Data: 2011-12-14 13:54:31 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodĂłw. | |
Tak mnie naszĹo przy przeglÄ
daniu danych TĂV o awaryjnoĹci
róşnych marek - jakie to niby Niemcy przebiegi robiÄ itd. http://www.vdtuev.de/presse/pm/tuv-report-2012-jedes-funfte-fahrzeug-hat-erhebliche-maengel/dok_view?oid=296830 Ciekawej lektury ĹźyczÄ :) |
|
Data: 2011-12-14 08:33:35 | |
Autor: BearBag | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
On 14 Gru, 13:54, Artur Maśląg <futr...@polbox.com> wrote:
Tak mnie naszło przy przeglądaniu danych TÜV o awaryjności Żebyś jeszcze po angielsku wrzucił to byłbym w stanie zrozumieć ale ile % ludzi w tym kraju zna na tyle niemiecki żeby to przeczytać ? 1% ? |
|
Data: 2011-12-14 20:11:31 | |
Autor: Bydlę | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
On 2011-12-14 16:33:35 +0000, BearBag <cactusek@gmail.com> said:
On 14 Gru, 13:54, Artur Maśląg <futr...@polbox.com> wrote: To też dasz radę: <http://translate.google.com/translate?sl=de&tl=pl&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.vdtuev.de%2Fpresse%2Fpm%2Ftuv-report-2012-jedes-funfte-fahrzeug-hat-erhebliche-maengel%2F> ;-))) -- Bydlę |
|
Data: 2011-12-14 14:07:23 | |
Autor: J.F | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodĂłw. | |
UĹźytkownik "Artur MaĹlÄ
g" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:jca6ag$clc$1@cyberdyne-t3.maslag.pl...
Tak mnie naszĹo przy przeglÄ daniu danych TĂV o awaryjnoĹci Uwazaj - nie ma podzialu na silniki. Tymczasem podatek drogowy od diesla w Niemczech wysoki - jak ktos malo jezdzi nie oplaca sie kupowac :-) Poza tym jak widac ... zalezy od marki. Niektore jezdza wiecej. No i na koniec drobiazg: rozpietosc cen na mobile.de jest kilkukrotna dla jednego modelu i rocznika. i to po odrzuceniu rozbitkow i innych niesprawnych. Jeden w 7 lat robi 80 tys, drugi musi 160 zeby srednia wyszla 120. A do Polski ktory trafi ? J. |
|
Data: 2011-12-14 14:51:31 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodĂłw. | |
W dniu 2011-12-14 14:07, J.F pisze:
UĹźytkownik "Artur MaĹlÄ g" napisaĹ w wiadomoĹci grup Nie i tak naprawdÄ nie jest ona specjalnie istotna. Tymczasem podatek drogowy od diesla w Niemczech wysoki - jak ktos malo To prawda. Tyle, Ĺźe jak widaÄ wcale nie jeĹźdĹźÄ tak duĹźo jak to siÄ opowiada. Poza tym jak widac ... zalezy od marki. Niektore jezdza wiecej. Od marki? Raczej od konkretnego modelu. Ale to raczej oczywiste. No i na koniec drobiazg: rozpietosc cen na mobile.de jest kilkukrotna Nie pisaĹem nic o cenach, tylko o przebiegach. Na grupie ciÄ gĹa licytacja jakie to ludzie przebiegi robiÄ i opowieĹci jakie to przebiegi majÄ samochody i ile to niby Niemcy jeĹźdĹźÄ . WidaÄ ile. Jeden w 7 lat robi 80 tys, drugi musi 160 zeby srednia A gdzie ta Ĺrednia 120kkm dla 7-latka? To raczej rzadkoĹÄ. A do Polski ktory trafi ? Taki, ktĂłrego siÄ uda sprzedaÄ. |
|
Data: 2011-12-14 17:20:07 | |
Autor: adam | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodĂłw. | |
No i na koniec drobiazg: rozpietosc cen na mobile.de jest kilkukrotna No ale to tak jak w Polsce i pewnie kazdym innym kraju. Robisz 5 tys. rocznie to sprzedajesz auto po 10 albo bo 15 latach jak juz jest zlomem. A jak chcesz sprzedac wczesniej to ktos z rodziny/znajomych sie znajdzie i kupi i takie auto nigdy nie wyladuje na allegro. Sa za to takie co jezdza po 30-40 tys rocznie poskrecane do 150 tys po 8 latach. pzdr Adan ' |
