Mobbing?

Data: 2012-11-30 13:29:28
Autor: Ariusz
Mobbing?
Moja znajoma pracuje w firmie gdzie ludzi traktuj膮 wyj膮tkowo 藕le.

W zasadzie firma zatrudnia sporo os贸b (ponad 50) ale wi臋kszo艣膰 jest/by艂a do nie dawna na umowach nak艂adczych (nie wiem jak jest teraz dok艂adnie bo ostatnio by艂a kontrola z PIPu).

Nie do艣膰, 偶e kierownik firmy odnosi si臋 do pracownic wulgarnie z pogard膮 i po chamsku to jeszcze pracownice czuj膮 si臋 zastraszone przez pracodawc臋. S艂ynne: NA PANI MIEJSCE CZEKA 20 INNYCH OS脫B...

Sprawa wygl膮da tak, 偶e pracodawca pokaza艂 kilka razy kto tu rz膮dzi. Np. po d艂u偶szym chorobowym od razu zwalnia osob臋 z pracy (2 przypadki).

Jeden znany mi przypadek to: Pracownica chcia艂 urlop bo jej c贸rka sz艂a na operacj臋 do szpitala - urlopu pracodawca nie udzieli艂 kwituj膮c spraw臋 - MNIE PANI DZIECI NIE INTERESUJ膭. Pracownica posz艂a wi臋c na chorobowe, a po powrocie od razu zosta艂a zwolniona.

Inny - posz艂a dziewczyna na chorobowe, a po - kiedy chcia艂a wzi膮膰 urlop na rehabilitacj臋 oczywi艣cie nie dosta艂a jak powiedzia艂a, 偶e w takim uk艂adzie musi p贸j艣膰 na chorobowe bo nie da rady pracowa膰 to us艂ysza艂a od szefa: CHYBA PANI NIE CHCE U NAS PRACOWA膯

Sprawa urlop贸w: nie ma czego艣 takiego jak plan urlop贸w czy urlop na 偶膮danie. Przychodzi pracownica do szefa prosi o urlop na dany termin, a ten da lub nie - najcz臋艣ciej nie daje. Za to potrafi przyj艣膰 pracodawca do pracownicy i powiedzie膰: OD JUTRA IDZIE PANI NA 2 TYGODNIE URLOPU.

Pracownice boj膮 si臋 odezwa膰 i "postawi膰" szefowi. Boj膮 si臋 o swoje stanowiska - czy to jest Mobbing. Jak temu zaradzi膰.

Ariusz

Data: 2012-11-30 07:47:20
Autor: witek
Mobbing?
Ariusz wrote:
Jak temu zaradzi膰.

zwolnic sie i poszukac sobie innej pracy.

Data: 2012-11-30 14:55:06
Autor: RadoslawF
Mobbing?
Dnia 2012-11-30 14:47, U縴tkownik witek napisa:

Jak temu zaradzi.

zwolnic sie i poszukac sobie innej pracy.

Dobre i skuteczne, w du縴m mie禼ie, w ma硑m ju nie bardzo.

Pozdrawiam

Data: 2012-11-30 15:07:38
Autor: Tomasz Kaczanowski
Mobbing?
W dniu 2012-11-30 14:55, RadoslawF pisze:
Dnia 2012-11-30 14:47, U縴tkownik witek napisa:

Jak temu zaradzi.

zwolnic sie i poszukac sobie innej pracy.

Dobre i skuteczne, w du縴m mie禼ie, w ma硑m ju nie bardzo.

Niestety - w ma硑m inne sie nie sprawdzi. Innej skutecznej rady nie ma. Ma硂 prawdopodobne, aby szefowi zmieni si charakter, a jesli si nie zmieni, to b阣zie tak traktowa pracownik體 zawsze.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-11-30 16:25:48
Autor: identyfikator: 20040501
Mobbing?
g艂upota, lepiej zapisac si臋 do PO...

Data: 2012-11-30 16:26:38
Autor: identyfikator: 20040501
Mobbing?
a tak powa偶niej to jak macie tak odpisywa膰 to lepiej wcale nie piszcie... po co mle膰 j臋zorem takie kretynizmy...

Data: 2012-11-30 10:35:38
Autor: witek
Mobbing?
identyfikator: 20040501 wrote:
a tak powa偶niej to jak macie tak odpisywa膰 to lepiej wcale nie
piszcie... po co mle膰 j臋zorem takie kretynizmy...

czemu sie do wlasnych rad nie stosujesz?

