Mobilny Internet na próbę?

Data: 2010-07-30 06:02:11
Autor: Dummy
Mobilny Internet na próbę?
Chcę korzystać z mobilnego Internetu głównie w paru miejscach.
Przed zainwestowaniem w modem USB i wybraniem operatora
chcę sprawdzić czy i jak to będzie działało w tych właśnie miejscach.
Jakie są możliwości wykonania takich prób?
Może ktoś ma już doświadczenie w tej sprawie i mógłby coś doradzić?

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

Data: 2010-07-30 10:12:57
Autor: Piotr M
Mobilny Internet na próbę?
Dnia 30-07-2010 o 06:02:11 Dummy <dummy@dummy.com.pl> napisał(a):

[...]

Kupić różne startery, podłączyć swoją komórkę bez simlocka do lapka i  pobawić się w tych różnych miejscach?

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-07-30 10:58:57
Autor: Kotlet wołowy
Mobilny Internet na próbę?
internet przez komórke chodzi bardziej stabilnie i szybciej niz przez modem usb, tak przynjamniej jest w moim przypadku w przypadku modemu zte mf626.

Z tego co sie orientuje w orange istnieje mozliwosc wziecia internetu na probe

--
Ja wiem czego potrzebujesz ....
http://programdofakturowania.info.pl

Data: 2010-07-30 14:03:59
Autor: ALEX
Mobilny Internet na pr�b�?
W dniu 30-07-10 10:58, Kotlet wo�owy pisze:
internet przez kom�rke chodzi bardziej stabilnie i szybciej niz przez modem
usb, tak przynjamniej jest w moim przypadku w przypadku modemu zte mf626.

Z tego co sie orientuje w orange istnieje mozliwosc wziecia internetu na
probe

W Play takĹźe.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-30 14:19:32
Autor: Dummy
Mobilny Internet na próbę?
[...]

Może to jest metoda pod warunkiem, że wyniki prób uzyskane przy pomocy
komórki jako modemu byłyby takie same jak w przypadku prób z modemem
USB. Nie wiem czy można mieć taką pewność, a co za tym idzie czy można
z takich prób z komórką wyciągnąć prawidłowe wnioski co do używania
modemu USB.

Z drugiej strony okazuje się, że próba z modemem USB z salonu jest droga.
Na przykład takie wypożyczenie w Orange kosztuje ponad 60 zł. To nie jest
kaucja tylko koszt, bezzwrotny.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-30 14:58:49
Autor: Kotlet mielony
Mobilny Internet na próbę?

Użytkownik "Dummy" <dummy@dummy.com.pl> napisał w wiadomości news:4c52c355$0$17096$65785112news.neostrada.pl...
[...]

a na ile czasu wypozyczaja ?

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/ - rewelacja !
http://programdofakturowania.info.pl/

Data: 2010-07-30 15:04:47
Autor: Dummy
Mobilny Internet na próbę?
[...]

Podobno na 3 tygodnie. Jest to informacja uzyskana drogą telefoniczną.
Z doświadczenia wiem, że trzeba ją potwierdzić, bo bywa różnie.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-30 20:55:44
Autor: Piotr M
Mobilny Internet na próbę?
Dnia 30-07-2010 o 14:19:32 Dummy <dummy@dummy.com.pl> napisał(a):

Może to jest metoda pod warunkiem, że wyniki prób uzyskane przy pomocy
komórki jako modemu byłyby takie same jak w przypadku prób z modemem
USB.

A jakie wyniki prób masz na myśli?

Nie wiem czy można mieć taką pewność, a co za tym idzie czy można
z takich prób z komórką wyciągnąć prawidłowe wnioski co do używania
modemu USB.

A jakich wniosków będziesz szukał?

Data: 2010-07-30 22:57:31
Autor: Dummy
Mobilny Internet na próbę?
[...]

Było w newsie rozpoczynającym wątek:
"chcę sprawdzić czy i jak to będzie działało w tych właśnie miejscach".

