MoBo + CPU do 550zł - co ?

Data: 2016-01-31 12:28:47
Autor: zhbick
MoBo + CPU do 550zł - co ?

UĹĽytkownik "Radek D"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:56adeb2d$0$680$65785112@news.neostrada.pl...

Mogę wydać jakieś 550zł - muszę za to kupić nową płytę i procka.
Obecnie jest AMD A4-3400, zastosowanie kompa - internet, gry i
trochÄ™ montaĹĽu filmĂłw.

Musi być nowy? Za taką kwotę można znaleźć poleasingowego i5 Sandy / Ivy Bridge (pełne 4 rdzenie) z płytą.

Data: 2016-01-31 12:49:00
Autor: Radek D
MoBo + CPU do 550zł - co ?
Musi być nowy? Za taką kwotę można znaleźć poleasingowego i5 Sandy / Ivy
Bridge (pełne 4 rdzenie) z płytą.
Musi być nowy - robię to po znajomości i jakby coś walło - to będzie, że źle wybrałem. A przy nówce składam reklamację i po problemie.

Data: 2016-01-31 13:01:20
Autor: Radek D
MoBo + CPU do 550zł - co ?
Myślę nad AMD X4 860K 3.70GHz 4MB BOX - czy to dobry pomysł ?
W testach wychodzi sporo szybciej niż to co jest (w testach single core też), a w cenie do 400-500zł AMD nie ma chyba zbytnio nic szybszego.

Z tego co widzę w Intelu w dostępnym budżecie to zbytnio nie poszaleję.
Zostają tylko CPU typu Intel G4500 - ale tylko 2 rdzenie i taktowanie niższe niż w AMD. A najtańsze 4-rdzeniówki pod Intela to ponad 800zł i
mało prawdopodobne by kiedyś taka zagościła w tym kompie.

Data: 2016-01-31 19:14:58
Autor: Irokez
MoBo + CPU do 550zł - co ?
W dniu 2016-01-31 o 13:01, Radek D pisze:

Z tego co widzę w Intelu w dostępnym budżecie to zbytnio nie poszaleję.
ZostajÄ… tylko CPU typu Intel G4500 - ale tylko 2 rdzenie i taktowanie
niższe niż w AMD. A najtańsze 4-rdzeniówki pod Intela to ponad 800zł i
mało prawdopodobne by kiedyś taka zagościła w tym kompie.

Akurat teraz patrzenie na taktowanie zegar w zegar AMD vs. Intel to nie jest dobry pomysł.

Weź prędzej wbij model wybrany w googlarkę i podejrzyj wyniki w popularnych programach. Chociażby tutaj: www.cpubenchmark.net

--
Irokez

Data: 2016-02-01 15:19:39
Autor: Michal Lukasik
MoBo + CPU do 550zł - co ?
On 31/01/2016 12:01, Radek D wrote:

Z tego co widzę w Intelu w dostępnym budżecie to zbytnio nie poszaleję.
Zostaj± tylko CPU typu Intel G4500 - ale tylko 2 rdzenie i taktowanie
niższe niż w AMD. A najtańsze 4-rdzeniówki pod Intela to ponad 800zł i
mało prawdopodobne by kiedy¶ taka zago¶ciła w tym kompie.

Taktowanie zegara w CPU to nie wszystko. Szybko¶ć komputera w różnych zastosowaniach zależy od całej platformy (CPU, chipset, GPU, itd.).
Powiedz lepiej tej osobie, że nie wiesz bo więcej jej zaszkodzisz niż pomożesz.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-02-01 18:00:59
Autor: Budzik
MoBo + CPU do 550zł - co ?
Użytkownik Michal Lukasik michu_l@tlenCUT.pl ...

Powiedz lepiej tej osobie, że nie wiesz bo więcej jej zaszkodzisz niż pomożesz.

Nie dramatyzuj.
Przeciez pyta w odpowiednim miejscu...

Data: 2016-02-02 14:12:36
Autor: Michal Lukasik
MoBo + CPU do 550zł - co ?
On 01/02/2016 18:00, Budzik wrote:

Nie dramatyzuj.
Przeciez pyta w odpowiednim miejscu...

Niby tak, ale IMO skończy się "niedĽwiedzi± przysług±". A po co?

--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-02-02 16:36:57
Autor: Budzik
MoBo + CPU do 550zł - co ?
Użytkownik Michal Lukasik michu_l@tlenCUT.pl ...

Nie dramatyzuj.
Przeciez pyta w odpowiednim miejscu...

Niby tak, ale IMO skończy się "niedĽwiedzi± przysług±". A po co?

Dramatyzujesz.
Chłopak dowie sie "co warto" a dalej juz sobie z kompletowaiem poradzi.
Złozenie komputera to nie jest budowa rakiety kosmicznej...

Data: 2016-02-02 21:16:28
Autor: Michal Lukasik
MoBo + CPU do 550zł - co ?
On 02/02/2016 16:36, Budzik wrote:

Dramatyzujesz.
Chłopak dowie sie "co warto" a dalej juz sobie z kompletowaiem poradzi.
Złozenie komputera to nie jest budowa rakiety kosmicznej...

Gdyby to robił dla siebie, to ok. Ale w tym przypadku eksperymentowaniem czyim¶ kosztem IMO nie jest fair.

--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-02-01 15:16:28
Autor: Michal Lukasik
MoBo + CPU do 550zł - co ?
On 31/01/2016 11:49, Radek D wrote:

Musi być nowy - robię to po znajomo¶ci i jakby co¶ walło - to będzie, że
Ľle wybrałem. A przy nówce składam reklamację i po problemie.

Tak ciężko powiedzieć komu¶, że się nie wie i niech poprosi o pomoc kogo¶ kompetentnego?
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-02-01 23:18:51
Autor: Radek D
MoBo + CPU do 550zł - co ?
W dniu 2016-02-01 o 16:16, Michal Lukasik pisze:
[...]

Jak to miło poczytać posty nic nie wnosz±ce do dyskusji. Poza tym nie mam kryształowej kuli i nie wiem czy używka nie walnie po miesi±cu, a
znajomy zostanie z niczym.

Data: 2016-02-02 14:11:25
Autor: Michal Lukasik
MoBo + CPU do 550zł - co ?
On 01/02/2016 22:18, Radek D wrote:

Jak to miło poczytać posty nic nie wnosz±ce do dyskusji. Poza tym nie

Może Tobie się wydawać, że nie wnosi, ale to grupa dyskusyjna i mam prawo wyrazić swoje zdanie jak każdy inny.

mam kryształowej kuli i nie wiem czy używka nie walnie po miesi±cu, a
znajomy zostanie z niczym.

Chodzi o to, że po cholerę człowiekowi po¶rednik w postaci Ciebie, czyli osoby, która nie ma pojęcia co doradzić. PóĽniej pewnie kto¶ będzie musiał po Tobie poprawiać. Lepiej od razu tego unikn±ć.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-02-02 20:50:13
Autor: Radek D
MoBo + CPU do 550zł - co ?
Chodzi o to, że po cholerę człowiekowi po¶rednik w postaci Ciebie, czyli
osoby, która nie ma pojęcia co doradzić. PóĽniej pewnie kto¶ będzie
musiał po Tobie poprawiać. Lepiej od razu tego unikn±ć.

Jak kolega taki m±dry i służy rad± to proszę o podanie konkretnego procesora w cenie <350zł. Oraz uzasadnienie dlaczego akurat ten model.
Procesor ma być dobry w jedno- i wielo-w±tkowych zadaniach i zauważalnie szybszy od wcze¶niejszego A4-3400.

Data: 2016-02-02 21:40:50
Autor: Michal Lukasik
MoBo + CPU do 550zł - co ?
On 02/02/2016 19:50, Radek D wrote:

[...]

Najpierw odpowiedz na wszystkie zadane pytania odno¶nie reszty "gratów" i może znajdzie się jaki¶ kompromis. Na razie IMO za mało danych.

--

Data: 2016-02-02 22:11:51
Autor: nadir
MoBo + CPU do 550zł - co ?
W dniu 2016-02-02 o 20:50, Radek D pisze:
[...]

Zauważalnie to pojęcie względne, ale ja bym postawił na Intel Pentium G3450 lub G3460, na morelach chodz± w cenie około 300zł. Możliwe że gdzie¶ indziej jeszcze taniej?
Do tego płyta w/g uznania i będzie Pan zadowolony.

MoBo + CPU do 550zł - co ?