Moc PS3

Data: 2009-08-03 13:16:15
Autor: kamil
Moc PS3
Data: 2009-08-03 14:36:21
Autor: domin
Moc PS3
kamil pisze:
http://www.tomsguide.com/us/rage-ps3-xbox-id-carmack,news-4349.html

nie rozchodzi sie tu o moc ps3, bo ta napewno jest wieksza od xboxa lecz bardziej o problemy w programowaniu, zrobic gre na pleya jest o wiele trudniej niz na x'a/PC jak twierdza deweloperzy, sony zalozylo 10letni plan zycia konsoli nie nie podpowiada jak robic na nia gry, stad czeste problemy z optymalizacja gier multiplatformowych

Data: 2009-08-03 18:26:35
Autor: Mithos
Moc PS3
domin pisze:
[...]

Mega bzdura z tą większa mocą PS3. To tak jakby w bolidzie F1 wstawić ograniczenie do 200km/h ale chwalić się "mocą", której nikt nigdy nie wykorzysta (dokładnie tak jest z PS3). To już lepiej mieć normalne coupe (x360), gdzie niby mistyczna moc jest słabsza ale v max = 250 km/h.

Od jakiegoś czasu mam i gram tylko na PS3 i nie zauważałem aby konsola miała choć odrobinę więcej mocy i aby cokolwiek działało lepiej niż na 360, za to masa jest rzeczy denerwujących (instalacja np. w takim MGS4, nie dosyć, że pierwsza trwa 20 minut, to pomiędzy poszczególnymi aktami również mamy przymusową przerwę na siusiu i herbatkę). Oczywiście z pewnych względów PS3 pasuje mi bardziej (BD, bezgłośny napęd, jakość wykonania) ale BŁAGAM nie dorabiajcie ideologi o "super niewykorzystanej mocy", bo jest jedna wielka BZDURA. Gdyby ta moc była to by już ktoś ją odkrył.

--
Mithos

Data: 2009-08-03 19:34:08
Autor: PW
Moc PS3
Mithos pisze:
> [...]
miała choć odrobinę więcej mocy i aby cokolwiek działało lepiej niż na 360, za to masa jest rzeczy denerwujących (instalacja np. w takim MGS4, nie dosyć, że pierwsza trwa 20 minut, to pomiędzy poszczególnymi aktami również mamy przymusową przerwę na siusiu i herbatkę). Oczywiście z pewnych względów PS3 pasuje mi bardziej (BD, bezgłośny napęd, jakość wykonania) ale BŁAGAM nie dorabiajcie ideologi o "super niewykorzystanej mocy", bo jest jedna wielka BZDURA. Gdyby ta moc była to by już ktoś ją odkrył.

Jest właśnie odkrywana przy tworzeniu Uncharted 2 i Killzone 3 ;)

--
PW

Data: 2009-08-03 20:49:56
Autor: Mithos
Moc PS3
PW pisze:
Jest właśnie odkrywana przy tworzeniu Uncharted 2 i Killzone 3 ;)

Może niech najpierw te gry wyjdą. Na PS2 długo nie było nic co przebiłoby GT 3, FF X czy Tekken'a 4, Ratchet'a, Sly Racoon'a. A przecież gry te wyszły całkiem na początku życia konsoli.

Oczywiście, że kolejny części mogą być ładniejsze ale szoku raczej bym się nie spodziewał.

Zresztą ja aktualnie gram w RE 5, które graficznie jest piękne :)

--
Mithos

Data: 2009-08-03 19:57:24
Autor: domin
Moc PS3
) ale BŁAGAM nie dorabiajcie ideologi o "super niewykorzystanej
mocy", bo jest jedna wielka BZDURA. Gdyby ta moc była to by już ktoś ją odkrył.

nie pisze o super duper niewiadomo czym tylko o rzeczywiscie silniejszym procesorze, ktory siedzi w tej maszynce, nowe gry robione strikte pod ps3 wygladaja naprawde oszalamiajaco, wlasnie dobrym przykladem moze byc uncharted 2, nie widzialem jeszcze produkcji na xboxa z tak piekna grafika, a moze malo widzialem? jak znasz podaj tytul

ogolnie rzecz biorac zachowanie sony i wypowiedzi co do kwestii "tajmniczej mocy" sa dla mnie smieszne :) chociazby slynny tekst: nie oceniajce nas teraz, ocencie nas za 10lat

Data: 2009-08-03 20:53:10
Autor: Mithos
Moc PS3
domin pisze:
[...]

Nowe gry wyglądają super ale już obecne tytuły także. Szoku nie będzie.

ogolnie rzecz biorac zachowanie sony i wypowiedzi co do kwestii "tajmniczej mocy" sa dla mnie smieszne :) chociazby slynny tekst: nie oceniajce nas teraz, ocencie nas za 10lat

Dla mnie może żyć i te 10 lat, bo kolejna generacja dużo ładniejsza nie będzie (przejście w FULL HD to będzie mało ewolucja, przejście SD > HD to była rewolucja), a obawiam się, że przyniesie masę syfu (np. cyfrowa dystrybucja na potęgę, płacenie za jakieś dodatki, które powinny być w wersji podstawowej jak np. zakończenie w Prince of Persia, gry cyfrwe droższe niż pudełkowe itp. itd.), który testowany jest w obecnej generacji.

--
Mithos

Data: 2009-08-04 09:07:42
Autor: kamil
Moc PS3

"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:h57bn0$pu1$1news.onet.pl...

[...]

Ja jednak mam cicha nadzieje w rewolucje w fizyce gier i otwartosci swiata. Od 30 lat robimy dokladnie to samo w kazdej grze - szukamy klucza do drzwi. A ja bardzo chcialbym moc pojsc kilka ulic dalej na plac budowy, pozyczyc palnik acetylenowy i wypalic w nich dziure po prostu. Ewentualnie z bagaznika wyjac linke holownicza, doczepic prowizoryczny hak i po drzewie wejsc przez okno na pietrze.

Za 50 lat moze, na szczescie papierowe RPG jeszcze nie umarly. ;-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-04 12:28:51
Autor: domin
Moc PS3

[...]

zgadzam sie z toba, nie podobaja mi sie marketingowe zabiegi w takim stylu, sam tez wole pudelkowe gry, wkoncu jak bede chcial to moge je odsprzedac czy cos i ladniej wygladaja na pulce :)

mysle, ze w kolejnej generacji mozemy sie takze spodziewac gier 3D, cos ostatnio czytalem o niejakim Avatarze? ciekawy pomysl, pisali jednak, ze trzeba bedzie miec jakis kosmos tv i xboxa z hdmi, ja np takiej wersji konsoli nie mam :( a jesli polacza takie efekty z natalem czy rozdzkami od sony to kto wie co z tego wyjdzie

Data: 2009-08-04 12:37:53
Autor: kamil
Moc PS3

"domin" <domin@master.pl> wrote in message news:h592gr$p8i$1ns.master.pl...

[...]

Problem w tym, ze im gry bardziej staraja sie udawac prawdziwy swiat, tym slabsza z nich przyjemnosc.

Grajac w Another World, Mario, nowe Gears of War czy inne Final Fantasy wchlania mnie swiat zupelnie obcy, ktorego nie znam i to jest wlasnie w nim interesujace.

Rozmawiajac z wirtualnym kolega na ekranie jedyne co widze to jego niedostatki jako "prawdziwej" postaci, ktora nieudolnie stara sie byc.

Kiedy chce postrzelac, poskakac po grzybkach i pozwiedzac uklad sloneczny, wlaczam gre, niczego innego nie mam. Ale kiedy mam ochote pobiegac po realistycznie wygladajacym lesie, biore namiot i grilla do bagaznika zamiast brandzlowac sie patchami do obliviona, ktore ani troche nie przyblizaja go do rzeczywistosci.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-04 16:06:35
Autor: MrJiNks
Moc PS3
kamil pisze:

[...]

True, true... Mi generuje questy ostatnio żona, a nawet teść - więc aktualnie gram w boba budowniczego, chociaż dzisiaj ujebałem się w palca, więc to będzie powiedzmy Theme Hospital. Ale jakoś exp powoli
idzie i nie mogę znaleźć żadnych itemów na drodze. Znów z mobów nie
bardzo coś chce wypaść.

JiNx

Data: 2009-08-05 13:38:48
Autor: kamil
Moc PS3

"MrJiNks" <mrjinks@blabla.com> wrote in message news:h59fs5$fe2$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Mamy podobnie, dodaj do tego jeszcze dziecko w wersji alpha 1.5 dumnie powtarzajace nazwy kolorow, a naprade nie pojme po co komu dyskusje o pogodzie z kolega w xboxie.. Gdyby tak jeszcze zimne piwo potrafil z DVD wysunac, ale tak to... ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-04 09:09:17
Autor: kamil
Moc PS3

"domin" <domin@master.pl> wrote in message news:h56ljv$r21$1ns.master.pl...
kamil pisze:
[...]

