Mistycy smolenscy

Data: 2012-01-21 10:48:54
Autor: leszek niewiadomski
Mistycy smolenscy
>S膮 mistycy, jak Wojciech Wencel, poeta z Gda艅ska, jeden z bohater贸w najnowszego filmu Joanny Lichockiej o ludziach z Krakowskiego Przedmie艣cia pt. "Przebudzenie", kt贸rego premiera odby艂a si臋 pod koniec grudnia. Wencel m贸wi w filmie: "Smole艅sk to centralne wydarzenie mojego 偶ycia. Nigdy tak g艂臋boko nie prze偶y艂em zetkni臋cia z tajemnic膮 艣mierci i tajemnic膮 zbawienia, a tak偶e z tajemnic膮 polsko艣ci. Po do艣wiadczeniach wielkiego smutku by艂a wielka rado艣膰 z tego narodowego zrywu, do艣wiadczenia tej wsp贸lnoty, kt贸ra si臋 zrodzi艂a 10 kwietnia w tych ludziach, tak偶e we mnie. G艂贸d prawdy, g艂贸d sprawiedliwo艣ci, g艂贸d wolno艣ci zrodzi艂y nadziej臋, 偶e to wszystko mo偶e wr贸ci膰 do polskiego 偶ycia publicznego, 偶e jest nas tylu, 偶e mo偶emy rzeczywi艣cie decydowa膰 o losach w艂asnego pa艅stwa". Inni bohaterowie filmu zapowiadaj膮 duchowe powstanie wolnych Polak贸w, kt贸re wybuchnie, i to b臋dzie po偶ar, kt贸ry zapali ca艂膮 Polsk臋. Zwyci臋偶膮 w walce o prawd臋 o katastrofie smole艅skiej. Bo ta prawda jest. Tylko jest ukryta. <

http://www.polskatimes.pl/artykul/496271,straznicy-smolenskiej-prawdy-chca-komisji-miedzynarodowej,id,t.html

Szczesliwi ludzie! Nie maja innych problemow. Czy ktos policzyl ile kosztowala ta przedwyborcza wycieczka bylego prezydenta?
A dziennikarze nie maja juz innych tematow niz zajmowanie sie grupa psycholi. Oni potrzebuja jak narkotyku publicznosci, zainteresowania mediow, reflektorow.
http://d.polskatimes.pl/k/r/16/11/ec/4f19c600082a1_k1.jpg

ln.

-- -- -- -- -- -
Czterdzie艣ci i cztery (Wencel)

O starym 偶yciu nikt ju偶 nie pami臋ta
p艂on膮 艣wiece przed pa艂acem prezydenta

Z matki obcej; krew jego dawne bohatery.
A imi臋 jego b臋dzie czterdzie艣ci i cztery.

Polsko w ciemno艣ciach porodu
nie jeste艣 Chrystusem narod贸w

jeste艣 Jonaszem w brzuchu wielkiej ryby
p贸jd藕 ach p贸jd藕 do swojej Niniwy