Mniej do OFE więcej do ZUS ?

Data: 2009-10-29 16:48:33
Autor: Clegan
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Nie zauważyłem na grupie tej radosnej nowiny:
http://www.tvn24.pl/0,1626032,0,1,rzad-mysli-- jak-obnizyc-nam-emerytury,wiadomosc.html
Ciekawe czy się uda tą reformę przeprowadzić :-)

Data: 2009-10-30 04:14:56
Autor: adp
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
On 30 Paź, 00:48, Clegan <cleg...@gmail.com> wrote:
Nie zauważyłem na grupie tej radosnej nowiny:http://www.tvn24.pl/0,1626032,0,1,rzad-mysli-- jak-obnizyc-nam-emerytu...
Ciekawe czy się uda tą reformę przeprowadzić :-)

moim zdaniem wszystko zalezy od szczegolow - ciezko powiedziec juz
teraz, czy to zmiana na lepsze, czy na gorsze.

Data: 2009-10-30 18:21:13
Autor: MK
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "adp" <adp@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:0838bf97-e356-4dc0-8328-c85a08003651j24g2000yqa.googlegroups.com...

moim zdaniem wszystko zalezy od szczegolow - ciezko powiedziec juz
teraz, czy to zmiana na lepsze, czy na gorsze.

Na lepsze dla budzetu, na gorsze dla ubezpieczonych.

MK

Data: 2009-10-30 15:57:39
Autor: adp
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
moim zdaniem wszystko zalezy od szczegolow - ciezko powiedziec juz
teraz, czy to zmiana na lepsze, czy na gorsze.

Na lepsze dla budzetu, na gorsze dla ubezpieczonych.

Zobaczymy, ale obecna sytuacja, gdzie OFE pobieraja wieksze prowizje
niz fundusze akcyjne, a lokuja wiekszosc kapitalu w obligacje
(zgadnijcie, czyje obligacje), jest chora. Jest to martwy obieg
pieniadza. Faktycznie wplacamy skladki na finansowanie obligacji
rzadowych, dodatkowo zasilajac armie pseudofachowcow (faktycznie:
KSIĘGOWYCH) prowizjami od kupna tych obligacji. Nonsens.
Moim zdaniem, OFE powinny lokowac (zaleznie od koniunktury) dowolnie
duza kwote w dowolne rynki (oportunistycznie). Jak sie ktos boi, ze to
za duze ryzyko dla emerytur, to wystarczy dostosowac skladke
przelewana na OFE. I tak jest to mniejszosc calosci.

Projekt zmierza mniej wiecej w tę strone, ale tez sie spodziewam
wszystkiego najgorszego po REALIZACJI.

Data: 2009-10-30 16:47:10
Autor: Clegan
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
On 30 Paź, 23:57, adp <a...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

przelewana na OFE. I tak jest to mniejszosc calosci.

Projekt zmierza mniej wiecej w tę strone, ale tez sie spodziewam
Uważasz, że limity inwestycyjne dla OFE znikną ? :-))

Data: 2009-10-31 07:13:52
Autor: MK
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "adp" <adp@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ee7dc627-c91f-4ef7-a80f-76191f06f13ak19g2000yqc.googlegroups.com...

[...]

Jak widac latwo propagandom wyprac mozg ;). Wartosc prowizji ma mniejsze znaczenie, bo OFE inwestuja i dzieki temu w dlugim okresie wzrasta wartosc konta przyszlego emeryta. U mnie obecnie  wartosc zgromaczonych srodkow w OFE, jest o ponad 12% wyzsza od dokonanych wplat brutto. Zaraz ktos powie, ze to malo, ale trzeba pamietac, ze czesc kazy pracuje dopiero od jakiegos czasu, a skaladki ktore wplywaly kilka lat temu byly kilka razy nizsze. W analogicznym czasie ZUS zarobil rowne 0. Cala kasa zostala przejedzona i dodatkowo zostal wziety kredyt, ktory bedzie splacany z przyszlych skladek.
Najwazniejszym co trzeba zrobic przy OFE to jest umozliwienie dowolnego dysponowania srodkami po uzyskaniu wieku emerytalnego oraz stworzenie mechanizmu ochrony srodkow osob w wieku przedemerytalnym przed skutkami takich kryzysow jak obecny.
Pomijam tu KRUS i emerytury mundurowe, bo to jest chyba dla kazdego jasne. Oczywiscie medialnie lepiej wziac sie za 'zlodziejskie' OFE niz usunac prawdziwe przyczyny zapasci systemu emerytalnego.

MK

Data: 2009-10-31 01:21:45
Autor: Clegan
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
On 31 Paź, 07:13, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Jak widac latwo propagandom wyprac mozg ;). Wartosc prowizji ma mniejsze
znaczenie, bo OFE inwestuja i dzieki temu w dlugim okresie wzrasta wartosc
konta przyszlego emeryta. /.../
No wybacz ale to zdanie nie ma sensu. Wartość prowizji ma małe
znaczenie ? Wg mnie ma całkiem spore. Oczywiście Ty możesz być z usług
OFE zadowolony i z wysokości pobieranej przez nie prowizji, ale
wysokość prowizji bez wątpienia wpływa na wysokość emerytury z OFE. A
te prowizje są bardzo wysokie.
Po 2.: wartość konta w ZUSie także wzrasta. Więc argument o rośnięciu
jest żaden.

Data: 2009-10-31 09:27:01
Autor: MK
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "Clegan" <cleghan@gmail.com> napisał w wiadomości news:ed6bb03c-983d-46d9-a574-507809e480e2j4g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

Oczywiscie, ze nie jest najwazniejsze. Po co w ogole o tym mowic teraz kiedy juz zostalo ustalone, ze zostana zmniejszone. System wynagradzania OFE powinien byc powiazany z osiaganymi wynikami, ale to jest rzecz wtorna.

Po 2.: wartość konta w ZUSie także wzrasta. Więc argument o rośnięciu
jest żaden.

A niby jak rosnie? ZUS konsumuje wszystkie wplywy, wiec nie ma co rosnac, bo nie ma tam zadnych aktywow.

MK

Data: 2009-10-31 10:40:52
Autor: Clegan
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
On 31 Paź, 09:27, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

[...]
System wynagradzania OFE jest rzeczą wtórną ? Jest rzeczą podstawową w
tej całej historii.
Zresztą uważam że OFE winny być dobrowolne. Byłoby po sprawie.

A niby jak rosnie? ZUS konsumuje wszystkie wplywy, wiec nie ma co rosnac, bo
nie ma tam zadnych aktywow.
1. A na co OFE przeznacza większość składek ? Na papiery skarbowe -
rząd pożycza żeby potem mieć za co dotować FUS. Ależ to jest warte :-)

2. Kto ci powiedział że Twoje pieniądze wpłacane do OFE są Twoją
własnością ? Przegapiłeś wyrok SN, w uzasadnieniu którego sędzia
wyraźnie stwierdziła, że ta składka nie jest prywatną własnością
ubezpieczonego. Więc myśleć sobie możesz co chcesz a państwo zrobi to
co będzie dla niego najwygodniejsze z tym pieniędzmi.

Data: 2009-10-31 19:11:46
Autor: MK
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "Clegan" <cleghan@gmail.com> napisał w wiadomości news:caaa0ab9-95a7-41c1-a4c7-655cbc69fe95c3g2000yqd.googlegroups.com...

System wynagradzania OFE jest rzeczą wtórną ? Jest rzeczą podstawową w
tej całej historii.

Oczywiscie, ze tak. Gdyby byla wieksza konkurencja i mozliwosc przeplywu klientow z jednego do drugiego OFE prowizje by spadly.

Zresztą uważam że OFE winny być dobrowolne. Byłoby po sprawie.

Ale jest dobrowolne. Mozesz sobie wybrac jedno z rynku. Mozesz wcale nie pracowac i nie odprowadzac skladek, albo pracowac na czarno.

1. A na co OFE przeznacza większość składek ? Na papiery skarbowe -
rząd pożycza żeby potem mieć za co dotować FUS. Ależ to jest warte :-)

Bo taka jest konstrukcja ustawy, ktora reguluje jak OFE maja inwestowac.

[...]

Zabierze z mojegom konta emerytalnego i dopisze do twojego? Politycy robia tylko to na co im pozwala spoleczenstwo. Jedyny problem jest w zorganizowaniu sie jego i wyraznemu przekazaniu wladzy czego oczekuje. Jak znaczna czesc spoleczenstwa chce glowy Chlebowskiego to glowa spada. Jak spoleczenstwo twirdzi, ze prowizje OFE sa za duze to prowizje sa zmniejszane. Jedyny problem jest tam gdzie jest zagrozony stan posiadania wladzy... wtedy sie ona mocno broni...

MK

Data: 2009-10-31 15:47:28
Autor: Clegan
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
On 31 Paź, 19:11, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

[...]
Optymista z Ciebie. Można wymienić setki innych spraw których chce
"społeczeństwo" (czy raczej to co jest w sondażach) a które nie
zostały zrealizowane. Ostatni przykład: obowiązek meldunkowy zostaje -
najmiłościwiej nam panująca władza uznała że za dużo roboty żeby się
tym zajmować. Czyli społeczeństwo tego nie chciało ? Prowizje są nadal
wysokie i nie widać żeby coś z tym miało się dziać.
Zresztą wystarczy popatrzeć na samą konstrukcję całego systemu:
składka idzie do ZUS który bierze z tego swoją prowizję (zupełnie nie
wiadomo czemu składka nie idzie prosto na odpowiednie konto), PTE
bierze z tego swoją prowizję za to że łaskawe nam naszą forsę
przyjmuje do siebie, potem bierze prowizję za zarządzanie - teraz
ufundują nam zakłady emerytalne które zedrą z naszych pieniędzy
kolejne prowizje po to tylko żeby nam rzekomo naszą forsę wypłacić.
Oczywiście to wszystko tylko i wyłącznie w naszym najlepiej pojętym
interesie. Zapewne tego wszystkiego chce społeczeństwo ?

Data: 2009-10-31 19:08:24
Autor: witek
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
MK wrote:
Politycy robia tylko to na co im pozwala spoleczenstwo.

wierzysz w to?

Data: 2009-11-04 19:17:09
Autor: MK
Sondowanie przed atakiem [Re: Mniej do OFE więcej do ZUS ?]
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hcijhp$f6g$13inews.gazeta.pl...
MK wrote:
Politycy robia tylko to na co im pozwala spoleczenstwo.

wierzysz w to?

Przekaz z ostatnich dni, który kierują poszczególni ministrowie do opinii publicznej nie jest jasny. - Rząd sonduje reakcje społeczne na decyzje dotyczące łatania dziury budżetowej kosztem naszych przyszłych emerytur - mówi dr Wiktor Wojciechowski, ekspert rynku emerytalnego z FOR.
http://biznes.onet.pl/rzad-demontuje-reforme-emerytalna,18490,3048313,1,news-detal

Coraz mocniej atakuja.  Jesli siegna lapami po moja kase to PO nie moze juz liczyc na moj glos.