Podobno Kaska z maturalnej jest swietna w lozku. Znaczy podobno, bo tak twierdzi, ale nikomu jeszcze tego nie pokazala.Jasio chodzi z nia juz 10 lat i ma nadzieje, ze po slubie nie okaze sie ze w balona go zrobila.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-04 12:48:25
Autor: domin
Moc PS3

[...]

taa i co to ma wspolnego z tym co napisalem?

Data: 2009-08-04 18:00:39
Autor: Artur Bross
Moc PS3

A.D. 2009-08-04 10.09, w h58qbf$qqe$1@inews.gazeta.pl, "kamil"
<kamil@spamwon.com> napisal/a:

[...]

Brawo! :-) Dokladnie tak mozna opisac sytuacje... :-P

Dla niedowiarkow; w 94-95 roku, kiedy ukazalo sie PlayStation Jeden, ze tak
powiem, rynek gier, a raczej konsol byl ogromny, jesli idzie o ilosc roznych
systemow. Nie bede wyliczal, ale bylo ponad 10 roznych konsol. Takie np.
Atari, chwalilo sie, ze ma jedyna w owym czasie konsole 64-bitowa, co mialo
dac do wiwatu wszystkim konkurentom - oczywiscie nie dalo.

Kiedy w kilka miesiecy po premierze Atari, ukazalo sie PS One, caly swiat
zrozumial na czym stoi technika konkurencji i wszyscy zgodnie wybrali SONY,
bo sprzet byl najlepszy - nawet golym okiem. Co dziwne PS One bylo "tylko"
32-bitowe...

To co zobaczylismy w 95 roku na pierwszym PlayStation, nie odbiegalo zbytnio
jakoscia od tego co robiono pod koniec cyklu zycia konsoli. WipeOut byl
swietny - zarowno pierwszy jak i ostatni - roznicy miedzy nimi nie bylo
wielkiej - slowem: gry na PS3, pisane za jakis czas, nie beda duzo lepsze od
tych jakie widzimy dzisiaj.

Nalezy pogodzic sie z tym jak jest - nikt wiecej z PS3 nie wykrzesi - gry
beda z pewnoscia lepsze/ladniejsze - konsola pozostanie ta sama, az do
nastepnej generacji.

A klotnie o to co jest lepsze, 360 czy PS3 sa i beda jak swiat stary. Moim
zdaniem, konsole sa "identyczne", z ta tylko roznica, ze MS swietnie radzi
sobie z odbieraniem rynku gier SONY i dzieki swojej niskiej cenie zdobywa
ogromne ilosci zwolennikow.

Chcesz grac? Graj na 360. Chcesz grac, robic inne rzeczy i chwalic sie, ze
masz "najlepsza" konsole na swiecie? Bierz PS3...

:-)

Data: 2009-08-05 04:02:05
Autor: sialala
Moc PS3
On Aug 4, 5:00 pm, Artur Bross <go_...@hotmail.com> wrote:

[...]

tak sobie czytam i na mysl mi przychodzi Burnout 1 i Burnout 3... GTA
III i GTA San Andreas... TimeSplitters 1 i Black

nie mowie, ze w tej generacji tez tak musi byc - ale tez nie musi byc
tak, ze cala moc, jaka oferuje dany sprzet uda sie odkryc juz w 3im
roku danej platformy na rynku. pozyjemy - zobaczymy.

Data: 2009-08-05 12:16:24
Autor: kamil
Moc PS3

"sialala" <mariuszborkiet@gmail.com> wrote in message news:791a14e1-5a60-4b05-b950-f971c21ecba9c29g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Podales tytuly, ktore wyciagaly wiecej z kazdej konsoli, wiec to nie jest zadna zaleta PS2. Burnout 1 i B3 na X-klocku tez sporo sie roznily.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-05 13:12:30
Autor: Artur Bross
Moc PS3

A.D. 2009-08-05 13.02, w
791a14e1-5a60-4b05-b950-f971c21ecba9@c29g2000yqd.googlegroups.com, "sialala"
<mariuszborkiet@gmail.com> napisal/a:

[...]

Zgoda; roznica miedzy TimeSplitters i BLACK jest ogromna, ale GranTurismo 3
pokazalo na dziendobry na co stac PS2 i pozniej nikt juz tego nie pobil.

Data: 2009-08-05 17:46:49
Autor: KAM_
Moc PS3
Artur Bross pisze:

Zgoda; roznica miedzy TimeSplitters i BLACK jest ogromna, ale GranTurismo 3
pokazalo na dziendobry na co stac PS2 i pozniej nikt juz tego nie pobil.

GT4 nie pobiło?...

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-08-05 21:50:52
Autor: Mithos
Moc PS3
KAM_ pisze:
GT4 nie pobiło?...

GT3 wywołało opad szczęki. GT4 kilka lat później już nic nie wywołało, bo od GT3 może i było ładniejsze ale upływ czasu zrobił swoje.

--
Mithos

Data: 2009-08-05 23:57:36
Autor: Artur Bross
Moc PS3

A.D. 2009-08-05 17.46, w h5c9hg$2gi$2@inews.gazeta.pl, "KAM_"
<karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> napisal/a:

Artur Bross pisze:

Zgoda; roznica miedzy TimeSplitters i BLACK jest ogromna, ale GranTurismo 3
pokazalo na dziendobry na co stac PS2 i pozniej nikt juz tego nie pobil.

GT4 nie pobiło?...

No co Ty... Ta gra miala wiecej samochodow, kilka dodanych tras, duzo
brzydsze meny i nie roznila sie wlasciwie niczym... Zreszta, taki RidgeRacer
na PS One - ukazalo sie chyba z 6 wersji, czy kolejne byly lepsze od tej
pierwszej? Nie.

Data: 2009-08-07 07:14:11
Autor: KAM_
Moc PS3
Artur Bross pisze:

[...]

Dużo gram w GT, spędziłem wiele godzin przy GT3 i GT4 i po prostu chyba sobie żarty stroisz. :) Ale dyskusja była o oprawie - różnica w grafice jest widoczna na pierwszy rzut oka. Czwórka wygląda o wiele lepiej i jest tak samo płynna.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-08-07 01:09:33
Autor: sialala
Moc PS3
On Aug 7, 6:14 am, KAM_ <karp...@wp.pl.SRAMNASPAM> wrote:
Artur Bross pisze:

> [...]

sobie żarty stroisz. :) Ale dyskusja była o oprawie - różnica w grafice
jest widoczna na pierwszy rzut oka. Czwórka wygląda o wiele lepiej i

plus "nieco" lepsza fizyka w 4-ce. nie jest to moze poziom Forzy z
XBoxa1, ale jednak na PS2 to najwyzsza polka.

Data: 2009-08-03 14:45:10
Autor: PW
Moc PS3
kamil pisze:
http://www.tomsguide.com/us/rage-ps3-xbox-id-carmack,news-4349.html

Jest ogromna! Oczywiście dzięki blurej ;)

Carmak co chwile gada (lub media wyrywaja z kontekstu albo tak sobie interpretują) pierdoły...

--
PW

Data: 2009-08-04 09:05:38
Autor: kamil
Moc PS3

"PW" <pewu@anty.konto.pl> wrote in message news:h56m4m$jv6$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:
http://www.tomsguide.com/us/rage-ps3-xbox-id-carmack,news-4349.html

Jest ogromna! Oczywiście dzięki blurej ;)

Carmak co chwile gada (lub media wyrywaja z kontekstu albo tak sobie interpretują) pierdoły...

Bo przeciez Carmak to lama, nie to co chlopaki z polskiego internetu. Zdzichu nawet kalkulator w turbo pascalu na informatyce napisal, wiec wie co mowi! :D

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-04 14:39:45
Autor: PW
Moc PS3
kamil pisze:
[...]

Carmak to nawet do pięt nie dorasta Zdzichowi :D
Tylko Zdzichu umie wbić jedynke w taterce, a nie tam jakieś ferrari czy inne lamborgini ;)

--
PW

Data: 2009-08-04 18:52:33
Autor: Piotr Kompa
Moc PS3
kamil wrote:

Bo przeciez Carmak to lama, nie to co chlopaki z polskiego internetu.

Mniej więcej ;) swego czasu Carmack będąc guru gier, kodowania itd. twierdził, że Dooma na Amidze nie da się zrobić ze względów technologicznych, architektury, wydajności itp.
Tymczasem po uwolnieniu kodu zaroiło się zarówno od portów Dooma jak i Quake, które śmigały w najlepsze :) więc IMHO jego sądy (zwłaszcza w temacie innych platform) należy traktować z pewną rezerwą.

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

Data: 2009-08-05 08:44:56
Autor: Robin
Moc PS3
Witam :)

Użytkownik "Piotr Kompa" <p.kompaFOO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h59oqt$bjc$1news.wp.pl...