|
Data: 2011-12-14 16:29:07 | |
Autor: kamil | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
On 14/12/2011 16:20, adam wrote:
Chyba, że akurat nikt ze znajomych ani rodziny nie potrzebuje 15-letniego samochodu. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-12-14 17:42:54 | |
Autor: adam | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
No ale to tak jak w Polsce i pewnie kazdym innym kraju. No te 15 letnie to moze i sa na sprzedaz, ale glownie dlatego ze to nie serwisowane zlomy wiec malo interesujace. Pzdr Adam |
|
Data: 2011-12-14 18:11:58 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
W dniu 2011-12-14 17:42, adam pisze:
No ale to tak jak w Polsce i pewnie kazdym innym kraju. Zdziwiłbyś się. |
|
Data: 2011-12-16 17:04:48 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodĂłw. | |
adam wrote:
ZdziwiĹbyĹ siÄ. Nie wszyscy majÄ znajomych chÄtnych na np. 6-letnie auto. Sa za to takie co jezdza po 30-40 tys rocznie poskrecane do 150 tys po 8 latach. Ale takie sÄ w mniejszoĹci. Jak Ĺrednia to ok 10tyĹ rocznie to nie ma wyjĹcia, tych z przebiegiem 30tyĹ jest maĹo (jakby inne samochody miaĹy zerowy roczny przebieg to i tak byĹby co trzeci) pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-12-14 17:33:13 | |
Autor: J.F | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodĂłw. | |
UĹźytkownik "Artur MaĹlÄ
g" napisaĹ w wiadomoĹci grup
W dniu 2011-12-14 14:07, J.F pisze: Uwazaj - nie ma podzialu na silniki.Nie i tak naprawdÄ nie jest ona specjalnie istotna. Tymczasem podatek drogowy od diesla w Niemczech wysoki - jak ktos malo To prawda. Tyle, Ĺźe jak widaÄ wcale nie jeĹźdĹźÄ tak duĹźo jak to siÄ Ale tu masz usrednione :-) Teraz moze cennik ze stacji paliw zniecheca, ale jeszcze niedawno - kupujesz swojego wymarzonego 10-letniego golfa TDI ... i ile przejechal ? :-) No i na koniec drobiazg: rozpietosc cen na mobile.de jest kilkukrotna Nie pisaĹem nic o cenach, tylko o przebiegach. Na grupie ciÄ gĹa No coz - jakie robia to zalezy od potrzeb. A tam jest podobnie jak u nas - jeden ma do pracy 500m i nie oplaca mu wyjezdzac z garazu, inny ma 50km, bo to tylko 20 minut, wiec blisko :-) Jeden w 7 lat robi 80 tys, drugi musi 160 zeby sredniaA gdzie ta Ĺrednia 120kkm dla 7-latka? To raczej rzadkoĹÄ. No jak rzadkosc ? M-klasse 114, galaxy 118, sharan 119, alhambra 115, a nawet espace potrafi wykrecic 108 kkm. A do Polski ktory trafi ?Taki, ktĂłrego siÄ uda sprzedaÄ. No i dlatego grupowa licytacja nie jest tak calkiem bezpodstawna. Znam i takich Niemcow ktorzy robia ponad 50 kkm rocznie. Oni akurat samochody sprzedaja 2-3 letnie, bo potem za bardzo traci na wartosci. Ale takie do Polski tez nie trafiaja :-) J. |
|
Data: 2011-12-14 18:08:22 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodĂłw. | |
W dniu 2011-12-14 17:33, J.F pisze:
"Artur MaĹlÄ g" napisaĹ w wiadomoĹci grup Otóş to - raport na podstawie ~8 milionĂłw kontroli. Skoro wychodzi powiedzmy ~10kkm rocznie, to jakie wg Ciebie niby robiÄ te samochody przebiegi nieĹrednie? JeĹźeli na 10 sztuk jeden zrobi 20, to pozostaĹe 9 musi zrobiÄ poniĹźej 9 kkm. Jak zrobi 40 kkm to reszta musi zrobiÄ po 7 kkm. Tu nie ma przebacz, a TĂV to nie handlarze. Teraz moze cennik ze stacji paliw zniecheca, ale jeszcze niedawno - Ekhem - w statystyce masz np. samochody 11-letnie. Dziwnym trafem jakoĹ specjalnie przebiegami nie odstajÄ , a kryzysu to raczej nie mieli. kupujesz swojego wymarzonego 10-letniego golfa TDI ... i ile przejechal ZaleĹźy od kogo go kupiĹem. Na szczÄĹcie nigdy "golf w tedeiku" nie byĹ moim wymarzonym samochodem. Nie pisaĹem nic o cenach, tylko o przebiegach. Na grupie ciÄ gĹa Otóş to. A tam jest podobnie jak u nas Widzisz, staraĹem siÄ to kiedyĹ wytĹumaczyÄ, ale opĂłr byĹ straszny - tam podobno powszechnie ludzie jeĹźdĹźÄ do pracy setki kilometrĂłw, stÄ d takie przebiegi. Jak widaÄ nie jest to prawdÄ . Dodatkowo tych z 50km to raczej teĹź nie bÄdzie wielu, poniewaĹź przebieg takich samochodĂłw oscylowaĹby w granicach 30kkm, a tego jakoĹ w danych nie widaÄ. Jeden w 7 lat robi 80 tys, drugi musi 160 zeby sredniaA gdzie ta Ĺrednia 120kkm dla 7-latka? To raczej rzadkoĹÄ. NajwyĹźsze przebiegi z grupy i do tego SUV/VAN. A do Polski ktory trafi ?Taki, ktĂłrego siÄ uda sprzedaÄ. W zakresie przebiegĂłw niemieckich? Jednak jest bezpodstawna. Znam i takich Niemcow ktorzy robia ponad 50 kkm rocznie. Tak, tylko na jednego takiego Niemca ile przypada, by jednak Ĺredni przebieg zbliĹźyĹ siÄ do ~10 kkm? Ale takie do Polski tez nie trafiaja :-) StÄ d teĹź ja nie pisaĹem jakie samochody trafiajÄ do Polski, tylko jakie rzeczywiste przebiegi majÄ Niemcy. Róşnica zasadnicza. |
|
Data: 2011-12-14 19:46:56 | |
Autor: BrunoJ | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał(a):
W dniu 2011-12-14 17:33, J.F pisze:Nie biezesz pod uwage jednej rzeczy, w rodzinie masz jedno auto do pracy (50tys rocznie), drugie dla zony (5tys rocznie) i klasyka na wakacje (2tys rocznie). Do PL trafi tylko to pierwsze, i pewnie tylko wtedy gdy sie puknie albo wyjezdzi zupelnie. > A tam jest podobnie jak u nasja pracowalem w Niemczech z ludzmi dojezdzajacymi dzien w dzien 70-90km w jedna strone. Czyli 40 minut. U nas nie jest tak samo. Dojezdzalem swego czasu z Wwy (centrum) do Otwocka, rowniez 40 minut, a km jakby mniej. Robiac dodatkowo Bydg-Wwa na weekend stuknalem 6kkm w 5 tygodni. To samo auto potrafilo zrobic 6kkm dwa lata pozniej (inne srodki transportu). Poza tym auto to nie tylko dojazdy do pracy. Sa jeszcze wakacje, a tutaj mozliwosci sa spore, drogi dobre, do takich Wloch pare godzin jechania raptem. Swoj przyklad - przez rok i 3 miesiace (zalapaly sie 2x letnie wakacje) zrobilem 25kkm. Z czego 15kkm to 4 wyjazdy zagraniczne (Niemcy, Holandia, 2x Wlochy), po tydzien kazdy. Reszta to uzytkowanie miejskie, lub postoje (inne srodki transportu). Drugie auto przejechalo pare kkm w ciagu roku. Chocby dlatego ze na wakacje jade jednym autem i drugie po prostu nie zrobi tych dodatkowych km. Pewnie tak samo u niemiaszka. Cyzli ponownie, jedno auto 50kkm rocznie drugie kilka kkm rocznie (a klasyk tylko na zloty ;-) > Znam i takich Niemcow ktorzy robia ponad 50 kkm rocznie. St�d teş ja nie pisa�em jakie samochody trafiaj� do Polski, tylko jakiejak wyzej, wystarczy wyhuhany klasyk w garazu i male auto dla zony na zakupy do tego jedno normalnie uzywane auto na dalsze dojazdy do pracy i wakacje, i w ramach rodziny wygenerujesz taka srednia wlasnie. -- pozdr BrunoJ -- |
|
Data: 2011-12-14 22:25:21 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