MK

Data: 2009-11-04 10:33:01
Autor: Krzysiek
On 4 Lis, 19:17, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Coraz mocniej atakuja.  Jesli siegna lapami po moja kase to PO nie moze juz
liczyc na moj glos.
Na Twój nie, na mój nie, ale wiele osób i tak na nich zagłosuje.

Data: 2009-11-04 20:00:40
Autor: Paweł
MK wrote:

Coraz mocniej atakuja. Jesli siegna lapami po moja kase

sad najwyzszy wyjasnil juz fanom ofe, ze skladki odkladane
w ofe sa obowiazkowe i nie sa nasza prywatna wlasnoscia.

skarb panstwa emituje obligacje, zeby dofinansowac zus,
ktory musi przetransferowac kase do ofe, ktore maja ustawowo
narzucony obowiazek kupowania (w wiekszosci) bezpiecznych
obligacji skarbu panstwa.

to jest majstersztyk inzynierii finansowej, prywatny zus bis,
ktory kasuje procent od skladki i zarzadzania bez wzgledu
na to czy osiagnie zysk, czy straci.

jakis paranoik nazwal powstanie ofe reforma emerytalna.

Data: 2009-11-04 20:07:44
Autor: MK
Użytkownik "Paweł" <root@127.0.0.1> napisał w wiadomości news:hcsj0q$25v$1achot.icm.edu.pl...

sad najwyzszy wyjasnil juz fanom ofe, ze skladki odkladane
w ofe sa obowiazkowe i nie sa nasza prywatna wlasnoscia.

Za moment nadejdzie czas zeby wyjasnic politykom, ze jednak nie moga sie do nich dotykac :).

MK

Data: 2009-11-04 11:22:58
Autor: Krzysiek
On 4 Lis, 20:07, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Za moment nadejdzie czas zeby wyjasnic politykom, ze jednak nie moga sie do
nich dotykac :).
Widzisz jakiś sposób aby to wyjaśnić?

Data: 2009-11-04 20:42:32
Autor: SQLwiel
Krzysiek pisze:
On 4 Lis, 20:07, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Za moment nadejdzie czas zeby wyjasnic politykom, ze jednak nie moga sie do
nich dotykac :).
Widzisz jakiś sposób aby to wyjaśnić?

Przesraliśmy tę okazję w '89, kiedy należało paru sq...ów powiesić na latarniach, a nie wybierać ich parę lat później na prezydenta i premiera. Może warto przypomnieć coponiektórym jak to się odbyło w Rumunii?
Powiecie, że to już nie te czasy?
A powiedzielibyście w połowie lat 90, że to "te czasy" na to, co się działo w Jugosławii, też parę dekad wcześniej przemocą "zjednoczonej" tak, jak się teraz jednoczy Jewropę?
Na obywatelski sprzeciw - zawsze jest dobry czas.

--
Pzdr.         SQLwiel.

Data: 2009-11-04 12:16:46
Autor: Krzysiek
Sondowanie przed atakiem [Re: Mniej do OFE więc ej do ZUS ?]
On 4 Lis, 20:42, SQLwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com>
wrote:

Przesraliśmy tę okazję w '89, kiedy należało paru sq...ów powiesić na
latarniach, a nie wybierać ich parę lat później na prezydenta i
premiera.
Jak by paru sq... spodziewało się takiego obrotu sprawy jak piszesz to
by nie było '89 ;)

Data: 2009-11-04 22:30:28
Autor: MarekZ
Użytkownik "Paweł" <root@127.0.0.1> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hcsj0q$25v$1@achot.icm.edu.pl...

to jest majstersztyk inzynierii finansowej, prywatny zus bis,
ktory kasuje procent od skladki i zarzadzania bez wzgledu
na to czy osiagnie zysk, czy straci.

jakis paranoik nazwal powstanie ofe reforma emerytalna.

Zaletą OFE jest, a przynajmniej powinno być to, że nie są one wprost zależne od polityków. Już pal diabli czy zarobią więcej niż ZUS o pół procent czy mniej. Miało być ZNACZNIE trudniej ukraść te pieniądze. To znaczy takie było chyba założenie i teoria.

Ale w praktyce na pewno da się to zmodyfikować. :)

Data: 2009-11-04 22:56:39
Autor: MK
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:hcsreu$727$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Zaletą OFE jest, a przynajmniej powinno być to, że nie są one wprost zależne od polityków. Już pal diabli czy zarobią więcej niż ZUS o pół procent czy mniej.

Dlaczego wszyscy dali sobie wmowic, ze ZUS cokolwiek zarabia? ZUS nic nie zarabia. W ZUSie mozna tylko i wylacznie stracic. OFE daje szanse na wzrost wartosci. W OFE widac kazdego dnia ile ma sie na koncie.

MK

Data: 2009-11-04 23:06:32
Autor: MarekZ
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hcstau$88n$1@inews.gazeta.pl...

Dlaczego wszyscy dali sobie wmowic, ze ZUS cokolwiek zarabia? ZUS nic nie zarabia. W ZUSie mozna tylko i wylacznie stracic. OFE daje szanse na wzrost wartosci. W OFE widac kazdego dnia ile ma sie na koncie.

Tzn. uważasz, że konkretnie ja dałem sobie to wmówić? To jest po prostu pewne uproszczenie. ZUS "zarabia" przy użyciu mechanizmu ręcznej waloryzacji opartej jednak o pewien wskaźnik rynkowy (przeciętną rentowność obligacji czy tam bonów). To daje pewien poziom efektywności "inwestycji", który można porównywać z wynikami OFE.

Sama "kasa w ZUS" jest rzecz jasna kompletnie wirtualna, ale my nie mówimy o tej kasie, tylko o wypłacie z podsystemu "ZUS" i wypłacie z podsystemu "OFE " otrzymywanej przez emeryta przy założeniu, że wtopił w te dwa podsystemy tyle samo kasy.

Data: 2009-11-05 12:06:45
Autor: Valdi
Sondowanie przed atakiem [Re : Mniej do OFE więcej do ZUS ?]
"MK" news:hcstau$88n$1inews.gazeta.pl

[...]

Tylko co z tego, że widać. W czasie ostatniego pobytu w PL widziałem wyciąg
znajomego z OFE Aviva CU czy jak się tam to badziewie nazywa. Jako, że
znajomy sam inwestuje wyszło na to, że gdy by te pieniądze dostawał do łapki
to dziś jego kapitał był by o kilkanaście tysięcy większy.
Oczywiście nie każdy ma smykałkę do inwestowania ale obecny system jest do
dupy i to chyba każdy zdrowo myślący człowiek stwierdzi.
Najrozsądniejsze rozwiązanie to:
1. Obniżenie pozapłacowych kosztów pracy oraz wszelakiej maści złodziejskich
podatkĂłw
2. Jednolita emerytura dla wszystkich
3. Dzięki niższym kosztom pracy oraz niższym podatkom możesz sobie odłożyć.
Nie chcesz odkładać/inwestować twoja strata.

Po za tym nigdy państwo polskie o pieniądze swoich obywateli nie dbało stąd
też najlepiej dla nas wszystkich aby przy emeryturach łajzy z lewa i prawy
nie dłubały (szczególnie mam tutaj na myśli kreatywną księgowość łysego Pana
Vincenta R. w postaci np. modyfikacji wysokości składki jaka trafia do OFE)
bo jeszcze krzywdę sobie i nam co gorsza zrobią.

Data: 2009-10-31 12:00:26
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
MK pisze:
A niby jak rosnie? ZUS konsumuje wszystkie wplywy, wiec nie ma co rosnac, bo nie ma tam zadnych aktywow.

Mi ZUS przesyła informację ile mam u nich pieniędzy.

--
Mithos

Data: 2009-10-31 13:20:59
Autor: MarekZ
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hch5ca$cck$3@news.onet.pl...

Mi ZUS przesyła informację ile mam u nich pieniędzy.

Ja też Ci mogę przesłać. Chcesz? Będziesz miał takie same perspektywy, że Ci je dam, jak w przypadku ZUS. :)

A jak mi zapłacisz za zarządzanie to nawet będę Ci regularnie przysyłał informację, że masz ich coraz więcej!

Data: 2009-10-31 10:08:06
Autor: witek
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
MarekZ wrote:
[...]

Ole OFE też ci przesyła coś co ma swoją wartość tylko w chwili otwarcia koperty. I ani minuty dłużej.

Data: 2009-10-31 20:48:39
Autor: Wojciech Bancer
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
On 2009-10-31, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

A jak mi zapłacisz za zarządzanie to nawet będę Ci regularnie przysyłał informację, że masz ich coraz więcej!

Ole OFE też ci przesyła coś co ma swoją wartość tylko w chwili otwarcia koperty. I ani minuty dłużej.

To ja swoje otworzę po przejściu na emeryturę. ;)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-10-31 15:32:37
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
MarekZ pisze:
Ja też Ci mogę przesłać. Chcesz? Będziesz miał takie same perspektywy, że Ci je dam, jak w przypadku ZUS. :)

Nie o to chodzi. Wszystko jedno czy pieniądze idą do ZUS czy OFE, bo ja i tak ich pewnie nigdy nie zobaczę. Co to więc za różnica gdzie są topione skoro tak czy inaczej topić je trzeba.

By żyło się lepiej, wszystkim :)

--
Mithos

Data: 2009-10-31 15:42:40
Autor: MK
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hchhq6$ggh$1news.onet.pl...

[...]

Hehe... przypomina mi to wlasciciela pewnej malej firmy w ktorej rozpoczynalem lata temu swoja zawodowa kariere. Tlumaczyl mi, ze najlepsze dla mnie jest zebym mial umowe podpisana na minimalne wynagrodzenie a reszte dostawal do reki... I tak mialem dobrze, bo niektorym wmawial, ze lepiej zeby pracowali bez umowy.
Takie podejscie obserwuje u tych, ktorzy wlasnie oplacaja minimalne skladki i zal im dupe sciska, ze ktos w przyszlosci moglby dostac wyzsza emeryture od nich. Emerytura ma byc za to co jest wypracowane, a jak ktos byl za leniwy albo wolal cwaniakowac to niech idzie po zasilek do opieki spolecznej. A od tego co w OFE lapska trzymac z daleka.

MK

MK

Data: 2009-10-31 16:15:55
Autor: MarekZ
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hchid4$i8q$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Wygląda na to, że był mądrym człowiekiem. Oczywiście pomijam tu przypadki jakichś patologii, że jak ktoś widzi pieniądze to od razu musi je zgubić albo przepić oraz klasyczne przypadki beneficjentów systemu przymusowych ubezpieczeń społecznych.

[...]

Wcześniej czy później, w takiej czy innej formie znacjonalizują wam wszystko co macie zapisane w OFE. Mniej lub bardziej bez ogródek. Na razie to jest wstęp - niech to wolniej przyrasta. Po dotychczas zgromadzone środki zgłoszą się w swoim czasie. W imię sprawiedliwości społecznej, wykładni celowościowej prawa, czy jakoś tak.

