Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Mniej spalamy

Mniej spalamy

Data: 2012-10-07 11:25:02
Autor: spider
Mniej spalamy
Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?

http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html

Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie

Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
miliardy złotych rocznie.
W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji
paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012.
Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy – 93 procent, benzyna – 96 procent, LPG – 103 procent).
Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które – z tytułu VAT, akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów podatkowych budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do
wypłaty emerytur w Polsce.
W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
wyniku której – według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżącym około 3 miliardy złotych.
W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu
luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT, niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku akcyzowego, bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty
paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku
akcyzowego na oleje smarowe.
W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.
Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28 września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za
działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
euro rocznie.
Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13 przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.

Data: 2012-10-07 06:10:27
Autor: kogutek44
Mniej spalamy
W dniu niedziela, 7 padziernika 2012 11:25:04 UTC+2 uytkownik spider napisa:
Tylko skd takie durne wnioski? W jakim matriksie ci ludzie yj?



http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html



Budet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie



Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysu i Handlu Naftowego, zwrciy si do premiera Donalda Tuska o

podjcie pilnych dziaa na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie paliwami pynnymi. Ich zdaniem budet traci na tym 3

miliardy zotych rocznie.

W licie, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka Wieciecha, zwraca si uwag na znaczny spadek konsumpcji

paliw w Polsce postpujcy od pocztku roku 2012.

Wedug wstpnych szacunkw po omiu miesicach 2012 roku popyt na trzy gwne gatunki paliw silnikowych spad do poziomu 95

procent wielkoci z roku ubiegego (olej napdowy - 93 procent, benzyna - 96 procent, LPG - 103 procent).

Spowoduje to spadek wpyww do budetu pastwa, ktre - z tytuu VAT, akcyzy i opaty paliwowej - w 2011 roku wyniosy okoo 55

miliardw zotych, czyli kilkanacie procent caoci dochodw podatkowych budetu i jednoczenie prawie poow kwoty potrzebnej do

wypaty emerytur w Polsce.

W opinii brany, oprcz czynnikw obiektywnych, decydujcy wpyw na spadek wielkoci legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w

wyniku ktrej - wedug szacunkw POPiHN - budet straci w roku biecym okoo 3 miliardy zotych.

W sektorze paliw na szar stref skadaj si zarwno dziaania, bdce wprost amaniem prawa, jak te polegajce na wykorzystywaniu

luk w prawie w celu osignicia korzyci majtkowych.

Do pierwszej grupy zaliczy mona przede wszystkim wyudzanie VAT, niepacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako

paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku akcyzowego, bd oboonych nisz stawk podatkow) i opaty

paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych rde.

Do drugiej grupy naley wykorzystywanie luk w przepisach prawnych dotyczcych zapasw obowizkowych, biopaliw oraz podatku

akcyzowego na oleje smarowe.

W zwizku z funkcjonowaniem szarej strefy pogbiaj si straty legalnie dziaajcych podmiotw, co musi wpyn na decyzje co do

dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna sytuacja, w ktrej na rynku hurtowym i detalicznym wystpuje

kilku gwnych graczy zapewnia waciwy poziom konkurencji, z oczywistym poytkiem dla konsumentw i caej gospodarki.

Brana jest take niezadowolona z powodu tego, e w opublikowanym 28 wrzenia projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazy si

niekonsultowane z bran zapisy, likwidujce obowizek uzyskiwania koncesji na obrt paliwami ciekymi i uznajce t dziaalno za

dziaalno regulowan, a take wyczajce spod regu dziaalnoci regulowanej obrt gazem pynnym poniej rwnowartoci 10 000

euro rocznie.

Ich zdaniem, grozi to wrcz eksplozj szarej strefy i upadkiem legalnie dziaajcych firm brany paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla

budetu pastwa. Firmy apeluj o wstrzymanie prac nad tym projektem do czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji

spoecznych i uwzgldnienia argumentw brany i rodowisk eksperckich.

Polska Organizacja Przemysu i Handlu Naftowego zrzesza 13 przedsibiorstw, reprezentujcych okoo 85 procent dostaw hurtowych i

ponad poow dostaw detalicznych paliw w Polsce.

Mniej spalamy bo paliwo drogie i bdzie jeszcze drosze bo mniej spalamy.

Data: 2012-10-07 16:31:26
Autor: tο
Mniej spalamy
kogutek44 wrote:

Mniej spalamy bo paliwo drogie i będzie jeszcze droższe bo mniej
spalamy.

Naprawdę przerasta Cię zacytowanie tylko fragmentu, na który odpowiadasz, a nie całego posta?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-07 17:01:56
Autor: M1SLQ
Mniej spalamy
za to nadrabiamy braki, cytujc caego posta, z interlini dwuwierszow.

Data: 2012-10-07 13:06:00
Autor: Kurzu
Mniej spalamy

Uytkownik "spider" <sp@wp.pl> napisa w wiadomoci news:k4rhpf$2186$1news2.ipartners.pl...
Tylko skd takie durne wnioski? W jakim matriksie ci ludzie yj?


Bo ja si przesiadem z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM, Vectr jezdze tylko do myjni :P

Pozdrawiam
Kurzu

p.s.
Fiorino ma juz 2200 km!

Data: 2012-10-07 11:18:48
Autor: tο
Mniej spalamy
Kurzu wrote:

Bo ja siê przesiad³em z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,
Vectr± jezdze tylko do myjni :P

A ja się przesiadłem w 90% przypadków do diesla. 1 zł za kilometr toczenia się po mieście to jest jednak przesada. W dieslu wychodzi chyba ze 30 gr. Ogólnie moje zakupy paliwa zmniejszyły się mniej więcej dwukrotnie (raczej więcej).

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-07 16:45:18
Autor: Kurzu
Mniej spalamy

Uytkownik <tο> napisa w wiadomoci news:50716518$0$1308$65785112news.neostrada.pl...
Kurzu wrote:

Bo ja sie przesiad3em z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,
Vectr? jezdze tylko do myjni :P

A ja si przesiadem w 90% przypadkw do diesla. 1 z za kilometr
toczenia si po miecie to jest jednak przesada. W dieslu wychodzi chyba
ze 30 gr. Oglnie moje zakupy paliwa zmniejszyy si mniej wicej
dwukrotnie (raczej wicej).

Przy moich przebiegach rzdu 7 tys. km miesicznie wychodzi ponad 1000z rnicy :)

Pozdrawiam
Kurzu

p.s.
Polonez na wungiel?

Data: 2012-10-07 16:49:38
Autor: tο
Mniej spalamy
Kurzu wrote:

Przy moich przebiegach rzêdu 7 tys. km miesiêcznie wychodzi ponad 1000z³
ró¿nicy :)

Ja robię tylko ze 20 tys. km rocznie, ale za to różnica w spalaniu pomiędzy tymi autami wynosi ok. 12l na 100 km więc miesięcznie oszczędność niewiele mniejsza. :)

p.s.
Polonez na wungiel?

Mój Polonez Truck Roy jest wyposażony w profesjonalną instalację na holzgas. Jego nie liczę w tym zestawieniu. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-07 14:45:29
Autor: dddddd
Mniej spalamy
W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:

Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
paliwami płynnymi.
Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,

w jaki sposób wyłudzanie VAT zmniejsza zużycie paliw w naszym kraju?
no i jak zwykle nie rozumiem - dlaczego wyłudzaniem VAT nazywa się tankowanie osobówki na kratkowóz, a wyłudzeniem VATu już nie jest zablokowanie możliwości odliczania waty od osobówki jeżdżącej w firmie?

--
Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2012-10-07 15:42:54
Autor: J.F.
Mniej spalamy
Dnia Sun, 07 Oct 2012 14:45:29 +0200, dddddd napisa(a):
W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:

Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysu i Handlu
Naftowego, zwrciy si do premiera Donalda Tuska o
podjcie pilnych dziaa na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
paliwami pynnymi.
Do pierwszej grupy zaliczy mona przede wszystkim wyudzanie VAT,

w jaki sposb wyudzanie VAT zmniejsza zuycie paliw w naszym kraju?

Nie, to odwrotnie - jak masz nielegalny obrot, to VAT nie jest placony.

no i jak zwykle nie rozumiem - dlaczego wyudzaniem VAT nazywa si tankowanie osobwki na kratkowz, a wyudzeniem VATu ju nie jest zablokowanie moliwoci odliczania waty od osobwki jedcej w firmie?

Bo takie mamy prawo :-)

J.

Data: 2012-10-07 16:17:17
Autor: Piotrne
Mniej spalamy
W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:

>
> "...prawie połowę kwoty potrzebnej do wypłaty emerytur w Polsce"
>

O wydatkach na armię, wojnę, rezydencje, urzędników - ani słowa,
tylko jak widać emeryci są tutaj problemem...

P.