Data: 2012-11-30 20:05:41
Autor: identyfikator: 20040501
Mobbing?
fakt sory

Data: 2012-11-30 16:41:43
Autor: spp
Mobbing?

a tak powa偶niej to jak macie tak odpisywa膰 to lepiej wcale nie
piszcie... po co mle膰 j臋zorem takie kretynizmy...

"> g艂upota, lepiej zapisac si臋 do PO..."

Ot贸偶 to. Tylko czemu sam si臋 do tej rady nie stosujesz?

--
spp

Data: 2012-11-30 22:29:02
Autor: KRZYZAK
Mobbing?
Dnia Fri, 30 Nov 2012 07:47:20 -0600, witek napisa(a):

zwolnic sie i poszukac sobie innej pracy.

To pan kierownik powinien wylecie z roboty i szukac pracy.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-12-01 03:57:42
Autor: witek
Mobbing?
KRZYZAK wrote:
Dnia Fri, 30 Nov 2012 07:47:20 -0600, witek napisa(a):

zwolnic sie i poszukac sobie innej pracy.

To pan kierownik powinien wylecie z roboty i szukac pracy.

to go wyrzuc.

Data: 2012-12-01 23:22:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Mobbing?
On Fri, 30 Nov 2012, KRZYZAK wrote:

Dnia Fri, 30 Nov 2012 07:47:20 -0600, witek napisa(a):

zwolnic sie i poszukac sobie innej pracy.

To pan kierownik powinien wylecie z roboty i szukac pracy.

  W samo sedno trafi砮.
  W tym problem - ma硂 takich, kt髍zy kierownik體 wyrzucaj.
  Napisz tak uczciwie: czy swoich wyrzucasz?
  Celem wyja秐ienia: ja nie wyrzucam. Bo nie zatrudniam.
  Nie tylko kierownik體, ale nikogo.
  I w tym ca硑 problem (縠 nie ma ch阾nych do zatrudniania).
  DG OF jakby co (ja). Nie, nie "samozatrudniony" w formie
ukrytej umowy o prac, w 縜dnym razie, tak dla jasno禼i.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-07 19:26:26
Autor: m4rkiz
Mobbing?
"KRZYZAK" <krzyzak@krzyzak.pl> wrote in message news:fokl0plsstp$.3x5j66yny7e5.dlg40tude.net...
zwolnic sie i poszukac sobie innej pracy.
To pan kierownik powinien wylecie z roboty i szukac pracy.

widocznie wlasciciel\e bardziej jest zainteresowani zyskiem ktory kierownik
zapewnia firmie niz morale pracownikow... firma nie powstala po to zeby
pracownicy mieli sie dobrze tylko po to zeby wlasciciel zarobil

a to ze na srednio wymagajacych stanowiskach (zakladam ze nie chodzi
tu o firme 'konserwatorow powierzchni plaskich' ani o instytut badan
kosmicznych) pracuja ludzie ktorzy nie potrafia sie zebrac i doprowadzic
do wywalenia powszechnie nielubianego szefa tez nie wystawia im
specjalnie dobrego swiadectwa w kategoriach samoocena, 'niezastapienie'
czy zaradnosc zyciowa...

oczywiscie zakladajac ze faktycznie te 50+ osob cierpi a nie sa to wymysly
pracowniczki 'sprytnej inaczej'

Data: 2012-12-08 18:56:27
Autor: KRZYZAK
Mobbing?
Dnia Fri, 7 Dec 2012 19:26:26 -0000, m4rkiz napisa(a):

widocznie wlasciciel\e bardziej jest zainteresowani zyskiem ktory kierownik
zapewnia firmie niz morale pracownikow... firma nie powstala po to zeby
pracownicy mieli sie dobrze tylko po to zeby wlasciciel zarobil

Najcz甓ciej jak pracownicy maj dobrze, to firma wi阠ej zarabia. Wzajemny
szacunek potrafi zdzia砤 wi阠ej ni premia.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-12-11 06:23:40
Autor: t
Mobbing?
KRZYZAK wrote:

Najcz臋艣ciej jak pracownicy maj膮 dobrze, to firma wi臋cej zarabia.
Wzajemny szacunek potrafi zdzia艂a膰 wi臋cej ni偶 premia.