W dniu 2011-12-14 20:46, BrunoJ pisze:
Artur Maśląg<futrzak@polbox.com> napisał(a):(...) Otóş to - raport na podstawie ~8 milionĂłw kontroli. Skoro wychodziNie biezesz pod uwage jednej rzeczy, w rodzinie masz jedno auto do pracy Wręcz przeciwnie - zresztą weź przejrzyj sobie przytoczony materiał. To naprawdę nie boli. Są tam średnie przebiegi samochodów "do pracy", "dla żony". Klasyków w zasadzie nie ma, ale to nieistotne. Nijak z tego nie wyjdzie, że statystycznie jest tak jak mówisz, a wręcz przeciwnie. |
|
Data: 2011-12-14 22:10:43 | |
Autor: BrunoJ | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał(a):
Wręcz przeciwnie - zresztą weź przejrzyj sobie przytoczony materiał. ToAkurat z tego co podales to jest raptem 20szt aut per grupa wiec to akurat tez zadna statystyka, bo te auta nie sa grupowane po przebiegu tylko bezawaryjnosci. Poza tym jak sobie spojrzysz to owszem, 5 letnia mazda 2 ma 50kkm (auto zony). Ale juz wieksze auta przekraczaja srednio 80kkm. Rownie dobrze sa tak inne ktore akurat nie sa przytoczone (z racji sredniej ilosci usterek) ktore maja wiecej. 7 letnie auta juz pukaja regularnie o 100kkm, a to troche wiecej niz 10kkm rocznie o ktorych gdzies wyzej pisano. Kultowy (w sensie sprowadzania) ww passat jest pokazany tylko w ostatniej kategorii 11 lat. Z przebiegiem 175kkm. Srednim (czyli beda sztuki z 100kkm i z 300kkm). Wany maja po 150kkm po 9 latach, czyli podobnie. To teraz wracajac do moich przykladow - czyli kolegow dojezdzajacych do pracy 90kkm dziennie w jedna strone (w Niemczech). A4, bmw3/5, oraz (a jakze) citroen xsara np. nie widze ich w zestawieniu, a wcale bym sie nie zdziwil ze z racji popularnosci beda mialy wyrozniajace sie numerki (przebiegi), podobnie jak rzeczony ww passat. Pozwole sobie pozostac przy swoim. Przebiegi sa wieksze niz u nas, i wynika to wlasnie z latwosci jezdzenia (szybkosci czasu przejazdu z miejsca na miejsce). Jak u nas pobuduja sie autostrady, np pelna A1 to wiecej chetnych wyskoczy z Krakowa nad morze na weekend niz teraz. A to wprost zaowocuje w przebiegach aut, pewnie nie tych 'zoninych', ale jakiejs wybranej grupy. Ale nie ukrywam ze z checia przejrzalbym pelny raport z wszystkimi modelami. -- pozdr Bruno -- |
|
Data: 2011-12-14 22:56:45 | |
Autor: Axel | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
" BrunoJ" <brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:jcaufg$d8a$1inews.gazeta.pl... Swoj przyklad - przez rok i 3 miesiace (zalapaly sie 2x letnie wakacje) To z mojego garazu przyklad zupelnie przeciwny: przebiegi roczne mojego auta ~20-25 tys., a auto zony 10-15 tys., w czasie wakacji samochod zwykle stoi w garazu, a my jezdzimy autem pozyczonym na miejscu. Pewnie tak samo u Niemcow, wiec przebiegi obu aut wcale nie sa tak rozne. -- Axel |
|
Data: 2011-12-14 22:36:15 | |
Autor: BrunoJ | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
Axel <axel@op.niespamuj.pl> napisał(a):
