M³ynek do pieprzu

Data: 2010-02-24 17:45:21
Autor: Jarek P.
M³ynek do pieprzu
Janusz Wo <jannus_tl@taki-gaz.pl> wrote:
Witam!
Szukam m³ynka do pieprzu. Ma byæ rêczny, bez plastiku, najlepiej
metalowy mechanizm. Wola³bym z korbk±, bo daje mo¿liwo¶æ zmielenia
wiêkszej ilo¶ci pieprzu.

To chyba siê nie da. Jestem fanem rêcznych m³ynków do pieprzu i ju¿ od bardzo dawna nie widzia³em spe³niaj±cych w/w warunki. Jak jest ³adny, funkcjonalnie zrobiony m³ynek, to ¿arna plastikowe. Jak ¿arna metalowe, to badziewna reszta. No nie da siê widaæ i ju¿.

J.

Data: 2010-02-25 19:56:22
Autor: XL
M³ynek do pieprzu
Dnia Wed, 24 Feb 2010 17:45:21 +0100, Jarek P. napisa³(a):

[...]

Ja ju¿ da³am za wygran±. Pozostaje ¶ledzenie aukcji na Allegro oraz Desa.
--

Ikselka.

Data: 2010-02-25 20:25:55
Autor: XL
M³ynek do pieprzu
Dnia Thu, 25 Feb 2010 19:56:22 +0100, XL napisa³(a):

DESA.
--

Ikselka.

Data: 2010-02-25 20:28:07
Autor: Prawusek
M³ynek do pieprzu
"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message

> [...]
>
> J.

Ja ju¿ da³am za wygran±. Pozostaje ¶ledzenie aukcji na Allegro oraz Desa.

E tam - poda³em link do tego co szukacie

Data: 2010-02-25 20:43:00
Autor: Janusz Wo
M³ynek do pieprzu
Prawusek wrote:

E tam - poda³em link do tego co szukacie

Dziêki Ci, dziêki wszystkim... Tylko, ¿e na tym linku "Dostêpno¶æ: chwilowo brak." No... i taki jaki¶ ma³o atrakcyjny...
Pozdrawiam - JanuszWo
--
Popraw gaz w adresie

Data: 2010-02-25 20:29:20
Autor: Prawusek
M³ynek do pieprzu
> [...]

> J.

Ja ju¿ da³am za wygran±. Pozostaje ¶ledzenie aukcji na Allegro oraz Desa.

http://www.smak-kuchni.pl/Mlynek-do-pieprzu-drewniany-maly-2NT-p272.html

Mechanizmy metalowe lub ceramiczne (na ca³e ¿ycie).

Data: 2010-02-25 20:41:12
Autor: XL
M³ynek do pieprzu
Dnia Thu, 25 Feb 2010 20:29:20 +0100, Prawusek napisa³(a):

[...]

Polecam taki - mam identyczny, tyle ¿e ceramika w br±zach. Co prawda jest
niby do kawy, ale ja uzywam do pieprzu - ustawia siê grubo¶æ mielenia,
mechanizm jest metalowy. Dobry mlynek do mielenia na zapas. Tyle ¿e szukam
takiego ma³ego, sto³owego.
http://www.allegro.pl/item935710258_stary_reczny_mlynek_do_kawy_czasy_prl.html
--

Ikselka.

Data: 2010-02-25 21:03:11
Autor: Prawusek
M³ynek do pieprzu
> [...]

niby do kawy, ale ja uzywam do pieprzu - ustawia siê grubo¶æ mielenia,
mechanizm jest metalowy. Dobry mlynek do mielenia na zapas. Tyle ¿e szukam

Musi byæ malowany fajans? Je¿eli nei to na tej samej stronie:
http://www.smak-kuchni.pl/Mlynki-do-kawy-c21.html
http://www.smak-kuchni.pl/Mlynki-do-pieprzu-drewniane-c41.html
http://www.smak-kuchni.pl/Mlynki-do-przypraw-- -uniwersalne-c47.html