Zazwyczaj najlepiej dzia艂a metoda kija i marchewki. Jak nie ma kija, to wszyscy si臋 opierdalaj膮. Tutaj mo偶e chodzi膰 w艂a艣nie o kij na dwie leniwe pracownice, kt贸re ci膮gle "choruj膮". Kiepski pracownik nie powinien mie膰 dobrze, bo to demoralizuje innych -- po co maj膮 si臋 stara膰, skoro ten co robi 3x mniej ma tak samo? P贸ki co, znamy relacj臋 jednej ze stron.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-11-30 14:25:15
Autor: JK
Mobbing?
W dniu 2012-11-30 13:29, Ariusz pisze:

Pracownice boj si odezwa i "postawi"
szefowi. Boj si o swoje stanowiska - czy to
jest Mobbing. Jak temu zaradzi.

To nie jest mobbing. Ale IMHO jest to 砤manie Kodeksu Pracy.

Dwa cytaty:

Art. 943 KP, 2
"Mobbing oznacza dzia砤nia lub zachowania
dotycz眂e pracownika lub skierowane
przeciwko pracownikowi, polegaj眂e na
uporczywym i d硊gotrwa硑m n阫aniu lub
zastraszaniu pracownika, wywo硊j眂e u niego
zani縪n ocen przydatno禼i zawodowej,
powoduj眂e lub maj眂e na celu poni縠nie lub
o秏ieszenie pracownika, izolowanie go lub
wyeliminowanie z zespo硊 wsp蟪pracownik體."

"By zidentyfikowa dzia砤nia sprawcy przemocy jako mobbing, powinny by spe硁ione dwa, bardzo istotne warunki:
- Czas trwania zachowa (pr骻 czasowy wg przyj阾ych definicji wynosi minimum 6 miesi阠y)
- Cz阺to舵 wyst阷owania (co najmniej raz w tygodniu)"

JK

Data: 2012-12-01 10:34:00
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Mobbing?
Dnia Fri, 30 Nov 2012 13:29:28 +0100, Ariusz napisa(a):

Moja znajoma pracuje w firmie gdzie ludzi traktuj wyj眛kowo 糽e.

Zalezy czy kierownik ma nad sob jakiego dyrektora, prezesa czy kogo.
Zazwyczaj tego prezesa nie interesuj szeregowi pracownicy, ale rozlicza
kierownika z wynik體.
Strajku nie polecam, ale jesli solidarnie wszyscy z硂縜 wypowiedzenia w tym
samym czasie, to wtedy kierownik troche si zastanowi, bo jako rozliczany z
wyniku, przekalkuluje 縠 zanim nowo zatrudnieni b阣a wydajni, to wyniki
spadn, nie ma si硑.

Mobbing trzeba dokumentowa. To mo縠 nie by 砤twe, ale inaczej si nie da.

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/Piotrkow/

Data: 2012-12-01 11:38:08
Autor: t
Mobbing?
Ariusz wrote:

Moja znajoma pracuje w firmie gdzie ludzi traktuj膮 wyj膮tkowo 藕le.

To jest opinia Twojej znajomej, a rzeczywisto艣膰 mo偶e by膰 zgo艂a inna...

Nie do艣膰, 偶e kierownik firmy odnosi si臋 do pracownic wulgarnie z pogard膮
i po chamsku

Czyli konkretnie jak?

to jeszcze pracownice czuj膮 si臋 zastraszone przez
pracodawc臋. S艂ynne: NA PANI MIEJSCE CZEKA 20 INNYCH OS脫B...

Mo偶e to po prostu stwierdzenie faktu?

[...]

I bardzo s艂usznie, powinien jeszcze poinformowa膰 kogo trzeba o wy艂udzonym chorobowym.

[...]

J.w.

Sprawa urlop贸w: nie ma czego艣 takiego jak plan urlop贸w czy urlop na
偶膮danie. Przychodzi pracownica do szefa prosi o urlop na dany termin, a
ten da lub nie - najcz臋艣ciej nie daje.

Ma takie prawo.

Pracownice boj膮 si臋 odezwa膰 i "postawi膰" szefowi. Boj膮 si臋 o swoje
stanowiska

Z tego co opisujesz, to problem sprowadza si臋 do braku mo偶liwo艣ci brania urlop贸w w dowolnie wybranej chwili. Dramat.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-12-01 13:13:18
Autor: KRZYZAK
Mobbing?
Dnia Sat, 1 Dec 2012 11:38:08 +0000 (UTC), t慰 napisa艂(a):

Sprawa urlop贸w: nie ma czego艣 takiego jak plan urlop贸w czy urlop na
偶膮danie. Przychodzi pracownica do szefa prosi o urlop na dany termin, a
ten da lub nie - najcz臋艣ciej nie daje.

