Mitsubishi Outlander 2,2 - klopoty z turbina

Data: 2009-08-11 19:18:20
Autor: -- STOP.PL -- Marcin
Mitsubishi Outlander 2,2 - klopoty z turbina
Rok temu w czerwcu kupilem Outlandera (diesel 2,2) nowego w salonie.
Obawialem sie, ze w japonskiem aucie znajduje sie francuski silnik i jak sie okazalo nie bezpodstawnie.
Juz po miesiacu uzytkownia podczas jazdy na wakacje zaswiecila sie kontrolka silnika i auto stracilo troche mocy. Po powrocie z wakacji w serwisie wymienili turbine (bo sie podobno zepsula).
Trudno - pomyslalem, zdarza sie.
To bylo na trasie, konkretnie A4. Przejechalem zaledwie ok. 100km predkoscia w granicach dopuszczalnych, wiec nie zylowalem silnika.
Potem przez rok spokojna jazda po miesie wiec luzik.
Teraz, miesiac temu mniej wiecej, ponownie na trasie sytuacja sie powtorzyla. Tym razem predkosc byl wieksza bo akurat to bylo na autostradzie w Niemczech (150-170 srednio sobie jechalem).
Znowu kontrolka, znowu spadek mocy.
Po chwili postoju moc jakby wrocila, ale kontrolka nie zgasla.
Znowu warsztat.
Powiedzieli, ze cos z turbina bylo, bo widza w komputerze, ale co, to nie wiadomo :(
Trudno.
Tydzien temu sytuacja sie powtorzyla po raz kolejny. Predkos nieduza - jakies 110km/h przez zaledwie 10 minut i standard. Spadek mocy, kontrolka... Na drugi dzien kontrolka zgasla i moc wrocila prawie do normy. Z racji tego, ze jestem na wakacjach nie odwiedzilem jeszcze serwisu, ale juz wiem co powiedza :(

Czy ktos spotkal sie moze z takimi problemami w tym aucie?
Co mam zrobic? To slabo pocieszajace, ze nowe auto za spora kase, zachowuje sie jak stare gowno ze szrotu :(
Do momentu jak mam gwarancje, to jakos bezkosztowo beda mi to naprawiac, a potem co - bede dokladal do auta za kazdym razem jak pojade w trase?

Ale syf.
Odradzam zakup Outlandera z tym silnikiem.

Pozdrawiam
Marcin

--
STOP.PL - serwis tylko dla kierowcĂłw.
Pierwszy system zliczania punktĂłw drogowych online.

Data: 2009-08-11 21:30:49
Autor: PB
Mitsubishi Outlander 2,2 - klopoty z turbina
Tue, 11 Aug 2009 19:18:20 +0200, na pl.misc.samochody, -- STOP.PL --
Marcin napisał(a):

Rok temu w czerwcu kupilem Outlandera (diesel 2,2) nowego w salonie.
Obawialem sie, ze w japonskiem aucie znajduje sie francuski silnik i jak sie okazalo nie bezpodstawnie.

ojej, to straszne. Francuski silnik? Naprawde? A wiesz ze:
1. Japonczycy nie umieja robic diesli (wyjatek Subaru)
2. To ze serwis jest do dupy, nie znaczy ze silnik jest do dupy
3. Francuskie diesle od lat maja doskonałą opinie niezawodnych i
trwałych silnikow - jak myslisz jakiej produkcji byl diesel w
Polonezie i dlaczego wytrzymywal 3 karoserie poloneza?

W skrocie - bierze sie serwis za dupe - seriws ma wiedziec i usunac
usterke raz a porzadnie. Jak serwis nie wie - to zadasz tego na
pismie. Predzej rozbiora auto na srubki i wreszcie naprawia niz dadza
na pismie ze nie wiedza. Bo sie zdziwisz po gwarancji....

Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-08-11 22:13:20
Autor: J.F.
On Tue, 11 Aug 2009 21:30:49 +0200,  PB wrote:
ojej, to straszne. Francuski silnik? Naprawde? A wiesz ze:
1. Japonczycy nie umieja robic diesli (wyjatek Subaru)

A Daihatsu ? A Toyota ? A Walbrzych ?
2. To ze serwis jest do dupy, nie znaczy ze silnik jest do dupy

Przy dzisiejszym nasyceniu elektronika .. oj, trzeba uwazac.