[...]

Smigaly w najlepsze? A na jakich modelach Amigi? Carmack wypowiadal sie w kontekscie A500/600/1200, gdy te krolowaly na rynku gier. To, ze po upadku Commodore'a i zaprzestaniu produkcji ceny sprzetu spadly na tyle, ze nagle ludzi zaczelo byc stac na karty turbo i 'duze' modele Amigi (3000 i 4000) ma sie nijak do jego wypowiedzi.

Robin

Data: 2009-08-05 09:32:58
Autor: Paweł Tyll
Moc PS3
On Wed, 05 Aug 2009 08:44:56 +0200, Robin <robin@mago.pl> wrote:
[...]
Na A1200 spokojnie odpalało się Alien Breed 3D czy Nemac IV, na A500 zaś  chodziła rodzima produkcja zwąca się Cytadela. Jednocześnie TwĂłj tekst o  staniu ludzi ma się nijak do rzeczywistości, gdyĹź dowolny pecet ktĂłry był  w stanie odpalić dooma kosztował w tamtych czasach zawsze więcej niĹź Ami z  dowolnym zestawem szrotu przyspieszającego. Pecet był w tamtych czasach  średnią maszynką do grania, nawet super froga z trudem dawał radę  scrollować, gdy A500 ogarniała to w najlepsze (no bo w końcu doom to  jedyna wykładania nadawania się komputera do grania, nie?) - dodatkowo  cóś, co odróşniało go od dzisiejszego klocka to wyĹźsza cena. Czemu dziś  uĹźywamy pecetĂłw a nie Amig wszelkiej maści moĹźe wynikać z wielu rzeczy i  niestety juĹź się nie dowiemy zmiana ktĂłrej z nich przyniosłaby oczekiwany  rezultat ;). Na pewno nie pomagało to, Ĺźe ludzie wiedzieli, Ĺźe jak mają  386SX to sobie nie pograją i trzeba zrobić z tego 486DX2 albo Pentium, nie  wiedzieli zaś, Ĺźe do A1200 moĹźna wsadzić jakieś karty graficzne czy  dołoĹźyć więcej RAMu, przez co i wsparcie ze strony softu było dla takich  rzeczy znikome - Amigi przewaĹźały na świecie w konfiguracji bazowej, dla  pecetĂłw zaś konfiguracja bazowa była pojęciem abstrakcyjnym. Jeszcze  dochodził aspekt bycia komputerem - Amiga, mimo takich samych lub lepszych  moĹźliwości w zakresie zastosowań biurowo-uĹźytkowych, była postrzegana jako  zabawka, zaś pecet ktĂłrego się nie spotykało juĹź bez dysku i windowsĂłw na  dobre zdominował te zastosowania.

Data: 2009-08-05 11:36:14
Autor: MrJiNks
Moc PS3
Paweł Tyll pisze:

i 4000) ma sie nijak do jego wypowiedzi.
Na A1200 spokojnie odpalało się Alien Breed 3D czy Nemac IV, na A500 zaś chodziła rodzima produkcja zwąca się Cytadela.

Miałem oprócz c64 i a500, i ta cytadela działała w oknie rozmiarach banera jakies 5 fps:). Tak to wyglądało na a500.

JiNx

Data: 2009-08-05 12:07:30
Autor: Paweł Tyll
Moc PS3
On Wed, 05 Aug 2009 11:36:14 +0200, MrJiNks <mrjinks@blabla.com> wrote:
Miałem oprĂłcz c64 i a500, i ta cytadela działała w oknie rozmiarach  banera jakies 5 fps:). Tak to wyglądało na a500.
Nie przesadzaj, była to w pełni grywalna gierka jak na tamte czasy i na  moĹźliwości komputera w ktĂłrym CPU było taktowane zegarem o częstotliwości  7 MHz i ktĂłry wszelkie dane zaczytywał z dyskietek ;p

Data: 2009-08-05 12:48:55
Autor: Artur Bross
Moc PS3

A.D. 2009-08-05 12.07, w op.ux6o2so2dpn5qi@ofca, "Paweł Tyll"

[...]
możliwości komputera w którym CPU było taktowane zegarem o częstotliwości
7 MHz i który wszelkie dane zaczytywał z dyskietek ;p

Co Wy mi tutaj? ;-)

Granie w Doom stalo sie dopiero mozliwe za sprawa 32-bitowego sprzetu.
Wszelkiego rodzaju gry <dumopodobne> nijak maja sie do wymagan, jakie
stawial Doom za czasow swojego panowania. Ta gra, byla wtedy wymiernikiem
jakosci/szybkosci sprzetu i zadna Amiga (domowa) nie byla w stanie tego
ruszyc.

Ostatecznie, najlepsza wersja pierwszej czesci Doom ukazala sie, o ironio
losu, na PlayStation.

Data: 2009-08-05 17:41:55
Autor: KAM_
Moc PS3
Artur Bross pisze:

[...]

Hmm, to ciekawe, bo ja na swojej A1240/40 Dooma odpalałem.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-08-07 13:01:29
Autor: kamil
Moc PS3

"KAM_" <karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> wrote in message news:h5c989$2gi$1inews.gazeta.pl...
Artur Bross pisze:

[...]

Win XP na 486 i 64MB RAMu tez da sie "odpalic"...

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-12 12:26:26
Autor: KAM_
Moc PS3
kamil pisze:
"KAM_" <karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> wrote in message

Hmm, to ciekawe, bo ja na swojej A1240/40 Dooma odpalałem.

Win XP na 486 i 64MB RAMu tez da sie "odpalic"...

A da się grać?

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-08-12 11:49:29
Autor: kamil
Moc PS3

"KAM_" <karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> wrote in message news:h5u5co$hai$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:
"KAM_" <karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> wrote in message

Hmm, to ciekawe, bo ja na swojej A1240/40 Dooma odpalałem.

Win XP na 486 i 64MB RAMu tez da sie "odpalic"...

A da się grać?

Pewnie tak samo, jak w Dooma na golej A1200, ktora za zasow 486 niektorzy mieli. ;-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-05 16:02:39
Autor: MrJiNks
Moc PS3
Paweł Tyll pisze:
On Wed, 05 Aug 2009 11:36:14 +0200, MrJiNks <mrjinks@blabla.com> wrote:
Miałem oprócz c64 i a500, i ta cytadela działała w oknie rozmiarach banera jakies 5 fps:). Tak to wyglądało na a500.
Nie przesadzaj, była to w pełni grywalna gierka jak na tamte czasy i na możliwości komputera w którym CPU było taktowane zegarem o częstotliwości 7 MHz i który wszelkie dane zaczytywał z dyskietek ;p

Pewnie, ze w pełni grywalna, tylko działała właśnie jakieś 5-7fps:).
Pamiętam to dobrze bo miałem porównanie do np. wolfensteina :F, który
na 386 dx działał zajebiście:).

JiNx

Data: 2009-08-05 12:14:59
Autor: kamil
Moc PS3

"Pawel Tyll" <p@wytnij.75.pl> wrote in message news:op.ux6hw8btdpn5qiofca...
[...]
Na A1200 spokojnie odpalalo sie Alien Breed 3D czy Nemac IV, na A500 zas chodzila rodzima produkcja zwaca sie Cytadela. Jednoczesnie Twój tekst o

Jaki frame rate? Jaka rozdzielczosc (okna gry, nie calego ekranu:)?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/de/Doom_ingame_1.png
http://www.lemonamiga.com/games/screenshots/full/alien_breed_3d_02.png

Nawet 87% gospodyn z Gdanska potrafi dostrzec roznice...

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-05 21:10:01
Autor: Piotr Kompa
Moc PS3
Robin wrote:

[...]

Doom na A1200/060 na pewno, bo grałem :) a chyba wystarczało 040.
Natomiast Quake (z tego co pamiętam) faktycznie działał na 060 dość ślamazarnie, ale na PPC 603/604 całkiem przyzwoicie. Sprawdzałem jakiś wczesny port bez doczytywanej muzyki, być może później pojawiły się bardziej dopracowane wersje.

Przy czym zwracam uwagę, że chodzi tu o kwestię uruchomienia i bezproblemowej gry na rzekomo niemożliwej platformie sprzętowej, a nie przerzucania się fpsami i rozdzielczościami ;)

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

Data: 2009-08-06 12:02:13
Autor: Robin
Moc PS3
Witam :)

Użytkownik "Piotr Kompa" <p.kompaFOO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5cl8k$1ap$1news.wp.pl...

[...]

Byles uprzejmy wyciac z mojego postu wszystko to, co obalalo Twoj powyzszy tekst. Nie chce mi sie powtarzac.

