Młodzi nie chcą katechizmu w szkole

Data: 2012-03-02 13:36:09
Autor: Grzegorz Z.
Młodzi nie chcą katechizmu w szkole
Na religii - zaledwie kilka osób. Reszta na etyce? Nie, po prostu chcą mieć
więcej wolnego. Socjolog religii prof. Józef Baniak: - Młodzież rezygnuje z
metod Kościoła - pisze "Gazeta Wyborcza". Agnieszka Stojanowska z Gorzowa Wielkopolskiego w pierwszej klasie liceum
przyjęła bierzmowanie, potem od razu zrezygnowała z lekcji religii. -
Wcześniej powstrzymywała mnie mama, mówiła, że nie wypada mi nie chodzić na
religię - opowiada. - Teraz mogę wcześniej wracać do domu. W mojej klasie
wypisało się już osiem osób.

To i tak niewiele. W XXII LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. José Marti w
Warszawie na religię nie uczęszcza 65 proc. z 579 uczniów. W klasach
maturalnych zrezygnowało z tej lekcji aż 85 proc.!

Prof. Józef Baniak, socjolog religii z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza,
twierdzi, że licealiści nie chodzą na religię, bo nie traktuje się jej
poważnie. - Nie rezygnują z wiary w Boga czy z religii, tylko z metod,
które stosuje Kościół - mówi. (...)

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,11269570,_Mlodzi_nie_rezygnuja_z_Boga__ale_z_metod_Kosciola__.html

--
"Jak już nie będę mogła sobie sama nalać tej herbaty z baniaczka to mam
inne wyjście na taką sytuację" M.Czubaszek

Data: 2012-03-02 13:39:05
Autor: Tictactoe
Grzegorz Z. <tictactoe@colleen.org> napisał(a):
[...]

A czego taki Kościół może nauczyć? Bzykania się pod kołderką? A może jak jeść
postną golonkę z chrzanem? Jakie wyobrażenie o współczesnym świecie może mieć
stary klecha? Co nowego w życie młodych może wnieść jakiś pucułowaty kleryk? --

Data: 2012-03-02 15:11:40
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-02 14:39, Tictactoe pisze:

[...]

Jak być porządnym człowiekiem, to wartość uniwersalna dla człowieka z każdej epoki. Adam M. w swoim szmatławcu o tym nie pisze.

Data: 2012-03-02 15:09:22
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-02 13:36, Grzegorz Z. pisze:
Na religii - zaledwie kilka osób. Reszta na etyce? Nie, po prostu chcą mieć
więcej wolnego. Socjolog religii prof. Józef Baniak: - Młodzież rezygnuje z
metod Kościoła - pisze "Gazeta Wyborcza".

Błąd, na lekcjach religii mogliby się dowiedzieć że warto być porządnymi ludźmi i wyznawać pro ludzkie wartości.

Data: 2012-03-02 15:16:35
Autor: Grzegorz Z.
jadryś napisał:

[...]

Wymień trzy pro ludzkie wartości z katechizmu kościoła kat.

Data: 2012-03-02 15:31:51
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-02 15:16, Grzegorz Z. pisze:
jadryś napisał:

[...]

Jest ich co najmniej dziesięć, Nie będę cytował Dekalogu ponieważ wszyscy go znamy.

Data: 2012-03-02 15:34:03
Autor: Grzegorz Z.

jadryś napisał:

[...]

Wystarczy że wymienisz trzy.

Data: 2012-03-02 16:53:35
Autor: K.S.

jadryś napisał:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
"Nie cudzołóż" ??
No nie, to jest kontra ludzkie. Każdy człowiek pownien mieć przecież prawo moralne
do bzykania się z kim popadnie i ile razy popadnie. Inaczej nie osiągnie
pełni człowieczeństwa, będzie sfrustrowany i nieszczęśliwy.

Data: 2012-03-02 17:10:20
Autor: Grzegorz Z.

jadryś napisał:

[...]

Sprawdzić czy nie ksiądz.

Data: 2012-03-02 18:15:56
Autor: K.S.

jadryś napisał:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --
Udowodnij

Data: 2012-03-02 19:13:40
Autor: pluton
Młodzi nie chcą katechizmu w szkole

"Nie cudzołóż" ??

No to jeszcze dwie.

Nullification

Data: 2012-03-02 19:51:58
Autor: jadryś

jadryś napisał:

[...]

Wybacz Grzegorzu, ale nic nie będę wymieniał..

Data: 2012-03-02 20:49:06
Autor: pluton
Młodzi nie chcą katechizmu w szkole
Wybacz Grzegorzu, ale nic nie będę wymieniał..

chociaz olej w glowie wymien...

Nullification

Data: 2012-03-02 20:14:11
Autor: sofu

Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jiqlkt$t6h$3node2.news.atman.pl...

Jest ich co najmniej dziesięć, Nie będę cytował Dekalogu ponieważ wszyscy go znamy.

-- -- -- -- -- -- -- -- -

O jakim dekalogu mówisz?
O tym sfałszowanym katolickim?

sofu

Data: 2012-03-02 20:06:07
Autor: Bartosz
Dnia Fri, 2 Mar 2012 15:16:35 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

jadryś napisał:

[...]

Taki ze mnie katolik jak z ciebie "dilajlama" ale pamietam z podstawówki
np. nie zabijaj. Nie powiesz chyba, że jest antyludzkie. B.

Data: 2012-03-02 20:17:05
Autor: sofu

Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jiqkan$rp6$2node2.news.atman.pl...
[...]

-- --

Na lekcjach etyki też się mogą o tym dowiedzieć nie ucząc się przy okazji bzdetów o trójwidzie i jego rodzinie.

sofu

Data: 2012-03-02 20:21:45
Autor: u2
W dniu 2012-03-02 20:17, sofu pisze:
Na lekcjach etyki też się mogą o tym dowiedzieć nie ucząc się przy
okazji bzdetów o trójwidzie i jego rodzinie.

Ani mru mru o swiatowidzie.

Data: 2012-03-02 19:12:07
Autor: pluton
Młodzi nie chcą katechizmu w szkole
Młodzież rezygnuje z
metod Kościoła - pisze "Gazeta Wyborcza".

Nikt nie lubi brac po pysku od ksiendza ani dawac mu dupy.

Nullification

Data: 2012-03-02 20:59:45
Autor: pluton
Młodzi nie chcą katechizmu w szkole

> Nikt nie lubi brac po pysku od ksiendza ani dawac mu dupy.

Oprócz ciebie.

Skad pomysl ze jestem ministrantem ?

Nullification

Młodzi nie chcą katechizmu w szkole