Młodzi nie chcą katechizmu w szkole

Data: 2012-03-02 13:39:05
Autor: Tictactoe
Młodzi nie chcą katechizmu w szkole
Grzegorz Z. <tictactoe@colleen.org> napisał(a):
Na religii - zaledwie kilka osób. Reszta na etyce? Nie, po prostu chcą mieć
więcej wolnego. Socjolog religii prof. Józef Baniak: - Młodzież rezygnuje z
metod Kościoła - pisze "Gazeta Wyborcza". Agnieszka Stojanowska z Gorzowa Wielkopolskiego w pierwszej klasie liceum
przyjęła bierzmowanie, potem od razu zrezygnowała z lekcji religii. -
Wcześniej powstrzymywała mnie mama, mówiła, że nie wypada mi nie chodzić na
religię - opowiada. - Teraz mogę wcześniej wracać do domu. W mojej klasie
wypisało się już osiem osób.

To i tak niewiele. W XXII LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. José Marti w
Warszawie na religię nie uczęszcza 65 proc. z 579 uczniów. W klasach
maturalnych zrezygnowało z tej lekcji aż 85 proc.!

Prof. Józef Baniak, socjolog religii z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza,
twierdzi, że licealiści nie chodzą na religię, bo nie traktuje się jej
poważnie. - Nie rezygnują z wiary w Boga czy z religii, tylko z metod,
które stosuje Kościół - mówi. (...)

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,11269570,_Mlodzi_nie_rezygnuja_
z_Boga__ale_z_metod_Kosciola__.html

A czego taki Kościół może nauczyć? Bzykania się pod kołderką? A może jak jeść
postną golonkę z chrzanem? Jakie wyobrażenie o współczesnym świecie może mieć
stary klecha? Co nowego w życie młodych może wnieść jakiś pucułowaty kleryk? --

Data: 2012-03-02 15:11:40
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-02 14:39, Tictactoe pisze:

[...]

Jak być porządnym człowiekiem, to wartość uniwersalna dla człowieka z każdej epoki. Adam M. w swoim szmatławcu o tym nie pisze.

Młodzi nie chcą katechizmu w szkole