Przy czym zwracam uwagę, że chodzi tu o kwestię uruchomienia i bezproblemowej gry na rzekomo niemożliwej platformie sprzętowej, a nie przerzucania się fpsami i rozdzielczościami ;)

Widocznie Carmack mial wyzsze standardy dot. 'bezproblemowej gry'.

Robin

Data: 2009-08-06 17:31:13
Autor: Piotr Kompa
Moc PS3
Robin wrote:
[...]

Zostawiłem fragment, do którego się odnosiłem. Sednem jest tu kwestia, że "koleś twierdzi że nie zadziała, pomimo że jednak działa". I właśnie to wg mnie czyni jego wiarygodność raczej umiarkowaną. No chyba że faktycznie mówił właśnie o tych modelach i bez żadnych rozszerzeń, a ja nie doczytałem - wtedy zwracam honor.

Natomiast tłumaczenia płynące w kierunku
"nie działa na najsłabszej wersji to nie działa w ogóle", albo
"nie działa z wysokimi detalami to nie działa w ogóle" i podobne piętrzenie dodatkowych warunków wydaje mi się odwracaniem kota ogonem.

Ale nie zamierzam przekonywać do swojego zdania ;)

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

Data: 2009-08-21 01:06:16
Autor: Etilis
Moc PS3
Piotr Kompa pisze:
Robin wrote:
[...]

Ta, przeciez na PC tez bylo modne podawanie rozmiarow
pikseli (2x1,2x2 - bosh, co to bylo w ogole ? :D)
I tak, taka Cytadela, Monster,Ubek, Alien Breed nawet baaardzo
przypominaly Doom :D
Daj spokoj, Carmack mial racje, na zwyklych Ami to conajwyzej
gry pokroju Wolfensteina wychodzily, a dzialaly jak na 286 Wolf
wlasnie.

Ale rozentuzjazmowany amigowiec pewno przy okazji Death Mask juz
sie podniecal ze DA SIE! :D

Data: 2009-08-07 13:07:41
Autor: kamil
Moc PS3

"Piotr Kompa" <p.kompaFOO@wp.pl> wrote in message news:h5cl8k$1ap$1news.wp.pl...
Robin wrote:

[...]

Ile kosztowal wtedy zestaw A1200 z HDD + 060 w porownaniu do 386, na ktorym Doom dzialal pieknie bez problemow? Ile czasu minelo, zanim doom pojawil sie na tej Amidze?

Piszesz bzdury porownywalne z obalaniem twierdzenia "w dooma nie mozna pograc na telefonie komorkowym" z czasow krolowania Nokii 3310 mowiac, ze "na moim iPhone dziala".

Przy czym zwracam uwagę, że chodzi tu o kwestię uruchomienia i bezproblemowej gry na rzekomo niemożliwej platformie sprzętowej, a nie przerzucania się fpsami i rozdzielczościami ;)

FPSy i rodzielczosc maja znaczenie kolosalne moj drogi. Chyba, ze granie z pixelami 2x2 z plynnoscia 5fps uwazasz za rozrywke. ;-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-07 14:29:46
Autor: Robin
Moc PS3
Witam :)

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:h5h5ef$caa$1inews.gazeta.pl...

Piszesz bzdury porownywalne z obalaniem twierdzenia "w dooma nie mozna pograc na telefonie komorkowym" z czasow krolowania Nokii 3310 mowiac, ze "na moim iPhone dziala".

Daj spokoj... To juz padlo kilka razy, ale nie dociera ;)

Robin

Data: 2009-08-08 10:38:01
Autor: Piotr Kompa
[OT] Re: Moc PS3
kamil wrote:

Ile kosztowal wtedy zestaw A1200 z HDD + 060 w porownaniu do 386, na ktorym Doom dzialal pieknie bez problemow? Ile czasu minelo, zanim doom pojawil sie na tej Amidze?

Ceny sprzed 10 lat musiałbyś sobie wyguglać, bo niestety nie pamiętam. Ponieważ zarzucasz mnie konkretnymi pytaniami i twierdzisz, że piszę bzdury, poszukałem szczegółów, aby nie opierać się tylko na "wydaje mi się":

Wymagania:
PC: 486, VGA, 8 MB RAM, DOS;
wersja na Amigę: procesor MC68020, 4 MB FAST RAM
http://pl.wikipedia.org/wiki/Doom

Doom exists in various versions for the Amiga computer. One of the most popular ports is ADoom [4]. This is a direct conversion from the ID Doom source code.
http://en.wikipedia.org/wiki/Versions_and_ports_of_Doom

ADoom  1.3
On 26th Dec 1997 I learnt that ID Software released the source code of
DOOM and made it available by ftp.  So I immediately downloaded it and
tried compiling it with SAS/C 6.58 for the Amiga.  This archive
represents my results after about *30 evenings and 6 days*.
(...)
You can run ADoom in higher display resolutions than 320x200.  For
examples, 320x256, 640x480 and 1024x768 all work.  *This is an
enhancement which is not available in the original PC DOOM*.  Low
detail mode (2x1), which can provide a significant speedup on 68030,
is also available.
(...)
REQUIREMENTS:
A 68020+ Amiga running at least OS 3.0, with at least about 4 Mb of
fastmem.
http://aminet.net/package/game/shoot/ADoom-1.3

Czyli z tego co znalazłem:
- Gra powstała w 1993, ale kod uwolniono dopiero w 1997.
- Port ADoom (wykonany stosunkowo szybko) działa na podstawowej wersji A1200 - bo dołożenie RAM nie traktuję jako turbo.
- Wymagania są chyba niższe (020 + 4MB Fast vs. 486 + 8MB RAM)
- Obsługuje dodatkowe karty graficzne, szybsze procki i wspiera wyższe rozdzielczości niż oryginał.

Piszesz bzdury porownywalne z obalaniem twierdzenia "w dooma nie mozna pograc na telefonie komorkowym" z czasow krolowania Nokii 3310 mowiac, ze "na moim iPhone dziala".

Amiga 1200:
Release date October 1992
Discontinued 1996
http://en.wikipedia.org/wiki/Amiga_1200

Była na rynku w momencie wypuszczenia oryginalnego Dooma, więc jakie znowu iPhony i bzdury?

FPSy i rodzielczosc maja znaczenie kolosalne moj drogi. Chyba, ze granie z pixelami 2x2 z plynnoscia 5fps uwazasz za rozrywke. ;-)

Niestety FPSów nie porównam, więc możesz spokojnie twierdzić, że na 386 śmiga w pełnych detalach 800x600@30, a na A1200 wyłącznie piksele 2x2 w oknie wielkości znaczka pocztowego, odrysowujące się co kilka sekund, a grali w to wyłącznie masochiści ;)

Ale do pozostałych argumentów sądzę, że odniosłem się dość konkretnie.

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

Data: 2009-08-08 13:23:47
Autor: semprini
[OT] Re: Moc PS3
W dniu 2009-08-08 10:38, Piotr Kompa pisze:
[DOOM]
Wymagania:
PC: 486, VGA, 8 MB RAM, DOS;

Ekhem. Wersji amigowej nie znam, ale pecetowa NA BANK wymagała 4MB RAM. Pamiętam jak dzisiaj, jak wszyscy rozszerzali pamięć do tych magicznych czterech mega, żeby móc w Dooma i Mortala pograć.

--
semprini
gg: 1354806 | e-mail: pawel.lasecki na gmailu

Data: 2009-08-08 14:56:52
Autor: Goomich
[OT] Re: Moc PS3
You have one message from: Piotr Kompa <p.kompaFOO@wp.pl>

Wymagania:
PC: 486, VGA, 8 MB RAM, DOS;
wersja na Amigę: procesor MC68020, 4 MB FAST RAM
http://pl.wikipedia.org/wiki/Doom

Dlaczego wymagania na PC wziąłeś z polskiej, a całą resztę z angielskiej wiki?

http://en.wikipedia.org/wiki/Doom_(video_game)

System requirements 80386 class CPU, 4 MB RAM

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153

Data: 2009-08-08 18:59:45
Autor: Piotr Kompa
[OT] Re: Moc PS3
Goomich wrote:
[...]

W takim razie przepraszam za zmyłkę i uroczyście odszczekuję - w polskiej wersji było to porównane na wierzchu, a w angielskiej się nie dokopałem  - teraz widzę że jest na końcu tabelki. Mój błąd.