Czy naprawdę uważasz, że ludzie opłacający minimalne składki zazdroszczą zapisów na kontach ludziom opłacającym wyższe, czy to ironia miała być, bo nie jest to dla mnie jasne. Bo gdyby to nie była ironia... ale chyba była, nie? :-)

Data: 2009-10-31 16:32:29
Autor: MK
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:hchk0v$q6p$1srv.cyf-kr.edu.pl...

[...]

Na swoj sposob byl, bo nie ponosil dodatkowych kosztow. Stac go bylo na na 3 samochody, dosc czesto zmieniane i 2 domy. Kilka lat po tym jak odszedlem firma padla. Nie mam zielonego pojecia co mu z tego wszystkiego zostalo, ale wtedy jak ja tam pracowalem bawil sie niezle. Wyjazd w lato, wyjazd w zime, a pracownicy za urlop dostawali tyle ile w umowie, starczalo na podroz do Ciechocinka ;). Wiekszosc na urlopy nie chodzila, tylko brala kase i harowala podczas swojego urlopu.

[...]

Przy takiej biernosc spoleczenstwa jesto niestety ryzyko realne, ale jesli wszyscy zaczniemy myslec o tej kasie jako wlasnej i bronic jak inni bronia emerytur mundurowych czy KRUSu, to zaden polityk po to nie siegnie.

[...]

Hehe... widzisz najwazniejsza jest edukacja.... Tych, ktorzy maja kase na OFE trzeba nauczyc, ze to jest ich kasa i w ich interesie jest obrona tego, a tych ktory probuja wmowic, ze to jest niestotne napietnowac... Jak to mowia cel uswieca srodki ;).

Dziwi mnie tak lekcewazace podejscie osob, ktore potrafia sie wyklocac z bankiem o 1gr, albo zakladac lokaty po kilkadziesiat pln ;).

MK

Data: 2009-10-31 17:37:02
Autor: MarekZ
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hchlai$sln$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Tu się różnimy w podejściu do zagadnienia. IMO społeczeństwo nie ma szans obronienia tych środków inaczej niż poprzez ich nieistnienie (czyli poprzez nie przekazywanie ich do systemu). Nie ma w mojej ocenie NAJMNIEJSZYCH szans. KRUS czy mundurówki to nie jest obrona własnych pieniędzy i tu działają inne mechanizmy.

[...]

Hehehe. :) No to ja się świetnie nadaję do piętnowania w tym względzie. Do pewnego momentu partycypowałem w systemie przymusowych ubezpieczeń społecznych. Pierwsze wątpliwości co do ogólnego sensu tak ustawionego systemu w tym względzie pojawiły się u mnie z tego co pamiętam w roku 2002 (niemało czasu spędziłem na analizowaniu danych). Mój ostatni kontakt z systemem przymusowych ubezpieczeń społecznych i systemem podatków dochodowych (pomijam tu niestety podatek od dochodów kapitałowych nad czym wielce ubolewam) to rok 2004. . Wprawdzie trochę straszne jest to, że jakoś tam daję sobie radę, ale zawsze przecież można to ująć tak: w 2004 roku moja firma padła i nie wiadomo co mi z tego zostało. :DDD

Możesz mi wierzyć, nikomu nie zazdroszczę jego przyszłej emerytury z systemu. Nawet jeśli miałaby ona mieć stopę zastąpienia przeciętnej płacy 200% - gdyby ludzie pracowali do 110 roku życia, pewnie byłoby to możliwe. I nie sądzę aby ktokolwiek z osób funkcjonujących poza obowiązkowym sus z wyboru, tego zazdrościł. Taka możliwość wydaje mi się być kompletnie nieprawdopodobną.

Dziwi mnie tak lekcewazace podejscie osob, ktore potrafia sie wyklocac z bankiem o 1gr, albo zakladac lokaty po kilkadziesiat pln ;).

Mnie nie dziwi. Szkoda poświęcania na ten cel wysiłku ze względu na znikome prawdopodobieństwo efektywności działań. Wykłócanie się z bankiem o grosz czy oszczędzanie na zaokrągleniach to zabawa. W pewnym stopniu także od strony banku. Tak jak granie w skrable, brydża itp. W systemie ubezpieczeń społecznych funkcjonują niby-prawdziwe, duże pieniądze. Pieniądze, które są tylko i wyłącznie wirtualnymi zapisami. I wszystko na to wskazuje, że nikt wam ich nigdy nie odda, a beneficjentami systemu pozostaną wyłącznie te grupy, które wypracują lepsze strategie wyrywania kasy innym grupom. W moim rozumieniu sytuacji, im mniej osób to rozumie tym dłużej będzie trwał w agonii obecny sus. Jednak posypie się nieuchronnie tak czy inaczej. Nie mam specjalnego ciśnienia na udowadnianie swojej racji, bo i po co. Czas pokaże po której stronie jest racja, możemy się jedynie próbować posiłkować różnymi analogiami historycznymi.

Pozostaje pytanie kluczowe: co może nas uratować przed tym kolapsem. Ja uważam, że oprócz jakiejś konkretniejszej epidemii albo wojny, nic. Żeby było jasne: istnieją dwie banalne strategie postępowania z dodatnią wartością oczekiwaną, by żyło się lepiej: zaliczanie się do grupy beneficjentów uprzywilejowanych albo opuszczenie systemu. Pozostałe strategie powinny skutkować efektem ujemnym.

Data: 2009-10-31 19:44:54
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
MarekZ pisze:
[...]

Czyli mam wstąpić do policji ? :)

--
Mithos

Data: 2009-10-31 19:58:20
Autor: MarekZ
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hci0j8$t84$1@news.onet.pl...

Czyli mam wstąpić do policji ? :)

Możliwości jest coraz więcej, bo coraz więcej grup osób chyba się orientuje w co tu gramy. :) Sędzią, prokuratorem można próbować zostać jak Ci akurat policja czy inne służby nie odpowiadają, choć to akurat dość czasochłonne. Ostatnio chyba matki na urlopach wychowawczych też coś wyrwały z systemu dla siebie (jakiś zwrot składek w zamian za potraktowanie okresu urlopy jako nieskładkowego chyba). No to jeszcze możesz próbować zostać matką. ;-) Albo od razu beneficjentem systemu.

Data: 2009-10-31 20:45:10
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
MarekZ pisze:
[...]

Wiesz jak aktualnie wygląda procedura zostania sędzią/prokuratorem (zmieniły się zasady naboru na aplikacje itp.) ? A raczej próba zostania, bo później wyjdzie, że "nie ma etatu" :)

Pomijam już fakt, że po drodze umarłbym z głodu.

Oczywiście jest alternatywna droga ale to wymaga przede wszystkim ZNAJOMOŚCI i wielu lat pracy w innym zawodzie (i można zostać sobie sędzią NSA, a następnie spokojnie dotrwać do przejścia w stan spoczynku) - ale wtedy to już jest bezsensu :)

--
Mithos

Data: 2009-10-31 18:03:28
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
MK pisze:
[...]

A co społeczeństw ma zrobić ? W ostatnich wyborach większość wybrała partię liberalną, która podnosi podatki, boi się jakichkolwiek reform i robi np. to co tutaj z OFE. Alternatywą są oszołomy (PIS) lub pseduo-lewica. Na kogo głosować ?

I nie mów, żebym założył własną partię (czy ktokolwiek) bo szans na to nie ma. Życiem publicznym rządzi układ z okrągłego stołu, który podzielił między sobie tort.

[...]

W Polsce tych co mają kasę (według starych progów podatkowych) jest jakieś 5%.To jest 5% głosów. Komu na tym zależy ?

Dziwi mnie tak lekcewazace podejscie osob, ktore potrafia sie wyklocac z bankiem o 1gr, albo zakladac lokaty po kilkadziesiat pln ;).

To nie jest lekceważenie. To co proponujesz to jest jak walenie głową w mur. Jedyny efekt jaki to przyniesie to taki, że rozwalę sobie głowę, a mur jak stał tak stoi.

--
Mithos

Data: 2009-10-31 13:55:29
Autor: MK
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hch5ca$cck$3news.onet.pl...

Mi ZUS przesyła informację ile mam u nich pieniędzy.

To jakis inny ZUS masz, bo ja dostawalem tylko informacje o wplatach. Ostatnia taka informacja to nawet nie pamietam kiedy byla, ale chyba dotyczyla wplat sprzed kilku lat. Zeby nie bylo watpliwosci... pracodawca oplata skladki bez opoznien i co widac na OFE. Na szczecie kilka m-cy w roku nic nie wedruje do ZUS. Niestety do NFZ juz co miesiac :(. Szlag czlowieka moze trafic jak widzi, ze za prywatna sluzbe zdrowia placi kilkadziesiat PLN i ma podstawowa opieke, a do NFZ idzie kilkanasty tys rocznie i nic w zamian nie ma. Do tego jeszcze czesc tej skladki jest opodatkowana. Sluchajac informacji o zarobkach w sluzbie zdrowia powinienen miec na wylacznosc pielegniarke przez 24h/dobe.

MK

Data: 2009-10-31 01:29:11
Autor: witek
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
MK wrote:

Jak widac latwo propagandom wyprac mozg ;). Wartosc prowizji ma mniejsze znaczenie, bo OFE inwestuja i dzieki temu w dlugim okresie wzrasta wartosc konta przyszlego emeryta.

"Jak widac latwo propagandom wyprac mozg"

OFE przeliczają wpłaconą przez ciebie kasę na swoje własne jednostki rozliczeniowe.
A cena jednostki rozliczeniowej dzis wynosi zł 25, a jutro może wynosić ZERO.

W przypadku kryzysu bedziesz miał 1500 jednostek rozliczeniowych i g... w przeliczeniu na jakąkolwiek walutę.

  U mnie obecnie  wartosc zgromaczonych
srodkow w OFE, jest o ponad 12% wyzsza od dokonanych wplat brutto.

A ile była warta rok, dwa lata temu i ile od tego czasu straciłeś?

Data: 2009-10-31 08:07:07
Autor: MK
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hcglfn$f6g$1inews.gazeta.pl...

[...]

W ZUS bedziesz mial 0 jednostek i 0 PLN :). Co bedzie jak jutro wartosc jednostki bedzie wynosila 50PLN?

A ile była warta rok, dwa lata temu i ile od tego czasu straciłeś?

Nic nie stracilem, bo nic nie wyplacalem. A jak nadejdzie ten dzien to odniose to sobie wartosci srodkow wplaconych, a nie maksymalnej, czy tez minimalnej wartosci jednostki.

MK

Data: 2009-10-31 02:14:27
Autor: witek
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
MK wrote:

W ZUS bedziesz mial 0 jednostek i 0 PLN :). Co bedzie jak jutro wartosc jednostki bedzie wynosila 50PLN?

A ja o ZUS nic nie pisałem.
Nie bedzie wynosiła 50 zł, bo o ile szlag trafia wszystko nagle to na sukces trzeba pracować bardzo długo. Ale życzę ci, żeby było po 50 zł. Wtedy możesz powiedzieć, że wygrałeś.