To z mojego garazu przyklad zupelnie przeciwny: przebiegi roczne mojego auta ~20-25 tys., a auto zony 10-15 tys., w czasie wakacji samochod zwykle stoi w garazu, a my jezdzimy autem pozyczonym na miejscu. Pewnie tak samo u Niemcow, wiec przebiegi obu aut wcale nie sa tak rozne.na oko 2x, wiec jednak rozne. Patrzac na srednie - to w grupie 9 lat bedziesz mial jednym autem 100tys a drugim 200tys. Srednia 150tys, czyli tyle co w przytoczonym raporcie. Robisz niemieckie przebiegi, musi blisko autostrady mieszkasz gdzies ;-). Co do wakacji to oczywiste, chociaz jak sie kiedys wybierzesz latem do Wloch to sobie zobacz ile jest niemieckich rejestracji (i ... dunskich!). Z Bawarii do Wenecji 6-8h jechania jest, zwykly weekendowy wyjazd. Ja generalnie oszczedzam swoje auto, te kilka wyjazdow bylo celowych, zeby nabic troch kkm i przetestowac auto. -- |
|
Data: 2011-12-15 10:40:59 | |
Autor: Axel | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
" BrunoJ" <brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message
news:jcb8cv$gv0$1inews.gazeta.pl... To z mojego garazu przyklad zupelnie przeciwny: przebiegi rocznena oko 2x, wiec jednak rozne. Ale nie 10x wiekszy, jak pisales. Patrzac na srednie - to w grupie 9 lat Do najblizszej dzialajacej autostrady mam kilkaset kilometrow :-P Co do wakacji to oczywiste, chociaz jak sie kiedys wybierzesz latem do Trudno, zeby nie bylo, skoro Niemcy to duzy kraj i maja najwiecej aut w Europie. A po Europie jezdzilem ostatnio w zeszlym roku (co prawda nie do Wloch, a Niemcy, Belgia i Francja), w sumie ponad 5 tys.km w ciagu dwoch tygodni. Ja generalnie oszczedzam swoje auto, te kilka wyjazdow bylo A ja generalnie po prostu uzywam samochodu, bo po to go kupilem :-P -- Axel |
|
Data: 2011-12-15 10:38:22 | |
Autor: BrunoJ | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
Axel <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisał(a):
" BrunoJ" <brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in messageTo byl przyklad. Chodzilo tylko o to ze w ramach tylko jednej rodziny srednia jest rozna. Mimo wszystko znam sporo przykladow gdzie te roznice sa sporo wieksze niz 2x. > Co do wakacji to oczywiste, chociaz jak sie kiedys wybierzesz latem doTakie wlasnie wyjazdy rzutuja na przebieg. Majac pod nosem autostrade i blizej do wloskich plaz pewnie dalo by sie pojechac pare razy w roku. Wiadomo, po to jest auto. Mi chodzilo raczej o to ze robie rocznie duzo wiecej kkm, ale jak nie mam potrzeby to nie wykorzystuje prywatnego auta. Przetestowanie auta na niemieckiej autostradzie uwazam za jedna z takich potrzeb ;-) -- |
|
Data: 2011-12-15 11:51:52 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
W dniu 2011-12-15 10:40, Axel pisze:
" BrunoJ"<brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:(...) Co do wakacji to oczywiste, chociaz jak sie kiedys wybierzesz latem do Duży jak duży - trochę większy od Polski, za to mieszkańców x2, a samochodów najwięcej :) Trudno więc ich nie spotkać wszędzie. Podobny mechanizm jak w Polsce najczęściej można spotkać rejestrację krawaciarską ;) |
|
Data: 2011-12-16 17:10:37 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
BrunoJ wrote:
Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał(a): I tak za czort nie wyjdzie średnia 10tyś rocznie (tylko 19tyś). Do PL trafi tylko to pierwsze, i pewnie tylko wtedy gdy sie puknie Handlarz weżmie najtańsze dostępne -- i w razie czego skręci silnik. ja pracowalem w Niemczech z ludzmi dojezdzajacymi dzien w dzien 70-90km wA tam jest podobnie jak u nasWidzisz, staraĹ�em siÄ� to kiedyĹ� wytĹ�umaczyÄ�, ale opĂłr byĹ� straszny Tylko nadal średnia nie che zejść do 10tyś. Musiałby mieć "Niemiaszek" tak 6 tych klasyków "na zloty".