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

Data: 2009-08-09 03:36:55
Autor: sialala
Moc PS3
On Aug 8, 1:56 pm, Goomich <krzysztof.ferenc.usu...@interia.eu> wrote:
You have one message from: Piotr Kompa <p.kompa...@wp.pl>

> [...]

wiki?

http://en.wikipedia.org/wiki/Doom_(video_game)

System requirements     80386 class CPU, 4 MB RAM

wtrace sie, bo sam mialem 486DX4 120 4MB RAM, a znajomy mial 386DX40
4MB RAM.
u niego Doom byl grywalny w okienku zajmujacym 1/4 ekranu (ramki wokol
obrazka po srodku grubosci tego obrazka). na pelnym ekranie nawet w
detalach LOW byl zwyczajnie niegrywalny. moze gdyby wylaczyc dzwiek
czy cos, to by sie dalo grac - ale DOOM bez dzwieku to nie byla ta
sama gra.
u mnie dzialal dobrze na pelnym ekranie, chociaz po tym jak
przesiadlem sie na Pentiuma 120, to jednak roznica w plynnosci byla
zauwazalna. czyli obstawiam, ze nawet na 486DX4 120 DOOM w pelnych
detalach i na pelnym ekranie nie dzialal szybciej niz te 20-25 klatek/
sekunde.
to tak na temat wymagan sprzetowych gier na PC ;-)

Data: 2009-08-12 10:13:27
Autor: kamil
Moc PS3

"sialala" <mariuszborkiet@gmail.com> wrote in message news:40641638-13e6-47bf-82dc-d6be347ea759g6g2000vbr.googlegroups.com...
> [...]

detalach LOW byl zwyczajnie niegrywalny. moze gdyby wylaczyc dzwiek
czy cos, to by sie dalo grac - ale DOOM bez dzwieku to nie byla ta

-- -- -- -- -- -- -

Mialem 386 DX 40, 8MB i Sound Blastera Pro - dzialal plynnie na pelnym ekranie i z dzwiekiem.

A jak dzialal na Amidze, o ktorej caly czas tu mowa?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-12 11:15:15
Autor: sialala
Moc PS3
On Aug 12, 10:13 am, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:

Mialem 386 DX 40, 8MB i Sound Blastera Pro - dzialal plynnie na pelnym
ekranie i z dzwiekiem.

no to albo mamy BARDZO rozne wymagania co do "plynnosci", albo
dodatkowe 4MB RAM w 386 sprawialy, ze nagle stawala sie szybsza niz
486 ;-)
bo na 386DX 40 to plynniej dzialalo Rise of Triada (czy jakos tak),
ale nie Doom.

Data: 2009-08-13 09:32:02
Autor: kamil
Moc PS3

"sialala" <mariuszborkiet@gmail.com> wrote in message news:1ae2eb05-4605-4fc2-906e-cbcdaa908741j21g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- --

RoT wygladalo tak, ze na AT powinno bylo plynnie dzialac. ;)

Zauwaz, ze w czasach 386 nikt o grach w 60FPS nie slyszal, Doom dzialal mi wystarczajaco plynnie (moze zasluga przyzwoitej karty graficznej ktora mialem, nie wiem), a w porownaniu do zalosnych jednocyfrowych FPSow w Amigowych odpowiednikach z dwukrotnie wiekszymi pixelami i o polowe mniejszym ekranem - wrecz wysmienicie. Ale Amigowcom nie przetlumaczysz, ze ich komputer nadawal sie do platformowek, a nie 3D. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-13 02:56:17
Autor: sialala
Moc PS3
On Aug 13, 9:32 am, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:

RoT wygladalo tak, ze na AT powinno bylo plynnie dzialac. ;)

no nie no - nie przesadzajmy ;-)
no i to byla bodajze pierwsza gra, w ktorej mozna bylo patrzec gora/
dol (Duke Nukem wyszedl pozniej).

Zauwaz, ze w czasach 386 nikt o grach w 60FPS nie slyszal, Doom dzialal mi
wystarczajaco plynnie (moze zasluga przyzwoitej karty graficznej ktora
mialem, nie wiem),

wtedy karty graficzne AZ TAKIEJ roznicy nie robily. dopiero w wyzszych
rozdzielczosciach niz standardowa (320x240) mozna bylo cos odczuc -
dzieki temu zreszta Duke Nukem na moim Tridencie z 2MB pamieci dzialal
w 640x480 lepiej niz u kumpla z pentiumem ;-)

[...]

tez prawda - roznica w porownaniu z grami FPS na Amige byla na pewno
ogromna - ale to nie oznacza, ze mozna pisac, ze Doom dzialal na 386DX
plynnie ;-) dzialal moze wystarczajaco plynnie (pewnie tez dzieki
sterowaniu, ktore bylo zero-jedynkowe, mozliwosci rozgladania sie
jedynie na boki a nie gora/dol, itp itd.) zeby dawalo sie grac, ale
jednak roznica na kazdym jednym szybszym sprzecie byla bardzo widoczna.

Data: 2009-08-13 21:06:45
Autor: ___
Moc PS3
Dnia Thu, 13 Aug 2009 02:56:17 -0700 (PDT), sialala napisał(a):

[...]

Robily roznice, robily. Wysrarczylo, ze miales stara karte na zlaczu ISA i
mimo odpowiedniego procesora i pamieci Doom chodzil tragicznie. Karta
graficzna w pc zawsze miala znaczenie :]

Data: 2009-08-12 12:33:45
Autor: KAM_
Moc PS3
kamil pisze:

Mialem 386 DX 40, 8MB i Sound Blastera Pro - dzialal plynnie na pelnym ekranie i z dzwiekiem.

A jak dzialal na Amidze, o ktorej caly czas tu mowa?

A jakie były układy graficzne tego PC? Bo ty chyba zapominasz co na Amidze pozwoliło wyświetlić tego Dooma. Starusieńkie kości AGA. Na 040 grałem, więc było płynnie, ZTCP to z dźwiękiem, a jak wiesz w standardowej A1200 nie siedziały układy dźwiękowe pokroju SBPro, tylko czterokanałowa Paula.

Natomiast nie rozumiem do czego ta dyskusja ma w rezultacie doprowadzić. :)

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-08-12 11:51:02
Autor: kamil
Moc PS3

"KAM_" <karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> wrote in message news:h5u5qi$jdt$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:

[...]

Jakas zwykla VGA, diabli teraz wiedza.

Natomiast nie rozumiem do czego ta dyskusja ma w rezultacie doprowadzić. :)

Nie wiem, nie ja zaczalem. Po prostu posiadacze PS3 nie moga przelknac, ze wydali 50% wiecej na sprzet, ktory zadnej mitycznej ukrytej mocy nie ma i jedyne czym moga sie pochwalic to symulator kwiecistej laki dla 5-letnich dziewczynek. Dlatego czytam i pekam ze smiechu na widok argumentow o Doomach na amidze. :-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-12 13:46:45
Autor: KAM_
Moc PS3
kamil pisze:

[...]

Ale ja rozumiem te argumenty. Chodzi o to, że ze sprzętu można po wielu latach wycisnąć więcej niż np. jego twórcy się spodziewali. To się tyczy Amigi, to się tyczy PS2, tak samo będzie tyczyć się PS3... i X360 też zresztą. :) Zależy ile poszczególne konstrukcje będą na rynku. "Ukrytej mocy" pierwszego X'a chyba nikt nie odkrył właśnie dlatego, że M$ ubił go dość wcześnie.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-08-12 14:00:46
Autor: Robin
Moc PS3
Witam :)

Użytkownik "KAM_" <karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> napisał w wiadomości news:h5ua3d$9t8$1inews.gazeta.pl...

Chodzi o to, że ze sprzętu można po wielu latach wycisnąć więcej niż np. jego twórcy się spodziewali.

Tylko co z tego, ze ktos kiedys uruchomi na danym sprzecie cos, co za czasow swietnosci tegoz sprzetu uchodzilo za niemozliwe? Przeciez to i tak bedzie bardzo odstawac od obowiazujacych w danej chwili norm, wyznaczanych przez wspolczesne sprzety, ktorych 'ukrytej mocy' jeszcze nie poznano...itd.
Nic z tego nie wynika. Sztuka dla sztuki dla kilku zapalencow, ktorzy z jakichs przyczyn nie chca/nie moga zmienic sprzetu na wspolczesny.

Robin

Data: 2009-08-12 18:31:20
Autor: Artur Bross
Moc PS3

A.D. 2009-08-12 14.00, w h5uatp$djk$1@inews.gazeta.pl, "Robin"
<robin@mago.pl> napisal/a:
[...]

No i otoz to! Mozna sobie tylko wyobrazic, jakie gry powstawaly by dzisiaj
na PS One, gdyby ta konsola nie miala zadnej konkurencji i po dzis dzien
bylaby krolem na rynku. Zaloze sie, ze programisci wykombinowaliby nawet GoW
na ta konsole, nie majac innego wyjscia... ;-)

Prawda jest jednak taka, ze jest... Inna, niz wiekszosci sie wydaje! ;-)

Iksboks ma swojego <girsa> i nic juz tej gry nie przeskoczy, tak jak
<plejston> ma GranTurismo 5 i wiecej nikomu wyciskac sie nie bedzie chcialo
bo predzej ujrzymy nowe konsole.