[...]

Tylko, że w tym wszytkim chodzi o to, że to co zbierasz, tak naprawde nie jest "uzbierane". W dowolnym momencie można stracić wszystko.

Data: 2009-10-31 08:23:35
Autor: MK
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hcgo4j$f6g$2inews.gazeta.pl...

A ja o ZUS nic nie pisałem.
Nie bedzie wynosiła 50 zł, bo o ile szlag trafia wszystko nagle to na sukces trzeba pracować bardzo długo. Ale życzę ci, żeby było po 50 zł. Wtedy możesz powiedzieć, że wygrałeś.

To usiadz i czekaj na nagla smierc. W ogole nic nie rob, bo wszystko moze szlag trafic :).

Tylko, że w tym wszytkim chodzi o to, że to co zbierasz, tak naprawde nie jest "uzbierane". W dowolnym momencie można stracić wszystko.

Jasne, a takie zdarzenie zapewne jest statystycznie pewne ;). Dlatego sie ciagle mowi o tym zeby uniknac krotkookresowych spadkow nalezy wprowadzic rozne typy funduszy, bardziej bezpieczne dla osob starczych i bardziej ryzykowne dla mlodszych. Problem w tym, ze tylko sie o tym mowi i zwaly na gieldzie jakie byly obserwowane w ubieglym roku to woda na mlych tych, ktorzy chca polozyc lape na tej kasie. Nikt nie mowi o tym, ze wartosc jednostek w tym roku wsrosla o 20%. Z drugiej strony promuje sie IKE, ktore dziala podobnie do OFE. Czekam tylko na pomysl wlaczenia srodkow z IKE do ZUS, bo przeciez ZUS lepiej 'inwestuje' kase ;).

MK

Data: 2009-10-31 09:50:11
Autor: witek
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
MK wrote:

[...]

Ale narazie tego nie ma.
Jest jeden typ OFE ryzykowny jak cholera od samego początku.

Nikt nie mowi o tym, ze wartosc jednostek w tym roku wsrosla o 20%.

jakich jednostek? 20% liczone w jaki sposób.

Data: 2009-10-31 16:04:53
Autor: MK
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hchir5$k0l$1inews.gazeta.pl...

Ale narazie tego nie ma.
Jest jeden typ OFE ryzykowny jak cholera od samego początku.

Bo nasi wladcy nie dostali kopa w tylek zeby zmianic ustawe i pozwolic na wieksza konkurencje wsrod OFE i latwiejsze przeplywy miedzy nimi.

jakich jednostek? 20% liczone w jaki sposób.

Wartosc jednostki, nie wiesz co to? W moim OFE 5 lutego ksztaltowala sie na poziomie 21,86. 29 pazdziernika widze, ze jest na poziomie 25,86. Policzysz sobie sam czy mam pomoc?

MK

PS. Moje OFE nie ma najwyzszej stopy zwrotu...

Data: 2009-10-31 10:16:35
Autor: witek
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
MK wrote:

Wartosc jednostki, nie wiesz co to? W moim OFE 5 lutego ksztaltowala sie na poziomie 21,86. 29 pazdziernika widze, ze jest na poziomie 25,86. Policzysz sobie sam czy mam pomoc?

jak podałeś daty to można sobie policzyć.
A ile wynosiła 29 pazdziernika 2007 i 2008 roku?
I skąd wiesz jaka baedzie 29 pazdziernika 2022?

To nie jest oszczedzanie tylko gra w kole fortuny.

Data: 2009-10-31 16:36:33
Autor: MK
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hchkcj$f6g$6inews.gazeta.pl...

jak podałeś daty to można sobie policzyć.
A ile wynosiła 29 pazdziernika 2007 i 2008 roku?
I skąd wiesz jaka baedzie 29 pazdziernika 2022?

To nie jest oszczedzanie tylko gra w kole fortuny.

Ja pisalem o odniesieniu do wplat. Ty zaczales powornywac wartosc jednostek w okresach z czasu przed kryzysem i w jego trakcie.
Jak chcesz sobie strawdzac w innych okresach to prosze bardzo, ja tego nie robie... a apetyn na ryzyko ciagle mam, bo do emerytury dziesiatki lat :)
http://www.pekaopte.pl/

MK

Data: 2009-10-31 11:57:27
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
MK pisze:
[...]

O obecnym kryzysie też tak niektórzy mówili, a tu się nagle okazało, że niektóre akcje (a za nimi fundusze akcyjne) spadły do poziomu jaki miały 20-50 lat temu.

Poza tym IMO cała dyskusja jest bezprzedmiotowa. Jedynym rozwiązaniem jakie zatrzyma upadek ZUS i emerytur jest podniesienie wieku emerytalnego do wartości nie osiąganej przez większość ludzi (aktualnie mówi się o 67 lat, za 10-15 lat to już będzie 75 lat).

Tak więc z emerytur skorzystają jedynie pasożytnicze grupy, które mają ustawowo zagwarantowane odpowiednie przywileje : mundurowi, górnicy, pośrednio rolnicy (którzy realnie to nic nie płacą) itp. itd.

--
Mithos

Data: 2009-10-31 12:29:44
Autor: Piotr D.
Mniej do OFE więcej do ZUS ?

Ten system to i tak jedna wielka ściema władzy wobec obywateli. Zarówno tych starszych którzy całe życie płacili składki a teraz dostają g****e grosze, zresztą też na krechę bo kasa zus świeci pustkami. Jak i tych młodych, płacących obowiązkowo składki na "emeryturę" której nigdy nie zobaczą.

Data: 2009-10-31 14:55:24
Autor: Krzysztof Halasa
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Mithos <fake@adres.pl> writes:

O obecnym kryzysie też tak niektórzy mówili, a tu się nagle okazało,
że niektóre akcje (a za nimi fundusze akcyjne) spadły do poziomu jaki
miały 20-50 lat temu.

Przeciez bylo wiadomo ze tak bedzie. Musi byc cos takiego co jakis czas,
bo nie chodzi o to, by ludzie "bogacili sie". Chodzi o to by placili,
a potem znajdowali swoja reke w nocniku.

Wiem ze Biblia to malo popularna lektura ale czy ten fragment nie
wyjasnia tego idealnie? http://online.biblia.pl/rozdzial.php?id=327#W22

No dobrze, nie twierdze ze nie nalezy zapewnic sobie godnego zycia na
starosc, ale wierzyc w to, ze zrobia to dla nas ZUS, OFE albo inne np.
banki to chyba przesada.

[...]

Oczywiscie.

Tak więc z emerytur skorzystają jedynie pasożytnicze grupy, które mają
ustawowo zagwarantowane odpowiednie przywileje : mundurowi, gĂłrnicy,
pośrednio rolnicy (którzy realnie to nic nie płacą) itp. itd.

Oczywiscie.
Dlatego tez nie mozna traktowac tego calego biznesu (bo ze to jest
biznes to chyba kazdy widzi) jako czegos innego niz wylacznie haracz.
A jesli juz komus uda sie dozyc do wieku emerytalnego i nie bedzie
w stanie juz sam o siebie zadbac, ani jego rodzina tego nie zrobi, to
pewnie dostanie chwilowy zasilek, zeby nie trzeba bylo pisac w akcie
zgonu "smierc glodowa" ("wyziebienie organizmu" chyba lepiej wyglada?).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-31 09:18:59
Autor: Valdi
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
"MK" news:hcgkj5$e2a$1inews.gazeta.pl

Pomijam tu KRUS i emerytury mundurowe, bo to jest chyba dla kazdego jasne.
Oczywiscie medialnie lepiej wziac sie za 'zlodziejskie' OFE niz usunac
prawdziwe przyczyny zapasci systemu emerytalnego.

OFE to też balast systemu, który należy stawiać na równi z KRUSem, mendownią
mundurową itp.

Data: 2009-10-31 09:15:36
Autor: adp
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
> [...]

przelewana na OFE. I tak jest to mniejszosc calosci.

Projekt zmierza mniej wiecej w tę strone, ale tez sie spodziewam

Heh, sądziłem, że poziom dyskusji na grupie "banki" będzie jednak
wyższy. Jest niestety żenujący. Dlatego nie chce mi się już nic
dodawać.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-31 11:51:11
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
MK pisze:
Na lepsze dla budzetu, na gorsze dla ubezpieczonych.

Przecież OFE w Polsce są żenujące (nieważne czy to wina ich czy też przepisów prawa). Ja bym najchętniej całkowicie zrezygnował z OFE.

--
Mithos

Data: 2009-10-30 11:53:45
Autor: MarekZ
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Tu nie ma innego wyjścia - udać się musi. :-) I ten etap i kolejne etapy. :-)

Data: 2009-10-30 22:50:49
Autor: Gniewko
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
W dniu 2009-10-30 00:48, *Clegan* napisał(a) co następuje:

Nie zauważyłem na grupie tej radosnej nowiny:
http://www.tvn24.pl/0,1626032,0,1,rzad-mysli-- jak-obnizyc-nam-emerytury,wiadomosc.html
Ciekawe czy się uda tą reformę przeprowadzić :-)

Nie ma co sie oglądać na OFE ani tym bardziej na ZUS. Jak sam sobie nie odłożysz na emeryturę w PSO albo na IKE to nie masz co liczyć na godną starość. "Kto oszczędza ten ma" - jak to mówią w reklamie pewnego banku :-)

--
*Gniewomir*
Żonaci mężczyźni żyją dłużej od samotnych, ale bardziej tęsknią za śmiercią.

Data: 2009-10-31 09:17:13
Autor: Valdi
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
"Gniewko" news:hcfn3j$sq6$1news.task.gda.pl

[ciach]

Odkładanie na emeryturę w IKE i PPE też jest g... warte. Dlaczego? A no
dlatego, że te produkty zostało stworzone w oparciu o pomysłu głupkowatego
państwa polskiego, które jak pokazuje historia jest bardzo pazerne na kasę
obywateli - ot choć by ostatnie jaja z OFE, które IMHO też jest g... warte,
ale to już inna bajka.

Masz ochotę oszczędzać na emeryturę (zresztą tutaj chyba nie ma co mówić o
ochocie - to raczej konieczność) to rób to tam gdzie państwo nie ma takiego
pola manewru jak choć by w przypadku IKE. Nie wierz, że będzie sobie można
wpłaty odliczyć od podatku itp. Wszystko się skończy podobnie jak na
zniesieniu beli - dużo gadania zero efektów.

Data: 2009-10-31 11:59:05
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Gniewko pisze:
[...]

Żeby odkładać to trzeba mieć z czego. Średnia płaca w Polsce to trochę ponad 3k PLN brutto/miesiąc, czyli "na rękę" niewiele ponad 2k PLN/miesiąc.

Za tyle to jest IMO ciężko przeżyć więc o jakim oszczędzaniu mówisz ?

--
Mithos

Data: 2009-10-31 15:02:44
Autor: Krzysztof Halasa
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Mithos <fake@adres.pl> writes:

[...]