3. Francuskie diesle od lat maja doskonałą opinie niezawodnych i
trwałych silnikow - jak myslisz jakiej produkcji byl diesel w
Polonezie i dlaczego wytrzymywal 3 karoserie poloneza?

Bo za bardzo trzasl ? Poza tym co to za moc, co to za przyspieszenieni ..

J.

Data: 2009-08-11 23:14:21
Autor: PB
Mitsubishi Outlander 2,2 - klopoty z turbina
Tue, 11 Aug 2009 22:13:20 +0200, na pl.misc.samochody, J.F.
napisał(a):

ojej, to straszne. Francuski silnik? Naprawde? A wiesz ze:
1. Japonczycy nie umieja robic diesli (wyjatek Subaru)

A Daihatsu ? A Toyota ? A Walbrzych ?

cus nie slychac o ich legendarnej trwałosci i jakosci?  Bo za krotko
produkuja?

Data: 2009-08-11 23:19:47
Autor: Mumin
PB pisze:

cus nie slychac o ich legendarnej trwałosci i jakosci?  Bo za krotko
produkuja?

A gdzie słychać o tej legendarnej jakości francuzów? Chyba tylko od Ciebie...

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-08-12 07:33:55
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Mumin pisze:
PB pisze:

cus nie slychac o ich legendarnej trwałosci i jakosci?  Bo za krotko
produkuja?

A gdzie słychać o tej legendarnej jakości francuzów? Chyba tylko od Ciebie...

Na zachód od Odry, gdzie ON to ON, a Mechanicy to Mechanicy...

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl

Data: 2009-08-11 23:02:42
Autor: Bastion

Użytkownik "PB" <piotr.spam@biegala.pl> napisał w wiadomości news:inufjknxtkd2
3. Francuskie diesle od lat maja doskonałą opinie niezawodnych i
trwałych silnikow - jak myslisz jakiej produkcji byl diesel w
Polonezie i dlaczego wytrzymywal 3 karoserie poloneza?

Bez przesady co to za przyklad?
Zreszta diesle w poldkach byly chyba produkcji wloskiej a nie francuskiej?

Data: 2009-08-11 21:04:23
Autor: Robert Rędziak
On Tue, 11 Aug 2009 23:02:42 +0200, Bastion <bez@maila.pl> wrote:

Zreszta diesle w poldkach byly chyba produkcji wloskiej a nie francuskiej?

 Były te (VM) i te (Citroen).

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-08-11 22:59:33
Autor: Mumin
Bastion pisze:

Zreszta diesle w poldkach byly chyba produkcji wloskiej a nie francuskiej?

Oj chyba francuskiej - od Citroena bodajże.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-08-11 23:13:40
Autor: PB
Mitsubishi Outlander 2,2 - klopoty z turbina
Tue, 11 Aug 2009 23:02:42 +0200, na pl.misc.samochody, Bastion
napisał(a):

[...]

Włoski diesel to taki sam dowcip jak amerykanski wankel....
W Polonezie byl silnik PSA - konkternie 1.9 wolnossac diesel ktory
swobodnie bez remontu jakiegokolwiek robil 600-800kkm. Stad dowcip o 3
budach poloneza do jednego silnika...

Data: 2009-08-11 23:20:26
Autor: Mumin
PB pisze:

Włoski diesel to taki sam dowcip jak amerykanski wankel....

No z tego co czytam to JTD Fiata mają bardzo dobre opinie.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-08-12 00:13:19
Autor: zkruk [Lodz]
PB wrote:

Włoski diesel to taki sam dowcip jak amerykanski wankel....

to se jeszcze misiu poczytaj kto wymyślił Common Rail...
bo na dzień dzisiejszy to 90% silników diesla korzysta z włoskich rozwiązań ;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-08-12 08:11:25
Autor: kml

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:h5tkbh$jsu$2inews.gazeta.pl...
zkruk [Lodz] pisze:
PB wrote:

[...]

Na pewno? Ja czytałem, że pierwsze to właśnie włosi zrobili a potem sprzedali to dalej w świat.

kml

Data: 2009-08-12 08:29:54
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
kml pisze:
[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail#History
To nie zmienia faktu, że dzięki Włochom CR trafił "pod strzechy".

Data: 2009-08-12 09:21:14
Autor: zkruk [Lodz]
Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:

to se jeszcze misiu poczytaj kto wymyślił Common Rail...
bo na dzień dzisiejszy to 90% silników diesla korzysta z włoskich
rozwiązań ;]

Szwajcarzy :)

;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-08-12 00:11:45
Autor: zkruk [Lodz]
PB wrote:

ojej, to straszne. Francuski silnik? Naprawde? A wiesz ze:
1. Japonczycy nie umieja robic diesli (wyjatek Subaru)

pierdolisz...