Slowem; nie ma co czekac na <cuda_nie_widy> tylko spodziewajmy sie wiekszej
ilosci gier na poziomie Killzone 2. PS3 nie jest zla, ale tez nie jest taka
dobra, jak sobie niektorzy marzyli...

Data: 2009-08-12 19:29:14
Autor: KAM_
Moc PS3
Robin pisze:

Sztuka dla sztuki dla kilku zapalencow, ktorzy z jakichs przyczyn nie chca/nie moga zmienic sprzetu na wspolczesny.

Grałeś w God of War 2? Bo chyba nie... Znajdź lepszy tego typu tytuł na PS360, to może podyskutujemy o sztuce dla sztuki.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-08-13 09:33:20
Autor: Robin
Moc PS3
Witam :)

Użytkownik "KAM_" <karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> napisał w wiadomości news:h5uu5i$d0i$1inews.gazeta.pl...

Grałeś w God of War 2? Bo chyba nie... Znajdź lepszy tego typu tytuł na PS360, to może podyskutujemy o sztuce dla sztuki.

Gralem, ale co to ma do rzeczy? Nie sadzisz, ze ta gra jedynie zyskala by na miodnosci, gdyby wykonac ja na wspolczesnych konsolach (lepsza grafika, dzwiek przestrzenny)?

Robin

Data: 2009-08-14 07:03:43
Autor: KAM_
Moc PS3
Robin pisze:

[...]

Ty rozumiesz o czym my tu dyskutujemy? Szkoda, że nie ma emotikony ukazującej machnięcie ręką. :)

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-08-14 09:10:20
Autor: Robin
Moc PS3
Witam :)

Użytkownik "KAM_" <karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> napisał w wiadomości news:h62r7o$go1$1inews.gazeta.pl...

Ty rozumiesz o czym my tu dyskutujemy?

Ja o tym, ze mityczna ukryta moc drzemiaca w sprzecie psu na bude sie zdaje, kiedy ktos zaczyna z niej korzystac po czasie. I o tym, ze zaden producent swiadomie nie zaklada, ze ktos za iles tam lat nauczy sie mykow, ktorych nie przewidywali nawet projektanci danego sprzetu. Wiesz dlaczego? Bo wtedy jest juz dawno 'po ptokach' i ten producent albo zarabia wlasnie na nowej generacji sprzetu, albo zbankrutowal/zmienil branze.
Pewnie prawda jest, ze w 2014 roku powstanie na PS3 kilka gier, ktore sa troche ladniejsze, niz obecnie produkowane. Tylko co z tego?

Data: 2009-08-14 12:26:59
Autor: KAM_
Moc PS3
Robin pisze:

Ty rozumiesz o czym my tu dyskutujemy?

Ja o tym, ze mityczna ukryta moc drzemiaca w sprzecie psu na bude sie zdaje, kiedy ktos zaczyna z niej korzystac po czasie.

Czytam te słowa, myślę o GT4 i GoW2 i tylko się uśmiecham. :)

Pewnie prawda jest, ze w 2014 roku powstanie na PS3 kilka gier, ktore sa troche ladniejsze, niz obecnie produkowane. Tylko co z tego?

To, że pewnie będą to zajebiste gry. Czy koniecznie będą musiały wyglądać fotorealistycznie, żeby można było w nie grać? Będą wyglądały lepiej niż gry tworzone dzisiaj, ale przecież tak było chyba z każdą konsolą Sony

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-08-14 14:10:25
Autor: Robin
Moc PS3
Witam :)

Użytkownik "KAM_" <karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> napisał w wiadomości news:h63e61$3jl$1inews.gazeta.pl...

Ja o tym, ze mityczna ukryta moc drzemiaca w sprzecie psu na bude sie zdaje, kiedy ktos zaczyna z niej korzystac po czasie.

Czytam te słowa, myślę o GT4 i GoW2 i tylko się uśmiecham. :)

No, obydwie uwolnily nieslychana moc konsoli. Pewnie jeszcze troche i wyprodukuja te rakiety sterowane ukladami z PS2 ;-) A moze nawet pojawia sie gry z antyaliasingiem i dzwiekiem 5.1 :> (kiedy kupilem PS2, to bylo 'tylko kwestia czasu'). Czas mija. Byc moze za pare lat pojawia sie jakeis mody (cos na ksztalt kart turbo do Amigi) i ktos potem wypomni mi, ze sie mylilem ;)

[...]

Nie, ale ta sama gra w ladniejszej oprawie wylacznie zyskuje na miodnosci, prawda?

Będą wyglądały lepiej niż gry tworzone dzisiaj, ale przecież tak było chyba z każdą konsolą Sony

Jednoczesnie wtedy juz na rynku bedzie kolejna generacja sprzetu, ktorej tytuly startowe przeskocza te gry, jesli idzie o oprawe. Tak to juz jest.

Robin

Data: 2009-08-18 08:47:27
Autor: kamil
Moc PS3

"Robin" <robin@mago.pl> wrote in message news:h63k87$3n2$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tam akurat im starszy sprzet, tym lepiej - komuter dowodzenia na miedzynarodowej stacji kosmicznej ma 80386 w obudowie. Im mniejsze upakowanie tranzystorow na krzemie, tym mniejsza szansa wplywu promieniowania kosmicznego na jego dzialanie, o takich pierdolach jak chlodzenie nie wspominajac. Tak wiec do rakiet PS2 raczej sie tez nie nada. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-13 15:20:19
Autor: gctechs
Moc PS3
Dnia 12-08-2009 o 12:51:02 kamil <kamil@spamwon.com> napisał(a):

[...]

Wiekszosc exclusivow z PS3 (z naciskiem na te "dopasione" graficznie)  mialaby
problemy z konwersja na X360. Glownie przez optymalizacje pod konkretna
architekture 1 PPE i szesciu SPE. Jesli gdzies jest ukryta moc PS3 to  wlasnie
w prawidlowym wykorzystaniu Cell'a. Na dzien dzisiejszy Xbox konkurujac z  PS3
niewiele ma do zaoferowania pod wzgledem grafiki, Alan Wake wyglada  przecietnie,
pozostaje chyba tylko Forza 3. Oczywiscie, jak juz uporaja sie z  framedrop-ami
podczas widoku z deski rozdzielczej. Na PS3 wychodzi Uncharted 2, GoW3,
Heavy Rain itd. Tak wiec moze z osadami na temat mocy konsol i ich  mozliwosci
graficznych poczekajmy do konca tej generacji.

--
....::-- _GomezCore Technologies_-- ::...
..DRUM.&.BASS..TECHNO..HARDCORE..NOIZE.

Data: 2009-08-14 12:41:13
Autor: Marcin Gardeła
Moc PS3
gctechs wrote:
[...]

Kurde, to już tylko Forza 3 wychodzi na 360tkę? Bez sensu, muszę chyba sprzedać konsolę, nie będzie w co grać.
--
Diobeu
NT650V Deauville '98

Data: 2009-08-19 01:45:07
Autor: gctechs
Moc PS3
Dnia 14-08-2009 o 12:41:13 Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl> napisał(a):

Kurde, to już tylko Forza 3 wychodzi na 360tkę? Bez sensu, muszę chyba  sprzedać konsolę, nie będzie w co grać.

Nie umiesz czytac ze zrozumieniem.

Data: 2009-08-05 11:30:08
Autor: kamil
Moc PS3

"Piotr Kompa" <p.kompaFOO@wp.pl> wrote in message news:h59oqt$bjc$1news.wp.pl...
kamil wrote:

[...]

Na domowych piecsetkach smigal doom?

Z tego co pamietam, sporo ubozszy graficznie Alien Breed 3D na A1200 z dzialal w okienku zajmujacym 1/3 ekranu, a pixele 2x2 pozwalaly z trudem odroznic przeciwnikow od scian. A i tak animacja plynna nie byla.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-05 21:20:38
Autor: Piotr Kompa
Moc PS3
kamil wrote:

Na domowych piecsetkach smigal doom?

Na 1200 z turbiną owszem ;) nie sprowadzajmy wszystkich Amig do gołej A500 @7MHz z 0,5 MB Chip RAM i flopa.
Alien Breed 3D wg mnie działał bardzo przyjemnie, dwójka miała już większe wymagania.

Ale trochę offtop się zrobił.
W temacie Sony i PS3 - nieśmiało przypomnę, że PS2 po 10 latach od premiery daje radę z niezłymi tytułami, jak Killzone, Black, God of War, Gran Turismo 4 itd.
Więc fakt, że gry wykorzystujące pełnię możliwości sprzętu nie pojawiły się w początkowym okresie życia konsoli, nie oznacza wg mnie automatycznie, że to już koniec rozwoju, sufit, ściana i nic lepszego nie wyjdzie.

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

Data: 2009-08-06 00:00:35
Autor: Artur Bross
Moc PS3
Amiga 1200 z turbina to nie Amiga 500. Konsol, w ten sposob rozbudowac sie
nie da. Wiec nie mozna tego porownywac w ten sposob.