Jesli ktos mieszka samotnie, to moze tak.
Jesli dwie osoby dostaja te 2k+ zl miesiecznie, to IMHO wcale nie jest
tak zle. Zwlaszcza jesli maja swoje mieszkanie itp.

Policzmy stale oplaty:
- mieszkanie 800 zl
- prad, telefon itp. 200 zl
- jedzenie dla 2 osob 1500 zl
Razem 2500 zl, i to nie sa wcale "glodowe" kwoty, jakby sie uprzec to
pewnie daloby sie zmiescic w 1500 zl.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-31 15:37:16
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Krzysztof Halasa pisze:
Jesli ktos mieszka samotnie, to moze tak.
Jesli dwie osoby dostaja te 2k+ zl miesiecznie, to IMHO wcale nie jest
tak zle. Zwlaszcza jesli maja swoje mieszkanie itp.

Aby mieć swoje mieszkanie to trzeba je albo dostać albo kupić. W Polsce ceny mieszkań są chore, a nie każdy ma od kogo dostać.

[...]

Jeśli jednakże 2 osoby nie mają mieszkania to :
- rata kredytu 2000 PLN,
- reszta opłat jak wyżej.

Czyli wychodzi 4500 PLN. A jeśli tak te dwie osoby zechcą mieć np. dziecko to przez pewien czas trzeba żyć z jednej pensji (więc bilans już jest minus 2000 PLN), a później opłacać jakąś opiekunkę, bo niestety załatwienie miejsca w sensownym przedszkolu jest średnio możliwe. Do tego dziecko sporo kosztuje.

Jasne nikt nikogo nie zmusza do posiadania dzieci jak się nie ma pieniędzy ale jakby nie o to chodzi :)

Do tego fajnie jest mieć samochód albo pojechać na wakacje. To jest coś absolutnie podstawowego IMO.

--
Mithos

Data: 2009-10-31 17:40:00
Autor: Krzysztof Halasa
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Mithos <fake@adres.pl> writes:

Aby mieć swoje mieszkanie to trzeba je albo dostać albo kupić. W
Polsce ceny mieszkań są chore, a nie każdy ma od kogo dostać.

To jest prawda oczywiscie. Ale wiele osob jednak ma swoje mieszkania.

[...]

W najgorszym przypadku. I wtedy wychodzi na zero.
Ale "jakby sie uprzec", to 1000 zl da sie odlozyc.

A jeśli tak te dwie osoby zechcą mieć np.
dziecko to przez pewien czas trzeba żyć z jednej pensji

Tak jest korzystnie rzeczywiscie. To co ludzie robia ze zlobkami
i opiekunkami jest czesto bez sensu, choc rozumiem ze moga nie miec
innego wyjscia.

a później opłacać jakąś opiekunkę, bo
niestety załatwienie miejsca w sensownym przedszkolu jest średnio
moĹźliwe.

Eee tam, wszystko zalezy od lokalnych warunkow. Np. tu w okolicy nie ma
z tym najmniejszego problemu. I przedszkole jest zupelnie sensowne.

Wiem, w nowych dzielnicach nie ma wielu rzeczy - trzeba sie zastanowic
czy nie lepiej placic troche wiecej w "dojrzalym" miejscu i nie miec
takich problemow, a np. do pracy dojezdzac przez kwadrans (moze pol
godziny tramwajem).

Do tego dziecko sporo kosztuje.

Eee tam. Miesiecznie, wydatki nie sa tak duze.
Jasne ze jakby podsumowac, ale rownie dobrze mozna podsumowac
np. mieszkanie, jedzenie itd.

Do tego fajnie jest mieć samochód albo pojechać na wakacje. To jest
coś absolutnie podstawowego IMO.

Samochod, smiem watpic. Zwlaszcza jesli ktos mieszka w miescie.
Wakacje nie sa takie drogie, niekoniecznie trzeba jechac na druga
polkule. Zarabiajac 2 x srednia krajowa da sie odlozyc.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-31 20:39:18
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Krzysztof Halasa pisze:
Tak jest korzystnie rzeczywiscie. To co ludzie robia ze zlobkami
i opiekunkami jest czesto bez sensu, choc rozumiem ze moga nie miec
innego wyjscia.

Nie jest z jednego prostego powodu : powrót do pracy bez potrzeby zaczynania od nowa. A tak niestety mają kobiety, które poświęciły się wychowywaniu potomka (oczywiście nie dot. wszystkich zawodów).

Eee tam, wszystko zalezy od lokalnych warunkow. Np. tu w okolicy nie ma
z tym najmniejszego problemu. I przedszkole jest zupelnie sensowne.

Co to jest "tu w okolicy" ?

[...]

Wiesz ile kosztuje nowe mieszkanie (albo w dobrym standardzie) w sensownej dzielnicy ? Skoro za dwa pokoje na Tarchominie/Białołęce cena jest ok 400k PLN ?

Eee tam. Miesiecznie, wydatki nie sa tak duze.
Jasne ze jakby podsumowac, ale rownie dobrze mozna podsumowac
np. mieszkanie, jedzenie itd.

Z wiekiem wydatki wzrastają. Mając za garb kredyt hipoteczny na całe życie i w perspektywie zarabiać średnią krajową to jednak może być dużo.

Samochod, smiem watpic. Zwlaszcza jesli ktos mieszka w miescie.
Wakacje nie sa takie drogie, niekoniecznie trzeba jechac na druga
polkule. Zarabiajac 2 x srednia krajowa da sie odlozyc.

Samochód bardzo się przydaje, a jak dla mnie to jest on czymś koniecznym (czasem trzeba gdzieś pojechać, a pociągiem wychodzi 2-3 razy drożej + 1000% mniej wygodniej; pomijam codzienny użytek).

--
Mithos

Data: 2009-10-31 22:48:23
Autor: JaromirD
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Mithos wrote:

Samochód bardzo się przydaje, a jak dla mnie to jest on czymś koniecznym
(czasem trzeba gdzieś pojechać, a pociągiem wychodzi 2-3 razy drożej +
1000% mniej wygodniej; pomijam codzienny uĹźytek).

W Szwecji mają na tę okoliczność hmm, coś w rodzaju spółdzielni samochodowej. Jej członkowie opłacają miesięcznie jakąś niewielką składkę na utrzymanie kilku, kilkunastu samochodów, które są garażowane w różnych miejscach miasta (akurat spotkałem się z tym w Geteborgu). Kiedy ktoś potrzebuje samochód zgłasza to "w centrali" i rezerwuje go sobie na konkretny termin. Potem musi odstawić auto w to samo miejsce z pełnym bakiem.
Osobiście sam chętnie wziąłbym w tym udział, bo potrzebuję samochód właśnie na takie okazyjne wyjazdy a nie codziennie. Ale w Polsce pewnie od razu zaczęłoby się kombinowanie z samochodami.

JaromirD

Data: 2009-11-01 21:17:50
Autor: Krzysztof Halasa
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Mithos <fake@adres.pl> writes:

Nie jest z jednego prostego powodu : powrĂłt do pracy bez potrzeby
zaczynania od nowa. A tak niestety mają kobiety, które poświęciły się
wychowywaniu potomka (oczywiście nie dot. wszystkich zawodów).

No wlasnie, to dotyczy niektorych, tamto innych - nie mozna
generalizowac. Nie jest tak, ze kogos dotycza wszystkie problemy,
a w kazdym razie nie bedzie to sytuacja typowa.

Eee tam, wszystko zalezy od lokalnych warunkow. Np. tu w okolicy nie ma
z tym najmniejszego problemu. I przedszkole jest zupelnie sensowne.

Co to jest "tu w okolicy" ?

No tu gdzie mieszkam. Na Mokotowie akurat.
Ale wiem ze nie tylko tu tak jest.
Z tym ze wez pod uwage, ze ostatnio dzieci o rok wczesniej ida do szkoly
- sytuacja powinna sie poprawic takze tam, gdzie byly problemy (nie
mowie ze to wystarczy by te problemy zlikwidowac).

Wiesz ile kosztuje nowe mieszkanie (albo w dobrym standardzie) w
sensownej dzielnicy ? Skoro za dwa pokoje na Tarchominie/Białołęce
cena jest ok 400k PLN ?

No wiem ile kosztuje. Przynajmniej "podobno", bo osobiscie uwazam ze
ceny sa zawyzone. No i co? Ludzie jednak maja mieszkania.

Swoja droga, za niewiele wieksza cene powinno dac sie kupic cos
sensownego w zdecydowanie lepszym miejscu. Nie wiem czy warto
zaoszczedzic kilkadziesiat kzl i pozniej pol zycia narzekac.

Teraz to jest w ogole mniejszy problem, w porownaniu do sytuacji, ktora
byla np. 20 lat temu - wtedy wszelkie nadzieje na mieszkanie "od
panstwa" przestaly istniec (pomijajac policje itp), a koszt kredytu
bylby zaporowy (mam wrazenie ze zaden bank wtedy nie dawal takich
kredytow).

Z wiekiem wydatki wzrastają. Mając za garb kredyt hipoteczny na całe
życie i w perspektywie zarabiać średnią krajową to jednak może być
duĹźo.

Owszem, ale wiesz, to jest jeden z najgorszych przypadkow. Poza tym
w Warszawie zarobki typowo sa wieksze, inaczej wielu ludzi musialoby
glodowac. Jasne, nauczyciel jez. polskiego + nauczyciel fizyki +
trojka dzieci i mieszkanie na kredyt (100 m2, przeciez trojka dzieci)
to nie bedzie najlepsza kombinacja.

Samochód bardzo się przydaje, a jak dla mnie to jest on czymś
koniecznym (czasem trzeba gdzieś pojechać, a pociągiem wychodzi 2-3
razy droĹźej + 1000% mniej wygodniej; pomijam codzienny uĹźytek).

To zalezy od potrzeb. Sporo ludzi jezdzi jednak autobusami albo innymi
taksowkami. Jesli ktos mieszka pod miastem to to oczywiscie nieco
inaczej wyglada.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-31 15:58:52
Autor: JaromirD
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Krzysztof Halasa wrote:

Jesli dwie osoby dostaja te 2k+ zl miesiecznie, to IMHO wcale nie jest
tak zle. Zwlaszcza jesli maja swoje mieszkanie itp.

A niby skąd 2 osoby zarabiające łącznie 4 tys. na miesiąc mają wziąć to mieszkanie? I dodatkowo jeszcze to "itp." (czyli tak naprawdę co?).

JaromirD

Data: 2009-10-31 17:40:52
Autor: Krzysztof Halasa
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
JaromirD <rydberg@q2.pl> writes:

A niby skąd 2 osoby zarabiające łącznie 4 tys. na miesiąc mają wziąć to mieszkanie? I dodatkowo jeszcze to "itp." (czyli tak naprawdę co?).

Spojrz ile osob ma swoje mieszkania.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-31 16:12:53
Autor: Gniewko
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
W dniu 2009-10-31 11:59, *Mithos* napisał(a) co następuje:

[...]

