MoBo + CPU do 550zł - co ?

Data: 2016-02-01 15:15:03
Autor: Michal Lukasik
MoBo + CPU do 550zł - co ?
On 31/01/2016 11:08, Radek D wrote:

Trochę jestem obecnie do tyłu i przeraziła mnie ilość CPU dostępnych na
rynku - kiedyś było łatwiej - brało się Pentium z jak najwyższym
taktowaniem ;-)

To dlaczego poprzednio wybór padł na AMD-A4? ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-02-01 17:55:48
Autor: zhbick
MoBo + CPU do 550zł - co ?

Użytkownik "Michal Lukasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n8nspr$tll$1@news.mixmin.net...

To dlaczego poprzednio wybór padł na AMD-A4? ;D

Pewnie dlatego, że to rozwojowa platforma :D

Data: 2016-02-02 14:16:08
Autor: Michal Lukasik
MoBo + CPU do 550zł - co ?
On 01/02/2016 16:55, zhbick wrote:

Pewnie dlatego, że to rozwojowa platforma :D

:D
Szału nie ma, ale AFAIR kilka dni temu była odpowiedź jaki CPU w to włożyć by było lepiej. Inna historia, że to relatywnie droga opcja (kupując poza Polską dałoby się trochę taniej).
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-02-01 23:24:36
Autor: Radek D
MoBo + CPU do 550zł - co ?
W dniu 2016-02-01 o 16:15, Michal Lukasik pisze:
[...]

Dlaczego A4 był wcześniej - nie wiem akurat tego kompa nie składałem.
Wiem że GHz - to nie wszystko - dlatego pytam na grupie.
Problemem jest budżet i to, że PC ma być do wszystkiego.

Wybór już padł na X4 860K - w single core wolniejszy od Pentium G4500,
ale AMD lepiej radzi sobie w zadaniach wielordzeniowych.
Reszta podzespołów (GPU, SSD) będzie wymieniane w następnej kolejności.

Data: 2016-02-02 14:24:36
Autor: Michal Lukasik
MoBo + CPU do 550zł - co ?
On 01/02/2016 22:24, Radek D wrote:

Wybór już padł na X4 860K - w single core wolniejszy od Pentium G4500,
ale AMD lepiej radzi sobie w zadaniach wielordzeniowych.
Reszta podzespołów (GPU, SSD) będzie wymieniane w następnej kolejności.

A może lepiej zacząć od dodania RAM? ;D
Zacznij może od podania pełnej konfiguracji tego co jest z akcentem na płytę główną (nie podałeś tak istotnych danych nawet poprzednim wątku, gdzie pytałeś o CPU). Informacja jaka "buda" i zasilacz (moc, wiek) też na pewno nie zaszkodzi.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-02-02 21:06:08
Autor: Radek D
MoBo + CPU do 550zł - co ?
A może lepiej zacząć od dodania RAM? ;D
RAM mogę dołożyć zawsze i trwa to 2 minutki.
A na kompie padł system więc to dobry moment by wymienić MoBo i CPU.
To dla tego nie pytałem o inne podzespoły - ich wymiana nie wpływa
na zainstalowany system.

Zacznij może od podania pełnej konfiguracji tego co jest z akcentem na
płytę główną (nie podałeś tak istotnych danych nawet poprzednim wątku,
gdzie pytałeś o CPU).
Model obecnie posiadanej płyty nie ma za bardzo znaczenie i tak nie da się włożyć w nią CPU, który byłby znacząco szybszy - a wydanie na stary procek 200-300zł (po tyle są na Allegro) by zyskać 10% mocy nie ma sensu.

Informacja jaka "buda" i zasilacz (moc, wiek) też
na pewno nie zaszkodzi.
Buda to jakiś najtańszy ATX Midi-tower ale to praktycznie nie ma znaczenia.
  O zasilaczu nie wspominam bo nadal ma spory zapas mocy.

Pytam tylko o procka bo do porównywarki wydajności to sobie sam mogę wrzucić dane modele.
Bardziej interesowały mnie doznania empiryczne na danych konfiguracjach.
2 rdzenie szybsze Vs. 4 wolniejsze

Data: 2016-02-02 21:44:50
Autor: Michal Lukasik
MoBo + CPU do 550zł - co ?
On 02/02/2016 20:06, Radek D wrote:

RAM mogę dołożyć zawsze i trwa to 2 minutki.

No ale jak na starcie RAMu jest za mało to wymiana reszty jest bez sensu. No i skąd te wszystkie pytania na grupie o wybór RAM? - najwyraźniej nie jest to takie proste jak sugerujesz.
Ponadto, zanim ktoś doradzi MB warto byłoby wiedzieć jaki RAM już masz - no chyba, że nowy RAM też uwzględniasz w tym "szczupłym" budżecie?

A na kompie padł system więc to dobry moment by wymienić MoBo i CPU.
To dla tego nie pytałem o inne podzespoły - ich wymiana nie wpływa
na zainstalowany system.

BTW. O jakim systemie mówimy?

Model obecnie posiadanej płyty nie ma za bardzo znaczenie i tak nie da
się włożyć w nią CPU, który byłby znacząco szybszy - a wydanie na stary
procek 200-300zł (po tyle są na Allegro) by zyskać 10% mocy nie ma sensu.

Pozwól to ocenić innym i konkretnie odpowiadaj na pytania.

Buda to jakiś najtańszy ATX Midi-tower ale to praktycznie nie ma znaczenia.

"Rozmiar ma znaczenie." :D

  O zasilaczu nie wspominam bo nadal ma spory zapas mocy.

Ale zdajesz sobie sprawę, że z jego wiekiem spada jego sprawność?
Nie zaszkodziłoby zajrzeć do niego, odkurzyć i sprawdzić stan "elektrolitów" zanim orzekniesz, że "da radę".

Pytam tylko o procka bo do porównywarki wydajności to sobie sam mogę
wrzucić dane modele.
Bardziej interesowały mnie doznania empiryczne na danych konfiguracjach.
2 rdzenie szybsze Vs. 4 wolniejsze

To cholernie zależy od zastosowań i samego softu.
--

MoBo + CPU do 550zł - co ?