A.D. 2009-08-05 21.20, w h5clsh$1kt$1@news.wp.pl, "Piotr Kompa"

Data: 2009-08-06 12:05:08
Autor: Robin
Moc PS3
Witam :)

Użytkownik "Piotr Kompa" <p.kompaFOO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5clsh$1kt$1news.wp.pl...

Na 1200 z turbiną owszem ;) nie sprowadzajmy wszystkich Amig do gołej A500 @7MHz z 0,5 MB Chip RAM i flopa.
Alien Breed 3D wg mnie działał bardzo przyjemnie, dwójka miała już większe wymagania.

Usilnie zapominasz o kontekscie czasu. Kiedy karty turbo z prockami M40/60 i PPC staly sie powszechnie dostepne, bylo juz po ptokach.

Robin

Data: 2009-08-07 05:07:01
Autor: doom3
Moc PS3

[...]

Czytam wszystkie posty do tej pory w tym watku i jakos nie widze, zeby jakas madra glowa zwrocila uwage na maly, aczkolwiek bardzo wazny element... pamiec VRAM, niestety, ale 256MB pamieci graficznej to za malo jak na tekstury o wysokiej rozdzielczosci, tak wiec zapomnijcie o duzym draw distance w grach, zapomnijcie o FSAA wiekszym niz x2, anizo filtering tez mozna z gory skreslic, zapomnijcie rowniez o szczegolowych teksturach w wiekszej ilosci jak na kilku postaciach jednoczesnie... a gdzie do tego tlo itp itd ?

Nawet jezeli jakims nowym enginem jakiejs tam gry czy to na xklocka czy to na ps3 udalo by sie osiagnac niespotykana dotychczas mozliwosc kompresji tekstur... to tak czy inaczej, nie starczylo by juz mocy do ich obrobki w real time a pozniejszym etapie pamieci do ich dekompresji. Oczywiscie trik z doczytywaniem w locie tekstur, ktory to zostal na obydwu konsolach opanowany do perfekcji (w odniesieniu do PC gdzie kazde doczytanie powoduje zgrzyt/zwolnienie) jest w pewnym sensie caly czas mozliwy do zastosowania... ale niestety moze i tu juz braknac mocy obliczeniowej, aby obslugiwac engine, druga sprawa, ze doczytywanie tekstur w locie i tak nie pozwoli nam na podziwianie dalekich horyzontow w grach poniewaz w takich przypadach doczytywanie nic juz nie da, gdyz jest to kwestia jednej jakby statycznej sceny... o klaustrofobii w grach i zwiazanej z nia wydajnoscia napisze w dalszej czesci.

Po co rozpisywac sie w temacie glownego CPU obydwu konsol ?
Czy glowne CPU ma przejac robote od specjalizowanych ukladow GPU, ktore to sa kilkukrotnie szybsze w obliczeniach 3D (upraszczajac) od jednostki centralnej ?

Jedna i druga konsola jest juz odkryta... jezeli Sony lub MS nie wypusci nowej konsoli przez najblizsze 3 lata to zgina one smiercia naturalna.

PS3 nie pomoze jej CPU... raz, ze programisci maja juz powoli dosyc labiryntow przez ktore musza przejsc aby wydac gre na PS3 to dodatkowo jezeli juz im sie to uda to musza kombinowac co by tu uciac z ich misternych planow "super grafiki, fizyki itp" aby to chodzilo znosnie i bez zgrzytow ok ~30FPS... po tym przemysleniu (i realizacji, gdzie efekty i tak sa mizerne) wpadaja na genialny pomysl... zrobmy gre w native 640x480 i portujmy ja do 720p...

Powysze oprocz architektury samego CPU dotyczy rowniez xklocka, takze nie oceniajcie mnie od razu jako jakiegos fanboya, ktorejkolwiek z konsol.

Owszem, bedziemy widziec tytuly z bardzo dobra grafika ale... pewna krotkowzrocznoscia... przyklad: Fight Night Round 4, jest piekna, fizyka jest piekna, grafika jest piekna, poprostu bajka, tekstury pierwsza klasa itp... ale... klaustrofobia Koledzy i na to bedziemy skazani, aby moc podziwiac ladne gry, poniewaz w nich nie ma dlugiego horyzontu, tak wiec mozna dac wiecej bardzo szczegolowych tekstur a cala scena przez to, ze nie ma duzego horyzontu bedzie renderowana plynnie z szybkoscia ok 60FPS.

Zobaczycie najnowszego Tekenna... pewnie bedzie sliczny... ale juz Crysis taki jakiego poznalismy go na PC jest niemozliwy do osiagniecia na konsolach, wlasnie z powodow opisanych powyzej i jezeli jednak przyjdzie go nam ogladac bo prace nad enginem trwaja to zobaczymy cos co na PC jest wyznacznikiem gry w srednich lub nawet mniejszych detalach.

PS. 256MB pamieci graficznej, oczywiscie moze byc wiecej poniewaz o ile dobrze pamietam w obydwu konsolach jest 512MB pamieci do podzialu na CPU oraz GPU... ale jezeli wiecej, to tylko kosztem kodu gry (gorsza fizyka, mniej elementow interaktywnych, gorsza oprawa dzwiekowa itp itd), tak wiec... cos za cos.

doom3

Data: 2009-08-07 01:34:57
Autor: sialala
Moc PS3
On Aug 7, 4:07 am, "doom3" <doom...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "Piotr Kompa" <p.kompa...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:h5clsh$1kt$1news.wp.pl...

> [...]

wiekszej ilosci jak na kilku postaciach jednoczesnie... a gdzie do tego tlo

no dobra - to moze zamiast tekstur trawy w koncu dostaniemy ta trawe w
3D? ;-)
Flower pokazal, ze mozna cos takiego zrobic - a ta gra to taka
"popierdolka". ale takimi malymi kroczkami... kto wie? ;-)
no i ponownie - nie sprowadzajmy wszystkiego do grafiki i ogladania
tekstur z odleglosci 2 cm.

[...]

nie - ale CPU moze pomoc w obrobce (postprocesing) obrazu wyjsciowego,
zeby go troche "podkrecic" - troche o tym zaraz. no i co jakis czas
slychac o tych mitycznych teksturach proceduralnych - jesli komus uda
sie je opanowac na tyle, zeby mogly sluzyc do czegos wiecej niz do
generowania szumow dla bump-map, to kto wie, co jeszcze zobaczymy?

Jedna i druga konsola jest juz odkryta... jezeli Sony lub MS nie wypusci
nowej konsoli przez najblizsze 3 lata to zgina one smiercia naturalna.

klopot w tym, ze MOIM ZDANIEM poziom grafiki jest wystarczajacy.
wczoraj zaczalem grac w Dead Space i jestem pod ogromnym wrazeniem.
wiem, wiem - male (relatywnie) poziomy, wiec i mozna troche podkrecic
grafike.
ja chcialbym w grach zobaczyc cos wiecej niz kolejna swietna teksture,
czy piekna geometrie. chociazby wlasnie takie odwzorowanie emocji jak
na tym tech-demo Heavy Rain, czy na przyklad pole golfowe z terenem
rodem z Flower ;-)

[...]

tak sie dzieje, gdy przepisuje sie gre bezposrednio z XO.
multiplatformy w wiekszosci wypadkow pisane sa pod XO, potem portowane
na PS3. rzadkie przypadki pisania gier jednoczesnie pod obie platformy
(COD4, Sega Rally) pokazuja, ze roznice miedzy jedna a druga wersja sa
albo minimalne i niezauwazalne dla zwyklego czlowieka, albo jedna
wersja przoduje np w AA, a druga w efektach typu swiecidelka.

no i ponoc przy Killzone 2 to wlasnie CPU odwala cala robote przy
postprodukcji - i tutaj moim zdaniem tkwi nadzieja konsol - obejrz ta
interaktywna reklame K2 dostepna na PSN - mozna tam wylaczyc
poszczegolne efekty dodawane wlasnie na etapie postprodukcji - rozne
filtry, efekty swietlne itp itd. roznica jest kolosalna.

(...)
PS. 256MB pamieci graficznej, oczywiscie moze byc wiecej poniewaz o ile
dobrze pamietam w obydwu konsolach jest 512MB pamieci do podzialu na CPU
oraz GPU...

tak jest tylko w XO. PS3 ma sztywnie przydzielona pamiec (na co
zreszta narzekaja developerzy).

Data: 2009-08-08 14:41:56
Autor: Mithos
Moc PS3
doom3 pisze:
[...]

Ale co kogo obchodzi komfort programistów ? PS3 jest na rynku tyle, że nawet jak robienie gier będzie 5 razy trudniejsze niż na 360 to i tak programiści będą je musieli robić, bo będzie się to opłacało tym co mają   kasę. Zresztą dotychczas jakoś programiści sobie radzą więc chyba nagle nie przestaną ?