Jaką? 10tyś? \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-12-14 22:56:42 | |
Autor: J.F. | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodĂłw. | |
Dnia Wed, 14 Dec 2011 18:08:22 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2011-12-14 17:33, J.F pisze: No, uwazajmy na sformulowania - to ze srednia jest mniejsza nie znaczy ze niektorzy tyle nie jezdza. To mi sie w Niemczech podobalo - firma przy autostradzie i co z tego ze 30km, skoro to 10 minut :-) Najwyższe przebiegi z grupy i do tego SUV/VAN.A gdzie ta średnia 120kkm dla 7-latka? To raczej rzadkość.No jak rzadkosc ? Czy najwyzsze to nie wiemy - tabelka uszeregowana po usterkowosci. ale ... popatrz na tabelke trzylatkow. Na poczatku tabeli przebiegi jakby wyzsze - 39, 38, 34, 31, 40 kkm. Od konca - 52,66,34,59,54. Srednia srednich pewnie ponad 15kkm. A pozniej jakby coraz mniej jezdzily. W zakresie przebiegów niemieckich? Jednak jest bezpodstawna.No i dlatego grupowa licytacja nie jest tak calkiem bezpodstawna.A do Polski ktory trafi ?Taki, którego się uda sprzedać. W zakresie dostepnych w kraju samochodow niemieckich. J. |
|
Data: 2011-12-14 22:23:43 | |
Autor: BrunoJ | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
ale ... popatrz na tabelke trzylatkow. Na poczatku tabeli przebiegi jakbypozniej auta zaczynaja juz zmieniac wlascicieli, nie rzadko poprzez turecki komis... ;-)) -- pozdr Bruno -- |
|
Data: 2011-12-15 08:59:18 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
W dniu 2011-12-14 22:56, J.F. pisze:
Dnia Wed, 14 Dec 2011 18:08:22 +0100, Artur Maśląg napisał(a): Pokazywałem Ci wprost wyliczenie średniej - ci niektórzy to naprawdę muszą być dość rzadko występujący, skoro np. 9 na 10 musi jeździć poniżej średniej, by skompensować te wyniki 1 zdecydowanie odbiegające od średnich. Statystyka jest nieubłagana. To mi sie w Niemczech podobalo - firma przy autostradzie i co z tego ze W Polsce też tak bywa, choć z czasem gorzej, ponieważ nie ma tam autostrady. Ale to nadal pewnie będzie ze 25kkm rocznie, a nie 50. Inna sprawa, że 30km w jedną stronę to wcale nie jest jakoś daleko. Czy najwyzsze to nie wiemy - tabelka uszeregowana po usterkowosci. Najwyższe, które wybrałeś. ale ... popatrz na tabelke trzylatkow. Na poczatku tabeli przebiegi jakby Powiedzmy ~15kkm. A pozniej jakby coraz mniej jezdzily. Powiedzmy ~12kkm. Zdaje się, że różnica raczej niewielka. W sumie chyba nic dziwnego, że nowe samochody (na gwarancji) np. mogą jeździć troszkę więcej. W zakresie przebiegów niemieckich? Jednak jest bezpodstawna. Dostępność w kraju używanych samochodów niemieckich to coś zgoła odmiennego od niemieckich średnich przebiegów, a ja jak najbardziej pisałem o ich przebiegach, a nie dostępności. Podobnie jak nie piszę o dostępnych samochodach w Polsce, ponieważ samochody o przebiegach w granicach średniej niezbyt często można spotkać na rynku wtórnym i ceny też są wtedy raczej dla wielu niezbyt zachęcające. Z drugiej strony ostatnio znajomy kupił Volvo V50 z końca 2008 z przebiegiem lekko ponad 30kkm za całkiem przyzwoite pieniądze. Stan w zasadzie dziewiczy poza jakąś drobną szkodą parkingową. No, ale parchów też trochę było ;) |
|
Data: 2011-12-15 10:33:46 | |
Autor: J.F | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
