Można się żreć gorzej niż u nas?

Data: 2018-01-27 00:11:56
Autor: stevep
Można się żreć gorzej niż u nas?
# W Czechach wybierają prezydenta i żrą się gorzej niż u nas. "Siłą Zemana  kontrowersyjność, Drahoša apolityczność"
W Polsce podziały polityczne buduje się przez światopogląd. Tymczasem w  Czechach decydujące są głównie kwestie ekonomiczne. Wasz PiS jest  światopoglądowo konserwatywny, ale gospodarczo lewicowy, w Czechach trudno  byłoby znaleźć coś takiego - mówi #TYLKONATEMAT Filip Harzer z portalu  iRozhlas.cz należącego do czeskiej publicznej radiostacji Český rozhlas. I  przybliża Polakom kulisy walki o to, kto zostanie nową głową państwa  naszych południowych sąsiadów.

Polska polityka jest znana z brutalności, ale gdy patrzy się na czeską  kampanię prezydencką, to można odnieść wrażenie, że w Polsce mam ostatnio  do czynienia z Wersalem. Skąd te emocje?
Nie wiem, czy jest gorzej niż w Polsce. Na pewno jest inaczej. Polska i  czeska polityka są bardzo różne. A obecne emocje u nas biorą się chyba  stąd, że to dopiero drugie w historii Czech bezpośrednie wybory  prezydenckie. Silnie spersonalizowane, więc polaryzujące społeczeństwo. Ta  polityczna polaryzacja jest jednak zupełnie inna niż w Polsce. #
Ze strony:
http://tiny.pl/g4vjx

--
stevep