M³ynek do pieprzu

Data: 2010-02-24 12:24:32
Autor: Janusz Wo
M³ynek do pieprzu
Witam!
Szukam m³ynka do pieprzu. Ma byæ rêczny, bez plastiku, najlepiej metalowy mechanizm. Wola³bym z korbk±, bo daje mo¿liwo¶æ zmielenia wiêkszej ilo¶ci pieprzu.Fajnie by bylo gdyby mial szklan± wstawkê, zeby by³o widaæ, co tam jest w ¶rodku. Nie lubiê te¿ takiego rozwi±zania, gdy trzeba na nowo ustawiaæ grubo¶æ mielenia po ka¿dym uzupe³nieniu pieprzu. Wiem, przesadzam, ale mo¿e istnieje takie co¶? Allegro przejrza³em.
Pozdrawiam - JanuszWo
--
Popraw gaz w adresie

Data: 2010-02-24 12:43:43
Autor: Prawusek
M³ynek do pieprzu
"Janusz Wo" <jannus_tl@taki-gaz.pl> wrote in message
[...]

Jest uniwersalny m³ynek ¿arnowy do nasion (i nie tylko) suchych jak i
oleistych w zestawie maszynki do mielenia miêsa Zelmer 986. Sprawdzone -
miele doskonale.
Korbkê ma na elektrykê.

Data: 2010-02-24 17:44:05
Autor: Jarek P.
M³ynek do pieprzu
Prawusek <prawusek@interia.pl> wrote:

Jest uniwersalny m³ynek ¿arnowy do nasion (i nie tylko) suchych jak i
oleistych w zestawie maszynki do mielenia miêsa Zelmer 986.
Sprawdzone - miele doskonale.
Korbkê ma na elektrykê.

Taaak, na Prawuska (vel Panslavistê) zawsze mo¿na liczyæ ! :-))))

J. (z wizj± elektrycznej maszynki do miêsa z przystawk± do mielenia nasion, trzymanej nad talerzem zupy celem jej popieprzenia ¶wie¿o mielonym pieprzem. Dla mnie bomba!)

Data: 2010-02-24 17:59:19
Autor: prawusek
MÅ‚ynek do pieprzu
Jarek P. wrote:

Prawusek <prawusek@interia.pl> wrote:

Jest uniwersalny młynek żarnowy do nasion (i nie tylko) suchych
jak i
oleistych w zestawie maszynki do mielenia mięsa Zelmer 986.
Sprawdzone - miele doskonale.
KorbkÄ™ ma na elektrykÄ™.

Taaak, na Prawuska (vel Panslavistę) zawsze można liczyć ! :-))))

J. (z wizją elektrycznej maszynki do mięsa z przystawką do mielenia
nasion, trzymanej nad talerzem zupy celem jej popieprzenia świeżo
mielonym pieprzem. Dla mnie bomba!)

        Wujek Dobra Rada rozwiÄ…zuje wszystkie problemy. ;-))))))
Czeska firma Porkert produkowała piękne, stylowe młynki żarnowe do kawy.
Spokojnie mogły mleć każdą inną przyprawę.

Data: 2010-02-24 18:06:00
Autor: prawusek
MÅ‚ynek do pieprzu
prawusek@interia.pl wrote:

Jarek P. wrote:

[...]

A tu to czego szukasz:
http://www.smak-kuchni.pl/?zobacz=515

Data: 2010-02-24 17:45:21
Autor: Jarek P.
M³ynek do pieprzu
[...]

To chyba siê nie da. Jestem fanem rêcznych m³ynków do pieprzu i ju¿ od bardzo dawna nie widzia³em spe³niaj±cych w/w warunki. Jak jest ³adny, funkcjonalnie zrobiony m³ynek, to ¿arna plastikowe. Jak ¿arna metalowe, to badziewna reszta. No nie da siê widaæ i ju¿.

J.

Data: 2010-02-25 19:56:22
Autor: XL
M³ynek do pieprzu
Dnia Wed, 24 Feb 2010 17:45:21 +0100, Jarek P. napisa³(a):

[...]

Ja ju¿ da³am za wygran±. Pozostaje ¶ledzenie aukcji na Allegro oraz Desa.
--

Ikselka.

Data: 2010-02-25 20:25:55
Autor: XL
M³ynek do pieprzu
Dnia Thu, 25 Feb 2010 19:56:22 +0100, XL napisa³(a):

DESA.
--

Ikselka.

Data: 2010-02-25 20:28:07
Autor: Prawusek
M³ynek do pieprzu
"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message

> [...]
>
> J.

