Mit o wielkich przebiegach samochodow w DE...

Data: 2011-01-10 16:39:15
Autor: J.F.
Mit o wielkich przebiegach samochodow w DE...
On Mon, 10 Jan 2011 14:58:22 +0000 (UTC),  Massai wrote:
No właśnie - mit czy nie mit?
Bo tak: jak się dyskutuje o sprowadzanych samochodach, ich przebiegach
itp. to się odzywają głosy "taaa, 150 tysięcy w 10 lat, to pewnie
jeszcze od dziadka co do kościoła jeździł".
Że niby mają autostrady, że dużo jeżdżą, że norma to dojeżdżanie 100 km
do pracy codziennie, stąd auta z DE po prostu MUSZĄ mieć duże przebiegi.

Bo to oczywiscie nie tak. W Niemczech jak w Polsce - jedni jezdza
duzo, a inni malo, bo widac nie maja takiej potrzeby. Znam przypadek 4kkm/rocznie i to wcale nie dziadek na emeryturze.

Jedna roznica taka ze jak sie dobrze mieszka, to 30km do pracy moze
trwac 10 minut, no dobra - 15 z wlaczeniem sie do ruchu i parkowaniem.
W Polsce tez tak moze byc ... tylko znacznie mniejszy porocent rodakow
ma szczescie mieszkac blisko autostrady :-)
Styl zycia zacheca do weekendowych wypadow, co powoli i u nas sie
zaczyna, ale tam  500km nie przeraza (ha ha - po autostradzie w
piatkowym korku, z predkoscia 80 :-).

Drugi czynnik - rozbieznosc cen uzywek w Niemczech jest olbrzymia.
4-5 krotna przy starszych pojazdach i to nawet odrzucajac totalne
zlomy. Nie wiem jak to mozliwe, moze to "do negocjacji"  ... ale do
nas raczej te lepsze nie trafiaja. Tylko te gorsze, z przekreconym
licznikiem :-)

Po trzecie - w niemczech jest wysoki podatek za diesla.
Niektorzy moze sa zauroczeni, ale inni potrafia liczyc lub czytac, i
wiedza ze zeby diesel sie oplacal to musi miec duzy przebieg.

Zobacz np spritmonitor, posortuj po liczbie wpisow. Ot np rekordowe
VW:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/114113.html
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/125375.html
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/128632.html
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/275158.html

A zobaczmy np volvo, ktore lubi duze przebiegi
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/203586.html
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/300951.html

Mozna i 100kkm rocznie nabijac. Albo i wiecej i nie miec czasu na
wpisywanie glupot :-)

Jak się popatrzy na średni roczny przebieg to pewnie wcale tak więcej
niż my nie mają...

Bo kto ma ochote jezdzic 50 kkm rocznie.

No chyba ze to 15 minut rano i 15 po poludniu :-)

J.

Data: 2011-01-10 17:11:32
Autor: Massai
J.F. wrote:

> [...]

Styl zycia zacheca do weekendowych wypadow, co powoli i u nas sie
zaczyna, ale tam  500km nie przeraza (ha ha - po autostradzie w

Być może jeżdżą ciut więcej.

Ale kretyńskim jest tak często powtarzany argument "taki przebieg to
norma", bo to żadna norma, tylko "zajeżdżone" fury, których właściciel
się pozbywa właśnie ze względu na przebieg i ew. koszty serwisowania.
Nie ma co bajek opowiadać "kupuj samochód nie przebieg".

Jeśli w PL sprzedają 3-4 letnie fury z przebiegiem 140-150 jako ten
niby przyzwoity przebieg, to szkoda gadać ile mogły mieć w DE ;-)

--
Pozdro
Massai

Mit o wielkich przebiegach samochodow w DE...