Honda 2.2 CTDI 2 lata z rzędu był silnikiem roku...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-08-12 09:53:17
Autor: CeSaR
Mitsubishi Outlander 2,2 - klopoty z turbina
Honda 2.2 CTDI 2 lata z rzędu był silnikiem roku...

No i .....?
Samochodem roku był Fiat Uno, Fiat 500, Fiat Brava, Fiat Punto, Fiat Panda, Fiat Tipo, i pewnie jeszcze jakiś by się znalazł.
Na liście samochodów roku jest tylko jeden Mercedes (W116), jedno Audi (100) i zero BMW.

Data: 2009-08-12 01:41:38
Autor: Adam Adamaszek
On 12 Sie, 09:53, "CeSaR" <ad...@mail.com> wrote:
1. Japonczycy nie umieja robic diesli (wyjatek Subaru)

Honda 2.2 CTDI 2 lata z rzędu był silnikiem roku...

No i .....?

No i przeczytaj sobie po kolei powyzsze zdania i zastanow sie, biorac
pod uwage, ze CDTI to wlasnie diesel. I zdziwilbys sie, ale bardzo
rzadko szwankujacy diesel.

pozdr
AA

Data: 2009-08-12 11:23:38
Autor: CeSaR
Mitsubishi Outlander 2,2 - klopoty z turbina
No i przeczytaj sobie po kolei powyzsze zdania i zastanow sie, biorac
pod uwage, ze CDTI to wlasnie diesel. I zdziwilbys sie, ale bardzo
rzadko szwankujacy diesel.

Nie mam zamiaru niczego czytać ani niczemu się nie dziwię. I nie mówię że CDTI w Hondzie jest dobre albo złe.
To że coś było samochodem roku albo silnikiem roku jeszcze o niczym nie świadczy. W tym jest 95% marketingu i 5% reszty.
Jak już będą zestawienia na silnik dziesięciolecia albo samochód dziesięciolecia - wtedy pogadamy.

Data: 2009-08-12 11:25:43
Autor: zkruk [Lodz]
CeSaR wrote:
Honda 2.2 CTDI 2 lata z rzędu był silnikiem roku...

No i .....?

poczytaj sobie trochę o tym silniku...

wtedy może zrozumiesz co...

choć ja prywatnie diesli nie lubie... ;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-08-12 11:37:25
Autor: CeSaR
Mitsubishi Outlander 2,2 - klopoty z turbina
poczytaj sobie trochę o tym silniku...

Ale w sensie że co? Czy ja gdziekolwiek napisałem że ten silnik jest zły albo dobry?
Jak dla mnie może być najlepszy na wschód od Sochaczewa.
Sam fakt, że coś zostało wybrane produktem roku nie jest miarodajne bo tak, jak napisałem - to marketing. Fiat 500 został samochodem roku. Na drugim miejscu była Mazda 2 a na trzecim Mondeo mk3.
Czy to znaczy że Mondeo jest gorsze od Fiata 500? Pod względem ilości metrów kwadratowych potrzebnych do parkowania - pewnie tak.

Data: 2009-08-12 12:09:50
Autor: zkruk [Lodz]
CeSaR wrote:
[...]

negujesz jakieś wyróżnienie - więc albo negujesz je bo negujesz dla zasady "bo tak"
albo masz jakąś wiedze w tym temacie..

wychodzi na to, że negujesz "bo tak"..
luz - do tego też masz prawo...

tylko merytorycznie dość kiepsko to wypada...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-08-12 12:38:12
Autor: CeSaR
Mitsubishi Outlander 2,2 - klopoty z turbina
negujesz jakieś wyróżnienie - więc albo negujesz je bo negujesz dla zasady "bo tak"
albo masz jakąś wiedze w tym temacie..

Neguję wyróżnienie jako miarę dobroci bądź nie danego produktu.
To że ktoś powie że ten silnik jest lux działa na mnie tak samo jak to, że ktoś inny powie że jest do dupy.
Cała telewizja pełna jest najlepszych soków, past, ubezpieczeń, samochodów, polityków, wczasów i czego tylko sobie zażyczysz. Jak juz będzie się sprzedawać silniki do samodzielnego montażu to zaręczam, że telewizja zaroi się silnikami roku, silnikami dekady, silnikami kontynentu itd. I każdy z nich będzie najlepszy.

