Data: 2012-10-07 11:25:02 | |
Autor: spider | |
Mniej spalamy | |
Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?
http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3 miliardy złotych rocznie. W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012. Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95 procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy – 93 procent, benzyna – 96 procent, LPG – 103 procent). Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które – z tytułu VAT, akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55 miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów podatkowych budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do wypłaty emerytur w Polsce. W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w wyniku której – według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżącym około 3 miliardy złotych. W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych. Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT, niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku akcyzowego, bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł. Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku akcyzowego na oleje smarowe. W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki. Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28 września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000 euro rocznie. Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich. Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13 przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce. |
|
Data: 2012-10-07 06:10:27 | |
Autor: kogutek44 | |
Mniej spalamy | |
W dniu niedziela, 7 padziernika 2012 11:25:04 UTC+2 uytkownik spider napisa:
Tylko skd takie durne wnioski? W jakim matriksie ci ludzie yj? Mniej spalamy bo paliwo drogie i bdzie jeszcze drosze bo mniej spalamy. |
|
Data: 2012-10-07 16:31:26 | |
Autor: tο | |
Mniej spalamy | |
kogutek44 wrote:
Mniej spalamy bo paliwo drogie i będzie jeszcze droższe bo mniej Naprawdę przerasta Cię zacytowanie tylko fragmentu, na który odpowiadasz, a nie całego posta? -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-10-07 17:01:56 | |
Autor: M1SLQ | |
Mniej spalamy | |
za to nadrabiamy braki, cytujc caego posta, z interlini dwuwierszow.
|
|
Data: 2012-10-07 13:06:00 | |
Autor: Kurzu | |
Mniej spalamy | |
Uytkownik "spider" <sp@wp.pl> napisa w wiadomoci news:k4rhpf$2186$1news2.ipartners.pl... Tylko skd takie durne wnioski? W jakim matriksie ci ludzie yj? Bo ja si przesiadem z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM, Vectr jezdze tylko do myjni :P Pozdrawiam Kurzu p.s. Fiorino ma juz 2200 km! |
|
Data: 2012-10-07 11:18:48 | |
Autor: tο | |
Mniej spalamy | |
Kurzu wrote:
Bo ja siê przesiad³em z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM, A ja się przesiadłem w 90% przypadków do diesla. 1 zł za kilometr toczenia się po mieście to jest jednak przesada. W dieslu wychodzi chyba ze 30 gr. Ogólnie moje zakupy paliwa zmniejszyły się mniej więcej dwukrotnie (raczej więcej). -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-10-07 16:45:18 | |
Autor: Kurzu | |
Mniej spalamy | |
Uytkownik <tο> napisa w wiadomoci news:50716518$0$1308$65785112news.neostrada.pl... Kurzu wrote: Przy moich przebiegach rzdu 7 tys. km miesicznie wychodzi ponad 1000z rnicy :) Pozdrawiam Kurzu p.s. Polonez na wungiel? |
|
Data: 2012-10-07 16:49:38 | |
Autor: tο | |
Mniej spalamy | |
Kurzu wrote:
Przy moich przebiegach rzêdu 7 tys. km miesiêcznie wychodzi ponad 1000z³ Ja robię tylko ze 20 tys. km rocznie, ale za to różnica w spalaniu pomiędzy tymi autami wynosi ok. 12l na 100 km więc miesięcznie oszczędność niewiele mniejsza. :) p.s. Mój Polonez Truck Roy jest wyposażony w profesjonalną instalację na holzgas. Jego nie liczę w tym zestawieniu. :) -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-10-07 14:45:29 | |