Data: 2012-10-07 17:50:26
Autor: yabba
Mniej spalamy
Użytkownik "spider" <sp@wp.pl> napisał w wiadomości news:k4rhpf$2186$1news2.ipartners.pl...
Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?

http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html

Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie

Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
miliardy złotych rocznie.
W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji
paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012.
Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy – 93 procent, benzyna – 96 procent, LPG – 103 procent).
Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które – z tytułu VAT, akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów podatkowych budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do
wypłaty emerytur w Polsce.

Najlepszą metodą pobudzenia gospodatki do większej konsumpcji paliw będzie kolejna podwyżka VAT-u.

W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
wyniku której – według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżącym około 3 miliardy złotych.
W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu
luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT, niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku akcyzowego, bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty
paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku
akcyzowego na oleje smarowe.
W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.

A dlaczego nie ma kilkunastu graczy?

Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28 września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za
działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
euro rocznie.
Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.

Aha, już wiem dlaczego nie ma kilkunastu graczy. Wszystkim obecnym odpowiada stan jaki jest obecnie i nie chcą dopuścić innych do tego tortu.

Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13 przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.

No tak, duży może więcej.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-10-07 18:03:59
Autor: J.F.
Mniej spalamy
Dnia Sun, 7 Oct 2012 17:50:26 +0200, yabba napisa(a):
W zwizku z funkcjonowaniem szarej strefy pogbiaj si straty legalnie dziaajcych podmiotw, co musi wpyn na decyzje co do
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna sytuacja, w ktrej na rynku hurtowym i detalicznym wystpuje
kilku gwnych graczy zapewnia waciwy poziom konkurencji, z oczywistym poytkiem dla konsumentw i caej gospodarki.

A dlaczego nie ma kilkunastu graczy?

Chcesz postawic kilkanascie rafinerii, gdy wystarcza dwie ? No i czy lepiej pielegnowac monopol kilku podmiotow, czy oddac wolnej
konkurencji i skonczyc z jednym lub dwoma ;-)
 
Brana jest take niezadowolona z powodu tego, e w opublikowanym 28 wrzenia projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazy si
niekonsultowane z bran zapisy, likwidujce obowizek uzyskiwania koncesji na obrt paliwami ciekymi i uznajce t dziaalno za
dziaalno regulowan, a take wyczajce spod regu dziaalnoci regulowanej obrt gazem pynnym poniej rwnowartoci 10 000
euro rocznie.
Ich zdaniem, grozi to wrcz eksplozj szarej strefy i upadkiem legalnie dziaajcych firm brany paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
budetu pastwa. Firmy apeluj o wstrzymanie prac nad tym projektem do czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
spoecznych i uwzgldnienia argumentw brany i rodowisk eksperckich.

Aha, ju wiem dlaczego nie ma kilkunastu graczy. Wszystkim obecnym odpowiada stan jaki jest obecnie i nie chc dopuci innych do tego tortu.

Ale czy jest jakis problem z uzyskaniem koncesji ?
Polska Organizacja Przemysu i Handlu Naftowego zrzesza 13 przedsibiorstw, reprezentujcych okoo 85 procent dostaw hurtowych i
ponad poow dostaw detalicznych paliw w Polsce.
No tak, duy moe wicej.

Jest jeszcze PIPP, tam chyba jest 100% dostaw.

J.

Data: 2012-10-07 23:15:54
Autor: pablo eldiablo
Mniej spalamy
W dniu niedziela, 7 padziernika 2012 18:03:48 UTC+2 uytkownik J.F. napisa:
Dnia Sun, 7 Oct 2012 17:50:26 +0200, yabba napisa(a):


>> Polska Organizacja Przemysu i Handlu Naftowego zrzesza 13 >> przedsibiorstw, reprezentujcych okoo 85 procent dostaw hurtowych i

>> ponad poow dostaw detalicznych paliw w Polsce.

> No tak, duy moe wicej.



Jest jeszcze PIPP, tam chyba jest 100% dostaw.



PIPP i POPiHN s organizacjami zrzeszajcymi inne podmioty - najoglniej w PIPP zrzeszeni s drobni przedsibiorcy typu 'stacja u kazika', natomiast w POPiHN najwiksze podmioty: Orlen, Lotos i inne due koncerny.

Data: 2012-10-09 15:08:38
Autor: Adam Paszczyca
Mniej spalamy
Dnia Sun, 07 Oct 2012 11:25:02 +0200, spider napisa(a):

Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysu i Handlu Naftowego, zwrciy si do premiera Donalda Tuska o
podjcie pilnych dziaa na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie paliwami pynnymi. Ich zdaniem budet traci na tym 3
miliardy zotych rocznie.


Banalne - AKCYZA W Dӣ!



--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Mniej spalamy

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona