Mit zajebistych hamulców w Polonezie

Data: 2013-04-02 15:31:06
Autor: kogutek444
Mit zajebistych hamulców w Polonezie
W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 14:14:43 UTC+2 użytkownik tᴏ napisał:
Przy porządkach wpadł mi w ręce stary numer "Auto International" (7/95), a tam test Poloneza Caro. Według wielu ekspertów PMS-owych Polonez ma rewelacyjne hamulce, nawet ten stary, nie mówiąc o Caro. Gdy pisałem, że te hamulce są z dupy, to domagali się źródła. No i proszę:

"Mimo zmiany układu hamulcowego i >>zaadoptowaniu<< osprzętu firmy Lucas, hamulce pozostały słabą stroną Poloneza. Wyhamowując ze 100 km/h, auto potrzebowało ponad 76 m na zatrzymanie się."

Tak, macie rację, hamulce Poloneza to prawdziwa rewelacja! A im starszy, tym lepsze, jak wino.

-- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

To co w takim przypadku z Wołgą GAZ 24. Samochód z tego samego okresu. Spore bydlę. prawie 5 metrów długości. Masa dopuszczalna ze dwie tony. I hamulce bębnowe. Jeździłem takim bydlakiem. Z hamowaniem nigdy nie było żadnego problemu.

Data: 2013-04-02 15:42:42
Autor: kogutek444
W dniu środa, 3 kwietnia 2013 00:31:06 UTC+2 użytkownik kogut...@gmail.com napisał:
> [...]

> Przy porządkach wpadł mi w ręce stary numer "Auto International" (7/95), > > a tam test Poloneza Caro. Według wielu ekspertów PMS-owych Polonez ma > > rewelacyjne hamulce, nawet ten stary, nie mówiąc o Caro. Gdy pisałem, że > > te hamulce są z dupy, to domagali się źródła. No i proszę:

 To co w takim przypadku z Wołgą GAZ 24. SamochĂłd z tego samego okresu. Spore bydlę. prawie 5 metrĂłw długości. Masa dopuszczalna ze dwie tony. I hamulce bębnowe. JeĹşdziłem takim bydlakiem. Z hamowaniem nigdy nie było Ĺźadnego problemu. Albo Łada z tamtych czasĂłw. SamochĂłd uchodzący za lepszy od 125p i Poloneza a tak naprawdę duĹźo gorszy. Co z tego ze miał Ĺźwawszy silnik jak wałek rozrządu i dĹşwigienki wytrzymywały maks 60 tysięcy kilometrĂłw. Mniej niĹź łańcuch. Hamulce z przodu tarczowe z tyłu bębnowe. Bębny ze stopu aluminium z wkładkami Ĺźeliwnymi. Tarcze jeśli nie o tej samej średnicy to bardzo podobnej. Talkie samo serwo co 125p. Fiat 131 i 132 chyba miały te same tarcze co 125p. TeĹź miały kiepskie hamulce?

Data: 2013-04-03 03:18:40
Autor: h.w.d.p.
Mit zajebistych hamulcĂłw w Polonezie
Co z tego ze miał żwawszy silnik jak wałek rozrządu i dźwigienki wytrzymywały maks 60 tysięcy kilometrów.

co sie z nimi dzialo?

Data: 2013-04-03 00:38:55
Autor: kogutek444
W dniu środa, 3 kwietnia 2013 03:18:40 UTC+2 użytkownik h.w.d.p. napisał:
> Co z tego ze miał żwawszy silnik jak wałek rozrządu i dźwigienki wytrzymywały maks 60 tysięcy kilometrów.

co sie z nimi dzialo?

Zużywały się. Wałek rozrządu chciał się zrobić na krzywkach okrągły. Czasami niewielu mu brakowało.

Data: 2013-04-03 13:27:26
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-04-03 03:18, h.w.d.p. pisze:
Co z tego ze miał żwawszy silnik jak wałek rozrządu i dźwigienki wytrzymywały maks 60 tysięcy kilometrów.

co sie z nimi dzialo?

