Mityczna wytrzyma??o??Ä? opon Schwalbe Marathon

Data: 2014-02-10 17:46:23
Autor: piecia aka dracorp
Mityczna wytrzyma??o??Ä? opon Schwalbe Marathon
Witam
W poprzednim roku na koniec wakacji kupiłem opony do szosówki Schwalbe
Marathon. W sumie do teraz nie złapałem żadnej dziury ale ostatnio cały
czas łatam dętki. Dzisiaj sprawdziłem oponę, pościskałem ją, powyginałem
i okazało się że jest w niej trochę szkła i kawałków kamieni. Normalnie
nie było ich widać ani czuć pod palcami. Nawet wkładka antyprzebiciowa
została przebita. Z jednej strony długo jeździłem bez łatania ale
z drugiej pełno w niej teraz dziurek przez które jednak łatwiej złapać
kichÄ™.
To normalne w Marathonach, że pomimo deklarowanej wytrzymałości są one
jednak słabe?
Na razie nie robiłem żadnych zdjęć ale postaram się ją zdjąć i pocykać
kilka gorÄ…cych fotek.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-02-10 19:21:31
Autor: Marcin Hyła
Mityczna wytrzyma?o?? opon Schwalbe Marathon
On 2014-02-10 18:46, piecia aka dracorp wrote:
Witam
W poprzednim roku na koniec wakacji kupiłem opony do szosówki Schwalbe
Marathon. W sumie do teraz nie złapałem żadnej dziury ale ostatnio cały
czas łatam dętki. Dzisiaj sprawdziłem oponę, po¶ciskałem j±, powyginałem
i okazało się że jest w niej trochę szkła i kawałków kamieni.

W tzw. międzyczasie Marathon "klasyczny" spadł o półkę/dwie niżej. I nie jest już "opon± wzorcow±". Tę rolę przej±ł w ofercie Schwalbe Marathon Plus z lepsiejsz±, wszystkomaj±c± i nawszystkoodporn± wkładk± antyprzebiciow± "SmartGuard" (zwykły Marathon ma dla odmiany tylko "GreenGuard").

Sam się na to naci±łem, łapi±c pierwszy raz od 2003 roku flaka (wielki kawał szkła w przedniej oponie na przełomie maja/lipca 2013 roku). W zeszłym roku w lutym czy marcu złapałem też flaka w Marathonie Winter (też szkło, Winter wewogóle nie chwali się niczym antyprzebiciowym, ma co¶ co się nazywa "RaceGuard" ale nie jest jako¶ promowane).

Co ciekawe, kiedy¶ jako najbardziej odporny na przebicia był pozycjonowany Marathon XR (obecnie znikn±ł z oferty) i... też złapałem w nim flaka, nawet dwa razy: raz z powodu ostrego kolca przy przepychaniu się przez krzaki (strzelił centralnie w bok opony, gdzie nie ma żadnej ochrony a opona jest w ogóle najsłabsza) i raz z powodu pękniętej obręczy (pękała b. specyficznie, od ¶rodka - jechać się dało, choć na otwartych fałbrejkach, to akurat OT).

W każdym razie 10 lat jazdy non-stop bez ani jednego flaka to szmat czasu ;-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2014-02-12 12:03:55
Autor: Titus Atomicus
Mityczna wytrzyma?o?? opon Schwalbe Marathon
In article <20140210184028.291@usenet.piggo.com>,
 piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:

To normalne w Marathonach, że pomimo deklarowanej wytrzymało¶ci s± one
jednak słabe?
Uzywalem Schwalbe Silento (pod sakwy nie za bardzo sie nadaja). Potem i do dzisiaj Marathon Supreme.
Kilka tysiecy kilometrow - pewnie jakies 5-6 tysiecy - 99% szosa - i nie narzekam.
Jedyny problem, to kiedys przebilem podczas biwaku kolcem afrykanskiej akacji. Potem przez miesiac wydawalo mi sie, ze lapie kolejne dziury, a to byl jeden cholerny kolec, ktory utkwil w oponie. W warunkach terenowych niewidoczny. Zauwazylem to dopiero potem, w domu.
No i po 1000 km pojawily sie jakby rozstepy na bokach (pewnie na skutek niedpompowania).
Pewnie nastepna opona bedzie tez Supreme. Wytrzymalszej nie potrzebuje. --
TA

Data: 2014-02-12 13:13:37
Autor: JDX
Mityczna wytrzyma??o??Ä? opon Schwalbe M arathon
Plus w wersji na rok 2014? MajÄ… one inny wzĂłr bieĹĽnika od tych na rok 2013.

Data: 2014-02-12 08:46:30
Autor: rmikke
Mityczna wytrzyma?o?? opon Schwalbe Marathon
W dniu ¶roda, 12 lutego 2014 13:13:37 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
A czy kto¶ z Was zna jaki¶ sklep w Sieci który ma w ofercie Marathony

Plus w wersji na rok 2014? Maj± one inny wzór bieżnika od tych na rok 2013.

Pewnie Formicki ma.

Data: 2014-02-12 18:36:17
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 10 Feb 2014 17:46:23 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

To normalne w Marathonach, że pomimo deklarowanej wytrzymało¶ci s± one
jednak słabe?

Co prawda nie Marathon ale Road Cruiser. Zjechałem parę w dalekiej trasie i
nie stwierdziłem żeby były cokolwiek lepsze od przysłowiowych Noname made
in china.
--
Jacek

Data: 2014-02-12 21:48:19
Autor: Titus Atomicus
Mityczna wytrzyma?o?? opon Schwalbe Marathon
In article <fcqp8j1bwukm.1y1lymc3l4zbw$.dlg@40tude.net>,
 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

> [...]

nie stwierdziłem żeby były cokolwiek lepsze od przysłowiowych Noname made

Przed Supreme mialem Silento II (podobna polka, co Road Cruiser). Roznica, zwlaszcza w jezdzie z sakwami - spora. --
TA

Data: 2014-02-12 22:26:14
Autor: Jacek Maciejewski
Mityczna wytrzyma?o?? opon Schwalbe Marathon
Dnia Wed, 12 Feb 2014 21:48:19 +0100, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):

Roznica, zwlaszcza w jezdzie z sakwami - spora.

A na czym polegała? Bo ja mówię o odporno¶ci na przebicia kolcami
południowych ro¶lin (jak i wszystkim co można znaleĽć na drodze) oraz o
praktycznym przebiegu. Niemarkowe opony sprawdzały mi się pod tym wzgledem
podobnie co Road Cruiser.
--
Jacek

Data: 2014-02-13 12:07:31
Autor: Titus Atomicus
Mityczna wytrzyma?o?? opon SchwalbeM arathon
In article <k76djb48as5j.nzqts1ropoie$.dlg@40tude.net>,

napisał(a):

> [...]

praktycznym przebiegu. Niemarkowe opony sprawdzały mi się pod tym wzgledem

Mialem na mysli zarowno subiektywny komfort jazdy ORAZ odpornosc na przebicia. Przeciez napisalem ze Supreme przebilem tylko raz na kilka tysiecy kilometrow...
--
TA

Mityczna wytrzyma??o??Ä? opon Schwalbe Marathon