Młodziankowie kartą nie skażeni

Data: 2009-09-24 22:36:59
Autor: tadek
Młodziankowie kartą nie skażeni
On 25 Wrz, 02:58, "Ryszard Mikke" <rmi...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
Taka wątpliwość mnie naszła.

Sytuacja: Nastolatek na rowerze, tak pomiędzy 11, a 18 lat.
Karty rowerowej nie posiada.
Ulica składa się z jezdni i chodnika, nie ma ddr, ani pobocza.

Którędy ów młodzian ma jechać?
Po jezdni nie może, bo karty rowerowej, ani osiemnastu lat nie ma.
Po chodniku zaś nie wolno, bo nie.

Czy to nie oznacza, że w przedziale wiekowym 11-18 lat w ogóle
nie da się sensownie poruszać rowerem?

rmikke

 a karty rowerowej to sobie wyrobić nie może? Idąc Twoim sposobem
myślenia to właściciel samochodu bez prawa jazdy nie może jeździć po
drogach publicznych. To niby gdzie ma jeździć? Odpowiedź jest prosta.
Zrobić prawo jazdy

Data: 2009-09-25 08:55:16
Autor: Ryszard Mikke
tadek <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał(a):
On 25 Wrz, 02:58, "Ryszard Mikke" <rmi...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
> Taka w=B1tpliwo=B6=E6 mnie nasz=B3a.
>
> Sytuacja: Nastolatek na rowerze, tak pomi=EAdzy 11, a 18 lat.
> Karty rowerowej nie posiada.
> Ulica sk=B3ada si=EA z jezdni i chodnika, nie ma ddr, ani pobocza.
>
> Kt=F3r=EAdy =F3w m=B3odzian ma jecha=E6?
> Po jezdni nie mo=BFe, bo karty rowerowej, ani osiemnastu lat nie ma.
> Po chodniku za=B6 nie wolno, bo nie.
>
> Czy to nie oznacza, =BFe w przedziale wiekowym 11-18 lat w og=F3le
> nie da si=EA sensownie porusza=E6 rowerem?

 a karty rowerowej to sobie wyrobi=E6 nie mo=BFe? Id=B1c Twoim sposobem
my=B6lenia to w=B3a=B6ciciel samochodu bez prawa jazdy nie mo=BFe je=BCdzi=
=E6 po
drogach publicznych. To niby gdzie ma je=BCdzi=E6? Odpowied=BC jest prosta.
Zrobi=E6 prawo jazdy

Aaaa, no i tu jest problem.

Spróbuj znaleźć kurs i egzamin na prawo jazdy.
A jak już Ci się uda, spróbuj znaleźć kurs i egzamin na kartę rowerową...

Może to tylko ja niepełnosprytny jestem, ale znalazłem
wyłącznie ofertę dla szkół. Tzn jak szkoła zorganizuje
grupę, to ewentualnie ktoś przyjdzie i zrobi egzamin.
W Warszawie.

Ale mniejsza z tym, ja pytam, bo będę mówić takiej młodzieży
o tym, jak jeździć rowerem i przeżyć. No i chciałbym wiedzieć,
co przepisy mówią na ten temat, a bezpośrednio z PoRD wychodzi mi
właśnie, że taki nastolatek bez karty to własciwie nie może legalnie jeździć rowerem. Nigdzie.

rmikke

Data: 2009-09-25 11:14:25
Autor: Fabian
Ryszard Mikke wrote:
[...]

A w lesie i po polu? Na torze jakimś lub skate parku? Po ulicy/ddr/chodniku rzeczywiście nie może. Mnie kiedyś policja zatrzymała. Pytali się dlaczego tak daleko od krawężnika jechałem (50/40 jechałem z górki ;)) i sprawdzali mi kartę rowerową. 18 lat wtedy nie miałem, ale się strachu najadłem. Nie potrafię sobie przypomnieć czy wtedy miałem oświetlenie w rowerze, bo dzwonek miałem ;)

Fabian

Młodziankowie kartą nie skażeni