    Pisa³em, ¿e by³y w ofercie czeskiego Porkerta m³ynki ¿arnowe do
mocowania na ¶cianie (u mnie w domu rodzinnym na ¶cianie kredensu
kuchennego) ze zbiornikiem porcelanowym, rêcznie malowanym, z naczyniem
szkalnym z podzia³k± wsuwanym w prowadnice pod ¿arnami. By³o szczelne -
mog³a tam byæ kawa mielona przez d³u¿szy czas - nie wietrza³a. Porkert mia³
wiele wzorów i kilka kolorystyk.

Data: 2010-02-25 21:24:24
Autor: Prawusek
M³ynek do pieprzu

http://www.porkert.biz/export/php/index_coffee_a.php

Data: 2010-03-19 16:57:51
Autor: BartekK
MÅ‚ynek do pieprzu
W dniu 2010-02-25 20:29, Prawusek pisze:
Szukam młynka do pieprzu. Ma być ręczny, bez plastiku, najlepiej
metalowy mechanizm. Wolałbym z korbką, bo daje możliwość zmielenia
większej ilości pieprzu.
http://www.smak-kuchni.pl/Mlynek-do-pieprzu-drewniany-maly-2NT-p272.html
Mechanizmy metalowe lub ceramiczne (na całe życie).
Mam taki sam, jest bardzo fajny. Regulacja grubości mielenia "taka sobie" - ale udało mi się zmusić go do mielenia jak lubię - bardzo grubo (prawie tylko połamane ziarenka).
Byłby idealny gdyby nie jeden największy minus - napełnianie - trzeba się nagimnastykować, zrobić "tutkę" z papieru itp by wsypać ziarenka do środka, bez rozsypania po całej kuchni.

Data: 2010-03-19 19:07:38
Autor: Panslavista
M³ynek do pieprzu
"BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote in message news:ho075i$cm9$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]
Mam taki sam, jest bardzo fajny. Regulacja grubo¶ci mielenia "taka sobie" - ale uda³o mi siê zmusiæ go do mielenia jak lubiê - bardzo grubo (prawie tylko po³amane ziarenka).
By³by idealny gdyby nie jeden najwiêkszy minus - nape³nianie - trzeba siê nagimnastykowaæ, zrobiæ "tutkê" z papieru itp by wsypaæ ziarenka do ¶rodka, bez rozsypania po ca³ej kuchni.

Jak masz pomys³, projekt - wprowad¼ go w ¿ycie. Mêdzenie to nie jest mêska rzecz. Mi wystarczy³by plastikowy lejek odpowiednich rozmiarów, których pe³no w sklepach.

Data: 2010-03-28 10:41:19
Autor: BartekK
MÅ‚ynek do pieprzu
W dniu 2010-03-19 19:07, Panslavista pisze:
[...]

Jak masz pomysł, projekt - wprowadź go w życie. Mędzenie to nie jest męska
rzecz. Mi wystarczyłby plastikowy lejek odpowiednich rozmiarów, których
pełno w sklepach.
No bez przesady, czy ja mędzę? Tylko o drobnej niedogodności wspominam, która jest jedyną a przez to największą jaką posiada ten młynek. Gdyby producent zmajstrował górę tak, by choćby posiadała 5mm rand na brzegu (by się ziarenka nie rozsypywały) albo większy/w innym miejscu otwór do zasypywania, to może by było lepiej.
Tutka z papieru bo:
a) lejek jaki posiadam - ma większą końcówkę niż otwór w młynku (nie będę latał specjalnie po lejek do młynka, a kartkę papieru każdy posiada)
b) po wsypaniu do lejka pieprzu - klinowały się w rurce ziarenka i nie leciały. Tutkę z papieru łatwo pougniatać i wszystko wsypuje się bez problemu.

Data: 2010-03-07 14:10:59
Autor: Maciej S.
M³ynek do pieprzu
[...]

S± jeszcze ¿arna ceramiczne.