Mobbing?

Data: 2012-12-01 11:38:08
Autor: t
Mobbing?
Ariusz wrote:

Moja znajoma pracuje w firmie gdzie ludzi traktują wyjątkowo źle.

To jest opinia Twojej znajomej, a rzeczywistość może być zgoła inna...

Nie dość, że kierownik firmy odnosi się do pracownic wulgarnie z pogardą
i po chamsku

Czyli konkretnie jak?

to jeszcze pracownice czują się zastraszone przez
pracodawcę. Słynne: NA PANI MIEJSCE CZEKA 20 INNYCH OSÓB...

Może to po prostu stwierdzenie faktu?

Jeden znany mi przypadek to: Pracownica chciał urlop bo jej córka szła
na operację do szpitala - urlopu pracodawca nie udzielił kwitując sprawę
- MNIE PANI DZIECI NIE INTERESUJĄ. Pracownica poszła więc na chorobowe,
a po powrocie od razu została zwolniona.

I bardzo słusznie, powinien jeszcze poinformować kogo trzeba o wyłudzonym chorobowym.

Inny - poszła dziewczyna na chorobowe, a po - kiedy chciała wziąć urlop
na rehabilitację oczywiście nie dostała jak powiedziała, że w takim
układzie musi pójść na chorobowe bo nie da rady pracować to usłyszała od
szefa: CHYBA PANI NIE CHCE U NAS PRACOWAĆ

J.w.

Sprawa urlopów: nie ma czegoś takiego jak plan urlopów czy urlop na
żądanie. Przychodzi pracownica do szefa prosi o urlop na dany termin, a
ten da lub nie - najczęściej nie daje.

Ma takie prawo.

Pracownice boją się odezwać i "postawić" szefowi. Boją się o swoje
stanowiska

Z tego co opisujesz, to problem sprowadza się do braku możliwości brania urlopów w dowolnie wybranej chwili. Dramat.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-12-01 13:13:18
Autor: KRZYZAK
Mobbing?
Dnia Sat, 1 Dec 2012 11:38:08 +0000 (UTC), tο napisał(a):

Sprawa urlopów: nie ma czegoś takiego jak plan urlopów czy urlop na
żądanie. Przychodzi pracownica do szefa prosi o urlop na dany termin, a
ten da lub nie - najczęściej nie daje.

Ma takie prawo.

Pracownik ma prawo do czterech dni urlopu na żądanie. Nie trzeba nikogo
prosić, wystarczy zgłosić.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-12-11 06:24:58
Autor: t
Mobbing?
KRZYZAK wrote:

Pracownik ma prawo do czterech dni urlopu na żądanie. Nie trzeba nikogo
prosić, wystarczy zgłosić.

ZTCP były jakieś wyjątki.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-12-01 15:27:14
Autor: m
Mobbing?
W dniu 01.12.2012 12:38, tο pisze:
> [...]
>a po powrocie od razu została zwolniona.
I bardzo słusznie, powinien jeszcze poinformować kogo trzeba o wyłudzonym

Dlaczego wyłudzonym? Czy przypadkiem nie należy się chorobowe także wtedy kiedy dzieci chorują i trzeba się nimi opiekować?

p. m.

Data: 2012-12-01 20:13:34
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Mobbing?
Dnia Sat, 01 Dec 2012 15:27:14 +0100, m napisa(a):

Dlaczego wyudzonym? Czy przypadkiem nie naley si chorobowe take wtedy kiedy dzieci choruj i trzeba si nimi opiekowa?

p. m.

nalezy si na dziecko ktre nie ukoczyo ile tam lat, nie wiem ile i nie
moe takiego chorobowego wzi i ojciec i matka, owiadczenia trzeba pisa

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/Kielce/slides/foto_Kielce_110.php

Data: 2012-12-01 21:14:23
Autor: spp
Mobbing?
W dniu 2012-12-01 20:13, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) pisze:
[...]

" W przepisach prawa pracy brak jest wyznaczonego okresu maksymalnego przebywania na zwolnieniu lekarskim, ktre wystawiane jest pracownikowi-rodzicowi w celu sprawowania opieki nad chorym dzieckiem. Wskaza wic naley na przepisy ustawy o wiadczeniach pieninych z ubezpieczenia spoecznego w razie choroby i macierzystwa z 25.06.1999 roku (Dz. U.2010 nr 77 poz. 512). Zgodnie z art. 33 wyej wymienionej ustawy zasiek opiekuczy przysuguje przez okres zwolnienia od wykonywania pracy z powodu koniecznoci osobistego sprawowania opieki, nie duej jednak ni przez okres 60 dni w roku kalendarzowym, jeeli opieka sprawowana jest nad:

1) dzieckiem w wieku do ukoczenia 8 lat w przypadku:

[ tu s warunki]

2) chorym dzieckiem w wieku do ukoczenia 14 lat;

Zatem ustawa przewiduje, i pracownik moe przebywa na zwolnieniu lekarskim udzielonym w celu sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem z prawem do zasiku opiekuczego do 60 dni kalendarzowym w roku, w wysokoci 80 proc. wynagrodzenia....
Zatem okres 60 dni jest limitem wyznaczonym przez ustaw, do ktrego mona przebywa na przedmiotowym zwolnieniu i pobiera z tego tytuu zasiek. Za dalszy okres zasiek nie przysuguje."

Acha - i do tego jeszcze dwa dni z art. 188 KP. ;)

Cakiem niele. :)

--
spp

Data: 2012-12-11 06:25:49
Autor: t
Mobbing?
m wrote:

> [...]

Dlaczego wyłudzonym? Czy przypadkiem nie należy się chorobowe także
wtedy kiedy dzieci chorują i trzeba się nimi opiekować?

Pacjentami w szpitalu opiekują się lekarze i pielęgniarki.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Mobbing?