Autor: dddddd | |
Mniej spalamy | |
W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:
Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu w jaki sposób wyłudzanie VAT zmniejsza zużycie paliw w naszym kraju? no i jak zwykle nie rozumiem - dlaczego wyłudzaniem VAT nazywa się tankowanie osobówki na kratkowóz, a wyłudzeniem VATu już nie jest zablokowanie możliwości odliczania waty od osobówki jeżdżącej w firmie? -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2012-10-07 15:42:54 | |
Autor: J.F. | |
Mniej spalamy | |
Dnia Sun, 07 Oct 2012 14:45:29 +0200, dddddd napisa(a):
W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze: Nie, to odwrotnie - jak masz nielegalny obrot, to VAT nie jest placony. no i jak zwykle nie rozumiem - dlaczego wyudzaniem VAT nazywa si tankowanie osobwki na kratkowz, a wyudzeniem VATu ju nie jest zablokowanie moliwoci odliczania waty od osobwki jedcej w firmie? Bo takie mamy prawo :-) J. |
|
Data: 2012-10-07 16:17:17 | |
Autor: Piotrne | |
Mniej spalamy | |
W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:
> > "...prawie połowę kwoty potrzebnej do wypłaty emerytur w Polsce" > O wydatkach na armię, wojnę, rezydencje, urzędników - ani słowa, tylko jak widać emeryci są tutaj problemem... P. |
|
Data: 2012-10-07 17:50:26 | |
Autor: yabba | |
Mniej spalamy | |
Użytkownik "spider" <sp@wp.pl> napisał w wiadomości news:k4rhpf$2186$1news2.ipartners.pl...
Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją? Najlepszą metodą pobudzenia gospodatki do większej konsumpcji paliw będzie kolejna podwyżka VAT-u. W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w A dlaczego nie ma kilkunastu graczy? Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28 września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się Aha, już wiem dlaczego nie ma kilkunastu graczy. Wszystkim obecnym odpowiada stan jaki jest obecnie i nie chcą dopuścić innych do tego tortu. Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13 przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i No tak, duży może więcej. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2012-10-07 18:03:59 | |
Autor: J.F. | |
Mniej spalamy | |
Dnia Sun, 7 Oct 2012 17:50:26 +0200, yabba napisa(a):
W zwizku z funkcjonowaniem szarej strefy pogbiaj si straty legalnie dziaajcych podmiotw, co musi wpyn na decyzje co do Chcesz postawic kilkanascie rafinerii, gdy wystarcza dwie ? No i czy lepiej pielegnowac monopol kilku podmiotow, czy oddac wolnej konkurencji i skonczyc z jednym lub dwoma ;-) Brana jest take niezadowolona z powodu tego, e w opublikowanym 28 wrzenia projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazy si Ale czy jest jakis problem z uzyskaniem koncesji ? Polska Organizacja Przemysu i Handlu Naftowego zrzesza 13 przedsibiorstw, reprezentujcych okoo 85 procent dostaw hurtowych iNo tak, duy moe wicej. Jest jeszcze PIPP, tam chyba jest 100% dostaw. J. |
|
Data: 2012-10-07 23:15:54 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Mniej spalamy | |
W dniu niedziela, 7 padziernika 2012 18:03:48 UTC+2 uytkownik J.F. napisa:
Dnia Sun, 7 Oct 2012 17:50:26 +0200, yabba napisa(a): >> Polska Organizacja Przemysu i Handlu Naftowego zrzesza 13 >> przedsibiorstw, reprezentujcych okoo 85 procent dostaw hurtowych i PIPP i POPiHN s organizacjami zrzeszajcymi inne podmioty - najoglniej w PIPP zrzeszeni s drobni przedsibiorcy typu 'stacja u kazika', natomiast w POPiHN najwiksze podmioty: Orlen, Lotos i inne due koncerny. |
|
Data: 2012-10-09 15:08:38 | |
Autor: Adam Paszczyca | |
Mniej spalamy | |
Dnia Sun, 07 Oct 2012 11:25:02 +0200, spider napisa(a):
Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysu i Handlu Naftowego, zwrciy si do premiera Donalda Tuska o Banalne - AKCYZA W Dӣ! -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena _______/ /_ Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |