0200, Micha³ Gut napisa³(a):

I jak tu mieæ szacunek do tej formacji?

do formacji powinienes. to nie oni stanowi± przepisy, oni je maj± obowiazek egzekwowac

Jak równie¿ - maj± obowi±zek tych samych przepisów przestrzegaæ. Niech
zaczn± to czynic. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/

Data: 2010-04-01 11:38:49
Autor: Artur\(m\)
Miśkowe pułapki

Czy to jakiś nowy sposób polowania? Dodam, że na moich oczach panowie
polucjanci zatrzymali "pirata" jadÄ…cego chyba z 70 po tych pustych trzech
pasach, co niewątpliwie przyczyniło się do wprost kolosalnej poprawy
bezpieczeństwa.

I jak tu mieć szacunek do tej formacji?

Przypominasz mi przedstawicieli PiSu którzy naśmiewali się że
"są prześladowani za rybę", którą kupili za ukradzione państwu pieniądze
Śmiali się. "Ścigać kogoś za kradzież 5zł (chyba tyle)", "Jak to, to było
tylko 5zł. O co chodzi"
Wyborcy mogÄ… siÄ™ zastanawiać "może i sto jak ukraść to  drobnostka, a może
1000, ...)
Jeżeli prawo określa, że można jechać 20km/h, to można otrzymać mandat za
21km/h
Dostałem mandat za przekroczenie prędkości (też na pewno nie kosmiczne),ale
na myśl by mi nie przyszło rzucać h***mi za policjantami.

Artur(m)

Data: 2010-04-01 21:32:51
Autor: to
Mi¶kowe pu³apki
Artur\(m\) wrote:

[...]

Tu chodzi o to, że policja nie zajmuje się w moim przekonaniu tym czym powinna tylko pierdołami. Bardzo rzadko widać, żeby ścigali kogoś kto zapieprza 150-200 km/h przez miasto, niebezpiecznie wyprzedza i robi inne dziwne rzeczy, natomiast na durnych ograniczeniach przy niemal zerowym ruchu widać ich bez przerwy.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-02 08:35:58
Autor: Artur\(m\)
Miśkowe pułapki

Artur\(m\) wrote:

> [...]
> było tylko 5zł. O co chodzi"

Tu chodzi o to, że policja nie zajmuje się w moim przekonaniu tym czym

Uważam ze powinni zajmować się i pierdołami i sprawami poważnymi.
Ja uważam dodatkowo, że bardziej powinna zajmować sie pierdołami
bo jeżeli zlekcewarzy się kradzież "na rybę za 5 złoty" to spróbuje za 100,
1000,...

[...]

Wiesz to dokładnie bo pewnie jesteś analitykiem (obserwatorem) ruchu
drogowego.
Ja wręcz słucham opini, że nie powinni ścigać bo powodują wzrost zagrożenia.
Więc nie wiem ścigają "ścigantów", czy nie?

Artur(m)

Data: 2010-04-01 16:40:42
Autor: atman
Miśkowe pułapki
Wiecie co najbardziej wkurza policjÄ™ ?
Przepisowa jazda.
Wtedy odchodzi sprawdzanie gaśnic, OC, trójkątów.
Mam ubaw kiedy nie mają się do czego doczepić ;)

Data: 2010-04-01 17:06:36
Autor: Krzysztof 45
Miśkowe pułapki
to napisał(a):
[...]
Kurna wakacje się zbliżają nie? Skarbonkę trzeba napełnić, z żoną na wczasy wyjechać, dzieciaki na kolonie wysłać. Z czego? Z pensji psa?

Nie daleko mnie, wręcz na osiedlu, jest taka sobie krzyżówka ze stopem. To że wszystko widać jak na dłoni i prędkości max 40km/h to nie ważne.
Jak tu mieszkam z 10 lat, może ze trzy dzwoneczki były.
Wiesz kiedy czają sie z radiowozem i polują na tych ze stopu co w prawo dają? Przed świętami.

Ale prawda jest taka, że jest wykroczenie, to jest zatrzymanie. A jak z tego wybrniesz, to juz Twoja inwencja twórcza 8-)
--
Krzysiek

Data: 2010-04-01 17:10:36
Autor: Jacek
Mi¶kowe pu³apki
Rozumiem ich.
Ja, gdybym mia³ w pracy dajmy na to kopac rowy i byæ rozliczanym z metrów d³ugo¶ci, to maj±c do wyboru kopaæ szeroki i g³êboki albo p³ytki i w±ski te¿ bym wybra³ ten drugi.
Gdybym nosi³ czapeczkê i u boku pa³eczkê, to te¿ bym wola³ zapolowaæ na jelenia na opisanej drodze, ni¿ na przyk³ad u¿eraæ siê z nieo¶wietlonymi rowerzystami w nocy.
Po raz kolejny twierdzê, ¿e nie chodzi o ¿adne bepieczeñstwo tylko o kasê, wyniki, statystyki, a czasem te¿ o poparcie elektoratu.
Jacek

Data: 2010-04-01 21:39:44
Autor: Przemek V
Mi¶kowe pu³apki

U¿ytkownik "to" <to@abc.xyz> napisa³ w wiadomo¶ci news:4bb3f0a3$1news.home.net.pl...
Jadê sobie ostatnio w standardowych, mi¶kowych okoliczno¶ciach, czyli
trzy pasy, ma³y ruch i nonsensowne ograniczenie do 50. Z daleka widzê
radiowóz z w³±czonymi ¶wiat³ami mijania, stoj±cy prostopadle do drogi,
mi¶ki siedz± sobie w ¶rodku i chyba nic nie robi±. Dziwne, my¶lê sobie.
Auta przede mn± nie przyspieszaj±, wiêc jadê sobie spokojnie za nimi. I
s³usznie, bo kilometr dalej stoi w krzakach "w³a¶ciwy" radiowóz, ju¿
nieo¶wietlony.

Koniec miesi±ca i koniec kwarta³u. Normalne, ¿e targety wyrabiaj± ;)

Mi¶kowe pu³apki