Mnie też chcał Inter:)

Data: 2010-08-24 04:05:54
Autor: Roberto
Mnie też chcał Inter:)
http://sport.onet.pl/pilka-nozna/ekstraklasa/polski-zawodnik-kpi-z-pilkarzy-premier-league,1,3537072,wiadomosc.html

Tomasz Kupisz, odkrycie pierwszych kolejek sezonu 2010/2011
Ekstraklasy, wcale nie zachwyca się profesjonalizmem angielskich
piłkarzy.

Pojechałem na testy do Wolfsburga, namawiało mnie Auxerre. W trakcie
wojewódzkich mistrzostw Polski, obserwował mnie Werder Brema. Gdy
trafiłem już do Wigan, dzwonił Marek Koźmiński, a później Grzegorz
Rasiak za prośbą włoskiego menedżera. Chciał mnie wykupić Inter
Mediolan, z którego od razu miałem zostać wypożyczony do Chievo. Całe
zainteresowanie ze strony polskich klubów ograniczyło się natomiast do
jednego telefonu z Amiki Wronki, gdy miałem 14 lat. Z reprezentacją
wygrywaliśmy międzynarodowe turnieje, ale i tak przeszło to bez
żadnego echa wśród klubów Ekstraklasy - 20-letni Tomasz Kupisz
rozkłada ręce.

Nowy piłkarz Jagiellonii Białystok i odkrycie pierwszych kolejek,
kolejny wyrzut sumienia polskiego skautingu. (...)

Kupisz jednak markotnieje, gdy opowiada o pobycie na Wyspach. Przez
kilka lat tylko trenował z pierwszym zespołem Wigan. - Praktycznie nic
z tego nie wynikło - narzeka. Od dziecka marzył o grze w Premier
League.

- Byłem tam trzy i pół roku. Czegoś się nauczyłem, ale mam duże
pretensję i do siebie, i do Wigan. Żaden trener nie dał mi
zadebiutować w Premier League. Fajnie, że mogłem uczestniczyć w
zajęciach, ale na tych treningach, to chyba byłem tylko po to, by
zgadzała się liczba zawodników - kpi. Szybki, przebojowy, gryzie
trawę, mógłby biegać i biegać. Typowa charakterystyka piłkarza Premier
League...

W Anglii nie zdołał się jednak przebić, trenerzy nie dawali mu szans
na grę w seniorach - a on sam nie miał o nich pochlebnego zdania. -
Nie widzę żadnej przepaści w treningach. W Polsce przed każdym meczem
trener przekazuje nam specjalne wskazówki. W Anglii cisza w tym
temacie. W Polsce w juniorach miałem zajęcia taktyczne. W Wigan
rozmawiałem z trenerem o taktyce może ze dwa razy - twierdzi Kupisz

Podobnie wypowiada się o profesjonalizmie piłkarzy Wigan. - Ludzie by
się zdziwili. Angielscy piłkarze są świetnie wytrenowani, ale
przynajmniej w Wigan jedzenia sobie nie żałują. (...) Ludziom wydaje
się, że wszędzie w Anglii na treningach trzeszczą kości. Zawsze
patrzyłem na Lee Catermole'a i widziałem, że odpuszcza. Nie wszystko
tam jest takie, jak myśli się w Polsce - dodaje piłkarz Jagiellonii.

Ale się uśmiałem
U nas jest świetnie. Trzeszczą portfele. Jak ktos nie ma w głowie to i
w nogach nie będzie:)

Mnie też chcał Inter:)