Ja ju¿ da³am za wygran±. Pozostaje ¶ledzenie aukcji na Allegro oraz Desa.

E tam - poda³em link do tego co szukacie

Data: 2010-02-25 20:43:00
Autor: Janusz Wo
M³ynek do pieprzu
Prawusek wrote:

E tam - poda³em link do tego co szukacie

Dziêki Ci, dziêki wszystkim... Tylko, ¿e na tym linku "Dostêpno¶æ: chwilowo brak." No... i taki jaki¶ ma³o atrakcyjny...
Pozdrawiam - JanuszWo
--
Popraw gaz w adresie

Data: 2010-02-25 20:29:20
Autor: Prawusek
M³ynek do pieprzu
> [...]

> J.

Ja ju¿ da³am za wygran±. Pozostaje ¶ledzenie aukcji na Allegro oraz Desa.

http://www.smak-kuchni.pl/Mlynek-do-pieprzu-drewniany-maly-2NT-p272.html

Mechanizmy metalowe lub ceramiczne (na ca³e ¿ycie).

Data: 2010-02-25 20:41:12
Autor: XL
M³ynek do pieprzu
Dnia Thu, 25 Feb 2010 20:29:20 +0100, Prawusek napisa³(a):

[...]

Polecam taki - mam identyczny, tyle ¿e ceramika w br±zach. Co prawda jest
niby do kawy, ale ja uzywam do pieprzu - ustawia siê grubo¶æ mielenia,
mechanizm jest metalowy. Dobry mlynek do mielenia na zapas. Tyle ¿e szukam
takiego ma³ego, sto³owego.
http://www.allegro.pl/item935710258_stary_reczny_mlynek_do_kawy_czasy_prl.html
--

Ikselka.

Data: 2010-02-25 21:03:11
Autor: Prawusek
M³ynek do pieprzu
> [...]

niby do kawy, ale ja uzywam do pieprzu - ustawia siê grubo¶æ mielenia,
mechanizm jest metalowy. Dobry mlynek do mielenia na zapas. Tyle ¿e szukam

Musi byæ malowany fajans? Je¿eli nei to na tej samej stronie:
http://www.smak-kuchni.pl/Mlynki-do-kawy-c21.html
http://www.smak-kuchni.pl/Mlynki-do-pieprzu-drewniane-c41.html
http://www.smak-kuchni.pl/Mlynki-do-przypraw-- -uniwersalne-c47.html

    Pisa³em, ¿e by³y w ofercie czeskiego Porkerta m³ynki ¿arnowe do
mocowania na ¶cianie (u mnie w domu rodzinnym na ¶cianie kredensu
kuchennego) ze zbiornikiem porcelanowym, rêcznie malowanym, z naczyniem
szkalnym z podzia³k± wsuwanym w prowadnice pod ¿arnami. By³o szczelne -
mog³a tam byæ kawa mielona przez d³u¿szy czas - nie wietrza³a. Porkert mia³
wiele wzorów i kilka kolorystyk.

Data: 2010-02-25 21:24:24
Autor: Prawusek
M³ynek do pieprzu

http://www.porkert.biz/export/php/index_coffee_a.php

Data: 2010-03-19 16:57:51
Autor: BartekK
MÅ‚ynek do pieprzu
W dniu 2010-02-25 20:29, Prawusek pisze:
Szukam młynka do pieprzu. Ma być ręczny, bez plastiku, najlepiej
metalowy mechanizm. Wolałbym z korbką, bo daje możliwość zmielenia
większej ilości pieprzu.
http://www.smak-kuchni.pl/Mlynek-do-pieprzu-drewniany-maly-2NT-p272.html
Mechanizmy metalowe lub ceramiczne (na całe życie).
Mam taki sam, jest bardzo fajny. Regulacja grubości mielenia "taka sobie" - ale udało mi się zmusić go do mielenia jak lubię - bardzo grubo (prawie tylko połamane ziarenka).
Byłby idealny gdyby nie jeden największy minus - napełnianie - trzeba się nagimnastykować, zrobić "tutkę" z papieru itp by wsypać ziarenka do środka, bez rozsypania po całej kuchni.

Data: 2010-03-19 19:07:38
Autor: Panslavista
M³ynek do pieprzu
"BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote in message news:ho075i$cm9$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]
Mam taki sam, jest bardzo fajny. Regulacja grubo¶ci mielenia "taka sobie" - ale uda³o mi siê zmusiæ go do mielenia jak lubiê - bardzo grubo (prawie tylko po³amane ziarenka).
By³by idealny gdyby nie jeden najwiêkszy minus - nape³nianie - trzeba siê nagimnastykowaæ, zrobiæ "tutkê" z papieru itp by wsypaæ ziarenka do ¶rodka, bez rozsypania po ca³ej kuchni.