[...]

Większość ludzi ma w dupie (sory) to, że X lat temu ukazał się Crysis, który w max detalach jest ładniejszy niż wszystkie gry na konsole. Grafika w grach konsolowych po przejściu w HD jest już BARDZO realistyczna, a ludzie preferują kupić płytkę (lub grę cyfrowo - jeszcze szybciej i dla niektórych wygodniej), usiąść na kanapie i grać na 50 calowym ekranie. Oczywiście można podłączać PC pod taki ekran, kupić pada ale nie każdy o tym wie, a nawet jak ktoś wie, to mu się nie chce.

A bardzo wiele osób całkowicie leje na grafikę czego dowodzi sukces Wii oraz DS'a, różnych Guitar Hero czy innych Rock Bandów. Równie dobrze kolejna generacja konsol może mieć grafikę na obecnym poziomie ale zawierać różne dodatkowe bajery urozmaicające rozgrywkę. Nie możliwe ? Powiedz to Nintendo, które olewając grafikę zbiło największą kasę.

--
Mithos

Data: 2009-08-08 18:20:55
Autor: gctechs
Moc PS3
Dnia 08-08-2009 o 14:41:56 Mithos <fake@adres.pl> napisał(a):

[...]

Po prostu ludzie nie do konca wiedzieli, czego oczekiwac po konsolach
nowej generacji. Nintendo udzielilo im odpowiedzi: "niczego
szczegolnie madrego" :).
Wieksza moc konsol moze sluzyc czemus wiecej, niz tylko polepszeniu
jakosci technicznej grafiki i efektow fizycznych. Pomaga wykreowac wiekszy,
ciekawszy swiat i przede wszystkim daje wieksze pole do popisu pod wzgledem
designu. No i oczywiscie wiem, ze ludzie tego nie chcieliby kupowac.
Musieliby sie w koncu jakos wysilic, czy tez po prostu miec jakos  podstawowa
wrazliwosc estetyczna.
Ja jestem jednym z tych ludzi, ktorzy zaczeli grac na skutek zafascynowania
designem oraz ogolnie pojetym klimatem w grach. Sam gameplay nie byl dla
mnie nigdy tak wazny, oczywiscie, jesli gra dawala satysfakcje wynikajaca
ze sprostania wyzwaniom, to tylko dobrze (nigdy jednak nie bylem jakims
zapieklym hardcore'owcem). Idac dalej tym tropem mamy dzisiejsze gry
casualowe, ktore ani nie maja designu, ani klimatu, ani nie stanowia
wyzwania, ani nawet nie maja grafiki na wysokim poziomie technicznym.
Jestem sluchaczem muzyki elektronicznej. W grach poszukiwalem podobnej  glebi,
roznorodnosci form, co w muzyce.  Kiedys rozmiawialem z kims, kto probowal
mnie przekonac, ze komercyjne odmiany house'u i transu do najlepsze  gatunki,
jakie kiedykolwiek powstaly (nieomalze). Moja odpowiedz byla jasna i  czytelna
- muzyka ma byc sztuka i kropka. Nie interesuje mnie, czy komus tam sie  fajnie
skacze na imprezie. Nie widze powodu, aby inna miare przykladac do gier.
Tutaj pozostaje jeszcze jedna rzecz, a mianowicie niewykorzystany  potencjal.
Wciaz jest wielkie pole do popisu, w zakresie fabuly, oprawy artystycznej,
poruszanej tematyki, rozbudowania gier i interaktywnosci z jej wewnetrznym
swiatem (do tego akurat potrzebna jest wlasnie wieksza moc obliczeniowa
konsol i komputerow) itd. A tak pracujemy jedynie nad tym najmniej istotnym
aspektem, czyli sterowaniem (pady, kierownice, myszy sa calkowicie
wystarczajace) i uczynieniem gier przystepnymi dla kazdego. Czyli nici z
szanowania inteligencji gracza. Ta pozytywna zmiana, ktora nastapila w  piatej
generacji oraz w tym samym tez czasie w grach pecetowych zostaje obecnie
"rozdeptana" i zniwelowana przez kolejne sukcesy komercyjne minigier od
Nintendo. Gry takie jak MGS, Gran Turismo czy Silent Hill zachecaly
graczy do spojrzenia na gry jako na rozrywke bardziej dojrzala, niz
platformowki z Mario w roli glownej. Ale jak widac, wiekszosc lubi jednak
bardziej fikolki imprezowe, z kolei produkcje "powazniejsze" coraz bardziej
podazaja w strone holywoodzkich banalow. Ja podziekuje, sam juz obecnie
poswiecam wiecej uwagi wszelkiej masci klasyce, starym konsolom, starym  grom
wideo i komputerowym, anizeli nowym produkcjom. To w sumie moze i byc  smutne,
zwazywszy na to, ze mam dopiero 23 lata :).

Data: 2009-08-08 19:00:12
Autor: example
Moc PS3

On 2009-08-08 18.20, in article op.uycqc5z26p94hh@kalafior, "gctechs"
<gctechs.usunto@wp.usunto.pl> wrote:

[...]

No i (bez urazy! :-) w zastraszajacym tempie sie starzejesz! :-P

Troche sie z Toba zgadzam, a troche nie. To, ze swiat gier wyglada jak
wyglada, wynika z wielu powodow - i nie zmienisz tego w zaden sposob. To, ze
masz melancholijne podejscie do komputerowej rozrywki, jest Twoim,
indywidualnym odczuciem i kiedys ;-) przekonasz sie, ze nasze (sam do tej
grupy naleze...) zdanie nikogo nie obchodzi.

W chwili obecnej, liczac rowniez to co juz bylo, jest tyle gier, ze kazdy,
nawet najbardziej wymagajacy gracz cos dla siebie znajdzie. Narzekanie w
stylu: "ogol to glupie bydlo" na nic sie zda, a sama branza komputerowa daje
nam tyle wyborow, ze niemadrze jest na cokolwiek narzekac.

Ja uwielbiam grac. Dlatego mam w chacie na dobra sprawe wszystkie konsole, a
nie mam gier :-( bo zbyt malo ukazuje sie takich, w jakie chcialbym grac.
Ciesze sie jednak, nawet bardziej niz kiedys, kiedy kupowalem doslownie
wszystko jak lecialo, ze od czasu do czasu ukazuja sie perelki... A ze nasze
gusta, z wiekiem ulegaja zmianom - ot, taki juz los czlowieka! :-)

Data: 2009-08-08 21:52:10
Autor: Mithos
Moc PS3
gctechs pisze:
[...]

Ja mam dosyć poważnych i dobijających gier (Silent Hill). Właśnie skończyłem Resident Evil 5 (IMO jedna z najlepszych gier obecnej generacji) i to jest DOKŁADNIE to czego szukam w grach : ciągła akcja, mało myślenia, za to świetna zabawa i super oprawa. Niestety jak czasem człowiek spędza 8-10h w pracy + ma na głowie normalne zajęcia to mu się nie chce siadać do konsoli po to aby mieć coś innego niż bezstresową rozrywkę.

Oczywiście oprawa ma dla mnie znaczenie i dlatego uważam Wii za jeden z najbardziej szkodliwych produktów jakie ukazały się w branży konsolowej (zwłaszcza, że tak dobrze się sprzedało - jeśli inni pójdą tą drogą to będzie mało fajnie).

Aktualnie uważam, że jestem typowym targetem gier i takich jak ja jest pewnie wielu. Stać nas na gry i sprzęt ale mamy mało czasu na granie i dokładnie takie gry się teraz robi. Max kilka h rozgrywki ale za to akcja jest dynamiczna, dużo fajerwerków i bajerów. Mi się to podoba.

--
Mithos

Data: 2009-08-12 12:41:27
Autor: KAM_
Moc PS3
Mithos pisze:

[...]

To oznacza, że sami gracze jako grupa, przez to, że są coraz liczniejsi, zaczynają się chyba coraz bardziej dzielić na kategorie. Tak jak np. telewidzowie - jedni lubią Taniec z Gwiazdami bo po kilku godzinach w pracy, użerania się z dziećmi, awanturach z TŻ nie chce im się już wieczorem myśleć. Mają być fajerwerki i dużo bajerów. I niestety ich jest większość.

I nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że tak jak programów i filmów ambitnych powstaje sporo, tak gier - już nie tak dużo. Każdy chyba lubi dynamiczne gry itd., ale czasem człek by chciał choć trochę popracować mózgiem, albo nawet coś "większego" przeżyć. I co? Sto razy ma przechodzić Fahrenheita, SH2, czy stare przygodówki p'n'c? A co na horyzoncie? Jeden HR i nowe epizody Monkey Island. Szał ciał.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Moc PS3