Jeśli masz merytoryczną wiedzę to poproszę, będzie dla mnie bardziej przydatna niż to, że silnik został wybrany silnikiem roku.

Data: 2009-08-12 12:50:35
Autor: zkruk [Lodz]
CeSaR wrote:

[...]

widzisz... co do kwesti silnika roku... Honda akurat wiele razy zdobywała ten tytuł..
ale jakoś z samochodami było gorzej.. więc to nie jest kwestia posiadania kogoś w kieszeni..
tylko może rzeczywiście jakiś osiągów...
Honda jest największym producentem silników benzynowych na swiecie...
nie mogła się zbłaźnić wypuszczając diesla..
a głównym konstruktorem tego silnika był gość który wymyślił słynnego VTECa

co do zdań i opinii - dlatego mówiłem, żebyś poczytał o silniku
wpisz w google ctdi - masa opini... jak wyłowisz średnią to będziesz wiedział co to za silnik...
ja Ci nie każe czytać folderów - tylko opinie ludzi...

ja go użytkuje, jest ok, ale ja nie lubie diesli...
choć może jakbym sie przesiadł do benzyny to zmieniłbym zdanie... ;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-08-13 11:54:25
Autor: kamil

"CeSaR" <adres@mail.com> wrote in message news:h5u2fp$dl0$1news.onet.pl...
[...]

Mnie zawsze zastanawialo, dlaczego na 'samochod roku' wybiera sie takie dupowozy na zakupy. Rozumiem jakies Lambo, Porshe, niechby nawet Zonda zostala samochodem roku.

Ale takie Mondea jako 'samochod roku' wygladaja rownie zabawnie, co sasiadka jako 'Miss Swiata'. 40 lat, slady po cesarce i gacie schnace na balkonie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-12 07:32:40
Autor: jacek2v
Marcin napisał(a):

> [...]

ojej, to straszne. Francuski silnik? Naprawde? A wiesz ze:
1. Japonczycy nie umieja robic diesli (wyjatek Subaru)

Na jakiej podstawie twierdzisz, że nie umieją ?
Na jakiej postawie twierdzisz, ze Subaru jest wyjątkiem ?
Znam diesle w Land Cruserach i Patrolach, które jeżdżą w ciężkim
terenie wiele kilometów i lat bez problemów  - ale  możliwe, że
japońce kupują te diesle od kogoś innego :)
Może jakieś negatywne przykłady ?

Brak podparcia się źródłami informacji to tylko plotka/FUD, a jeśli
jest to Twoje zdanie to wypadałoby napisać.
Bazując na opinii znajomych, nie mam negatywnego zdania o Japoński
dieslach. Uważam, że są niezawodne, jak większość japońskiej techniki,
ale też nie uważam ich za cud techniki - niemcy robią bardziej
zaawansowane, włosi zapewne też (ale bardziej zawodne).

Jacek W.

Data: 2009-08-12 12:05:07
Autor: sop3k
Marcin napisał(a):
> [...]

ojej, to straszne. Francuski silnik? Naprawde? A wiesz ze:
1. Japonczycy nie umieja robic diesli (wyjatek Subaru)

Buahaha, bo?

3. Francuskie diesle od lat maja doskonałą opinie niezawodnych i
trwałych silnikow - jak myslisz jakiej produkcji byl diesel w
Polonezie i dlaczego wytrzymywal 3 karoserie poloneza?

Tu sie zgodze. Nie wiem co było w Polonezie, ale wiem ze BMW do nowych jedynek wkład diesla od zabojadów.

Data: 2009-08-12 16:29:57
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Marcin napisał(a):

[...]

BMW nie wkłada diesla od żabojadów, tylko aktywnie z nimi (PSA) współpracuje. Ciekawe co by było, gdyby zamiast wycofywać się z F1, zaprosili do współpracy PSA?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-12 23:37:24
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
BMW nie wkłada diesla od żabojadów, tylko aktywnie z nimi (PSA) współpracuje. Ciekawe co by było, gdyby zamiast wycofywać się z F1, zaprosili do współpracy PSA?

Taaaa
Silniki Diesla 1.6 w Mini to jednak całkowicie PSA/Ford...
Zresztą silnik benzynowy 1.6 (Prince) też powstał na bazie 20 letniego silnika PSA - z rodziny TU, po dodaniu doładowania i 16 zaworów.