A nic. Moja 2103 przy ~150kkm miała luzy zaworowe nadal w normie, nie korygowane w ogóle.
Łańcucha nie ruszałem bo i po co. Posżła na złom po 180kkm. Przez blachy. Silnik wziął handlarz.
Do końca ciągnał żwawo, nie stukał, nie brał oleju. W przeciwieństwie od pf125, który miał
generalkę po 120kkm, a dźwigienki na klawiaturze to miały tak wydziubane powierzchnie,
że żadna regulacja szczelinomierzem nie wchodziła w grę...
Aha - tylko że fiat był z 1987 i zalany bywał głównie na selectolem, a łada z 1990
i jeździła na mobilu półsyntetyku, jakby kto pytał...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2013-04-03 13:35:18
Autor: h.w.d.p.
Mit zajebistych hamulcĂłw w Polonezie
łada z 1990
i jeździła na mobilu półsyntetyku, jakby kto pytał...

ale tu jest mowa o woldze. ten sam silnik?

Data: 2013-04-03 13:47:44
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-04-03 13:35, h.w.d.p. pisze:
łada z 1990
i jeździła na mobilu półsyntetyku, jakby kto pytał...

ale tu jest mowa o woldze.

O Wołdze była mowa w kontekście układu hamulcowego - bębny.
Zresztą potwierdzam - układ hamulcowy dość sprawny.

ten sam silnik?

Nie :)

Data: 2013-04-03 14:13:06
Autor: h.w.d.p.
Mit zajebistych hamulcĂłw w Polonezie
O Wołdze była mowa w kontekście układu hamulcowego - bębny.
Zresztą potwierdzam - układ hamulcowy dość sprawny.

ale ja pytalem o walki rozrzadu wolgi

ten sam silnik?

Nie :)

no wlasnie

Data: 2013-04-03 14:46:20
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-04-03 14:13, h.w.d.p. pisze:
O Wołdze była mowa w kontekście układu hamulcowego - bębny.
Zresztą potwierdzam - układ hamulcowy dość sprawny.

ale ja pytalem o walki rozrzadu wolgi

A Kogutek pisał o Ładzie. O wołgowskich "złych" wałkach
nie słyszałem  ;)

ten sam silnik?

Nie :)

no wlasnie

No ale tylne miała bębnowe :)

Data: 2013-04-03 14:48:33
Autor: h.w.d.p.
Mit zajebistych hamulcĂłw w Polonezie
A Kogutek pisał o Ładzie. O wołgowskich "złych" wałkach
nie słyszałem  ;)

Kogutek: To co w takim przypadku z Wołgą GAZ 24

faktycznie, pisal o ladzie :>

Data: 2013-04-03 15:25:16
Autor: Axel
Mit zajebistych hamulców w Polonezie
"h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> wrote in message
A Kogutek pisal o Ladzie. O wolgowskich "zlych" walkach
nie slyszalem  ;)
Kogutek: To co w takim przypadku z Wolga GAZ 24

A dwie linijki nizej:
'Albo Lada z tamtych czasów.'

faktycznie, pisal o ladzie :>

Nie, o Ladzie :-P

--
Axel

Data: 2013-04-03 15:51:27
Autor: h.w.d.p.
Mit zajebistych hamulców w Polonezie
A dwie linijki nizej:
'Albo Lada z tamtych czasów.'

faktycznie, pisal o ladzie :>

Nie, o Ladzie :-P

fakt. sorki.

Data: 2013-04-03 19:23:42
Autor: Robert Rędziak
Mit zajebistych hamulcĂłw w Polonezie
On Tue, 2 Apr 2013 15:42:42 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
<kogutek444@gmail.com> wrote:

 Hamulce z przodu
 tarczowe z tyłu bębnowe. Bębny ze stopu aluminium z wkładkami
 żeliwnymi. Tarcze jeśli nie o tej samej średnicy to bardzo
 podobnej.

 Tarcze 252mm, zacisk stały, dwutłokowy. Auto jeszcze lżejsze od
 kwadrata.