W dniu 2011-12-14 22:56, J.F. pisze: Widzisz, starałem się to kiedyś wytłumaczyć, ale opór był straszny Pokazywałem Ci wprost wyliczenie średniej - ci niektórzy to naprawdę No coz - oni sie az tak bardzo od nas nie roznia - miasta maja podobne, sa w nich autobusy, tramwaje, drogie parkingi, koleje. Ale sa tez autostrady, przedmiescia, wyzsze zarobki - i nikogo nie dziwi ze ktos dojezdza do pracy z dalszej odleglosci. Tylko ze zona ma wtedy drugi samochod :-) Jest tez zwyczaj weekendowych wyjazdow. Wiec z jednej strony - owszem, statystyka jest nieublagana, z drugiej - nic z niej dla nas nie wynika. Ciagle sie mozna nadziac na samochod ktorym dziadek do kosciola licznik musial krecic. P.S. konsumpcja ropy https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/fields/2174.html Polska 564k bbl/d, Niemcy 2495k bbl/d A ludzi maja tylko 2x wiecej. No ale z ropy nie tylko benzyne sie robi, ale tez olej opalowy, plastiki, i cala mase wyrobow chemicznych, a z braku rosyjskiego gazu grzeja ropa. To mi sie w Niemczech podobalo - firma przy autostradzie i co z tego zeW Polsce też tak bywa, choć z czasem gorzej, ponieważ nie ma tam Urok w tych 10 minutach - to jest bardzo blisko :-) a to jest 15kkm rocznie na same dojazdy do pracy. Czy najwyzsze to nie wiemy - tabelka uszeregowana po usterkowosci.Najwyższe, które wybrałeś. Nie mialem dostepu do calej - moze gdzies tam w srodku sa pojazdy z przebiegiem po 200kkm i wcale sie tak czesto nie psuja :-) J. |
|
Data: 2011-12-15 11:43:42 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
W dniu 2011-12-15 10:33, J.F pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup(...) Pokazywałem Ci wprost wyliczenie średniej - ci niektórzy to naprawdę Trochę podobnie tak, ale różnice są i to w każdą stronę. Ale sa tez autostrady, przedmiescia, wyzsze zarobki - i nikogo nie dziwi Te dojazdy z większych odległości też nie są takie częste i zależą od konkretnej sytuacji. Często lepiej się przeprowadzić. Tylko ze zona ma wtedy drugi samochod :-) Nie wiem dlaczego żona - w końcu to ona może akurat dojeżdżać. Zresztą posiadanie dwóch samochodów jest raczej powszechne i w Polsce rzekłbym, też nie takie rzadkie. Jest tez zwyczaj weekendowych wyjazdow. W Polsce też, choć wiadomo - nie tak powszechny z racji sytuacji ekonomicznej. Wiec z jednej strony - owszem, statystyka jest nieublagana, z drugiej - Wynika jak najbardziej. Ciagle sie mozna nadziac na samochod Ale ja nadal nie piszę o kupnie używanego samochodu, tylko o jego eksploatacji. P.S. konsumpcja ropy Przy podobnej powierzchni. Dodam do tego, że w Polsce jest ~15 mln pojazdów, w Niemczech pow. 40mln (jakiś czas temu był ponad 45 mln, ile jest teraz dokładnie nie wiem) i w Niemczech statystycznie wychodzi ~450 samochodów na 1000 mieszkańców, my do tego już prawie doszliśmy, tak że statystycznie sytuacja zaczyna wyglądać podobnie. Oczywiście mają samochody nowsze, ale znów nie tak masakrycznie. Ostatnio było ~9 lat w Niemczech, w Polsce ~15. Będziemy bogatsi to się "samo" poprawi. No ale z ropy nie tylko benzyne sie robi, O tak, szczególnie piwo w petach mi smakuje ;) W Polsce też tak bywa, choć z czasem gorzej, ponieważ nie ma tam Urok urokiem, ale to nadal nie są jakiś kosmiczne przebiegi. a to jest 15kkm rocznie na same dojazdy do pracy. Te 25kkm to przyjąłem jako jazdę do pracy + dodatki, czyli jak sam widzisz ekstra 10kkm. Nie mialem dostepu do calej - moze gdzies tam w srodku sa pojazdy z :) |
|
Data: 2011-12-15 12:59:01 | |
Autor: J.F | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