Bez przesady... Jak się przeanalizuje swoje wydatki to spokojnie można coś znaleźć co można ograniczyć lub z czego można zrezygnować. Papierosy, wóda, słodycze albo kolejna torebka kupiona przez żonę :-P

Średnia płaca w Polsce to trochę
ponad 3k PLN brutto/miesiąc, czyli "na rękę" niewiele ponad 2k PLN/miesiąc.

Zapominasz że to tylko statystyka i mnóstwo ludzi może pomarzyć o średniej krajowej. Ci to dopiero muszą umieć oszczędzać. I znam wielu takich którzy świetnie to potrafią.

--
*Gniewomir*
Nie myśl o szczęściu. Przyjdzie - zrobi niespodziankę,

Data: 2009-10-31 10:18:50
Autor: witek
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Gniewko wrote:

[...]

Dokładnie.

Mój szef, zarabia srednio okolo 19 mln rocznie, zatrudia okolo 150 osob, wiec średnio rocznie reszta pracujaca za darmo ma po 130 tys.

Data: 2009-10-31 19:44:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mniej do OFE więcej do ZUS ?

"witek" hchkgr$f6g$7@inews.gazeta.pl

[...]

Dużo. A co robi?

zatrudia okolo 150 osob, wiec średnio rocznie reszta pracujaca za darmo ma po 130 tys.

Tego nie pojmjuję. :)

Data: 2009-10-31 18:29:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mniej do OFE więcej do ZUS ?

"Gniewko" <spamerfucker@spamtrap.com> napisał w wiadomości news:hchk5g$4he$1news.task.gda.pl...

[...]

Słodycze jem sporadycznie. Wódy i papierosów nie tykam. Żony nie mam...

Średnia płaca w Polsce to trochę
ponad 3k PLN brutto/miesiąc, czyli "na rękę" niewiele ponad 2k PLN/miesiąc.

Z tego trzeba:

 -- spłacić kupno mieszkania (od 1 tysiąca do 2)
 -- opłacić mieszkanie (około 500)
 -- najeść się (jabłka są po 70 groszy)
 -- utrzymać żonę :) i dzieci :)
 -- odpocząć, zrekreować się, zwiedzić świat
    (zwiedzenie pobliskich galerii handlowych to jednak ciut za mało)
 -- rozwinąć się umysłowo/psychicznie/intelektualnie (filharmonia czy
    teatr, kino, inne koncerty czy recitale)

a całą resztę ;) można odkładać i odkładać... ;)

: Zapominasz że to tylko statystyka i mnóstwo ludzi może pomarzyć o średniej
: krajowej. Ci to dopiero muszą umieć oszczędzać. I znam wielu takich którzy
: świetnie to potrafią.

Ja nie marzę o średniej, bo wiem, że nie starcza na nic poza życiem niewolnika.
IMO prawdziwy mężczyzna musi (przy dzisiejszych cenach) zarabiać 4 tysiące na
siebie i po 2 tysiące na żonę oraz po tyleż na każde dziecko. Około tyle, i na
rękę, czy raczej na obie swe ręce. ;) Kobieta może pracować zarobkowo, ale nie
musi. :) Gdy nie chce zarabiać -- nie musi. :)

Do czasu, gdy jest jedno dziecko, na dodatek dość małe, można mieszkać w mieszkaniu,
ale gdy dzieci przybywa lub nawet wtedy, gdy to jedno zadaje mamie głupie pytania:

 -- jajecznica ma być na boczku

gdy ta (w pozycji na jeźdźca) wykonując trudną pracę kopulacyjną, odpowiada

 -- nie rozpraszaj mnie!!!

trzeba już mieszkać w domku... Z działką, po której może biegać pociecha...

Ale sprzedaliście swoja przYszłość. :) Sprywatyzowaliście ją. :)

Ja chcę zarabiać tyle, ile mam limitu na swojej złotej karcie z Mille?
Nie!! To nieprawda, że ja tyle chcę zarabiać na etacie!!! Ja zarabiałem
więcej jako pracownik uczelni państwowej. :) Ja chcę zarabiać na pełnym
etacie więcej niż 21900 miesięcznie na obie ręce. :) Ale nie muszę od
razu pracować 8 godzin dziennie i 5 dni w tygodniu. :)

Jednak tych, którzy by mi chcieli dać dobre zarobki, poproszę oficjalnie:

 -- Dajcie mi raczej ,,po ryju'' niż dobrze zarabiać, jeśli zechcę
    te pieniądze wydawać z dziwką, zamiast z kobietą, która będzie
 mnie kochała. :) A ,,mojej'' kobiecie powiedzcie ,,szczęść Boże''. ;)
 I odprawcie ją. :)

Nie myślcie jednak, że mnie pozbędziecie się z waszego życia. :)
Nie zapomnę (chyba że w wyniku jakiejś amnezji powypadkowej) tych,
którzy mnie kochali, gdy nie miałem co jeść. :)

BTW amnezji...
Po atakach duszności, gdy przeleżałem półprzytomny najpierw dzień, później
dwa dni, a później kilka godzin... Z trudem poznawałem ulice swego miasta...
Gubiłem się. :) A później przewalało się przez moją głowę niemal całe moje
życie, co było nudne. :)

A jednak żyję. :) I z pamięci odtwarzam swe wakacyjne podróże. :)
A Nowe Volvo S40, kompaktowe, słabe i małe ;) rwie się do wyjazdów... :)
I płuca coraz mniej bolą. :) I nawet kolana funkcjonują? No... Aż tak
dobrze to nie jest. ;) Tylko w nerkach mam jakby noże... Przy każdym
ruchu bolą mnie plecy na wysokości nerek... Na początku wakacji miałem
i noże w nerkach, i gwoździe w płucach. :) Teraz mam jakby mniej żelaza,
jakże potrzebnego do tego, aby nie mieć anemii... ;)

-=-

3 brutto? IMO to głodowa racja stanu. ;) Na dodatek w pipidówce zarabia
się mniej niż w Poznaniu czy w Warszawie. :) No i minister zarabia więcej
niż sprzątaczka. :) Ja nadal nie zarabiam -- tylko wydaję. :) Takie życie. :)

Data: 2009-10-31 20:41:00
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Gniewko pisze:
Bez przesady... Jak się przeanalizuje swoje wydatki to spokojnie można coś znaleźć co można ograniczyć lub z czego można zrezygnować. Papierosy, wóda, słodycze albo kolejna torebka kupiona przez żonę :-P

Ale chyba nie o to chodzi w życiu aby sobie wszystkiego odmawiać ?

Zapominasz że to tylko statystyka i mnóstwo ludzi może pomarzyć o średniej krajowej. Ci to dopiero muszą umieć oszczędzać. I znam wielu takich którzy świetnie to potrafią.

Ja akurat nie znam ludzi co zarabiają np. pensję minimalną, chyba że oficjalnie, a 2-3 razy tyle pod stołem.

Zresztą za pensję minimalną nie da się za bardzo przeżyć.

--
Mithos

Data: 2009-10-31 21:09:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mniej do OFE więcej do ZUS ?

"Mithos" hci3sf$87l$2@news.onet.pl

Ale chyba nie o to chodzi w życiu aby sobie wszystkiego odmawiać ?

Należy odmawiać sobie tego, co szkodzi duszy lub ciału.

[...]

Ile wg Ciebie naprawdę zarabia przeciętny Polak? :)
Wiadomo, że nie może zarabiać netto 2000 złotych, bo z tego nie wyżyje.
Ale ile wg Ciebie zarabia Kowalski czy Nowak? :)
I ile zarabia wg Ciebie Nowakowa i kowalska? :)

Data: 2009-10-31 23:06:30
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Należy odmawiać sobie tego, co szkodzi duszy lub ciału.

Nie należy odmawiać sobie przyjemności :)

Ile wg Ciebie naprawdę zarabia przeciętny Polak? :)

Statystycznie trochę ponad 3000 PLN brutto miesięcznie (czyli ponad 2000 PLN netto).

Wiadomo, że nie może zarabiać netto 2000 złotych, bo z tego nie wyżyje.
Ale ile wg Ciebie zarabia Kowalski czy Nowak? :)
I ile zarabia wg Ciebie Nowakowa i kowalska? :)

Tym niemniej... Statystyka to najdurniejsza z durnych nauk.

Za 2000 PLN można przeżyć. Ale nie można sensownie żyć.

--
Mithos

Data: 2009-10-31 23:05:34
Autor: Wojciech Bancer
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
On 2009-10-31, Mithos <fake@adres.pl> wrote:

[...]

Za 2000 PLN można przeżyć. Ale nie można sensownie żyć.

W Warszawie nie. W małym mieście/wiosce tak.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-11-01 00:31:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mniej do OFE więcej do ZUS ?

"Wojciech Bancer" slrnhepgnm.ukb.proteus@pl-test.org

Za 2000 PLN można przeżyć. Ale nie można sensownie żyć.

W Warszawie nie. W małym mieście/wiosce tak.

W małej wiosce ubrania są droższe niż w dużym mieście.
W Białymstoku w sklepie możesz przebierać w nowych spodniach
z bawełny, które kosztują 8 (osiem) złotych lub mniej a majtki
bawełniane możesz kupić po niecałe 2 złote... Podobnie z jedzeniem. :)
W pipidówkach także jedzenie jest droższe niż w dużych miastach.

Lidl jest tani, choć ceny są tam wysokie.
W Lidl i w Biedronce można kupić koszule bawełniane już ;) po 30 złotych.
Za tę cenę w Auchan kupę 6 bawełnianych koszul...
Albo -- 3 bawełniane koszule i 3 pary bawełnianych spodni... :)
A w spodniach po 5 kieszeni, niektóre z nich maja zamki błyskawiczne,
inne mają rzepy...

A jeśli kupię z emerytury (w poniedziałki kupują
emeryci -- mają 5% zniżki) lub jakoś fuksem, kupię więcej...

Bywa jednak, że Auchan jest drogim sklepem w porównaniu
z Carrefourem czy Realem, jeśli chodzi o ubrania z bawełny...

Jeśli chodzi o mleko w Białymstoku -- 150 groszy za litr mleka z Mlekovity,
Zambrowa, Grajewa (Łaciate) to sporo... :) A to najczystsze rejony Polski. :)
Nawet w tych miastach (Wysokie Mazowieckie, Zambrów, Grajewo) mleko jest
zdecydowanie (niemal o złotówkę na litrze) droższe niż w Białymstoku. :)

-=-

Ale inne koszty są większe w dużych miastach.
W Warszawie, patrząc na ceny mieszkań, można wyznaczyć linie metra. :)

-=-

Samochody kosztują tyle samo w ogromnych miastach i w małych wsiach. :)
Tyle tylko, że w tych małych wsiach ludzie jeżdżą rzęchami, przy których
moja Mercedes jest samochodem niemal luksusowym. ;)

-=-

W małej wiosce raczej nikt nie kupuje mieszkań. :)
W takiej wiosce ziemia pod budowę domu nie kosztuje tak dużo jak w mieście. :)
W pewnym sensie -- nic nie kosztuje. :) Tylko Lepperowi trzeba dać łapówkę ;)
za odrolnienie -- bezpłatne i dawane bez łachy, jak Lepper powiedział, należne
jak psu miska, za które nie da się wziąć łapówki. :)

-=-

Wieś ma przewagę nad miastem -- czasami i kilka kobiet przypada tam na jednego mężczyznę. :)

Nie ma tam kin, teatrów, filharmonii i innych miejsc uciech, które wyciągają szmal z kieszeni. :)
Ale chyba zawsze jest tam alkohol -- w dowlnych ilościach, 24 godziny na dobę. :) I są tam pijacy...