Jak masz pomys³, projekt - wprowad¼ go w ¿ycie. Mêdzenie to nie jest mêska rzecz. Mi wystarczy³by plastikowy lejek odpowiednich rozmiarów, których pe³no w sklepach.

Data: 2010-03-28 10:41:19
Autor: BartekK
MÅ‚ynek do pieprzu
W dniu 2010-03-19 19:07, Panslavista pisze:
[...]

Jak masz pomysł, projekt - wprowadź go w życie. Mędzenie to nie jest męska
rzecz. Mi wystarczyłby plastikowy lejek odpowiednich rozmiarów, których
pełno w sklepach.
No bez przesady, czy ja mędzę? Tylko o drobnej niedogodności wspominam, która jest jedyną a przez to największą jaką posiada ten młynek. Gdyby producent zmajstrował górę tak, by choćby posiadała 5mm rand na brzegu (by się ziarenka nie rozsypywały) albo większy/w innym miejscu otwór do zasypywania, to może by było lepiej.
Tutka z papieru bo:
a) lejek jaki posiadam - ma większą końcówkę niż otwór w młynku (nie będę latał specjalnie po lejek do młynka, a kartkę papieru każdy posiada)
b) po wsypaniu do lejka pieprzu - klinowały się w rurce ziarenka i nie leciały. Tutkę z papieru łatwo pougniatać i wszystko wsypuje się bez problemu.

Data: 2010-03-07 14:10:59
Autor: Maciej S.
M³ynek do pieprzu
[...]

S± jeszcze ¿arna ceramiczne.
Ja polecam Peugeota.

MS

Data: 2010-02-24 18:05:42
Autor: Bbjk
M³ynek do pieprzu
Janusz Wo pisze:
[...]

Mia³am podobny problem, przez lata nie mog³am dobraæ odpowiedniego m³ynka, w domu by³o pe³no m³ynków i m³yneczków rozmaitych firm, renomowanych i nieznanych, i ka¿dy po pewnym czasie by³ do kitu. Najprostsze rozwi±zanie: jednorazowe m³ynki-pieprzniczki firmy Kotanyi.
S± najlepsze, bo pieprz siê koñczy wcze¶niej, ni¿ m³ynek. No i grubo¶æ mielenia dla mnie idealna, do¶æ gruba.
--
Basia

Data: 2010-02-24 18:37:11
Autor: prawusek
MÅ‚ynek do pieprzu
Bbjk wrote:

Janusz Wo pisze:
Witam!
Szukam młynka do pieprzu. Ma być ręczny, bez plastiku, najlepiej
metalowy mechanizm. Wolałbym z korbką, bo daje możliwość zmielenia
większej ilości pieprzu.Fajnie by bylo gdyby mial szklaną wstawkę, zeby
było widać, co tam jest w środku. Nie lubię też takiego rozwiązania, gdy
trzeba na nowo ustawiać grubość mielenia po każdym uzupełnieniu pieprzu.
Wiem, przesadzam, ale może istnieje takie coś? Allegro przejrzałem.

Miałam podobny problem, przez lata nie mogłam dobrać odpowiedniego
młynka, w domu było pełno młynków i młyneczków rozmaitych firm,
renomowanych i nieznanych, i każdy po pewnym czasie był do kitu.
Najprostsze rozwiązanie: jednorazowe młynki-pieprzniczki firmy Kotanyi.
Są najlepsze, bo pieprz się kończy wcześniej, niż młynek. No i grubość
mielenia dla mnie idealna, dość gruba.

http://www.smak-kuchni.pl/Mlynek-do-pieprzu-drewniany-maly-2NT-p272.html

Data: 2010-02-26 11:17:35
Autor: ttw
M³ynek do pieprzu

U¿ytkownik "Janusz Wo" <jannus_tl@taki-gaz.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]
-- -
Witam
Wiekszosc mlynkow dostepnych w naszych sklepach nadaje sie tylko do ozdoby a nie do mielenia, no chyba ze ktos uzywa mlynka sporadycznie. Ja uzywam mlynka (do pieprzu i soli) codziennie do wszystkiego, dlatego przeszedlem droge przez meke zanim kupilem wytrzymaly mlynek nie do zdarcia. Do dzis sto mi na szafie kolekcja zmaltretowanych mlynkow do pieprzu, ktore padly w szybkim tempie albo nie mielily jak trzeba.