Moje wątpliwości potwierdza wypowiedź Kotleta mielonego:
"internet przez komórke chodzi bardziej stabilnie i szybciej niz przez modem
usb, tak przynjamniej jest w moim przypadku w przypadku modemu zte mf626"
chociaż wydawało mi się, że będzie raczej odwrotnie.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-31 00:14:24
Autor: Piotr M
Mobilny Internet na próbę?
Dnia 30-07-2010 o 22:57:31 Dummy <dummy@dummy.com.pl> napisał(a):

[...]

Ty chcesz korzystać z internetu czy otwierasz teoretyczny temat badawczy  :) A jak ma działać. Podłącz się do netu i zobaczysz a nie, już dawno bym  na Twoim miejscu sprawdził który operator ma lepszy zasięg w Twoim domu.  Podłącza się przez jednego,
później przez drugiego itd. Czego oczekujesz, że ludzie Ci powiedzą jak  chodzi Ci internet w Twoim domu? I nie odpowiadaj tylko się wreszcie  podłącz :)

Data: 2010-07-31 00:24:42
Autor: Dummy
Mobilny Internet na próbę?
"chcę sprawdzić czy i jak to będzie działało w tych właśnie miejscach".

Ty chcesz korzystać z internetu czy otwierasz teoretyczny temat badawczy
Chcę korzystać z Internetu mobilnego w konkretnych miejscach,
w sąsiedztwie których są BTSy wszystkich popularnych operatorów.
Nie wynika jednak z tego, że sygnał musi być dobry, chociażby
ze wzglę na grubość murów, które podobno mają istotny wpływ.
Dlatego chcę to wpierw wypróbować.
Modem i ewentualnie inny sprzęt wymieniony w tym wątku jest na tyle drogi,
że nie mogę eksperymentować na zasadzie kupowania i próbowania
kolejnych rozwiazań.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-31 00:49:46
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Mobilny Internet na próbę?
On 07/31/2010 12:24 AM, Dummy wrote:
[...]

Straaaaszne koszty. Trzy startery...
A modem jak mieszkasz w cywilizowanym miejscu to Ci ktoś pozyczyć może po prostu...

M.

Data: 2010-07-31 08:02:40
Autor: Jakub Danecki
Mobilny Internet na próbę?
"Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" wrote:
Straaaaszne koszty. Trzy startery...

No z 15 PLN w sumie to będzie kosztowało...

A modem jak mieszkasz w cywilizowanym miejscu to Ci ktoś pozyczyć
moĹźe po prostu...

Dokładnie. A można zastosować po porstu telefon na upartego. Modemy
mają zwykle większą czułość niż telefony.

Jakub

Data: 2010-07-31 10:47:51
Autor: Piotr M
Mobilny Internet na próbę?
Dnia 31-07-2010 o 10:02:40 Jakub Danecki <jak_wytnijto@danecki.net>  napisał(a):

[...]

Autor wątku ma z tym problem (i z tymi 15zł też) bo jego proces badawczy  już nie będzie zgodny :) Ale dyskutowac można.

Ja to nie wiem, przecież wystarczy sprawdzić który op ma najlepszy zasięg  (zwyczajnie, komórką i taki starter kupić. Eh, ale przecież jest to bardzo  trudne i ryzykowne zadanie...

Data: 2010-07-31 12:40:16
Autor: Dummy
Mobilny Internet na próbę?
Straaaaszne koszty. Trzy startery...

A modem mam ukraść?

Autor wątku ma z tym problem (i z tymi 15zł też)

Na jakiej podstawie twierdzisz, że mam problem z kupnem starterów?

Nikt z moich znajomych nie używa modemu, a wydanie 61 zł tylko za próby
z jednym z operatorów, czyli z 3 lub 4 operatorami byłaby wielokrotność
tej kwoty, to juz jest problem. Dla Ciebie nie?