Data: 2009-11-01 10:08:05
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Wojciech Bancer pisze:
W Warszawie nie. W małym mieście/wiosce tak.

Tyle, że w małym mieście/wiosce trudno jest zarobić. Poza tym co tam robić ?

--
Mithos

Data: 2009-11-01 12:44:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mniej do OFE więcej do ZUS ?

"Mithos" hcjj5o$ile$3@news.onet.pl

Tyle, że w małym mieście/wiosce trudno jest zarobić. Poza tym co tam robić ?

Jeździłem po wioskach, czasami widziałem masę ślicznych, ogromnych domów,
czasami niestety tablice krzyczące SPRZEDAM... Powstawało jedno pytanie
 -- co robić na takiej wsi czy nawet na ,,przedmieściach'' oddalonych
o 30 km od centrum  miasta... Drogi dojazdowe śliczne, piękne, równe,
czasami nawet całkiem szerokie... Domy okazałe, czyste, duże działki
(nie na 250 metrów kwadratowych, ale hektarowe) i brak ludzi dookoła...

Co robić?

Odpowiedź ciśnie się na usta. Służyć Bogu!!! ;)

Jak to co robić? Dzieci!!! Po co ludzie budują domy?
Aby łomotać się tam i robić dzieci!!!!
Każdy chyba powie to samo. Każdy, kto ma/zbudował taki dom.

Pytasz, skąd brać pieniądze na życie?
Zazwyczaj pada odpowiedź -- z banku lub z bankomatu. ;)
Rzadziej -- od teściów lub od rodziny żony. :)
Rzadziej, bo nie każdego stać na szczerość. :)

Poza robieniem dzieci można jeszcze pić i kraść. :)
Są osiedla nowych domów, gdzie nie ma alkoholu w promieniu 15 km. :)

Jakbym miał żonę -- kupiłbym działkę i zbudowałbym dom lub kupiłbym od razu gotowy dom.

Jeszcze 5 czy 7 lat temu mógłbym nabyć ;) od razu dziewczynę z domem lub domem budowanym.
Teraz dookoła wrzeszczy kryzys. 5 czy 7 lat temu potencjalny teść szukał zięcia (także
takiego jak ja? -- zwłaszcza takiego jak ja) ,,na gwałt'' dla swej dorastającej (na wsi
15 lat dla dziewczyny to wiek całkiem poważny) pociechy, a teraz taki potencjalny teść
myśli często i gęsto o sprzedaży tego domu czy działki... Smutne. Niektórzy myślą też
o wzięciu dofinansowania. ;) Tych wolę omijać z daleka -- mają szmal na banki, mają na
Telekomunikację Polską, na ogrzewanie nieboskłonu (na ogrzewaniu można oszczędzić majątki)
i szukają jelenia, który im (im? raczej Telekomunikacji i instytucjom podobnym) da szmal...

Ja jestem (jak niektórzy mówią) dla tych, którzy szukają Frajera, nie jelenia. :)

-=-

Z małej mieściny trzeba jechać do miasta po pracę lub na przykład zająć się bydlakami. ;)
Na Suwalszczyźnie bydła pełno -- aż miło, ale chyba przewaga należy do tych z chlewami. ;)

Tak czy siak -- na wsi przede wszystkim robi się dzieci. :)

Łomoczą wszyscy równo -- i starzy, i młodzi. I zazwyczaj myślą też tylko o tym jednym.
Niemal każda potencjalna teściowa i niemal każdy potencjalny teść patrzy na mnie jak
na potencjalnego łomotnika ;) swojej pociechy. Gdzieś na drugi plan schodzi kolor ;)
samochodu, jakim przyjechałem czy kolor ;) ubrania. ;) Podobnie z jakimiś innymi
cechami typu zaradność życiowa czy gospodarność... Liczy się chyba przede wszystkim
to, co zazwyczaj niewidoczne, ;) to, co ukryte :) na co dzień i odkrywane tylko przed
lekarzami czy własną żoną... ;)

Bardzo rzadkie są wypowiedzi typu:

 -- Masz samochód? [piechotą nie doszedłeś chyba tak daleko] Ja mam
    córkę i dom, przed którym stoisz. :) Możemy uzupełnić się. :)

Raczej

 -- Masz coś w rozporku? ;) Ja mam córkę i dom,
    przed którym stoisz. :) Możemy uzupełnić się. :)

Lub jakoś podobnie. I mierzą mnie (pewnie każdego przybysza mojej płci) długością
i średnicą mego (ogólnie -- przybyszowego) penisa. ;) Czasami też zwracają uwagę
na to, czy przybysz jest uprzejmy i ma sporo czasu na zbyciu -- w seksie pośpiech
nie jest wskazany, o czym wiedzą doskonale matki nastoletnich pociech... :)

Data: 2009-11-01 14:45:43
Autor: Wojciech Bancer
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
On 2009-11-01, Mithos <fake@adres.pl> wrote:

[...]

W Warszawie nie. W małym mieście/wiosce tak.
Tyle, że w małym mieście/wiosce trudno jest zarobić.

Można się oczywiście kłócić, bo znowu generalizujesz. :P

Ja np. analizuję sobie teraz różne opcje i wychodzi mi, że
jakbym zaakceptował dojazd (w jedną stronę) do pracy 40-50
minut mógłbym kupić sobie mieszkanie >80m^2 w kwocie poniżej
200 tys zł (miejscowość w okolicach Poznania). Więc można mieszkać w małej miejscowości, a zarabiać w dużej.

Jedna z osób u mnie w firmie coś takiego właśnie uskutecznia.

Poza tym co tam robić ?

Myślisz, że interesujące życie to mają tylko w dużych miastach? :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-11-01 16:43:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mniej do OFE więcej do ZUS ?

"Wojciech Bancer" slrnher7qf.2ko.proteus@pl-test.org

  "Eneuel Leszek Ciszewski" hcjsav$c0g$1@inews.gazeta.pl

  > Z małej mieściny trzeba jechać do miasta po pracę lub na przykład zająć się bydlakami. ;)
  > Na Suwalszczyźnie bydła pełno -- aż miło, ale chyba przewaga należy do tych z chlewami. ;)

I to chyba dobre rozwiązanie -- mieszkanie na wsi czy w małej miejscowości
a pracowanie w dużej. Po jakimś czasie (po nabraniu doświadczenia w swoim
fachu) można otworzyć własny biznes nawet w tej małej miejscowości,
wprowadzając tam cywilizację wielkomiejską. :) I tak się chyba praktykuje.

Jedna z osób u mnie w firmie coś takiego właśnie uskutecznia.

Poza tym co tam robić ?

Myślisz, że interesujące życie to mają tylko w dużych miastach? :)

Nie. Właściwie uważam dokładnie odwrotnie -- na wsi jest lepiej niż w mieście.
Od jakiegoś czasu mam smutno w Białymstoku, bo ciągnie się on kilometrami niemal
w każdą stronę. :) Można jechać i jechać, a wciąż są domy i ludzie. Ja lubię
spokój i samotność.

Podstawowe obowiązki wobec Boga (dzieci) pełnić łatwiej na wsi, a do
pracy można dojechać, można korzystać z dobrodziejstw pracy zdalnej
(są komórki, VoIPy, internet w ogóle...) i można znaleźć pracę także
na wsi czy w małej mieścinie. :) Nie ma tam urzędów (bo i po co komu
urząd skarbowy w każdej wsi) ale są szkoły, sklepy, jakieś manufaktury
produkujące na przykład rękawiczki czy kozaczki... No i... Mogą tam
być uczelnie czy inne szkoły, na przykład szkoły tańca czy baletu. :)

Odwrotnie -- miasto dla mnie jest smutkiem.
Najchętniej bym chyba mieszkał na wsi nad samym morzem, a jeszcze chętniej
nad zatoka morską, gdzie woda jest słona jak to w morzu, ale spokojna jak
woda w jeziorze. :)

Poza tym miasto jest chyba dobre dla tych, którzy lubią zbiorową komunikację.
Ja lubię jeżdżenie samochodem i dla mnie miejskie korki uliczne nie są miłe. :)
Wolę jechać 30 kilometrów pustą drogą za miastem niż 10 kilometrów po zatłoczonym
mieście. :) Wbrew pozorom nawet w takim Białymstoku 10 kilometrów to normalna
odległość. Oczywśćie można iść do osiedlowego sklepu, ale ogólnie 10 kilometrów
w tym mieście to zwykła odległość. I pokonuje się ją nierzadko dłużej niż
30 kilometrów pustą droga za miastem. :)

Dzieciom głupich rodziców jest łatwiej w mieście -- mogą korzystać z komunikacji
miejskiej, podczas gdy na wsi są skazani na życie w miejscu, w kry mieszkają
z ludźmi, którzy mieszkają tuz obok. :) Małżeństwo z chłopem z sąsiedniej wsi
może być uznane za awans życiowy? ;) Może już tak źle nie jest, ale jest źle
w ogóle. Nie wiem, jak wyglądają wsie w Wielkopolsce na przykład czy na Mazowszu,
ale tu jest koszmarnie -- czasami ludzi są biedni, że trudno to sobie wyobrazić. :)
Polska Litwa -- OK, ale już białoruskie wioski to nędza -- ziemia słaba, przemysłu
nie ma, bydlaków też jakoś mało... :) Zalew Siemianówka to pomyka...

Zwiedziłem te wsie w te wakacje całkiem nieźle. :) Narewka (chyba z powodu
ropy naftowej) jest całkiem bogata. :) Ale w ogóle jest tam bieda.

Natomiast pod względem religii jest tu fajnie -- obok siebie stoją krzyże
prawosławne i rzymskokatolickie a nawet są w okolicy meczety tatarskie. :)
Za Pawła VI i Jana XXIII bratano różne religie i akurat moje pokolenie
nie wyznaje nienawiści okołoreligijnej. :)

Data: 2009-11-01 17:28:02
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Wojciech Bancer pisze:
Można się oczywiście kłócić, bo znowu generalizujesz. :P

Ja zawsze generalizuję na usnecie :)

[...]

W Warszawie to nierealne. Chyba, że się wyprowadzić do Skierniewic (dojazd PKP 50 minut + dojazd dworzec praca + dojazd dworzec dom = bezsensu). W okolic wszędzie bardzo drogo, a dojazd przeważnie makabryczny.