Polecam mlynki do pieprzu, soli i przypraw firmy BISSETTI
firma robi najlepsze mlynki na swiecie od ponad 60 lat
http://www.bisetti.it/eng/products.htm

U nas do kupienia w sklepie internetowym
www.galeriakuchenna.pl

Sam uzywam takiego
http://tinyurl.com/yblgryx
Jest mechanizm metalowy, regulacja mielenia i porcelanowy mechanizm mielacy
Tylko ceny tych mlynkow troche odstraszaja, ale warto. Ten mlynek uzywam od lat i jest nie do zdarcia:)

Pozdrawiam
Tomek-Tw.
gg 81195

Data: 2010-02-26 14:41:35
Autor: AW
M³ynek do pieprzu
W dniu 2010-02-26 11:17, ttw pisze:
[...]

Eee tam, ja kupi³em m³ynek do pieprzu w Biedronce. Wygl±d ma, delikatnie mówi±c, niezbyt wyszukany ale za to ma ceramiczny mechanizm miel±cy, z regulacj± grubo¶ci naturalnie. Po paru miesi±cach ¿a³ujê, ¿e nie wzi±³em jeszcze jednego do soli.

AW

Data: 2010-02-26 16:21:38
Autor: Borys Pogore³o
M³ynek do pieprzu
Dnia Fri, 26 Feb 2010 14:41:35 +0100, AW napisa³(a):

naturalnie. Po paru miesi±cach ¿a³ujê, ¿e nie wzi±³em jeszcze jednego do soli.

 Ja rozumiem mielenie pieprzu, ale.. soli? Co to niby daje i co jest z³ego
w zwyk³ej solniczce?

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-26 17:13:50
Autor: AW
M³ynek do pieprzu
W dniu 2010-02-26 16:21, Borys Pogore³o pisze:
[...]

1. Czasami chcesz mieæ grube ziarna soli. Co¶ takiego jak na s³onych paluszkach. Bierzesz grub± sól morsk± i mielisz na tak±, która ci odpowiada.
2. Sól warzona (drobnoziarnista) s³abo przylega np. do frytek, jest nieco zbyt gruba chocia¿ drobna :-) i tu mo¿e przydaæ siê m³ynek ¿eby j± jeszcze bardziej rozdrobniæ.
3. Nie ma nic z³ego w zwyk³ej solniczce.

AW

Data: 2010-02-26 23:30:44
Autor: Borys Pogore³o
M³ynek do pieprzu
Dnia Fri, 26 Feb 2010 17:13:50 +0100, AW napisa³(a):

[...]

 Ok, teraz jasne. My¶la³em ju¿, ¿e to jaka¶ kuchenna odmiana audiofilstwa
:)
 Do czego w praktyce u¿ywasz grubej soli?

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-27 01:27:41
Autor: AW
M³ynek do pieprzu
W dniu 2010-02-26 23:30, Borys Pogore³o pisze:
[...]

Np. do w±tróbki :-)

AW

Data: 2010-03-20 15:51:13
Autor: BQB
M³ynek do pieprzu
AW pisze:

[...]

To ja mam identyczny, chyba, tylko on plastikowy jest, ale jakie ¿arna, to nie sprawdza³em. I te¿ ¿a³ujê, ¿e do soli nie wzi±³em bia³ego :P

Data: 2010-03-16 22:45:39
Autor: Janusz Wo
M³ynek do pieprzu
Dziêki wszystkim. Pomog³a trochê zmiana kapci. Szukam pozosta³ych przyczyn. A swoj± drog±, szkoda, ¿e nie ma innego rozwi±zania. Kapcie by³y (i s±!) bardzo fajne.
Podrawiam.
--
Popraw gaz w adresie

Data: 2010-03-16 23:21:27
Autor: Jarek P.
M³ynek do pieprzu
Janusz Wo <jannus_tl@taki-gaz.pl> wrote:
Dziêki wszystkim. Pomog³a trochê zmiana kapci. Szukam pozosta³ych
przyczyn. A swoj± drog±, szkoda, ¿e nie ma innego rozwi±zania. Kapcie
by³y (i s±!) bardzo fajne.

Znaczy po zmianie kapci znalaz³e¶ wreszcie dobry m³ynek do pieprzu, czy przesta³ Ci byæ potrzebny???

J. (w lekkim szoku)

Data: 2010-03-17 00:46:20
Autor: BQB
M³ynek do pieprzu
Jarek P. pisze:
[...]

Pewnie chodzi mu o elektryczno¶æ statyczn± - niedawny w±tek ;-)

M³ynek do pieprzu