Data: 2010-07-31 13:46:20
Autor: ALEX
Mobilny Internet na próbę?
W dniu 31-07-10 12:40, Dummy pisze:
[...]

A te 61zł to wziąłeś z czego?

--
ALEX Alpha

Data: 2010-07-31 13:49:21
Autor: Liwiusz
Mobilny Internet na próbę?
ALEX pisze:
[...]

   W orange jest na przykład opłata za włączenie usługi - 59zl.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-31 13:58:05
Autor: ALEX
Mobilny Internet na próbę?
W dniu 31-07-10 13:49, Liwiusz pisze:

[...]

No tak, zapomniałem że wielu opom sporo brakuje do Play :-/

--
ALEX Alpha

Data: 2010-07-31 14:10:43
Autor: Liwiusz
Mobilny Internet na próbę?
ALEX pisze:
[...]

   Tam też jest przecież opłata aktywacyjna, np. w ofercie 2gb - 59zł.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-31 16:44:18
Autor: ALEX
Mobilny Internet na próbę?
W dniu 31-07-10 14:10, Liwiusz pisze:

[...]

Na próbę na tydzień? Żarty sobie stroisz :-/ W POnK tydzień jest gratis.

--
ALEX Alpha

Data: 2010-07-31 16:52:02
Autor: Liwiusz
Mobilny Internet na próbę?
ALEX pisze:
[...]

   Na kartę? I można po tygodniu oddać modem?

--
Liwiusz

Data: 2010-07-31 17:05:36
Autor: ALEX
Mobilny Internet na próbę?
W dniu 31-07-10 16:52, Liwiusz pisze:

[...]

Tak opowiadała babka w punkcie obsługi, zwracasz po tygodniu bez problemu. W sumie na starcie dają 1GB na tydzień, więc to chyba to jest do przeszastania. Nie sprawdzałem organoleptycznie bo mam swój modem.

--
ALEX Alpha

Data: 2010-07-31 17:11:16
Autor: Liwiusz
Mobilny Internet na próbę?
ALEX pisze:
[...]

   "Każdy z zestawów Play Online na kartę możesz testować bez ryzyka przez okres 7 dni od daty zakupu.  Jeżeli uznasz, że oferta nie spełnia Twoich oczekiwań, możesz zwrócić Zestaw w punkcie sprzedaży, w którym dokonałeś zakupu. My oddamy Ci pieniądze za zakup Zestawu potrącając przy tym kwotę 50 zł z tytułu korzystania z modemu. "

--
Liwiusz

Data: 2010-08-01 11:02:20
Autor: ALEX
Mobilny Internet na próbę?
W dniu 31-07-10 17:11, Liwiusz pisze:

[...]

Czyli standardowa procedura: naopowiadać bajek, a potem walić klienta w zad :-(

--
ALEX Alpha

Data: 2010-07-31 14:14:40
Autor: Jacek Czerwinski
Mobilny Internet na próbę?
W dniu 2010-07-31 13:58, ALEX pisze:
W dniu 31-07-10 13:49, Liwiusz pisze:

No tak, zapomniałem że wielu opom sporo brakuje do Play :-/
Playowi akurat sporo brakuje w uslugach internetowych na wielu obszarach Polski.  Jak się podciagnie, byc moze nie bedzie tak cenowo elastyczny.

Data: 2010-07-31 16:45:52
Autor: ALEX
Mobilny Internet na próbę?
W dniu 31-07-10 14:14, Jacek Czerwinski pisze:
[...]

A to już nie mój problem.

  Jak się podciagnie, byc moze nie bedzie tak cenowo elastyczny.

Może będzie, może nie. Bawisz się w wizjonerstwo jak iJasiek?

--
ALEX Alpha

Data: 2010-07-31 16:37:42
Autor: Jakub Danecki
Mobilny Internet na próbę?
Liwiusz wrote:
> A te 61zł to wziąłeś z czego?
  W orange jest na przykład opłata za włączenie usługi - 59zl.