 RR.
robert rędziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-04-03 01:32:30
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 2 Apr 2013 15:31:06 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com napisał(a):

To co w takim przypadku z Wołgą GAZ 24. Samochód z tego samego okresu.

Nikt nie mówi że Polonez to było najgorsze auto na świecie :-)
Pewnie znajdzie się kilka gorszych ;)

Bębny też nie muszą być jakieś od razu złe - w ciężarówkach są bębny i jest
ok. Byle rozmiar był odpowiedni, to będą działać odpowiednio.

Ale już Łady miały tarcze 252mm, a nie 227mm jak Polonez.

Data: 2013-04-03 07:54:36
Autor: Artur Maśląg
Mit zajebistych hamulców w Polonezie
W dniu 2013-04-03 01:32, Tomasz Pyra pisze:
(...)
Ale już Łady miały tarcze 252mm, a nie 227mm jak Polonez.

A Porsche 911 RS 254 mm. Co jeszcze chciałeś udowodnić?

Data: 2013-04-03 19:20:43
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 03 Apr 2013 07:54:36 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

W dniu 2013-04-03 01:32, Tomasz Pyra pisze:
(...)
Ale już Łady miały tarcze 252mm, a nie 227mm jak Polonez.

A Porsche 911 RS 254 mm. Co jeszcze chciałeś udowodnić?

Najsłabsze 911 jakie widzę w katalogu, to 2.0 110KM z 1963 roku, i ma
tarczę wentylowaną 282. 911 RS również ma taką tarczę.
Nawet jakieś najsłabsze jakie widzę Porsch 914 1.7 80KM ma 282mm tarcze z
przodu.

Jeżeli widzisz w Porsche tarcze 254mm, to pewnie patrzysz na tylne.

Data: 2013-04-03 20:06:55
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-04-03 19:20, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Pytanie pozostaje aktualne, a jeżeli miałeś na myśli przednie
tarcze hamulcowe to w Polonezie były tez 240 mm i 259 mm.

Data: 2013-04-03 20:14:44
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 03 Apr 2013 20:06:55 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

260 to mówisz o Stratopolonezie, czy luksusowym Royu? ;)

Bo oczywiście - w końcu ktoś tam te tragiczne hamulce 227mm zamienił na już
jedynie kiepskie 240mm Lucasa.
Nadal był to układ hamulcowy dobry do samochodów kalibru Cinquecento, no
ale faktycznie był to duży krok w przód.

Data: 2013-04-03 20:30:22
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-04-03 20:14, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Z całą pewnością nie o rajdówce kolegi, który tak ją świetnie
przygotował, że zachowywała się jak ponton na spływie,
a o Stratopolonezie nawet słowa nie wspominałem, ponieważ
to jednostkowa wydumka.

Data: 2013-04-03 20:54:26
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 03 Apr 2013 20:30:22 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

Heh...
Tak poważnie, to te hamulce Lucasa 260mm pewnie się już całkiem nieźle
sprawdzały w samochodzie kalibru Poloneza.
Zresztą nie bez przyczyny przekładanie hamulców (chyba ze zwrtonicą) z
Trucka to dość popularna modyfikacja tego samochodu.

Data: 2013-04-03 19:02:26
Autor: tᴏ
Tomasz Pyra wrote:

[...]

Wątpię, bo to nadal lite. Coś takiego obecnie stosuje się w autach o podobnej masie na tylnej osi.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-04-03 21:22:23
Autor: Tomasz Pyra
Dnia 03 Apr 2013 19:02:26 GMT, tᴏ napisał(a):

Tomasz Pyra wrote:

[...]

Wątpię, bo to nadal lite.

Lepsze to niż nic :)

Coś takiego obecnie stosuje się w autach o podobnej masie na tylnej osi.

No ale dziś samochody zatrzymują się ze 100km/h na drodze o połowie
krótszej niż te Polonezy z hamulcami 227.

Mit zajebistych hamulców w Polonezie