W dniu 2011-12-15 10:33, J.F pisze: Ale sa tez autostrady, przedmiescia, wyzsze zarobki - i nikogo nie dziwi Te dojazdy z większych odległości też nie są takie częste i zależą Mieszkania drogie (choc zalezy gdzie i kiedy), na wielu drogach korki - ale tez czasem moze sie okazac ze lepiej 30km w dobra strone niz 5km w zla :-) Polska 564k bbl/d, Niemcy 2495k bbl/d Przy podobnej powierzchni. Dodam do tego, że w Polsce jest ~15 mln Tylko widzisz - to moze tez znaczyc ze stoi pojazd nieuzywany. Jeden jezdzi duzo, drugi jezdzi duzo, a trzeci samochod w rodzine stoi w garazu i obniza statystyki. No ale z ropy nie tylko benzyne sie robi, O tak, szczególnie piwo w petach mi smakuje ;) Na Galileo porownywali ostatnio mleko z butelki i z kartonu. Inaczej smakuja ... i doszukali sie przyczyny - swiatlo, ktore rozklada jakies tam zwiazki. A tak poza tym to nie pijesz z puszki tylko z epoksydowego lakieru, nie z kartonu, ale z polietylenu .. Urok urokiem, ale to nadal nie są jakiś kosmiczne przebiegi.Inna sprawa, że 30km w jedną stronę to wcale nie jest jakoś daleko.Urok w tych 10 minutach - to jest bardzo blisko :-) Ale te 25kkm to skad wziales ? J. |
|
Data: 2011-12-15 19:26:21 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodów. | |
W dniu 2011-12-15 12:59, J.F pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup(...) Te dojazdy z większych odległości też nie są takie częste i zależą Można wynająć - rynek i przyzwyczajenia trochę inne niż w Polsce. na wielu drogach korki - To raczej oczywiste. Do tego niekoniecznie samochodem trzeba ten dystans pokonywać. Tylko widzisz - to moze tez znaczyc ze stoi pojazd nieuzywany. Jeden na ile? Jeden jezdzi duzo, drugi jezdzi duzo, a trzeci samochod w rodzine stoi w To musiałby przynosić ujemne przebiegi :) O tak, szczególnie piwo w petach mi smakuje ;) Piwo zdaje się z poli(tereftalanu etylenu). Czy tutaj nadal będzie kwestia światła? Jakoś z butelek mi lepiej smakowało. Urok urokiem, ale to nadal nie są jakiś kosmiczne przebiegi. "jazdę do pracy + dodatki" = 15kkm jazdy do pracy + 10kkm na jazdę bez konkretnego celu, długie urlopowe wyjazdy etc. Tak z górką, by w górę przebieg podciągnąć. Zakupy to zazwyczaj się robi po drodze, bądź w okolicy, no chyba że się bardzo opłaca skoczyć zagranicę, ale to margines :) |
|
Data: 2011-12-14 14:58:11 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodĂłw. | |
W dniu 2011-12-14 13:54, Artur MaĹlÄ
g pisze:
Ciekawej lektury ĹźyczÄ :) Ech, czemu tylko w jÄzyku oprawcĂłw ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2011-12-14 23:22:45 | |
Autor: J.F. | |
Mity o przebiegach niemieckich samochodĂłw. | |
Dnia Wed, 14 Dec 2011 13:54:31 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
Ciekawej lektury życzę :) A tak dla porownania http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/0-Alle_Hersteller/0-Alle_Modelle.html?fueltype=1&activity=365&sort=3&powerunit=2 posortowane wedlug ilosci wpisow malejaco ... http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/104416.html 860kkm/11 lat http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/119802.html 50kkm/rok http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/243989.html?period=on&sdate=14.12.2010&edate=14.12.2011 85kkm/rok albo np www.mobile.de - wezmy samochody z rocznika 2007 - znalazl 111k, a z przebiegiem: 0-40kkm 15k 40-60kkm 22k 60-80kkm 22k 80-100 19k 100-150 23k 150-... 11k srednia taka sobie, ale samochod z przebiegiem ponad 20kkm/rok nie dziwi. J. |