Od kiedy płaci się za podłączenie prepaida do sieci? Taki play fresh za
piątaka wymaga jakiejś aktywacji?

Jakub

Data: 2010-07-31 18:47:07
Autor: Liwiusz
Mobilny Internet na próbę?
Jakub Danecki pisze:
Liwiusz wrote:
A te 61zł to wziąłeś z czego?
  W orange jest na przykład opłata za włączenie usługi - 59zl.

Od kiedy płaci się za podłączenie prepaida do sieci? Taki play fresh za
piątaka wymaga jakiejś aktywacji?

   Kolega chciał mieć coś na próbę łącznie z modemem.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-31 20:24:10
Autor: Jakub Danecki
Mobilny Internet na próbę?
Liwiusz wrote:
> Od kiedy płaci się za podłączenie prepaida do sieci? Taki play fresh
> za piątaka wymaga jakiejś aktywacji?
  Kolega chciał mieć coś na próbę łącznie z modemem.

Ale ja proponowałem prepaida głosowego z funkcjami dostępu do netu, a w
roli modemu użycie telefonu, jak nikt nie ma modemu do wypożyczenia.

Jakub

Data: 2010-08-01 10:28:23
Autor: Tomaszek
Mobilny Internet na próbę?
W dniu 2010-07-31 13:49, Liwiusz pisze:
W orange jest na przykład opłata za włączenie usługi - 59zl.

Starter Oragne Go ( 5zł ) i sms o zmianie taryfy internetową....

Data: 2010-08-01 11:58:20
Autor: Jakub Danecki
Mobilny Internet na próbę?
Tomaszek wrote:
> W orange jest na przykład opłata za włączenie usługi - 59zl.
Starter Oragne Go ( 5zł ) i sms o zmianie taryfy internetową....

Że ci się chciało tłumaczyć :)

Jakub

Data: 2010-07-31 16:37:03
Autor: Jakub Danecki
Mobilny Internet na próbę?
Dummy wrote:
A modem mam ukraść?

A czytałeś to co ja napisałem? Nie chce mi się potwarzać, bo chyba piszę
za małymi literami.

> Autor wątku ma z tym problem (i z tymi 15zł też)
Na jakiej podstawie twierdzisz, że mam problem z kupnem starterów?

Bo nie przyjąłeś tego jako rozwiązania?

Nikt z moich znajomych nie używa modemu, a wydanie 61 zł tylko za próby
z jednym z operatorów, czyli z 3 lub 4 operatorami byłaby wielokrotność
tej kwoty, to juz jest problem. Dla Ciebie nie?

Tak... tośmy się nie dogadali...

Jakub

Data: 2010-07-31 18:50:44
Autor: Piotr M
Mobilny Internet na próbę?
Dnia 31-07-2010 o 12:40:16 Dummy <dummy@dummy.com.pl> napisał(a):

[...]

A co się uparłeś na ten modem? Chyba lubisz sam sobie generować problemy i  trudności do rozwiązywania.

Testuj na komórce.

Data: 2010-08-01 09:51:47
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Mobilny Internet na próbę?
On 07/31/2010 12:40 PM, Dummy wrote:
Straaaaszne koszty. Trzy startery...

A modem mam ukraść?

Ja tam bym napisał że potzrebuję i gdzie mieszkam. W przypadku innych rzeczy działało, może by sie dobra dusza z modemem znalazła...

M.

Data: 2010-08-01 09:58:09
Autor: Kotlet wołowy
Mobilny Internet na próbę?
witam ponownie!
Musze skorygowac mojego posta. WIdze ze w mojej okolicy niedawno musieli postawic drugi nadajnik (sopot) ,
jezeli moc sygnalu byla na poziomie 10/99 to polaczenie bylo zrywane, zmienialo sie na edge itp, teraz jest 20/99 i przez ten modem usb internet smiga az milo.

pozdrawiam

Mobilny Internet na próbę?