Ma takie prawo.

Pracownik ma prawo do czterech dni urlopu na 偶膮danie. Nie trzeba nikogo
prosi膰, wystarczy zg艂osi膰.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-12-11 06:24:58
Autor: t
Mobbing?
KRZYZAK wrote:

Pracownik ma prawo do czterech dni urlopu na 偶膮danie. Nie trzeba nikogo
prosi膰, wystarczy zg艂osi膰.

ZTCP by艂y jakie艣 wyj膮tki.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-12-01 15:27:14
Autor: m
Mobbing?
W dniu 01.12.2012 12:38, t慰 pisze:
> [...]
>a po powrocie od razu zosta艂a zwolniona.
I bardzo s艂usznie, powinien jeszcze poinformowa膰 kogo trzeba o wy艂udzonym

Dlaczego wy艂udzonym? Czy przypadkiem nie nale偶y si臋 chorobowe tak偶e wtedy kiedy dzieci choruj膮 i trzeba si臋 nimi opiekowa膰?

p. m.

Data: 2012-12-01 20:13:34
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Mobbing?
Dnia Sat, 01 Dec 2012 15:27:14 +0100, m napisa(a):

Dlaczego wy硊dzonym? Czy przypadkiem nie nale縴 si chorobowe tak縠 wtedy kiedy dzieci choruj i trzeba si nimi opiekowa?

p. m.

nalezy si na dziecko kt髍e nie uko馽zy硂 ile tam lat, nie wiem ile i nie
mo縠 takiego chorobowego wzi辨 i ojciec i matka, o秝iadczenia trzeba pisa

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/Kielce/slides/foto_Kielce_110.php

Data: 2012-12-01 21:14:23
Autor: spp
Mobbing?
W dniu 2012-12-01 20:13, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) pisze:
[...]

" W przepisach prawa pracy brak jest wyznaczonego okresu maksymalnego przebywania na zwolnieniu lekarskim, kt髍e wystawiane jest pracownikowi-rodzicowi w celu sprawowania opieki nad chorym dzieckiem. Wskaza wi阠 nale縴 na przepisy ustawy o 秝iadczeniach pieni昕nych z ubezpieczenia spo砮cznego w razie choroby i macierzy駍twa z 25.06.1999 roku (Dz. U.2010 nr 77 poz. 512). Zgodnie z art. 33 wy縠j wymienionej ustawy zasi砮k opieku馽zy przys硊guje przez okres zwolnienia od wykonywania pracy z powodu konieczno禼i osobistego sprawowania opieki, nie d硊縠j jednak ni przez okres 60 dni w roku kalendarzowym, je縠li opieka sprawowana jest nad:

1) dzieckiem w wieku do uko馽zenia 8 lat w przypadku:

[ tu s warunki]

2) chorym dzieckiem w wieku do uko馽zenia 14 lat;

Zatem ustawa przewiduje, i pracownik mo縠 przebywa na zwolnieniu lekarskim udzielonym w celu sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem z prawem do zasi砶u opieku馽zego do 60 dni kalendarzowym w roku, w wysoko禼i 80 proc. wynagrodzenia....
Zatem okres 60 dni jest limitem wyznaczonym przez ustaw, do kt髍ego mo縩a przebywa na przedmiotowym zwolnieniu i pobiera z tego tytu硊 zasi砮k. Za dalszy okres zasi砮k nie przys硊guje."

Acha - i do tego jeszcze dwa dni z art. 188 KP. ;)

Ca砶iem nie糽e. :)

--
spp

Data: 2012-12-11 06:25:49
Autor: t
Mobbing?
m wrote:

> [...]

Dlaczego wy艂udzonym? Czy przypadkiem nie nale偶y si臋 chorobowe tak偶e
wtedy kiedy dzieci choruj膮 i trzeba si臋 nimi opiekowa膰?

Pacjentami w szpitalu opiekuj膮 si臋 lekarze i piel臋gniarki.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-12-10 11:45:58
Autor: PesTYcyD
Mobbing?
Jak jest tylu pracownik體 niech za硂勘 zwi眤ek. Gdzie tam by硂 info, 縠 nawet przy 秏ieciowych umowach mo縩a. Niech si skontaktuj z jakim du縴m zwi眤kiem aby uzyska info np Solidarno舵 czy inne tego typu wytwory.

Mobbing?