Myślisz, że interesujące życie to mają tylko w dużych miastach? :)

Myślę, że ja się nie nadaję na wieś ;)

--
Mithos

Data: 2009-11-01 21:47:01
Autor: games
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
Mithos pisze:
Wojciech Bancer pisze:
[...]

Modlmy sie zeby nasi oslowie przekazali swoim dzieciom modly o TGV ktorym to z poznania do Warszawy dojechalibysmy w godzine !

Data: 2009-11-01 22:21:26
Autor: Mithos
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
games pisze:
Modlmy sie zeby nasi oslowie przekazali swoim dzieciom modly o TGV ktorym to z poznania do Warszawy dojechalibysmy w godzine !

Wiesz jak wyglądają wagony (tory, dworce, perony itp.) PKP ? Uważasz, że taki syf może kiedykolwiek zamienić się w coś zbliżonego do TGV ? :)

--
Mithos

Data: 2009-11-01 23:05:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mniej do OFE więcej do ZUS ?

"Mithos" hcku4r$425$2@news.onet.pl

Wiesz jak wyglądają wagony (tory, dworce, perony itp.) PKP ? Uważasz, że taki syf może kiedykolwiek zamienić się w coś zbliżonego do TGV ? :)

Może, ale trzeba do tego III wojny światowej :) i kilkudziesięciu
tysięcy lat budowania nowej cywilizacji. ;)

Ja z usług PKP zrezygnowałem co najmniej 16 lat temu. :)

Data: 2009-11-01 23:02:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mniej do OFE więcej do ZUS ?

[...]

Nie nadużyję Twojej cierpliwości, jeśli zapytam, gdzie w Polsce
80 metrów do kwadratu kosztuje mniej niż 200 tysięcy złotych? :)

Nie kwestionuję (bo sam widziałem domy w tej cenie!) ale pytam. :)
I aby było jasne -- pytam, ale jeśli nie odpowiesz, nie będę miał
pretensji do Ciebie. :)

Data: 2009-11-01 23:09:18
Autor: Wojciech Bancer
Mniej do OFE więcej do ZUS ?

[...]

http://dom.gratka.pl/mieszkania-sprzedam/lista/,,80,200000,mo,cd.html

Nie kwestionuję (bo sam widziałem domy w tej cenie!) ale pytam. :)
I aby było jasne -- pytam, ale jeśli nie odpowiesz, nie będę miał
pretensji do Ciebie. :)

Mnie akurat interesują rejony wielkopolski, okolice Poznania.
W takich Obornikach/Kościanie juz można znaleźć mieszkania z ceną ofertową poniżej 200 tys. Dojazd do Poznania to ok. 40/50 minut, a biuro mam 10 minut pieszo od dworca PKP :)

W samym poznaniu już się zdarzają 80-tki poniżej 300 tys. zł,
a po http://bankier.tv/video/Rodzina-na-swoim-na-wylocie-48788.html
o ile rząd tego nie spieprzy, to IMHO ceny się uregulują na całkiem
sensownym poziomie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-11-02 00:41:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mniej do OFE więcej do ZUS ?

"Wojciech Bancer" slrnhes5am.suo.proteus@pl-test.org

Nie nadużyję Twojej cierpliwości, jeśli zapytam, gdzie w Polsce
80 metrów do kwadratu kosztuje mniej niż 200 tysięcy złotych? :)

http://dom.gratka.pl/mieszkania-sprzedam/lista/,,80,200000,mo,cd.html

Dziękuję. :)

Data: 2009-11-03 17:41:29
Autor: RK
Mniej do OFE więcej do ZUS ?

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnher7qf.2ko.proteuspl-test.org...

[...]

Za gotówkę czy na kredyt? Siostrzenica i jej mąż chcieli zrobić podobnie, czyli kupić tańsze mieszkanie w Zgierzu i tam mieszkać a pracować w Łodzi. Oboje zarabiają więcej niż średnia krajowa a mimo to banki nie chciały im dać kredytu na mieszkanie w Zgierzu. Na Łódź i owszem. Nie mieli wyjścia, musieli kupić dużo droższe mieszkanie w Łodzi.

Data: 2009-11-01 00:01:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mniej do OFE więcej do ZUS ?

"Mithos" hcicdc$2k5$1@news.onet.pl

Należy odmawiać sobie tego, co szkodzi duszy lub ciału.

Nie należy odmawiać sobie przyjemności :)

To samo napisałem. Oficjalna nauka rzymskokatolickiego Kościoła
nakazuje ludziom żądanie od Boga przyjemności. Mogę temat rozwinąć,
powołując się na tę oficjalną naukę.

Ile wg Ciebie naprawdę zarabia przeciętny Polak? :)

Statystycznie trochę ponad 3000 PLN brutto miesięcznie (czyli ponad 2000 PLN netto).

Ale ile naprawdę. Wiadomo, że dla ZUSowych potrzeb zarobki są zaniżane.

[...]

Nie można przeżyć -- kredyt mieszkaniowy zabierze zbyt wiele.
Chyba, że zarobki to wg Ciebie kieszonkowe, a na utrzymanie
należy wziąć z innej ,,puli''. Można na przykład:

 -- ożenić się z bogatą kobietą i zamieszkać w jej mieszkaniu
 -- odziedziczyć majątek
 -- wygrać w totolotka
 -- dorabiać handlem wódką i papierosami...

Można, ale spróbuj żyć z tych 2 tałzenów. :) Opłać kredyt mieszkaniowy,
zapłać za używanie mieszkania, kup z tego samochód (choćby i kompaktowe
Volvo S40 z którego się wyśmiewają ludzie -- pewnie dlatego, że wykracza
poza ich możliwości) ,,wyżyw'' rodzinę, kupując dzieciom skrzypce czy sprzęt
fotograficzny, a nie tylko podgniłe jabłka po 45 groszy za kilogram...

Sobie już nic nie kupuj. Stworzył Cię Bóg jako mężczyznę, kazał żyć
w głupolandzie, więc się z tym pogódź, ale przynajmniej dzieci własnych
nie dobijaj... I żonie też raz na pięć lat kup tę nową torebkę...

2 tysiące starczą raptem na mieszkanie. Za co zjesz i ubierzesz się?
A gdzie szmal na żonę i dzieciaki? Żonę wyślesz do pracy? OK. ;) Ale
i jej zarobków nie starczy na utrzymanie rodziny, chyba że mieszkanie
otrzymasz w spadku...

2 tysiące to kieszonkowe dla kawalera utrzymywanego przez rodziców. :)

Ja na uczelni pracowałem w wielu miejscach i zarabiałem bardzo dobrze. :)
Później też miałem nieźle, choć wbrew pozorom gorzej niż na uczelni.
Teraz nie wiem, ile wydaję. Ale gdybym miał zarabiać 2 tysiące i z tego
miałbym utrzymać rodzinę, to bym powiedział, że takie rzeczy tylko w Erze. ;)
Gdybym miał utrzymać rodzinę z 2 tysięcy, mając dwa mieszkania (tyle mam)
i dwa samochody (jeden stary, ale jeżdżący, drugi nowy) to bym powiedział
to samo. :)

Na szczęście po latach bólu, Bóg łagodzi kary -- właściwie to były łaski,
nie kary. :) Mogę zarabiać (ze zdrowiem krucho, ale możliwości są)
zdecydowanie więcej niż tylko dwa tałzeny na [jedną] rękę -- mam dwie
ręce, a gdybym miał żonę, ona też miałaby dwie ręce... Na dodatek
i dzieci chyba rodziłyby się z rękami...

Ale ja już dawno postanowiłem, że gdybym ożenił się, zaczekałbym
z zarabianiem co najmniej 11 lat. :) Do czasu, aż by mi starsze
dziecko (urodzone z mojej spermy przez moją ślubną żonę) dożyło
do 10 roku życia. :)

Tak, wiem, rozumiem -- nóż w plecy co poniektórym. :)

Ale... Na razie nie mam żony i mam problemy ze zdrowiem, poza
tym mógłbym pracować przez ten czas na mniejszych obrotach... :)
Gdybym ożenił się z nastolatką, :) mógłbym pracować wtedy, gdy
ona by się uczyła w szkole. :)

Nie o to chodzi, że w ogóle bym nie tknął pracy przez 11 lat.
Raczej o to, aby rodzina na tym nie ucierpiała. :) Najpierw
żona, a gdyby były dzieci -- aby i one nie cierpiały na mojej
pracy. :) A musiałbym uważać, bo mnie praca lubi wciągać...

Po tych 11 latach też bym szukał pracy takiej, aby nie rozstawać
się z żoną. :) Nie chodzi o to, że byłbym podejrzliwy, :) ale po
co się żenić, jeśli nie po to, ażeby żyć z żoną stale? :)

    Chcę dzielić z Tobą wszystkie moje sny
    Zasypiać i budzić się przy Tobie
    Do końca swoich dni

Na razie muszę trochę popłakać. Jutro święto, które mi ucieka...
A mogłoby być moim!!! Najpierw 1 dzień niemal nieprzytomny, bez
jakiejkolwiek pomocy, później dwa takie dni, aż w końcu ostry
napad duszności i ze 3 takie godziny, ale jakie... :)

Mogłoby to być już moje święto!!! A nie jest!! ;)
Jednego dnia łaziłem po cmentarzu rozmyślając o tym, że mogłem nie
przeżyć, a następnego dnia miałem napad duszności po którym nie
mogłem oddychać przez długi czas...

Henio Samul (ksiądz) modli się ;) i prosi Boga o to, aby mnie nie chciała
moja matka. :) Aby mnie odrzuciła. :)
Nie wie? że śmierć jest dla mnie jak najczulsza matka? :)

Powinien wiedzieć!!! Tyle razy o tym mówiłem. :)
Nie jemu? jemu też o tym mówiłem. :)

-=-

Rea -- sumując... Za 2 tałzeny na rękę miesięcznie nie
przeżyjesz, chyba że jesteś mutantem i masz 11 rąk. ;)

Data: 2009-11-04 10:51:11
Autor: Krzysiek
Mniej do OFE więcej do ZUS ?
On 31 Paź, 20:41, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

Zresztą za pensję minimalną nie da się za bardzo przeżyć.
Za bardzo się nie da ale są ludzie co jakoś to robią.
Ba..sa tacy co mają mniej niż płaca minimalna (w końcu nie każdy jest
zatrudniany na umowę o pracę)

Data: 2009-10-31 16:48:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mniej do OFE więcej do ZUS ?

"Clegan" bbec7656-d007-433a-91d2-6d097ba61cb1@f16g2000yqm.googlegroups.com

: Nie zauważyłem na grupie tej radosnej nowiny:
: http://www.tvn24.pl/0,1626032,0,1,rzad-mysli-- jak-obnizyc-nam-emerytury,wiadomosc.html
: Ciekawe czy się uda tą reformę przeprowadzić :-)

A dlaczego nie taką http://www.stopzus.pl/ reformę?

Mniej do OFE więcej do ZUS ?